játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5504
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2528

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]
Dzsó - Tag | 274 hsz       Online status #17937   2006.06.14 10:39 GMT+1 óra  
Ez attól függ. Milyen játékot akarsz készíteni?

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #17936   2006.06.14 10:31 GMT+1 óra  
köszi hogy szóltál akkor mit ajánlasz/ajánltok 3D-s játékok készítésére?
--- permanent temporary signature ---
   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #17935   2006.06.14 10:30 GMT+1 óra  
köszi hogy szóltál akkor mit ajánlasz/ajánltok 3D-s játékok készítésére?
--- permanent temporary signature ---
   
Dzsó - Tag | 274 hsz       Online status #17932   2006.06.14 10:00 GMT+1 óra  
A Nebula Device használatát senkinek nem ajánlom. Én használtam 2 hónapig, csak szívtam vele: a felépítése elképesztően komplikált, a dokumentáció sok helyen semmitmondó, a levelezőlistán pedig senki nem akart segíteni.

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #17929   2006.06.14 09:52 GMT+1 óra  
szerintetek ez mennyire jó?:
http://nebuladevice.org/
--- permanent temporary signature ---
   
mogul - Tag | 153 hsz       Online status #17832   2006.06.13 12:19 GMT+1 óra  
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #15547   2006.05.29 12:35 GMT+1 óra  
Érdemes még rápillanta erre, az autósjáték témánál maradva:
http://racer.nl/
Szintén van hozzá game is, az irányítása kicsit nehézkes, de jól néz ki
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
szeki - Moderátor | 2440 hsz       Online status #15546   2006.05.29 11:54 GMT+1 óra  
na ez volt talán az eddigi legtudatosabb hozzászólás a JF életében
dont make money using warezed software !!!
mess with the best, die like the rest !
szeki ● SilentVertigo Team
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #15545   2006.05.29 11:25 GMT+1 óra  
Ami még érdekes lehet (szintén sourceforge ingyenes 3D-s enginek):

http://sourceforge.net/projects/sky3d
Sky 3D (OpenGL) Engine - Engine for 3D Games and for other 3D Programs or Renderers.
#még fejlesztés alatt (no screenshots)

http://sourceforge.net/projects/flash3dengine
OpenSource 3D Engine for Flash MX 2004: Create 3D applications using the builtin DataCube object and put your data as dynamic 3D Models into a virtual universe. Then let the viewer navigate the camera interactively through your data universe.
#képek is elérhetőek: flash-hez képest szvsz zseniális

http://sourceforge.net/projects/emotion
Emotion Engine is an 3d game engine based on plib of the 3d graphics, lua for the scripting engine and xml for the world files. Originally the engines intent was to demo and create a tutorial on how to use plib for new game developers.
#szintén fejlesztés alatt, no screenshots

http://sourceforge.net/projects/axiomengine
Open-source, cross-platform 3D rendering engine for .NET. The Axiom Engine is a high-performance C# port of the powerful OGRE engine. Its flexible component-oriented architecture allows easy extension and provides full support for both DirectX and OpenGL
#ez iszonyat érdekes, OGRE c# alá... képek is vannak, nem is akár milyenek...

http://sourceforge.net/projects/ex-engine
The Existence engine is a free 3d game engine. The first version of the engine has been completed and is available for download. A new engine has been started (named Existence 2.0 Engine) featuring technologies like stencil shadowing and bumpmapping.
# ez grafikailag van nagyon ott, bár én csak dark-os képeket találtam, de azok nem néznek ki rosszul


Ezek voltak a leg érdekesebbek amiket találtam, de nem néztem végig a listát: sourceforge.net-en keresőbe beírtam h 3d engine, és volt 12369 találat Szal érdemes felnézni az oldalra, esetleg bővíteni a keresendő szöveget és majdnem biztos, h találsz megfelelőt... De legalábbis alapot, mivel itt minden open source
   
szeki - Moderátor | 2440 hsz       Online status #15544   2006.05.29 11:19 GMT+1 óra  
Ami Sourcet nekem sikerült elkapnom (HL2 motor) az majd 1 GB volt. Valahova elástam, pedig bele akartam nézni. Azt tudom, hogy utána méh letöltöttünk olyan verziót is amit valami eszement lefordított, de textúrahiányokkal, meg olyan dolgokkal volt megtűzdelve, amik a játékban benne sem voltak. Nameg atom optimalizálatlan szaggatás volt
dont make money using warezed software !!!
mess with the best, die like the rest !
szeki ● SilentVertigo Team
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #15543   2006.05.29 11:13 GMT+1 óra  
Ez nem teljesen engine, vagyis: egy sourceforge-os teljesen ingyenes (gnu) és nyílt forrású autós játék, OGL alapú, multiplatform. Nmehiszem, h ez bárkit is a grafikájával fog ámulatba ejteni, de aki autós gámát akar írni, annak sztem érdemes megnézni: full scriptelhető AI, fizika is van rendesen...
torcs.sourceforge.net
   
ferchild - Guests | hsz       Online status #1357   2006.02.20 07:49 GMT+1 óra  
Hát az volt ezerrel..........mármint a Source.
nekem is megvolt.....egy cd-n találtam...
megnéztem, de meg sem próbáltam lefordítani. Minek?
( ez költői kérdés volt - gyakorolok az FPS szövegírói állásomra )

Üdv, ott Bécsben!



-: csak a hiba maradandó :-

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1356   2006.02.20 07:25 GMT+1 óra  
Beast: Pontosan. A poént azért eresztettem meg, mert biztos hallottatok róla, hogy a HL2 megjelenése előtt fél évvel kb. kilopták a Source source-át (Bocsi, sz** poén ) Az más kérdés, hogy aki látta, stb, fórumokon mind azt mondta, hogy még üvöltött, hogy alpha, kommentezetlen, etc volt, meg tömörítve valami 70 mega... Namost szerintem így nem sokan másztak bele, de azért Szelepéket biztos majd szétb***ta az ideg

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1355   2006.02.19 10:00 GMT+1 óra  
Baz, nem használok MSN-t.

Code::Blocks rulez!

   
beast - Guests | hsz       Online status #1354   2006.02.19 09:54 GMT+1 óra  
Baz:
source a forrás
Source a HL2 motorja

sztem erre gondolt damaniac! :p

beast

   
Baz - Guests | hsz       Online status #1353   2006.02.19 09:30 GMT+1 óra  
damaniac, mi a bajod, case sensitive lettél?

Dzsó: vegyél fel msn-re: programmer.baz@gmail.com

Üdv: --==[B@z]==--

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1352   2006.02.18 11:15 GMT+1 óra  
Baz, ha a Q3 forráskódjáról van szó, egy kicsit ügyeskedni kell, ha MSVC 6-al akarod fordítani. Ha elakkadtál, szívesen segítek (egy darabig én is MSVC 6-al fordítottam a Q3 engine-t).

Code::Blocks rulez!

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1351   2006.02.18 09:57 GMT+1 óra  
a source-ot vagy a Source-ot?

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Baz - Guests | hsz       Online status #1350   2006.02.18 01:09 GMT+1 óra  
lol
anno énis le akartam fordíttatni a source-t msvc 2003-mal. hát nemjött össze neki. most leszedtem a 6.0-t, az már biztos lefordítja. majd megpróbálom

Üdv: --==[B@z]==--

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1349   2006.02.17 11:42 GMT+1 óra  
Pedig ez nem volt nagy áradat... Van egy olyan érzésem, hogy tudtál volna még mit írni ebben a témában, amitől kiakad

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1348   2006.02.17 11:33 GMT+1 óra  
Úg látszik megijedt az információ-áradattól

Code::Blocks rulez!

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1347   2006.02.17 11:31 GMT+1 óra  
Ezt nevezem gyors lebeszélésnek

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1346   2006.02.17 11:28 GMT+1 óra  
Idézet
Dzsó írta:
Te nem vagy tisztában néhány dologgal.

-A Quake 3-hoz van egy nagyon jó pályaszerkesztő, a Q3Radiant.

-Akármelyik grafikai programot használhatod hozzá, ami kezeli az alfa csatornát és támogatja a JPEG/TGA formátumot.

-Kell hozzá egy szövegszerkesztő, amivel shadereket írhatsz.

-Kell hozzá egy C fordító, hogy magát a grafikusmotort (quake3.exe) le tudd fordítani a forráskódból, vagy el tudd készíteni a QVM-eket (Quake Virtual Machine)

-Kell hozzá egy 3D modellező program, ami tud MD3-at exportálni

Ezek kellenek, ha MODot akarsz csinálni.

Code::Blocks rulez!
Najó. akkor q3 modding lefújva.
inkább keresek majd valami olyasmi ingyenes motort, mint a cube.
És maradok a flash-nél.

Doom forever!

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1345   2006.02.17 11:19 GMT+1 óra  
Te nem vagy tisztában néhány dologgal.

-A Quake 3-hoz van egy nagyon jó pályaszerkesztő, a Q3Radiant.

-Akármelyik grafikai programot használhatod hozzá, ami kezeli az alfa csatornát és támogatja a JPEG/TGA formátumot.

-Kell hozzá egy szövegszerkesztő, amivel shadereket írhatsz.

-Kell hozzá egy C fordító, hogy magát a grafikusmotort (quake3.exe) le tudd fordítani a forráskódból, vagy el tudd készíteni a QVM-eket (Quake Virtual Machine)

-Kell hozzá egy 3D modellező program, ami tud MD3-at exportálni

Ezek kellenek, ha MODot akarsz csinálni.

Code::Blocks rulez!

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1344   2006.02.17 10:43 GMT+1 óra  
Idézet
Dzsó írta:
Milyen Q3 moddert? Azt hittem, valamennyire értessz a programozáshoz, de úgy látom tévedtem.

Szerintem te egyszerűen egy játékkézítő programot akarsz: kattintok ide, kattintok oda, írok egy pár sort - és kész a játék. (Módosította Dzsó 2006.02.17. 18:26-kor)
ajj, én olyanra gondolok, mint a cube például. A q3-hoz nincs modder tool, vagy valami?????

Doom forever!

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1343   2006.02.17 10:24 GMT+1 óra  
Milyen Q3 moddert? Azt hittem, valamennyire értessz a programozáshoz, de úgy látom tévedtem.

Szerintem te egyszerűen egy játékkézítő programot akarsz: kattintok ide, kattintok oda, írok egy pár sort - és kész a játék. (Módosította Dzsó 2006.02.17. 18:26-kor)

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1342   2006.02.17 10:01 GMT+1 óra  
Idézet
Dzsó írta:
De könyörögöm, MIT AKARSZ LETÖLTENI?!

Code::Blocks rulez!
egy q3 moddert(Ha nem lenne tiszta)

Doom forever!

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1341   2006.02.17 10:00 GMT+1 óra  
De könyörögöm, MIT AKARSZ LETÖLTENI?!

Code::Blocks rulez!

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1340   2006.02.17 09:56 GMT+1 óra  
Nekem olyan kéne, amivel tudom modolni, és mindent(szinte) meg tok változtatni.(tehát rendes játékot lehet csinálni)

Doom forever!

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1339   2006.02.17 09:26 GMT+1 óra  
Alapból a GTK tényleg nagyon ronda, de szerencsére lehet skinnelni. A MinGw-ben milyen hibát találtá? Csak mert én azzal dolgozom, és érdekelne.(Módosította Dzsó 2006.02.17. 17:27-kor)

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1338   2006.02.17 09:13 GMT+1 óra  
Nincs harag. Amúgy mindig hangsúlyozom, hogy "személyes tapasztalat" meg "személyes vélemény"...

A MinGW-ben meg tényleg találtam bugokat, amik idegesítettek, a GTK meg tényleg nem tetszett kinézetre.

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1337   2006.02.17 09:10 GMT+1 óra  
Nem kötözködni akartam, csak már máskor is észrevettem, hogy ócsárolod a MinGW-t, a Linuxot, a GTK-t, stb, és most ez a legutóbbi megjegyzésed nagyon mellbevágott. De ne haragudj, nem akartam kötözködni, visszavonok mindent!

Code::Blocks rulez!(Módosította Dzsó 2006.02.17. 17:11-kor)(Módosította Dzsó 2006.02.17. 17:24-kor)

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1336   2006.02.17 09:07 GMT+1 óra  
Dancso: melyik mit?

Dzsó: ha valakit kerestél, akivel kötözködhetsz, ezt elb...tad :p Nagyon tisztelem az ID munkásságát, és nálam a gány = "csak az látja át, aki csinálta". Ez jelenthet a szartól a zseniálisig bármit, vagy akár a kettő keverékét is. A magam részéről meg a seggem verem a földhöz örömömben ha olyat írok 1x mint a D3 engine

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1335   2006.02.17 09:05 GMT+1 óra  
Mit akarsz leszedni?

Code::Blocks rulez!

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1334   2006.02.17 08:57 GMT+1 óra  
Idézet
Dzsó írta:
Dancso, mivel amit letöltöttél, az a Quake 3 forrása, ezért érthető, hogy nincs EXE. Azt neked kell lefordítanod valamilyen C fordítóval. Az eredeti Quake 3 forráskódot MSVC 6-al és későbbi verziókkal lehet fordítani, de már van MinGw-re portolt változata is.

Ja, és Damaniac, kívaáncsi vagyok a Te szupergyors, hibamentes, és gyönyörűen megírt grafikusmotorodra (
Akkor meiket szeggyem le?

Doom forever!

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1333   2006.02.17 08:53 GMT+1 óra  
Dancso, mivel amit letöltöttél, az a Quake 3 forrása, ezért érthető, hogy nincs EXE. Azt neked kell lefordítanod valamilyen C fordítóval. Az eredeti Quake 3 forráskódot MSVC 6-al és későbbi verziókkal lehet fordítani, de már van MinGw-re portolt változata is.



-A hozzászólás többi része törölve-(Módosította Dzsó 2006.02.17. 17:12-kor)

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1332   2006.02.17 08:52 GMT+1 óra  
Hát tuti. Az engine programozás az tök más dolog, mint a mappelés. Mellesleg az mappelés, amit írni akarsz

A "mapper" az a progi, amivel "map"-ot szerkesztesz.

vagy

A "mapper" az egy ember, aki mapot szerkeszt.

De hogy a "mapperelés" az mi, azt nem tom

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1331   2006.02.17 08:37 GMT+1 óra  
Idézet
damaniac82 írta:
Figy, ha csak modolni akarsz, ahhoz neked minek az engine source?

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

de... öööö... valami olyasmit akarok, hogy lehessen mapparelni, azt imádok. ééés.. a lényeg, hogy ne kelljen programozni.
lehet, hogy nem jót töltöttem le?

Doom forever!

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1330   2006.02.17 08:26 GMT+1 óra  
Figy, ha csak modolni akarsz, ahhoz neked minek az engine source?

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1329   2006.02.17 08:24 GMT+1 óra  
Idézet
damaniac82 írta:
Ja, hát erre fel lehetett készülni ID-ék mindig úgy optimalizálnak, hogy a vége egy nagyon gány, de rohadt gyors kód lesz

Gondolok itt a GlQuake-re, amibe jobban belemélyedtem anno Ott pl. Win32 ASM + OpenGL jól megfért egymás mellett. Valszeg hasonló van a Q3-nál is, legalábbis én erre számítanék.

Mellesleg, amennyire én tudom, a profik lesz**ják pl. az OGRE-nél látott
hát igen, minden összevissza...:/
komolyan mondom, miért nem lehet úgy megoldani, hogy van egy exe legkívülebb, ami kicsomagolgat cuccokat, és akkor már lehetne is mapperelni, meg moddolni...
Na, az lenne a jó!
(Jó lenne, ha a Quake 4-nek kiadnák a forráskódját.

Doom forever!

   
damaniac82 - Guests | hsz       Online status #1328   2006.02.17 07:55 GMT+1 óra  
Ja, hát erre fel lehetett készülni ID-ék mindig úgy optimalizálnak, hogy a vége egy nagyon gány, de rohadt gyors kód lesz

Gondolok itt a GlQuake-re, amibe jobban belemélyedtem anno Ott pl. Win32 ASM + OpenGL jól megfért egymás mellett. Valszeg hasonló van a Q3-nál is, legalábbis én erre számítanék.

Mellesleg, amennyire én tudom, a profik lesz**ják pl. az OGRE-nél látott "STL STL hátán", "osztály osztály hátán" design-t mert szép, de lassú lesz tőle a kód. Szóval eredetileg fizetős engine-ek nyílttá vált kódjainál lehet gány megoldásokra számítani

------------------------------------------------------------
[url=http://maniac.iceglow.com> OpenGL Tutorials & iNSANEX DevBlog[/url]

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1327   2006.02.17 06:22 GMT+1 óra  
Nah ez máris nem teccik. Szinte semmi exe fájl, amivel lehetne futtatni bármit is, csak néhány van, amik csak azt csinálják, hogy állítólag "compile"-olják a játékot, de már mind 1-iket elindítottam, mégsincs változás. (Jajj de fel tud húzni egy ilyen apróság is )
Tud valaki segíteni?

Doom forever!

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1326   2006.02.17 06:09 GMT+1 óra  
Idézet
Baz írta:
elvileg innen: ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/
de nem próbáltam ki

Üdv: --==[B@z]==--
Már szedem is
remélem jól lehet vele boldogulni!
Télleg, ez nem olyan, hogy csak akkor adja a source kódot, ha megvan a q3 a gépemen? Mert az nekem csak demoban van meg...
Remélem nem.

Doom forever!

   
Baz - Guests | hsz       Online status #1325   2006.02.17 04:48 GMT+1 óra  
elvileg innen: ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/
de nem próbáltam ki

Üdv: --==[B@z]==--

   
Asylum - Guests | hsz       Online status #1324   2006.02.17 04:11 GMT+1 óra  
És a quake3 enginet honnan lehet leszedni? Me nem naon találom...

Asylum

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1323   2006.02.16 15:56 GMT+1 óra  
A cube szerintem is egész jó. Mikor tanultam az OpenGL-t, kísérletezgettem vele. Egyébként ha jó FPS motort akarsz, ott a Quake 3 motor. Köztudott, hogy nagyon jól moddolható programozás nélkül is. Nekem az egyik kedvenc grafikusmotorom.(Módosította Dzsó 2006.02.16. 23:57-kor)

   
beast - Guests | hsz       Online status #1322   2006.02.16 15:03 GMT+1 óra  
FPS Creator

beast

   
Dancso - Guests | hsz       Online status #1321   2006.02.16 14:37 GMT+1 óra  
Tudnék egy nagyonjó FPS motort ajánlani:
www.cubeengine.com
Ez egy egyszerű, Quake 2 motorhoz hasonló ingyenes motor, (szinte) mindent módosítani lehet. Szeretem is, bár van egy Naaaaagy hátránya... mégpedig, az, hogy eredetileg úgy van, hogy ha játék közben megnyomom az "e" -gombot, akkor belépek az edit módba. Nos, igen, csakhogy ezt a motort nem lehet "exportálni" vagyis önálló játékká csinálni, hanem mindenképpen editálható. De a modellek könnyen kezelhetők, valamint a textúrák is, meg minden kezdőknek nagyon jó, csakhát én ezzel semmire sem megyek.

Tudnátok ajánlani, valamii... jóó FPS motort, amit hasonló módon lehet kezelni, és nem kell megtanulnom a C++-t, vagy a Delphit, hogy használhassam? Szeretek mapperelni, az jöhet.

Doom forever!

   
Dzsó - Guests | hsz       Online status #1320   2006.01.08 15:46 GMT+1 óra  
Üdv! Visszatértem. Most én is egy olyan programon dolgozom, amihez kell az SDL, úgyhogy holnap el is küldöm neked a lefordított SDL-t, és leírom, hogy kell telepíteni!
És ne haragudj, hogy sokáig voltam távol...

Code::Blocks rulez!

   
Dr.BrainMaster - Guests | hsz       Online status #1319   2006.01.08 14:02 GMT+1 óra  
ehe bocs de nem mer ase tom mitkelvele csinálni. én pl stratagust kérdeztem de kiderült h ***uygh előte még manuálisan kel debugolni

de a srác eltűnt, az is lehet h már külföldön van ,elég elfogalt ugyh mos 1 kisidőre lekakilom a programozást...


   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]