|
|
Igazából mindkét oldalon vannak érvek, az is fontos sztem hogy ha már fejlesztés akkor a programozó értsen a dolgához, amit sok gyakorlással lehet elérni, az eredmény nem feltétlenül produktum.
A másik oldal a játék része, nehéz eltalálni egy hangulatot, megszülni egy jó ötletet, ehhez is kell gyakorlat.
Sztem a program része inkább agyalás, a grafika meg inkább kreativitás... kinek mi megy jobban... ezen fölösleges vitatkozni hogy melyik a fontosabb. 
Szerk: Bocsi, belemerültem a megfogalmazásba, nem olvastam a frissebbeket..
|
|
|
Mindenesetre annyi biztos hogy ezt nem itt kellene megvitatni. kicsy-t meg asszem zaklatni fogom hogy a v3-ba tegyen hsz/hsz intervallum áthelyezést, hogy az ilyen helyzeteket kulturáltan meg lehessen oldani. Nah de akkor most egy huszárvágással jó lenne visszatérni a topik témájához.
Reality is almost always wrong. - House
|
|
|
Jah, egyetértek, a tartalom létrehozása ugyanolyan fontos mint egy jó engine  .
Csak egyesek nem képesek túllépni a saját "szakterületükön".
raytraceisten és übermedic
|
|
|
|
Van valami előttem titkolt sorrend, hogy egy sphere ütközés megírása vagy egy particle system beüzemelése az valahogy jobban játékfejlesztés, mint egy szereplő animálása, egy zene megkomponálása, vagy a játékmenet megtervezése?
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
a kulcsszó a fejlesztés
|
|
|
Idézet Asylum :
ja télleg szegény gamemakeresekre nem gondoltunk jajj micsada kin 
zárojelben megjegyzem hogy egy ilyen 3 napos versenyröl pont hogy a gamemakert rugnám ki a retekbe (mondjuk az oldalrol is de az most más )
Idézet Asylum :
érdekes amikor minigamere van toborzás akkor ezek (grafikusok, zenészek) vhogy mindig eltünnek.
Komolyan, Asylum, kicsit má' a faszom is kivan a folyamatos gémméker fújolásoddal. Annyira tipikus nagyképűen tudatlan "a játékfejlesztés egyenlő az enginefejlesztéssel" + " a programozó az fejleszti a játékot, a többi grafikus, zenész, designer slepp meg csak úgy van" hozzáállásod van, hogy sajnos ezt már nem hagyhatom szó nélkül.
Hány kiadott játékod van? Hány befejezett projected? Hány fejlesztői csapatban dolgoztál kereskedelmi, vagy legalább befejezett játékon? Egyben sem? Akkor a tökömet osztod itt az észt, hogy mi is az "igazi" játékfejlesztés meg mi nem az.
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
|
Bocs, én kezdtem az offot, bár versenyről én se beszéltem, ez csak amolyan mellékszórakozás lenne
|
|
|
Hát ez érdekes irányba ment el
Semmiféle versenyről nem volt szó, a topik célja az hogy rövid fejlesztési idővel rendelkező projectek születhessenek erre kitalált technológiák ajánlásával, tapasztalatok megosztásával. Mindenki akkor fejleszt amikor akar, azzal amivel akar.
Szóval ne holmi MI versenyekről beszélgessünk, amiknek mellesleg szvsz nem sok köze van a játékfejlesztéshez.
|
|
|
FZoli, ez így túl bonyi lesz. Sztem lássa az egész scenet a két ai, és sztem ne csak kettő legyen, hanem az összeset pakoljátok be. Ha nem lehet majd látni a pályát, a két ai "be fog ragadni". És sztem felesleges annyira bonyolítani, hogy átlátszó fa, meg ilyesmi.
És gondolom zárt forrású exét kell leadni ami az előre megadott fájlt betölti majd és kiment egyet más néven, igaz?
Meg sztem abból a szempontból kellene megírni kicsit a feladatot, hogy ne létezzen semmilyen részfeladatára már elérhető népszerű algoritmus (útkeresés, stb).
Meg sztem ki kellene jelölni egy időt hogy mennyit gondolkozhat max az ai körönként - legyen ez mondjuk 8 másodperc, vagy nemtom.
|
|
|
konkrétan arra gondoltam, hogy hogyan fogja feldolgozni az algoritmusokat amiket beküldünk majd. Egyáltalán miben irjuk?
|
|
|
Remélhetőleg egy-két héten belül befejezem a játékomat, és azután több időm lesz, szóval asszem engem is érdekel a dolog.
|
|
|
Random generált 21x21 mezős pálya, keresztüllátható (fa, kő) és tömör (pl fal) tereptárgyakkal, szerszámos ládás és lőszeres mezőkkel.
A két AI 1-1 tankot irányít, körönként meghatározott lépéssel rendelkezik, és körönként 1x lőhet is (lövés után ha marad lépéspontja, még használhatja).
A két AI nem ismeri a pálya fleosztását, csupán az általuk látottak alapján tájékozódhatnak (ez még kidolgozás alatt)
Edidg ennyi van meg. Életerő és korlátozott lövés van, ezek a fent leírt mezőkön feltölthetők.
A játék véget ér ha meghal az egyik AI, vagy ha mindketőt kifogyott a lőszerből és több feltöltő mező sincs már. Ekkor statisztika határoz, h ki nyert.
2körös meccsek, 1-1 állásnál pedig döntő lenne.
|
|
|
ezt picit részletezd, mert nekem erösen olyan szaga van a dolognak h kb. mindenki ugyanazt a megoldást fogja beküldeni
|
|
|
Ha valami egyszerűbb játék lesz, lehet, hogy én is megpróbálkoznék vele, de előre nem mondom biztosra.
|
|
|
Rendben
|
|
|
|
Érdekes ötlet, sztem én benne vagyok.
|
|
|
|
Nekem tetszik VT ötlete, hasonló feljött aszem a mod topikokban is (lehet h szintén VT-től  ), bár ott aszsem konkrétan két AI egymásnak eresztése volt az alapgondolat
Ha összehoznék egy ilyen jellegű játékot, ahol két AI egy pályán kűzd egymással egy körökre osztott rendszerben, és az egyszerűség kedvéért mondjuk mezei txt-ken keresztül menne a kommunikáció, akkor lenne jelentkező AI írásra?
|
|
|
Idézet VT :
Én MI versenyt javasolnék. Lenne egy általatok kitalált alapjáték, amihez MI-t kellene írni. Mondjuk dll-en vagy fájlokon keresztül kommunikálna a játék az MI-kkel. A játék mindig kiküldi az aktuális állást, az MI visszaküldi a lépését. Akinek az MI-je elveri a többit az győz.
A rangsorolás teljesen objektív lenne, az eredmény azonnal megvan, ráadásul a 3 nap alatt akár folyamatosan lehetne nézni a verseny állását.
Ennek mi értelme van? Ez már nem játékfejlesztés hanem erőfitogtatás.
|
|
|
Az is egyfajta szabályalapú következtető rendszer, ha van egy csomó if then -ed. Egyébként a legegyszerűbb játékok, főleg a régiek ritkán tartalmaztak ennél bonyolultabb M.I.-t.
Aztán persze lehet cifrázni, de ha a feladat nem olyan bonyolult, akkor nem kötelező.
Végülis kicsit olyannak éreztem az érvelésed, mintha futóversenyt rendeznénk, és azon panaszkodnál, hogy dehát hányan futnak itt 11 másodpercen belül százon? Attól még lehet versenyezni, hogy kevesen futnak ennyi időn belül.
---
Amúgy erről jut eszembe, hogy elsőéves egyetemistaként emlékszem írtam amőbaevolúciót (amőbaprogramok játszottak egymás ellen és a győztes szaporodott és mutálódott) Azt hittem, hogy én találtam fel a genetikus algoritmusokat, pedig már rég ismert dolog volt.
Namost az eredmény nagyon gyönge volt, de legalább valami volt: Egy ideig random lépkedtek, aztán teljesen elszaporodott egy fajta, aki átlósan rakta az xeket semmivel sem törődve. Mindíg az győzőtt, aki kezdett és ebben az evolúciós zsákutcában maradt a populáció, amíg 12 óra múlva ki nem kapcsoltam, és soha többé el nem indítottam.
Ezt a hozzászólást nadam módosította (2009.01.23 14:58 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
én assetom mik azok. Csak mivel szabályrendszerek kerültek szoba ezért gondoltam felteszem a kérdést 
egyébként ennél kicsit több mint amit leirtál de nyilván te is tudod.
|
|
|
Idézet Asylum :
tegye fel a kezét aki tudja mi a szabály alapú következtetés.
Ez a szabályalapú következtetésre példa:
if(x<5) leütömazellenfelet = true;
10 éves egyerekek ezzel kezdik a programozást.
M.I. alatt nem csak űberbrutál beszédfelismerőt, gépi fordítót, kézírásfelismerőt lehet érteni, egy játék M.I. lehet egyszerű is, főleg egy 3 napos versenyen.
|
|
|
Számomra az nem tűnik túlzottan játékfejlesztés versenynek hogy ülünk és nézzük, hogy egy fehér háttéren mit dönt a gép. ^^
|
|
|
Ha a feladat megfelelően egyszerűre van kitalálva, akkor szinte mindenki, aki tud programozni, az tud M.I.-t is írni. Kevés kóddal, de sok kreativitással sokszor tök jó eredményt lehet elérni. Ha meg valaki überprofi M.I. író, az legfeljebb megnyeri a versenyt, attól még a többiek is jól szórakozhatnak.
Pl. vegyük az amőba esetét. Szerintem minden normális programozó tudna írni valamit, ami valahogy játszik. Már az is valami, hogy felismeri a szabad hármasokat, meg a négyeseket és úgy lép. Egy ilyen feladatnál nagyrészt a kreativitástól függ, hogy kinek milyen lesz az eredménye, nem attól, hogy mit tanult az iskolában.
|
|
|
asylum: én spec mesterséges intelligencia alá venném, ha lenne egy monopoly-szerű keretrendszer, és ahhoz mindenki írna egy "játékost". döntenikell, hogy megveszed-e a telket, veszel-e házat, eladsz-e, mittudomén.
szerintem VT is ilyenre gondolt.
|
|
|
tegye fel a kezét aki tudja mi a szabály alapú következtetés.
joga: a grafikusok, zeneszerzök stb.
|
|
|
Itt most ne olyan MI-re gondoljatok, mint ami egy FPS-ben a botoknak kell, vagy éppen egy nagyobb stratégiai játékban ahol van 80 egység meg 100 fejlesztés. Inkább kisebb taktikai játék MI-re, egyszerű szabályrendszerrel.
Csak semmi játékfejlesztés!
|
|
|
Ez a mondat most csak nekem nem esett le?
|
|
|
érdekes amikor minigamere van toborzás akkor ezek vhogy mindig eltünnek.
|
|
|
És maradna Asylum
|
|
|
Én a NEM programozókra gondoltam (designerek, modellezők, textúrakészítők, stb, akik mind be tudnának szállni egy JF versenybe). De egy MI versenyből egyrészt kiesnének ők, másrészt kiesne a programozók tekintélyes százaléka, aki MI-t nem tud írni.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
ja télleg szegény gamemakeresekre nem gondoltunk jajj micsada kin 
zárojelben megjegyzem hogy egy ilyen 3 napos versenyröl pont hogy a gamemakert rugnám ki a retekbe (mondjuk az oldalrol is de az most más  )
|
|
|
Onnantól ez kifejezetten programozó verseny, nem pedig jf. Szóval sztem az ötlet jó, csak nem ide.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
|
aha...és hányan tudtok itt MI-t irni?
|
|
|
VT ötletében van realitás...
|
|
|
És pl én aki nemtudok programozni egyből búcsút mondhatok a versenynek : P ( persze nem mintha bárkit is érdekelne  )
|
|
|
Én MI versenyt javasolnék. Lenne egy általatok kitalált alapjáték, amihez MI-t kellene írni. Mondjuk dll-en vagy fájlokon keresztül kommunikálna a játék az MI-kkel. A játék mindig kiküldi az aktuális állást, az MI visszaküldi a lépését. Akinek az MI-je elveri a többit az győz.
A rangsorolás teljesen objektív lenne, az eredmény azonnal megvan, ráadásul a 3 nap alatt akár folyamatosan lehetne nézni a verseny állását.
Csak semmi játékfejlesztés!
|
|
|
Nem, mondják, hogy mettől meddig fog tartani, de az információkat csak kezdésnél adják meg
|
|
|
Ez kb hogy fog működni? Egyszer csak valaki beüvölt, hogy most kezdődik és az a téma, hogy XY ?
Vagy mondjuk a játék témáját ki lehet találni?
|
|
|
|
Ok, bocsi kicsit félreértelmeztem
Tervezési szempontból a legelső az, hogy fixálni, milyen feature kerüljön a játékba, és arra összerakni egy ütemtervet (kis ráhagyással). És bármilyen új ötlet jön, azzal nem foglalkozni (mert általában abból nagy csúszás lenne). Saját tapasztalat szerint ezzel van a gond, elindul az ember egy alap ötletből, és akkor ezt lenne jó, azt lenne jó belerakni, és a végén már egy AAA játék terveinél tart az ember.
Az hogy milyen ötlet alapján az már a designerek dolga, nem a programozóké
raytraceisten és übermedic
|
|
|
@sirpalee
Hiába azonosak a kocsik, ha az egyik versenyző egész életében azzal a típussal versenyzett a másik pedig most ül először olyanban.
ACsi [SilentVertigo Team]
|
|
|
Ha három nap alatt kéne játékot csinálnom, akkor biztos, hogy valami táblás játék alapján kezdnék el gondolkozni - Lóverseny, Csigaverseny, Hotel, Scrabble. Elég minimális AI kell egy ilyenhez - gyakran elég egy random dobókocka gyanánt és multiplayer is könnyen megvalósítható hotseat megoldással vagy ha valakinek nagyon van 72 fölös órája egyhuzamban akkor Internet + LAN multi is bőven belefér.
Szóval én valami ilyesmire gondolnék, és először itt néznék körül ihletért.
|
|
|
Mondom, ez a topik egyrészt nem a versenyről szól (azt itt), másrészt mindenki azzal dolgozik amivel akar.
|
|
|
Talán egy jó alapötlet lenne, hogy mindenki azonos engine-vel dolgozna. Pl egy háromnapos ogre verseny stb... (meg belőni az alap libeket stb)
És akkor mindenki azonos feltételekkel indulna. Asszem a nascarban van ilyen, hogy mindenkinek uaz a kocsija.
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Korábban beszéltünk arról, hogy majd csinálunk egy háromnapos versenyt. Ez a topik nem magáról a versenyről szándékozik szólni, hanem a gyors fejlesztésről, prototípusokról. Mivel az első nekifutásnak valószínűleg mindenki számára csúnya vége lesz befejezetlen játékok hadával, el lehet kezdeni gyakorolni. Nem titkoltan az is a cél, hogy a több hónapos-éves és általában túl nagy/átgondolatlan projectekbe vágás helyett megjelenjen egy olyan irány, ami befejezett játékokat termel ki magából, esetleg még innovatívakat is.
Szóval ha valakinek ötlete vagy szabadideje támad, neki lehet állni, posztolni, beszélni róla, makereket, függvénykönyvtárakat ajánlani, meg idővel örülni a felismerésnek hogy már a hatodik kurvajó játékodat fejezted be a tavalyi nulla helyett.
Ezt a hozzászólást kicsy módosította (2009.04.03 05:32 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Treasure Measure
Friss kép a galériából:
|