|
|
A Godot-nál az Android SDK kell, meg persze a project beállításoknál belőni a megfelelő értékeket (elérési útvonal, stb. )...
|
|
|
Köszönet ezen programfejlesztő szoftverek említéséért; be is "spájzolom" őket szorgalmasan.
Egyébként ezek (Godot és társai) tartalmaznak mindent az Androidra való fejlesztéshez, vagy még le kell tölteni ezt-azt hozzájuk, mint pl. a Game Maker: Studio-nál az SDK-t és NDK-t?
|
|
|
A libgdx szerintem is jó választás, egyrészt viszonylag kényelmes (java + xna-szerű keretrendszer), másrészt elég sok platformhoz van egygombos egy parancssoros (gradle) fordítás...
Ha inkább valami "maker"-t keresel, akkor érdemes lehet megpróbálni a Godot (hmm, ezt vajon hogyan kell tárgyas ragozásba tenni?  ).
|
|
|
|
Idézet bull333 :
Sziasztok, nem tudna mondani valaki mondani olyan ingyenes fejlesztő programot amivel lehet játékot fejleszteni androidra?
android sdk/ndk, unity, sdl, stb
|
|
|
Sziasztok, nem tudna mondani valaki mondani olyan ingyenes fejlesztő programot amivel lehet játékot fejleszteni androidra?
|
|
|
Sziasztok!
A Google Hangouts applikációhoz készítek chatfej alkalmazást. (Igen olyat mint annak a kék közösségi oldalnak van)
Eddig minden problémán túlküzdöttem magam, de ezzel nem jutok egyről a kettőre.
Következő a WindowManager-es LayoutParamsom (ami ugye a Chatfej megjelenítésért felel):
Kód: params = new WindowManager.LayoutParams(
WindowManager.LayoutParams.WRAP_CONTENT,
WindowManager.LayoutParams.WRAP_CONTENT,
WindowManager.LayoutParams.TYPE_SYSTEM_ALERT,
WindowManager.LayoutParams.FLAG_LAYOUT_NO_LIMITS | WindowManager.LayoutParams.FLAG_NOT_FOCUSABLE,
PixelFormat.TRANSLUCENT);
Hozzáadás:
Kód: windowManager.addView(chatHead, params);
Továbbá a chatHead-et ami nem-mellesleg egy sima RelativeLayout még beállítom így:
Kód: chatHead.setFocusableInTouchMode(true);
Így ha egy OnKeyListener-t regisztrálok a chatHead-re akkor a (fizikai) vissza gombot kezelni tudom.
Namost én szeretném a Home gombtól és az Alkalmazásváltó gombtól (App switcher / Recent apps) is szeretnék visszajelzést kapni. Tudom, hogy elméletben nem lehet azt a két gombot "kezelésbe venni", de a Féjszbúk Messenger is használja, szóval gondolom nem lehetetlen.
Mint mondtam elég csak a visszajelzés, tehát nem megakadályozni akarom a felhasználót hanem csak bezárni a nyitott üzenőmet. Tehát ez igazából nem is viselkedésváltásnak fogható fel, inkább csak kiegészítésnek, mert alapból nem úgy viselkedik mint kéne.
ui.: Az FB messenger visszafejtés nem játszik mert a Proguard nagyon szép munkát végzett rajta.
A segítséget előre is köszönöm.
|
|
|
Google I/O-n nem kapott nagy figyelmet ,de Dart-hoz érkezett Android támogatás:
Hir
Tutorial
|
|
|
|
Oh, köszönöm, az én elmémben ez sokkal bonyolultabban állt össze. Remélem ez működik majd.
|
|
|
|
Nem vagyok egy nagy Java(Android edisön) guru, viszont elakadtam egy komoly programozási alapelmélet-ben. A lényeg az hogy szépen megírogattam senior játékot más rendes programnyelven, abból fordítottam egy lib-et (libajatekneve.so) amit egy előre elkészített kód betölt és, nos "futtat". Ez mind szép és jó, hiszen csak a lib-ből hivogatja a különböző funkciókat, amikor szükség van rájuk, viszont én elhatároztam, hogy rezgést is akarok vinni a játékba, amit meg visszafele kéne hívogatni (vagy lehet belerakni egy olyant is a main loop-ba, hogy if (rezegj) {...} de az nem profi) szóval egyszer láttam már egy megoldást arra, hogy hogyan oldották meg más nyelveken ezt a visszafele hívásos témát. De nem nézegettem bele. Szóval tök zsír lenne, hogyha a lib-ből cask meghívnék egy rezegj()-et és rezeg. Szóóóóóval mi erre a legjobb megoldás ? valahol az init-nél kéne átadni ?
|
|
|
Idézet LBandy :
Megadtad Library Reference-ként a libet a projektnek, jó az elérési út? Eclipse szokott ilyenekkel babrálni, nekünk nem volt vele baj.
Ez megvolt, többször ellenőriztem is.
Idézet __z :
DMG :
Én csak a doksit olvasgattam, ami esetleg kapcsolatos lehet a problémával:
- "Important: The Play Games services APIs have been revised to support the simplified Google API client programming model for Google Play services. The previous Games client is deprecated as of February 7th, 2014. Existing and new developers are strongly encouraged to use GoogleApiClient instead of the deprecated GamesClient."
- "To simplify your game development, we strongly encourage that you subclass the main Activity in your game from the BaseGameActivity class. The BaseGameActivity class wraps the GoogleApiClient, reducing the complexity of setting up a connection with the Google Play servers and managing user sign-in. "
Itt vana kutya elásva, köszönöm szépen! Valahogy Google most nem volt a barátom, sejtettem hogy ez lehet a dologban, de valahogy nem találtam frissebb leírást, rögtön utána járok, köszönöm még egyszer!
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
DMG :
Én csak a doksit olvasgattam, ami esetleg kapcsolatos lehet a problémával:
- "Important: The Play Games services APIs have been revised to support the simplified Google API client programming model for Google Play services. The previous Games client is deprecated as of February 7th, 2014. Existing and new developers are strongly encouraged to use GoogleApiClient instead of the deprecated GamesClient."
- "To simplify your game development, we strongly encourage that you subclass the main Activity in your game from the BaseGameActivity class. The BaseGameActivity class wraps the GoogleApiClient, reducing the complexity of setting up a connection with the Google Play servers and managing user sign-in. "
|
|
|
Megadtad Library Reference-ként a libet a projektnek, jó az elérési út? Eclipse szokott ilyenekkel babrálni, nekünk nem volt vele baj.
|
|
|
Valaki próbálta már a google play service-t? Én feltettem a lib-et, de amit találtam hozzá példa programot, abban olyan hivatkozások vannak, amiket nem találok a lib-ben? Valaki esetleg tud valami használhatót?
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Idézet M4 :
Ouya Everywhere: más eszközökre is fel lehet majd telepíteni az ouya store-t. Gondolom ahol van gamepad.
Navégre, elég nehézkes volt az androidban kontrollerrel mászkálni
|
|
|
Az Ouya-ra fel lehet majd rakni kipróbálható rész nélkül is játékot. Néhány fejlesztő panaszkodott, hogy nem tud vagy nem akar demót csinálni és így akarják a platformra csábítani őket. Nagy fejlesztők lehetnek, különben elég nagy hülyeség ez a döntés (szerintem). Sokan panaszkodnak, hogy a játékok ingyenes kipróbálhatósága volt a fő okuk az ouya vásárlására.
https://www.ouya.tv/its-about-choice/
Ouya Everywhere: más eszközökre is fel lehet majd telepíteni az ouya store-t. Gondolom ahol van gamepad.
|
|
|
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Ahhoz, hogy Androidra "bármit" alkothass, nem feltétlenül kell Android SDK, vagy JNI. Mivel ez is egy Linux, ezért szimpla Command Line cuccokat, így is lehet futtatni (lásd gcc, avr-gcc, avr-dude, vagy a Busybox) ahhoz gyakorlatilag nem kell semmi ilyen, ha a Terminál appot nem számítjuk annak... Persze ezzel effektíve nem sokat lehet kezdeni.
|
|
|
Nyilván nem ördögűzés, de azért nem is az a nagy zöld "Build apk" gomb megnyomása effektus mint ahogy az általam felsoroltaknál, ennyi.
|
|
|
Idézet LBandy :én SDL-lel dolgozom amúgy, azt azért nem említettem, mert ott is mókolni kell, hogy menjen telón
mit kell mokolni? 
az SDL-hez eleve adott Java kodban par karaktert kell atirni, ha meg akarsz kulso file-okat betolteni/menteni, akkor kell kb. ket plusz sor a forraskodba...
A build file-ba kell meg nehany sor (lenyegeben a file-ok listaja es a hasznalt libraryk) de ezt meg csak egyszer kell megcsinalni, utana akar mas projecten is felhasznalhatod, csak a forrasfile-ok listajat kell kicserelni
|
|
|
Az Android SDK kell ahhoz, hogy bármihez kezdhess droidon, lehetővé teszi alkalmazások készítését java-ban. Ahhoz, hogy c/c++-ban tudj rá fejleszteni, kell az Android NDK is, ami a natív kódot futtatja, és JNI-n keresztül tudnak kommunikálni egymással a rétegek. Ezek megismerése és alacsony szinten történő összekapcsolása azért nem a legtriviálisabb dolog főleg kezdő kóderek számára (én SDL-lel dolgozom amúgy, azt azért nem említettem, mert ott is mókolni kell, hogy menjen telón), a másik három pedig gyakorlatilag kiköpi magából az apk-t. Van erről számtalan tutorial, de ha natív android fejlesztésre adod a fejed, akkor nem árt felkészülni.
|
|
|
A Unity mellé is kell az SDK,nélküle nem működik.
|
|
|
Idézet __z :
Idézet glezmen :
Unity3D-t erdemes megnezni, "gepkozelibb" megoldasra meg ott az SDL
Jaja, meg van valami Android SDK, vagy mi a szösz is, állítólag azt is elég sokan használják... 
SDK? Az mi, valami DiakKor? 
Egyebkent jogos a felvetes (bar azzal meg az a bajom, hogy az adott platformhoz kot, en meg az ilyeneket kerulom  )
|
|
|
Idézet glezmen :
Unity3D-t erdemes megnezni, "gepkozelibb" megoldasra meg ott az SDL
Jaja, meg van valami Android SDK, vagy mi a szösz is, állítólag azt is elég sokan használják...
|
|
|
Unity3D-t erdemes megnezni, "gepkozelibb" megoldasra meg ott az SDL
|
|
|
Unity 3D, UDK, Marmalade SDK, csak hogy hármat említsek.
|
|
|
Idézet VGyuri :
Programozó vagyok és elkezdtem foglalkozni az Androidos játék fejlesztéssel, de már egy jó ideje keresek egy olyan ingyenes keretrendszer erre a célra megfelel. Nagyon hálás lennék ha valaki tudna nekem ajánlani egy olyan keretrendszert ami az ilyen játék fejlesztésre megfelel.
Szia!
Ez engem is érdekel, mármint hogy milyen célszoftverekkel lehet Androidra játékokat fejleszteni. Ahogy most a világhálón utánanéztem, hogy milyen, lehetőleg ingyenes programnyelvek vannak erre, akkor pl. a GL Basic és az AGK Basic eszközöket láttam említve, mégpedig itt:
http://www.pchogyan.net/wp/jatekfejlesztesre-optimalizalt-programozasi-nyelvek-listaja/
Remélem, valamelyest tudtam segíteni ezzel.
|
|
|
Idézet DMG :
Na ja, ezért nem készül rá egy app sem, mert konkrétan lehetetlen rá fejleszteni.
Nálad komoly nényszer néha néha megjelenni ebben a topicban és trollkodni egy 4-5 sort, hogy miér tnem fejlesztessz androidra, nos, ez egy Android-os topic ha nem fejlesztessz rá, akko rnem kell ide bejönni. 
Ha gépi kódban lehetne csak rá fejleszteni, akkor is készülne rá app, csak az nem mindegy mennyi munkával. Az, hogy egy "Hello world" is kínszenvedés a fejlesztői eszköz hibája, nem az enyém. Ez egy fórum, ahol a véleményemet leírhatom, nem kötelező elolvasni és rá reagálni. Szép napot neked is.
|
|
|
Sziasztok!
Programozó vagyok és elkezdtem foglalkozni az Androidos játék fejlesztéssel, de már egy jó ideje keresek egy olyan ingyenes keretrendszer erre a célra megfelel. Nagyon hálás lennék ha valaki tudna nekem ajánlani egy olyan keretrendszert ami az ilyen játék fejlesztésre megfelel.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv, Gyuri
Hobbi Unity-s
|
|
|
Idézet glezmen :
Az alap megoldas az, ahogy azt kitalaltak.
Az, ha te ujra feltalalod a melegvizet es megirod nullarol azt, amit egy sima fuggvenyhivassal/event handlerrel is el tudnal erni, szerintem eros onszopatas, de ahogy gondolod 
igazából egy jól bevált alap kódot módosítottam csak, mert volt benne ez a bug, és hidd el, örülnék ha lenne meleg vizem, de ez nem az a kategória  . a tap/touch eventek teljesen nagyon jól vannak megcsinálva, de hidd el az android soft-keyboard-jához teljesen fölösleges ilyen bonyolult rendszert összehozni, mert jóformán arra fog csak kelleni az egész játék során, hogy egyszer beolvassa a nevedet, és kész, és (mint ahogyan ezt máshol is írják) bőven optimális az ha string-et passzolunk a .so-nak.
|
|
|
Idézet Marcsello :
akkor használj Ultimate függvényeket arra, hogy beolvasd a felhasználónevet, majd érzékeld, ha a felhasználó a done gombra rányomott. Én bőven el vagyok az alap megoldásokkal (mellesleg a fő játék egy .so-ban foglal helyet, amiben komplexebb kezelés van az android-java csak az összeköttető a hardver és a játék között).
Jah, amúgy inkább mégis csak zglNativeInputEnd()-et tettem bele, mert sehogy sem akarta venni az adást 
Az alap megoldas az, ahogy azt kitalaltak.
Az, ha te ujra feltalalod a melegvizet es megirod nullarol azt, amit egy sima fuggvenyhivassal/event handlerrel is el tudnal erni, szerintem eros onszopatas, de ahogy gondolod
|
|
|
akkor használj Ultimate függvényeket arra, hogy beolvasd a felhasználónevet, majd érzékeld, ha a felhasználó a done gombra rányomott. Én bőven el vagyok az alap megoldásokkal (mellesleg a fő játék egy .so-ban foglal helyet, amiben komplexebb kezelés van az android-java csak az összeköttető a hardver és a játék között).
Jah, amúgy inkább mégis csak zglNativeInputEnd()-et tettem bele, mert sehogy sem akarta venni az adást
|
|
|
Idézet Marcsello :
Hello mindenki, nem vagyok jártas a Java-ban de azért a lényeget kikombináltam ADT-ben, és az egyik példakódot akarom csak buzerálni, mert ha rányomok a soft keyboard-ban az enter-re azt nem küldi el, mert nincs benne a megfelelő függvény abban az if-ben.... na mindegy, csak anyit kérdeznék, hogy van olyan funkció, amivel egy adott karakterkódot (pl.: 13 -> enter, androidban nem az de mindegy) teljesen egyszerűen és szimplán String-é alakít ? jah és az ADT is támogatja, mert amit találtam a neten, azt nem hajlandó bevenni...
szerintem nagyon rossz iranyba indultal el, normalis rendszeren nem egyes billentyulenyomasokat olvasunk ki, hanem magasabb szintu fuggvenyekkel, esemenykezelessel olvasod be amit szeretnel
(hogy ez az androdos javaban hogy megy nem tudom, en SDL-en kereszul hasznaltam)
|
|
|
nekem ez bőven elég, ha meg ez sem működik csinálok egy zglNativeInputEnd()-et a .so-ba és nincs többé gond
|
|
|
Nincs mit. Ha más hivatalos megoldás van, valaki talán megmondja. Nekem ez jött össze...
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Köszönöm, így már okés 
igaz, valamiért nem hiszi el, hogy az enter, amit beírtam, de ezzel már eljátszogatok magamtól
|
|
|
Gyorsan meg is nyitottam most eclipse-t és megnéztem.
így engedni, ha csak char van benne, reklamál.
String ezis=new String( ""+(char)28 );
---
illetve:
Kód: String ezis=""+(char)28;
De most nem ismerek függvényt, aminek csak string kell, szóval arra nem tudok ránézni.  ,
---
micsoda probléma. Csinálok egyet.... xd
Kód: private void nem(String _in)
{
}
private void tom()
{
nem(""+(char)12);
}
itt még befogadja így.
Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2013.12.07 16:03 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
Csak berakok egy maszatolt példát, azt kivehető hogy működik.
Kód: float lebeg=488.8f;
String alajos=new String( "iddqd"+(char)12+(char)158+'G'+lebeg);
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
igen, ez még valahogy megy, csak nekem string kellene, mert erre azt adja, hogy:
The method zglNativeInputText(String) in the type ZenGL is not applicable for the arguments (char)
és, két kvik fixem van:
- átcsinálom a zglNativeInputText(String)-ot zglNativeInputText(char)-ra
- vagy csinyálok egy ilyen method-ot, hogy zglNativeInputText(char)
sajnos, egyik sem nem jó megoldás, nekem egy string-be kellene belepakolnom az $1C azaz a 28-as karaktert (hogy miért pont ezt, foggggalmam sincs), és átpasszolni a zglNativeInputText()-nak
|
|
|
Szinte ugyanaz, mint a c++, csak jobban meg kell neki magyarázni, hogy mi kell.
(char)12
(char)bobby
(int)'A'
private char malamut=(char)12;
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
|
|
|
aszongya' (nem nagyon konyítok a javához, szóval általánosan írom le) vannak ugye a karakterkódok:
http://www.asciitable.com/
amik ugye szám formátumúak (int asszem) ilyen számokat veszek be az android billentyűzetéről.
ezekből a számokból én string-et szeretnék csinálni(pl.: 65 -> "A" )
éééééés ezt hogyan vitelezem ki ADT/Elcipse/java/akármi-ben
Kód: nagyon gagyi pascalos példa:
writeln(chr(65));
output:
A
ADT/Elcipse/java/akármi:
public boolean onKeyDown( int keyCode, KeyEvent event )
{
if ( keyCode == KeyEvent.KEYCODE_ENTER ) {
zglNativeInputText(Ide kellene egy adott (sajnos nem szabványos enter) karakter string-ként);
HideKeyboard();
}else if ( keyCode == KeyEvent.KEYCODE_DEL )
zglNativeBackspace();
else if ( keyCode >= KeyEvent.KEYCODE_0 && keyCode <= KeyEvent.KEYCODE_9 )
zglNativeInputText( ((Integer)(keyCode - 7)).toString() );
return super.onKeyDown( keyCode, event );
}
tehát egy chr-el egyenértékű függvényre lenne szükségem amit elfogad az ADT/Elcipse/java/akármi.
igazándiból minden mást a pascal-ból fordított lib*.so végez el, és neki kell bevitelnél karaktereket string-ként továbbítani (azért string mert vannak olyan billentyűzetek, amik egybe viszik be a szavakat, meg ilyenek)
|
|
|
Nekem kicsit kusza, amit leírsz, nem igazán értem, hogy mit is szeretnél csinálni, és hgoy mi a problémád.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
Hello mindenki, nem vagyok jártas a Java-ban de azért a lényeget kikombináltam ADT-ben, és az egyik példakódot akarom csak buzerálni, mert ha rányomok a soft keyboard-ban az enter-re azt nem küldi el, mert nincs benne a megfelelő függvény abban az if-ben.... na mindegy, csak anyit kérdeznék, hogy van olyan funkció, amivel egy adott karakterkódot (pl.: 13 -> enter, androidban nem az de mindegy) teljesen egyszerűen és szimplán String-é alakít ? jah és az ADT is támogatja, mert amit találtam a neten, azt nem hajlandó bevenni...
|
|
|
Idézet Parallax :
Lehet a felhasználóknak a rendszer jó, de a fejlesztők támogatása egyenlő a 0-val. Mi az, hogy nincs C/C++ projekt, egy Linux alapú rendszeren? Az NDK, meg az elternatív fordítgatás egy vicc. Én addig nem foglalkozok ezzel a platformmal, amíg nem lesz normális natív támogatás hozzá, amikor az Android IDE-ben megnyomom a new project gombot és megcsinál egy OpenGL Frame application-t. Ez ennyire nehéz egy Google szintű világcégnek az nevetséges. Még a Samsung is fényévekkel előrébb jár ilyen téren a Tizen-el.
Na ja, ezért nem készül rá egy app sem, mert konkrétan lehetetlen rá fejleszteni.
Nálad komoly nényszer néha néha megjelenni ebben a topicban és trollkodni egy 4-5 sort, hogy miér tnem fejlesztessz androidra, nos, ez egy Android-os topic ha nem fejlesztessz rá, akko rnem kell ide bejönni.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
|
|
|
eleve úgy próbáltam. (a régi sdkban amúgy még le tudta töltögetni a dolgokat)
de nyomtam rá egy shift deletet, majd visszatérek rá jövőre.
|
|
|
Idézet Geri :
...sőt arról sem tud az applikáció, hogy lenne internet...
Akkor nálad komoly gondok vannak, esetleg superuser-ként?
|
|
|
...sőt arról sem tud az applikáció, hogy lenne internet...
|
|
|
Idézet Geri :
visszatenni a 6ost nem túl nagy biztonsági kockázat? a 2.1 nekem amúgy kissé kevés lenne, de majd mindjárt megnézem hogy mi van még itt.
Mivel nem rég telepítettem újra, ezért nekem nem volt rajta még java, úgyhogy egyből a 6-ost raktam, de szerintem nem akkor gáz.
Idézet Geri :
hopp, 4.4nél kisebbet nem enged létrehozni, sőt, a régebbi sdk-kat installálni sem engedi
nekem nem szórakozott, kapásból leszedte, az 1.5-öt is, meg a többit is, amúgy ha lejött minden, akkor az összes mindent újra kell indítani (Elcipse, SDK, AVD meg ezek)
Ezt a hozzászólást Marcsello módosította (2013.11.29 21:18 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|