|
|
Azkomoly. Végigolvastam.
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
|
|
|
A BSA maximum bejelentést tesz a rendőrségen, onnantól hátradől és nézi a cirkuszt (elméletben). A rendőrség aztán kimehet, lefoglalhatja a géped, majd egy igazságügyi szakértő nekiesik. (Akinek tehát többek között ez a munkája, a rendőrségen belül vagy külsős szerződéssel)
Aztán hogy ő milyen módszerekkel dolgozik, az már a magánügye, ha ért hozzá akkor megtalálja amit meg akar. Mondjuk hallottam már olyan sztorit is, hogy egy ilyen vizsgálat után a kapott listán, hogy melyik program mennyi kár jó magyar forintban, mindenféle Photoshop-kaliberű dolgok nem szerepeltek, csak pár alap-szoftver, meg néhány hülyeség.
--
Ugyanakkor ez a topik rohadtul nem erről szól, úgyhogy ez az utolsó hozzászólás a témában.
|
|
|
Az a baj, hogy én régóta szoftverekből keresem a zsebpénzem... De vajon te mire alapozod a kijelentéseidet?
Nem nagyon van olyan téma, amelyhez hozzászólva ne mondanál hatalmas szemetszúró baromságokat. Tudod ha valahol olvasol valamiről egy félmondatot, és megjegyzed, meg összegooglizol mindenféle félinformációkat minden hülyeségről, amihez amúgy nem is értessz, még nem leszel okos. Sőt, ellenkezőleg. A féltudás nem tudás. Rosszabb, mintha egyáltalán nem is értenél hozzá - igazából véve tényleg nem is értessz, és figyelve az itteni tevékenységedet, ha ezen az úton haladsz tovább, nem is nagyon fogsz. (gondolva többek között pl arra, hogy már a többi xna-s is elhatárolódik az xna/c#-s témákban folytatott ámokfutásodért)
Ezzel most nem flamet akarok szítani, de miért nem olyan témához szólsz hozzá, amihez értessz is? Írj mondjuk opensource xna-s alapengineket, tutorialokat, vagy mittudomén. De ne a baromságaidat magyarázd, mert senki nem kiváncsi már rá, hogy hogy öli meg az xna a directxet, hogy telepíti fel a bsa a gépedre a jogvédőprogramjait, hogy öli meg a c# a c-t, mert amikről te beszélsz, azok olyanok, mint amikor az oroszok megparancsolták a tudósoknak, hogy mivel az amerikaiak leszálltak a holdra, az oroszok száljanak le a napra. - Dehát a nap több millió fokon izzik! - És? Szálljanak le rá éjszaka!
Ezt a hozzászólást Geri módosította (2009.02.20 04:24 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Idézet Csizmás Kandur :
Idézet Geri :
Idézet Csizmás Kandur :
BSA az lefuttat egy programot
Már ne haragudj, de ez egy hatalmas ormótlan baromság.
Majd, ha felnősz és dolgozni fogsz szoftveres cégnél rájössz, hogy mégse olyan hülyeség ez.
azért egy fejlesztö sem ennyire hülye...nyilván elsö dolga vagy a registry kisikálása vagy egy format és windows reinstall (mármint a játék elkészülte után). Aztán megnézem milyen mágiával hozza vissza a bsa.
másrészt még ha ki is szedik a registryböl azt nemfogják tudni kitalálni, hogy ez most legális volt-e vagy sem. Mondhatod azt hogy hát otthon hagytam. Vagy elvesztettem. stb. De akkormár inkább a format és win reinstall.
|
|
|
Idézet Geri :
Idézet Csizmás Kandur :
BSA az lefuttat egy programot
Már ne haragudj, de ez egy hatalmas ormótlan baromság.
Majd, ha felnősz és dolgozni fogsz szoftveres cégnél rájössz, hogy mégse olyan hülyeség ez.
dynamic calc = GetCalculator();
var sum = calc.Add(10, 20);
|
|
|
Idézet ferchild :
én azt nem értem, hogy a fiatalokba genetikailag kódolva van ez a warez dolog?
ha már egyszer élsz vele, legalább csöndben tennéd!
nem értem mit kell ezen lovagolni, mjad ha fontos lesz, hidd el nem a legalizáláson fog múlni a dolog
Úgy érted a fiatalokba? Láttál te már 20 éves számítógépen legális szoftvert? Miről beszélsz?
Szerintem a legjobb lenne ezt az egész topikot összevonni a vicc topikkal. Kicsit mélyre süllyedt.
Ezt a hozzászólást Geri módosította (2009.02.19 11:36 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Idézet kuzanth :
Elvihetik a gépedet, ha hivatalos formában mennek ki hozzád (pl bejelentés alapján, mert vki pl beöpött).
Ki? A BSA?
|
|
|
én azt nem értem, hogy a fiatalokba genetikailag kódolva van ez a warez dolog?
ha már egyszer élsz vele, legalább csöndben tennéd!
nem értem mit kell ezen lovagolni, mjad ha fontos lesz, hidd el nem a legalizáláson fog múlni a dolog
|
|
|
Elvihetik a gépedet, ha hivatalos formában mennek ki hozzád (pl bejelentés alapján, mert vki pl beöpött).
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Idézet Geri :
Idézet Csizmás Kandur :
BSA az lefuttat egy programot
Már ne haragudj, de ez egy hatalmas ormótlan baromság.
Támaszd alá, így nem sokat ér az infó - én nem hallottam még se azt, hogy lefuttatnak egy progit, sem azt, hogy nem, szóval nem kívánnék állást foglalni.
C4Ninja
|
|
|
Idézet Csizmás Kandur :
BSA az lefuttat egy programot
Már ne haragudj, de ez egy hatalmas ormótlan baromság.
|
|
|
Idézet Csizmás Kandur :
Idézet 2SD :
Teljesen hihető lesz!
Nincs jelentősége, hogy hihető, vagy nem. Ha ránézel pl egy cigányra, aki ostoba mint a seggem, a szüleinek szintén nem volt pénze, és még csak a lottón se nyert, ennek ellenére limuzinnal járkál(Fehérváron van egy ilyen, azért ezt a példát hoztam fel  ), akkor is egyértelmű, hogy nem becsületes melóból van az a pénz - mégse basztatják miatta, mert mert nincs rá bizonyíték. Addig mindenki ártatlan, amíg nem bizonyosodik az ellenkezője - nem fordítva.
C4Ninja
|
|
|
Hagyjuk már a warez témát. Nem ide való.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
És modjuk ha megfognak,azonnal szivatnak vagy előtte csak figyelmeztetnek ?
Mert ha rögtön szvatnak elmegyek asztalosnak... 
Olyant még úgyse hallotam hogy valaki rapidról szedte le a körfűrészgépét...
|
|
|
registry-t lehet takarítani...
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
|
|
|
Idézet 2SD :
BSA az lefuttat egy programot, ami megnézi mi van/volt fent. Hiába törölsz, ha bentmarad a registry-ben a warez program bejegyzése.Másik vinyót kell berakni valami linuxal.  Ráfogni, hogy wine-al ment a teszt és blender meg gimp-el,meg a parancssorral készült az fps.    Teljesen hihető lesz!
dynamic calc = GetCalculator();
var sum = calc.Add(10, 20);
|
|
|
a swat beletérdel a gerincedbe az éjszaka közepén
|
|
|
Idézet Dookle :
Geri : Nem kimondottan a topicba illő kérdés de engem érdekelne pár dolog:
Pl ezek szerint ha hobbi szinten saját részre fejlesztek egy játékot ,addig a szoftverek származhatnak megkérdőjelezett háttérből ? (finoman kifejezve magam hogy ne használjam a W kezdőbetűs szót ),és mondjuk ha a game elérte a kiadható stádiumot elég akkor legalizálni a szoftvereket ?
Lehet hogy hülye kérdés de nem igazán vágom az ide illő törvényeket...
Ahogy a többiek is mondták, nem fognak patáliázni senkinél, amíg nincs értelme - plusz valószínűleg nem is derül ki, hogy mi van(hacsak nem kürtölöd világgá, hogy warezoltad a progikat  ) Arról nem is beszélve, hogy a BSA jó előre szól neked, hogy ekkor és ekkor ellenőrzés lesz, legyél otthon - napokról beszélünk, szóval van időd mindent eltakarítani(akár átvinni haverhoz, vagy mit tudom én.) Ha odafigyelsz, nem buksz be ilyesmivel - attól meg nem kell tartani, hogy a swat beletérdel a gerincedbe az éjszaka közepén, nem így megy a dolog.  (mondjuk én régen azt hittem...  )
Bukta: nagyon egyszerű. Bemasírozol az EA-hoz, magabiztosan a recepciós arcába vágod a lemezt, és ráüvöltesz, h "kérem a szerződést!"
C4Ninja
|
|
|
Amúgy én már érzékeltem közelről ilyen igazi real magyar jf céget. Szóval nem ilyen széplogós médinamerikás multinacionálisat, hanem ilyen turulmadaras ősmagyart. Végignézve a szoftverkínálatot, legális szoftvert nem nagyon láttam, ami nem is csoda, mert egyes szoftverek értéke önmagában nagyobb volt mint az egész cégé
|
|
|
Idézet kicsy :
Nem törvények kérdése igazán, csak általában amíg nem származik hasznod egy szoftver használatából, addig le szokás szarni hogy loptad-e. Nyilván az Autodesk nem fog nekimenni a csóró diáknak hogy perkálja a négyezer dollárt plusz kártérítést a maxért, mert tudja hogy úgyse tudná kiszedni belőle a pénzt, hisz egyszerűen nincs neki.
Nem csak az a lényeg, hogy nincs neki, hanem az is, hogy az autodesk ezen többet bukna, mint nyerne...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Hát Ti nem örültök? Lehet, hogy a nyugdíjasok nyomorogni fognak, de legalább a politikusok vehetnek pár új luxusautót
|
|
|
ez az adócsalás nem is olyan ritka dolog egyébként, dehát nem is csoda...nálunk vannak legmagasabb adók (a bérkhez viszonyitva). menjenek a fenébe. Tipikusan van egy bejelentett fizetésed, a többi pedig zsebbe megy.
|
|
|
Nem törvények kérdése igazán, csak általában amíg nem származik hasznod egy szoftver használatából, addig le szokás szarni hogy loptad-e. Nyilván az Autodesk nem fog nekimenni a csóró diáknak hogy perkálja a négyezer dollárt plusz kártérítést a maxért, mert tudja hogy úgyse tudná kiszedni belőle a pénzt, hisz egyszerűen nincs neki.
|
|
|
Geri : Nem kimondottan a topicba illő kérdés de engem érdekelne pár dolog:
Pl ezek szerint ha hobbi szinten saját részre fejlesztek egy játékot ,addig a szoftverek származhatnak megkérdőjelezett háttérből ? (finoman kifejezve magam hogy ne használjam a W kezdőbetűs szót  ),és mondjuk ha a game elérte a kiadható stádiumot elég akkor legalizálni a szoftvereket ?
Lehet hogy hülye kérdés de nem igazán vágom az ide illő törvényeket...
|
|
|
Ahogy mondod. Amúgy is, minek ezzel foglalkozni? Először is legyen kész a játék. Meg úgy az egész adózgatós faszsággal. Ki nem szarja le? Ezért van a könyvelő. Odaméssz hozzá, aztán mondja, megmondja, hol, melyik hivatalban kell mit csinálnod, aztán max évente vagy havonta hordod neki a számlákat, és az égvilágon semmi mást nem kell csinálnod. Ezért vannak a könyvelők. Ez az ő dolguk, nem a tied. Másfelől meg ha eladsz valamiből előre láthatólag mondjuk 20-at, azt ha megszakadsz se tudod mégcsak bejelenteni sem.
A másik az, amikor eladod a gamedet pl egy cégnek. Odaméssz, és mikor a szerződést tárgyaljátok, közlöd, hogy az üzlet miatt rád eső adóterheket az a cég fogja állni, amellyel épp üzletelsz. Merthogy lehet, sőt, szokás ilyet. És ezt bele is fogják írni a szerződésbe majd.
És szerintem az adózós téma több hozzászólást már meg sem érdemel.
|
|
|
kicsy:
Egyelőre nekem sem tiszta, pontosan hogy megy ez technikailag. Annyi biztos, hogy az Apeh-ot elsősorban az érdekli, hogy valld be a jövedelmet és ne titkold el. Szerintem nagyjából úgy megy, hogy bemondod, hogy mennyi volt a jövedelmed, és kész. Egyszer kértem ilyesmiről Apeh állásfoglalást, és elég érthetetlenül volt megfogalmazva, de így emlékszem, bár már homályosan... Az a baj, hogy olyan mezei könyvelők, mint az enyém ilyenekben abszolút nincsenek képben, de valahogy majd próbálok ennek jobban utánajárni...
U.i.: Bár szerintem az sem kizárt, hogy a BMTMicro-nak kiállíthatsz számlát...
Geri:
Szerintem a pragmatikus hozzáállás az, hogy az ember elkezdi árulni a játékát tojva egyelőre az adózásra, ha a kutya nem veszi, akkor annyiban marad a dolog, ha elkezdik venni sokan, és már tényleg jelentős pénzről an szó, elég akkor utánajárkálni az adózásnak.
Ezt a hozzászólást nadam módosította (2009.02.17 09:12 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
kicsy: csalj adót. A nagy cégek is így csinálják.
|
|
|
A napokban mentem végig faterral az egyéni vállalkozása/unk szj-számain, és volt valami konkrétan netes játékterjesztéshez kapcsolódó is. Viszont nekem az nem tiszta, hogy az így szerzett bevételeimből hogy lesz fehér a lóvé, hiszen nem adok minden eladás után számlát, sőt még a bmtmicro/paypal felől érkező kifizetésekről sem. Ez úgy működik, hogy adóbevallásnál bemondok egy összeget, hogy ennyit fizetett ki nekem paypal (ami nyilván a bankszámlakivonatokon azért látszik), és heló? Mivan ha a paypal számlámon tartom az egész összeget? (Azt több kifizetéssel foglalkozó oldal is írja pl. hogy amerikai lakosoknak ki kell tölteni valami adóhivatali formot egy bizonyos összeg felett)
|
|
|
(Egyébként ha valaki iszonyú jó és minőségi 'indie' játékot írt, és csak az a baja, hogy nincs cége, vagy túl fiatal, vagy irtózik a marketingtől,(persze ezeknek így együtt nagyon kicsi az esélye, de soha nem lehet tudni) akkor ez ne legyen akadály, felveheti jobb híján velem is pl. a kapcsolatot, van saját szofverfejlesztésre 1998-ban bejegyzett cégem, ha majd sikerül a saját játékomat sikeresen árulni, akkor esetleg árulhatom más játékát is, kereszt-reklámozgathazok persze úgy, hogy én is jól járjak... De ez még kicsit a jövő zenéje, csak azért írom, hogy ne adminisztratív dolgokon bukjon meg egy amúgy jó játék, amiben van fantázia.)
Ezt a hozzászólást nadam módosította (2009.02.17 08:17 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
nadam A másik megoldás
Ez a lehető legolcsóbb módszer? Mert a "csokit" a legolcsóbb módszerrel kéne eladni  ha nem is veszik meg olyan sokan... persze nem az aluljáróra, piacra gondoltam de ez se rossz
ArgumenException: A megadott DependencyObject nem ehhez a Freezable elemhez tartozó környezet. Paraméter neve: context
:oO Mi a???
|
|
|
Bukta:
Röviden:
0 saját tapasztalatom van, ezért kritikával olvasd amit írok. Remélem, hogy hamarosan lesz majd némi tapasztalatom, mert pár héten belül ki fogom próbálni a saját játékommal.
Picit hosszabban, de még mindíg nagyon röviden, mert erről többet is lehetne írni:
Ha letölthető játékból akarsz pénzt, akkor 2 fő nagy csapásirány van.
Az egyik, hogy megkeresel egy 'játékportált' mint pl. www.bigfishgames.com vagy a steam-et, és megmutatod nekik a játékodat. Ha tetszik nekik ÉS BELEILLIK A PROFILJUKBA, akkor befogadják, ők gondoskodnak a marketingről, az ügyfelekről, weboldalról stb... te meg hátradőlve a fotelben kapsz 40%- körüli lóvét minden eladásból. Azonban elég jó játéknak kell lennie és elég jól kell kinéznie ahhoz, hogy szóbaálljanak veled.
Előny: Ha bekerülsz, egy bizonyos mennyiségű pénz már elég valószínű. Nem kell marketingelned.
Hátrány: Nem biztos, hogy bekerülsz. Ha bekerülsz, akkor pedig elég szép hányadát leveszik a pénzednek.
A másik megoldás (illetve az előző mellett is csinálhatod, hiszen a portálokkal nem exkluzív szerződést érdemes kötni) az az, hogy saját weboldallal saját marketinggépezettel  nyomulsz. Magát a fizetést ilyenkor meg lehet oldani pl. www.bmtmicro.com - n keresztül, (oda bárki beregisztrálhat, és csak néhány százalékot vesznek le.)
Előny: Darabonként így kereshetsz egy játékon a legtöbb pénzt. Olyan játéékot csinálsz amilyet csak akarsz, nincs senki te és a vevőid között: csak a vevőidhez kell alkalmazkodnod.
Hátrány: Nagyon nehéz marketingelni.
Amúgy a www.indiegamer.com fórumain szoktam olvasgatni ilyen témákról.
Asylum kiállsz a piacra vagy az aluljáróba és "ötöt egy százasér a csokibóóól százér a delissimábóóóól"
Ez tetszett.  
|
|
|
Amúgy egyedül, céges háttér nélkül maximum akkor van esélyed egy kiadónál, ha a kész, dobozolható verzióval épp be tudod magad verekedni az igazgatóhoz, akit egy pofás prezentációval meg tudsz győzni, hogy neki ez jó... Innentől gondolom csak annyi kell, hogy legyen valami hivatalos dolog (vállalkozói igazolvány, egy cég, vagy mitt'omén) amire ők is tudnak majd fizetni. Most a szerződéskötéstől, meg ilyenektől tekintsünk el.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Idézet Bukta :
Hy
Elmondaná nekem valaki hogy hogy lehet játékot/okat eladni? Vagy hogy lehet egyáltalán ezzel pénzt keresni?
Nem mintha lenne nekem amit el tudok adni, csak gondoltam megkérdezem.... 
Az attól függ milyen játékról van szó.
PC-s játékot akár árulhatod a neten is, paypalos fizetéssel, egyedül annyi a dolgod hogy legalizálni kell a szoftvereid, de mivel erre akár egy vc++ express is képes, gyakorlatilag egy legális windowsra van szükség a többire meg rámondod hogy blender vagy gimp.
Persze ha így árulod kb a kutya se fogja megvenni, mert nincs megfelelő marketing mögötte. PC-n a másik lehetőség a Steam, van a kész játékod felveszed velük a kapcsolatot, megírod a steam supportot a játékba (amihez egyelőre csak c++ libek vannak asszem), és ők egy megadott royalty levonása után a maradék pénzt átutalják neked.
A másik rész pedig az adózás, elég valószínű hogy minimum egy vállalkozói kell hozzá, vagy egy cég (egyik sem nagy gond, egy BT pl már olcsón megvan), hogy pontosan kinek, hogy kell adózni, fogalmam sincs...
Ha nem online akarod terjeszteni, hanem fizikailag is, oda meg már nem árt egy kiadó
raytraceisten és übermedic
|
|
|
aha...és adózol is utána? meg bejelented az apehnál mint jövedelemforrást stb. ? 
egyébként keresel egy kiadót és ezeket ö elintézi (boltok, reklám stb.) csak a végén aztán kapsz 20 Ft ot csokira
|
|
|
Tesco gazdaságos Bukta?... Hmmmm...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|

nem tudom hányan vennének tőlem....  lehet hogy senki 
én vmi nagyobb kiterjedésűre gondoltam pl neten árulni vhogy | kirakni a TESCO-ba a polcokra vagy hasonló
ArgumenException: A megadott DependencyObject nem ehhez a Freezable elemhez tartozó környezet. Paraméter neve: context
:oO Mi a???
|
|
|
kiállsz a piacra vagy az aluljáróba és "ötöt egy százasér a csokibóóól százér a delissimábóóóól"
|
|
|
Hy
Elmondaná nekem valaki hogy hogy lehet játékot/okat eladni? Vagy hogy lehet egyáltalán ezzel pénzt keresni?
Nem mintha lenne nekem amit el tudok adni, csak gondoltam megkérdezem....
ArgumenException: A megadott DependencyObject nem ehhez a Freezable elemhez tartozó környezet. Paraméter neve: context
:oO Mi a???
|
|
|
"Az ido penz: Ameg nincs meg a modell, addig nem lehet texturazni. Ezeket a kieseseket hogy kuszobolik ki, amikor egy projectet beinditanak?"
Pl. a 3d modellező csinál textúrát is (placeholdert, vagy tehetsége szerint fullost)
Jó, nem lesz olyan szép, mintha egy profi textúrázó csinálta volna, de ahhoz, hogy dolgozni lehessen vele, arra elég
Másrészt a textúrázó-3d grafikus sok helyen összemosódik (3dbrigade, blackhole pl), és egy ember csinálja mindkettőt, ami azért tud előnyös lenni, mert akkor ugye eleve logikusan alakítja ki az UV-t, meg menet közben változtat rajta, ha kell, rugalmasan, nem megy az ide-oda szüttyögés.
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
Hello! Volt szerencsem ottlenni a GDF-en, ahol nagy cegek (pl. crytek, Invictus, stb...) tartottak eloadast!
Azonban igyis van nehany megvalaszolatlan kerdes szamomra:
- Programozoknak a feladatot kiadjak, es ugy csinalja, ahogy gondolja, vagy van egy fo felugyeloje az egesznek?
- Az ido penz: Ameg nincs meg a modell, addig nem lehet texturazni. Ezeket a kieseseket hogy kuszobolik ki, amikor egy projectet beinditanak? (pl. eloszor csak modellezot vesznek fel, aztan texturazot, es utanna programozot, vagy mikent?)
- Es a nagyfonok feladata magaban a jatekfejlesztesben (azonkivul, hogy O viszi a ceget, mit csinal, vagy csinal-e egyaltalan valamit?)
még csak padawan...
Dont worry, be hippy - Fanni :)
|
|
|
Sztem érdemes átolvasni az 1-2 éves cikkemet, ami nagyon hasonló dologról szól (konkrétan sztem ugyan így indult az egész, és körbe e-maileztem a nagyobb cégeket). Persze azóta sok dolog változott, de azért érdemes átolvasni
|
|
|
Én arra lennék kiváncsi hogy egy designernek hogyan telik 1 hete, mit csinál, és mennyire kézzelfogható az hogy ő nap hány órát dolgozik.
(Egyébként én szerintem meg tudom oldani hogy egy Invictus alapítóval interjut készítsek, mert osztálytársam tesója pont az, és szerencsére jóba vagyok vele.)
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch
|
|
|
Szerintem fontos volna tudatosítani, hogy nem a nagy cégeket kell követnünk, mert teljesen más világról van szó. Persze, ha valaki oda akar menni dolgozni ha nagy lesz, akkor jó ha tisztában van mi hogy működik, de egyre inkább nyílnak meg a szabadabb lehetőségek, casual piacra fejlesztő kis cégek, amik a kreativitás bölcsői
|
|
|
|
Nekem annyi lenne, hogy milyen pozíciók betöltéséhez milyen végzettség kell vagy esetleg milyen tanfolyam, etc.
Például:
-Desinger
-Programozó
-3D artist
-2D artist
-Hangmérnök
-Project Manager
-Mapper
Ezt a hozzászólást Ashkandi módosította (2008.06.19 15:53 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Nekem ennyi jutott most eszembe hirtelen.
- Mik a fő szempontok amikor új grafikust/programozót/designert/stb keresnek egy csapatba?
- Milyen "trükköket" érdemes bevetni hogy nagyobb esélyekkel kerülhessünk be a csapatba?
█▓▒░ All system gone, prepare for downcount! ➡ ➎➍➌❶ Offblast! ➔
|
|
|
Nos...Mivel rengetegszer megy a vita, hogy a nagy jf cégeknél vajon hogy is megy egy játék fejlesztése (de főleg mindig mennek a találgatások, mellébeszélések, és senki nem elég biztos a dolgokban), ezért úgy gondoltam/gondoltuk, hogy szedjünk össze olyan kérdéseket, amelyek mindenkit foglakoztatnak, aztán megmozgatunk 1-2 szálat, és betámadunk néhány céget, akik remélhetőleg válaszolni is fognak (cikk formájában). 
A fölösleges hozzászólásokat innen is, mint a fontosabb topicokból törölni fogjuk, tehát tessék figyelni arra, hogy ki-mit ír! Előre is köszönjük! Jöhetnek a kérdések a játékfejlesztés bármely részéről!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|