játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5511
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #117106   2009.09.07 05:45 GMT+1 óra  
Pure linux alatt nincsen exe. Az .so a .dll megfelelöje linux alatt. A .lib megfelelöje pedig a .a, ezeket nem -l kapcsolóval kell linkelni, egyszerüen csak hozzá kell irni pl. gcc main.cpp akarmi.a

szerk.: haha

Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2009.09.08 21:12 GMT+1 óra, ---)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
tyler - Tag | 47 hsz       Online status #117101   2009.09.06 23:52 GMT+1 óra  
Úgy emlékszek, hogy amikor a beépített GCC verzió >= volt, mint, amivel az irrlicht-et fordították, csak annyi volt a teendő, hogy azt a .so akármicsodát kellett linkelni és azt beleforgatta az "exe"-be. Még a linkernél kellett pár dolgot beállítani, de úgy emlékszek ennyi volt az egész. A KDevelop nevű eszközt használtam és semmilyen csomagkezelővel se küzdöttem.

Kód:
-lGL
-lGLU
-lX11
-lXext
-lXxf86vm
-lIrrlicht


Az igazi mazochizmus az Ogre-t buildelni linux alatt.

   
bit.0x8000 - Törzstag | 574 hsz       Online status #117098   2009.09.06 16:19 GMT+1 óra  
Igazából se a codeblocks-ot, se az irrlicht-et nem ismerem, így elég nehéz konkrétumokat írni.
(Én anno a devkitpro+libnds-sel szívtam hasonlóan.)

Itt rajt' van az i386-os verzió is:
https://launchpad.net/~kai-mast/+archive/ppa/+sourcepub/659534/+listing-archive-extra
   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #117095   2009.09.06 15:38 GMT+1 óra  
Idézet
bit.0x8000 :
Nekem csont nélkül felment, erről a link-ről telepítve:
https://launchpad.net/~kai-mast/+archive/ppa/+build/1094353


Mindjárt kipróbálom. Viszont utána mi a következő lépés? Ez feltelepül akárhova, utána mit kell beállítani, hogy a helloworld example-t le tudjam fordítani pl. a codeblocks-al (vagy bármi mással)?
(a végső cél nem az, hogy egy irrlicht-es csomag feltelepüljön, hanem az, hogy lehessen linuxon játékot fejleszteni)

Szerk.: kipróbáltam, de nálam csak a sima i386-os jöhet számításba, újra letöltöttem, és ugyanaz a hiba a telepítésekor mint amit már lentebb beraktam (hibás fájl leíró). Asse tudom ez mit jelent.

Ezt a hozzászólást Elf módosította (2009.09.06 15:45 GMT+1 óra, ---)
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
bit.0x8000 - Törzstag | 574 hsz       Online status #117094   2009.09.06 14:28 GMT+1 óra  
Nekem csont nélkül felment, erről a link-ről telepítve:
https://launchpad.net/~kai-mast/+archive/ppa/+build/1094353

A fordításhoz szükséged lesz a "-dev"-es csomagra is...
(Az "undefined reference ..." lehet emiatt van.)

Ezt a hozzászólást bit.0x8000 módosította (2009.09.06 14:41 GMT+1 óra, ---)
   
tyler - Tag | 47 hsz       Online status #117093   2009.09.06 13:31 GMT+1 óra  
A GCC fordító se mindegy mi a beépített fordító verziója. Annak a lecserélése nem triviális dolog, szóval inkább a live CD.

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #117092   2009.09.06 13:25 GMT+1 óra  
A telepített fájlok alatt fel lesz sorolva, hova telepítette a headereket/libeket.
Szerk.: Nem szóltam, bocs
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
tyler - Tag | 47 hsz       Online status #117091   2009.09.06 13:22 GMT+1 óra  
Nekem knoppix linux live CD-vel is tökéletesen működött az irrlicht a beépített C++ fejlesztői eszközzel. Azzal a csomagkezelővel nem tudom mit csinálsz, de úgy emlékszem semmit se kellett telepíteni hozzá. (mondjuk live CD-re nehéz is lett volna. ) Viszont a telepített UHU linuxon abszolút nem ment a fordító miatt. Érdekes ez a linux.

Szerintem rögtön ne a játékot, hanem csak egy frissen letöltött irrlicht SDK-t ban nézd meg a példaprogramokat. Azoknak mennie kéne.

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #117089   2009.09.06 13:09 GMT+1 óra  
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, de még mindig nem jutottam semmire. Ez már a lassan a kész röhej kategóriába tartozik. Igazából a neten sem találtam semmit ami használható lenne. Az a pár "rakd fel ezt, rakd fel azt, that's all!" típusú leírás semmit nem segít, mert hiába rakom amit kell, mégsem műxik a dolog.
Megpróbáltam a launchpad-os dolgot is, de azt meg nem lehet telepíteni. Ez amit letöltöttem:

és az eredmény:


A CodeBlocks-ban sem jutottam semmire. A beállításai:


A fordításkori hibaüzenet:


Az include könyvtár és tartalma:


Azt nem értem, hogy linux alatt nincs valami dll-szerű akármi amit a lefordított program könyvtárába kellene másolni (vagy egy shared folderbe), ahonnan el tudná érni a program az irrlicht-et? Az irrlicht honlapjáról letölthető legfrissebb verzióban én nem láttam ilyesmit, de lehet, hogy vakegér vagyok már megint.
Van valakinek tapasztalata irrlicht-linux páros használatában/telepítésében?
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
bit.0x8000 - Törzstag | 574 hsz       Online status #117054   2009.09.05 16:00 GMT+1 óra  
Idézet
Elf :
Meg aztán még azt is el tudom képzelni, hogy a linuxnak hála a csodaszuper kis játékom az én gépemen működik, másén meg nem mert valami szaros lib régebbi vagy újabb mint kellene a gépén.



Erre találták ki a csomagkezelőt, az kezeli a függőségeket. Persze, ha te írsz egy progit, akkor ahhoz a csomagot is neked illik megcsinálni, ahol tudnod kéne hogy mit és miért jelölsz meg függőségként.
Ha binárisból telepítesz (telepítik a progid), akkor "manuálisan" kell telepítened/megadnod a szükséges csomagokat.
Forráskódból fordításnál szintúgy, de itt még a "fejlesztői" csomagokra (általában "-dev" végződésűek) is szükséged lesz.

szerk.:
Ha új lib-eket telepítettél/másoltál, néha hasznos lehet egy "ldconfig" a terminálról...

Ezt a hozzászólást bit.0x8000 módosította (2009.09.05 16:19 GMT+1 óra, ---)
   
H.István - Törzstag | 304 hsz       Online status #117053   2009.09.05 15:53 GMT+1 óra  
A /usr/lib/ vagy /usr/share/ alatt van valami irrlichtes?
Azokat linkelted?
Csak tipp!

Vagy nézd meg ezt a linket, az oldal alján van valami leforditott irrlicht, meg lib-eket is láttam!
https://launchpad.net/~kai-mast/+archive/ppa

A launchpad.net egyébként elég nagy közösség akik különböző programokat forditanak le különböző ubuntu distrokra!
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #117052   2009.09.05 15:43 GMT+1 óra  
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #117050   2009.09.05 15:21 GMT+1 óra  
Akkor viszont több tippem nincs, mert linux téren én sem vagyok túl tapasztalt
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #117048   2009.09.05 15:17 GMT+1 óra  
Az irrlichtet ki sem lehet választani benne.
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #117047   2009.09.05 15:12 GMT+1 óra  
Akkor kapcsold be a Synaptic csomagkezelőt, és az majd telepíti magától a libeket
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #117046   2009.09.05 15:09 GMT+1 óra  
Hát, szerintem feladom a dolgot. Minden elismerésem a linuxon programozó mazochistáknak, de ez egy kész elmebaj. Elvileg minden be van állítva, a leírások alapján minden hülye lib és függőség telepítve van (bár igazából nem is kellene az irrlichthez), Joga útmutatása alapján beállítottam a lib-ek és az include-ok útvonalát, mégsem megy még a hello world sem. Meg aztán még azt is el tudom képzelni, hogy a linuxnak hála a csodaszuper kis játékom az én gépemen működik, másén meg nem mert valami szaros lib régebbi vagy újabb mint kellene a gépén. Asszem marad a winfosos játékfejlesztés. (persze ha valami linuxos hozzáértő elmondaná hogy is van ez, az nagy segítség lenne)
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #117045   2009.09.05 14:33 GMT+1 óra  
hmm... A libeket rendesen linkelted?
( Vagy mivel irrlicht és Ubuntu említése esetén a multiplatform esete is fennáll, ezért a fordító által pl Windows-ban generált .o fájlokat törölni kell )
Szerk.: De szvsz linux alatt linuxon fordított libek és .o-k kellenek, de ebben annyira nem vagyok biztos
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #117044   2009.09.05 14:31 GMT+1 óra  
Hozzáadtam és ugyanaz a hibaüzenet: "undefined reference to irr:.... blabla"
Ilyenkor mi van? (azon kívül, hogy hülye vagyok)
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #117043   2009.09.05 14:21 GMT+1 óra  
Settings -> Compiler and Debugger -> search directories -> compiler vagy linker -> add
És itt hozzáadod a libek, include-ok elérési útvonalát
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #117042   2009.09.05 14:16 GMT+1 óra  
Megpróbáltam Ubuntura codeblocks-al használva beüzemelni az irrlichtet, de semmire sem jutottam. Azt értem, hogy nem kell(ene) újra fordítanom az irrlichtet, de akkor hogyan kell ezt használni codeblocksból? Ha új projectet kezdek, akkor ott ki lehet választani, hogy új irrlichtes project, de aztán azt kéri, hogy adjam meg, hova lett telepítve. Ez OK, de itt melyik könyvtárat kell megadni?
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
mates86 - Tag | 4 hsz       Online status #109282   2009.04.22 10:11 GMT+1 óra  
Köszi, ez a CollisionAnimator valóban működik, és ez az egész sokkal egyszerübb mint gondoltam
A kamera vezérlő átírásával még mindig nem boldogulok - lehet azért, mert nem foglalkoztam vele? - úgyhogy marad az egyszerübb - kevésbé elegáns - beillentyűzetkezelgetés.

THX mégegyszer a segítőkész hozzászólásokert )

   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #109034   2009.04.18 14:59 GMT+1 óra  
Idézet
mates86 :
Hali

Egy kis segítségre lenne szükségem. Az FPS camerát szeretném úgy megoldani, hogy az a WASD billentyűkkel mozogjon. Arra rájöttem, hogy valami sKeyMap* -ra lesz szükség, de használnatára nem jöttem még rá.

A másik amiben a segítségetek kérem, az a lebegés megszüntetése. Tehát ne lebegjen a kamera, hanem csak a terrain -on mozogjon, ne lehessen repülni. A noVerticalMovement bekapcsolása önmagában nem müködik, mert ha a dombon felmegyek, azután tovább lebegek. Úgyhogy ha valakinek van erre jó ötlete, ne tartsa magában.



A lebegést purebasic irrlicht wrapper alatt így lehet megszűntetni :

*ret = IrrAddCollisionAnimator( *MapCollision, *CameraNode, 30.0,30.0,30.0, 0.0,-3.0,0.0, 0.0,50.0,0.0 )

Ahol a -3 érték az y tengelyre ható gravitációt reprezentálja,és mivel ez negatív így mindíg "esik lefelé" a játékos.Valójában hogy irrlicht alatt ez hogyan működik azt nemtudom de keress valami olyat hogy "CollisionAnimator" vagy "CollisionResponseAnimator" valami és azzal kisérletezz / tanulmányozd


Ja és még valami :

szerk:
Ezt olvasd el lehet hogy segít időközben ezt találtam
http://irrlicht.sourceforge.net/docu/example007.html

Ezt a hozzászólást Dookle módosította (2009.04.18 15:29 GMT+1 óra, ---)
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #109024   2009.04.18 11:55 GMT+1 óra  
A "lebegés" megszüntetése egyszerű:
a kamera y pozíciója legyen egyenlő a terrain magasságával (a kamera x,z pontjánál).
A többihez, meg egyszerűen egér pozícióját megnézed, a gombokat ellenőrzöd, és az alapján mozgatod a kamerát.
   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #109018   2009.04.18 07:04 GMT+1 óra  
ötletem van egy rakás de ahhoz programozni kell (tudni).
a többi ötletermhez googlezni kell tudni.
és van egy harmadik is amihez meg dokumentációt kell olvasni.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
mates86 - Tag | 4 hsz       Online status #109015   2009.04.18 04:41 GMT+1 óra  
Hali

Egy kis segítségre lenne szükségem. Az FPS camerát szeretném úgy megoldani, hogy az a WASD billentyűkkel mozogjon. Arra rájöttem, hogy valami sKeyMap* -ra lesz szükség, de használnatára nem jöttem még rá.

A másik amiben a segítségetek kérem, az a lebegés megszüntetése. Tehát ne lebegjen a kamera, hanem csak a terrain -on mozogjon, ne lehessen repülni. A noVerticalMovement bekapcsolása önmagában nem müködik, mert ha a dombon felmegyek, azután tovább lebegek. Úgyhogy ha valakinek van erre jó ötlete, ne tartsa magában.

   
keedav - Tag | 8 hsz       Online status #105187   2009.02.23 08:02 GMT+1 óra  
Kösz a javaslatokat mindekinek. Szerintem menni fog a lock() függvénnyel, de még nem próbáltam magát az adatterületet írni, majd valamikor ha lesz időm kipróbálom.

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #105165   2009.02.23 03:06 GMT+1 óra  
<off>
Kandur ez nem az a téma hogy mindenki használjon c#-ot...
<on>

keedav tudsz olyan trükköt játszani egy tökéletes körre, hogy kirajzolsz egy quadot, és írsz hozzá egy pixel shadert ami méegnézi hogy az adott részt ki-e kell rajzolni és ha nem akkor kill-ezed a shadert (vagyis nem rajzolsz pixelt).
raytraceisten és übermedic
   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #105153   2009.02.22 23:27 GMT+1 óra  
az ITexture-nak van olyan metódusa, hogy lock(), ezzel irhatod magát az adatterületet és nem kell image.
én hogy csinálnám: lenne egy db texturám amit mindig felülirok a következö "frame"-el a körböl.

Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2009.02.22 23:41 GMT+1 óra, ---)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Csizmás Kandur - Tag | 436 hsz       Online status #105151   2009.02.22 22:56 GMT+1 óra  
Idézet
keedav :
Mit tegyek ahhoz, hogy folyamatosan változzon a körcikk, de ne emésszen nagy memóriát?


Használ az Irrlicht.NET-et és nem lesznek ilyen gondjaid.
dynamic calc = GetCalculator();
var sum = calc.Add(10, 20);
   
keedav - Tag | 8 hsz       Online status #105144   2009.02.22 14:20 GMT+1 óra  
Üdv.
Elég nagy problémába ütköztem miközben használtam az irrlichtet C++ alatt, remélem valaki tud segíteni.
Az a helyzet, hogy olyan HUD elemet kezdtem el csinálni, ami egy körcikket rajzol ki egy képből, megadott szöggel. Ezt úgy csináltam, hogy a betöltött képnek csak azokat a pixeleit rajzoltam át egy üres képbe, amik teljesítik az egyenlőtlenséget. Ezzel nincs is probléma. Viszont az van, hogy én csak ITexture* típust tudok kirajzoltatni a képernyőre, pixeleket meg IImage*-en lehet állítani, úgyhogy ideiglenesen létrehoztam egy ideiglenes ITexture* típust és a már manipulált képet abba másoltam és azt rajzoltam ki. Így kirajzolja a növekvő körcikket, futás közben viszont folyamatosan halmozódik fel a textúra a memóriában és ez nem jó. Viszont ha használom a textúratörlő parancsot, akkor meg nem akarja frissíteni az ideiglenes textúrámat az új kép szerint, így a körcikk a képernyőn nem növekszik.
Mit tegyek ahhoz, hogy folyamatosan változzon a körcikk, de ne emésszen nagy memóriát? Itt a függvény amit használok.
Kód:
void korrajzol(video::IVideoDriver* driver,video::IImage* source,video::IImage* image,float szog)
{
int i,j;
video::ITexture* target=NULL;
image->fill(video::SColor(255,255,0,255));
for (i=1;i<=200;i++)
{
for (j=1;j<=200;j++)
{
if (j>(tan(-rad(szog))*(i-100)+100)&&j<100)
{
image->setPixel(i,j,source->getPixel(i,j));
}
}
}
target=driver->addTexture("cur",image);
driver->draw2DImage(target,core::position2d<s32>(300,200),core::rect<s32>(0,0,200,200),
0,video::SColor(255,255,255,255),true);
//driver->removeAllTextures();
//driver->removeTexture(target);
cout<<driver->getTextureCount()<<endl;
//target->drop();
}

Előre is köszi.

   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #104516   2009.02.14 06:55 GMT+1 óra  
Kösz. Olvasgattam a leírást, de marhára nem értem hogy mi a rákot akar. Lehet hogy én vagyok holt suta, de semmit nem akar nekem csinálni...
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #104465   2009.02.13 07:34 GMT+1 óra  
Mivel itt egyszerű szövegfájlokról van szó, a használt IDE, meg fordító nem számít. Windowsra ebben a pakkban megtalálod:
http://gnuwin32.sourceforge.net/
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #104460   2009.02.13 06:44 GMT+1 óra  
De én msvs használok, és véletlen se találok patch-hez hasonló dolgot sem...
   
kiskami - Tag | 265 hsz       Online status #104421   2009.02.12 23:06 GMT+1 óra  
Meglepő módon, a progit úgy hívják, hogy patch.
Nálam a mingw/msys része. Patch fájlokat meg a diff-el lehet gyártani.
[Silent Vertigo] { Solarah }
http://www.silentvertigo.hu
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #104397   2009.02.12 12:34 GMT+1 óra  
A forráskódhoz vannak javítások, és a javítások ilyen patch fájlban vannak. Aminek igazából a tartalma annyi, hogy melyik fájl melyik részét mire cserélje. Ki is cserélném, csak az a baj hogy egy kicsit sok... Ezek egy egyszerű xy.patch fájlok... szerintem van valami kis progi valahol ami ezt megcsinálja, csak nem találom.
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #104395   2009.02.12 12:29 GMT+1 óra  
Szvsz Berakod, elindítod az exe-t, és az kicseréli a módosított file-okat( pl exe, vagy a képek, stb )
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #104394   2009.02.12 11:52 GMT+1 óra  
Lehet hogy hülye kérdés, de hogy lehet a patch -eket alkalmazni?
   
Mystro - Tag | 60 hsz       Online status #104139   2009.02.06 11:18 GMT+1 óra  
Kössz
nem értem mért nem gondoltam erre, a program ablakának címsorába ráadásul ki is van íratva a magasság
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #104132   2009.02.06 09:39 GMT+1 óra  
beolvasod a terrain magassagat azon a ponton ahol karakter all,majd beallitod a karakter 'Y' koordinatajat erre az ertekre.
Ez egy reszeg post...

   
Mystro - Tag | 60 hsz       Online status #104108   2009.02.06 06:42 GMT+1 óra  
Hali

Heightmap-al létrehozott terrainon hogy lehet egy karakterrel mozogni?
igazából csak az a része kellene hogy a terrain felszínén mozogjon és ne menjen át rajta.
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #104040   2009.02.05 12:39 GMT+1 óra  
Kösz, bár guihoz akartam, 2D-ben ( egy egyszerű háttérkép ), de akkor megcsinálom így, késöbb úgy is lehet hogy 3d-s cuc lesz ott.
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #104030   2009.02.05 11:05 GMT+1 óra  
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #104018   2009.02.05 09:44 GMT+1 óra  
Megkérhetnék valakit hogy írjon egy mintát, hogy hogyan kell egy képet átméretezni. Olvastam minden félét, de nem értem miért nincs egy normális setScale ... vagy akármi ilyen...
   
sgblake06 - Tag | 4 hsz       Online status #87540   2008.05.18 09:59 GMT+1 óra  
Nos, először is. A .pk3 fájlok sima tömörített mappákat tartalmaznak.
Nem a pk3 a pálya, csak abban van. Irrlicht esetén abban valószínüleg egy *.bsp van.
Na, az a pálya fájl!


Amint megnézed, h. mivel hívja be, már az is árulkodó egy kicsit.
device->getFileSystem()->addZipFileArchive("valami.pk3";

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #82501   2008.02.29 07:34 GMT+1 óra  
nem ellenörzött semmit a progi,egyszerűen a nyomogómb létrehozása előtt törölted az 'env' objektumot!
Ez egy reszeg post...

   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #82499   2008.02.29 04:47 GMT+1 óra  
hát én ilyen stratégiárol még nem hallottam...amikor egy másik oldalra mész egyszerűen az kapja meg a fókuszt és csak az rajzolódik ki (volt egy ilyen xna-s példaprogram).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #82495   2008.02.29 01:45 GMT+1 óra  
hát biztos van előnye annak is, hogy láthatatlanná teszek valamit, illetve annak is, hogy törlöm, és amikor kell, újra létrehozom.

egy adminisztrációs felületet szerkesztek, ahol gombok és editboxok tömkelege tornyosul, és mivel hivatkozni kell szinte az összes editbox-ra, illetve reagálni egy gombkattintásra, valamint a menükben ide-oda mászkálni, szal számomra a clear() fgv a legtisztább megoldás.

és azzal is para volt, hogy amikor egy oldalat betöltöttem, akkor létrejöttek az objektumok, kirajzolódott szépen minden, köv oldalra ugrás, clear() fgv meghívása, egyéb dolgok, aztán back az előző oldalra, ami ismét clear() fgv-el kezdődik, DE az előzőekben létrehozott objektumok élnek, hiába törölte a clear() fgv a képernyőt. ez furcsa volt számomra.
a lehetséges objektumokra kellett egy if(objektum) objektem = NULL; pointer törlést csinálnom minden objektumra.

ezek szerint a clear() bár letörli a képernyőt, de a létrehozott objektumokat (pointereket) mégsem állítja NULL-ra...
   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #82474   2008.02.28 12:47 GMT+1 óra  
Idézet
Asylum :
de...nem értem hogy az hogy letörlöm a képernyőt az hogy tud bármit is befolyásolni. csak a back/front bufferek értékeit beállitja valami konstansra nem vész el semmilyen adat lehetetlen hogy ettől szálljon el.


Előző postba már beírtam. GUI-nál van olyan, hogy egy combo box pointerre hivatkozol, ami nincs akkor az bizony elszál, ha menet közben letörlöd. Az más kérdés, hogy minek törölgetni, ha láthatalanná is lehet tenni.

   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #82473   2008.02.28 12:44 GMT+1 óra  
de...nem értem hogy az hogy letörlöm a képernyőt az hogy tud bármit is befolyásolni. csak a back/front bufferek értékeit beállitja valami konstansra nem vész el semmilyen adat lehetetlen hogy ettől szálljon el.

szerk.:
"removes all elements from the environment."

maxnak volt igaza ez minden létrehozott objektumot kitöröl.
de olyat miért kell futási időben?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #82472   2008.02.28 12:36 GMT+1 óra  
Úgy értettem én is, hogy a képernyőn mindent, hiszen az ellenőrzés is állítólag arra vonatkozott.
Egyébként igen fura probléma. Konkrétan GUI-nál én egyszerűen a visible-t falsra állítottam és akkor nem jelent meg adott elem, nem törlés után újra rajzolgatás. Így nem volt rossz hivatkozás sem. Akkor van a gond, ha az ember magának csinálja a problémát.

Ezt a hozzászólást ~Cre@tine~> módosította (2008.02.28 12:45 GMT+1 óra, ---)

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]