|
|
Szeva! Nem tudtok segíteni Z-Modeler grafikában????
Válszoljatok!
Nem tudok semmi jót csinálni benne, és már idegesít
K. Peti
|
|
|
Adig vki írhatna h kipróbálta e a stratagust v vmiyen más egyszerűbbb kimondottan játékkészítő programot használt-e már.
|
|
|
köszi, nekem ennyi is elég, hogy nem felejtetted el
|
|
|
Ne haragudj, de most sajnos mással vagyok elfoglalva. Ígérem ha lesz időm, megcsinálom az SDL-t!
Mmmmmmi?!
|
|
|
léccives Dzsó ha van vmi akor jelezd, v csak írd h élszmég 
remélem volt időd rá h foglalkoz vele. amugy írtam mailt is, csak lehet h ritkán nézed.
|
|
|
öö a programozáshoz mint montam nemnon értek, nemh programozói program programozásához
szal tedd nyugottan ami kell nem értem mi lehet a probléma, kösz h foglalkozol velem
a címemet meglátod ha rákattintasz az e-mail küldése gombra az üzenetem alatt
|
|
|
Idézet Dzsó írta:
A ./configure, make, make install az SDL forráskódja, nem az előre készített MinGW verzió. Amiről mi beszélünk, azt elvileg a make native-val lehetne fordítani, de b*szik működni...
Mmmmmmi?!
értem! ha megnézed a Makefile-t, akkor kiderül, hogy a make native csak annyit csinál, hogy a usr/ alá másolja a cuccokat, meg a /usr/bin/-ben megcsinálja az sdl-config-ot
Üdv,
Kami
|
|
|
A ./configure, make, make install az SDL forráskódja, nem az előre készített MinGW verzió. Amiről mi beszélünk, azt elvileg a make native-val lehetne fordítani, de b*szik működni...
Mmmmmmi?!
|
|
|
Idézet Dzsó írta:
Dehogy jó... én is kipróbáltam, az SDL fejlesztői nagyon elb*sztak valamit... Nekem is szukségem lesz az SDL-re, úgyhogy majd lefordítom a forráskódból, és ha megadod az e-mail címedet (ha nem akarod, hogy lássák, küld el személyes üzenetként) elküldöm neked a lefordított SDL-t.
Mmmmmmi?!
milyen verziót akartok ti fordítani? az 1.2.9-et letöltve egy sima automake/autoconf-os cuccnak tűnik, amit ./configure, make, make install-al lehet feltenni
Üdv,
Kami
|
|
|
Dehogy jó... én is kipróbáltam, az SDL fejlesztői nagyon elb*sztak valamit... Nekem is szukségem lesz az SDL-re, úgyhogy majd lefordítom a forráskódból, és ha megadod az e-mail címedet (ha nem akarod, hogy lássák, küld el személyes üzenetként) elküldöm neked a lefordított SDL-t.
Mmmmmmi?!
|
|
|
Írd be, hogy make native. Semmi mást nem kell beírni...
Mmmmmmi?!
|
|
|
nemprobléma  inkáb énkösz h segítesz, jobb.1-2 hiba mint a semmi
akor most ezután kell a meke install is?
vagy akor most írjam be megint előröl az útvonallal együtt?
(Módosította Dr.BrainMaster 2005.12.03. 23:05-kor)
|
|
|
Ezer bocsánat, már megint én voltam hülye...
A ./configure helyett ezt kell beírni:
make native
Tényleg ne haragudj...
Mmmmmmi?!
|
|
|
mosmár jobb mer kiírta sárgával, csak a ./confgure -nél írja ezt No such file or directory
|
|
|
És így:
cd /d/programming/compilers/stratagus-040702/sdl-1.2.9
Mmmmmmi?!
|
|
|
No such file or directory
minig ezt írja ki ez jó?mer sztem nem.
|
|
|
Most telepíteni fogjuk az SDL-t!
Indítsd el a MSYS-t!
Aztán írd be ezt:
cd /d/programming/compilers/stratagus-040702/sdl-1.2.9/
aztán
./configure
majd
make install
Mmmmmmi?!
|
|
|
d  rogrammingCompilersstratagus-040702Sdl-1.2.9.
és most mit is fogunk csinálni? (azt sem árt tudni)
léci néha ezeket is írd le, hátha megértem ha meg enm ,nem kel erőlködni naon
|
|
|
d  rogrammingCompilersstratagus-040702Sdl-1.2.9.
és most mit is fogunk csinálni? (azt sem árt tudni)
léci néha ezeket is írd le, hátha megértem ha meg enm ,nem kel erőlködni naon
|
|
|
Dr. BrainMaster!
Úgy gondoltam, hogy mondd el a TELJES elérési utat!
(pl.: C  rogStratagus)
Vizor!
Ötletem sincs, hogy ezt mi okozhatja. Töltsd le a CVS-ről a legfrissebb GLScene-t, abban biztos van hibajavítás...
Mmmmmmi?!
|
|
|
mondom h csak úgy simán a stratagusba belemásoltam a mappáyát amit találtam a tömörítésbe
|
|
|
Delphi5-ben a Glscene 0.9.xx-et, ennél újabb nincs a lapjukon. Mondjuk létrehoztam egy sima gömböt, textura nélkül, elkezdem mozgatni körbe-körbe, és pár perc múlva már dobja is fel az IDE a "raised too many exception"-t. Azt értem, hogy túl sok egymást követő kivétel, de mitől? Hiszen csak egy move-t és egy turn-t használtam. A hibaüzenet meg csak egy assembly debug listára mutat, amivel nem tudok kezdeni semmit. Annyira egyszerű programokkal is elő tudom hozni, hogy már csak a glscene-ben lehet a hiba
|
|
|
Soha nem kaptam ilyen hibaüzenetet...
Melyik verziót használod?
Mmmmmmi?!
|
|
|
Akkor lenne egy súlyos kérdésem:
Neked milyen gyakran jött elő (ha előjött egyáltalán) fordítási időben a következő hibaüzenet ?
"Too many raised exception.. xxxx cimen.."
Mert nekem nagyon gyakran, akármilyen egyszerű vagy bonyolult volt a program, és mivel azt nem mondta meg hogy hol keletkezik, ezért lekezelni se tudom semmivel.
Ha a leforditott progit futtattam, nem volt semmi, de full screenben néha lefagyott, gondolom ezért.
Ötlet?
|
|
|
Én használtam a GLScene-t, én is csak jókat tudok mondani róla!
Mmmmmmi?!(Módosította Dzsó 2005.11.30. 10:25-kor)
|
|
|
GLScene-t használ valaki ? Ez egy opengl motor Delphi alá. Nem szerkesztő, tehát programozni kell vele, de rengeteg dolgot leegyszerűsít és készen ad pl. üzemmódok, effektek, objectek kezelése. Viszont lenne pár kérdésem benne
http://www.glscene.org
(Módosította Vizor 2005.11.30. 08:44-kor)
|
|
|
Semmi baj, nem vagy idegesítő...
Amit mondtam, azt az MSYS-be kell írni (tudod, sárga háttér, sok apró karakterrel  ). Az asztalon van az MSYS ikonja.
Szerintem mondd meg, hogy hová csomagoltad ki az SDL-t, és
én szóról-szóra leírom, hogy mit kell az MSYS konzolba írnod, oké?
Mmmmmmi?!
|
|
|
Idézet Dzsó írta:
Hoppá, amíg én írtam, te is válaszoltál. Az mindegy, hogy hová bontottad ki, csak válts át arra a könyvtárra. A MSYS a UNIX rendszerek parancssorát emulálja, ez nagyon más, mint a DOS.
Például a C: itt /c/
Ha bent vagy az SDL mappájában, szóról szóra ezt írd be:
./configure
Egyébként ennek nincs sok köze a programozáshoz, pl.: a Microsoft Visual C++ -t használók többsége fel se tudná telepíteni a MSYS-t. Úgyhogy nincs baj, ne add fel.
Egész pontosan mit ír ki?
Mmmmmmi?!
na most mitírjkhova?
átmásoltam a mappáját a tratagusba.
szój ha fárasztó vok
csak számomra nem 1éertelmű h ha beleléptem a mappájába és semi exe nincs bene akor hova rjam ezt?
megnyugottam, én meg aszitem h ezt minden középkategóriás programozó vágja
ok én nem adom fel, csak kicsit lassabban léci
meg ez majd kopizd be megint h 1be legyen, így ha vmit enm értek, tok alá válaszolni rögtön. nem ez az öszes, csak nem akarom it bombázni a fórumot fölöslegesen  thx:
"Akkor most jön a ZLib.
Tömörítsd ki valahová, a MSYS-ben válts át arra a könyvtárra, ahova kibontottad, majd jon a már ismert parancs:
./configure
Ha kész...(stb)"
mindent kösz
remélem nem fölöslegesen csinájjuk és megértem és sikerül alkotnom fő az optimizmus!
(Módosította Dr.BrainMaster 2005.11.29. 18:33-kor)
|
|
|
Hoppá, amíg én írtam, te is válaszoltál. Az mindegy, hogy hová bontottad ki, csak válts át arra a könyvtárra. A MSYS a UNIX rendszerek parancssorát emulálja, ez nagyon más, mint a DOS.
Például a C: itt /c/
Ha bent vagy az SDL mappájában, szóról szóra ezt írd be:
./configure
Egyébként ennek nincs sok köze a programozáshoz, pl.: a Microsoft Visual C++ -t használók többsége fel se tudná telepíteni a MSYS-t. Úgyhogy nincs baj, ne add fel.
Egész pontosan mit ír ki?
Mmmmmmi?!
|
|
|
Akkor most jön a ZLib.
Tömörítsd ki valahová, a MSYS-ben válts át arra a könyvtárra, ahova kibontottad, majd jon a már ismert parancs:
./configure
Ha kész és hiba nélkül lefutott, akkor:
make
Ha ez is hibátlanul ment, akkor pedig:
make install
És kész is, ez is fel van rakva.
Egyenlőre elég ennyi, ha kész vagy, írj!
Sok sikert ehhez is.
Mmmmmmi?!
|
|
|
ez hihetetlen h a frászba kel ezt instalálni? csak simán bemásojjam a stratagus mappájába? és miért írja az installba h typeoljak vmit vhova?meg h instaláljam mikor nincs installja áh már megint iyen reménytelen a heyzet. nem az a gáz hiyenek bejönnek hanem h lövésem sincs h az egész h épül fel és kell hozá egy kis programozási tudás is vszleg ami nincs és zavar...
|
|
|
ja mostmár mindent, vágok, remélem maj tom használniis őket!
akor ha ferraktam mit tovább?
|
|
|
SDL-devel-1.2.9-mingw32.tar.gz ezt rakd fel!
És hogy mik ezek:
SDL: Simple DirectMedia Layer, a DirectX nyílt forráskódú alternatívája
ZLib General Compression Library: a tömörített fájlok kezeléséért felelős
LibPNG: A PNG képfájlokat kezelő engine
Mostmár remélem tisztában vagy azzal, hogy mik ezek.
Mmmmmmi?!
|
|
|
huh, hát van
-SDL-1.2.9-win32.zip
-SDL-devel-1.2.9-mingw32.tar.gz
-SDL-devel-1.2.9-VC6.zip
ezek közül meyik kel?
és pontosan mikezek akelékek amit így felpakolgatunk hozzá? vagy inkább jobb is ha en érdekel?
|
|
|
EZAZ! MEGCSINÁLTAD!!!!!
Akkor jöhet a következő lépés:
Az SDL-t csomagold ki valahová.
A MSYS-ben válts át az SDL könyvtárába
(Pl: tegyük fel, hogy a C  DL mappába csomagoltad ki.
A MSYS-ben írd be: /c/sdl/sdl-1.2.9)
Majd ha már bent vagy írd be: make native
Ha minden igaz, akkor írja, hogy telepíti az SDL-t.
Ha kész vagy, írj, és mondom hogyan tovább!
Mmmmmmi?!
|
|
|
MAKE: *** No targets specified and no makefile found. Stop.
ezt és hogyan tovább?
|
|
|
Akkor működik.
Írd be, hogy MAKE
Mit tapasztalsz?
Mmmmmmi?!
|
|
|
jah megvan sárga alapon sok kis szöveg
|
|
|
Sikerült feltelepíteni a MSYS-t? Működik is?
Mmmmmmi?!
|
|
|
Az MSYS-t akarod a stratagus főmappájába rakni?
Mert azzal semmi gond, nyugottan rakd oda, működni fog.
Mmmmmmi?!
|
|
|
áhh kösz lényeges infó, nem tuttam 
aztán hogyan tovább? és gond ha ezt a strategus főmappájába lévő új mappába telepítettem? tod a c-t soxor formatálom úgyh megvédem ettől a lehetőségtől
|
|
|
na pl azt nem tom h meyik dev cppom legyen? a 4es régebbi, de az 5ös még béta. ezt sajnos formatáltam a cről(érdekes módon ha dre telepítem nem műxik a magyar nyelv  ) és most újratelepíteném.
neked devcppvan? ha ninsc meyiket ajánlod?
|
|
|
Nekem már volt MSN-em, de valami f*sszopó g*ci r*hadt utolsó féreg azzal szórakozott, hogy átvette az irányítást a profilom felett, és az én nevemmel írt, és állandóan leégetett mindenki előtt. Mivel nem találtam megoldást, hogy lehetne ezt kiküszöbölni, inkább nem használok többé MSN-t (kipróbáltam, hogy mi van, ha csinálok egy új profilt, de akkor is megtalált, szóval gyanítom, hogy ismer engem...). Szóval erről ennyit.
Na, hogy mit kell csinálnod:
Első lépésként telepítsd fel a MSYS-1.0.11-2004.04.30-1.exe-t.
A telepítés utolsó szakasza parancssorban történik, itt minden kérdésre válaszolj igent "y".
A telepítés végén kérni fogja, hogy add meg a helyet, ahova a MinGW-t telepítetted. Itt add meg neki a Dev-CPP útvonalát
(általában C  ev-CPP (ilyen formátumban add meg neki)).
Ha jó útvonalat adtál meg, akkor a telepítés befejeződik. Indítsd el a MSYS-t! Ez egy UNIX-parancssor (bash) emuláció Windows alá. Írd be, hogy "make"! ha sikerül, akkor a make.exe válaszol, hogy nincs paraméter, ha nem, akkor a MSYS jelzi hogy nem talált ilyen fájlt.
Ezt csináld meg, és ha kész, írj vissza!
Természetesen ha elakadtál, akkor is szólj!!
Sok sikert!
Mmmmmmi?!
|
|
|
kár h ninsc msn programod, pedig kira  először nekem sem volt szimpatikus, de rájöttem h mégis hasznos.
de így is jó, akor kérném a további lépéseket, mert itt sokmindent letöltöttem, de hova kell ezeket telepíteni/másolni?
az meg nem kifejezés h kezdő vok, nem ismeresz engem
ok ha vmi van írok az email címedre is, de sztem itt is jólesz, hátha vki tanul belőle v érdekli
|
|
|
MSN-t nem használok, de az e-mail címem: escorter@freemail.hu
És az hogy kezdő vagy, az nem baj. A programozást senki sem az anyja hasában tanulja meg!
Mmmmmmi?!
|
|
|
Kösz Dzsó, nó problém ha elfelejted, inkáb énkösz ha segítesz ha van msn címed akkor írdmeg, nem látom az adataid között. Ha nem publikus írd a levél küldése címre.
enyém: drbrainmaster@index.hu és ue a mail címem is
ha megleszakor ríltájm tunk beszélni.
És vigyázz minden mondatodra!
A szívesen azt jelenti h neked jól esik segíteni, tehát az sem gáz ha nno hüye vok és hüye kérdésekkel piszgkálgatlak. Tehát a 2. opció hnem adod meg az msn címed, mert lehet h naponta kérdezgetni fogok. viszont az énszempontomból sokkal jobb, mivel azonal választ kapok rá így hamarabb elkészülhetek vele.
kösz az 1ütműködésT!
(FPSt is szívesen készítenék, de az RTSt jobban szeretem, ahhoz több ötletem is van, és azt írtad neekd ahhoz kéne engine)
|
|
|
|
|
Idézet hijlee írta:
Hali!
Nem pontosan a témához kapcsolódik de azért megkérdezem.
Szóval csak úgy érdekel: hogy pontosan mi is az az
Van sokféle engine.
A grafikus engine egy függvénytár amit képes modelleket és mapokat megjeleniteni. Álatlában c++ nyelven lehet őket használni. Nem kell hozzá más mint az engine bináris .lib jeit linkelni a forditonak és a header fileokat bemásolni neki.
Kezdőknek az Irrlicht graf engine használatát javaslom, mert egyszerű ahasználata, viszont tudásban ez meg is látszik rajta. http://irrlicht.sourceforge.net/
Javaslom egyszerűen dev-c++ ben kipróbálni. Pontosan le van írva mit hogyan kell és rengeteg tutorial van hozzá képekkel illuztrállva.
Game engine van, de az sztem elsőre bonyolult. Game engine már nem csak modelleket és mapokat jelenit meg, hanem képes menüt kezelni zenét lejátszni hálozati játétk stb.
pl http://www.crystalspace3d.org/tikiwiki/tiki-view_articles.php
[SOM]Roberto
Photorealistic Games
|
|
|
Hali!
Nem pontosan a témához kapcsolódik de azért megkérdezem.
Szóval csak úgy érdekel: hogy pontosan mi is az az "engine"?
És hogy mire kell/jó? Jó lenne ha valaki tudna linkelni egy evvel foglalkozó oldalt.
Előre is kösz!
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Treasure Measure
Friss kép a galériából:
|