|
Miért ilyen byonolult rendszereket használsz? Az irrlicht bően elég, amíg kitapasztalod a C++ és az IDE dolgait.  Linuxon mégbonyolultabb a fordítás amúgy.  Eseteleg MOGRE? Az tényleg csak egy kattintás és megy.
|
|
|
|
CEGUI-ból csak VC-hez van SDK, a többi csak forrás  Ezért szenvedek már 2 hete.
|
|
|
Mivel amúgy is win alatt dolgozgatsz kézenfevőbb lenne. Ha meg mégjobbat akarsz, akkor VS 2010. Abban van normális IS.
Nem néztem az SDK-t, meg a depencies-t de abban nincs véletlenül CEGUI? Kitörölték vagy mi?
|
|
|
Lehet nem pont ide való a kérdés, bocsi érte, de úgy érzem itt vannak a benfentesek.
Mi van akkor, ha nem vacakolok a Code::Blocks GNU GCC fordítójával, hanem átállítom, VC2008-ra? Persze letöltöm az Ogre és a CEGUI megfelelő SDK verzióját.
Sikeresebb lehetek mint most?  Mi a véleményetek?
|
|
|
Na, ha belinkelem a Mingw lib-jeit, és beállítom a -lstdc++, akkor hiba nélkűl fordúl, de dll-t nem csinál és a lib is csak 1Kb. Ha nincsenek bent ezek a dolgok, akkor hibás a fordítás és 11Kb a lib  Próbáltam a LayoutEditor-ból kivenni a dll-t, az se jó, mert az mer a CEGUIBase.dll-ért sipákol, holott ott van.
|
|
|
Idézet kicsy :
Linkeled a C++ standard könyvtárat? (-lstdc++)
Eddig nem kellett piszkálni a CEGUI premake által készített project-et. Gond nélkűl fordította a másik 3 dll-t. De megnézem.
|
|
|
Linkeled a C++ standard könyvtárat? (-lstdc++)
|
|
|
Mi hiányzik még?
||=== CEGUIExpatParser, Release ===|
..\..\..\..\dependencies\lib\dynamic\libexpat.a(xmlparse.o):xmlparse.c  .eh_frame+0x11)||undefined reference to `__gxx_personality_v0'|
..\..\..\..\dependencies\lib\dynamic\libexpat.a(xmlrole.o):xmlrole.c  .eh_frame+0x11)||undefined reference to `__gxx_personality_v0'|
..\..\..\..\dependencies\lib\dynamic\libexpat.a(xmltok.o):xmltok.c  .eh_frame+0x11)||undefined reference to `__gxx_personality_v0'|
||=== Build finished: 3 errors, 0 warnings ===|
Release-ban dobja ezt a hibát
Release_static-ban lefordítja, csak akkor dll-t nem gyárt
Ezt a hozzászólást akosnagy módosította (2010.07.05 21:47 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Csak 2, a Base és a Renderer. Már gyártom is a másik kettőt  Az a furcsa, hogy dll hiány esetén az op redszer is szokott sikítozni, most meg semmi  Köszönöm
|
|
|
Idézet akosnagy :
Ez segített bit Íme a log:
2236-cegui.txt
Azt már látom, hogy valami hiányzik, csak még nem tudom mi. Talán egy lib?
Az exe mellett ott vannak a következő dll-ek?
CEGUIBase.dll
CEGUIExpatParser.dll (ezt írja is a log fájlban)
CEGUIFalagardWRBase.dll
CEGUIOgreRenderer.dll
|
|
|
Ez segített bit  Íme a log:
2236-cegui.txt
Azt már látom, hogy valami hiányzik, csak még nem tudom mi. Talán egy lib?
|
|
|
Van persze. Windows op, admin jogokkal. A logot beállítom, hátha okosabb leszek tőle. Köszönöm.
|
|
|
Idézet akosnagy :
ŐŐŐŐŐŐ, van CEGUI log? Hol? Ogre logból nem tudtam kibányászni mi a gond 
Valószínűleg nem ez a probléma, de van írási jogod abban a könyvtárban, ahol a futtatható állomány található?
Amúgy mindenképp érdemes átállítani a CEGUI log fájl helyét:
Kód: (new CEGUI::DefaultLogger())->setLogFilename(path + "cegui.log");
renderer = &CEGUI::OgreRenderer::bootstrapSystem();
|
|
|
Újra fordítottam az OgeRenderer.dll-t Ez a végeredmény
||warning: auto-importing has been activated without --enable-auto-import specified on the command line.|
||Info: resolving Ogre:  tringUtil::BLANK by linking to __imp___ZN4Ogre10StringUtil5BLANKE |
||Info: resolving Ogre::Matrix4::IDENTITY by linking to __imp___ZN4Ogre7Matrix48IDENTITYE |
||Info: resolving Ogre::Matrix3::ZERO by linking to __imp___ZN4Ogre7Matrix34ZEROE |
||Info: resolving Ogre::Matrix4::ZERO by linking to __imp___ZN4Ogre7Matrix44ZEROE |
||Info: resolving Ogre::ColourValue::White by linking to __imp___ZN4Ogre11ColourValue5WhiteE |
||Info: resolving Ogre::ResourceGroupManager:  EFAULT_RESOURCE_GROUP_NAME by linking to __imp___ZN4Ogre20ResourceGroupManager27DEFAULT_RESOURCE_GROUP_NAMEE |
||Info: resolving Ogre::Math::fDeg2Rad by linking to __imp___ZN4Ogre4Math8fDeg2RadE |
||Info: resolving Ogre::Vector3::UNIT_Z by linking to __imp___ZN4Ogre7Vector36UNIT_ZE |
||Info: resolving Ogre::Vector3::UNIT_Y by linking to __imp___ZN4Ogre7Vector36UNIT_YE |
||Info: resolving Ogre::Vector3::UNIT_X by linking to __imp___ZN4Ogre7Vector36UNIT_XE |
||=== Build finished: 0 errors, 1 warnings ===|
Lehet ez a gond?
|
|
|
Nem használom az ExampleApplication-t  Teljesen szűz project, azaz hát az ogre oldaláról a BaseApplication, de az sem használja az exampét  Nem szeretem 
Viszont ez a sor tényleg nem így néz ki nálam
|
|
|
ExampleApplication.h file-ban eldontetett,hogy mutassa-e a konfig ablakot:
Kód: if(!(mRoot->restoreConfig() || mRoot->showConfigDialog()))
{
return false;
}
|
|
|
 Azért köszi.
Ami még érdekes lehet esetleg, bár nem vagyok benne biztos. Minden futtatáskor feldoja az ogre indító dialogot. Holott van ogre.cfg, ami ugye elméletileg beindítaná autómatikusan azt ami abban van
|
|
|
Ebbol tenyleg nem derul ki...nincs otletem
|
|
|
Idézet MaximumViolence :
Kód: mRenderer = &CEGUI::OgreRenderer::bootstrapSystem(mWindow);
próbáltam, nem megy, sőt *mWindow-t is próbáltam, ugyanaz az eredmény
viszont a logot sem tudom belinkelni  ennyire nem lehetek szerencsétlen 
csak megoldottam a linket
|
|
|
ogre.txt
2236-ogre.txt
a végén a ** create scene ** -t én raktam be, ez a kódban közvetlenűl a hiba, azaz mRenderer... előtt van
|
|
|
Alapertelmezes szerint ott figyel az Ogre.log mellet,bar lehet csak OgreRenderer::bootstrapSystem(); utan/kozben jon letre.Linkeld be az ogre.log file-t,meglessuk 
Igy latatlanban meg azt mondanam,hogy lehet a cegui media/konfig file-ok kozul nem talal valamit.
cegui.org-rol : "For this to succeed you must have initialised Ogre to auto create the rendering window. If you have not done this, then you'll be wanting to use the overload that takes an Ogre::RenderTarget as input."
Esetleg meger egy probat:
Kód: mRenderer = &CEGUI::OgreRenderer::bootstrapSystem(mWindow);
Ezt a hozzászólást MaximumViolence módosította (2010.07.05 18:41 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
ŐŐŐŐŐŐ, van CEGUI log?  Hol? Ogre logból nem tudtam kibányászni mi a gond
|
|
|
CEGUI.log-bol,vagy az Ogre.log-bol kiderul
|
|
|
Akadt egy futásidejű hibám.
mRenderer = &CEGUI:: OgreRenderer::bootstrapSystem();
Ez a sor dobja, hibaüzenet nincs, csak annyi, hogy helytelen futás, vegye fel a kapcsolatot a gyártóval  A forrás az Ogre tutorial 7-es.
dll-ek, lib-ek megvannak.
Mi az oka?
Ezt a hozzászólást akosnagy módosította (2010.07.05 15:01 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Köszi! Már megoldottam. Rossz verziót szedtem le a dependencies-ből. Megvannak a dll-ek
|
|
|
Szerintem is. A premake konfigját ellenőrizd, és futtasd újra!
|
|
|
A freetype libek (freetype.a vagy hasonlo) eleresi utvonalat rosszul adhattad meg.
|
|
|
Tényleg nem voltak dependency-szek 
Egy lépéssel a vége előtt
ld.exe cannot find -lfreetype
Linker hiba
Ez mi? És hogy javítsam?
Lehet, hogy rossz dependencies verziót szedtem le? 0.5.0-ás, a CEGUI 0.7.1-es
Nem szóltam, rosszat szedtem le
Ezt a hozzászólást akosnagy módosította (2010.07.04 21:38 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Hm, lehet nem  Sőt biztos. Köszönöm
|
|
|
Nincsen felrakva vagy rossz helyen van a FreeType. A dependency-ket is letöltötted és kicsomagoltad a megfelelő helyre - ahogyan az általad linkelt lap is mondja?
|
|
|
Hello mindenki!
Megint itt vagyok, a probléma ugyanaz, de már előrébb vagyok
http://www.ogre3d.org/tikiwiki/tiki-slideshow2.php?page_ref_id=1511
Ez alapján a leírás alapján, a CEGUI 0.7.1 Library Source -ban található premake-kel sikerűlt megcsinálnom a Code::Blocks project file-okat  Wndows source-ot töltöttem le természetesen.
Fordításkor
||=== CEGUIBase, Release ===|
..\..\..\cegui\include\CEGUIFreeTypeFont.h|37|error: ft2build.h: No such file or directory|
..\..\..\cegui\include\CEGUIFreeTypeFont.h|38|error: #include expects "FILENAME" or <FILENAME>|
..\..\..\cegui\include\CEGUIFreeTypeFont.h|158|error: 'FT_Face' does not name a type|
||=== Build finished: 3 errors, 0 warnings ===|
ft2build.h-t kerestem neten, nagyon úgy tűnik linux/unix beépített header.
a második error-t erre dobja: #include FT_FREETYPE_H
ezt nem is értem
Ötletek, tippek?
Köszi előre is.
|
|
|
Köszi már mükörik c# 2010-alatt a mogre. Már csak programozoi tudásomat kell csiszolni(vagyis 0-rol elkezdeni) Majd nyüstölöm a gépet
|
|
|
Vmi hibauzenet ?  esetleg ogre.log file?
|
|
|
Idézet Balipapa :
Megprobáltam a 2008 c#-hoz a mogrét de azzal sem jutottam semmire .
Nekem bármelyik jo lenne csak már müködne az ogre vagy a mogre
Ezt letöltöd, felrakod. Aztán a telepített mappában van olyan, hogy "MogreSamples.sln". Erre ketőt kattintasz, majd Build/Build solution és... ho-ho-ho, már működik is.
A rossz hír az, hogy ettől csak nehezebb dolgok lesznek később.
|
|
|
Visual 2008 c++ alatt megcsináltam mindent de nem hozza létre az uj project exe filet és még mindig nincs a az uj projectben az ogre. VC++ directorisben mik kellenek még.
Include file : D:\OgreSDK_vc10_v1-7-1\include\OGRE\
D:\OgreSDK_vc10_v1-7-1\include\
Libray D:\OgreSDK_vc10_v1-7-1\lib\debug\release\opt
D:\OgreSDK_vc10_v1-7-1\lib\debug\release\
D:\OgreSDK_vc10_v1-7-1\lib\debug\opt
D:\OgreSDK_vc10_v1-7-1\lib\debug\
Kihagytam még valamit?
Megprobáltam a 2008 c#-hoz a mogrét de azzal sem jutottam semmire .
Nekem bármelyik jo lenne csak már müködne az ogre vagy a mogre
Az ogre wikit meg már vagy1000 olvastam szoval ezért is kérek ujra segitséget.
|
|
|
Ugyanigy kell win7 alatt is.Mogre inkabb c#-hoz valo, c++-hoz inkabb 'sima' ogre ajanlott...
Projekt file-ok koze meg vmi templattel be lehet rakni,de az nekem annyira bugos volt,hogy inkabb hagytam a fenebe...Amugy is 'empty projektet' inditani jo
|
|
|
Hogyan illesszem be mogrét Visualba ba ugy hogy ha rámegyek new project közte legyen de nincs közte . betudom illeszteni ugy, hogy ha elinditom akkor a samplékat látom (És példákat kiprobálhatom). aleirás szerint:
Ogre itself includes a large number of DLLs which we will need to include in Windows PATH variable. To do this, go to the Control Panel and open System. Click on "Advanced" tab, then click on the "Environment Variables" button. Under "System Variables", find the PATH Variable and click on it. Now click on the "Edit" button. At the end of the "Variable Value" field, add ";C:\MogreSDK\bin\release;C:\MogreSDK\bin\debug", and then click OK. Exit out of the System Properties and the Control Panel.
De ez nem windows 7-hez van. Valaki help
Közben talátam még 1 megoldást, hogy visualban (Tools -options- Project solution -Vc++ Directories de nekem jobboldalt egy szöveget dob ki pedig oda kellene beirni az ogre eléréseit include bin...stb? és persze minden szürke és ezt irja ki nekem beálitási lehetöségek nélkül:
VC++ Directories editing in tools - options has been deprecated.
Vc++ Directories are now available as a user property sheet thet is added by default to all project. Please click(?) for more information.
Ha esetleg tud valaki valami 3-dik megoldást én vevö vagyok rá
Ezt a hozzászólást Balipapa módosította (2010.06.30 18:47 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Idézet bit.0x8000 :
Pedig a nehezebb része még csak ezután jött volna: Olyan grafikust találni, aki hajlandó használni a hozzá készült editorokat (akit illet: ).
Az lesz az egyszerübbik
|
|
|
Idézet kiskami :
Kemény az élet. 
Ajánlom az Ogre wiki-t, van pár egyszerűbb gui toolkit ott.
Lehet megnézem, majd kiderűl. De ha azokkal is ennyit kel baszakdodni, jobban járok, ha sajátot írok. Amennyi időt meg energiát a cegui-ra vesztegettem, bőven meglenne egy saját gui kezelő  Jó, lehet nem lenne általános, de amire nekem most kell, arra pont megfelelne és még működne is
|
|
|
Idézet akosnagy :
Köszi mindent. CEGUI kuka Ezt nyerte. Majd kitalálok valamit helyette.
Pedig a nehezebb része még csak ezután jött volna: Olyan grafikust találni, aki hajlandó használni a hozzá készült editorokat (akit illet:  ).
Ha minden igaz, valami egyszerűbb gui rendszer az OGRE-ban is van, például a beépített demók is azt használják (vagy legalábbis valami ilyesmit olvastam  ).
|
|
|
Kemény az élet.
Ajánlom az Ogre wiki-t, van pár egyszerűbb gui toolkit ott.
|
|
|
Köszi mindent. CEGUI kuka  Ezt nyerte. Majd kitalálok valamit helyette.
|
|
|
Na még egyszer megpróbálom elmagyarázni, hogy hogy kell fordíthatóvá tenni egy ogre+cegui projektet, mingw fordítót feltételezve:
- letöltöd a cegui-t
- lefordítod úgy, hogy készüljön cegui ogre renderer is - azzal az ogrével, amivel használni szeretnéd
- a saját projektedben megadod:
- az ogre include-okat, és szükséges fordítási kapcsolókat (lásd példaprogramok)
- a cegui include-okat, és szükséges fordítási kapcsolókat (lásd példaprogramok)
- a cegui ogre renderer include-okat, és szükséges fordítási kapcsolókat (lásd példaprogramok)
- megadod az ogremain dll-t mint libet (lásd példaprogramok)
- megadod a ceguibase, ogrerenderer dll-t mint libet (lásd példaprogramok)
|
|
|
Idézet akosnagy :
Akkor egy hülye kérdés, hátha ez a gond. A CEGUI forrást letöltöm, az include és lib könyvtárat belinkelem az ogre project-be. Vagy van egyéb teendő is a CEGUI-val?
Ööö. Le kell fordítani. Amihez kell a CEGUI függőségeit tartalmazó pakk is.
Egyszerűbb, ha a binárisokat libeket tartalmazó csomagot töltöd le.
Abból meg MSVC-félék vannak, azt majd a nálam okosabbak megmondják hogy az fog-e működni MingW-vel hekkelés nélkül, szerintem nemnagyon.
|
|
|
Hol lehet beszerezni ezt a könyvet . Gondolom magyarul még nincs meg Csak angolul. És ha angolul meg van valakinek megirná hol lehet esetleg letölteni? MÉg kezdö vagyok szóval sokat segítene .
|
|
|
Folyamatosan azt próbálom. De nem segít. Sőt próbáltam hozzáadni a project file-jaihoz is, na ettől csak több hiba lett
|
|
|
A CEGUIOgreRenderer.cpp file pedig szepen tartalmazza az OgreRenderer::bootstrapSystem() fuggvenyt,ha az hozza van adva a projektedhez,akkor az nem lehet undefined reference 
Probalj egy full rebuildot
|
|
|
A DLL-ek ott vannak a futtatási könyvtárban, de minek? Hiszen még a linkelésnél elakad a fordító, tehát exe állomány nincs.
Lassan gyakorlatilag már az egész cegui kód be van linkelve a projectbe  Azt mégse.
|
|
|
Mint korábban mondtam, nem lib-eket (amik mingw-nél .a-k ugye), hanem a dlleket kell (érdemes) használni. Ezeket egyébként is érdemes oda másolni cegui fordítás után (az ogre dlljeivel egyetemben), ahonnan majd az exe futni fog.
|
|