|
|
Csak újra kellett rakni a gépet... Most már megy, ráadás folyamatosan mindössze 2%-on. Azért nem mindegy.
Eléggé szét volt kanászodva. Nem gondoltam, hogy ilyen lehetséges lenne.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Külön-külön működik.
GL plusz winsock lazán. 30 random source és ogg stream lazán.
Igazából most nem tudom miből induljak ki. Nálam nincs 50000+ sor, mint Gerinél. Az egész 1500 soros.
Elég egyértelműek a tünetek. Már leimádkoztam az én gépemen 40-80% cpu használtságra az egészet, másikon meg folyamatosan 95-98%on megy. Amíg meg nem nyomom a lövést (akkor lenne hang), gond nélkül lehet futkározni.
Egyszerűen nincs is mit átírni vagy ellenőrizni... Most még azt se tudom feltételezni, hogy hibázok. Ugyanaz fut mindkét gépen...
Lehet ráférne a másikra egy újratelepítés. Más tippem nincs. Csak viszi az időt.
Kód: hussar::sushi->initAL() xD
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Simán kipróbálhatnál egy konzolos ablakot, amibe belősz egy OpenAL-t, és hangokat játszol le. Simán lehet, hogy valahol tök máshol van a gond, csak éppen ott akad ki.
|
|
|
Elvielg az openAL-t se lehetne elrontani.
Init device, betölt hang, bind source, play... Legalábbis ogg nélkül.
Most eljutott addig a dolog, hogy van hang. De pár hang után vagy lefagy a játék, vagy kilép minden üzenet nélkül. Csak "kipukkan" az ablak, mint egy buborék, onnantól se logFile, se semmi.
Aztán lehet hogy valami C++ kérdés van a háttérben. openGL+winsock+openAL van eddig. Saját szimpla fizikákkal. Most az én gépem egyszerre simán viszi a dolgot, de a másik, ami elvileg jobb, teljesen behal...
Eddig semmi baja nem volt. Se zsinorba, se külön thread-be nem akar rendesen menni.
Az kiderült, hogy most már nem a hangkártya balhézik, az integráltjával is ugyanazt csinálja. Ilyen hülyeséget... Jobb a gép, de behal egy minigame-től.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
az fmod fizetős, brutális licenszdíja van, minek vesztegesse rá az idejét?
windows alatt ott az mci, zenét lejátszani benne 2 sor, ha saját audiódekódert ír, 10 sor + a betöltő/dekóder. linux alatt ott az alsa, abban zenét lejátszani kb 15 sor+dekóder. garantáltan minden eszköz és oprendszerverzió ugyanúgy támogatja őket, elrontani se lehet, és még működik is.
ilyen openalra meg fmodokra vesztegetni az időt szerintem hülyeség.
|
|
|
geri:
Mi nem az.
ddbwo: szerintem sza*jál az egészre, próbálj ki vmi komoly dolgot, legalább meglátod, milyen amikor működik valami. Pl FMOD Megnézed, hogy müxik, írsz rá valami wrappert (vmi kezdő tutor még a jfhu-n is van asszem), aztán majd lecseréled valami másra, ha véletlen elkészülne egy eladnivaló játék. Bár van egy sejtésem, hogy addigra egy licenszre is futni fogja.
Ezt a hozzászólást fpeti módosította (2013.05.28 02:33 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
pedig ha megkérdezted volna, hogy szabad -e openal-t használni, kapásból megmondtam volna, hogy egy hulladék.
|
|
|
Név szerint:
wrap_oal.dll
openAL32.dll
lett odamásolva általam. A többit nem tudom... Telepítem ide is az oalinstet vagy mit azt meglárom...
--
Az idő meg elmászott, de már úgyis mindegy. xd
---
Csak ugyanazokat rakta oda... Most éppen egy hangforrást enged, aztán kifagy.
Ilyen hülyeségre kell ennyi időd pazarolni... argh! 
--
Biztos aaa "füstölgő proci remegése" okozza...
Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2013.05.28 00:35 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Az openal win alatt legtobbszor csak egy wrapper a dsoundra. Ennek a forraskodjat tudtommal le is lehet tolteni + forditani. A creative kartyakhoz szokott lenni nativ driver.
A wrapper mivolta pedig azt jelenti, h az openal32.dlln kivul kell meg egy csomagot telepiteni - abban azt hiszem oal_wrap.dllszeru cucc lesz.
Ha ezzel is gond van akkor a wrapperrel / dsounddal lehet gond.
alias aalberik
|
|
|
Ó,hogy a búbánatos ló @ tekerjen valakit körül! 
Nem is az a driver volt fent azon a gépen, ami a kártyához kell, hanem egy másik. De most már nyolc újraindítás után eljutott addig, hogy megtalálja a device-t, csak éppen lejátszásnál lép ki a program.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Mindent leszedtem az openAL homepage-ről. Elég sovány.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Az OpenAL-nek nincs véletlen valami runtime library-je, amit fel lehet telepíteni? A hangkártyának ehhez semmi köze. Az OpenAL "csak" egy API, ami képes kommunikálni a hardwarerel, ha jól sejtem  Tehát mint egy OpenGL, ésatöbbi.
|
|
|
Sikerült kideríteni mi ez.
Hercules Gamesurround Muse LT. legújabb drivere XP-re a homepage-en 2003-03-12.
---
Aki meg japán kislánynak érzi magát, az ne kötekedjen. Nem jó hozzá az openAL.
--
Plusz továbbra is áll a kérdés, hogy mit lehet tenni, ha az openAL nem vesz be egy hangkártyát. Semmit? Találkozott már valaki ilyesmivel?
Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2013.05.27 23:14 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Idézet amihez nem jó az openAL.
az openal egy api
|
|
|
Ezt akarják azok is, akik elszúrják a drivereiket egy kis microsoftos csúszópénzért cserébe.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
ddbwo: en csak egy dolgot tudok tanacsolni, minden open-el kezdodo apit felejts el orokre
|
|
|
Pedig állítólag a battlefield2 is openAL-es, és van benne hang. Reteké nem megy? Letépem a gép oldalát és megrágcsálom.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
egyik gép integrált hangkártyával:
Kód: Device lookup:
Generic Hardware on Realtek AC97 Audio
Generic Software on Realtek AC97 Audio
Generic Software on Bluetooth Hands-free Audio
Generic Software on Bluetooth Audio Gateway
Device lookup finished
Default Device: Generic Hardware
Current Device: Generic Hardware on Realtek AC97 Audio
Extensions:
ALC_ENUMERATE_ALL_EXT
ALC_ENUMERATION_EXT
ALC_EXT_CAPTURE
ALC_EXT_EFX
Másik gép nem tudom PCI hangkártyával:
Kód: Device lookup:
Device lookup finished
Default Device:
Current Device:
Extensions:
(null)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Ez egy hangkártya, amihez nem jó az openAL.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
talán tanulmányozni kéne, hogy működik ez a hulladék, még mielőtt nekiállsz felhasználni?
|
|
|
???
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
talán az adott opencl wrapper, amit feltettél, az a fos. frissítsd.
|
|
|
Nem kellett messzire menni, máris van egy olyan nem tudom milyen név feltüntetés nélküli hangkártya, amit sehogy nem talál meg az openAL (PCI-s, nem integrált).
device list üres, extension null, és természetesen hang sincs. Valami C-Media audio driver van fent. Lehet drivert szerezni hangkártyához és akkor jó lesz, vagy mit lehet vele csinálni? Hangkártyákhoz nem igazán értek.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
License BSD in early versions,[3] LGPL before v1.1, Proprietary since v1.1
-wikipedia
de ez érzésem szerint csak az adott implementációra vonatkozik, a fordításnál használt sdk licenszét kell megnézni, ami bsd, lgpl, vagy valamilyen public domain lesz. számodra csak ez a lényeg.
ez olyan, hogy attól még, hogy a videókártyád directx drivere jogvédett, de a directx-et tetszőlegesen használhatod
|
|
|
Most úgy tűnik, működik.
Egyrészt beraktam géppityuhoz a loop érzékelést, másrészt a kör végére helyeztem. Végül csak nem kap saját thread-öt. Aztán észrevettem, hogy a hálózat "if"-je végére ragadt egy ; , Küldte az adatot, ha kell, ha nem, és elvonta az energiát az OpenAL-től.
Viszont az ogg ezt is bírta! Azért próbálom tartani a spórolást, de marad az illúzió.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Rövid hangokkal csínján kell bánni, pl leállításnál nekem szebben jött ki az, ha elnémítom, és hagyom, hogy lefusson, s ha vége, akkor törlés. Gyorsan ismétlődő hangoknál, (pl géppityu) jobb lehet a hangot loopolva folyamatosan játszani, mint lövésenként újra és újra. Esetleg a hangminta is lehet rossz, ha nincs fel-lefutása, csak ki van vágva egy másiknak a közepéből plö.
Ha egy mediaplayer-ben loopolva játszva is recseg, nem a progidban van a hiba.
Idézet ddbwo :
A hardware asszem 22 source-ot kezel.
Nálam 32 volt, de kivágta a progit, ha annyit akartam lejátszani, meg stereo hang után az adott csatorna többé nem tudott monot lejátszani többé (hw-ben, sw-ben igen- ha jól emlékszem). Remélem nem lesznek ilyen gondjaid, elvileg működőképes lib, Minecraft is ezt használja, meg mobilokon is sokan.
Csak említésképpen az xaudio2-ben nincs korlát, mert szoftveres a cucc, elég jóféle, de platformfüggő, és hát kár lenne elrontani a platform-függetlenséged illúzióját.
|
|
|
Már egy ideje írtam openAL-hez egy sound Source kezelőt. Nem igazán hang oldalról szoktam kísérletezni, úgyhogy idáig még nem nagyon vágta az agyam a probléma. De most éppen egy elég dinamikus menetű játékhoz állítanám be a hangot.
A hardware asszem 22 source-ot kezel. Nálam úgynevezett dinamikus forrásokat lelehet zárolni mondjuk 16-ra. Ez annyiból áll, hogy a helyeket újra felhasználja.
Na szóval ha van mondjuk egy pinball szerű játék, elég betölteni egy-egy hangot egy-egy source-ba és onnan lejátszogatni. De pl egy FPS-ben elég sok minden történik gyors ütemben, ezért folytonosan újra kell használni a dolgokat. A hang kezelésnek saját Thread-je van.
Szóval a lejátszásnál történik egy olyan néha(de gyakran), hogy a hang végének vagy az elejének a nagyrésze "elharapódik" ilyen zizegéssel. Ezek 1-2 másodperces hangok, és még nincsenek is nagyon túlzásba víve. Ha 3D-sek, ha nem, akkor is csinálja. Alap beállítással is szintén.
Elvileg nem sokat lehet módosítani, meg nem is módosítok. Próbáltam a device-t generic hardware-rel és generic software-rel is, mindig csinálja.
Mitől lehet ez? Ki lehet javítani? Esetleg egyszerűbb áttérni egy másik lib-re? Ha igen, melyikre?
Azért ha van megoldás, maradnék ennél. Főleg hogy ogg lejátszást is raktam be, és azzal nincs gond.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Amennyire én tudom, az OpenAL soft-ot dinamikusan linkelve (.dll, .so) elméletileg nincs gond, és nálam rendesen működik több platformon is...
Attól, hogy van új GPL még a régi is érvényben maradt (legalábbis ezzel védekeztek a készítői, amikor bírálták őket a szigorítások miatt)...
Persze teljes biztonsággal én sem tudom...
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|