|
Idézet kiskami :
A cegui ogre renderer már nem az Ogre része, a cegui-ban van.
Az undefined reference azt jelenti, hogy nincsen olyan lib/dll a projektben, ami ezeket a függvényeket szolgáltatná. Ez lehet a rossz cegui include ill. lib/dll verzió használat (verziókeveredés) vagy hiányzó/nem megadott lib/dll (rossz projektbeállítás).
Hm,tenyleg nincs az 1.7-ben CEGUI... 
Hianyzik neki a CEGUIBase.lib,meg az OgreGUIRenderer.lib.
Akkor a 'CEGUI-0.7.1/cegui/include' mappat add meg a forditonak,aztan a' lib' mappa helyett add hozza a projektedhez a 'CEGUI-0.7.1/CEGUI-0.7.1/cegui/src/RenderModules/Ogre-ban talalhato .cpp file-okat  vagy forditsd le a CEGUI-t,aztan lesznek .lib file-ok
"This tutorial is still pending an update to Ogre 1.7 and the Ogre Wiki Tutorial Framework.
Proceed at your own risk - strange things might happen."
 
|
|
|
A cegui ogre renderer már nem az Ogre része, a cegui-ban van.
Az undefined reference azt jelenti, hogy nincsen olyan lib/dll a projektben, ami ezeket a függvényeket szolgáltatná. Ez lehet a rossz cegui include ill. lib/dll verzió használat (verziókeveredés) vagy hiányzó/nem megadott lib/dll (rossz projektbeállítás).
Ami a cegui-t illeti, én mindenképpen a legfrissebb stabil verziót használnám a helyedben, és annak a példái között lévő ogre-s prjektből indulnék ki.
|
|
|
Próbáltam régebbi Ogre-val, régebbi CEGUI-val újabbakkal, ezek variánsaival is. Eddig eredménytetelűl. Ja és perpill Code::Blocks-sal van fordítva. Szóval azzal se jó.
|
|
|
Idézet MaximumViolence :
Probald meg egy regebbi ogre verzioval.1.6.5 pl.
Szerintem az jelenti a problémát, hogy a régebbi CEGUI-ban máshogy kellett létrehozni az alapobjektumokat, míg a 0.7.x-ben jött be a bootstrapSystem és destroySystem függvény, szóval ha visszavált 1.6.x OGRE-ra, a kóddal akkor is probléma lesz...
|
|
|
Idézet MaximumViolence :
Probald meg egy regebbi ogre verzioval.1.6.5 pl.
Próbáltam. Nem ez az első kisérletem a dologgal és elsőre is pont ez volt a bajom. Akkor 1.6.5-ös ogre volt és VC2010. Ugyanígy nem ment.
Lehet nem is olyan hülye az előző hozzászólásom kérdése
|
|
|
Akkor egy hülye kérdés, hátha ez a gond. A CEGUI forrást letöltöm, az include és lib könyvtárat belinkelem az ogre project-be. Vagy van egyéb teendő is a CEGUI-val?
|
|
|
|
Most van az, hogy valamit nagyon elcseszek. 0.7.1-gyel sem megy. Lehet rosszúl használom ezt a f...t.
|
|
|
Idézet akosnagy :
[Linker error] undefined reference to `_imp___ZN5CEGUI12OgreRenderer13destroySystemEv'
[Linker error] undefined reference to `_imp___ZN5CEGUI12OgreRenderer15bootstrapSystemEv'
Most ami lent van a gépen: OgreSDK_vc9_v1-7-1 és OgreSDK_mingw_v1-7-1 egyik lib könyvtárban sincs a két keresett lib.
Itt figyel a CEGUI. Belinkelem libeke, headereket. Emlékezetem szerint 0.6.1-es van lent.
Nekem ezekből úgy tűnik, hogy a 0.7.1-es CEGUI-t kéne használnod, lehetőleg forrásból fordítva (legalábbis nálam csak így működik).
|
|
|
A gondolat jó, de sajna szükségem van rá
|
|
|
Idézet akosnagy :
... amint kikommentelem parádésan fordul és fut...
Ennyi  Ha nincs szukseged meg GUI-ra.akkor lepj tul rajta,ne sz@rakodj meg vele
|
|
|
Persze. Itt figyel a CEGUI. Belinkelem libeke, headereket. Emlékezetem szerint 0.6.1-es van lent. GUI System, Imagest Editor, Layout editor is.
Layout editor telepítve, Imagest editor telep nélkűl fut. Ha mást is kell telepíteni, vagy fordítani akkor ott rontok.
|
|
|
És töltöttél, fordítottál, linkelsz CEGUI-t?
|
|
|
Idézet mark576 :
Jó, de ezek annyira alapszintű dolgok, hogy nem lehet velük mit kezdeni. Visual C++ 2010, vagy code::Blocks ez a válasz, ennyi. A többi ott van a fejlesztői dokumentációban. programozás autonóm tevékenység, szokni kell, hogy nem lesz az irodában se senki aki a kezed fogja.
Csakhogy ezek a válaszok kevesek. VC 2010-zel, Code::Blocks-sal is ugyanaz a gond. Amíg bent van a forrásban a CEGUI addig linker error, amint kikommentelem parádésan fordúl és fut.
|
|
|
Jó, de ezek annyira alapszintű dolgok, hogy nem lehet velük mit kezdeni. Visual C++ 2010, vagy code::Blocks ez a válasz, ennyi. A többi ott van a fejlesztői dokumentációban. programozás autonóm tevékenység, szokni kell, hogy nem lesz az irodában se senki aki a kezed fogja.
|
|
|
Köszi mindent. 5 hozzászólásból azért akadt segítő szándékú is. Szép arány.  Gondoltam tanulhatok valamit tőlem tapasztaltabbaktól, dehát....
Marad a net mint infó forrás.
|
|
|
|
Azért nincsenek lib-ek mingw-hez, mert nem kellenek! Az újabb gcc-k képesek a dllekkel linkelni!
Mi a tökért használsz olyan ősrégi sz@rokat, mint a devcpp??? Ott a Code::Blocks, használd azt, ha mindenáron a gcc vonal érdekel Windows alatt!
|
|
|
Mi van akkor, ha megvannak a lib-ek, be is szerkesztem, a linker error mégis megmarad? 
Lehet nem fogom szeretni az Ogre-t?
|
|
|
Arra rájöttem azzal kapcsolatban, hogy a forrásban elhelyezett hibakezelő (exception) okozza  Azt kikommenteltem és megy
A tippet köszi, megyek horgászni
|
|
|
Hmm,az legfrissebb ogre-ben tenyleg nincsenek ezek a libek,halaszd ki egy regebbi release-bol 
Bar a fo problemat inkabb ez a "variable 'vtable for Ogre::Exception' can't be auto-imported." okozza,ami otletem sincs micsoda  valaki aki hasznal MingW-t hatha kitalalja
|
|
|
Töltöttem le ilyet is, olyat is. Próbálkoztam a dologgal, de egyik lib-ben sem találtam meg.
Most ami lent van a gépen: OgreSDK_vc9_v1-7-1 és OgreSDK_mingw_v1-7-1 egyik lib könyvtárban sincs a két keresett lib. Vagy a cegui-ban keressem? Bocsi, de ehhez tényleg láma vagyok.
|
|
|
A forrast szedted le,vagy a prebuild sdk-t?Utobbi eseteben az OgreSDK/lib mappaban ott kell lennie mindkettonek,forras eseten nyilvan neked kell leforditanod oket  Mellesleg nem eleg ez a ket library,kell az OgreMain_d is.
|
|
|
Jó, hát az Irrlicht az nem egy nagy eresztés. Az még Linux live CD-vel is programozható. CB-vel menni fog, van direkt buildelhető CB workspace is de a fejlesztés elég spártai ilyen egyszerű kis izével.
|
|
|
A VC a mérete miatt kapcsiból kiesett. Jelenleg sajna kb 15-20 évvel ezelőőti állapotok uralkodnak a gépházamban  De nekem eddig semmi problémám nem volt a Dev-Cpp-vel. IrrLicht pl tökéletesen megy vele, illetve minden más amit eddig használtam. Megszoktam no.
De köszi a tippet a Code::Blocks-nak utánnanézek.
Bár ettől a lib-ek még nincsenek meg
Ezt a hozzászólást akosnagy módosította (2010.06.27 14:33 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Nem biztos, hogy DevC++ vel kellene szivatni magad. Visual C++ 2010 express a legmodernebb és az is ingyenes. Ha mégis notepad-szerű funkcionalitás a lényeg, akkor Code::Blocks, amihez szintén teljes az SDK support.
|
|
|
Sziasztok!
Most ismerkedek az Ogre-val és akadt egy kis (nekem nagy) gondom.
Dev-cpp-t használok, ezt a példát próbálom fordítani:
http://www.ogre3d.org/tikiwiki/Basic+Tutorial+6&structure=Tutorials
Ez alapján az oldal alapján lőttem össze a dev-cpp-t, az ogre-val:
http://www.ogre3d.org/tikiwiki/tiki-index.php?page=DevCPP%20building
A gondom a linker error
variable 'vtable for Ogre::Exception' can't be auto-imported. Please read the documentation for ld's --enable-auto-import for details.
[Linker error] undefined reference to `_imp___ZN5CEGUI12OgreRenderer13destroySystemEv'
[Linker error] undefined reference to `_imp___ZN5CEGUI12OgreRenderer15bootstrapSystemEv'
Tudom, hogy kell 2 lib, CEGUIBase_d.lib és OgreGUIRenderer_d.lib, esetleg ezek a "_d" nélkűl, de SEHOL nem találom. Hol keressem? Hol kéne lennie? Egyáltalán ogre vagy cegui libek ezek? Melyik környezetben kellene lenniük?
Köszönöm a segítséget.
UI.:
Ha kiveszem a forrásból a cegui-s részeket akkor csak a
variable 'vtable for Ogre::Exception' can't be auto-imported. Please read the documentation for ld's --enable-auto-import for details.
hiba marad meg.
Ezt a hozzászólást akosnagy módosította (2010.06.27 14:20 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Ha én csinálok egy ilyet:
Kód: static boost::scoped_ptr<Ogre::Root> root;
...akkor az OGRE meg kilépéskor csinál egy ilyet:
Kód: #0 0x7ffff5a6e01b memcpy() (/lib/libc.so.6:??)
#1 0x7ffff62ac73c std::string::append(std::string const&) () (/usr/lib/libstdc++.so.6:??)
#2 0x7ffff68e2386 std::operator+<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >(__lhs=0x7ffff6c20ddb "Uninstalling plugin: ", __rhs=...) (/usr/include/c++/4.4/bits/basic_string.tcc:680)
#3 0x7ffff6ad1420 Ogre::Root::uninstallPlugin(this=0x7ffff00ab4a8, plugin=0x7fffef7ab6b8) (/home/bit/tmp/ogre_src_v1-7-1/OgreMain/src/OgreRoot.cpp:1288)
#4 0x7fffef1d5ab8 dllStopPlugin() (/home/bit/tmp/ogre_src_v1-7-1/RenderSystems/GL/src/OgreGLEngineDll.cpp:47)
#5 0x7ffff6ad0765 Ogre::Root::unloadPlugins(this=0x7ffff00ab4a8) (/home/bit/tmp/ogre_src_v1-7-1/OgreMain/src/OgreRoot.cpp:1082)
#6 0x7ffff6ad1939 ~Root(this=0x7ffff00ab4a8, __in_chrg=<value optimized out>) (/home/bit/tmp/ogre_src_v1-7-1/OgreMain/src/OgreRoot.cpp:332)
#7 0x412345 boost::checked_delete<Ogre::Root>(x=0x7ffff00ab4a8) (/usr/include/boost/checked_delete.hpp:34)
#8 0x412325 ~scoped_ptr(this=0x632518, __in_chrg=<value optimized out>) (/usr/include/boost/smart_ptr/scoped_ptr.hpp:80)
#9 0x7ffff5a20262 exit() (/lib/libc.so.6:??)
#10 0x7ffff5a05c54 __libc_start_main() (/lib/libc.so.6:??)
#11 0x409919 _start() (??:??)
Ez vajon mitől lehet?
szerk: Release módban fordítva (látszólag) gond nélkül fejeződik be a futás...
Ezt a hozzászólást bit.0x8000 módosította (2010.06.08 02:11 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
3D-s renderelő a 2D-s jelenet szerkesztőhöz. A 2D részt nem én írom, 3D-ben mindent megkapok előre (2D legenerálja átmeneti file-okat majd meghívja az Ogre alapú 3D-s megjelenítőt amin dolgozok), nekem csak értelmeznem kell és átalakítani Ogre-nak megfelelően majd megjeleníteni és az animációt lejátszani. Illetve ebből videót felvenni stb. Később 3D-ben szerkesztés is lesz, egyelőre az csak a 2D-s felületen megy.
|
|
|
Mire hasznalod konkretan meloban? ofc,ha publikus
|
|
|
Én melóban használom, ott tökéletesen meg is felel, csak ott nem játékot fejlesztünk és mellette nincs is sok időm másra. De az engine él és virul, előző hozzászólásomból látható, hogy ahogy mostanában nézegettem még inkább aktív a fejlesztés mint eddig.
Ja és van egy összefoglalóm róla, direkt magyar nyelven írogattam a tippeket - lehet, hogy már hamarosan ki is kerül ide a JFHU-ra a link, de hosszútávon az a terv, hogy bővítem még egy ideig, aztán ha egyszer lesz hozzá elég kedvem és időm akkor egy rendes cikket vagy sorozatot csinálok belőle, mert megérdemli.
|
|
|
Idézet Elf :
De miért hanyagolja mindenki? Nem tűnik olyan rossznak.
Ha valaki hanyagolja,az nem az engine hibai miatt van
|
|
|
Nézmá bakker az ember itt ha nem figyel oda, terjednek a pletykák :p
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
De miért hanyagolja mindenki? Nem tűnik olyan rossznak.
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
|
|
|
Az Archenemy volt, tudod a bohóc avataros figura.
|
|
|
Ezek a palmafak nagyon mennek neked  Van itt egy masik projekt,szinten ogre,amihez te alkottad a novenyzetet,az elso kep hatarozottan emlekeztet ra
|
|
|
|
Ahham,ha minden jol megy eveken belul be is regelem ide GP-nek
|
|
|
Tényleg, van itt olyan élő project ami az Ogre-t használja? Vagy már mindenki felhagyott vele?
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
|
|
|
Nemtudom láttátok e, de volt mostanában 1-2 hír:
- Sinbad háttérbe vonult és már csak felügyeli a projectet. Először féltem tőle, de azóta a közösség talán még komolyabban dolgozik, ennek eredményei pl. a következők is:
- iPhone OS támogatás már van egy ideje, jó sok dolgot befoltoztak mostanában
- nade már van Android támogatás is! Twitter alapján elég aktívan fejlesztve!
- illetve az új 1.7.x verzióban nagyon sok új és hasznos dolog bejött, pl. a ShaderGenerator. Igaz, hogy erre még nem volt szükség, de biztos vagyok benne, hogy később még jól fog jönni
Érdemes nézegetni az engine-t, mert egyre szebb és platformfüggetlenebb lesz.
|
|
|
|
Win alatt vajon hogyan lehet legegyszerűbben lekérni a desktop-on beállított felbontást és frekvenciát?
(A felbontásra mondjuk találtam megoldásokat, de a frekvenciára nem.)
szerk: Vagy a Direc3D9-nél (az OpenGL-től eltérően) nem kell frekvenciát megadni?
Ezt a hozzászólást bit.0x8000 módosította (2010.04.29 22:45 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Idézet MaximumViolence :
Sztem CEGUI init-nel is nezz szet, nem akarsz-e vmilyen singleton classt tobbszor incializalni.
Linux alatt teljesen jól működik a kód, szóval valószínűleg nem ilyen jellegű a probléma.
Megpróbálom a MinGW-es verziót, hátha azt könnyebben sikerül működésre bírni...
szerk:
Dettó ugyanaz volt, csak itt parancssorban kaptam az üzenetet... 
Asszem megpróbálom az 1.7.0-ás verziót.
Ezt a hozzászólást bit.0x8000 módosította (2010.04.24 02:23 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Sztem CEGUI init-nel is nezz szet,nem akarsz-e vmilyen singleton classt tobbszor incializalni.
a CEGUI.log nem mond vmit?
|
|
|
Szerintem ellenőrizd még egyszer, mert nagyon könnyű elkeverni, ill. azt nézd meg, hogy release Ogre-hez a plugins.cfg-ben is release plugin dll-ek vannak-e megadva és nem debug dll-ek.
Vannak még ilyenek, hogy release build-et release msvc runtime-al kell csinálni, és minden dll-nek és libnek is azzal kell lenni fordítva. Debug build-nél minden debug runtime-al.
|
|
|
Idézet kiskami :
Olyankor jött elő ez nálunk, amikor verziókavarodás volt a dll-ek közt. Esetedben valószínűleg a ceguirenderer fordításánál használt cegui verzió nem stimmel azzal, amit a futtatásra használni akarsz.
Nekem is eszembe jutott, csak az a poén, hogy a telepíthető OgreSDK-ban alapból van CEGUI, és azt használtam...
|
|
|
Nem lehet hogy valahol mar erteket adtal a 'guiRenderernek' ?
|
|
|
Olyankor jött elő ez nálunk, amikor verziókavarodás volt a dll-ek közt. Esetedben valószínűleg a ceguirenderer fordításánál használt cegui verzió nem stimmel azzal, amit a futtatásra használni akarsz.
|
|
|
A következő sor linux alatt működik...
Kód: guiRenderer = new CEGUI::OgreCEGUIRenderer(window,
Ogre::RENDER_QUEUE_OVERLAY, true, 3000, scene);
...win alatt viszont (futás közben) a következő hibát dobja:
1948-screenshot-win.png
Vajon mi lehet a nyomora?
|
|
|
A mingw verziónak 1-2 hónapja még nem volt karbantartója, bizonytalan a jövője szerintem. Ha nincsen különleges indokod ellene, akkor használd a VC-s verziót.
|
|