|
|
és ha én midi v más hangfájlt játszok le?
Bocs a kérdésekért csak még nem akadtam rá jó leírásra
|
|
|
Én ezzel szoktam lejátszatni egy-egy hangot:
Kód: try {
Manager.playTone(hangmagasság(0-100, de ez nem biztos), hanghossz(ms), hangero(0-100));
}
catch (Exception me) {}
}
|
|
|
Vki tudja hogyan tok J2MEben úgy hangot lejátszani, hogy az a lejátszás alatt nem állítja meg a játékmenetet ( rajzolás, input, stb... )? Nem külön threadre gondoltam...
|
|
|
Már kitaláltam a projectem 
Infected Planets...
|
|
|
Fura, nekem mindig az ötlet jön előbb és utána a akarok csak programot írni. Ha nincs ötleted lopj! Nézz egy régi játékot, vagy valamit amit szerinted szívesen játszanának mobilon az emberek.
De ha csak próbálkozni akarsz, akkor írj olyat, mint a régi kvarcjátékok, autóval előzgeted a többi autóst, egyre nagyobb forgalom, egyre nagyobb sebesség. Lufikat kell kilőni időre. Arkanoid (bár abból már sok van) más néven faltörő.
|
|
|
Hy!
Most fognék neki egy J2ME (JAVA 2 Micro Edition) játéknak, de nincs 5letem, amit beletegyek.
Valaki segítsen!!!
|
|
|
|
2D-s scrollozós ügyességi, lövöldözős. Ezekből van a legtöbb. A 3D-sekkel nem az ötlet terén van szvsz a baj, hanem "nem eléggé fejlett a technológia."  Láttam mobilon FPS-t, és nekem nagyon nem jött be. Lassú unalmas játékmenet, randa, elnagyolt karakterek stb. Egy jó kis odlalnézetes ügyességivel el lehet szórakozni elég hosszú ideig. Én ilyenbe kezdenék bele
|
|
|
Milyen J2ME játékok mostanában a nyerők? Csak, hogy ilyenbe kezdjek bele...
|
|
|
Közben rájöttem hogyan kell. Ha valaki hasonlót keresne, itt a kód:
Kód: long time = Long.parseLong(datum_String_formatumban);
java.util.Date date = new java.util.Date(time);
java.util.Calendar rightNow = java.util.Calendar.getInstance();
rightNow.setTime(date);
String year = String.valueOf(rightNow.get(java.util.Calendar.YEAR));
String month = String.valueOf(rightNow.get(java.util.Calendar.MONTH) + 1);
String day = String.valueOf(rightNow.get(java.util.Calendar.DAY_OF_MONTH));
String hour = String.valueOf(rightNow.get(java.util.Calendar.HOUR_OF_DAY));
String min = String.valueOf(rightNow.get(java.util.Calendar.MINUTE));
String displayName =year + "." + month + "." + day + ". " + hour + ":" + min;
|
|
|
Kéne egy kis segítség...
Egy DateField értékét long-ból string-be konvertáltam, hogy eltároljam a telefon "adatbázisában".
Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan lehetne megoldani, hogy ezt a hosszú számot (ami most string-ként szerepel) visszaalakítsam és egy form sima szövegeként megjelenítsem?
Olyasmire gondolok, mint PHP-ban a date() függvény (pl.: date("Y.m.d. H:i", $az_unix_ido); )
|
|
|
Köszke még lehet használni fogom 'valamikor'
|
|
|
|
vki nem tudja hogy j2me-ben a spriteok, image-k pixeleit hogyan tudom változtatni?
|
|
|
Idézet Birmacher :
végülis az érdekelne, hogy az OpenEs-t hány mobil támogatja, de nem zavarna ha vki rábökne a perpillanat leggyakrabban használtra is ... ha nem érthető az azér van mer kmeleg van és prog és msn mellett nehéz odafigyelni mit írok
A Nokia Symbian 8.0 és újabb készülékei a Series 60 FP 3-tól támogatják. A Sony-Ericsson P9xx telefonok tartalmaznak 3D gyorsító hardvert is.
OpenGL ES programhoz natív Symbian kódot érdemes írni, amit C++ nyelven (enyhén megszorított C++ nyelven) tehetsz meg, ha van valami pénzes fordítód (tipikusan MSVC 6-tól), amihez le tudsz tölteni a Symbian oldalakról kiegészítést, emulátort, miegymást.
Mi a projectünkben egy fejmodellt akarunk megmozgatni mobilon, de nehézkesen haladunk vele nagyon.
|
|
|
sk mbl tmgtj, fsz sk, emélem élthető voltam
|
|
|
végülis az érdekelne, hogy az OpenEs-t hány mobil támogatja, de nem zavarna ha vki rábökne a perpillanat leggyakrabban használtra is  ... ha nem érthető az azér van mer kmeleg van és prog és msn mellett nehéz odafigyelni mit írok
|
|
|
OpenGLES imho, de már az újjabb okostelefonokra..
|
|
|
?
Ezt a kérdést speciel nem értem.
|
|
|
Mobilokon 3D megjelenítésre mi van legjobban elterjedve? csak h mit érdemes nézegetni
|
|
|
Ja igen. commandAction(..) felül kell írni, különben hiába adod hozzá a CommandListenert az osztályhoz.
Közben megoldódott egy két problémám. Akit érdekel, hogy hogy kell a telefon nyelvi beállítását lekérdezni, az nézze jobban át j2mewtk könyvtárban a demos példát. Vagy kérdezzen engem
|
|
|
na amiket mondtál, azokat tudtam, de köszi, viszont rájöttem mér szívok 2 napja... kihagytam ezt az FV-t: public void commandAction(Command c, Displayable s), és rájöttem, h érdemes figyelmesen átolvasni, h mi a hiba, nem csak gyorsan átolvasni
|
|
|
Birmacher: Ez még kimaradt
Kód: canvas.setCommandListener(this);
|
|
|
Már megint beleütköztem ebbe a hibába:
A Java nem rajzol ugyanakkora kört, ha teli és ha üres kört rajzolsz.
Kód: public void drawTeltKorXY(Graphics g, int xx, int yy, int c, int r) {
g.setColor(c);
g.fillArc(xx, yy, r, r, 0, 360);
}
public void drawUresKorXY(Graphics g, int xx, int yy, int c, int r) {
g.setColor(c);
g.drawArc(xx, yy, r, r, 0, 360);
}
Ha így rajzoltatom a golyókat a Glugluban, akkor az üres kör túllóg jobb oldalt a teli körön 1 pixelllel  (Ja azt nem mondtam, hogy a teli kör koordinátáira rajzoltatom az üreset egy sötétebb színnel, hogy kontrasztos legyen a széle)
Ha az üres kört r-1 sugárral rajzolom (vagy ez ármérő? mindegy), akkor a teli kör jobboldalt alul-felül kilóg az üres körön (de nem szélesebb, csak "teltebb" vagy mi , ez látható a http://x100.dataglobe.hu/jatekfejlesztes/kep.php?id=6a00c547e képen).
Erre nem tudok megoldást
|
|
|
Igen mert Javában tiltott a többszörös öröklődés. Ezt kikerülni csak abstract osztályokkal lehet. Csináld azt, mint mindenki más (és ahogy a példaprogramok is csinálják) CommandListenert implementáld a Midletet extendelő osztályba (jajj de szép magyaros lett).
Kód: public class e_game extends MIDlet implements CommandListener
Itt implementáld a menüt és az almenüket. Úgyis van már ilyesmi osztályod (kell legyen), ebből hívod meg a Canvast és adod hozzá a commandokat.
Mondjuk a konstruktorában így:
Kód: instance = this;
display = Display.getDisplay(this);
canvas = new e_game_canvas(display);
canvas.addCommand(exitCommand);
canvas.addCommand(selectCommand);
Persze előbb definiálni kell a változókat:
Kód: Display display;
e_game_canvas canvas; // The main screen
És gondoskodni róla, hogy a canvas elinduljon:
Kód: public void startApp() throws MIDletStateChangeException {
canvas.start();
}
Nagyjából, régen csináltam...
Az én kérdésem a többnyelvűsítéssel kapcsolatos:
Ti hogy csinálnátok? Külön txt fájlba a nyelvek és onnan betöltögetni (lassabb betöltés)
Vagy én úgy csinálom, hogy készítek egy Language osztályt, amit mindenki elér (public) és a szövegeket abból nyerik, pl Language.getHelpString() (ez csak példa) és van egy Language.setLanguage(int lang) és egy Language.changeLanguage(int lang) vagy hasonló. Az osztályon belül a nyelvek külön stringekben és a setLanguage által beállított nyelv szövegét szedi a megfelelő tömbből.
Vagy hogy szokás ezt csinálni?
Másik az, hogy hogy lehet automatikusan felismerni a telefon beállított nyelvét (hu vagy cz vagy uk stb)? Mert láttam olyan progit ami tudta ezt!
|
|
|
na 1 kis help kéne 1*űen nem jövök rá...
commandot akarok hozzáadni a gombokhoz, amit így kéne:
Kód: private Command selectCommand = new Command("Select", Command.ITEM,1);
private Command exitCommand = new Command("Exit", Command.EXIT,1);
addCommand ( selectCommand);
addCommand(exitCommand);
SetCommandListener ( this );
na ahhoz h ez működjön a class-t úgy kell létrehoznom, h implements CommandListener,
de nekem egy ilyen classem van:
Kód: public class e_game_canvas extends GameCanvas implements Runnable
na ehhez ezt h adom hozzá?
amúgy 1et értek gymisivel
|
|
|
|
egyébbként fejlődése elég gyors...
|
|
|
|
|
|
lejjebb betettem 1 linket azt nézesd, elég komoly cuccok vnak benne  ( én ebből tanultam meg, de c++ és c# után röhelyesen könnyű volt  )
|
|
|
Akkor én is bejelentkeznék: HELLÓ!
Komolyra fordítva a szót: Asszem megyek aludni mert késő van 
Én egy sima Java kezdőknek könyvből nézegettem a dolgokat és tanultam meg a szintaxist (0 értsd nulla C előképzettségem van), aztán hagytam a fenébe és belevetettem magam J2ME-be egy minta program és a j2me doc alapján.
|
|
|
nem tudja vki h blending létezik 1 MIDP2ben? mer 1 kicsit megkönnyítené a dolgomat
|
|
|
Hah, akkor én is simán beleférek ebbe a kategóriába, hajnali 3-4 körül is fent szoktam lógni. 
Mondjuk aki éjszaka dolgozik, annak könnyű.
|
|
|
jah
|
|
|
kissé megszállott
dont make money using warezed software !!!
mess with the best, die like the rest !
szeki ● SilentVertigo Team
|
|
|
|
[OFF] ténlegnem milyen má h piálás után 1ből jfre jövök  ... sztem ez már beteges
|
|
|
köszönöm a megelőlegezett bizalmat ( ittas  )
|
|
|
Én foglalkoztam régebben j2me-vel (csináltam számkitalálót  ), ha tudok valamiben segíteni, msn-en megtalálsz.  Bár valószínűleg Birmacher többet tud segíteni.
|
|
|
Seeting: nemhogy mobile basic, de ott az omega basic is, de ezek csupán basic interpreterek, ugyanúgy jar-ra fordítanak. De ez ugye csak a java, ott van még a symbian, meg isten tudja még mik.
FZoli.
|
|
|
na szal jó kedvemben találtatok 
ezt nézegesd kezdésnek egész jó: http://www.jasonlam604.com/books.php#j2megaming
aztán uanott van a tutorok között pl bluetooth, stb  ha vmi nem megy nyugodtan szólj nekem megpróbálok segíteni...
Szerk: de ez is angol
|
|
|
Nem vok rich. Egyébként én szoktam J2ME-zni, de nehéz úgy tanulni angol oldalakról, h alig tudok angolul. Magyar oldal nem igazán van. Könyvből is asszem csak angol.
|
|
|
A mobile basic-el is lehet mobilra írni játékokat... Fent van a thegamecreators.com -on.
|
|
|
Baz:
még nem volt J2ME topic, és előb utóbb úgyis nyílt volna ilyen. A topik neve sem specifikus (pl. "segítsetek mondani java könyvet!"  , (bár a mobilra progizást nem csak a J2ME jelenti)
És köszönjük, majd mi szólunk, ha kifogásolunk egy-egy topicnyitást.
Gericop:
google, onnan ezzel foglalkozó angol, vagy magyar fórumok. Könyvesboltban még nem nagyon láttam témábavágó alkotást.
Egyébként van valaki körünkben, aki J2ME-vel foglalkozik?
FZoli.
|
|
|
Hmm szerintem rich nem szedett össze egy hét alatt 3 hsz-t  .
No [img] !
Programozz ne háborúzz!!!!
|
|
|
bocs, te véletlenül nem rich vagy? :o
akkor nyiss topicot, ha van kérdésed róla... nemaz, hogy hol tod megtanulni.... amúgy google kereső. de ha jó kedvükben vannak a többiek, akkor talán fognak mondani 1et  az ilyeneket sztem az offtopicba írdd (én oda írnám..)
|
|
|
Hy! Ki ismer olyan könyvet, amiből jól meg lehetne tanulni ezt a nyelvet?
Valamennyire ismerem, de azért jó lenne egy könyv...
|
|