|
|
Sziasztok!
Ahogy látom nincs külön MonoGame topic, ezért itt kérdezem (tlaán nem nagy probléma, mivel gondolom a válasz legalább is hasonló):
Tudja valaki hogyan lehet patch-et és/vagy expansion-t készíteni egy már kiadott mobilos játékhoz? Az alap "problémám" az, hogy ha a kiadott játék tartalmaz olyan bugokat, amiket nem vettem észre, akkor ezeket szeretném patch-el orvosolni, illetve ha egy játék sikeres, akkor szeretnék hozzá extra tartalmakat kreálni egyfajta expansion keretein bellül.
Tehát: van erre valamiféle Visual Studio-s project, vagy valami általános megoldás? Gugliztam napokig a témában, de semmi hasznosat nem találtam.
Köszi előre is,
Malloy
|
|
|
Idézet antonianusz :
Értem .Szóval érdemesebb lenni inkább Unityvel foglalkozni,igaz?Az több platformos,jó a futási sebesége és gyorsan is lehet benne fejleszteni...
Jól gondolom..?
Ha csak annyi a cél, hogy létrehozz egy játékot, akkor igen, mert az XNA csak egy framework, amihez még sokmindent meg kell írni. Ha viszont érteni is szeretnéd, hogy mi miért van és te akarod írni a rendszert is, akkor a C++ al érdemes kezdeni. Minden esetben érdemesebb szerintem egyszerűbekkel kezdeni, nem rögtön 3D FPS-el.
|
|
|
Értem .Szóval érdemesebb lenni inkább Unityvel foglalkozni,igaz?Az több platformos,jó a futási sebesége és gyorsan is lehet benne fejleszteni...
Jól gondolom..?
|
|
|
Mindennel össze lehet, akár egy SetPixel fgv-el is, csak az a kérdés mennyi idő alatt, milyen platformokra, milyen futási sebességgel stb. Az XNA hivatalosan már egy ideje megszűnt.
|
|
|
Sziasztok!
XNA keretein belül milyen típusú játékok fejleszthetők..? Most konkrétan az lenne a kérdésem,hogy.. ha van 2-3 profi grafikus a csaptban akkor össze lehet vele állítani egy kicsit összetettebb játékot ,teszem fel egy CS 1.6-hoz hasonló FPS...?
|
|
|
Az alapokhoz elég csak minimálisan ismerni a rendszer működését - ilyenekre gondolok, h ha vertex shaderben számolsz valamit, abból mi lesz a pixel shaderben, és így tovább. Egyébként pedig olyan, mint egy C nyelv, csak speciális függvényekkel. A végcélod végül is az, hogy kiszámold egy pixelnek a színét. Egy nagyon egyszerű shader például csak annyit csinál, hogy a vertex shaderbe bejövő értékeket továbbadja a pixel shadernek, a pixel shaderben mintavételezel egy textúrából, majd ezt beállítod kimeneti értékként.
Szerintem nézz rá, alap szinten nem egy nagy ördöngősség az egész.
|
|
|
Jah mostmár értelek, hát eddig is így használtam ahogyan leírtad.
Semmi bajom a shaderezéssel, azon kívül, hogy sosem nyúltam hozzá, tehát kb 0 shader tudással rendelkezem.
Ezt a hozzászólást Pixi módosította (2014.08.01 21:21 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
Egyrészt, nem igazán értem, hogy miért lenne gyorsabb, de dönts belátásod szerint.  A rárajzolást pedig úgy értettem, hogy kirajzolod az alap textúrát, majd valami ehhez hasonlót rajzolsz rá additive blendeléssel.
Egyébként mi a bajod a shaderekkel? XNA-val elég egyszerű használni őket, és az internet valószínűleg tele van ilyen 2D deferred point light shaderekkel. A háttérben a BasicEffecttel rajzol a SpriteBatch is, szóval nem vagy sokkal hátrébb.
Ez a technika pedig csak annyi, hogy a shadernek beadod bemenetként a két textúrát (a színt és a normalt), onnantól pedig egy viszonylag egyszerű shader kiszámolja a megvilágítást ebből a két adatból. Szerintem érdemes lenne kipróbálnod, nem egy nagy ördöngősség a shaderezés.
|
|
|
Matzi szerkesztőnk szerintem átírhatná a topic nevét (XNA/MonoGame), mert így sok újonc, vagy akár itt lévő azt hiszi, hogy az XNA teljesen halott.
Instalok: Mit értesz az alatt, hogy rárajzolok egy fény textúrát? Tudnál erről részletesebb leírást, esetleg kis sablon képet mutatni? nem értem, hogy te egy statikus textúrára gondolsz, ami eleve meg van rajzolva, aztán úgy áll végig, vagy pedig valami multi textúra trükközés? Az nem baj ha nem olyan szép tőle az eredmény, de érdekelne mire gondolsz. Mert XNA-ban nem szeretnék én 3D-vel foglalkozni, sem shaderezni...arra ott van az Unity. Viszont a 2D egyértelműen gyorsabb XNA/Mono-val...
MaNiAc: Jah pl. amióta Desktop-ra is támogatott lett a DX portolás (3.2-től, addig csak OpenGL volt, és DX csak Metro-ra), azóta abban tolom leginkább. Valamiért sokkal stabilabbnak tűnik mint az XNA-s DX... Konkrétan a FixedTimeStep nem zabálja maxon a procit, hogy 60FPS-vel fusson a Game...ez pl. nagyon jó. Én igazából a Price menüpontot hiányolom a megújult honlapjukról, vagy csak én vok segghülye és nem találom. Azt tudom, hogy Windowshoz meg Linux-hoz ingyenes, a Xamarin fizetős...
|
|
|
No, ez nice, nem is tudtam, hogy a MonoGame-ben még mindig ennyi puskapor van
Supported platforms:
Android
Linux
MacOS
Ouya
PSM
Windows Phone
Windows 8
WindowsGL
Egész pofás!
|
|
|
Igazából ez egy olyasfajta deferred shading, csak itt adottak a textúrák, nem kell kiszámolni. Sajnos nem ilyen egyszerű a dolog, ezt shaderrel számolják, nézd csak meg, függ a felületi normáltól az adott pontra eső fény. Megoldható természetesen úgy is, hogy van egy alap textúrád, és arra rárajzolsz egy fény textúrát, de az nem lesz ennyire szép.
|
|
|
Hali. Nem foglalkoztam még mélyebb szinten grafikával. Ezt mégis hogyan lehet megoldani? Konkrétan 0:12-től van az a rész, ami érdekel. Egymásra húzott két különböző textúrát csak? O.o Létezik ilyen extra shader nélkül? Úgyértem az XNA/MonoGame-ban van pár alap kirajzolási mód a SpriteBatch-nél, és most az Additívre gyanakszom, aminél egymáshoz adódnak a rétegek:
2D Lightning
|
|
|
Koszonom szepen a sok valaszt. En neki kezdenek a unity-nek de nincs hozza semmi magyar tutorial legalabb tudjam hogy hol kezdjem el.. de ha vki tud benne segiteni meg koszonom mert ugy todom az eleg jo engine.
|
|
|
Instalok: A Microsoft szüntette meg a támogatást, de a MonoGame fejleszti tovább folyamatosan. Én már alapból Mono-s DX-et vagy GL-t használok, csak annyira használom az XNA-t, hogy a Content-eket átkonvertáljam.
http://www.monogame.net/
Trukkoshekus: Én azért nem venném meg azt a tanuló DVD-t, annyira nem éri meg.  2D-t könnyen el tudsz sajátítani, 3D-hez pedig tényleg ott van az Unity. De szerintem jobban megtanulsz programozni ha XNA-val kezded. C++ nyilván keményebb dió, mondjuk én nem próbáltam még. Ez egy nagyon jó gyorstalpaló XNA-hoz (meg újabban ott van a MonoGame is), ide nem is kell olyan nagy angol tudás szerintem:
http://rbwhitaker.wikidot.com/xna-tutorials
http://rbwhitaker.wikidot.com/monogame-tutorials
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|