játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5512
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5]
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202473   2014.04.13 00:32 GMT+1 óra  
hopsz, hehe, csak itt az elején vannak ezek

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #202472   2014.04.13 00:29 GMT+1 óra  
A kommentek azért ütősek
Én is k. örültem, mikor az első SID zene (igaz kissé rosszul, de felismerhetően) megszólalt a részleges C64 emulátoromból
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202471   2014.04.12 22:02 GMT+1 óra  



   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202470   2014.04.12 20:19 GMT+1 óra  
szóval. már betöltődik a videobios, de nem működik. betölteni betöltődik, csak épp nem ad képet. és valószínűleg az atai, működik már, és így a linux kernel is elkezd betöltődni, vagy legalább a boot szektorról a rendszerbetöltő elindul, de amíg nincs kép, addig ezt nemtom biztosan állítani. szóval most a prioritás a kép behozása lesz.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202467   2014.04.12 16:12 GMT+1 óra  
tévesen azt hittem, hogy a pio válaszmérete maximum 2 kbyte méretű lehet, ezzel szemben úgy tűnik, hogy lehet akár 64 kbyte is

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202450   2014.04.12 03:20 GMT+1 óra  
egy hibás, 64 bites adatokon dolgozó (bazmeg, ilyen is van) utasítás implementációja okozta a videobios crashelését. javítva.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202449   2014.04.11 23:26 GMT+1 óra  
asszem az interruptok is halottak

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202447   2014.04.11 21:13 GMT+1 óra  
a videobios sem működik

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202439   2014.04.10 23:14 GMT+1 óra  

   
versio - Tag | 674 hsz       Online status #202438   2014.04.10 23:04 GMT+1 óra  
szerintem erdemes lenne leirnod a titkos algoritmusodat , hatha valahol hiba van az elmeletben, nehogy a vegen deruljon ki hogy nem lehet megcsinalni ertelmes sebesseggel
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202435   2014.04.10 22:34 GMT+1 óra  
a floppy ok

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202430   2014.04.10 21:56 GMT+1 óra  
a 2. időzítőegység sem működött, és 10x gyorsabban számolta az időt. javítva.

most a bios nem látja a floppymeghajtót, és belefagy az ide eszközök érzékelésébe.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202407   2014.04.10 18:12 GMT+1 óra  
természetesen, évi 1-2 milliárd dollár ráfordítással meg lehet. tegyük fel, hogy nekem nincs annyi

   
versio - Tag | 674 hsz       Online status #202406   2014.04.10 17:57 GMT+1 óra  
minden intel processzorban van emulator, mert riscre forditanak , tehat meg lehet csinalni , mert mukodnek a procik
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202405   2014.04.10 17:41 GMT+1 óra  
nyilván tudományosan, definíció szerűen determinisztikus.

csakhogy x86-on még azt sem tudod, hogy hol végződik az opkód, amíg végre nem hajtod magát az utasítást, közben néha akár egy 10-20 mélységű függvénystruktúrán is végig kell menni, akár többször is, főleg a memóriakiolvasásokhoz, a regiszterektől függően folyamatosan változik a szegmentálás eredménye, változnak a lapkeretek és a tlb, meg ilyenek.

közben utánanéztem, és van a microsoftnak jites x86 emulátora, viszont az csak user módot tud, pontosan ezen oknál fogva.


illetve létezik még egy ilyen
http://en.wikipedia.org/wiki/IA-32_Execution_Layer

   
versio - Tag | 674 hsz       Online status #202404   2014.04.10 17:18 GMT+1 óra  
az eleg erdekes volna ha egy processzor utasitas nem lenne determinisztikus , plane nincsenek fokozatai, mert vagy az vagy nem

a problemak amiket latok , a magas frekvencia elresehez maximalis mag kihasznalas szukseges, ehhez az kell hogy elore dolgozzon valahogy a fordito, ha mar varakoznia kell az utasitasokra halott a dolog , a masik problema a cache urites , es frissites, es szinkronizalas
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202400   2014.04.10 16:35 GMT+1 óra  
szerintem x86 emulációhoz nincs értelme jitet használni, túl kevéssé determinisztikusak az utasítások. az általam feltalált technikával viszont elvileg 1000 ,,mhz''-ig, vagy valami hasonló értékig fel tudok majd menni, ami már kellemes lenne.

   
versio - Tag | 674 hsz       Online status #202399   2014.04.10 16:19 GMT+1 óra  
a jites forditasnal nem tudok elkepzelni gyorsabbat, gondolj pl egy ciklusra, egyszer leforditod es tobb ezerszer lefut 100%-os sebesseggel, az teny hogy a megirasa nem egyszeru
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202398   2014.04.10 15:39 GMT+1 óra  
a konzol emulátorok inkább dynarecesek szoktak lenni. legalábbis tudtommal a legtöbb az, és amúgy kb 20-30%-ot gyorsul tőle a szimpla emulációhoz képest, szóval nem egy járható út.

én viszont feltaláltam egy saját emulációs technikát, amivel viszont lehet, hogy tényleg elérhető lesz az 1 ghz a megfelelő gépeken.

   
versio - Tag | 674 hsz       Online status #202397   2014.04.10 15:33 GMT+1 óra  
gondolom ez azert van mert nem volt szukseg ra, amiga emulator van jites, a konzol emulatorok is jitesek , egyik mag fordit, masik futtat, igy a celszeru nem ?
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202396   2014.04.10 15:27 GMT+1 óra  
ez jóval komplexebb annál, mert a memóriakezelés nem igazán optimizálható. amúgy jites x86 emu tudtommal nincs.

   
versio - Tag | 674 hsz       Online status #202395   2014.04.10 15:23 GMT+1 óra  
nem ismerem az emulatorokat, de elmeletileg a jites nem sokat lassit, vegulis a .NET is emulator
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202394   2014.04.10 15:15 GMT+1 óra  
Idézet
versio :
a 100 mhz kicsit vekony, a jites megoldas 1000mhz-et siman nyom



melyik jites x86 emulátor nyom 1000 mhz-t (ráadásul optimizációk nélkül)?

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202393   2014.04.10 15:14 GMT+1 óra  

   
versio - Tag | 674 hsz       Online status #202391   2014.04.10 15:03 GMT+1 óra  
a 100 mhz kicsit vekony, a jites megoldas 1000mhz-et siman nyom
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202390   2014.04.10 14:52 GMT+1 óra  
-a pci implementációja kissé bugos volt, javítottam

-az shr és bűntársai nem úgy működnek, mint ahogy feltételeztem

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202385   2014.04.10 03:01 GMT+1 óra  
a memória: egy fix kb 70-80 megás memória-overheadja van, de ennek a kb fele kint lehet swapen, nem fogja állandóan matatni.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202384   2014.04.10 01:49 GMT+1 óra  
na, optimizációk nélkül 100 mhz-t tud

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202375   2014.04.09 19:32 GMT+1 óra  

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202374   2014.04.09 17:32 GMT+1 óra  
Idézet
Lord_Crusare :
Szóval 44%?



stimmt
de azóta már sikerült lefordítani legalább

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1327 hsz       Online status #202373   2014.04.09 15:07 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
az átírás végső szakaszának fideszes részének végén vagyok: kétharmadnál.



Szóval 44%?

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202372   2014.04.09 14:59 GMT+1 óra  
LEFORDULT


   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202370   2014.04.08 22:46 GMT+1 óra  
az átírás végső szakaszának fideszes részének végén vagyok: kétharmadnál.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202355   2014.04.07 15:12 GMT+1 óra  
milestone #2

most következik a pszeudókód átírásának végső szakasza C nyelvre.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202297   2014.04.01 02:43 GMT+1 óra  
megszakításkezelés.

ez nagyon trükkös, mert egy utasításon belül rengeteg helyen lehet irq, vagy ilyen-olyan faultok. ezt throw/cachevel szokták megoldani, mivel az opkódok a legtöbb esetben nem triviális módon okozzák ezeket, ezért throwal egyszerűen kiugranak, hogy az opkód végrehajtása ne történhessen meg.

ez persze egy eléggé rossz dizájn, legalábbis nekem nem tetszik, úgyhogy én inkább menteni fogom a processzor statejét, lockolom az eszközvezérlést, és a megfelelő helyen visszatöltöm majd a státuszt. jelenleg ez van kialakítás alatt.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202296   2014.03.31 22:45 GMT+1 óra  
nem optimizációk, simítások. ha ezek mind megvannak, utána következhet az, hogy C-be átírom.

   
Marcsello - Tag | 229 hsz       Online status #202295   2014.03.31 21:52 GMT+1 óra  
Making final optimizations.... And it's broke
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202294   2014.03.31 19:12 GMT+1 óra  
utolsó simítások a pszeudókódon.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202262   2014.03.29 18:43 GMT+1 óra  
a kurva nagy probléma ezzel csak az, hogy az IO műveletekhez így átmenetileg 16 bites módba kell dobni a procit, ami egy 2-3 órajeles overheadot jelent, lényegében 30-80%-al csökkentve az IO teljesítményét.

a 8 bites ioval nincs gond, mert az 32 biten is megy.
szóval 32 biten 8 és 32 bites regiszterekkel működő opkódok állnak rendelkezésre, 16 biten meg 8 és 16. szóval 32 biten nincs 16 bit, csak akkor, ha átmenetileg 16 bitbe pattintod a procit, például a megfelelő prefixxel.

és amúgy ja, mindegyik port minden biten elérhető.

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #202261   2014.03.29 17:57 GMT+1 óra  
Mondjuk nem lennének előrébb vele.
Az 1000 éve meglévő , XT óta "cipelt" IO eszközök regiszterei továbbra is 8/16 bitesek maradnak. A 8 bitest 8 bitesen, a 16-ost 16-osan kell kezelni. (Illetve ha emlékeim nem csalnak, akkor egy word-ös írással látszólag egyszerre lehet írni két szomszédos 8 bites regisztert, de ez le lesz bontva 2 db 8 bites elérésre)
Példa: 8253 típusú időzítő. Tuti találok a fiókomban ilyen IC-t. Ez egy 24 lábú IC, 8 bites adat porttal rendelkező cucc. Később a chipset része lett, de ugyanúgy kell kezelni, mintha külön lenne.
Amúgy 3 időzítő van benne. A speaker, a dinamikus memória frissítése, meg a DOS óra ment róla.
De említhetném a soros/párhuzamos portot. Még ma is gyártanak olyan gépeket, amiben benne vannak (Főleg ipari PC, de asztali alaplapokban is előfordul). Pont úgy kell kezelni őket, mint mondjuk a 286-osba dugott kártyán lévőt, azaz böködheted a 8 bites regisztereket az IN meg OUT utasításokkal.
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202257   2014.03.29 14:06 GMT+1 óra  
hát ezt mondom, hogy 386ban adták hozzá, a 32 bittel együtt. csak valahogy torvaldsék erről nem hallottak. persze nem azért mondom, hogy írják át 32 bitesre, mert akkor írhatom meg azt is.

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #202247   2014.03.29 08:53 GMT+1 óra  
A port utasítások 8/16 bitesek 386 alatt. OUT IN OUTS INS utasítások.
386-ban adták hozzá az INSD-t meg az OUTSD-t, ami már 32 bites adatokkal is elvan, de ezen kívül más nem is létezik.
A port címtartomány mindegyiknél 16 bites. Valószínűleg emiatt váltogat, a jó ég tudja.
(Nem programoztam x86 assemblyben, max pár soros asm betéteket, ha nagyon muszáj volt)
   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #202241   2014.03.29 00:00 GMT+1 óra  
hé, ezen beszartok

a linux kernel prefixxel 16 bites módba billenti a procit minden port műveletnél

legyetek üdvözölve 1979ben

a projektben már 1 hónap csúszás van, holott nem is terveztem ilyen hosszúra.
de, oh well, a pszeudókód már majdnem kész, és még kb 1 hét, mire megkezdődhet a C-re alakítás.

Ezt a hozzászólást Geri módosította (2014.03.29 00:59 GMT+1 óra, ---)

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #201994   2014.03.13 13:09 GMT+1 óra  
most az fpu-t faragom hozzá. kb fél úton járok a processzor implementálásában. amúgy az utasításkészlet sima 686 utasításkészlet lesz, a ritkább utasításokat egyelőre kihagyom, majd ha valaminek kell mégis, akkor implementálom bele.

a processzor pedig szerintem első körben 6x86L PR-90+ cpuidvel azonosítja majd önmagát.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #201962   2014.03.12 03:15 GMT+1 óra  
most 22ezer sor

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #201947   2014.03.11 03:37 GMT+1 óra  
a cpu monolit 30%-ban kész

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #201928   2014.03.10 14:53 GMT+1 óra  
Idézet
MaNiAc :
Ha már itt tartunk, valaki magyarázza el nekem, földi halandónak, hogy egy olyan emulátorhoz, ami jó eséllyel max egy doom2-t tud majd futtatni


na, hát azt éppenséggel valószínűleg pont hogy nem fogja tudni, mert ebben a 16 bites valós mód annyiban merül ki, amennyi okvetlenül kell a modern operációs rendszerek elindításához és legacy drivereihez.

Idézet
MaNiAc :
(mert software-es emulátor az istenadta, nem pedig hardware-ből megtámogatott vm!), minek ilyen cucc, hogy "long double", etc? Mármint hogy Matlabon meg hasonlókon kívül nem sok minden jut eszembe, ahol ilyen elmebeteg precizitás kellene...


már leírtam: időkezelés!

Idézet
MaNiAc :
Na mindegy, my 2 cents...
SZERK: Mielőtt besértődnél Geri a doom2-n, csak hasraütésszerűen mondtam valamit, kiindulva abból, hogy emulátor a cuccos, ráadásul egy tök más architektúrán megy... Az utolsó emulátor amit utoljára néztem, az egy C64 emu volt PC-re, de az is úgy nézett ki, hogy Pentium II kellett neki, kvázi többszörös erőforrásigénye volt a rendes C64-hez képest... A kérdésem a nagy precizitásról viszont továbbra is áll.


amúgy hozzátenném, hogy az x86 fpuja 80 bites, és csak akkor alakítja át a számokat, amikor kiveszed/beteszed a floating point stackre. és akkor ezen kívül tud több fajta belső precizitással is működni, amit állítgatni lehet.

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #201927   2014.03.10 14:49 GMT+1 óra  
Idézet
glezmen :
uj vagy errefele?
Geri az, aki (sajat allitasa szerint, termeszetesen minden szigoruan titkos, soha, senkinek semmit nem mutat, csak veri a mellet hogy 'marpedig de, es kesz' ) 300 sorban megirta a komplett SDL2-t, 30 soros scripttel elharitja a DDOS tamadast, meg meg rengeteg hasonlo vilagmegvalto csodat tett


ez mind így is van, gondolom azért nem vagy tisztában ezzel, mert új vagy itt.

Idézet
glezmen :
Az, hogy most ir egy (termeszetesen szinten titkos, soha senkinek meg nem mutatos) emulatort, ami majd sokkal-sokkal gyorsabb lesz mint eddig barmi, teljesen jol illik a sorba


így van, és te sosem fogod megtudni, hogy miért, mert én nem mondom el neked, te pedig nem vagy hozzá elég okos, hogy rájöjj. ezért írom én ezt az emulátort, és nem te. a böngészőt a jobb felső sarokban tudod bezárni.

   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #201925   2014.03.10 14:00 GMT+1 óra  
Ha már itt tartunk, valaki magyarázza el nekem, földi halandónak, hogy egy olyan emulátorhoz, ami jó eséllyel max egy doom2-t tud majd futtatni (mert software-es emulátor az istenadta, nem pedig hardware-ből megtámogatott vm!), minek ilyen cucc, hogy "long double", etc? Mármint hogy Matlabon meg hasonlókon kívül nem sok minden jut eszembe, ahol ilyen elmebeteg precizitás kellene...

Na mindegy, my 2 cents...

SZERK: Mielőtt besértődnél Geri a doom2-n, csak hasraütésszerűen mondtam valamit, kiindulva abból, hogy emulátor a cuccos, ráadásul egy tök más architektúrán megy... Az utolsó emulátor amit utoljára néztem, az egy C64 emu volt PC-re, de az is úgy nézett ki, hogy Pentium II kellett neki, kvázi többszörös erőforrásigénye volt a rendes C64-hez képest... A kérdésem a nagy precizitásról viszont továbbra is áll.
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
glezmen - Törzstag | 381 hsz       Online status #201918   2014.03.10 10:41 GMT+1 óra  
Idézet
Calmarius :
Nem ismerlek, nem tudom, hogy mennyire vagy otthon a témában, de ez nem egy hétvégés project.



uj vagy errefele?
Geri az, aki (sajat allitasa szerint, termeszetesen minden szigoruan titkos, soha, senkinek semmit nem mutat, csak veri a mellet hogy 'marpedig de, es kesz' ) 300 sorban megirta a komplett SDL2-t, 30 soros scripttel elharitja a DDOS tamadast, meg meg rengeteg hasonlo vilagmegvalto csodat tett
Az, hogy most ir egy (termeszetesen szinten titkos, soha senkinek meg nem mutatos) emulatort, ami majd sokkal-sokkal gyorsabb lesz mint eddig barmi, teljesen jol illik a sorba
   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5]