játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5504
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2528

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]
mogul - Tag | 153 hsz       Online status #211764   2018.01.04 22:58 GMT+1 óra  
a sports packban is vannak érdekes dolgok

   
mogul - Tag | 153 hsz       Online status #211762   2018.01.04 22:20 GMT+1 óra  
valószinűleg sokan tudnak róla, de biztos van aki még nem

open source modellek:

https://github.com/LeeBamberTGC/FPS-Creator-Classic

itt van leirva mi van bennük
http://fpscreator.wikia.com/wiki/List_of_Model_Packs

a Model Pack 1 (álarcos katona, simaszkos meg félmeztelen)
Model Pack 29: Tropical Foliage
Model Pack 32, 49 (Office)
érdekes szerintem
fragmotionnal át lehet alakitani fbx-re, a dds-t meg a ddconverterrel lehet többet is egyszerre

   
gaborrr - Tag | 2 hsz       Online status #211601   2017.09.28 08:28 GMT+1 óra  
Idézet
gberes :
Szia!

Unityn belül ha a project ablakban kiválasztod az fbx-et, akkor az inspectorban a model tabon van egy olyan mező, hogy scale factor. Ezzel importáláskor tudod méretezni a modellt, így is megoldható az, hogy 1x-es transform scale mellett egyforma méretű legyen aminek kell.



Köszönöm, addig eljutottam egy jó kis youtube videó segítségével, hogy a MAX-ban elvileg át tudtam váltani metrikusra a méreteket és be tudtam állítani a valós dimenzióit a modellnek. Így már egyforma modell méreteket kapok Unity-ben is. Az más kérdés, hogy gondolom majd minden mást ezekhez a modellekhez kell állítanom. Aztán lehet, hogy rosszul közelítem meg a kérdést, de elbogarászok vele.

   
gberes - Tag | 38 hsz       Online status #211600   2017.09.28 08:23 GMT+1 óra  
Szia!

Unityn belül ha a project ablakban kiválasztod az fbx-et, akkor az inspectorban a model tabon van egy olyan mező, hogy scale factor. Ezzel importáláskor tudod méretezni a modellt, így is megoldható az, hogy 1x-es transform scale mellett egyforma méretű legyen aminek kell.

   
Eldor - Tag | 163 hsz       Online status #211599   2017.09.27 19:42 GMT+1 óra  
Szia!

3ds MAX esetében fogalmam sincs, hogy van-e ilyen beállítás.

Blender-ben meg lehet adni az objektum dimenzióját. Ha itt beállítod 1.38-ra a Z-t, akkor az objektum scale-jét úgy fogja beállítani, hogy a bounding box magassága 1.38 legyen. Ezt manuálisan minden objektumnál meg kell csinálni (lehet scriptelni is, de az már több tudást igényel). Ha sikerült beállítani a scale-t, akkor érdemes még apply-olni: ez ténylegesen átméretezi az objektum hálóját, nem csak a transzformációját állítja be.

   
gaborrr - Tag | 2 hsz       Online status #211598   2017.09.27 08:25 GMT+1 óra  
Sziasztok,

Technikai kérdés lenne és csak igen lájtosan kapcsolódik a játékfejlesztéshez (bár ott ugyanez volt a bajom). Bevallom nem nyálaztam végig a fórumot, bár lehet már volt ilyenről szó és azt is előrebocsátom, hogy nem vagyok otthon 3D-ben, programozó vagyok nem modellező.

A következő lenne a problémám. Adott egy 3D modell pl. egy szék, ennek megvan a forrása DWG-ben, ezt szeretném áttenni Unity-be egy AR projektbe. Eddig rendben is lennék, DWG-t importálom MAX-ba, utána export FBX-be és már bent is van. (nyilván textúrák nélkül de jelen verzióban ez lényegtelen).

Hol kell nekem méreteznem, hogy mindenem ugyanúgy nézzen ki Unityben? Most bedobtam két széket és az egyik 3.4f scale esetén akkora mint a másik 45f-es scalen. Ezt a problémát hogyan lehet kiküszöbölni? 3DS Maxban valahogy lehet real life scale alapján beállítani egy egész modelt? Tehát ha én azt akarom, hogy mondjuk az 138cm magas legyen a valós életben? Van bármi megoldás arra, hogy uniformizálni tudjam a modelljeimet?

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]