játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5512
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [21]
Matzi - Szerkesztő | 2529 hsz       Online status #148069   2011.02.22 12:03 GMT+1 óra  
Egyszerű. Először is azt nézzük hányan nem kirándultak, 30%, 20% illetve 10%. Mivel kétszer mindenki volt, ezért nincs átfedés közöttük. Így kijön, hogy az osztály 60%a kirándult kétszer, 40%a pedig háromszor. A 40% = 12, akkor a 60% = 18, összesen tehát 30an vannak.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #148067   2011.02.22 11:49 GMT+1 óra  
Köszi Matzi!

A következő amin elakadtam, tudom hogy középiskola első osztály, szégyellem is magam keményen de egyszerűen nem tudok rájönni a megoldás kulcsára.

Egy osztály egy iskolai évben három tanulmányi kirándulást szervezett. Az elsőn az osztály
tanulóinak 70%-a, a másodikon a 80%-a, a harmadikon pedig a 90%-a vett részt; így 12 tanuló háromszor, a többi pedig kétszer kirándult. Hányan voltak az osztályban?
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
Matzi - Szerkesztő | 2529 hsz       Online status #148057   2011.02.22 00:03 GMT+1 óra  
Tuti van rá elegáns mód is, de bruteforce működik a prím tényezőkre bontás:

Először felbontod a számot:

28*x^4 = 2*2*7*x*x*x*x
75*y^3 = 3*5*5*y*y*y

Prímtényezők oldalanként (A és B a két változóban lévő darabszám az adott prím tényezőből), nyilván az x és y különböző mennyiséget tartalmaz ezekből, de a két oldal akkor lesz egyelő, ha mindenből ugyanannyi van mindkét oldalon:

2es: 2+4*A 0+3*B => A = 1, B = 2
7es: 1+4*A 0+3*B => A = 2, B = 3
3es: 0+4*A 1+3*B => A = 1, B = 1
5es: 0+4*A 2+3*B => A = 2, B = 2

Ebből pedig az jön ki, hogy:
x = 2*7*7*3*5*5 = 7 350
y = 2*2*7*7*7*3*5*5 = 102 900

(7350^4*2/(75*102900^3) = 1

Remélem érthető.
Tuti van rá jobb mód is, de ez is működik.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #148050   2011.02.21 22:12 GMT+1 óra  
Valaki szeretne segít egy biológusnak alap matekban?

Melyek azok a legkisebb pozitív egész számok, amelyek kielégítik a 28x^4 = 75y^3 egyenletet?

Inkább a logikája érdekel a feladatnak, nem a megoldás.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147876   2011.02.18 14:54 GMT+1 óra  
: ) köszönöm a tanácsot. A kiadónak meg írtam, hogy rossz az eredmény és a helyes a kelet...
(visszaírták, hogy továbbküldték az illetékeseknek)
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #147856   2011.02.17 21:13 GMT+1 óra  
Mindig gondolj bele, hogy nagyságrendileg elfogadható eredményt kaptál-e! Például ha az jön ki, hogy a hegymászó 8 és fél métert mászik másodpercenként (esetleg a pókember ), akkor az eleve gyanús kell legyen.. Persze most kiderült a turpisság, de ezt úgy általánosságban tanácsolom.

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147845   2011.02.17 17:30 GMT+1 óra  
Tényleg.. így 696s kelet és 909,797s nyugat
és igen, végülis nem változtat.
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #147842   2011.02.17 17:02 GMT+1 óra  
Az átváltásod biztosan rossz, hiszen 1 m/s > 1 km/h( szoroztál osztás helyett )
( de ez elvileg az eredményen nem módosíthat, hiszen csak a nagyságrend más )
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147840   2011.02.17 16:54 GMT+1 óra  
A feladat: (elég könnyűnek tűnik)
Egy hegycsúcsot két expedíció akart egyszerre meghódítani. Az egyik csapat a keleti oldalról indult, 464m utat kellett megtenniük, amely a vízszintessel 28°-os szöget zár be. A másik csoport (ugyan olyan magassági szintről indulva) a nyugati oldalon mászta meg a hegyet, nekik 38°-os emelkedési szögű utat kellett megtenniük. A keleti oldalon menők 2,4km/h sebességgel, a meredekebb nyugati oldalon menők 1,4km/h sebességgel haladtak. Melyik csapat ért előbb célba?

A könyv a nyugati oldalon mászókat adta eredményül.

én így próbálkoztam:
http://img688.imageshack.us/img688/1206/xxxkn.jpg
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147742   2011.02.14 18:29 GMT+1 óra  
Ha a hasonlóságos módszerrel ugyan az jött ki akkor nagyon valószínű, hogy nem baltáztam el. Köszi! (Elég idegesítőek ezek az ortopéd feladatok )

ui.: igen elegáns módszer : )

Ezt a hozzászólást terbed módosította (2011.02.14 18:34 GMT+1 óra, ---)
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #147738   2011.02.14 17:44 GMT+1 óra  
Rég volt már ez de azért beprobálom:

O-ból merőlegest állitasz a szelöre, ez nyilván a húrt felezi. Legyen a metszéspont M, akkor az OBM és az OMP háromszög hasonló és

OM^2 = r^2 - (3/2)^2
MP^2 = 15^2 - OM^2

Remélem nem irtam baromságot
ui.: és ugyanaz jött ki mint neked, akkor a könyv hibás megint (jo helyen nézed??)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147736   2011.02.14 15:50 GMT+1 óra  
A feladat:
Az 5cm sugarú körhöz a középpontjától 15cm távolságra lévő P pontból olyan szelőt húzunk, amelyből a kör 3cm hosszúságú húrt vág ki. Milyen hosszú a rövidebb szelőszakasz?

Hát nekem nem egész szám jött ki, úgyhogy nem vagyok benne biztos. Először meg sem csináltam, mert láttam hogy nem lesz egész de később mikor nézegetem megint nem egész jött ki. Nem tudom, lehet hogy jó... szerintetek?:



http://img508.imageshack.us/img508/465/xxxxxa.jpg
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147570   2011.02.10 15:51 GMT+1 óra  
Ja igen akkor valószínűleg most tényleg a könyv hibás.
Ne bízz senkiben és semmiben ( :
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #147568   2011.02.10 15:47 GMT+1 óra  
6+12 != 20 , szóval nem lehet az a végeredmény.

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #147567   2011.02.10 15:47 GMT+1 óra  
Idézet
terbed :
a leghosszabb és legrövidebb oldalának összege 20 cm akkor hány centisek az oldalai?
.....
a végeredmények = 8, 6, 10, 12

itt a legrövidebb oldal 6cm a leghosszabb 12, 6 + 12 pedig 18, nem 20
A 20/9= x-ből számolt értékek lesznek jók
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147566   2011.02.10 15:41 GMT+1 óra  
Ha egy négyszög oldalai így aránylanak egymáshoz:
a : b : c : d = 4 : 3 : 5 : 6 és a leghosszabb és legrövidebb oldalának összege 20 cm akkor hány centisek az oldalai?

b+d = 20

b = 3x
d = 6x

3x+6x=20
9x = 20
x = 20/9

a = 4x
a = 4(20/9) cm

.
.
.

Na most ebben mi a rossz?
a végeredmények = 8, 6, 10, 12
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #147460   2011.02.07 21:28 GMT+1 óra  
Jól számoltatok mindketten! Én csak megjegyeztem, hogy ha a területek aránya a kérdés, akkor az a -t szabadon választhatod, és ha egységnyinek választod, akkor könnyebb vele számolni. Sőt! Még praktikusabb, ha az r -t választod egységnyinek, mivel ekkor:

r = 1
a = 2*r = 2

a négyzet területe: (2*r)^2 = 4
a kör területe (T1): r^2*pi = pi
a T2 területe: 4-pi

és innen már gyerekjáték, csak helyesen kell feltenni a kérdést, hogy mi aránylik mihez.

T1/T2 = pi/(4-pi) = 3,659
vagy
T2/T1 = (4-pi)/4 = 0,2732
amik egyébként egymás reciprokai.

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #147456   2011.02.07 20:52 GMT+1 óra  
Én is ezt írtam. Mellesleg a feladat is a T2/T1-et kérdezte... (T2 hogyan aránylik T1-hez -> T2 : 21 -> T2/T1)

Ezt a hozzászólást Pretender módosította (2011.02.07 20:59 GMT+1 óra, ---)

   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147455   2011.02.07 20:45 GMT+1 óra  
Eh ezzel tényleg lényegesen egyszerűbb : ) Józan paraszti ésszel ki lehet következtetni hogy 90*4 az 360 ami egy kör
De végülis akkor jó a feladat. Csak megkavart az eredmény.
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #147454   2011.02.07 20:39 GMT+1 óra  
most már tudom, hogy ezt a topicot miért nem néztem meg soha

   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #147453   2011.02.07 20:14 GMT+1 óra  
I.) a négyzet oldala (a) legyen egységnyi,
II.) 4 db negyed körcikk területe = 1 db kör területe

tehát:

a négyzet területe: 1
a kör területe (T1): (1/2)^2*pi = pi/4
a T2 terület: 1-pi/4 = (4-pi)/4

ezekből pedig:

T1/T2 = (pi/4)/((4-pi)/4) = (pi/4)*(4/(4-pi)) = pi/(4-pi) = 3,659 (vagyis 365,9%)

T2/T1 ennek a reciproka, vagyis 1/3,659 = 0,2732 (vagyis 27,32%)

Piece of cake..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147451   2011.02.07 19:40 GMT+1 óra  
Aham. Ez a T1/T2 de a feladatban miért T2/T1-et kér.
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #147450   2011.02.07 19:22 GMT+1 óra  
Esetleg? Késő van..
T1 = (a^2 * pi) / 4 = a^2 * (pi/4)
T2 = a^2 - (a^2 * pi / 4) = a^2 * (1 - pi/4)

T2 / T1 = 1-pi/4 / (pi/4)
4 - pi / pi = 4/pi - 1 = 0,2732 -> 27,32%

   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147448   2011.02.07 19:03 GMT+1 óra  
A kérdés, hogy a négyzetben a körcikkek által keletkezett terület (T2) hogy arányul a 4 körcikkhez(T1)
http://img824.imageshack.us/f/wtf0001.jpg/

Nekem 365% jön ki
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147392   2011.02.06 06:20 GMT+1 óra  
Igen igazad van az ív
Hát nem a feladatban kellet volna a hibát keresni, hanem annak a felírásában.
Köszi!
   
Matzi - Szerkesztő | 2529 hsz       Online status #147391   2011.02.06 00:08 GMT+1 óra  
Nem tudom pontosan elolvasni, amit leírtál, de szerintem elrontottad a felírást. A szövegnem mintha az lenne, hogy egy adott szöghöz tartozó körívek aránya a 3:4-ed, nem pedig az adott cikkhez tartozó terület. Márpedig ha igazam van, akkor ott nem r^2*PI vel kell számolni, hanem csak 2*r*PIvel, amiből kijön az, hogy (r+*3 = r*4, ami meg azt jelenti, hogy r = 24, r2 meg értelemszerűen 32.
A terület onnantól már egyszerű.

Amennyiben félreértettem, akkor bocsánat, ezt tudtam kibogarászni belőle. Legközelebb inkább gépeld be a feladatot.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #147390   2011.02.05 22:54 GMT+1 óra  
Nyúzok egy feladatot, de sosem az adott eredmény jön ki, hanem mindig egy másik. Most nem tudom hogy a könyv-e a nyomdahibás vagy én.

http://img692.imageshack.us/f/beolvass0001m.jpg/
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #147316   2011.02.04 16:01 GMT+1 óra  
Valaki nem tanult véletlenül olyan algoritmust ami egy többváltozos polinomrol megmondja, hogy van-e gyöke egy adott szimplexen? (1D -> szakasz, 2D -> háromszög, 3D -> tetraéder stb.).

Például az x^2 -nek a [-1, 1] intervallumon mint szakasz van gyöke, hiszen a gyök 0 és az beleesik ebbe az intervallumba. De többváltozós esetben?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #146930   2011.01.27 16:00 GMT+1 óra  
Idézet
Bálint :
Lehet, hogy jó is volt a te ötleted, csak a matematikus félreértette



Vagy szimplán balfasz.

Ha nincs negativ súly akkor Dijkstra, ha van akkor Bellman-Ford
Ez utóbbinak létezik elosztott változata is amit például routinghoz használnak.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Bálint - Tag | 30 hsz       Online status #146925   2011.01.27 14:16 GMT+1 óra  
Pedig itt a legolcsóbbat adja ki, mindent megvizsgál, nem hagy ki egy pontot sem! Vagy van olyan benenet ahol nem működne? Szerintem nincs. Lehet, hogy jó is volt a te ötleted, csak a matematikus félreértette

   
Lajhár_Tibor - Tag | 33 hsz       Online status #146923   2011.01.27 12:45 GMT+1 óra  
Bálint ötletéhez kisértetiesen hasonlító ötletem nekem is volt, de végül elvetettük, mert nagy a hibalehetőség az átfedések miatt (matematikus szerint) ugyan is megadna egy olcsó útvonalat, de semmi garancia nincs rá, hogy az a legolcsóbb és itt csak is a legolcsóbb lehet jó.

Wolfee ötletét fel se fogtam tehát lehet jó. Ismereteim hiányos volta miatt egyenlőre berakom az "utánanézendő dolgok és potenciális megoldások" című listába.

Szerencsére úgy néz ki a dolog, hogy lehet nem kell kiszámolni a teljes útat, hanem mondjuk harmadolva negyedelve csak az elejét (hivatkozva a futási időre), így bizonyítandó, hogy a modell működik az egészre is, de ez a tanárokon is múlik, de tekintve, hogy nem programozó kar és csak egy része a feledatnak így talán elfogadják, de ez holnap ugyis kiderül.
__________________________________________________________

Linkek : Project - aRPG
sl0zh.mail@gmail.com
   
Bálint - Tag | 30 hsz       Online status #146916   2011.01.27 04:06 GMT+1 óra  
Én így csinálnám:

A végétől indulsz el, és egyenként minden ponthoz rendelsz egy számot. Ez a szám megmondja a pont és a cél közti minimális költséget. Pl. a végétől az első pontnak a kívánt költségét vizsgálod először, ezt a legegyszerűbb meghatározni: ha vezet a célba út akkor a legolcsóbb közülük, ha nem vezet, akkor ez a pont zsákutca lesz. A végétől a másodiknak, harmadiknak, stb. a költsége: Ha vezet út a célba, akkor annak a legolcsóbbika VAGY a többi útszakasz (nem célbamutatók) valamelyike. Ezeket viszont meghatározhatod a korábban vizsgált pontokból: mindegyik pontnak, ahova eljuthatsz innen, már ki van számolva a költsége (a szigorú előrefelé haladás miatt) . Megnézed, hogy melyik pontba érdemes ugrani (melyik korábban kiszámolt pontnak a legkevesebb a költsége) Ezek után ha több odamutató út is létezik, akkor a legolcsóbb nyer természetesen, ezt a számot tárolod el. Ha nem tudsz eljutni a célba, akkor ez is zsákutca lesz. És ezt így tovább minden pontra, amíg el nem érted a startot. A végén kijön az eredmény. Tehát tulajdonképpen két for ciklust használsz, az egyik végigmegy a pontokon visszafelé, a másik ezen belül az éppen vizsgált pontról való ugrási lehetőségeken megy végig.

Ezt a hozzászólást Bálint módosította (2011.01.27 04:25 GMT+1 óra, ---)

   
Wolfee - Törzstag | 1337 hsz       Online status #146915   2011.01.27 01:52 GMT+1 óra  
mi lenne, ha építenél egy minimális súlyú feszítőfát mondjuk primmel, ahol a kiindulási pontot veszed az első komponensenek (hogy el lehessen indulni onnan), majd az így kapott gráfon keresel mondjuk dijkstra-val? (csak mert egy csomó élt kidobhatsz ezáltal.)
FZoli jóváhagyásával XD

   
Lajhár_Tibor - Tag | 33 hsz       Online status #146884   2011.01.26 17:00 GMT+1 óra  
Köszönöm a gyors ötleteket. Mi is gondoltunk (ismerősömnek kellene a dolog, én csak "besegítek" ) egy-egy pont fix kiválasztásában, csak az a gond, hogy azt előre nem lehet tudni, hogy mely pont/ok lesznek 100%-ban részei a legjobb útvonalnak, sőt még csak azt se lehet megmondani, hogy mely szakasz lesz biztosan része, mivel átfedések vannak. Igen tudom, az egyenesnek nincs vége, szóval legyen szakasz. Visszafele nem lehet menni, és a távolság se arányos a költséggel, ergo nem ábrázolható algebrai módszerrel. Tehád marad a Dijkstra's és szélességi keresésnek való utána nézés

Igazság szerint nem magával a kereséssel van a gond, hanem, hogy hogyan lehetne leredukálni a műveleteket. A 10x10 a 16-on művelet egy felső becslés melyet ismerős számolt ki a mélységi keresésre. Tolmácsolom az ötleteket, hátha kisebb szám jön ki neki.
__________________________________________________________

Linkek : Project - aRPG
sl0zh.mail@gmail.com
   
bit.0x8000 - Törzstag | 574 hsz       Online status #146878   2011.01.26 15:40 GMT+1 óra  
Idézet
Lajhár_Tibor :
Adott x db pont, ezen pontok között van két kitüntetett, egy kezdő és egy végpont. Ezen pontok egy képzeletbeli egyenesen vannak (csak a modell miatt), melynek természetesen a két végén helyezkedik el a fentebb említett két pont. Ezek között helyezkedik el az összes többi.


Két kérdés jutott eszembe: a pontok távolsága arányos a költségükkel, illetve az utak egyes részei "visszafele" haladnak (az utóbbit feltételezem, különben nem lenne túl bonyolult a dolog )?
(Amúgy szerintem az egyenesnek nincsenek végei... )
   
syam - Törzstag | 1491 hsz       Online status #146876   2011.01.26 15:08 GMT+1 óra  
Lajhár_Tibor:

Ha jól veszem ki a szavaidból valami ilyesmit keresel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra's_algorithm
alias aalberik
   
M4 - Tag | 187 hsz       Online status #146875   2011.01.26 14:59 GMT+1 óra  
Szerintem ez a dijkstra algoritmus, de leírom mit találtam ki:
Tárolod minden pontban, hogy milyen költségű a legolcsóbb út oda, és honnan mentél oda. És van egy sorrendezett listád a csúcsokról költség szerint növekedve. A legelső csúcsból folytatod az utat minden lehetséges módon.

   
Matzi - Szerkesztő | 2529 hsz       Online status #146874   2011.01.26 14:27 GMT+1 óra  
Az ilyesmit tipikusan szélességi kereséssel szokták megtalálni, van is jópár ilyen gráf elméleti módszer, ami lényegében ilyesmire alapul. Sok lehetőséged nincs, maximum ha fel tudod darabolni valahogy a problémát, például vannak pontok, amiken biztosan át kell menni.

Némi heurisztikát bevezethetsz úgy, hogy először azokat az utakat vizsgálod, amelyek adott költségből messzebre visznek, vagyis ha az 1es pontból a 10esbe mehetsz 10 költségből és a 30asba meg 20 költségből, akkor nyilván az utóbbit érdemes előre venni.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Lajhár_Tibor - Tag | 33 hsz       Online status #146871   2011.01.26 13:36 GMT+1 óra  
Üdv!

Lenne egy kérdésem, mely szerintem ebbe a fórumba tartozik, nem is kérdés, inkább probléma. Akkor vázolnám: Adott x db pont, ezen pontok között van két kitüntetett, egy kezdő és egy végpont. Ezen pontok egy képzeletbeli egyenesen vannak (csak a modell miatt), melynek természetesen a két végén helyezkedik el a fentebb említett két pont. Ezek között helyezkedik el az összes többi.

Amit tudunk:

- Kezdőből a végpontba kell eljutni
- Sorrendben, mindig csak előre lehet menni (1.pont -> 3.pont; 1.pont -> 4.pont; stb)
- Nem lehet bármely pontból bármely rákövetkező pontba ugrani (ez előre meghatározott)
- Minden pontból pontba való ugrásnak van költsége, ezután hívjuk ezt útnak/útiköltségnek
- Tudjuk, honnét hova, és hova honnét lehet ugrani, és tudjuk ezen ugrások költségét
- Értelem szerűen azt is tudjuk, hogy honnét hova, és hova honnét nem lehet ugrani

Kérdés:

Hogy lehetne megkeresni a legolcsóbb útvonalat?
Tudom, mélységi keresés, ami jó is lenne, csak az a gond, hogy kb 3200 pontról, és 10*10 a 16-on lehetséges útvonalról van szó, és mivel nem rendelkezem szuperszámítógéppel, ezért nem járható, legalább is direktben nem.
Tehát erre kéne valami használhatóbb megoldás, mármint elv, modell, csel, ötlet, vagy ezek kombinációja, hogy a futási időt ne hetekben lehessen mérni, hanem mondjuk napokban, órákban, egy átlagos asztali pc-n (cor2, 2-3GHz, 2Gb RAM).

Bocsi, ha off voltam.
__________________________________________________________

Linkek : Project - aRPG
sl0zh.mail@gmail.com
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #146374   2011.01.14 14:38 GMT+1 óra  
Bolond vagyok. Az nem is illik bele a tételbe a PQ... Annak a szakasznak a P-től a körrel való metszéspontig terjednem, az meg ugye ismeretlen...
megoldás:

http://img26.imageshack.us/i/megoldas.jpg/
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #146362   2011.01.13 23:15 GMT+1 óra  
egy tipp....

Nézzük a BOP háromszöget.
A BO szakaszt kitudjuk számolni, a D adott, a BP megint adott. Az oldalak úgy aránylanak egymáshoz, ahogy az oldalakkal szemközti szögek. A szögek összege 180. Tehát innen tudjuk a szögeket. A P csúcsban lévő szög kell.

Most nézzük az FOP háromszöget. A P csúcsban lévő szög, ugye nem változott. az F csúcsban lévő pedig 90. Szóval tudjuk az O csúcsban lévő szöget is. Ha most megint felhasználjuk az arányosságot, mint a BOP háromszögnél, akkor meg is van az FO szakasz hossza, szerintem.

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #146361   2011.01.13 22:08 GMT+1 óra  
késö van
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #146360   2011.01.13 21:41 GMT+1 óra  
asy
Nem inkább OQ?
Egy szelőnek mi a "hosszabbik szelete"?


nem
p-ponttól a szelő és kör által létrehozott két pontig a körön
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #146359   2011.01.13 21:25 GMT+1 óra  
[url]http://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%89rint%C5%91_(k%C3%B6r)#K.C3.B6rh.C3.B6z_h.C3.BAzott_.C3.A9rint.C5.91_.C3.A9s_szel.C5.91szakaszok_t.C3.A9tele[/url]

http://img684.imageshack.us/img684/2185/beolvass0004o.jpg
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #146358   2011.01.13 21:17 GMT+1 óra  
És szerinted ebből értem?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #146357   2011.01.13 21:15 GMT+1 óra  
körhöz húzott szelőszakaszok tétele?
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #146356   2011.01.13 21:12 GMT+1 óra  
PE = gyök(PO * PQ) ez honnan jön ki? Nem inkább OQ?
Egy szelőnek mi a "hosszabbik szelete"?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
terbed - Tag | 233 hsz       Online status #146354   2011.01.13 20:39 GMT+1 óra  


hmm a po nem lehet hosszabb a pq-nál
ezt nem értem

szerk.
ki akartam volna vonni pq-po-t hogy megkapjam a sugarat majd pithagorasszal meg az fo kijön, de ötletem sincs mi a gond, talán az hogy hülye vagyok.
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #144354   2010.11.24 08:24 GMT+1 óra  
A Föld kerülete az egyenlitönél kb. 40 ezer km; ezt illik tudni (vajon jol mondom? ).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #144341   2010.11.23 20:49 GMT+1 óra  
És ha az érintőn túl jön egy másik hajó?... habár amit nem mondanak nincs..

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [21]