|
|
en nem mondtam hogy sikertelen, csak hogy jelenleg meg nincs haszon , elkepzelheto hogy lesz , mert endi nagyon kitarto, majd kiderul
viszont en a fejlesztesert feladtam a regi munkamat , cegemet es a megelhetesemet, es sikertelennek konyvelnem el ha nem termelne tobb penzt a fejlesztes, es teny hogy mondjuk corvette-re is tellett, de nem ilyen luxus dolgok miatt kell tobb mani, hanem mert robotokkal akarok foglalkozni, es az koltseges egy szorakozas
|
|
|
Idézet Archenemy :
Hát javíts ki ha tévedek, de sztem endike is megél valahogy, még a saját projektjeire is jut ideje. Most akkor ő miért sikertelen?
Version mondta, hogy sikertelen. Én mindössze megerősítettem, hogy nem véletlen nem az, version értékrendje szerint.
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Én ha a meló mellett meg tudom vele duplázni a fizetésem, akkor már köszönöm elég. De a munka mellé kiegészítésnek még kevesebbel is beérné az ember indulásnak.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Ha hozna annyit, amiből meg lehetne élni, az már sikeres lenne.
|
|
|
Hát javíts ki ha tévedek, de sztem endike is megél valahogy, még a saját projektjeire is jut ideje. Most akkor ő miért sikertelen?
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
Arch, ez max version definíciója.
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Engem inkább az érdekelne, ki hogy definiálja a "sikeres"-t. Gondolom aki a yachtján fekszik egész nap és nem dolgozik. Tehát ez alapján aki tisztességgel megél abból, amit szeret csinálni, az nem sikeres.
Vagy?
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
|
|
|
Idézet bit.0x8000 :
Idézet sirpalee :
Nem véletlen nem sikeres endike...
Pedig PR-ban nagyon ott van... 
Nem ismerem endit, de végigjátszottam a Dead Cyborg-ot, és szerintem nagyon is korrekt játék, megérdemelné, hogy folytathassa.
|
|
|
Idézet sirpalee :
Nem véletlen nem sikeres endike...
Pedig PR-ban nagyon ott van...
|
|
|
versio, arra, hogy ő szándékosan szembemegy az árral. Lásd a kalandjátékát, ahova nem rakott egér támogatást, mert az olyan "mainstream". Node ez már off.
raytraceisten és übermedic
|
|
|
sirpalee: "Nem véletlen nem sikeres endike..."
mire gondolsz ?
|
|
|
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Én meg nem hiszem el, hogy nem érted meg, hogy a 2 év egy ilyen játék készítésénél távolról sem normális. 2-3 hónap alatt össze kell tudni dobni egy ilyet. Persze ők munka mellett készítették, úgy valóban nehéz.
A haszon nem mindig esik egybe a játék minőségével. Sokkal inkább azt kell eltalálni, hogy mit szeret a tömeg. Casualnél ez egyszerűbb, mint amilyennek beállítod (főleg PC-n), mert vannak bejáratott receptek. Azokból kiindulva megtervezheted a játékot a saját szád íze szerint, és mehet. Ha ügyesen csinálod, akkor annyit be fog hozni, hogy megérje folytatni.
|
|
|
2SD: 2 evig csinaltatok egy tili tolit , es total veszteseges , nem hiszem el hogy ebbol par ember keptelen leszurni a tanulsagot
de megnezhetitek endi jatekait is, o tenyleg kepes osszapakolni par honap alatt jatekot, es jobbakat mint amik ezen az oldalon szuletnek, de haszon nala sem terem
http://www.youtube.com/user/gombabacsi?feature=results_main
penzt csinalni sokkal nehezebb mint hiszitek
|
|
|
Abban igaza van, hogy arra alapozni, hogy mindegyikből rendesen fogsz keresni nem lehet, hacsak nem ugyanazt csinálod meg újra és újra, ha valami újdonságot akarsz belerakni(normális esetben meg nem azért lesz az ember játékfejlesztő, hogy klónozzon, pláne nem a saját játékát), akkor már hatalmasra nő az esélye az anyagi kudarcnak.
C4Ninja
|
|
|
2SD, ha a megélhetésről van szó, az gyakorta nem "fun". Persze akinél igen, az szerencsés.
raytraceisten és übermedic
|
|
|
miért ne csinálhatna? Ha megteheti, hogy nem kell mellette melózni mert hoz annyit a játék, akkor simán ki lehet jönni három havonta egy új casualal
|
|
|
Idézet sirpalee :
3 hónap alatt simán meg lehet csinálni egy casualt 3-4 emberrel, főleg ha a tech adott és bejáratott.
Teljes munkaidőben egy fővel is össze lehet rakni ennyi idő alatt(ha nincs tudásbeli akadálya a dolognak ofc, egy jó grafikus, aki közepesen szar programozó is simán össze tud gányolni valamit - az eladhatóság meg a design kérdése, ezt véleményem szerint tanulni nem igazán lehet, inkább csak csiszolni, vagy van érzéked hozzá, vagy nincs.)
Szerk.: vagy koppintasz valamit 1:1, de az meg nem fun.
C4Ninja
|
|
|
versio, miért nem? Lehet tartani ezt a tempót gond nélkül. Annyit meg egy rendesen összerakott casual behoz, hogy nullszaldó legyen minimum.
(különben nem készülne annyi)
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Lord_Crusare: lehet hogy nem jott at, de ugy ertettem hogy hasznot termelo projectet nem csinalsz meg 3 honap alatt folyamatosan eveken at
|
|
|
Az Experimentet 3 hónap alatt készítettem. Egy grafikust fizettem hozzá, meg két szinkronszínészt, és ennyi volt a csapat. Elkészült, kiadás előtt áll, úgyhogy tanúsíthatom, hogy lehetséges.
|
|
|
3 hónap alatt simán meg lehet csinálni egy casualt 3-4 emberrel, főleg ha a tech adott és bejáratott.
raytraceisten és übermedic
|
|
|
"de ha két-három havonta tudsz olyat készíteni"
ez meg 10 fos csapatnak is gondot okozna, nemhogy egy hobby fejlesztonek, legalabb 1 ev munka mellett meg egy casual is, az meg hogy folyamatosan nyereseges legyen az osszes gama, LEHETETLEN
|
|
|
2SD: casualnél a legjobb esetben 40%-ot kapsz.
Érvényesülni mindig lehet. Nyílván nem milliós eladási számokról van szó, de ha két-három havonta tudsz olyat készíteni, ami elad párezret, akkor az megélhetésnek tökéletes.
|
|
|
2SD, ios-en meg win8-nal 70-30% a reszesedesi arany, speciel az ios-t kihagyom, nem azert mert nincs benne uzlet , hanem mert gyenge a hardver benne es a rajzprogramom meg se moccan rajta
|
|
|
versio
ez sehogy sem stimmel, ha casual játékot csinálsz, akkor legjobb esetben is 35% körül kaphatsz a bevételből(nyugodtan ki lehet javítani, ha valaki jobban tudja, nem kizárt - steamen több, de ott casuallal érvényesülni érdemben nem lehet), ha meg aaa cuccot, akkor a kiadó fizeti a fejlesztést menet közben(~százalékot utána miért adna az eladott példányok után?)
Értettem, hogy ezek a számok csak hasra csapva jöttek, de erre alapoztad azt a kijelentést, hogy nem éri meg.
A rajzprogramos példában sem látom a logikát, nagyon sok olyan program van, amiből évente jön új verzió, azokat sem veszi meg minden évben mindenki, aki fizetett az előzőért, 2-3-4 évente váltanak, mert akkor lesz benne már annyi újítás, hogy megérje váltani.
A titok inkább annyi, hogy olyasmit csinálj, amit ismersz, amit meg tudsz csinálni élvezetesre\használhatóra(játék\app), ha csak azért állsz neki valaminek, hogy gyorsan sok pénzt keress vele, akkor nem túl valószínű, hogy össze fog jönni. Hogy egy példa is legyen, ne csak a levegőbe beszéljek: majdnem 4 évig casualoztam, ez alatt az idő alatt 3 játékot adtak ki, és volt kb 8 amibe belekezdtünk(30-80% os készültséggel), nem volt semmilyen technikai akadálya annak, hogy jó, és sikeres játékok szülessenek, de senki nem szerette őket, nem tudta megmondani, hogy mitől lesz jó egy casual, csak azt láttuk benne, hogy technikailag egyszerű, pár hónap alatt össze lehet rakni, aztán majd vigyorgunk a ferrariban. Ilyen hozzáállással nem lehet jó játékot csinálni.
Valaki említette lentebb, hogy a lényeg a változatosság, meg hogy legyen benne újdonság, ez sem állja meg a helyét, a casualosok nagy része ugyanazt a játékmenetet akarja minden játéktól, csak legyen más a sztori és a grafika. Ugyanúgy akarja irányítani, nem akar 20 percet tutorialozni azért, hogy betanulja az új játékmódokat, csak a maradék ebédszünetet akarja kitölteni vele, ebbe nem igazán fér bele semmilyen újdonság. Kivétel nyilván van, de nem ők a többség, majd idővel gondolom ráunnak, de egyelőre ugyanaz a helyzet mint a coddal, évente belekerül néhány újítás, és azonnal elkapkodják a polcokról, mert az átlag játékosnak arra van igénye, és semmi többre.
Logika nincs benne, de attól még így van, aki mást mond, az vagy hazudik, vagy kiragad 1(egy) szélsőséges példát, ami ennek pontosan az ellenkezője(mint pl a minecraft, vagy annak idején a world of goo, a terraria t még nagy jó indulattal ide lehetne sorolni, de annak a sikere nem volt annyira meglepetésszerű - ezzel kapcsolatban egyébként van egy "jópofa" történetem, beszélgettem annak idején a sráccal aki a sztorijaimat hegeszti a minecraft ról, azt mondta "jó ez jó ez, de 2d ben azért nagyobbat ütne", erre én "hagyjad már a hülyeségeidet", rá fél évre megjelent, és hetekig első volt steamen.  )
C4Ninja
|
|
|
Szeritnem az oldal keretein belül maradva, itt azért elsősorban a hobbi fejlesztés az ami felmerül legtöbbünkben, az hogy ebből pénzt lehet keresni, az már egy plusz adaléka az InDie piacnak. Szóval ha én egy jól felépített játékkal, jó marketinggel havonta nyerek 50.000-et azt nem könyvelném el veszteségnek.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Na már hirtelen mindenki 1 milliós példányszámú eladásban gondolkodik?
|
|
|
De mobil játékba is lehet mondjuk új pályákat rakni, mint pl az angry birds-be. De eszembe jutott olyasmi is (a kickstarter adta az ötletet) hogyha mondjuk megveszik az egyszerű játékot pl 10.000-en akkor kibővíteném (mondjuk téma, pálya, játékmód), de akik már megvették azoknak ingyenes. Aztán még 10.000-nél még egy bővítés stb. Persze le lenne írva a description-ba ez. Aztán ha nem veszik, nincs több munka. Persze nem tudom, hogy ez működőképes-e, csak egy gondolat.
(De ha hirtelen 1000.000 megvenné akkor jó sok munka lenne  )
|
|
|
2SD: szerinted miert nem jatekot csinalok ? azert mert tudom hogy keptelenseg folyamatosan nyereseget produkalni beloluk evrol evre , nagy a csodkockazat hosszu tavon , persze elkepzelheto hogy bejonne valamelyik game ha tobbszor probalkoznek , csak akkor is keves a haszon
mondjuk vegyunk 1 millio eladott gemet 1 dollaron , az 1 millio dollar, abbol 70% a fejlesztoje, akkor marad 700 ezer$ ami 140 millio ft, adozas utan marad belole 70 millio ft
soknak tunik de mint cegbevetel nem egy nagy vaszisztdasz, es ekkor ki is kell szallni mert kicsi az esely a megismetlesere
ugyanez a logika egy alkalmazasra, 10 ezer darab rajzprogram , 99 dollaros aron , az ugyanugy 1 millio dollar, es a kovetkezo evben az ujabb versiot ugyanennyien legalabb megveszik
tehat a ceg evrol evre produkal 140 milliot , ahol mar lehet adot optimalizalni  , es a 10 ezres darabszamot is lehet feljebb tornaszni
na hat emiatt nem csinalok gamet, kicsi logika es van is normalis uzleti modell
|
|
|
Egyáltalán nem ugyanaz a kettő, tv t nem veszel minden évben, viszont ha veszel, akkor már olyat veszel, ami a legjobban megfelel az igényeidnek, ha minden nap kiadnának egy új tv t, akkor mindig lenne amelyik brutálisan veszteséges.
C4Ninja
|
|
|
az elektronikai piac is telitett, aztan a nagyobb cegek megis evrol evre eladnak millio termeket, a kulcsszo avultatas, olyat kell csinalni ami ujdonsag es jobb mint a piacon levo, akkor megveszik
|
|
|
Olyan nincs, hogy nem telített egy piac. A kereslet kínálat törvényeiből következik, hogy mindig annyit adsz el, amennyit vesznek. Ez a szoftverrel is így van, hogy ha valahol van lehetőség, oda mennek, ahol nincs onnan elmennek. Az új hypokat lehet jól meglovagolni, de ahhoz jó érzék és nagy szerencse kell.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
|
|
|
Ennyi erővel a PC is telített, a bigfishgame is tele van match-3-vel aztán mégis lehet azért érvényesülni.
Na majd meglátjuk, nekünk mit sikerült összehozni egy fél éven belül.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Mindegyik piac telített. A kérdés az, hogy van elég pénzed és energiád arra, hogy kinyomj 5-10 játékot amiből valamelyik majd fejőstehén lesz.
|
|
|
Idézet LugaidVandroiy :
Az Android mint platform túlságosan telített. Jó, lehet, hogyamatőr koncepciónk és kivitelezésünk volt, de akkor is ez a meglátásom. Nem látom értelmét fejleszteni Androidra.
+1 (már nem a kivitelezés minőségére gondolok, hanem, hogy nem érdemes Androidra fejleszteni  )
Szerintem is túlságosan telített. Minden boldog-boldogtalan elkezdett arra fejleszteni. Van rá sok fejlesztőeszköz is, szóval lehetőség van rendesen.
|
|
|
Idézet LugaidVandroiy :
SP: Akkor te voltál az egyetlen, aki megvette a fizetőset. Így azt mondanám, hogy 500:1 
Baszki  . Nem gondoltam volna...
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Igyekszem rácáfolni.
Azért elég sok 1.000.000+ letöltés van rá, az igaz, hogy a legtöbb androidos inkább ingyenes appokat tölt le így inkább a reklámból lehet megélni, mint sem az eladott fizetős app-okból.
Ha a BA-ba bekerült volna a reklám máris 500 felhasználó termelné nektek a profitot, ami nem sok, de első app-nak nem rossz, sőt, ha ezen felbuzdulva, toppon tartottátok volna frissítésekkel, szerintem nőtt volna a felhasználók száma.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Az Android mint platform túlságosan telített. Jó, lehet, hogyamatőr koncepciónk és kivitelezésünk volt, de akkor is ez a meglátásom. Nem látom értelmét fejleszteni Androidra.
|
|
|
Mert ingyenessé tettétek mielőtt megvehettem volna.
Nálatok szeritnem a koncepció volt rossz. Egyszerre kellett volna indítani az ingyenes korlátos változatot és a fizetőset. És jópár hiba belekerült, ami lehet elsőre el is vette a kedvét a játékosoknak, pedig ígértetek nekem egy tesztelhető friss beta-t annak idején.
Meg az androidnál a folyamatos frissítésekkel fenn kell tartani a figyelmet, különben eltűnik a sűlyesztőben.
nade majd a BA 2.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
én nem vettem meg, megkaptam tőletek ingyen
|
|
|
SP: Akkor te voltál az egyetlen, aki megvette a fizetőset. Így azt mondanám, hogy 500:1
|
|
|
Lugaid, a ti második példátok nem annyira mérvadó, az nem feltétlen a legéletképesebb ötlet...
De a játék hogy teljesített? A balloon aviatort még én is megvettem anno  . Itt főleg az ingyenes letöltések / vásárlók arányára vagyok kíváncsi. 20:1? 50:1?
raytraceisten és übermedic
|
|
|
Jó lenne ha így lenne, de sajnos kicsit több azért vele a meló mert figyelembe kell venni a kritikákat, hogy legközelebb jobb eladásaink legyenek
|
|
|
Ó, mi a két kiadott Androidos alkalmazással is bebuktunk. So what? Személy szerint kicsit letörtem, de már rájöttem, hogy a tapasztalat mennyit ér. Innentől negyed ennyi idő alatt fogtok tudni írni egy játékot. Van egy működő játékotok, amiből csak az alapot kell kiszedni, arra meg már csak a játéklogikát kell leprogramozni. Ennyi a történet.
|
|
|
Igy viszont valóban nem érte meg a 2 éves munka ezzel a játékkal.
Úgy lehet már 2-3 hónap munka után sem érte volna meg.
LC simán leírta, hogy 400 körül volt első hónapban. Nem is ragozta utána senki, mert inkább csak arra voltunk kiváncsiak, hogy mennyit lehet átlagban keresni egy ilyen játékkal.
Most láttuk a másik végletet is.
Azt mindenesetre becsülöm bennetek, hogy ha kellett, akkor akár 2 évig is nyomtátok, de befejeztétek a játékot.
Csináltátok 2-en, 3-an 2 évig, napi nem tudom hány órában. Visszaszámolva valóban nagyon jó eladásoknak kellene lenniük ahhoz, hogy arányosan megérje ezek szerint... Főleg, hogy itt már órabérben számolgattok...
|
|
|
SX: bocs, de a masik topicot nem olvastam, nem tudtam hogy volt elozmenye, most mar feny gyult az agyamban
|
|
|
Azért annyira nem megy szarul, hogy ciki legyen, de a befektetett munka tükrében nem jók az eladási mutatók....bár még csak azt tudjuk, hogy 5 nap alatt mennyi ment el.
|
|
|
Idézet versio :
azert nem mondjak meg mert olyan alacsonyak a szamok, hogy ciki
Igen. Azért.  Nagyokos.
Komolyan nem értem, mit nem lehet megérteni azon, hogy rosszak az eladások, és ezt a címet így magában nem érte meg anyagilag, kicsit sem. Ebből elég jól le lehet szűrni a tanulságokat. Ennyi.
|
|
|
Szóval ha szarul megy, akkor mindenki tapasztalja meg a saját bőrén, ha meg jól, akkor nincs az a pénz, amiért segítenéd a konkurenciát, a legkisebb mértékben sem.
C4Ninja
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|