|
|
Code Blocks mingw project. Jegyzettömbben írtam.
Csak forrás és project file.
2503-szoveges.zip
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Majd ha sikerult valamit megirnod gcc-ben, clang-ban, vagy barmi mas forditoban, akkor szolj. Kivancsi vagyok ra, ugyanis ezek az eszkozok nem alkalmasak szovegfaljok szerkesztesere.
|
|
|
Igazából megírni meglehet akár jegyzettömbben is. Ilyen alapon megfelel a MS cucc is...
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Orulok, hogy tudsz szavakkal dobalozni.
Esetleg, ha alatamasztanad a dolgot, azt megkoszonnem. Lehet, hogy nem vagyok eleg muvelt a C forditas temaban.
|
|
|
Idézet Eldor :
Ha platformfuggetlen kodot akarsz irni C-ben, akkor egyertelmuen a mingw-t hasznalod, es nem a Microsoft forditojat.
Baromság.
|
|
|
Ha platformfuggetlen kodot akarsz irni C-ben, akkor egyertelmuen a mingw-t hasznalod, es nem a Microsoft forditojat. Szoval a dirent-es megoldas mukodik. Garantalhatom, hogy Linuxon is megy a dolog. Az en engine-em fordul mind Linux-ra, mind Windows-ra, es erosen epit a dirent-re.
|
|
|
vagy használhatsz dirent-et
A mingw-ben nekem alapból van dirent, talán linux alatt sem spórolják ki a GCC-ből.
Kód: int main( int argc, char** argv )
{
DIR *pdir = 0; // Mappa
pdir = opendir( "." ); // Hozzárendeljük a pdirhez a program mappáját, relatív útvonallal "."
struct dirent *pent = 0;
if ( !pdir )
{
printf ("Nem lehet hozzaferni a mappahoz!");
return -1;
}
while ( pent = readdir( pdir ) ) // így tudjuk egyenként lekérni a pent-be a fájlok adatait
printf ("%s\n", pent->d_name); // kiírjuk a nevet és újsor
closedir (pdir);
return 0;
}
|
|
|
Először is a történet ott kezdődik, hogy ÉN nem ismerek olyan módot, amivel platformfüggetlenül lehet elkérni adott könyvtárban lévő fileokat. 
Az, hogy a kód nem tartalmazhat platformspecifikus dolgot, egy kicsit tág dolog szerintem, mert valahol ígyis-úgyis kell neki, legfeljebb fordítási kapcsolókhoz van kötve, hogy éppen belefordul-e az a kód (gondolj csak bele, hogy nyitnál ablakot, ha nem lenne platformspecifikus kód)?
Lehet azt is csinálni, hogy #ifdef WIN32 ... #endif, meg lehet olyat is, hogy csak egy interfaced van, pl. (ha c++)
Kód: class IHelper
{
virtual void getFiles(const string& dir, list<string>& out) = 0;
};
egy ilyen interfaced. Ebből így példányosítani nem tudsz, viszont azt mondhatod, hogy ha van egy olyan osztályod, ami ezt az interfacet megvalósítja
Kód: class MyHelper : public IHelper
{
void getFiles(const string& dir, list<string>& out) { ... }
};
Akkor azt tudod példányosítani is úgy, hogy az interface statikus típust használod.
Kód: IHelper* helper = new MyHelper();
Innentől kezdve eléred az IHelper összes függvényét, de a MyHelperét nyilván nem (cast nélkül). Ez így ebben a formában azért jó, mert a tényleges kódot (ami ugye bizonyos esetekben platformspecifikus), kirakhatod egy külön fordítási egységbe (ami lib-be, dll-be, so-ba fordul pl.), vagy ilyesmi.
|
|
|
Hmm, kösz.
Konkrétan windowson belül hogy lehet?
Az "a program nem tartalmazhat oprendszer-specifikus kódot" kitétel ezek szerint ez esetben kivitelezhetetlen?
|
|
|
Ha jól tudom nem, mivel az egész felépítés különbözik / különbözhet a különböző operációs rendszereken. Már csak arra gondolva, h unix rendszeren nincs olyan, hogy partíció, stb., ott van ~ (home) / valami.
Mivel úgysem tudsz teljesen olyan kódot írni, ami 100% platformfüggetlen, simán be lehet 1-2 definet / fordítási kapcsolót vezetni, és akkor oda ifdef-eled
Persze mások majd megmondják a tutit, nekem ifdefelve van a kódom azon a néhány helyen, ahol ilyesmi van.
|
|
|
Üdv!
Van valami oprendszerfüggetlen módja annak c-ben (+sdl library), hogy valahogy kilistázzam, hogy egy adott mappában milyen fájlok vannak?
|
|
|
Idézet vafyka :
Hellosztok, még új vagyok "játékfejlesztésben" és azután szeretnék érdeklődni, hogy ti melyik engine-t ajánljátok kezdésképpen ? Perpillanat a unity-nek nézegettem az ingyenes verzióját, de ahogy olvasgattam róla azzal csak webre lehet fejleszteni illetve semmi videót nem bír kezelni és árnyékot se. ( ezt nem tudom hogy így mennyire helyes ). Ha esetleg bírtok olyat ajánlani amivel ezek is megoldhatóak és nem csak webre lehet fejleszteni vele azt előre is megköszöném.
Nem igaz, hogy csak webre lehet. Az ingyenes verzióval lehet késziteni standalone appokat Win és Mac alá. Egyébként szerintem teljesen korrekt engine, érdemes megtanulni, akár kezdésnek is.
|
|
|
Hellosztok, még új vagyok "játékfejlesztésben" és azután szeretnék érdeklődni, hogy ti melyik engine-t ajánljátok kezdésképpen ? Perpillanat a unity-nek nézegettem az ingyenes verzióját, de ahogy olvasgattam róla azzal csak webre lehet fejleszteni illetve semmi videót nem bír kezelni és árnyékot se. ( ezt nem tudom hogy így mennyire helyes ). Ha esetleg bírtok olyat ajánlani amivel ezek is megoldhatóak és nem csak webre lehet fejleszteni vele azt előre is megköszöném.
|
|
|
Source sdk-t lehet/érdemes saját játék fejlesztésére használni? Vagy az inkább csak mod-ra jó?
|
|
|
gopher: látszik ,hogy mennyire keveset foglalkoztam még programozással xd gopher által felsoroltak közül php vel találkoztam csak abban is csak annyival ,hogy át írtam dolgokat a cms ben nem nagyon néztem meg hogy épül fel a kód  De valahogy mostanában nem is izgat a programozás :/ Nah mind1 azért köszi a felvilágosítást
Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.
Alphonse Elric
http://geeksworld.hu/
|
|
|
@Marclee: őő, PHP, JavaScript, Perl, Python ? 
Szerk: mondjuk Pretender helyesebben fejezte ki a dolgot
|
|
|
Tipikusan a scriptnyelvek ilyenek. Szerintem jobban illik a típustalan nyelv kifejezés rá
|
|
|
Van dinamikus változós nyelv? Ilyet se halottam még  Bár nem lehet túl kedvező, gondolom sokkal több helyet foglal egy olyan változó + lassabb is. Vagy nem?
Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.
Alphonse Elric
http://geeksworld.hu/
|
|
|
Idézet Blitz :
jövőhéten meg is rendelem a könyvet, addig is nezelődtem meten, es azt szeretnem tudni hogy az int az egyfajta ertekadasra jo?
pl.:
int a= 20; b=a+4;
A kérdésedből arra lehet következtetni, hogy eddig dinamikus típusos nelvet használtál, ahol csak beírtál valami ilyesmit:
a = 20;
a += 12;
Statikus típusos nyelveknél azt is meg kell adni, hogy az adott változónak mi a típusa, mert menet közben nem lehet csak úgy mindenfélét belerakni.
|
|
|
Integer típus, egész szám.
|
|
|
jövőhéten meg is rendelem a könyvet, addig is nezelődtem meten, es azt szeretnem tudni hogy az int az egyfajta ertekadasra jo?
pl.:
int a= 20; b=a+4;
|
|
|
Ezért mondtam a jó öreg c# mesteri szinten 21 nap alatt c. könyvet, az - amennyire emlékszek - írt elméletet is, OOP-ről, mindenféléről.
|
|
|
Ha elfogadsz még egy tanácsot: olyan könyvet keress elsőnek, ami részletesen elmondja az elején vagy menet közben az elméletet is (algoritmus, struktúrált programozás, OOP..), mert ha csak simán elolvasod, hogy az adott nyelvet hogyan kell használni, anélkül, hogy az elméleti háttérrel tisztában lennél, az visszaüthet később (pl. nem lesz kedved szüttyögni a sok unalmas definícióval, hiszen már tudsz programot írni, de a programod minősége sosem lesz az igazi).
|
|
|
okes koszi, akkor belenezek a c#-be, es raguglizok a konyvre
|
|
|
Nézd meg a minecraftot. 
Minden eszköz annyira jó, amennyire jól használják.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
|
|
|
es a Java jo jatekfejlesztesbe?
|
|
|
C#, már mondtam. Ahhoz elég egyszerű, hogy az alapokat megtanulja az ember, nem zavar be senkit a pointer meg a referencia, stb., mégis C alapú nyelv, azaz könnyű belőle bármi mást is megtanulni (Java, C++, csak hogy a nagyobb nyelveket említsem, amit manapság használnak).
szerk.:
Oké, Matzi megelőzött
|
|
|
A pascal nem feltétlenül a legjobb. Sok olyan dolog van benne, ami később nehézségeket jelent, hogy leszokj róla. Kezdésnek talán a java és a C# lenne jó. Alapvetően magukban is keresett nyelvek, egyszerűen használhatóak, és induláshoz elég jók. Szerintem.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
|
|
|
Most komolyan, elgondolkodtam, mivel érdemes kezdenie manapság az embernek? Nylíván az ASM már nem egy alap.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
nem tudnal olyan nyelvet, amit kesobb a c++ ba is hasznalhatok, de azert nem a legnehezebb nyelv, mondjuk pascal? sok jot hallottam rola, de sokan azt irtak az felesleges
|
|
|
Sokan lehurrogják, de én ajánlom a C# mesteri szinten 21 nap alatt könyvet. Az alapokat szerintem nagyon jól elmagyarázza (változó, függvény, osztály, stb.), utána pedig a C++nak csak a szintaktikája más, ha esetleg inkább az érdekelne. De az szerintem egy jó könyv, én azzal kezdtem az egészet.
|
|
|
A DB egy nagyon magas szintű valami, nem is igazán programozási nyelv, valami sajátos scriptnyelv leginkább. Bizonyos elveket esetleg megtanulhatnál benne, meg látványos, de hátránya, hogy nagyon közvetett módon vezetne rá a dolgokra. Ha tényleg programozni akarsz, akkor kezdj egy programozási nyelvet kitanulni komolyabban. Lehet, hogy nem lesz olyan látványos és érdekes elsőre, mintha egy ilyen rendszerrel dolgoznál, de hosszú távon sokkal eredményesebb leszel a tanulásban.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
|
|
|
akkor nem is erdemes dbproznom? mert en komolyan gondolom a programozast ( szeptemberben leszek 15) es szeretnem minel elobb elkezdeni, hogy igazan jo legyek
|
|
|
Az a baj, hogy a pure C-t már nem érdemes tanulni, manapság már legalább a C++, esetleg C# kell. Sima C-ben már nagyon ritka, aki játékot ír.  A másik gond, hogy amennyire emlékszek a dbpronak nem sok köze van a C++hoz, abszolút más megközelítés és gondolkodásmód szükséges hozzá. Visszafele kompatibilis (azaz aki tud c++ul, az tud írni dbproban is, de fordítva annyira már nem igaz)
|
|
|
de azert ahogy olvastam a dbpro kulon jatekokra van, es valamit csak erek el vele a C elott, hogy konnyebben megertsem a C-t
|
|
|
Nem nagyon használnak már dbpro-t, főleg nem cégeknél. Így az elején "elökörködik" vele az ember, de egy C-szerű nyelvet sokkal érdemesebb megtanulni szerintem.
|
|
|
igen a project mappajaba rakta,
most lenne egy fontos kérdésem hogy dark basic proval kezdtem (meg kezdo vagyok) erdemes ezzel folytatni ha jatekfejleszto akarok lenni?
es db utan jo lesz a c majd c++
tudom ez meg sok ido, de szeretnek mar most tisztaba lenni vele,mert sokan sok felet mondanak
|
|
|
Az exe-t te határozod meg hogy hol legyen.Alapból a projected mappájában van , HA A PROJECT LE VAN MENTVE , ha nincs akkor a local settings/temp - be teszi (vagy valamelyik windows által használt temp mappába már nem emlékszem pontosan) de a project manager-ben beállíthatsz bármilyen útvonalat az exenek. (baloldali ablak)
|
|
|
ja jól van:-)
és a kérdésemhez: megoldottam, az volt a baj, hogy nem mentettem el projektként, csak fileként, de miután megtettem jň lett sima urhajó.jpg-ként
|
|
|
bám, semmit, bocsánat, csak hülyét csinálok magamból, nem tudtam hogy a darkbasic professional az nem egyezik a dark basic-el, utóbbinak a fejlesztését leállították valamikor 2008-ban, de most google-ztam rá hogy a dbpro-nak tavaly júniusban jött ki a legújabb verziója.
|
|
|
mit értesz az alatt, hogy halott project?
|
|
|
Mondjuk szerintem ha most kezded akkor lehet hagyni kéne a darkbasic-et mert az már elég régen halott project.
|
|
|
Hát keresd meg az exe-t, és tedd oda  Nem csinál esetleg valami Debug v. Bin vagy ilyesmi foldert? Amúgy szerintem be is lehet állítani dbpro-ban.
|
|
|
igazad van, ez a baja, csak nem tudom hogy hova csinálja az exet, most megpróbáltam a teljes elérési útvonalát beírni, Kód: C:\Program Files\The Game Creators\Dark Basic Pro Free\Dark Basic Pro\Projects\teszt\urhajo.jpg
és így meg is jeleníti, csak ugye majd ha végleg elmentem vagy hogy mondják beakarom fejezni a játékot, hogy ne csak dbproval nyissa meg, hanem sima exeként, akkor baj lesz az ilyen eléréssel, köszi a segítséget,
valaki csak tudja hogy hogy is kell
|
|
|
Nem ismerem annyira a dbprot, de valahova generál egy exe-t. Szerintem próbáld amellé másolni a spriteot.
|
|
|
legelőször is azért írom ezt új posztba, mert ha szerkesztem az előzőt nem írja ki, hogy új poszt van
a gondom az hogy van a dark basic VI. cikk itt az oldalon, van benne egy olyan kód, hogy:
Kód: Load image "urhajo.jpg",5
Sprite 1,1,200,5
Do
If rightkey()=1 then x=x+1
If leftkey()=1 then x=x-1
If upkey()=1 then y=y-1
If downkey()=1 then y=y+1
Sprite 1, x, y, 5
Sync
Loop
ezt be is másoltam dbpro-ba, lefordítom, majd futtatom, és bejön ugye a kék kép aminek jönnie kell, de a spriteot nem tölti be, a fájl a projects/teszt/és a fájl - mappában van, és a kép amit be akarok tölteni, az meg projects/teszt/és a kép
tudja valaki mi a baja?
|
|
|
ez jó lesz, köszi : )
szerk: nagyon jók a leěrŕsok grat, igy mčg čn is megčrtem :-)
Ezt a hozzászólást Blitz módosította (2012.06.25 16:00 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Csodálom hogy senki sem említi Seeting cikkeit
A 10 részes cikksorozat az alapoktól tanítja a Dark basic professionalt.A 10. részben egy egyszerű (de teljes) játékot készíthetsz el. A Cikkek ráadásul Magyar nyelven íródtak , szerintem ettől jobb tutoriált/könyvet sehol sem fogsz találni.
Link az 1.részhez :
http://yscik.com/jf/page.php?&id=276
És itt a lista a másik 9 részről (Dark Basic alapozó)
http://yscik.com/jf/list.php?c=cikk204
|
|
|
Hi, néhány napja kezdtem el tanulni a dark basic pro-t, elsőnek még csak egy 2D-s játékot szeretnék.
mondjuk egy alap máriós is megteszi, nem tud valaki linkelni egy olyan sprites(ha jól tudom ez a karakter képeinek betöltése, és mozgatása) tutorialt ami használható? mert néztem már, csak az nem sikerült nekem, és mivel nem értek még hozzá, nem tudtam mi volt a baja, arra gondolok hogy a spritet betöltse, és tudjon mozogni, és persze még talaj objecteket, és hátteret betölteni, hogy azon maradjak meg, köszi
|
|
|
Tud vki hangkártyában segíteni?
Win7hez natív OpenAL támogatással (tudjon 3D-t) rendelkező külső megoldást keresek ^^
alias aalberik
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|