|
|
Idézet clarDrum :
Üdv mindenkinek
Új vagyok itt, SDL-el ismerkedem Visual C++ban és készítettem egy szerény 2D játékot. Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet elindítani a gámát más gépeken is? Áttettem egy másik gépre, rákattintottam, és rögtön egy üzenetet dobott fel: "Az alkalmazást nem sikerült elindítani mert a konfigurációja helytelen, az alkalmazás újratelepítése megoldhatja a problémát". Nem tudja valaki hogy ez miért van? Minden szükséges DLL, fájlok ott vannak az exe mellett, elvileg minden be van állítva a project-ben. Mi kell ahhoz hogy más gépeken is ellehessen indítani?? Kell valami plusz DLL neki esetleg? Neten utánanéztem, de konkrét választ nem találtam.
Ha valaki tud segíteni, megköszönöm.
ez nem SDL, hanem Visual C++ problema lesz...
|
|
|
Üdv mindenkinek
Új vagyok itt, SDL-el ismerkedem Visual C++ban és készítettem egy szerény 2D játékot. Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet elindítani a gámát más gépeken is? Áttettem egy másik gépre, rákattintottam, és rögtön egy üzenetet dobott fel: "Az alkalmazást nem sikerült elindítani mert a konfigurációja helytelen, az alkalmazás újratelepítése megoldhatja a problémát". Nem tudja valaki hogy ez miért van? Minden szükséges DLL, fájlok ott vannak az exe mellett, elvileg minden be van állítva a project-ben. Mi kell ahhoz hogy más gépeken is ellehessen indítani?? Kell valami plusz DLL neki esetleg? Neten utánanéztem, de konkrét választ nem találtam.
Ha valaki tud segíteni, megköszönöm.
|
|
|
én is a c++-t ajánlom, de lehet, hogy free-pascalra is találsz valami kis leírást, asszem free-pascalhoz van példaprogram is
|
|
|
jajj 
az SDL nagyon jo, platformfuggetlen (ellenben a mono meg hasonlo formedvenyekkel), pascalt mar vagy 15 eve nem hasznaltam, de vegul is az SDL fuggvenyeit barmilyen nyelvbol meghivhatod 
en C++/SDL kombot hasznalok platformfuggetlen fejlesztesre, teljesen bevalt (illetve kevesebb platformon fut, de a .net-nel meg mindig legalabb egy nagysagrenddel tobbon a Qt)
|
|
|
Egyre jobb tippek érkeznek.
|
|
|
Hát, hogy az Object Pascal könnyű lenne az ugye csak vicc volt? Akkor már inkább a Mono és az SDL.NET.
|
|
|
 Miért ne?
Freepascal: eccerű
Lazarus: kényelmes
SDL: reményeim szerint a fenti kettő együttvéve (eccerű és kényelmes)
Ubi: ingyenes
Ja, és a fenti három fejlesztői cucc van winfosra is, így az egész akár még többé kevésbé platformfüggetlen is lehet.
Szerk.: "I've already created one game using FPC + Lazarus + JEDI-SDL. And it works very nice. I dont see any problem in using Lazarus for Game Development." Na, ez kellene nekem is!
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
|
|
|
Idézet Elf :
Freepascal+Lazarus+SDL hármast használ valamelyikőtök Ubuntu 10-en? Valami telepítési útmutató kellene. Köszi!
És azt úgy miér'?
|
|
|
Freepascal+Lazarus+SDL hármast használ valamelyikőtök Ubuntu 10-en? Valami telepítési útmutató kellene. Köszi!
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
|
|
|
egy glew vagy glee fog kelleni
|
|
|
És mit kell belinkelni a fordítónak, hogy a BindBufferARB is menjen?
|
|
|
|
Valamilyen package-t kellett frissíteni a gentooban. Kolléga megoldotta
|
|
|
megoldodott, a macports felrakasa okozta a gondot, valoszinuleg valami olyan library-t hasznalt, amit nem kellett volna, a ports lib konyvtaranak atnevezese megoldotta a gondot
Qrvannyatneki
|
|
|
Idézet dothumour :
Szerintem is az lehet, mert ennek működnie kellene.
mukodott is  marmint nem ez, hanem a 'nagy' kod
hirtelenjeben otletem sincs mit kezdjek vele... a furcsa az, hogy minden mas (kirajzolas, stb) teljesen jol mukodik, csak az event kezeles doglott
|
|
|
Idézet glezmen :
eros a gyanum, hogy valami lib-kavaras lesz a dologban.
Szerintem is az lehet, mert ennek működnie kellene.
|
|
|
Kód: #include <iostream>
#include <SDL.h>
int main(int argc, char *argv[])
{
SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);
SDL_SetVideoMode(320,240,16,SDL_SWSURFACE);
SDL_Event ev;
std::cout << "- 1 -" << std::endl;
SDL_PollEvent(&ev);
std::cout << "- 2 -" << std::endl;
SDL_Quit();
return 0;
}
Makefile:
1 OS = $(shell uname -s)
2 LIBS = $(shell pkg-config --libs sdl) -lSDL_ttf -lSDL_mixer -lm -lz -lpng -lSDL_image -liconv -lfreetype -lmad
3 INCS = $(shell pkg-config --cflags sdl)
4
5 all:
6 ifeq ($(OS),Darwin)
7 g++ -arch i386 -m32 -o test *.cpp $(LIBS) $(INCS) -framework Cocoa
8 else
9 g++ -Wl,-soname,libsdlgui.so.0 -o test *.cpp $(LIBS) $(INCS)
10 endif
11
12 clean:
13 rm *.o
csinaltam egy rovid tesztprogramot, de ezzel is csinalja, a - 1 - megjelenik, a - 2 - mar nem
eros a gyanum, hogy valami lib-kavaras lesz a dologban, futtataskor ilyen uzenetet kapok:
bash-3.2$ ./test
objc[3496]: Class SDLTranslatorResponder is implemented in both /sw/lib/libSDL-1.2.0.dylib and /Users/nbokor/Projects/tmp/./test. One of the two will be used. Which one is undefined.
objc[3496]: Class SDL_QuartzView is implemented in both /sw/lib/libSDL-1.2.0.dylib and /Users/nbokor/Projects/tmp/./test. One of the two will be used. Which one is undefined.
objc[3496]: Class SDL_QuartzWindowDelegate is implemented in both /sw/lib/libSDL-1.2.0.dylib and /Users/nbokor/Projects/tmp/./test. One of the two will be used. Which one is undefined.
objc[3496]: Class SDL_QuartzWindow is implemented in both /sw/lib/libSDL-1.2.0.dylib and /Users/nbokor/Projects/tmp/./test. One of the two will be used. Which one is undefined.
|
|
|
Idézet glezmen :
valakinek esetleg otlet a PollEvent()-es freeze-re?
Lehet, hogy egy pici kód segítene. Többszálú esetleg a program?
|
|
|
Idézet Archenemy :
Én úgy tudom, hogy aki linukszot használ, az harminc éves koráig szűz marad, azután meg buzi lesz.
hal' istennek mindkettot tudom sajat tapasztalatbol cafolni
bocs hogy ONolok az OFF temaban, de valakinek esetleg otlet a PollEvent()-es freeze-re?
|
|
|
|

Szerk: Mindegyik rossz, sztem szólni kéne Blg Lou-nak hogy fejlesszen egy operációs rendszert nekünk.
|
|
|
A windows egy szar 
( értelmes vita jee  )
|
|
|
Idézet glezmen :
ha gondolod, mehetunk vele egy megfelelo topicba kivesezni (lehetoleg flame-mentesen)
Én úgy tudom, hogy aki linukszot használ, az harminc éves koráig szűz marad, azután meg buzi lesz.
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
Idézet Seeting :
OFF on
Undorító az egész linux az X-szel egyetemben. Hányok tőle.
OFF off
mi a gondod vele? ezerszer inkabb valasztom ezt, mint ma$ platformot  ha gondolod, mehetunk vele egy megfelelo topicba kivesezni (lehetoleg flame-mentesen)
|
|
|
az mitol lehet, hogy az SDL_PollEvent() nem ter vissza, hanem ott ledermed a program?
a forras szerintem ugyanaz, mint mikor legutobb meg jo volt, azota csak egy kis rendszerszintu kavaras volt (felraktam macports-ot fink melle, amitol a pkg-config nem mukodott a makefile-ban, igy a megfelelo korny.valtozot kezzel 'kisegitettem'  , sdl-t biztosan nem raktam fel ujat
ha kiveszem az SDL_PollEvent() hivast akkor fut, ha mashova berakom, akkor ott hal le...
|
|
|
Nem tudom, milyen fejlesztőkörnyezetet használsz, én Terminálból szoktam gcc-vel fordítani. Ekkor, ha OpenGL-t akarok használni SDL-el, akkor a következő kapcsolókat használom -lSDL -lGL -lGLU, windowson kell még az -lSDLmain is hozzá.
|
|
|
#include <stdlib.h>
#include "SDL.h"
------------------------------
`sdl-config --libs`-lX11
|
|
|
milyen libeket használsz és mit/milyen sorrendben linkelsz?
|
|
|
Kód: /usr/lib/libxcb-xlib.so.0||undefined reference to `_xcb_lock_io'
/usr/lib/libxcb-xlib.so.0||undefined reference to `_xcb_unlock_io'
||=== Build finished: 2 errors, 0 warnings ===|
Mit kéne belinkelni, hogy leforduljon?
|
|
|
OFF on
Undorító az egész linux az X-szel egyetemben. Hányok tőle.
OFF off
Ezt a hozzászólást Seeting módosította (2010.01.18 09:10 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
|
Üdv!
Úgy értesültem, hogy az SDL-ben vannak különféle egér és billentyűzet kezelő függvények. Ha ez igaz, használhatom őket együtt az OpenGL render eljárásaival mindenféle különösebb bonyodalom nélkül?
|
|
|
Idézet bit.0x8000 :
Azért szerintem nem árt ha Ogre-t vagy más "kész" játékmotorokat is megismersz, így talán nem megy el rá annyi időd, hogy újra feltaláld a spanyolviaszt (amúgy ez mintha népbetegség lenne errefelé).
písz 
Természetesen nem árt, úgy gondoltam, ha valamit kapásból meg tudok írni/kiszámolni legyen az a fizikája vagy bármi más akkor azt megcsinálom ha nem akkor meg más motorokból ötleteket merítek, amit "fel kell újra találni" és időigényes, természetesen megnézem és meg próbálom megérteni. Szerintem ebből áll a tanulás 
Más az amikor fogom ogret hozzácsapok valamit és lefordítom vagy hogy tudom is mi hogy miért van benne és azt magamtól is meg/le tudom írni ha kell.
písz ^^
|
|
|
Idézet KoSa333 :
Ogre tudtommal egy egész játékmotor de azt én szeretném megírni szépen lassan (ezt inkább tapasztalatszerzés céljából csinálom mint pénzért), viszont kell valami library ami kezeli a hangot, inputot, hálózati dolgokat, stb. Ezeket bonyolult lenne mind bonyolult lenne úgy megírni hogy mindegyik platformon menyjen és ugyan úgy működjön is.
Azért szerintem nem árt ha Ogre-t vagy más "kész" játékmotorokat is megismersz, így talán nem megy el rá annyi időd, hogy újra feltaláld a spanyolviaszt (amúgy ez mintha népbetegség lenne errefelé).
písz
|
|
|
Idézet bit.0x8000 :
Talán együgyű kérdés, de a betöltendő fájlokat bemásoltad a bináris mellé? 
Oh én buta ezt felejtettem el  Köszi. (eddig windowst nyúztam és ott nem tette külön mappába a binaryt)
Idézet bit.0x8000 :
Én most 2D-s játékra használok SDL+OpenGL-t, arra tökéletes, viszont 3D-re talán jobb választás lenne az Ogre (bár én még nem próbáltam).
Ogre tudtommal egy egész játékmotor de azt én szeretném megírni szépen lassan (ezt inkább tapasztalatszerzés céljából csinálom mint pénzért), viszont kell valami library ami kezeli a hangot, inputot, hálózati dolgokat, stb. Ezeket bonyolult lenne mind bonyolult lenne úgy megírni hogy mindegyik platformon menyjen és ugyan úgy működjön is.
Ezt a hozzászólást KoSa333 módosította (2010.01.17 15:31 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Idézet KoSa333 :
Egy olyan problémám lenne, hogy ha írok egy sdl alapú programot, az elindul a fejlesztői környezetben (codeblocks+gcc compiler) és hibátlanul működik viszont ha azon kívül indítom (pl terminálban vagy nautilusban) akkor csak egy villanást látni és semmi más nem történik.
Talán együgyű kérdés, de a betöltendő fájlokat bemásoltad a bináris mellé?
Idézet KoSa333 :
Illetve tapasztaltabbaktól kérdezném mit gondoltok erről a SDL+OpenGL kombinációról, jó ötletnek tűnik, érdemesebb mást használni meg iylenek, mégegyszer mondom most ismerkedek SDL-el és ha nem éppen a leghasznosabb akkor kár lenne megtanulni, próbálkoztam allegroval, az magsszintű volt, nálam nem volt stabil és lassú is volt, illetve GLUT-ot vettem még elő az tetszett de keveset tud sajnos.
Én most 2D-s játékra használok SDL+OpenGL-t, arra tökéletes, viszont 3D-re talán jobb választás lenne az Ogre (bár én még nem próbáltam).
|
|
|
Üdv, szeretnék fejleszteni egy crossplatformos játékot későbbiekben (sdl+opengl kombo) ezért elkezdtem tanulgatni az sdl-t (c++-ban).
Egy olyan problémám lenne, hogy ha írok egy sdl alapú programot, az elindul a fejlesztői környezetben (codeblocks+gcc compiler) és hibátlanul működik viszont ha azon kívül indítom (pl terminálban vagy nautilusban) akkor csak egy villanást látni és semmi más nem történik. (szerintem az sdl konzolja villan be nem a létrehozott ablak)
Ha sdl-el létrehozok egy opengl ablakot az sdl konzol szintén csak bevillan viszont az opengl ablak megmarad és működik.
Mi lehet a baj és hogy lehetne orvosolni.
Illetve tapasztaltabbaktól kérdezném mit gondoltok erről a SDL+OpenGL kombinációról, jó ötletnek tűnik, érdemesebb mást használni meg iylenek, mégegyszer mondom most ismerkedek SDL-el és ha nem éppen a leghasznosabb akkor kár lenne megtanulni, próbálkoztam allegroval, az magsszintű volt, nálam nem volt stabil és lassú is volt, illetve GLUT-ot vettem még elő az tetszett de keveset tud sajnos.
Köszönöm.
|
|
|
Jólvan jólvan  Igazából felindulásból írtam, mert elkövettem azt a hibát, hogy saját "3d engine"-t írtam (és sok a gond vele). Eddig jól megvoltam #ifdef WIN32 nélkül, de most csak a vista miatt nézelődhetek, hogy mi a helyzet, miért kék halálozik, illetve egészíthetem ki a kódot. Amúgy értem mit mondasz, és bocsánat a kitörésért!
|
|
|
Hát öregem #ifdef _WIN32 nélkül az életbe nemirsz platformfüggetlen kódot, hacsak nem irod ujra az összes létezö kernelt (most itt nyilván többre gondolok egy hello worldnél mert az télleg platformfüggetlen a C++ szintjén [de valójában még az sem, mivel a kiíratás is egy kernel hivással történik]).
Emléxem, anno ez engemis mellbevágott, már az is, hogy nemis egyféle assembly nyelv van (x86-ra mondjuk nagyjábol hasonloak), de hogy még a kiiratáshoz is az oprendszerhez kell nyulni hááát.
|
|
|
Joga: holnap (avagy ma  )
sirpalee: Aero nem volt letiltva, azóta olvastam, hogy az tud bekavarni. DwmIsCompositionEnabled
DwmEnableComposition, ezeket olvastam, de most tényleg viccen kívül ugyanazt eljátszák mint az Internet Explorerrel (if isIE() mintájára #ifdef WIN32 "platform független" kóddal? (SDL, OpenGL))
|
|
|
( Gyere fel MSN-re, ez egy komplex probléma )
|
|
|
Mit próbálsz pontosan? Legfrisebb verzió? Letiltottad az Aero-t? Driver a legfrissebb?
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Üdv mindenkinek!
Egy frusztráló problémával találtam szemben magam a minap: Vista alatt nem megy az OpenGL+SDL (kék halál). Találkozott már valaki ezzel a problémával? Ha igen, tudna megoldást javasolni? (Nem szeretnék most ezért Vista-t telepíteni, és tesztelgetni  )
|
|
|
Hello! No megvan mi volt a gond. Az engine-m magjában elfelejtettem engedélyezni a face culling-ot ("glEnable(GL_CULL_FACE)  , igy a stencilalapú árnyék nem tudott megjelenni, mivel a stencilshadow alapja többek között ugye ez. Az engine-en alapuló szerkesztőmben meg persze azért működött, mert az OpenGL view init-kor a fenti engedélyezést megtettem. Szóval semmi gond az SDL-lel. Egy furcsaságot azért tapasztaltam: tökmindegy, hogy a SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_STENCIL_SIZE, 16 );-tel milyen értéket állitok be, mindenhogyan 8bites a stencilen, sőt ha kikommentezem ezt a sort akkor is van stencil és akkor is 8 bites. És ez igaz a többi attributumra is (SDL_GL_RED_SIZE, SDL_GL_GREEN_SIZE, stb). Akkor minek is állitgassam én itt össze vissza a különféle SDL_GL attributumokat?
Ezt a hozzászólást szombatha módosította (2009.05.09 08:31 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Idézet sheridan :
A kódban nem SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_STENCIL_SIZE, 16 ); -nak kellene lennie?
Bár gondolom próbáltad.
A legújabb SDL-t használod?
Lehetne 16 bitesre is definiálni, de ehhez a feladathoz a 8 bit bőven elég. Az 1.2.11-et használom, ez elég frissnek mondható. Most úgy tudom az 1.2.13 a legfrissebb.
Na mindegy, ha ma ráérek este, akkor egy mórcikaprogival utánnajárok, hogy mi a here van itt. Ha valakit érdekel (ha nem  ) majd itt referálok, hogy mi volt a baj.
|
|
|
A kódban nem SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_STENCIL_SIZE, 16 ); -nak kellene lennie?
Bár gondolom próbáltad.
A legújabb SDL-t használod?
|
|
|
hello!
SDL-el "alatt" szeretnék stencilezni, elvileg be is van minden állitva mégsem működik. A "SDL_GL_GetAttribute( SDL_GL_STENCIL_SIZE, &val );" a 8bites stencilértéket adja vissza. Az internetet nár kiolvastam. Van valakinek tippje? Valami apróbetűset nem olvastam el?
Kb .ez csinálom és ez után állitom az OGL-t. Ahogy az meg vagyon irva:
Kód: SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
const SDL_VideoInfo* pVideoInfo = SDL_GetVideoInfo( );
p_pPrevVideoInfo = pVideoInfo;
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_RED_SIZE, 8 );
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_GREEN_SIZE, 8 );
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_BLUE_SIZE, 8 );
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_ALPHA_SIZE, 8 );
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_DEPTH_SIZE, 16 );
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_STENCIL_SIZE, 8 );
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_DOUBLEBUFFER, 1 );
unsigned int uiFlags = SDL_OPENGL;
if ( p_bFullScreen )
uiFlags |= SDL_FULLSCREEN;
SDL_SetVideoMode( p_iWidth, p_iHeight,
pVideoInfo->vfmt->BitsPerPixel,
uiFlags );
SDL_WM_SetCaption( p_pszTitle, NULL
|
|
|
Megvan!
Nem kezeltem le az eseményeket, viszont ha berakok elé egy SDL_PollEvent(...)-et, akkor megy rendesen
|
|
|
Kód: Uint8 *key;
...
key=SDL_GetKeyState(NULL);
if(key[SDLK_ESCAPE])...;
if(key[SDLK_UP ])...;
if(key[SDLK_DOWN])...;
A gond az lenne, hogy hiába nyomom le a gombokat, valamiért nem hajtódnak végre az if utáni utasítások.....Pedig kéne, nem tudja valaki mi ebben a hiba?
|
|
|
Helló!
Nekem az lenne a kérdésem hogy ha az sdl-t a SDL_SetVideoMode-nál nem SDL_SWSURFACE-szel hanem SDL_OPENGLBLIT-tel állítom be akk lehetséges elérnem hogy opengl allatt használjam a true type fontokat?
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|