játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5511
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5]
Matzi - Szerkesztő | 2529 hsz       Online status #134244   2010.05.20 21:15 GMT+1 óra  
Én először kiszámolnám a területét, amihez nem kell szögfüggvény. Abból a magasság könnyen megvan, onnan meg a szögeket megtalálni gyerekjáték.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #134243   2010.05.20 20:50 GMT+1 óra  
persze, hogy tg-t nem lehet, mert 90-en nincs ertelmezve. x) Najo, en ezt feladom, majd holnap megmondom xD

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #134242   2010.05.20 20:40 GMT+1 óra  
Hát, tényleg zombi vagy, mert a derékszögű háromszögben nemigazán a derékszögre( pi/2 ) szokás szögfüggvényeket felírni
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #134241   2010.05.20 20:31 GMT+1 óra  
No, van egy otletem, remelem nem vagyok annyira faradt, h rosszul gondolkoztam. Eloszor kiszamolod a haromszognek a hianyzo oldalait (ezek a "?"-ek)

Azutan:
Ha egy haromszognek ismert mind3 oldala, abbol siman szogfuggvenyek segitsegevel kiszamolhato az osszes szog

Persze elofordulhat, hogy a "?"-ek kiszamitasa nem helyes, tenyleg nagyon zombi vagyok (megyek is mindjart jatszani ), viszont ha azok megvannak, onnantol mar gyerekjatek. Es ez only-szogfgv

pl.:
a 'b' oldalnal alul levo szog:
sin(x) = m / b vagy cos(x) = ? / b vagy tg(x) = b / m vagy ctg(x) = b / ?

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #134239   2010.05.20 20:21 GMT+1 óra  
Egyszerű, van egy általános trapézod, aminek se szöge se magassága, csak az alapjai és szárai vannak megadva
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #134238   2010.05.20 20:20 GMT+1 óra  
ja igen, az derekszogure jo...Hulye vagyok mar, most ertem haza x)
Hat igen, jol esne a cos-tetel ilyenkor Akkor probald meg esetleg palalelogrammara, vagy meg mindig nem ertem pontosan^^

szerk.:
Meg nem volt ott a postod masodik fele, amikor irtam
Ha van egy paralelogrammad, azt ha minden igaz fel tudod bontani derekszogu 3szogekre, amibol szogeket szamolsz, es a paralelogramma szogeibol meg a trapez szogeit, de ez igy eleg bonyolult lenne, szoval mindjart megnyugszok egy kicsit, es rajovok, h hogy is kellene (ha meg nem eloznek addigra )

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #134237   2010.05.20 20:17 GMT+1 óra  
De egy általános trapézt nem lehet két derékszögű háromszögre felbontani
No igen, simán csinálok belőle paralelogrammát, de annak még mindig csak az oldalait ismerem, amiből nem igen lehet kiszámolni akármit, viszont tudok olyan háromszöget rajzolni bele, amelynek mindhárom oldalát ismerem, de abból én még mindig nem tudom meghatározni a szögeit( nem ismerem a módszerét )
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #134236   2010.05.20 20:15 GMT+1 óra  
felbontod ket haromszogre, igy azoknak ismert lesz mind3 oldala, arra pedig sinx = szemkozti befogo / atfogo (ha jol remlik ) bar ez lehet, h csak hurtrapeznal mukodik, nemtudom (bar nemhiszem)
vagy a felezopontokat osszekotod, ugy kapsz egy paralelogrammat, es ugy jatszadozol a szogekkel, ill. oldalakkal. Volt az idei emelt erettsegin ilyesmi feladat, vmi viragkertes volt
Avaaaagy, teljesen nem erre voltal kivancsi

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #134235   2010.05.20 20:09 GMT+1 óra  
Idősebbeknek lehet, hogy triviális, de számomra rendesen szeget ütött a fejemben, hogy szimplán az alapvető szögfüggvények( sin, cos, tg, ctg, asin, stb ) segítségével hogyan lehet kiszámolni egy trapéz oldalaiból a magasságát/szögeit.

tehát megvan adva két alapja( legyen 100 meg 54 pl )
és két szára( 76 meg 64 például )

a koszinusz tételt, meg a többit nem tanultuk, szóval szimplán egyenletekkel kéne dolgozni
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #126961   2010.01.26 11:33 GMT+1 óra  
Elsö tagban gyöktelenited a nevezöt, aztán közös nevezöre hozod az egészet és pofozgatod.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #126960   2010.01.26 11:15 GMT+1 óra  
Már megofgadtam hogy nem írom ide a hülye kis problémáimat de feladom, ha sikerül a félév akkor tényleg abbahagyom.
Remélem tudtok segíteni, én tök hülye vagyok.
http://www2.wolframalpha.com/Calculate/MSP/MSP691995ig89146dg3b900002403ai9a6g4f9673?MSPStoreType=image/gif&s=7
Ez a problémám, csak az abs is zárójel csak nem tudtam megcsinálni úgy.
Hogy lesz ebből gyökX+gyök2 ?!
Vagy esetleg valahol nincsenek fent példafeladatok megoldás menetével?!
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
M4 - Tag | 187 hsz       Online status #122849   2009.11.23 03:46 GMT+1 óra  
wiki:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Elemi_kombinatorika
http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A1mtani_sorozat
http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9rtani_sorozat
de ha nem tudsz róluk semmit sem, nem tudom mennyi idő megtanulni.

Matekról jut eszembe, van egy oldal:
http://www.wolframalpha.com/
Ennek a keresőjébe lehet függvényeket írni, amit kirajzol és kiír pár tulajdonságát. De lehet még sokminden mást (pl kémiai formulát) is beírni.
Kombinatorika: http://www.wolframalpha.com/input/?i=combinatorics

Ezt a hozzászólást M4 módosította (2009.11.23 04:05 GMT+1 óra, ---)

   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #122844   2009.11.23 03:06 GMT+1 óra  
egy időgép belsejéből

   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #122842   2009.11.23 03:03 GMT+1 óra  
honnan tudom megtanulni 3 óra alatt a mértani számtani sorozatokat és a kombinatorikát?
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
fpeti - Törzstag | 1295 hsz       Online status #117231   2009.09.10 11:10 GMT+1 óra  
2d-ben kooridnátacserével (meg negálni) lehet normált 'számolni', utána csak egy vektor kivonás és dotproduct, lebegőpont sem kell (csak túl ne csorduljon az int). Kivonásnál csak 2 szembelévő pontból kell, és az ott találkozó két oldallal már lehet is nézni a skaláris szorzatot. Szerintem ez borzasztóan gyors lesz. Ha meg ez sem elég, érdemes vmi 'síkfelosztó-gráfot' is ráuszítani a 4szöghalomra.
   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #117228   2009.09.10 10:31 GMT+1 óra  
esetleg ha a feladat megengedi akkor én egy ilyen kohéziót adnék még hozzá, vagyis ha mondjuk ugyanarra a négyszögre vizsgálod és esetleg valamelyik oldalon kivülre esett, akkor következö körben érdemes arra megnézni elöször, hátha megint kiesik.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #117227   2009.09.10 10:30 GMT+1 óra  
Joga: amit te mondasz, az kb ugyanaz, mint megvizsgálni, hogy egy-egy egyenes melyik oldalán van a pont. Ha ugyanazon, mint a négyszög 3. vagy 4. csúcsa, akkor jó (ez meg sima előjelvizsgálat)...
Mindjárt lekódolom, aztán meglátom, mennyire gyors vagy lassú.

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #117226   2009.09.10 10:26 GMT+1 óra  
esetleg aztis csinálhatod, hogy akkor van benne a négyszögben a pont, ha a szemközti oldalak által meghatározott egyenesek között van

pl A, B, C, D csúcsok esetén ha
AB és CD között
illetve
AD és BC között van
Akkor a négyszög tartalmazza a pontot.

szerk.: De ez csak abban az esetben működik, ha két szemközti oldal nem zár be nagyobb szöget 90 foknál( ami viszont elég ritka )
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #117225   2009.09.10 10:01 GMT+1 óra  
Idézet
TheProGamer :
Lehet konkáv is a négyszög, vagy csak konvex?


Csak konvex.

szerk: neten keresgélve is azt találtam (pl itt: http://mathforum.org/library/drmath/view/54386.html) hogy a legáltalánosabb, legegyszerűbb megoldás azt vizsgálni, hogy a csúcspontok által meghatározott vonalak melyik oldalán van a pont.

Ezt a hozzászólást gaborlabor módosította (2009.09.10 10:26 GMT+1 óra, ---)

   
TPG - Tag | 3402 hsz       Online status #117224   2009.09.10 10:00 GMT+1 óra  
Idézet
gaborlabor :
Egy pontról szeretném meghatározni, hogy benne van-e egy 4 pont által meghatározott szabálytalan négyszögben. Erre van valami viszonylag egyszerű, és gyors megoldás? (sokszor kéne lefutnia realtime)
Ha ugyanúgy csinálom, ahogy háromszögekkel szokás (megnézni minden oldalra, hogy a vonal melyik oldalán van...) az nem lesz nagyon lassú?
Van valami más módszer is erre?


Lehet konkáv is a négyszög, vagy csak konvex?
Reality is almost always wrong. - House

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #117222   2009.09.10 09:29 GMT+1 óra  
Idézet
sirpalee :
2D vagy 3D?


2D.

Amúgy előzetes bounding box-tesztre gondoltam én is, de ha abban benne van, utána még akkor is ellenőrizni kell, és igen, szerintem is minden oldalra kell vizsgálni. Habár ha jól tévedek, az is csak néhány cross-product számolás...

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #117221   2009.09.10 09:08 GMT+1 óra  
Idézet
gaborlabor :
Egy pontról szeretném meghatározni, hogy benne van-e egy 4 pont által meghatározott szabálytalan négyszögben. Erre van valami viszonylag egyszerű, és gyors megoldás? (sokszor kéne lefutnia realtime)
Ha ugyanúgy csinálom, ahogy háromszögekkel szokás (megnézni minden oldalra, hogy a vonal melyik oldalán van...) az nem lesz nagyon lassú?
Van valami más módszer is erre?

két szögtartományra bonthatod, és ha mindkettőben bennevan, akkor benne van a pont
Arányokkal, normalizálással meg lehet oldani.

A gyorsításra meg szerintem a bounding box egy egyszerű megoldás
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
syam - Törzstag | 1491 hsz       Online status #117219   2009.09.10 09:01 GMT+1 óra  
Valamennyit gyorsíthatsz a dolgon ha a négyszög befoglaló körével/gömbjével először vizsgálsz egy négyzetes távolságot, mert gyanítom utána mind a 4 síkra/egyenesre meg kell határozni az oldaliságot.
alias aalberik
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #117218   2009.09.10 08:53 GMT+1 óra  
2D vagy 3D?
raytraceisten és übermedic
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #117217   2009.09.10 08:42 GMT+1 óra  
Egy pontról szeretném meghatározni, hogy benne van-e egy 4 pont által meghatározott szabálytalan négyszögben. Erre van valami viszonylag egyszerű, és gyors megoldás? (sokszor kéne lefutnia realtime)
Ha ugyanúgy csinálom, ahogy háromszögekkel szokás (megnézni minden oldalra, hogy a vonal melyik oldalán van...) az nem lesz nagyon lassú?
Van valami más módszer is erre?

   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111218   2009.05.25 14:49 GMT+1 óra  
ez ilyen fejutogetos.
csomo ideje szenvedek vele, es ilyen egyszeru!? xD
De azert az eletbe nem jottem volna ra minden aron a szogfugvenyekkel akartam megoldani xD
koszi, nagyon koszi!
Eletet mentettel xD
Mukodik ahogy kell!

   
nadam - Törzstag | 364 hsz       Online status #111217   2009.05.25 14:05 GMT+1 óra  
Idézet
hat nem ezt mondta Joga?


De lehet, csak nagyon tömören fogalmazott, nem biztos, hogy annyiból beugrik a megoldás mindenkinek.

Amúgy nagyon röviden fogalmazva így is el lehet mondani a megoldást:
- player.x beszorzása box.y/box.x - el
- megoldani körrel a feladatot, ahol a kör sugara az ellipszis függőleges 'sugara', eredmény: P.
- P.x beszorzása box.x/box.y - el

kész.

Szerk.: Körre megoldani a feladatot meg végképp egyszerű, nem kell hozzá szögfüggvényesdi sem. Legyen az origó a kör középpontja: A játékos vektorát lenormálod (leosztod a hosszával), majd beszorzod a sugárral, és megvan P.

Ezt a hozzászólást nadam módosította (2009.05.25 14:23 GMT+1 óra, ---)
   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111216   2009.05.25 13:56 GMT+1 óra  
hat nem ezt mondta Joga? en mar csak azert is meg fogom csinalni ezzel az eszmefuttatassal
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
nadam - Törzstag | 364 hsz       Online status #111215   2009.05.25 13:53 GMT+1 óra  
Sajonos elvi hibás a megoldásod, nem jók a képletek.
A megoldás amúgy nagyon egyszerű.

Vezesd vissza a feladatot körre:

Írj egy függvényt, amelyik körre korrektül megoldja a dolgot. (Bemenet: player pozíció, kör sugara, kimenet P koordinátái.) Teszteld le.

Hogyan tudod az ellipszises feladatot visszavezetni a körösre?

Egyszerű: 'scaleled' az egész teret x irányban, mindennek az x koordinátáját pontosan box.y/box.x-vel szorozva, megoldod itt a feladatot, ahol az ellipszis épp kör, majd az eredményt 'visszascaleled', vagyis az eredmény x koordinátát beszorzod box.x/box.y - al.
Fontos: természetesen az ellipszis középpontja legyen a koordinátarendszer origója.

A fenti eszmefuttatás nagy hókuszpókusznak hangzik elsőre, de egyébként igen egyszerű képletre vezet, de lusta vagyok leírni, amúgy is az elv a lényeg.

Mottó: nem a kanál mozog, hanem a tér görbül.
   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111214   2009.05.25 13:50 GMT+1 óra  
sirpalee: gondolod hogy ragondoltam, hogy huh kene nekem egy ilyen es feljottem ide? xD
mar 3-4 napja ezen ragodom, probalkoztam sok mindennel, sok ember kerdeztem, mas forumra is irtam...
ezzel kezdtem a kerdest xD
szal most mar nem arrol van szo, hogy csak lusta vok gondolkozni nem?
az eltben vannak dolgok ,amiket nem lehet egyedul megoldani, vagy csak nagyon nehezen, erre talaltak ki a kommunikaciot, aminek az egyik formaja a forum. nem mindennap kerdezgetek hulyesegeket, egyszer nem lehet valaszolni?

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #111213   2009.05.25 13:47 GMT+1 óra  
A bezárt szög kiszámolására például.

Amúgy nagyon alap dolog, de gondolkozz rajta, ne várd, hogy leírja valaki is a megoldást, jöjj rá magadtól.
raytraceisten és übermedic
   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111212   2009.05.25 13:45 GMT+1 óra  
http://www.cppreference.com/wiki/c/math/acos

de ezzel szerintem nem mondtam ujat xD
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111211   2009.05.25 13:42 GMT+1 óra  
sirpalee: hupsz, bocs nem lattam a hozzaszolasod.
szoval acossal? es azt hogy kene hasznalnom? xD 4jegyuben nem talalok azzal kapcsolatosat.
azzal en csak az x kiszamolasat latom.

   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111210   2009.05.25 13:39 GMT+1 óra  
jah szerintem eleg alap dolog csodalkoztam is hogy nem csettintesbol vagja mindenki xD

   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111209   2009.05.25 13:39 GMT+1 óra  
Idézet
B@z :
megkoszonnem
enis probalok elkapni egy tanart, csak most nincs matekoram, tehat tanarom se xD



ok, ugyis biztos kelleni fog meg nekem is...
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111208   2009.05.25 13:35 GMT+1 óra  
megkoszonnem
enis probalok elkapni egy tanart, csak most nincs matekoram, tehat tanarom se xD

   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111207   2009.05.25 13:27 GMT+1 óra  
ha nem oldodna meg, es gondolod, holnap felvethetem matekoran, h csinaljuk meg.. ugyis vegeztunk a konyvvel, es meg van 3 het a sulibol (mikor lesz mar vege?! )
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111206   2009.05.25 13:25 GMT+1 óra  
hat az egy eliras volt

oks, szerintem osszedobok egy kis alkalmazast ami mutatja, aztan lehet probalkozni xD

deh addig a nagy okos matekosok oszthatjak az eszt xD

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #111205   2009.05.25 13:24 GMT+1 óra  
Ne atan-al írd fel, hanem acos-al. az azan instabilabb. (elmehet a végtelenbe)
raytraceisten és übermedic
   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111203   2009.05.25 13:17 GMT+1 óra  
elofordulhat, mert ha az alfa > 180 es < 360, akkor a tg negativ, igy a szog is - lesz... egysegkort rajzold fel, az sokat segit. Nemtudom hol a hiba, hulyevagyok...
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111202   2009.05.25 13:12 GMT+1 óra  
hat en ezt nemtudom, h micsoda:
alfa = atan((playerPos.Y-mobPos.Y)/(playerPos.X-mobPos.Y))
amugy itt miert playerPos.x - mobPos.y? miert nem x?
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111201   2009.05.25 13:10 GMT+1 óra  
xanat:
enis kb ezt irtam le, nem?
mondjuk ez a 90+alfa meg hasonlo dolgokra nem figyeltem... lehet ott a hiba?

   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111200   2009.05.25 13:02 GMT+1 óra  
http://ilab.hu/jf/datas/users/1485-szog01.jpg
nem?

nem jeloltem be:
az alfa szognel a csucs a MobPos, a masik, nem derekszognel levo csucs pedig a PlayerPos

- ha az alfa < 90 es > 0, akkor az alfa = (rajz)alfa
- ha az alfa > 90 es < 180, akkor az alfa = 90 + (rajz)alfa
- ha az alfa > 180 es < 270, akkor az alfa = -1x(180+(rajz)alfa)
- ha az alfa > 270 es < 360, akkor az alfa = -1x(360-(rajz)alfa)
bar, nemhiszem, h igy van, valamit rosszul csinalok... , de mit mondtam, hulyevagyok hozza

azt viszont nemtudom, hogy mi van 90, es 270 foknal, mert ott a tg nincs ertelmezve...

najo, nem eroltetem, hulye vagyok en ehhez... , de a szendek a fontos!

Ezt a hozzászólást xanat módosította (2009.05.25 13:19 GMT+1 óra, ---)
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111197   2009.05.25 12:56 GMT+1 óra  
joga: ezzel nem sokat segitettel xD
sztem most is ugy kezelem

vegulis a cos sinus resznel annyival szorzom, amekkora a boxom, tehat a fuggvenyek a kor szerint viselkednek, csak kesobb kinyujtom.
deh igazabol szerintem nem azzal a resszel lesz a baj, hanem a forgasszog meghatarozasaval. az nem nez ki tul jol

   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #111196   2009.05.25 12:49 GMT+1 óra  
nullref <--- hulyeseget irtam
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #111195   2009.05.25 12:46 GMT+1 óra  
őő, esetleg úgy meg lehetne közelíteni a dolgot, ha az ellipszist nyújtott körként kezeled?
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #111192   2009.05.25 12:40 GMT+1 óra  
Hi
Huh de nehez volt megtalalni ezt a topicot xD

Szal lenne egy problemam, korbekerdezgettem mar par embert, meg 1 forumot is (ott nem valaszoltak >.>, ezert ti vagytok az utolso remenyem xD

Szal trigonometriarol lenne szo, pontosan ellipszisrol


Egy utkozes kezelest szeretnek megvalositani, ami egy ellipszisen belul nem engedi be a jatekost/mobot stb.
eddig kort hasznaltam, de sajnos ez olyan moboknal aminek joval nagyobb a szelessege mint a hosszusaga, nem tul szep.

Szoval a kep, ahogy ra is ra van irva, a P pontot es az alfa szoget kene megszereznem (vagyis az alfa szog inkabb a P pont megszerzesehez kell )

ahogy en gondolkoztam (hulye vagyok ehhez, bevallom, szoval lehet hogy teljesen rossz uton haladok )
P.X = cos(alfa)*box.X
P.Y = sin(alfa)*box.Z

es a szognel meg:
alfa = atan((playerPos.Y-mobPos.Y)/(playerPos.X-mobPos.Y))

vagyishat c++ban van egy atan2 nevu fuggveny, azt hasznalva:
alfa = atan2((playerPos.X-mobPos.X),(playerPos.Y-mobPos.Y));

persze figyelni a rad-deg dolgokra.

valami ilyesmi modon gondolkozva irtam meg a progit, csinaltam neki egy kis megjelenitest is, tehat ahogy forgok a mob korul, egy vonal jon ki a mobbol, a Ppontig.
nahat ez az ami nagyon nem mukodik.
alapvetoleg 90 fokot el volt csuszva, de, ahogy futok kurulotte, pont forditva forog mint a jatekosom. tehat hogyha en orajarasnak megfeleloen futok, akkor az ellentetesen forog >.>
tehat egy egyszeru korrekcio nem felel meg..

valami otlet? ><

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #102330   2009.01.07 16:11 GMT+1 óra  
Idézet
balogh9 :
Van egy olyan problémám, hogy fel vannak sorolva vektoriam, és az XY síkra eső vetületi vektorokat kéne meghatároznom...
Ha párosával veszem őket, vetületet számolok, és elhagyom a Z koordinátát, akkor az talán úgy jó lehet, de nem vagyok biztos benne.



raytraceisten és übermedic
   
sheridan - Tag | 55 hsz       Online status #102328   2009.01.07 14:52 GMT+1 óra  
Szerintem jó lesz. De elég csak a Z koordináta elhagyása szerintem...
Egyébként a Quake3 ligthmapper is így csinálja a fénytérképeket, ezért van az, hogy nem minden árnyék teljesen valós. Bár nem nagyon vesszük észre.


Idézet
balogh9 :
Van egy olyan problémám, hogy fel vannak sorolva vektoriam, és az XY síkra eső vetületi vektorokat kéne meghatároznom...
Ha párosával veszem őket, vetületet számolok, és elhagyom a Z koordinátát, akkor az talán úgy jó lehet, de nem vagyok biztos benne.


   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #102326   2009.01.07 14:29 GMT+1 óra  
Van egy olyan problémám, hogy fel vannak sorolva vektoriam, és az XY síkra eső vetületi vektorokat kéne meghatároznom...
Ha párosával veszem őket, vetületet számolok, és elhagyom a Z koordinátát, akkor az talán úgy jó lehet, de nem vagyok biztos benne.

Ezt a hozzászólást balogh9 módosította (2009.01.07 14:41 GMT+1 óra, ---)
_____________________
C++ && OGL
   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5]