|
|
Keresem, hogy hol található a InitWinColor. Amúgy azt elfelejtettem mondani, hogy a hiba már a GLTexture.pas-ban jelenik meg. Feltöltöttem az általam letöltöttet, hogyha valaki megnézné és esetleg hiba nélkül le is, tudja fordítani a demot akkor én, baltáztam el valamit nagyon
|
|
|
InitWinColors hol van definiálva? melyik unitban?
egyébbként régen Delphi-ztem nagyon, de akkoriban volt egy olyan hibalehetőség, hogy nem volt mindegy milyen unitokat milyen sorrendben adsz meg a uses során....
|
|
|
Hello lenne egy rettentően fontos problémám, amire hátha tudtok segíteni. TortoiseCVS 1.8.31-al letöltöttem a legújabb glscenet. Megadom az elérési utat Library path, installálom a componens csomagot is, eddig semmi hiba, viszont ha egy demot akarok lefordítani a következő hibával, nem fordítja le GLGraphics.pas-ban Undeclared identifier: 'GetRValue'. Na most ajánlották, hogy tegyem az uses-be a GLColor, működik viszont más hiba jön elő InitWinColors. Delphi 7 használok. Ha valaki tudna segíteni, nagyon megköszönném.
|
|
|
Idézet peti634 :
vagy egyáltalán van delphibe 3d?
Jelenleg a hónap garázsprojektje
|
|
|
Két észrevétel:
- Ne írd be ugyanazt három topikba
- Tanulj meg helyesen írni és fogalmazni, mert csak hülyét csinálsz magadból.
Köszi.
|
|
|
HI!
Nagyon kellene a segitségetek. GLSCENE-ben készitek éppen egy játékot és alatta az ODE beépitett fizikai engint alkalmazom.
A kérésema következö lenne glscene alatt simán tudok egyszerű testekre rigid body-t rakni de tri-mesh-nel valahogy nem megy hiába behavior alatt rányomom a odedynamic vagy a odestatic dolgot és odeelements alatt a tri-mesh opciot simán áthalad rajta a többi ode test. Probálkoztam a delphi alatt ezeknek a programozásával is pl:
with TGLODESTATIC(behaviours.create(TGLODESTATIC)) do
it megadom a odemanagert
with TODEELEMENTSTRIMESH(create....bla bla bla 
na mindent magprobálta esetleg valami parancs kellene vagy a glscene ez a verziojában valami hiba van.
Sajnos csak ezzel a glscene által könnyitetten megy az delphiode-s dologhoz nem konyitok.
Remélem nagyábbol meglehet érteni a problémámat és segitetek nekem.
Ja és a letölthetö legujabb glscene verzioja van meg. Ha lehet akkor e-mailbe küldjétek már el a lehetséges megoldást. Elöre is köszi.
|
|
|
HI megint mint mindig!
ilyen gyrosan azért ne válaszoljatok
uj kérdés: azota már felhagytam a directx-elés atmentem open gelbe,a GLsceen-be,
az lene a kérdésem h hogy tok létrehozni terrainrenderer-t tömböl??plz forás kódal együt,és plz válaszoljon valaki
|
|
|
hi megint
lene egy két kérdésem Delphix-el,és ha valakinek nem jelentene gondot akkor plz vegyen felmsn-re
msn:petisuli15@hotmail.com, csak nem akarom teleszemetelni a formuto, lehet elég gagyi kérdésekel, elöre is thx
|
|
|
HI ALL!
plzzz helpppp!!!!!!! delphi 7 SE verziom van. másoltam CD-röl 1,2 filét és közbe futot a delphi, de beált a windows és azota ha el akarom inditani a delphit ezt irja ki:
"Az alkalmazást nem sikerült elinditani, mert qtintf70.dll nem található. Az alkalmazás..."
volt reinstal, ujrainditotam a windowst, az utána lévö filéket töröltem,mi a gond!!!!?????
|
|
|
Hy!
Én nem vagyok delphis, (nem is leszek  ) de ezt ajánlom, hogy nézz körül a neten ebookok terén!
Biztosan találsz olyat, ami neked való nehézségi szintben, és így tudsz fejlődni is.
Ajánlom a következő oldalakat átböngészésre:
doksi.hu
ebookz
(amúgy 3d-n belül az opengl-hez is találhatsz delphis leirásokat, többek közt a fent említett helyeken, és a google segítségével is)
Sok sikert!
|
|
|
HI all!
egy ideje már delphibe vok,és szerintem elég jó, az alapokat, meg anál egy kicsit töbet tok,de nem tudok továbhaladni. Tutorialok, demokat,stb meg egyszerüen nem értem,nem tudna valaki msn-be segiteni plzz? server-cliens, 3d érdekelne
elöre is thx
|
|
|
Idézet lamer :
Sziasztok!
Mostanában fejlesztettem egy stratégiai játékot a delphi explorer free verziójával. Nézzétek meg:
Lovagkor
Biztos jó lehet  Kipróbálni nem tudtam, mert ahogy olvastam, legalább két játékos kell hozzá. Egy, aki indít egy szervert, a másik pedig csatlakozik hozzá.
De szerintem nem ide kellett volna ezt írnod. Regisztráld a garázsprojekteknél, mint késsz játékot.
|
|
|
Sziasztok!
Mostanában fejlesztettem egy stratégiai játékot a delphi explorer free verziójával. Nézzétek meg:
Lovagkor
Emperor guide my blade!
|
|
|
|
|
Jabocs...
|
|
|
Mit vártál a Delphi-s topikban?
|
|
|
... Pedig jó oldal 
|
|
|
|
|
HI
delphibe milyen parancsok vanak 3d-re?
vagy egyáltalán van delphibe 3d?
|
|
|
sorry......fáradok ám néha én is 
semmi gond
|
|
|
ferchild ha azt hitted h rád mondom bocs 
kicsy helyes...a módosítás
|
|
|
nem neked mondta.  , hanem kdani (már módosított) hsz-e tartalmazott kicsit sok szmájlit.
|
|
|
|
No óvatosan azokkal a smileykal!!!!!!
|
|
|
akor gémékerezz!!!  megérdemled!
|
|
|
 - /elég lesz egy/
Ezért jó a Game Maker! Ilyen hibák sosincsenek benne. Csak sajnos nem teljesen tud kezelni néhány dolgot(pl csak egy ablak lehet). A Scriptnyelve egyébként a C-hez hasonlít.
Ezt a hozzászólást kicsy módosította (2006.09.22 08:29 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
|
szerintem tök mindegy hogy TImage egy property vagy egy global var, vagy bármi más...annak működnie kellene .....
mellseleg akor sem értem minek rakod bele a Picture-t??? nekem ez magas, de lehet velem van a baj
|
|
|
Én nem tudom hogy Delphi 2006-ban mi hogy megy, de én Delphi 7-ben mindig úgy csináltam, hogy egy TImage-et rakok a formra, és a TImage.Canvas -ra rajzolok
Erre példa :
Kód: var Image:TImage;
procedure Rajzol ;
begin
With Image.Canvas do
begin
Ellipse(10, 10, 100, 200) ;
end ;
end ;
Az invalidate pedig letörli a formot (vagya más vezérlőt), és meghívja annak OnPaint metódusát.
|
|
|
És a régi Delphiben a form canvasjára is lehet rajzolni.
|
|
|
Idézet ferchild :
nos a lassú rajzolás nem a Delphi hibája, hanem a windows gdi-je a lassú...nem véletlen találták ki a grafikus api-ket(DX, OGL).....
a Kód: Timage.Picture.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2); soha az életben nem fog működni, mert egy osztályra hivatkozol és nem egy objektumra ( példányosított osztályra)
Keress vmit ami példányosítva van (pl: felraksz egy image-et a form-ra és akkor annak a Canvas-re már tudsz rajzolni így:
Kód: Image1.Canvas.Ellipse(...); // abban az esetben ha image1 a neve, ha nem akkor annak a neve :D kell
vagy:
a Form-nak is van Canvas-je amire rajzolhatsz, csak ne felejtsd el újrarajzoltatni a rendszerrel, egy invalidate, vagy repaint hívásával:
Kód: Form1.Canvas.Ellipse(....);
Form1.Repaint;
tanulni kell enm szomorkodni 
A TImage alatt egy objektumban lévő TImage típusú változót értettem.
Egyébként már Delphizek egy ideje úgyhogy tudom miről van szó, a módszerem a régi (5.0 Pro) változatban ment. Egyébként a repaintot is próbáltam már.
U.i:Mi az az invalidate parancs?
|
|
|
Ígysem megy, de azért köszi.
Valószínű én se fogom használni a 2006-os Delphit. Vannak benne jó dolgok, könnyeb kezelni, mert magától kirakja az end-eket meg ilyeneket, de egyébként nem lehet jobb programot írni benne, mint pl a Delphi 7-ben. Szerintem kéne egy új Delphi, ami a régi Delphik előnyeit, meg az új Delphik használható újításait tartalmazná. De lehet hogy nem fogok már Delphizni, inkább megtanulom a C++-t, mert játékokat szerintem nem is nagyon lehet Delphiben csinálni, mert túl lassú a rajzolás.
Delphi vs. C++ ( ha érdekel ).
http://www.prog.hu/kereses/?expr=delphiben+%EDrt+j%E1t%E9kok&oc=22
|
|
|
nos a lassú rajzolás nem a Delphi hibája, hanem a windows gdi-je a lassú...nem véletlen találták ki a grafikus api-ket(DX, OGL).....
a Kód: Timage.Picture.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2); soha az életben nem fog működni, mert egy osztályra hivatkozol és nem egy objektumra ( példányosított osztályra)
Keress vmit ami példányosítva van (pl: felraksz egy image-et a form-ra és akkor annak a Canvas-re már tudsz rajzolni így:
Kód: Image1.Canvas.Ellipse(...); // abban az esetben ha image1 a neve, ha nem akkor annak a neve :D kell
vagy:
a Form-nak is van Canvas-je amire rajzolhatsz, csak ne felejtsd el újrarajzoltatni a rendszerrel, egy invalidate, vagy repaint hívásával:
Kód: Form1.Canvas.Ellipse(....);
Form1.Repaint;
tanulni kell enm szomorkodni
|
|
|
Sajnos ezt már réges rég próbáltam. Nem jött össze. De azért köszi.
|
|
|
Hmm próbáltad már azt, hogy beállítod az ecset vastagságát vagy a színét? Lehet, h nincs alapból beállítva.
No [img] !
Programozz ne háborúzz!!!!
|
|
|
Idézet Hagyma :
Idézet kdani3 :
Így rajzoltam pl egy ellipszist:
Timage.Picture.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2);
Na ez nem működik, sem a vonal, sem a nyégyzet. Pedig a parancs ott van! Semmilyen hibüzenetet nem ír ki.
És ha így írod be ?
Image1.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2);
Ígysem megy, de azért köszi.
Valószínű én se fogom használni a 2006-os Delphit. Vannak benne jó dolgok, könnyeb kezelni, mert magától kirakja az end-eket meg ilyeneket, de egyébként nem lehet jobb programot írni benne, mint pl a Delphi 7-ben. Szerintem kéne egy új Delphi, ami a régi Delphik előnyeit, meg az új Delphik használható újításait tartalmazná. De lehet hogy nem fogok már Delphizni, inkább megtanulom a C++-t, mert játékokat szerintem nem is nagyon lehet Delphiben csinálni, mert túl lassú a rajzolás.
|
|
|
Idézet kdani3 :
Így rajzoltam pl egy ellipszist:
Timage.Picture.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2);
Na ez nem működik, sem a vonal, sem a nyégyzet. Pedig a parancs ott van! Semmilyen hibüzenetet nem ír ki.
És ha így írod be ?
Image1.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2);
|
|
|
Nálam ez a BDS. 2006 kb. 10 percig volt fent a gépen. Pedig egy darabig eltartott, mire felmászott.
Szerintem több utasítást másképp kell beírni, mint ahogy a régebbi verzióknál megszoktuk. Egy példát tudok csak mondani, mivel ezt próbáltam. Utána visszaáltam Delphi 6-ra.
Régebbi verzió :
Label1.Caption := ' xxxxx ' ;
BDS. 2006 :
Label1.Text := ' xxxx ' ;
De pl. egy régebbi, Delphi 6-tal írt kódot hibaüzi nélkül lefordított.
|
|
|
Így rajzoltam pl egy ellipszist:
Timage.Picture.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2);
Na ez nem működik, sem a vonal, sem a nyégyzet. Pedig a parancs ott van! Semmilyen hibüzenetet nem ír ki.
|
|
|
Milyen módszerrel rajzoltál?
No [img] !
Programozz ne háborúzz!!!!
|
|
|
Delphi 2006-ot használok, és azzal a módszerrel, amivel a TCanvasokra a Delphi 5.0-ban tudtam rajzolni, most nem tudok. Mit tegyek?
|
|
|
|
Hogy érthetőbb legyen :
Az inttostr : egész számot sztringgé alakít.
Ellenkezője : strtoint sztringet alakít egész számmá.
Az strtoint64 : sztringet alakít int64 egész számmá.
Az strtofloat : sztringet lebegőpontos értékké.
|
|
|
Idézet tgery13 :
Hy volna egy kérdésem:
van egy változóm ami számot tartalmaz, namost ennek a változónak a tartalmát szeretném kiiradni egy TEdit be de minidg hibát ir, hogyan lehetne megoldani?
var
Form1: TForm1;
valtozo : integer;
implementation
{$R *.dfm}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
valtozo := random(100)+1;
edit1.Text := inttostr(valtozo);
end;
end.
--------------------------------------------------------
ShAdeVampirE, vettem...és köszi !
|
|
|
Eagle_Lor: még annyit tennék hozzá, hogy azért a játékoknál sztem a 2. (dinamikus) változat a gyakoribb/ értelmesebb, mert a fix idővel az a baj, h lehet olyan gép is, ami mondjuk nem tudja 60fps-sel futtatni a gámát, amennyire szüksége lenne, így az akkor szaggatna -> ergó mindenképpen mérni kell az eltelt időt.
|
|
|
Hy volna egy kérdésem:
van egy változóm ami számot tartalmaz, namost ennek a változónak a tartalmát szeretném kiiradni egy TEdit be de minidg hibát ir, hogyan lehetne megoldani?
|
|
|
Köszönöm a részletes választ. Akkor majd megpróbálom ezzel a módszerrel.
|
|