|
|
A Dev-CPP nagyon jó, mert a MinGW fordítót használja, az pedig le tudja fordítani a Stratagust.
Én konkrétan még nem csináltam stratégiai játékot, csak FPS-t,
de szívesen segítek!
Először is töltsd le a cuccokat, amit mondtam. Ha kész vagy vele akkor írj, és elmondom hogyan tovább!
Mmmmmmi?!
|
|
|
Légy a mesterem és taníccs! remélem összetok maj dobni vmi használhatót. Te már csináltál vmi játékot ezzel? v még készülőben van?
|
|
|
hát devcpp de ha aszondod non ratyi akor milegyen?
elkeztem tanulni de monyolultnak tűnt, megntam, stb...
ok le is töltöm! de ma nem érdek rá kipróbálni  , kösz remélem sikerül
|
|
|
Nem kell nagy programozói tudás ahhoz, hogy egy előre elkészített motorral játékot lehessen készíteni
(lásd pl: Postal 2 - az RWS programozói nem voltak profik, az UT2 motorjával mégis nagyon király játékot készítettek)
Úgyhogy hajrá Dr.BrainMaster!!!!!!!!!!
Mmmmmmi?!
|
|
|
Mondjuk ha nem tudsz programozni akkor a Stratagus engine-nel hogy fogsz elboldogulni?
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
|
Hacker: áá, kösz nem, azt már próbáltam, unalmas  mert akkor csaka páya az enyém, magát a játékot nem írom át. Persze azt is megtehetném... ha tundék programozni
Ezek kellenek:
SDL (required).
libpng (required).
zlib (required).
libogg/libvorbis (recommended).
libmikmod (recommended).
libbzip2 (optional).
libFLAC (optional).
libmad (optional).
Either the original or expansion wc2 CD, or another data set.
NOTE: the Battle.net CD edition is not supported.
az 1. sikerült leszedni de a 2.nál nem értem hmeyik link ameyikel letölthetem.  Nem tagadom h én vok idétlen hozzá, akor ha segítenél ,megköszöném
|
|
|
Dr.BrainMaster, mondj már legalább 1-et
a 600 dologból, ami kell a Stratagushoz!
Talán tudok segíteni...
És még mindíg ne add fel!!!!!!!!!!!!!!!
Mmmmmmi?!
|
|
|
Hmm RTS készítő progi, ahova nem kell programozási tudás. Rossz oldalról közelítetük meg eddig a dolgokat. NEm engine kell ide, hanem egy játék pályaszerkesztővel. Ajánlom figyelmedbe a Warcraft III  rozen Throne pályaszerkesztőjét ahol az ég világon mindent be lehet állítani, saját egységeket is csinálhatsz saját modellt is betölthetsz, vannak triggerek és effektek szóval minden ami kell. Annyi a hátránya, hogy kell hozzá a játék.
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
Nah előszörisnemtok programozni, csak oyan logikai szinten h csnáltam már több játékhoz is pályát. ezért is lenne szükségem egy RTS "készítő" progira. de a strategust letöltöttem, és a telepítéshez még kér 600 més hülyeséget ai asse tom mia amihez megint kell 600 más hülyeség, csak ezért akasztott ki..
|
|
|
Idézet Dr.BrainMaster írta:
nekem is rts hez kéne azért kérdeztem
ha találtál vmi jót lécci írd meg köszi
Úgy döntöttem hogy az Ogre3D-t fogom használni, mert nagyon jól dokumentált, átlátható a kódja, és a weboldalát nézegetve látni lehetett hogy szépen fejlődik. A döntés viszont elég nehéz volt, mert néztem más engineket is amik ugyancsak hihetetlenül jók voltak, de végül ez volt a legszimpatikusabb. 
Mondjuk nem egy "RTS készítő progi", úgyhogy programozni kell tudni, hogy használni lehessen.
nagyy
|
|
|
És ne add fel ilyen könnyen!!!
A játékfejlesztés sosem volt egyszerű dolog...
Mmmmmmi?!
|
|
|
|
hát ez a stratagus hihetetlen egy kölyök! kell hozzá 600 dolg h mennyen, de mikor le akarnám tölteni, ahhoz is kell megin vmi h mennyen-fusson, ráadásul nem is találtam h hol kel ezt mosm letölteni......
így aztán ebből a nagy egymástreklámozzuk szövetségből annyi lett h leszarom! enyi erővel hamarabb megtanulnék programozni és csinálnék egy saját enginet
nem tagadom h idétlen lennék hozzá, de sosem voltam jó ezekhez a "hétvégén összedobtam oldfalakról" letöltögetéshez.  és akkor pakojam össze én h műköggön
|
|
|
nekem is rts hez kéne azért kérdeztem
ha találtál vmi jót lécci írd meg  köszi
|
|
|
Ez a Nebula Device 2 tényleg nagyon profi dolog. Viszont még mindíg nem tudok dönteni, mert leszedtem pár Ogre demót, és olyan FPS értékeket produkáltak az ősrégi gépemen, hogy öröm volt nézni. 
Azt elfelejtettem leírni, hogy egy RTS játékhoz kellene az engine.
nagyy
|
|
|
ok remélem ezek a válaszok nekem érkeztek, v nelem is hasznos lesz. azér kösz h írtatok
meglesem őket
|
|
|
Én a Quake 3 motorját ajánlom!
Augusztusban kiadták a TELJES forráskódot GNU GPL licensz alatt. Ez szerintem egy nagyon profi engine, manapság is megállja a helyét! Már van Delphi-re konvertált változata is:
http://quake3.delphigl.com/index.php/Main_Page
Mmmmmmi?!
|
|
|
Az Ogre és az Irrlicht mellett érdemes megnézni a [url=http://nebuladevice.cubik.org>Nebula Device 2[/url] nevű enginet, amit a Randon Labs profi játékfejlesztő cég írt és ezzel adták ki a Projcet Nomads nevű játékukat is.
Ami a fizikai engineket illeti akad néhány érdekes darab az ode mellett is:
A [url=http://www.ageia.com/novodex.html>Novodex PhysX SDK[/url] egy profi fizikai engine, amit többek között az unreal 3 is használ, támogatni fogja a készülő fizikai gyorsító kártyát is, tudtommal ingyenes kereskedelmi projectekhez is, de nem vagyok benne biztos.
A [url=http://newtondynamics.com/index.html>Newton Game Dynamics[/url] és a [url=http://www.tokamakphysics.com>Tokamak[/url] is elég sokat tud.
Én csak egy ingyenes RTS enginet ismerek a [url=http://stratagus.sourceforge.net>Stratagust[/url], de bizonyára van több is. Viszont a Stratagushoz is kell valamennyi programozói tudás, ugyanis a scripteket luaban kell írni.
(Módosította Eagle_Lor 2005.11.17. 01:55-kor)
|
|
|
Na most épp kitaláltam h szeretnék 1 gyors rts kézítő programot, mivel nem értek a programozáshoz. nem tudom h menyire kapcsolódik ide, v mos pon eről beszélgettetek-e.
azt hiszem h egy sablon is elég lene, de játékot átírni nem szbad(márcsak erkölcsi okokból sem!) és nem is szeretnék.
|
|
|
Én a magam részéről az Irrlicht mellett döntöttem, de úgy, hogy az Ogret nem használtam soha. Lehet, hogy így utólag rossz döntés volt, de az Irr vs. Ogre vita kb. elmehet az OGL vs. DX és a PC vs. Mac közé 
Több funkciója még elég kiforratlan, a dokumentáció helyenként hiányos, de összességében elég jól használható. A sebességével baj nincsen, sőt, aki nagyon erre akar rámenni az sokat optimalizálhat ritkán vagy egyáltalán nem használt funkciók eltávolításával. Sok 3D formátumot ismer, de sokat csak részben. A forráskód logikusan van felépítve, könnyen lehet benne tájékozódni és új dolgokat hozzáadni.
Dev-C++-szal is fordítható (MinGW).
Kicsit más: aki fizikai engine-t választ, annak én a magam részéről az ODE-t tudom javasolni, mint megbízható nyílt kódú megoldást. Egyszerűen profi, még nem tudok róla negatívumot mondani
Toma
"Ez nem bug, hanem feature!"
|
|
|
Épp most nézegettem az Ogre3d, és az Irrlicht weboldalát, de ahogy látom a kettő majdnem ugyanazokat tudja. Szerintetek melyikkel érdemesebb foglalkozni, vagy úgy általánosságban melyik a jobb?
nagyy
|
|
|
És mi a neve annak az utasításnak, amivel lehet változtatni a helyzetét?
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
HI
egyedül annyit megtehetsz, hogy megadhatod a logo pozícióját! Néha nagyon ártogat ott, ahol van. Ja és a TV3D fórumban sokan vitatkoznak erről, hogy érdemes e ennyi pénzt belefektettni a 6.2s be, mikor a 6.5 ös legyalázza (még a konkurenciát is).
1001011011101001000100011
|
|
|
Igen azért. Meg kell venni. Kb 500$.
|
|
|
Lenne még egy kérdésem. A futó programnál, hogyan lehet eltűntetni a TrueVision feliratot. Én 6.2-es verziót használok amit ingyen töltöttem le a honlapról. Lehet ez azért van kiírva mert nincs licencelve?
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
OK. Műxik minden köszönöm mindenkinek a segítséget
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
Ja bocsi most nézem, hogy az "ámeneti megoldás"nál már meg van magyarázva, DE kell a tvutil.dll IS!!!
1001011011101001000100011
|
|
|
Egyszerű!
bemásolod a truevision3d.dll és a tvutil.dll -t a windowssystem32 be és utánna regisztrálod!
parancssorba: regsvr32.exe truevision3d.dll
regsvr32.exe tvutil.dll
kapsz egy üzenetet, hogy sikerült -e vagy nem! Ha igen, attól fogva müxik minden. Persze nem ismerem a Delphit, hogy neki kellenek e saját állományai vagy nem!
1001011011101001000100011
|
|
|
Én nekem a RealmForge GDK-t ajánlották, de nem megy, mindent megcsinálok, ami le van írva a telepítéshez, de nem kezelt kivétel hibával leáll. Ismeri vki ezt a motort? és ha igen tudja valaki, mi a megoldás? A motor hivatalos fórumján is egy rakat ember feltette ugyanezt a kérdést, de nincs válasz. Ellenben vannak már ezzel az engine-al készült játékok, tehát nem hiszem hogy az egész sz*r. lenne.
CSirkee
Clan-Knights Of Xedamor
www.bdgames.uw.hu
info.bdg@citromail.hu
|
|
|
|
Ismerős a gond. Még nem próbáltam ki de van megoldás.
Az a gond, hogy nem találja a windows a truevision dll-t, mert ezt használat előtt valahogy beregisztrálja magának. Nálad azért megy mert a truevision telepítésekor ezt már megtette. Ehhez nem nagyon értek, de szerintem valami telepítőprogram megoldja.(Módosította Regx3 2005.05.08. 16:32-kor)
|
|
|
Hellósztok!
Van egy kis problémám a TrueVisionnal. Megírom a programot Delphiben megy is nálam szépen, de ha bármelyik havernak átküldöm a progit akkor meg nekik nme megy, mert nincs valamilyen osztály regisztrálva. Mi lehet gond? Tudja valaki?
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
Idézet Regx3 írta:
Talán [url=ftp://ftp.borland.co.jp/pub/delphi/delphi6update2.exe >ez [/url] működik...
Bár elég távoli szerver.
Köszi a linket ez működött és már a TrueVision is perfektül megy, csak akadt egy kis gond a Delphi nyelvezetével. Minden szöveg ???-ből áll. Ez nem túl jó, ezért megpróbálom újratelepíteni hátha megy.
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
Talán [url=ftp://ftp.borland.co.jp/pub/delphi/delphi6update2.exe >ez [/url] működik...
Bár elég távoli szerver.
|
|
|
Idézet Regx3 írta:
(Hacker írta:
Helló!
Én már leszedtem a TrueVision-t csak az gond, hogy Delphi 6-om van. A program felismeri a programot csak kiírja, hogy le kéne szedni az Update 2-őt hozzá. Néztem már a Borlandnál de ott nem nagyon találtam. Ha pedig csak simán felinstallálom rá akkor meg nem veszi észre a Delphi és nem is akarja lefuttatni a tutorialokat sem. Tudjátok mit kéne tenni?
Programozz ne háborúzz!!!)A .dcu fájlokat megtalálja a Delphi? TrueVision3D.dcu, meg a társai.
A .dcu fájlokat megtalálja a Delphi? TrueVision3D.dcu, meg a társai.
Kerestem de nem táláltam ilyeneket. Esetleg valaki nem tud adni egy működő linket ahonnan le lehetne szedni-e az Update2-t a Delphi 6-hoz?
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
Közben én is megtaláltam. [url=http://truevision3d.com/phpBB2/about5375.html&highlight=delphi6 >link [/url]
Tényleg kell neki update 2, de szerintem nem igazán lehet letölteni. Legalábbis a borlandtól nem.
|
|
|
Idézet Hacker írta:
Helló!
Én már leszedtem a TrueVision-t csak az gond, hogy Delphi 6-om van. A program felismeri a programot csak kiírja, hogy le kéne szedni az Update 2-őt hozzá. Néztem már a Borlandnál de ott nem nagyon találtam. Ha pedig csak simán felinstallálom rá akkor meg nem veszi észre a Delphi és nem is akarja lefuttatni a tutorialokat sem. Tudjátok mit kéne tenni?
Programozz ne háborúzz!!!
A .dcu fájlokat megtalálja a Delphi? TrueVision3D.dcu, meg a társai.
|
|
|
Milyen jó, hogy nem dobtam még ki [url="http://cg.cs.tu-berlin.de/~ki/engines.html">ezt[/url] a linket... 
Toma
|
|
|
Helló!
Én már leszedtem a TrueVision-t csak az gond, hogy Delphi 6-om van. A program felismeri a programot csak kiírja, hogy le kéne szedni az Update 2-őt hozzá. Néztem már a Borlandnál de ott nem nagyon találtam. Ha pedig csak simán felinstallálom rá akkor meg nem veszi észre a Delphi és nem is akarja lefuttatni a tutorialokat sem. Tudjátok mit kéne tenni?
Programozz ne háborúzz!!!
|
|
|
Az még jobb. Bár nekem csak DirectX8-at támogatja a kártyám. 
A bétát egyébként honnan lehet megszerezni, mert a fórumokon olvastam, hogy már elég sokan át is írták a programjukat 6.5-re.
|
|
|
Bétateszterektől tudom, hogy a 6.5 ös, min. 3x gyorsabb mint a 6.2-es, de néhány funkcióban 40x gyorsabb. Általában az átkonvetált progik 3 - 12 x gyorsabbak, persze ez is hardwarefüggő. Gondolom a DirectX 9 es kártyákon szakítani fog. Egyedüli baja szerintem az, hogy VB6 alatt már nemigen fog menni, mert a Microsoft megszüntette a VB6 továbbfejlesztését, úgyhogy csak .NET alatt fog menni. Gondolom a többi nyelv támogatása meglessz.
1001011011101001000100011
|
|
|
Most én is a TrueVision-t használom Delphi-vel.Szerintem is elég jó, és egyszerűen megtanulható, bár nagyon lassú...
De azt mondják a 6.5-ös 5-ször ilyen gyors lesz
|
|
|
A TrueVision3D-t én is csak ajánlani tudom. 9 hónapja használom a 6.2-es és eddig szinte csak jót tudok mondani róla. Ez a 7. motor amit kipróbáltam. Persze egy kis vízjelet leszámítva teljesen működő. De x száz dollárért full. Egyedüli hátránya a DX8 támogatás. Az új 6.5 ös verzió egy újjabb mérföldkő lessz a ingyenes motorok történetében. A demók meggyőznek bárkit!
1001011011101001000100011
|
|
|
Szerintetek mennyire jó egy ingyenes engine?
Én most nézegettem a devmaster.net-en lévőket, van itt az ingyenestől a half life 2-ig minden.
Miért van az, hogy majdnem az összesbe tesznek fizikai engine-t?
A nyílt forráskód azt jelenti, hogy könnyedén alakítgathatom? Adnak egyáltalán a forráskódhoz dokumentációt? Mert ilyet nem igen találtam, akkor meg minek a nyíltság, ha úgysem értem?
Főleg az a kérdés, hogy mennyire gyors egy ilyen amit az összes játéktípúshoz próbálnak szerkeszteni? Nekem pl. most egy űrstratégiához kéne, tehát az olyan apróságok, hogy felszíngenerálás, ég, vízeffekt nem igazán kéne.
Szóval érdemes?
|
|
|
Truevision3D: www.truevision3d.com
|
|
|
Itt lehet szemezgetni: www.3dengines.net
|
|
|
Helló
www.ca3d-engine.de
crystal.sourceforge.net
www.ogre3d.org
www. radonlabs.de
utopia3d.sourceforge.net
www.panardvision.com/v3
Helló(Módosította magic 2004.06.07. 22:01-kor)
|
|
|
hi
a téma adott. ha tudtok jó kis ingyenes játékmotorokat akkor hajrááááá
|
|