Hali ! Nemrég akadtam rá egy ingyenes open source , Irrlichtre félelmetesen hasonlító enginre ! Az api szinte ugyanaz , mégis sokkal ötletesebb / összetettebb / felhasználó barátabb mint az Irrlicht :
SoftPixelEngine :
Előnyök Irrlichtel szemben , avagy azok a dolgok amik Irrlichtben nincsnenek (Dióhéjjban):
- Geometry and Tesselation Shaders
- Integrált fizika (Newton , PhysX)
- Integrált Network rendszer
- Integrált Sound engine
- Integrált Toolsetek :Lightmap generator , Script Framework
- Részecske rendszer
- Video file lejátszási lehetőség
és még rendeteg dolog...
Render Modulok :
- OpenGL , OpenGL | ES , DirectX
Platformok :
- Windows
- Linux
- Google Android
- Apple iOS
Elérhető wrapperek : C#, VisualBasic, BlitzBasic, BlitzMax, PureBasic, ObjectPascal
Hátrányok :
- Mindössze 1 darab ember fejleszti... és az ilyenekből nem sok jó szokott kisülni (bár még így is dinamikusabb a fejlesztése mint az Irrlichtnek)
A DirectX modul nincs optimalizálva így elég lassú, (de az OGL sokkal stabilabb és gyorsabb mint Irrlichtben..)
Szóval akik Irrlichtben fejlesztenek , megéri egy pillantást vetni rá...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A másik ami kicsit off , mivel ez nem ingyenes , de nem tudtam hova linkelni...
Szóval : Megvan a Blitz és Dark Basic Pro utódja !!
Nuclear Basic :
Mielőtt letöltöttem ez járt a fejembe "Na , megírták a 10000. directX wrappert... nem unják már ...?" Aztán rájöttem hogy ez sokkal több mint a DBP meg Blitz egyben ... Sokkal átgondoltabb , modernebb... Eredetileg azok kezdték fejleszteni akik nagyon megutálták a TGC-t meg a termékeit (a fórumban és a cég leírásában is sok TGC ellenes szöveg található)
Szóvál akkor pár érdekesség (Nem írom hogy DBproval szemben , mert ez a nyelv egyszerűen nem is említhető egylapon a DBP-vel):
- Saját tipusok , funckiókkal , tömbökkel , konstruktorok és destruktorok basic stílusban
Kód:
type Ttype
a as integer
b as float
aFunction()
endtype
- Több mint 100 beépített shader ! 1-2 parancsal bármelyik használható !!!!
- Deferred rendering , Color correction filterek , stb
- DX7 - DX11 kompatibilitás ! Automatikus "fallback" rendszerrel !! TEHÁT SEMMIT NEM KELL VÁLTOZTATNI A KÓDON HOGY A BÉLA GÉPÉN IS MŰKÖDJÖN ! A motor automatikusan kikapcsol mindent amit nem tud megjeleníteni ! Tehát DX11 -re optimalizált játék gond nélkül fut DX7-en is.
- integrált Fizika (Bullet)
- Nem kell 16000 bugos plugin hogy működjön !
- .x , b3d és n3d (hivatalos) modell formátumok
Nem sok időm volt tesztelni de a demókat futtattam és mindegyik lenyűgöző eredményt adott ! Minden Basic-ben fejlesztő embernek csak ajánlani tudom ! Sajnos mint mondtam nem ingyenes de letölthető egy 90 napos demó verzió.