játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5511
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]
TomX - Törzstag | 223 hsz       Online status #141203   2010.09.19 23:13 GMT+1 óra  
Idézet
Archenemy :
Free to play design

általánosságok a free to play design és a hagyományos játékdesign közti különbségekről

elég szomorú, mit ne mondjak




Nincs benne egy rohadt kép sem.. Ez nem nekem való
   
fpeti - Törzstag | 1295 hsz       Online status #141202   2010.09.19 20:57 GMT+1 óra  
Idézet
kicsy :
Finishing a Game


Tényleg érdemes elolvasni
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #141178   2010.09.19 11:12 GMT+1 óra  
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #130778   2010.04.11 11:20 GMT+1 óra  
Free to play design

általánosságok a free to play design és a hagyományos játékdesign közti különbségekről

elég szomorú, mit ne mondjak
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Germo - Tag | 41 hsz       Online status #130562   2010.04.07 15:39 GMT+1 óra  
Quake HTML5-ben

http://code.google.com/p/quake2-gwt-port/

ez azért egy kicsit húzós. (futni csak videóban láttam)
A végtelenbe és tovább!
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #130338   2010.04.04 11:44 GMT+1 óra  
Ebbe a hibába szerintem mindenki beleesik, egyelőre nincs olyan csapat vagy cég akinek MMORPG-ben nagy tapasztalata lenne, mivel most kezd divatba jönni a dolog.

   
Matzi - Szerkesztő | 2529 hsz       Online status #130330   2010.04.04 10:23 GMT+1 óra  
Én azért a cikk írójának a helyében ötszir pirossal aláhúzva nagy vastag betűkkel kiírtam volna, hogy "ha eddig nem csináltál még működő single player játékot legalább, akkor nem fog sikerülni, akármit is gondolsz". Értelemszerűen ez a közreműködőkre is vonatkozik, de jó eséllyel még egy designer is belebukik egy mmo-ba, ha előtte nem designelt más játékokat.

Amúgy szerintem a legtöbb itt megtalálható játék is inkább az "aranyos, de nem profi" kategóriába esik. Ez viszont nem baj, alapvetően.

Az MMOnak különben is az a baja, hogy sosincs kész. Ami nem baj akkor, ha munkáról van szó, hiszen a végtelenségig készíthető, és akkor sem baj, ha valaki függővé válik, de hobbiprojekt esetén inkább hiba. Aki elkezdi, annak biztosnak kell lennie, hogy 3 év múlva is ezt akarja csinálni, és nem kezdhet mindent elölről az új tapasztalataival, stb... És koránt sem garantált, hogy a nagy befektetések ellenére (szerver, hülyeség- és hackbiztos kód, rengeteg content) valaki is játszani fog vele.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #130296   2010.04.03 22:28 GMT+1 óra  
Igen az újra.

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #130295   2010.04.03 22:25 GMT+1 óra  
Kings bounty kép:

http://takegame.com/others/pictures/kingsbounty.gif

Hát, nem tudom, szerintem azért kicsit szegényes...
Jaa, te az újra gondolsz? :p
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #130288   2010.04.03 22:05 GMT+1 óra  
Az egységtelen dizájntól eltekintve nem néz ki rosszul a játék. Egyébként is, ha 2-3 havonta ki akarsz adni Content patchet, hogy a játékosok ne unatkozzanak, nem csinálhatsz egy modelt 1 hónapig + minél kisebb a gépigény annál több ember játszhat vele.

Például a King's bounty grafikája szerintem tökre elmenne egy MMORPG-nek annak ellenére, hogy stratégiai játékról van szó.

Sajnálom, hogy nincs komoly magyar csapat aki ilyesmivel foglalkozik, szívesen segítenék de eddig kb egyiktől se kaptam választ vagy rettentő inaktivitást mutattak amikor rájuk néztem.

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #130287   2010.04.03 21:23 GMT+1 óra  
Idézet
fpeti :
Ez a cikk jó rálátást kínál az örökzöld mmo témára, így egész kivitelezhetőnek tűnik. Vagyis ezután vki beállít, hogy ilyet akar csinálni, még az is lehet, hogy van értelme? nemá.



www.eternal-lands.com

eztet ők csinálták
olyan is , aranyoska, csak hát... Nem profi, no.
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
fpeti - Törzstag | 1295 hsz       Online status #130286   2010.04.03 21:08 GMT+1 óra  
Idézet
Archenemy :
A beginner's guide to creating an MMORPG


Ez a cikk jó rálátást kínál az örökzöld mmo témára, így egész kivitelezhetőnek tűnik. Vagyis ezután vki beállít, hogy ilyet akar csinálni, még az is lehet, hogy van értelme? nemá.
   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #130280   2010.04.03 20:00 GMT+1 óra  
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Winoxish - Törzstag | 121 hsz       Online status #126943   2010.01.26 05:16 GMT+1 óra  
Persze, határ a csillagos ég (na azért nem). De a kezdő fizetések így alakulnak. Aki még nem dolgozik cégnél, az erre számíthat, aki meg igen... az meg gondolom tudja mennyit keres )
.:: Blaises Games ::.

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #126940   2010.01.26 03:18 GMT+1 óra  
Ez olyan topic, amit csak törzstagok láthatnak?

Jó mindegy végülis, nálunk azért ennél többet is keresnek emberek, bár ekhósan itt is, nettó 300 körül (gondolom ettől még van feljebb is). Mondjuk pályakezdőként én 40k-t kerestem (akkori minmálbér, kb. úgy voltam vele, hogy tökmindegy, még én fizettem volna, csak legyen egy kis jf tapasztalatom), aztán ezt próbaidő végén felemelték 100-ra, és onnan fokozatosan. Most már jó ideje nem emeltek, de egyrészt úgy látom, nem érdemes ugrálni, hiszen máshol sem több a pénz, másrészt meg válság van vagy miaszösz.

A particle artist nem tudom, hogy miért keres kevesebbet nálatok, szerintem az sem olyan egyszerű, ráadásul szerintem nehezebben megszerezhető tudás, mert tisztában kell lenni az engine faszságaival is, míg mondjuk 3d modellezőként nem feltétlen (persze ott sem árt!).

Ezt a hozzászólást Archenemy módosította (2010.01.26 03:30 GMT+1 óra, ---)
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Winoxish - Törzstag | 121 hsz       Online status #126932   2010.01.26 00:21 GMT+1 óra  
Idézet
TomX :
Azt ne felejtsétek el, hogy elég nagy különbség van mondjuk egy particle artist, és egy programozó fizetése között.

Melyik irányban?


A programozó keres többet (ált.). Itt magyarországon egy játékfejlesztő cégnél beosztott programozóként körülbelül 170-től 260 ezer forintig lehet keresni nettó, végzettség, tapasztalat függvényében. Kezdőként (pl. friss diplomával), vagy munkatapasztalattal, de papírok nélkül inkább a kisebb összeget mondanám (na persze, a cégtől is függ).
A művészek (particle-, level-, texture-, stb. artist) is kereshetnek ennyit, persze ehhez nagyon jónak kell lenni, és mindezt EKHÓ-s adózási formával lehet nettó ennyire kihozni. Persze itt már a beosztásokon belül is nagy különbségek lehetnek, egy jó 3d modellező jóval többet kereshet, mint egy jó particle artist.

Persze ezek csak az én meglátásaim. Ha van valakinek más tapasztalata, szóljon...
.:: Blaises Games ::.

   
TomX - Törzstag | 223 hsz       Online status #126931   2010.01.25 14:53 GMT+1 óra  
Azt ne felejtsétek el, hogy elég nagy különbség van mondjuk egy particle artist, és egy programozó fizetése között.

Melyik irányban?
   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #126922   2010.01.25 05:05 GMT+1 óra  
Mellesleg a dawn of warhoz nem tudom mi közünk ...

Szerintem a warhammeresre gondol, mark of chaos volt asszem. Csak abból gondolom, hogy a dawn of war is a warhammer világ egyik változatán játszódik.

particle artist

Ah, boldog a hely, ahol van külön particle artist, és nem egy anim meg egy modellezés közt jön a "na ehhez még dobj össze valami effektet" ukáz... :p
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Winoxish - Törzstag | 121 hsz       Online status #126919   2010.01.24 22:39 GMT+1 óra  
off:
Idézet
wazowski :
Az armies of exigo-n és a dawn of war-os játékon kívül még milyen kiadott játékaitok vannak? Mert én egyről sem tudok. (ha jól emlékszem volt egy bebukott fps kezdemény, aminek láttam pár demóját, illetve most megy meló egy gamen)


Ezeket honnan veszed? Mellesleg a dawn of warhoz nem tudom mi közünk ...

on:
Azt ne felejtsétek el, hogy elég nagy különbség van mondjuk egy particle artist, és egy programozó fizetése között.
.:: Blaises Games ::.

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #126883   2010.01.24 02:54 GMT+1 óra  
Idézet
HomeGnome :
Mennyit keresnek a játékfejlesztők?


Idézet

a válasz a címben feltett kérdésre: az angliai átlag évi 31370 font (9,7 millió forint).Ez azért annyira nem sok, főleg ha hozzávesszük, hogy teszem azt Londonban mennyivel drágább az élet, mint Budapesten.


Sajnos nem dragabb az elet Ez az evi 31,000 font majdhogynem egy atlag,konnyu fizikai munkat vegzo angol fizetese is
Ez egy reszeg post...

   
wazowski - Tag | 3 hsz       Online status #126879   2010.01.23 23:55 GMT+1 óra  
Idézet
Winoxish :
Én már többedik projecten dolgozom a black hole entertainmentnél



Az armies of exigo-n és a dawn of war-os játékon kívül még milyen kiadott játékaitok vannak? Mert én egyről sem tudok. (ha jól emlékszem volt egy bebukott fps kezdemény, aminek láttam pár demóját, illetve most megy meló egy gamen)

   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #126726   2010.01.21 03:22 GMT+1 óra  

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #126481   2010.01.16 04:42 GMT+1 óra  
Na, végre egy témában dolgozó ember tud valami kis pozitívummal is szolgálni.

   
Winoxish - Törzstag | 121 hsz       Online status #126475   2010.01.15 22:58 GMT+1 óra  
Ashkandi: Én már többedik projecten dolgozom a black hole entertainmentnél, és eddig minden projectnél a mérföldkövek után fizetett a kiadó. Általában úgy kötik meg nálunk a szerződést, hogy kb. havi rendszerességgel vannak milestone-ok. Szóval ez bevett szokásnak számít a játékfejlesztésben.

Ja és igen, sajnos fordult már elő olyan, hogy késett a fizu a sok el nem fogadott milestone csúszása miatt.
.:: Blaises Games ::.

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #126471   2010.01.15 17:14 GMT+1 óra  
Itt érdemes megtudakolni, hogy ez mennyire komoly. Én is írtam már alá ilyen papírokat, de azért kaptam a rendes havi fizut :p
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #126453   2010.01.15 09:20 GMT+1 óra  
Úgy tűnik van most egy lehetőség egy cégnél WII-re fejleszteni. Viszony a fizetés részétől kicsit tartok, mivel elvileg mérföld kövek után fizet a kiadó a cégnek és mi is ezután kapjuk meg a pénzünket. Ez így normálisnak mondható ilyen témában ? Mert egyelőre számomra elég szokatlanul hangzik.

   
danó - Tag | 13 hsz       Online status #123480   2009.12.05 23:41 GMT+1 óra  
Köszönöm a tanácsokat örülök nekik! Amúgy az egész webdings karakterekből van kirakva
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #123479   2009.12.05 21:32 GMT+1 óra  
Jópofa és ötletes a játék, de elsőre tényleg nem egyértelmű, hogy mit kell csinálni. Én például először azt hittem, hogy meg kell jegyezni a képet, és ha letelik az idő, akkor x db különbség lesz a képen, amiket be kell jelölni, a radír pedig egy nagyító.. Úgy kb. 3 pálya után esett le, hogy mit is kéne igazából csinálni, de onnantól már nagyon jól ment. Kellemes kis játék, gratulálok!

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #123465   2009.12.05 13:37 GMT+1 óra  
Annyi lehet az eltérés. Nagyon ötletes, de tényleg jó lenne egyértelműbbé tenni, pl erase 43% (+/- 15%) of the picture. Valamint az ecseten szerintem is kéne finomítani, illetve a váltáson ecset és kurzormutató között. Talán a kép köré még érdemes lenne rakni egy keretet, ahol törlésként funkcionál, és azon kívülre rakni a gombokat.
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
fpeti - Törzstag | 1295 hsz       Online status #123455   2009.12.05 11:33 GMT+1 óra  
Tényleg nagyon jól néz ki, és az lenne a lényeg, hogy annyi százalékát kell törölni a képnek, amit mond? mert azt csináltam és néha örült neki. De a kisebb százalék értéket nem tudtam hova tenni.
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #123432   2009.12.05 03:41 GMT+1 óra  
Nem rossz, de az instrukciókat valahogy sztem érthetőbb formába kellene közzétenni, mittom, egy bemutató szinttel, vagy ilyesmi, mert én zsigerből továbbkattintottam, utána meg 5 perc próbálgatás mire rájöttem hogy mi is a cél, meg mik azok a számok. Amúgy nagyon profi a megvalósítás, egyben van a design, jók a hangok is és ha rájön az ember mit kell csinálni akkor még szórakoztató is, abszolút flashjáték..
Szerk: a törlésen még van mit finomítani, nekem legalábbis néha kihagyott egy darabot, főleg mikor már gyorsan kellett intézkedni.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
danó - Tag | 13 hsz       Online status #123431   2009.12.05 03:28 GMT+1 óra  
Hali!

Csináltam egy játékot: http://danielkekk.atw.hu
Szeretnék róla véleményt kérni, hogy milyen, mit kéne javítani még rajta.
Köszönöm!
   
Engineer - Tag | 1 hsz       Online status #123371   2009.12.03 13:07 GMT+1 óra  
Üdv!

www.galaxia.hu

Ez egy internetes böngészős játék, melyhez nem kell letölteni semmit, nem kell hozzá semmilyen plugin, pusztán egy böngészőprogrammal játszható.
Teljesen PHP/MYSQL alapú.

Az év elején csináltam, néhány hónapot elidőztem vele.
Most azonban eljött az idő, hogy szeretném lepasszolni valakinek.

Túl sok munka van benne ahhoz hogy csak úgy kitöröljem, de nekem már nem kell.
Ha valakit érdekel írjon a csomorbalazs kukac freemail pont hu címre.

Minden jót!
/Engineer

   
danó - Tag | 13 hsz       Online status #123366   2009.12.03 10:42 GMT+1 óra  
Ha lesz majd valami béta adhatnál egy linket mert kíváncsi lennék rá! Meg szerintem mások is!
Addig is jó fejlesztést!
   
Germo - Tag | 41 hsz       Online status #123081   2009.11.26 02:28 GMT+1 óra  
Én ma próbáltam ki a Farmville-t, elsőre dobott egy flash error-t a debuggos flash playerem. Persze a játék ment tovább. Utána mikor átnéztem a barátom farmjára, akkor elég sokat várhattam, hogy a kurzort visszanyerjem.

Így látatlanban azt mondom, hogy a grafikákat meghagyták vektorosnak. Az nagyon sokat tud rontani a teljesítményen. Meglepődnének ha tudnák, hogy egy "egyszerű" flash animációval mennyit spline-t kell valós időben kiszámolnia a flash playernek.
A végtelenbe és tovább!
   
Bitsculptor - Tag | 188 hsz       Online status #123075   2009.11.26 02:16 GMT+1 óra  
Idézet
Germo :
A Flash programozásánál pedig még fontosabb az optimalizáció. Mert erősen le tudja terhelni a processzort, és vannak olyan fogások, amivel nagyságrendekkel lehet gyorsítani a program futásán.



Haha pont ezt néztem ma hajnalban, hogy a farmville mennyire leterheli a cpu-mat kb 90%-os cpu volt úgy, hogy csak a tűzróka ment a játékkal, meg a teamviewer client

   
Germo - Tag | 41 hsz       Online status #123072   2009.11.26 02:08 GMT+1 óra  
A következő cikket elolvasva a Social / Browser game fejleszétés megérdemelne egy topicot.

A facebook lenyomja a játékipart

Ahogy a jf fórumát olvasgatom azt szűrtem le, hogy a játékfejlesztésnél a legtöbben valami "komoly" 3D-s C++ -ban megírt játékot értetek. És ebben a témában elég sok ötletet és információt be lehet itt szerezni.

Én viszont szeretnék elindítani egy fórum részt a böngészőkben játszható, Uram bocsá, social gamek fejlesztéséről. A cikk ezt annyiban elintézi, hogy:
index - Net
A legtöbb ilyen játék technikailag is roppant egyszerű (ami nagyban a Facebook, és a könnyen használható, rugalmas programozói felület érdeme is), az általunk megkérdezett webfejlesztők szerint egy „PHP programozás 24 óra alatt” könyv elolvasása után akár bele is lehet vágni egy ilyenbe, és az ikonok megrajzolása több időt fog elvinni, mint a program megírása.


Év közepétől én is belevágtam egy ilyen "roppant egyszerű" social game fejlesztésébe. Flash AS3 cliens és SmartFox / AS1 Extension server oldallal. - nem garázs fejlesztés -
És bizony a májusban indult fejlesztés csak a nemsokára kerül ki élőbe.
Szóval szerintem eleve kb 10x nehezebb egy multiplayer játékot elkészíteni, mint egy single player programot.
A Flash programozásánál pedig még fontosabb az optimalizáció. Mert erősen le tudja terhelni a processzort, és vannak olyan fogások, amivel nagyságrendekkel lehet gyorsítani a program futásán.
A végtelenbe és tovább!
   
danó - Tag | 13 hsz       Online status #122305   2009.11.18 00:55 GMT+1 óra  
   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #122174   2009.11.17 09:26 GMT+1 óra  
aztán nem ám arra készülsz börtönéveid alatt, hogy mikor kijössz, megkeresel és feldarabolsz :p
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
danó - Tag | 13 hsz       Online status #122173   2009.11.17 09:17 GMT+1 óra  
Ezeket olvastam én is csak gondoltam megkérdezek mást is ha már ilyen "kényes" területre tévedtem... így mégis csak biztosabb!

Köszi szépen mindkettőtöknek!
   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #122013   2009.11.17 04:29 GMT+1 óra  
ügyvéd kellene a tuti válaszhoz, de ahogy látom

"You are free:

* To sample, mash-up, or otherwise creatively transform this work for commercial or noncommercial purposes."


(...)

Under the following conditions:

* You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).


tehát a hangokat ha "kreatívan torzítod" illetve elváltoztatod, tehát nem önmagukként hangokként haszálod fel (pl. letölthető csengőhangként vagy sample gyűjteményként, gondolom), akkor szabad (kereskedelmi célra is) - értelmezésemben a te munkád a játék, amit terjeszteni akarsz, ami teljesíti ezt, hiszen a hangok nem önmagukban felhasználtak, hanem grafikával, eseményekkel turbózva vannak, ill. azokhoz vannak kötve

na most azért erre baromira nem vennék ám mérget, amiket itt összehordtam, az oldalon van egy "legal" címke, az alatt lehet jobban-többet informálódni

meg gondolom meg kell említeni őket is, hogy tőlük van a hang, valami about vagy credits képernyőn

Edit:
na még kicsit olvastam, ami a játék, az sztem az úgynevezett "Derivative Work" kategóriába eshet, tehát egy picivel biztosabb vagyok abban, amit fentebb írtam

Ezt a hozzászólást Archenemy módosította (2009.11.17 04:38 GMT+1 óra, ---)
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #122007   2009.11.17 04:17 GMT+1 óra  
Ezt feltételezem a freesound.org oldalon írják valahol. Nincs valami ilyen szekció, mint a játékoknál a licence agreement?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
danó - Tag | 13 hsz       Online status #122006   2009.11.17 04:14 GMT+1 óra  
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy játékot írok (actionscript 3.0) a kérdésem a következő lenne: A hangokat a freesound.org oldalról töltöm és ha esetleg értékesíteni szeretném akkor kell-e fizetnem a használatért valamennyit? előre is köszi a választ!
   
Bitsculptor - Tag | 188 hsz       Online status #110788   2009.05.22 07:54 GMT+1 óra  
Én majd nemsokára felpakolok az új website-ra médiákat meg demót , meg majd csinálok vele music videót is youtube-ra promóciónak
De a 'RUSH' esetében nem kell nagy grafikára számítani, én tényleg a kecsapra meg a hatalmas létszámra gyúrok rá.

   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #110787   2009.05.22 07:50 GMT+1 óra  
ahogy igy olvasom ezek nemsemmi dolgok! legalabbis szamomra biztosan csak almodni tudok ilyenrol! esetleg majd valami kep/video/demo elerheto valahonnan?
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
Bitsculptor - Tag | 188 hsz       Online status #110786   2009.05.22 07:45 GMT+1 óra  
Igen-igen de ez stílus függő FPS-en belül is. A COD azért mégiscsak egy komolyabb játék tartalmilag is meg egyáltalán. Én egy Crimsonland szerű játékot írok FPS-ben, és épp elég baja lesz a játékosnak amikor kifogy a minigun és már'csak' párszáz szörny veszi körbe

Nálam a fizika addig fog tartani amég kilehet használni. Pl: Ha beleugrasz a tömegbe akkor fellökheted a szörnyeket vagy akár össze is nyomhatod őket attól függően hogy milyen a karaktered. Nameg célzás: A karakter ereje dönti el hogy mennyire rángatózik a kamera egyes fegyvereknél pláne lövés közben.

Ezen túl még a rakétáknak és ballisztikus projectile-oknak lesz fizikájuk meg a repkedő testrészeknek

Ezt a hozzászólást Bitsculptor módosította (2009.05.22 08:02 GMT+1 óra, ---)

   
xanat - Tag | 489 hsz       Online status #110785   2009.05.22 07:35 GMT+1 óra  
az szerintem azert kell. En is meg fogom csinalni, mert most ami volt ugras (en is kiszedtem a terrain miatt, ujragondoltam ugyebar... ), hogy ahogy felugrottam, akkor ugye kozben nem lehetett a levegobe helyzetet valtoztatni, de ahogy megerkeztem, azonnal tudtam mozogni. Namost ha belegondolsz, ez akarhogy is probalkozol, lehetetlen. ez mar a cod1-ben is benne volt, hogy ugras utan egy nagyon pici ideig meg nem tudsz mozogni, szerintem kell.
(vagy nem erre gondoltal? )
Elsosorban nem a program a hulye, hanem a felhasznalo nem tudja hasznalni.
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #110784   2009.05.22 07:35 GMT+1 óra  
Hát szerintem ha alapvetően nem szimulátort írsz, hanem játékot, akkor a játszhatóság fontosabb, mint az, hogy túlságosan valósághű legyen. Csak addig próbáld meg leutánozni a valóságot, amíg az nem megy a játszhatóság, játékélmény rovására. Pl. egy összevissza rángatózó kamera esetében nem biztos hogy hű de kényelmes a célzás, pl egy FPS-ben.

   
Bitsculptor - Tag | 188 hsz       Online status #110782   2009.05.22 07:31 GMT+1 óra  
Én eddig a valósághű mozgást próbáltam csinálni a kamerával:
Jobb láb - Bal láb és persze az adott irányban headbobbing + weaponsway. Kicsit nagyon bugos volt a lejtőkön a lépkedés lefelé mert gyakorlatilag sose ért le a karakter lába
De kérdés az, hogy megéri-e ilyen részletesen belemenni ebbe egy Crimsonland stílusú játéknál..
Már kiszedtem belőle a tehetetlenségi erőt is ami futás/ugrás közben hatott a kamerára.. Nemkellettvolna?

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #110780   2009.05.22 07:26 GMT+1 óra  
hát a lépcsős az annyi, hogy ha "remeg" a kamera, akkor kicsivel talán életszerűbb, de szvsz elég idegesítő. ezért a legtöbb játékban gyakorlatilag egy olyanon mész fel, mint amit a tolószékeseknek szoktak építeni. csak nem látszik. gondolom ezt lehet alkalmazni egész pályás terepre is.

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]