|
|
Idézet pisti72 :
Ha pedig Apple-re akarok fejleszteni, akkor a LEGÚJABB Mac Mini -t (ca.. 180 e Ft eBay: 100 e Ft)-t meg kell venni. Ez a legolcsóbb Mac, de itt a legújabb kell, mert az Apple kényes arra, hogy mennyire friss a gép op. rendszere. Támogatottság stb...
A legujabb OSX-et jopar eves gepre is felrakhatod, nem kell a legujabb (ha meg bejon a bolt, akkor idovel ugyis vehetsz ujabbat  )
|
|
|
Idézet pisti72 :
:-/ Sajnos, nem lehetséges én is ezt a választ kaptam egy holland játékfejlesztőtől. Közben kiderült, hogy a JavaScript -es vonal is felejtős A natív vonalon kell menni, ha sima futást akarok. Ha pedig Apple-re akarok fejleszteni, akkor a LEGÚJABB Mac Mini -t (ca.. 180 e Ft eBay: 100 e Ft)-t meg kell venni. Ez a legolcsóbb Mac, de itt a legújabb kell, mert az Apple kényes arra, hogy mennyire friss a gép op. rendszere. Támogatottság stb...
Köszi a választ.
Nem szükséges a legújabb Mac mini, csak győződj meg róla, hogy támogatja-e a jelenlegi OSX-et. IOS fejlesztéshez egy Intel alapú Mac szükséges. Sőt, még régebbi SDK-val is fordíthatsz egyébként, mert az IOS backward kompatibilis. Szerintem akit kérdeztél azért említette a legújabb kifejezést, mert az Apple mindig csak a legújabb modelljeit árulja.
|
|
|
azert en egy virtual boxal futnek egy kort , persze a fejlesztes lassu vele, de pl unity-na csak a vegso forditas kell applera meg par teszt ,ezert meg beruhazni egy linuxszaggato macre folosleges
csodalom hogy meg nem csinaltak olyan ceget , aki bermunkaban forditana apple storeba
|
|
|
:-/ Sajnos, nem lehetséges én is ezt a választ kaptam egy holland játékfejlesztőtől. Közben kiderült, hogy a JavaScript -es vonal is felejtős  A natív vonalon kell menni, ha sima futást akarok. Ha pedig Apple-re akarok fejleszteni, akkor a LEGÚJABB Mac Mini -t (ca.. 180 e Ft eBay: 100 e Ft)-t meg kell venni. Ez a legolcsóbb Mac, de itt a legújabb kell, mert az Apple kényes arra, hogy mennyire friss a gép op. rendszere. Támogatottság stb...
Köszi a választ.
|
|
|
Idézet pisti72 :
Sziasztok, abban tudtok segíteni, hogy hogyan tudok az apple storeon publikálni Apple gép nélkül? Lehetséges ez?
Nem lehetséges.
|
|
|
Az op rendszer az futni fog, ebben nincs kétségem, de hogy betudjak jelentkezni az apple dev-re oda kell egy ID vagy valami ilyesmi. Ez egyedi minden egyes licencnél. Olyasmi mint a MAC address. Azt tudom, ha WIndowsPhone ra szeretnék fejleszteni, akkor ott is kell lennem egy legális Win8-nak a gépemen, ahonnan regisztrálok a publisher oldalra. Szerintem az lesz a vége, hogy veszek valami használt Mac-et.
|
|
|
pisti72: itt leszedsz egy disztrót amit x89 procikra alakitottak és futtatod virtualboxban, vagy ha bátrabb vagy felrakod a gépre (nem ajánlom rögtön). De a piratebayről is lehet kész virtual box imageket is leszedni és azt csak beolvasod és fut is virtuális gépen. Annó én igy próbáltam ki és ment. Azt hogy publikálni tudsz-e, vagy akár csak leforditani bene bármilyen appot azt már nem tudom.
|
|
|
Idézet pisti72 :
Sziasztok, abban tudtok segíteni, hogy hogyan tudok az apple storeon publikálni Apple gép nélkül? Lehetséges ez? Vagy esetleg van arra mód, hogy MacOS-t futtassak egy PC-n virtuális gépben?
leteznek VMWare image-ek OSX-szel, sot kis szerencsevel akar nativan is feltelepitheted az OSX-et a sajat gepedre, a kulcsszo amit keresel: Hackintosh illetve OSX86
|
|
|
Sziasztok, abban tudtok segíteni, hogy hogyan tudok az apple storeon publikálni Apple gép nélkül? Lehetséges ez? Vagy esetleg van arra mód, hogy MacOS-t futtassak egy PC-n virtuális gépben?
|
|
|
Hát én könyvek terén nem vagyok otthon, de a developer oldal szerintem elég jó még kezdők számára is.
Ezt a hozzászólást Seeting módosította (2013.10.10 13:18 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Seeting Üdv!
Az obj-c elég egzotikus nyelv, de ettől eltekintve teljesen logikus és gyorsan tanulható. Viszont komoly C alapokat igényel, amit nem hiszem, hogy a Java vagy a C# tanulása során magadra tudtál volna szedni. Merülj bele egy kicsit mélyebben a C-s pointerek világába és ha úgy érzed, hogy megy, akkor az obj-c-nek is nyugodtan neki veselkedhetsz.
Ha jól tudom, az iOS SQLite-ot használ adatbázis kezeléshez, ami követi az általános SQL szabványt, szóval ezzel nem lesz gond szerintem.
A probléma tényleg ott van, hogy iOS alkalmazást nem lehet Windows PC-n fejleszteni (még VM-el sem ha jól tudom). Szóval ha nincs elérhető macintosh a közeledben, akkor nem hiszem, hogy össze fog jönni.
Akkor szerencsém van mert ettől a héttől kezdve van egy új tanárunk aki a C nyelvet kezdte el tanítani, ráadásul a pointereket tanuljuk és egész órán feladatokkal gyakoroljuk. Azért közbe elkezdtem itthon tanulni az Objective-C-t az Apple developer oldalán. Az angol tudásom még nagyon gyenge és mivel a programozáshoz mindenképp kell, így a developer oldalon legalább ezt is tanulom + az Xcode5 használatát.
Van elérhető Apple gép, mert tudok vinni egy MacBook-ot csak nem biztos, hogy be lehet vinni a vizsgára. Plusz ugye vizsga előtt le kell adni egy futtatható fájlt is a tanárnak, de nekik meg biztos nincs Apple gépük (legalábbis én nem tudok róla).
Végül úgy döntöttem, hogy windows-os programot (pontosabban játékot) csinálok. Esetleg van valami ötletetek? Én egy egyszerűbb túlélős játékon gondolkodok. Pl. egy szigeten ébred fel a karakter. Gyűjtögetni kell bizonyos dolgokat és harcolni az erdőben rád támadó lényekkel/emberekkel.
Tudtok ajánlani néhány könyvet (akár angol nyelvűt) ami kezdésnek jó lenne az iOS fejlesztéshez?
Találtam egy magyar nyelvűt, de erről azt írják már megjelenéskor is elavult volt és nem érdemes ebből tanulni: Az iPhone SDK programozása Objective-C nyelven
Ez esetleg jó kezdésnek: Objective-C for Absolute Beginners ?
|
|
|
|
Nem vacak az, csak eleinte nehezen veszi be a gyomor. De szerintem zseniálisan valósítja meg az OOP designt. Jobban, mint a C# vagy a Java.
|
|
|
Azért az Objektív C nagyon más, legalábbis rengeteg dolog máshogy van benne, és olyan dolgok is vannak, amik C++ban alapból nincs. Személyes véleményem szerint olvashatatlan vacak, nem is nagyon használják másra, csak apple cuccokra fejlesztésre. Ott is csak amennyire nagyon muszáj.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
|
|
|
Üdv!
Az obj-c elég egzotikus nyelv, de ettől eltekintve teljesen logikus és gyorsan tanulható. Viszont komoly C alapokat igényel, amit nem hiszem, hogy a Java vagy a C# tanulása során magadra tudtál volna szedni. Merülj bele egy kicsit mélyebben a C-s pointerek világába és ha úgy érzed, hogy megy, akkor az obj-c-nek is nyugodtan neki veselkedhetsz.
Ha jól tudom, az iOS SQLite-ot használ adatbázis kezeléshez, ami követi az általános SQL szabványt, szóval ezzel nem lesz gond szerintem.
A probléma tényleg ott van, hogy iOS alkalmazást nem lehet Windows PC-n fejleszteni (még VM-el sem ha jól tudom). Szóval ha nincs elérhető macintosh a közeledben, akkor nem hiszem, hogy össze fog jönni.
|
|
|
Hello!
Segítséget szeretnék kérni. Szakdolgozatot kell írnom áprilisra (30 000 szavas dokumentáció + programozás).
iOS alkalmazáson gondolkodok csak van egy két dolog ami miatt nem tudom, hogy érdemes-e belefogni.
Az egyik, hogy iOS-re eddig még nem fejlesztettem. A suliban fél évig Java-t tanultunk, most a C#-ot kezdtük el tanulni, később pedig lesz még C és C++ is. Megtudnám tanulni ennyi idő alatt az Objective-C nyelvet annyira, hogy egy egyszerűbb alkalmazást el tudjak készíteni áprilisig?
Annyi feltétele van még a szakdolgozatnak, hogy adatbázis kezelésnek is kell lennie. SQL-t és php-t is tanultunk előző tanévben, de ha jól tudom mobil alkalmazás fejlesztésnél más nyelven kell. Komoly adatbázis nem kell(2-3 táblázat), elég annyi is pl. egy játéknál, hogy a pontszámokat és még néhány adatot feltöltsön és egy ranglistába pedig lekérdezi.
A másik dolog, hogy a suliban csak Windows-os gépek vannak így a futtatás nem tudom mennyire lehetséges, márpedig ha sehogy se lehet Windows-on akkor kénytelen leszek lemondani róla és C#-ban programozni Windows-ra. Gondolom lehetne virtualbox-al telepíteni Mac OS X-et, de nem hiszem, hogy azt lehetne az ottani gépekre (nem ingyenes az op rendszer, stb). Azt viszont nem tudom lehet-e saját gépet vagy iOS eszközt bevinni, mert akkor a futtatás meg lenne oldva (az egyik tanárom azt mondta, nem nagyon lehet szerinte).
Ja és van még egy gond. Vizsga előtt le kell adni úgy, hogy az futtatható legyen. Ha a fenti probléma nincs megoldva, akkor a tanárok se fogják tudni lefuttatni.
Mindenképp meg szeretném tanulni az iOS fejlesztést, ezért szeretnék már a szakdogára is ezzel készülni, de ha nem lehetséges akkor lesz C# és az iOS-el külön foglalkozok itthon.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ezt a hozzászólást ivanicsm93 módosította (2013.09.28 15:28 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
IOS fejlesztésre keresnék jelentkezőket, további információ a csapatkeresés témában.
|
|
|
az, hogy az xcode 5$, egy vs 2010 pro meg 800 - az ultimate 3800 as áráról nem is beszélve. Kb olyan volt ez az érv, mint amikor azt mondja valaki, hogy azért jobb ez\az a noti, mert van rá oprendszer(linux\free dos.)
Legalábbis ha jó helyen néztem az xcode ot.
...a játékfejlesztés nem éppen a programozásról szól...
/4Bit
|
|
|
Kalapacs: XCode-t adnak nem? Hát akkor mi a probléma?
|
|
|
Ebbe is intel xeon van, mi ebben a plána, vagy 23 ennél erősebb gépet felügyelek nap mint nap.
Ahogy elnézem egyébként ez nem otthoni felhasználásra tervezték, FC meg egyéb okosságok. Egy Szerver meg mindenhol ilyen árban mozog, egy DELL szerverért is kérnek ennyit simán. még többet is. Szóval szerver árkategóriában olcsó, de elárulom, még gyenge is.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Idézet Asylum :
Hát de nemis egyszerü parasztembereknek lett kitalálva.
Inkább azoknak, akiknek fontos, hogy a márka alapján döntsenek. Én erősen PC párti vagyok. Igyekszem ópenszórsz alkalmazásokat használni. Sokkal olcsóbban kijöttem egy középkategóriás PC-vel, és mindent megtudok vele csinálni, sőt, még többet is csinálok a gépemmel, mint egy újgazdag nethuszár.
Tisztelet a kivételnek, aki tényleg (ki)használja is a Mac-et.
|
|
|
Idézet krees :
extrákkal
Nem tettem bele kiegészítőket, csak rendszerileg a legerősebbeket. De ezen mi ennyi? 
Az, hogy natívan futtatja Paksot.
|
|
|
extrákkal
Nem tettem bele kiegészítőket, csak rendszerileg a legerősebbeket. De ezen mi ennyi?
|
|
|
Hát de nemis egyszerü parasztembereknek lett kitalálva.
|
|
|
Azta. Mi kerül ebben ennyibe? Oké, vágom, hogy nagyon tuti gépek, meg biztos minőségiek, meg Apple, meg minden, de ez akkor is sok. Megmerem kockáztatni, hogy megfizethetetlen egy földi halandó számára.
|
|
|
Idézet Parallax :
Az értem alatta, hogy egyéni vállakozó, egyéni cég stb, tehát nem simlizés, meg hackelés. Meg kell venni a PC-t meg hozzá windows, office, Visual Studio. Csak a Studio árából már megvan a MacMini (200 ropi). Ez alatt szerintem kár is ezzel foglalkozni. Aki ezért csinálja, hogy keressen vele annak ez bőven megtérül, aki csak hobbizik annak tényleg mindenre elég egy Pizza meg egy Linux és kész.
és a mac minihez adnak vs t?  Ha veszel egy mac et, kapsz hozzá oprendszert, meg hardvert, a többit arra is ugyanúgy meg kell venned - csak mondjuk pc re harmad annyiból kijön a hardver-oprendszer, mint egy mac pro, úgy, hogy erősebb vasat vettél. Ha meg a minihez viszonyítunk, akkor a 200 felett kell még kb 60-70k pénzt költened, és akkor van windowsod, meg hangfalad is(egy 8gb ramos, 6850 es, 1tb s, phenom 2 es 6 magos és egy random alaplapot számoltam, 22" os monitorral, meg win7 el - hangfalra nem kerestem, csak nagyjából ráböktem 30k t.)
szerk.:
azt a kurva, megláttam mennyibe kerül a legfullosabb mac pro.
http://xms.hu/apple.php?tk=mac_pro
oda komolyan másfél milla van pötyögve?
szerk.2:
az egyik kommentem besírtam.
ipeter
2010. október 18.
Ilyenem lesz!Csak a jegyeimen függ.
Ezt a hozzászólást Kalapacs módosította (2011.06.22 17:31 GMT+1 óra, ---)
...a játékfejlesztés nem éppen a programozásról szól...
/4Bit
|
|
|
Idézet Kalapacs :
'vállalkozás szintjén' - ez alatt pontosan mit értesz? Valamelyik nap néztem mennyibe kerülnek a mac ek(ipadra kerestem egyébként, csak aztán legörbült a szám amikor megláttam az árcédulát. ), 320 volt a legolcsóbb mac, és jóval gyengébb alkatrészekkel lett megpakolva, mint mondjuk egy 170-180 s pc(win, egér, billentyűzet meg hangszórók nélkül.) A pro meg a maga 680-720 körüli árával mindent elmondott magáról szerintem - és az sem erősebb, mint a fent említett, 170k s pc.
Az értem alatta, hogy egyéni vállakozó, egyéni cég stb, tehát nem simlizés, meg hackelés. Meg kell venni a PC-t meg hozzá windows, office, Visual Studio. Csak a Studio árából már megvan a MacMini (200 ropi). Ez alatt szerintem kár is ezzel foglalkozni. Aki ezért csinálja, hogy keressen vele annak ez bőven megtérül, aki csak hobbizik annak tényleg mindenre elég egy Pizza meg egy Linux és kész.
|
|
|
Elvileg pl. ezzel: http://www.genuitec.com/mobile/ Windowson is lehet fejleszteni iPhone-ra, több helyen is ajánlották, személy szerint még nem próbáltam és nem is nagyon tervezem látva azt, hogy még OSX alatt se mindig olyan egyszerűek a dolgok (főleg Provisioning), de web-app fejlesztésre akár még jól is jöhet.
|
|
|
|
windows abszolut kizarva, OSX es Linux van 
igazabol az erdekelne elsosorban, hogy a C++/SDL programba mennyire kell beleturni hogy megegye az Apple SDK?
|
|
|
Idézet mark576 :
Ha mindent elfogadnak, akkor a legegyszerűbb windows-on, ahogy más normális mobiloknál is:
Dragon fire SDK + VS
Lesson 1
Így VS-el gusztusosan néz ki a dolog, nagyon csábító.
|
|
|
|
megfordult a fejemben hogy 'almasitani' kene egy keszulo jatekomat
a cucc SDL es C++, mire szamithatok?
mostanaban jott ugye a hir, hogy mar nem csak ObjC-bol all a vilag, elkepzeheto hogy verizzadas nelkul rahegesztheto a jelenlegi kod kisebb valtoztatasokkal az almafonra, vagy irhatom ujra az egeszet?
illetve (legalabb a kezdeti lepesekhez) eleg egy OSX? MBP-m van, iphone-om nincs es nem is lesz  ismerosoket esetleg meg tudom kerni alkalmankenti tesztelesre
|
|
|
Véletlenül nem tudja valaki, hogyan lehet tudtára adni a fordítónak, hogy egy obj-c osztály headerjét obj-c++ -ként fordítsa le? Mert az egy dolog, hogy az implementációba (ami .mm) tudok include-olni cpp könyvtárakat, de nekem már az osztály interface-hez is kéne, mivel az adattagok típusai a cpp api-ban vannak definiálva...
|
|
|
Tudtommal Obj-C és C/C++ az elfogadott -> igazából az, amit XCode visz, mert ugye az az agyaúristen (és a nélkül kb. lehetetlen fejleszteni).
Editorok nem programozási nyelvek - azokkal nem programot csinálsz hanem valami resource-ot, pl. pályát, ez más kategória, bármi jöhet (tudtommal). Gondolom script is ha van hozzá ObjC/C/C++ feldolgozó és azt használod.
|
|
|
Azt szeretném kérdezni, tud-e valaki pontos információkat arról, hogy mivel szabad fejleszteni iphone-ra? Csak objective-c-vel? Mert olvastam, hogy Steve Jobbs-nak nem tettszik, hogy más nyelvből fordítanak iphone-ra. Ezt ellenőrzik is, illetve beletartoznak editorok is, pl pályaszerkesztés, és események definiálása?
|
|
|
Nincs semmi gond a linkkel, kifejezetten témába vágó.
Azonban nem igazán értem a reakciódat. Ittál? (Ha nem, akkor kellene!  )
|
|
|
Carlos:
Bocsi, hogy belinkeltem...én kérek elnézést.
Mellesleg csak úgy megjegyzem, hogy az előző két posztod pont az a mit a 2vel ezelőttiben hungaricumnak tituáltál szvsz....persze no offense! peace!
|
|
|
Idézet fpeti :
Idézet ferchild :
egy kis olvasnivaló 
Ez nagyon jó, szal manapság a bérelhető magánsziget dzsungellel az ideális fejlesztői környezet , és 4K$-ért keresnek fejlesztőt, az sem rossz.
Szívesebben maradnék egy kényelmes irodában, a mérges rovarok, a kígyók meg a mocsárláz nem túl jó poén. Nem véletlen, hogy ez a modell annyira nem terjedt el.
Bruttó 4000 dollár? Nem olyan nagy pénz az (még itthon sem).
Ettől függetlenül jó ilyen sikertörténetekről olvasni.
|
|
|
|
Idézet ferchild :
egy kis olvasnivaló 
Ez nagyon jó, szal manapság a bérelhető magánsziget dzsungellel az ideális fejlesztői környezet  , és 4K$-ért keresnek fejlesztőt, az sem rossz.
|
|
|
|
Sztem úgy van ez mint a pc-n volt, elérte a hardware azt a szintet hogy már többet is tud mint a 2d-s pötyögést, most ez lesz trend ott is, ha még nem az...
"Az Adobe megoldásai körül az utóbbi időben egyre nagyobb a zűrzavar, hiszen a Flash Lite lejátszók újabb változatai már a gyengébb hardverrel szerelt mobilokon is tökéletesen futnak, míg a hardveres grafikus gyorsítót is használó Flash 10.1 még mindig nem tekinthető végleges változatnak."
Megintcsak mobilarena
|
|
|
Sajnos a flash még mindig nem használja ki a 3D gyorsítókártyákat. Az Action Script 3 pedig ugye gyorsabb mint az AS2 de még így se éri el a java vagy a c# sebességét.
Azért persze így is lehet komoly játékokat írni benne.
Az iPhone alkalmazások talán azért is profibbak, mert eleve több pénzt ölnek bele a tartalom elkészítésére, és sok neves cég lát benne fantáziát, míg az ingyenes flash játékok írása nem igazán vonzó a rutinos játékfejlesztő csapatok számára.
A végtelenbe és tovább!
|
|
|
Ja, mondjuk ebből a szempontból inkább a flash játékok vannak alulértékelve.
|
|
|
Orphy: Azért nem hiszem hogy android-ra a flash-re támaszkodnának.
" 1 GHz-es órajelen ketyeg. Memóriából sem fogunk hiányt szenvedni, a RAM és a ROM mérete egyaránt 512 MB [...] Az iPhone-okkal ellentétben ebben a készülékben nincs dedikált grafikus chip, mivel a Snapdragonban található 3D gyorsító, melynek teljesítménye megközelíti az iPhone 3GS-ben lévő PowerVR SGX 535 teljesítményét. Másodpercenként 22 millió háromszöget tud kiszámolni, míg a PowerVR megoldása 28 millióval büszkélkedhet — magyarán a Nexus One (és az Acer Liquid) megjelenésével felcsillan annak a reménye, hogy pár hónapon belül Androidra is olyan színvonalas játékok jelennek majd meg, mint iPhone-ra."
Mobilarena
|
|
|
Amcsiban egy ilyen játék kb olyan, mint amikor itthon 50ft-ért iszol egy kávét. Megnézi a képet, leszedi, játszik vele 10 percet aztán letörli. Nincs értelme túlbonyolítani a dolgot. ^^
|
|
|
Idézet kicsy :
Azért ha felmész egy Kongregate-re vagy hasonló portálra, bőven találsz jó, igényes játékot, és nemhiszem hogy az appstore játékok nagy része komplexebb a flash szintnél..
Hát, vannak kis egyszerű, 2D-s játékok is, de a múltkor láttam pl egy komplett Red Alert remake-et, amiben a régi, PC-s játékhoz képest 3D zoom, és további plusz feature-ök voltak...
A Flash-ről meg annyit, hogy biztos meg lehetne oldani, de egy kb 400-500Mhz-en ketyegő telefonon lehet hogy inkább én is kihagynám... Az egy dolog, hogy valószinűleg képregény lenne belőle, az meg egy másik, hogy a Flash-t ismerve sacc/kb fél óráig birná az akku... A stabilitásról meg inkább ne is beszéljünk... Nem tudom, ki mennyire lenne boldog, ha a flash-plugin crash miatt belassulna a telefon, esetleg lefagyna, stb...
De majd az Androidosok megmondják a tutit, nekik van flash-ük.
|
|
|
Nem tudom mennyire triviális a dolog, de valahogy nem tűnik egyszerűbbnek a dolog. Keresni így is kell a storeon, csak ha nem akar az ember vakon fizetni, akkor még a demót ki kell próbálnia (ha van), és még akkor is lehet, hogy nem olyan, mint amilyet játszani szeretnék. Akkor már inkább flash játékokat keresek ezzel az erővel. Amúgy is jobb a gépen játszani.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
|
|
|
Azért ha felmész egy Kongregate-re vagy hasonló portálra, bőven találsz jó, igényes játékot, és nemhiszem hogy az appstore játékok nagy része komplexebb a flash szintnél..
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|