játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5512
FZoli:    4895
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2199
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [50] [55] [60] [65] [70] [75] [80] [85] [90] [95] [100] [105] [110] [115] [120] [125] [130] [135] [140] [143]
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212795   2019.11.13 09:13 GMT+1 óra  
a húrelmélethez kapcsolódi; abban segít, hogy amikor egy számolási problémában elakadsz valami miatt (ami a húrelméletben szinte mindennapos), akkor a másik elméletben formalizálva tovább tudsz jutni. Még mindig ajánlom a The Elegant Universe c. könyvet, amiben Brian Greene ezeket gyakorlati példán keresztül is megmutatja.

https://www.dropbox.com/s/krh7cfw18hart2l/7.%20Brian%20Green%20-%20The%20Elegant%20Universe%20%281999%29.pdf?dl=0
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
zeller - Törzstag | 508 hsz       Online status #212792   2019.11.13 06:54 GMT+1 óra  
kivancsiva tettel ezzel az anti de sitter dologgal. utananezek. van valami vonatkozasa a grafika teren?
(update: ha jol latom inkabb a korabban koruljart relativitas temahoz, az is jo beszelgetes volt )
ami a problemamat illeti, most egy kicsit elvonulok gondolkozni, de majd meselek mire jutottam.

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212791   2019.11.12 21:11 GMT+1 óra  
😳 ...akkor inkább beszéljünk az anti-de Sitter/conformal field theory összefüggésről

szerk.: oké a DI nem volt világos, hogy minek a rövidítése, de ezek szerint dependency injection. Ezt annakidején még nem alkalmaztam (csak nemrégóta); ha tudsz egy vázlatos ábrát mutatni, hogy mit szeretnél, akkor könnyebben tudok segíteni (akár C++1x módszerekkel).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
zeller - Törzstag | 508 hsz       Online status #212790   2019.11.12 21:06 GMT+1 óra  
az volt a masik gondolatom. kosz a kodot egyebkent.

Az alapcelom az, hogy egy olyan (dependnecy) grafot epitek amelyikben az objektum allapotatmenetek csak valid invariansok kozott tortenhetnek meg.
ha ugy definialom a totally constructed allapotot, hogy a handlerek is be vannak allitva, akkor azokat vegig kell utaztatni az egesz peldanyositasi lancon, ami agyhalal.
maskulonben pedig partially constructed objektumaim vannak.
szoval azt is mondhatjuk, hogy felesleges peremfeltetelekkel szorakoztatom magam
btw ennek a temanak a koruljarasa kozben futottam bele a boost.di-ba is
prezi
leiras

meg nezegetem...

(persze a global registryket/singletonokat is kerulom, tesztelhetosegi okokbol leginkabb)

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212789   2019.11.12 14:37 GMT+1 óra  
std::function miért nem jó?

Az enginemben amúgy így írtam meg (C++9:

https://www.dropbox.com/sh/fhvztxoduzpds5k/AAAlDnKRQTELQEbtbFS8fJDTa?dl=0
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
zeller - Törzstag | 508 hsz       Online status #212787   2019.11.12 08:37 GMT+1 óra  
Hasznalta mar valaki irl a CRTP patternt? (aka Curiously Recurring Template Pattern)

DI alapu eventhandlinget akarok implementalni polimorfikus dispatch-el, ugy latom ezzel meg lehetne oldani.
(c++17-tel forditok)

   
itamas - Tag | 136 hsz       Online status #212719   2019.08.30 13:21 GMT+1 óra  
Nagyon szépen köszönöm, Asylum, így most már tényleg törlődik az előző helyéről a labda.
Előzőleg az UpdateWindow() függvénnyel próbálkoztam, de tényleg az InvalidateRect() a megoldás, mert - ahogy látom - ennek az utolsó paramétere törli is az ablakot.
Amúgy utánaolvasok mindennek a docs.microsoft.com-on, hogy mi a jelentése, mit csinál az adott függvény, csak az nem világos még így a kezdet kezdetén, hogy milyen függvényt, utasítást milyen feladathoz kell és elengedhetetlen használni. Előre sajnos nem tudhatom, hiszen a nevükről is először hallottam.
De azért tovább böngészek rendületlenül, és még egyszer köszi az infót; megint tanultam valamit és ennek nagyon örülök.
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212718   2019.08.30 09:03 GMT+1 óra  
Elöször is kihagytad a BeginPaint/EndPaint-et.
A mozgáshoz pedig a keydown-ba rakj egy InvalidateRect(hwnd, NULL, true)-t.

Btw. ha ennyire nem érted h mi mit csinál, akkor ez nem a megfelelő topic (fórum...).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
itamas - Tag | 136 hsz       Online status #212717   2019.08.30 08:32 GMT+1 óra  
Sziasztok!
Először is, a Visual Studio-t még mindig nem próbáltam ki.
Viszont sikerült haladnom a Code::Blocks-szal a grafikus programozást illetően; rájöttem, hogy ha Win GUI32 projektet készítek a konzolos alkalmazás helyett, akkor ugyanúgy rendelkezésemre állnak grafikus lehetőségek, mint ha pl. a graphics.h-t építeném be.
Sikerült már elérnem, hogy kirajzoljak különféle alakzatokat, szöveget és még fájlból betöltött képet is, ezt ráadásul még mozgatni is tudom.
Ez mind szép és jó - lenne, ha érteném is ezen, hogy mi micsoda, mert az internetről puskáztam és ollóztam össze, és különösebb magyarázat nem volt hozzájuk.
Most azt akarom elérni, hogy a nyíl gombokkal irányított kép valóban mozogjon, azaz törlődjön is az eredeti helyéről. Mivel a system("cls" esetemben nem segít, az a gyanúm, hogy a kirajzolásban kellene valamit át- vagy beállítani, valaminek nem ott van a helye, vagy hiányzik onnan... De nem tudom, hogy mi miért kell és tkp. mit csinál, ami ugyebár igencsak megnehezíti a továbblépést.
Tehát nem mindennek kéne a WM_PAINT-ban lennie az ottlévők közül, vagy esetleg más paraméterekkel?
Szóval ha valaki jártas ebben a Win GUI-ban, találkozott már ilyennel és dióhéjban el tudná magyarázni a kóddarabom kérdőjeles részeit, vagy tud ajánlani ezzel kapcsolatos könyvet/honlapot/egyéb olvasnivalót, akkor nagyon sokat segítene nekem (előre is nagy köszönöm érte).
Kód:
HDC hdc; //handle to device context a jelentése, de mire is jó?
    hdc = GetDC(hwnd);
    static HBITMAP kep;
    BITMAP bitmapkep;
    HDC hdcMem;
    HGDIOBJ oldBitmap;
    switch (message)                  /* handle the messages */
    {
        case WM_CREATE:
            kep = (HBITMAP) LoadImageW(NULL, L".\\kek_labda.bmp",
                        IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);

             if (kep == NULL) {
                 MessageBoxW(hwnd, L"Nem tudtam betolteni a kepet!", L"Error", MB_OK);
             }
        break;
        case WM_KEYDOWN:
            switch (wParam) {
                case VK_LEFT: xhely-=4; break;
                case VK_RIGHT: xhely+=4; break;
                case VK_UP: yhely-=4; break;
                case VK_DOWN: yhely+=4; break;
            }
        break;
        case WM_PAINT:
            hdcMem = CreateCompatibleDC(hdc); //ez mire jó?
            oldBitmap = SelectObject(hdcMem, kep); //és ez?

            GetObject(kep, sizeof(bitmapkep), &bitmapkep); //beolvassa a kep változóba a bitmap adatait(?)
            BitBlt(hdc, xhely, yhely, bitmapkep.bmWidth, bitmapkep.bmHeight,
                 hdcMem, 0, 0, SRCCOPY); //ez rendben van: kirajzolás

            SelectObject(hdcMem, oldBitmap); //ez is mit csinál?
            DeleteDC(hdcMem); //???
            TextOut(hdc, 10, 10, TEXT("Szia!"),5); //ez is oké: kiírok egy szöveget.
            Rectangle(hdc, 50, 50, 200, 100); //meg ez is: téglalap rajzolása
            ReleaseDC(hwnd, hdc); //ez minek kell?
        break;
   
itamas - Tag | 136 hsz       Online status #212658   2019.08.04 08:39 GMT+1 óra  
Asylum: "itt van két régebbi tisztán konzolos játékom:"

Az imént le is töltöttem őket, és átnézem-kipróbálom majd.
Ahogy Plat is írta, a grafikus megjelenítés biztosan sokat dob egy játékon, de azért anélkül is lehet élvezetes.
Gondolom, nagy vonalakban egy program vázlata megegyezik mind a konzolos, mind a grafikus módban, csak utóbbi látványosabb.
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212657   2019.08.04 08:38 GMT+1 óra  
Idézet
plat :
elvileg



[off]
Pistike odamegy az apjához, és megkérdezi:
- Apa, mi a különbség aközött, hogy "elméletileg" és "gyakorlatilag"?
Erre az apja odamegy az anyósához, és azt kérdezi:
- Mondja, Mama, mit csinálna, ha egy kétméteres néger adna magának 5000 dollárt, hogy lefeküdjön vele?
Mire az anyós:
- Fiam, az én koromban az ember ne legyen válogatós, és különben is kell a pénz.
Erre az apa odamegy a feleségéhez:
- Drágám, mit csinálnál, ha egy kétméteres néger felajánlana 5000 dollárt, hogy lefeküdj vele?
Mire a felesége:
- Tudod, hogy szeretlek, de hát a gyereknek kell a cipőre a pénz, és nyaralni is el kéne menni, szóval feláldoznám magam...
Erre az apa odamegy a nagylányhoz:
- Kislányom, mit csinálnál, ha egy kétméteres néger adna neked 5000 dollárt, hogy lefeküdj vele?
Mire a lány:
- Tudod Apa, én már nagykorú vagyok, és szívesen kipróbálnám, főleg, ha ennyi pénzt kapnék érte.
Erre az apa azt mondja Pistikének:
- Látod kisfiam, elméletileg most van 15000 dollárunk, gyakorlatilag viszont három rossz ribanccal élünk együtt!
[/off]
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
plat - Tag | 72 hsz       Online status #212656   2019.08.04 08:35 GMT+1 óra  
Igen, meg tudom érteni, kicsit más a suliban a helyzet, mint otthon elpötyögni. Viszont már elvileg lenne idő.

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212655   2019.08.04 08:30 GMT+1 óra  
Pont azért csináltam konzolban mert nem akartam grafikával szarakodni (amikor 1 hét van egy beadandóra, akkor nem állok neki paint-ben rajzolgatni meg directx-et debugolni )
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
plat - Tag | 72 hsz       Online status #212654   2019.08.04 08:26 GMT+1 óra  
Szerintem valami grafikával mindjárt jobb lenne tutorialnak, önmagában ilyeneket odaadni nem sokat ér, mert nem gondolkodik rajta az illető. Viszont a program teljes felépítése sokat segíthet, én inkább ezzel voltam gondban annak idején.

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212653   2019.08.04 08:17 GMT+1 óra  
Konzolban akár tetrist is lehet írni; itt van két régebbi tisztán konzolos játékom:

aknakereső:
https://www.dropbox.com/sh/ghjiz49yup54jjj/AABW1-eU8UTbD1gxbb2RuXoIa?dl=0

faltörő:
https://www.dropbox.com/sh/b9sbltaanq84fmh/AADQJ2whu6HMGB36BuT89k_-a?dl=0

illetve egy tűzoltó AI (ez nem játék, beadandó volt):
https://www.dropbox.com/s/qary3g3y5zr88r2/MultiRobot.zip?dl=0

Lehet, hogy érdemes lenne ezeket is kicsit felújítva berakni a C++ tutorok közé

Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2019.08.04 08:24 GMT+1 óra, 167 nap)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Parallax - Tag | 610 hsz       Online status #212652   2019.08.03 15:09 GMT+1 óra  
Idézet
itamas :

Parallax:Egyébként leginkább azok kavarnak be nekem a különböző fejlesztőeszközöknél, hogy mit hová kell írni-elhelyezni bele, minek hol van a helye.


Itt szétválasztanám a dolgokat. Először is van a "sima" nyelv gyakorlása, amit más is javasolt. Sima ConsoleApp és egy editor + fordító kell hozzá, semmi más. Ez akár lehet a C::B + mingw is, vagy a sokat emlegetett VS2019 is. Nem kell semmit állítgatni van egy main és már mehet is a gyakorlás/tanulás.

Amit te írtál az a UI (tool, editor) fejlesztés. Ehhez inkább a Qt-t javasolnám, van saját eszköze is a Qt Creator, ahol ugyanúgy a szokásos dupla klikk és írod az eventbe, amit szeretnél. Igazából ezeket a kódokat mindenféle generátor nélkül is meg lehet írni és ha érted, amit csinálsz meg is kell tudni írni. Ezzel a területtel akkor foglalkoznék, ha már a C/C++ teljesen álomból felijesztve is megy.

A harmadik a library fejlesztés (engine), amikor többé-kevésbé 3rd party cuccokból felépítesz egy kis rendszer, amivel rajzolgatsz, zenét lejátszol, meg ilyenek. Itt már nagyon kell tudni mi honnan jön, mit miért csinálsz, hogyan épül fel az architektúra stb. Ehhez már kell algoritmizálni, patterneket tudni, szoftvert tervezni, meg ilyenek. Elég sok területet érint, amit persze menet közben is fel lehet szedni, de itt szerintem még alapvető hiányosságok vannak, amihez a legelsőt kéne gyakorolgatni. Illetvve sima Conzolos appnál is lehet már akár szöveges játékot írni, ahol előjöhet pár összetettebb dolog.

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #212651   2019.08.03 14:32 GMT+1 óra  
Idézet
Instalok :
eleinte semmiképpen ne akarj



Itt a legtöbben engine írással tanultak meg programozni
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Instalok - Tag | 619 hsz       Online status #212650   2019.08.03 13:04 GMT+1 óra  
UE4 alatt is lehet c++ban írni a gameplay kódot. Ha tényleg csak az érdekel, akkor azt is megnézheted. Ha alacsonyabb szintű dolgokkal is akarsz foglalkozni, akkor tudom ajánlani a lentebb linkelt SDL-t, ami csak az alapvető dolgokat biztosítja számodra (ablakkezelés, képek betöltése, megjelenítése, stb.)

Ettől függetlenül továbbra is célravezetőbbnek tartom, ha minden egyéb nélkül megismerkedsz a c++al, mint nyelvvel, illetve az egyéb dolgokkal, mint objektum-orientált tervezés és egyebek. A programozásban egyébként sem egy adott részfeladat megvalósítása a nehéz, hanem a megfelelő rendszer megtervezése és megvalósítása.

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [50] [55] [60] [65] [70] [75] [80] [85] [90] [95] [100] [105] [110] [115] [120] [125] [130] [135] [140] [143]