játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5513
FZoli:    4895
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2203
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Lexx - Tag | 117 hsz       Online status #41616   2006.12.21 08:38 GMT+1 óra  
oksi a zéjjel kipróbálom és beszámolok a zeredményrűl.
   
kiskami - Tag | 265 hsz       Online status #41597   2006.12.21 04:37 GMT+1 óra  
Igen, javaslom én is a kamera farclipplane marha (1000000) nagyra állítását első körben.
[Silent Vertigo] { Solarah }
http://www.silentvertigo.hu
   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #41591   2006.12.21 04:08 GMT+1 óra  
Én amit gyakran szívtam be régebben az az volt, hogy a modellezőprogi valami böszme nagy offsettel mentett el koordináta-értékeket. Tehát pl. 1000 egységgel eltolva x mentén, etc. Innentől betöltve nem láttam semmit... A másik az az volt, hogy a progi valami egész érdekesen értelmezte az "egység" fogalmát, s minden marha nagy vagy marha kicsi volt, etc.

Mondjuk ez általános dolog, nem ogre specifikus, de gondoltam, hátha ad egy ötletet
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
Lexx - Tag | 117 hsz       Online status #41588   2006.12.21 03:45 GMT+1 óra  
Sziasztok!

Az Ogre3D grafikus motorral kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Próbáltam a példaprogramokat megnézni, asszem kezdem megszokni a logikaját.
A terrain-okkal kapcsolatban lenne egy konkrét kérdésem:
Ha a saját, a demoban szereplő terraint használom, akkor minden ok. ha egy sajátot szeretnék használni (amit a Freeworld3D-vel barkácsoltam és exportáltam) akkor nem látok semmit.
Pls, milyen általános buktatói vannak a terrain kezelésnek?
A tesztemben egy db szinte teljesen sík lap volt texturával. 128x128-as.

Lexx
   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #40290   2006.12.10 11:11 GMT+1 óra  
Idézet
kicsy :
Srácok, off


bocs
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #40276   2006.12.10 10:31 GMT+1 óra  
Srácok, off
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #40267   2006.12.10 10:12 GMT+1 óra  
...nekem már egész hosszú a hajam
de én a mobilomat szoktam használni aktívan matek dolikon vannak jó kis progjaim
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
FZoli - Szerkesztő | 4895 hsz       Online status #40265   2006.12.10 09:54 GMT+1 óra  
a hajam nekem is rövid, de 2 hete mikor komplett munkaszerződést kellett írnunk röpdoga gyanánt, jól jött a gprs+opera+google kombó

FZoli.

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #40256   2006.12.10 08:25 GMT+1 óra  
lámább tanárok nem veszik észre, főleg ha hosszú hajad van. nálam mondjuk szóba sem jöhetne a 2 centis hajam miatt.

   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #40255   2006.12.10 08:21 GMT+1 óra  
Idézet
gaborlabor :
fülhallgató powaa.
nálunk pl egy hosszú hajú srác úgy felelt irodalomból versből, hogy fülhallgató + mp3 + előre felvett vers. kicsit gyakorolta a pause gomb menedzselését óra előtt és simán lefelelt ötösre.


Hmmm, nem is rossz technika Lehet eccer kipróbálom
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #40253   2006.12.10 08:11 GMT+1 óra  
fülhallgató powaa.
nálunk pl egy hosszú hajú srác úgy felelt irodalomból versből, hogy fülhallgató + mp3 + előre felvett vers. kicsit gyakorolta a pause gomb menedzselését óra előtt és simán lefelelt ötösre.

   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #40251   2006.12.10 08:10 GMT+1 óra  
Idézet
kicsy :
Dehogynem, szinte bármelyik egyetemen megcsinálhatod. Beülsz valami csendesebb előadásra egy laptoppal aztán írod a játékod.
Csak a hangrendszert necces tesztelni


De nem azt oktatják
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #40248   2006.12.10 08:05 GMT+1 óra  
Dehogynem, szinte bármelyik egyetemen megcsinálhatod. Beülsz valami csendesebb előadásra egy laptoppal aztán írod a játékod.
Csak a hangrendszert necces tesztelni
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #40246   2006.12.10 07:52 GMT+1 óra  
Idézet
~Cre@tine~> :
Ahogy G*ri mester mondaná, iratkozz be egy olyan suliba ahol a játékfejlesztést tanítják. Állítólag már egy mezei 3D játékprogramot simán le lehet programozni akármelyik fősuliban számtech órán fél óra alatt, bár én még ilyen iskoláról nem hallottam. Ha valaki tud ilyen iskolát az írja már le légyszi. Szívesen meghallgatnám a hogyan írhatok fél óra alatt egy engine-t című előadást.


Szerintem nem nagyon akad ilyen suli Magyarországon.
De Kansas-ben pl. igen
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #40236   2006.12.10 06:38 GMT+1 óra  
Idézet
birkabout :
üdv mindenkinek, új tag vagyok és most kezdenék el játékok programozásával, amit lényegében egy a főiskolai diplomamunkámnak tervezek elkészíteni, hogy kezdjek neki mik az első teendőim ha játékot akarok programozni


Ahogy G*ri mester mondaná, iratkozz be egy olyan suliba ahol a játékfejlesztést tanítják. Állítólag már egy mezei 3D játékprogramot simán le lehet programozni akármelyik fősuliban számtech órán fél óra alatt, bár én még ilyen iskoláról nem hallottam. Ha valaki tud ilyen iskolát az írja már le légyszi. Szívesen meghallgatnám a hogyan írhatok fél óra alatt egy engine-t című előadást.

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #40194   2006.12.10 01:54 GMT+1 óra  
Idézet
MaNiAc :
LOD =kb= "két különböző modell,ha a modell egy radiuson kívűl esik akkor a low modell töltitek be, ha benne van akkor a high polyt"


ja, de lehet köztük interpolálni is, hogy ne látszódjon a lowpoly <--> highpoly váltás, nem?

   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #40191   2006.12.10 01:25 GMT+1 óra  
LOD =kb= "két különböző modell,ha a modell egy radiuson kívűl esik akkor a low modell töltitek be, ha benne van akkor a high polyt"
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #40141   2006.12.09 08:18 GMT+1 óra  
LOD == Level Of Detail,
azaz részletességi szint. Minél közelebb van egy modell a nézőponthoz, annál részletesebb változatát jeleníted meg. (Feltéve hogy egyáltalán látszik, azaz pl nincs a nézőpont mögött, vagyis benne van a látótérben, de az meg már Frustum Culling).

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #40138   2006.12.09 07:29 GMT+1 óra  
Ja,C++/DirectX

LOD??? Mi is Ez?
Ez egy reszeg post...

   
szeki - Moderátor | 2440 hsz       Online status #40128   2006.12.09 06:09 GMT+1 óra  
meg nem utolsó dolog a LOD erőteljes támodatása.
dont make money using warezed software !!!
mess with the best, die like the rest !
szeki ● SilentVertigo Team
   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #40122   2006.12.09 05:31 GMT+1 óra  
Idézet
MaximumViolence :
Egyenlőre annak örülnék,ha 1 bumpot tudnék varázsolni=D


C++?
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #40121   2006.12.09 05:23 GMT+1 óra  
Egyenlőre annak örülnék,ha 1 bumpot tudnék varázsolni=D
Ez egy reszeg post...

   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #40119   2006.12.09 05:21 GMT+1 óra  
Idézet
MaximumViolence :
Ti hogy oldjátok meg a low/high poly modell dolgot?
két különböző modell,ha a modell egy radiuson kívűl esik akkor a low modell töltitek be,
ha benne van akkor a high polyt??


Két szó Normal mapping és akkor szép modelleid lesznek alacsony poly számmal...
de lowpolynál sem kell túlságosan aláadni a minőséget
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #40118   2006.12.09 04:57 GMT+1 óra  
Ti hogy oldjátok meg a low/high poly modell dolgot?
két különböző modell,ha a modell egy radiuson kívűl esik akkor a low modell töltitek be,
ha benne van akkor a high polyt??
Ez egy reszeg post...

   
warlock - Törzstag | 704 hsz       Online status #40012   2006.12.07 23:11 GMT+1 óra  
Nekem is....

   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #39938   2006.12.07 09:30 GMT+1 óra  
aha
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #39936   2006.12.07 09:25 GMT+1 óra  
Idézet
MaNiAc :

He?


Hehe
Amúgy az avatarodról mindig megboldogult öregapám feje ugrik be
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #39935   2006.12.07 09:20 GMT+1 óra  
Idézet
monostoria :
Idézet
MaNiAc :
Na most elpirultam... Mostansag kicsit hanyagoltam az engine-esdit, de ha gondolod, a blogbejegyzesekhez tudsz kommentet irni, meg kerdezni, etc. aztan majd segitek, ha akad idom


Kiaza MaNiAc?

He?
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
Orphy - Törzstag | 1893 hsz       Online status #39920   2006.12.07 07:03 GMT+1 óra  
Idézet
monostoria :
Idézet
MaNiAc :
Na most elpirultam... Mostansag kicsit hanyagoltam az engine-esdit, de ha gondolod, a blogbejegyzesekhez tudsz kommentet irni, meg kerdezni, etc. aztan majd segitek, ha akad idom


Kiaza MaNiAc?



Mániákus JF-mágus
   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #39915   2006.12.07 06:09 GMT+1 óra  
Idézet
MaNiAc :
Na most elpirultam... Mostansag kicsit hanyagoltam az engine-esdit, de ha gondolod, a blogbejegyzesekhez tudsz kommentet irni, meg kerdezni, etc. aztan majd segitek, ha akad idom


Kiaza MaNiAc?
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #39910   2006.12.07 05:15 GMT+1 óra  
Na most elpirultam... Mostansag kicsit hanyagoltam az engine-esdit, de ha gondolod, a blogbejegyzesekhez tudsz kommentet irni, meg kerdezni, etc. aztan majd segitek, ha akad idom
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
warlock - Törzstag | 704 hsz       Online status #39905   2006.12.07 04:24 GMT+1 óra  
Idézet
birkabout :
üdv mindenkinek, új tag vagyok és most kezdenék el játékok programozásával, amit lényegében egy a főiskolai diplomamunkámnak tervezek elkészíteni, hogy kezdjek neki mik az első teendőim ha játékot akarok programozni


Sajnos erre nem nagyon lehet választ adni. Ez kb olyan, mintha vki azt kérdezné hogyan lehet egy szép festményt elkészíteni.
A legmegfelelőbb válasz talán az, hogy sok féleképpen elkezdheted. Viszont azt remélem ha ilyen kérdéseid vannak még a témával kapcsolatban akkor nem csak egy félévet hagytál az engine elkészítésére.
Amit ajánlani tudok olvasgasd át maniac blogjának a mára már tőrténelmi mélységekbe nyúló bejegyzéséeit.(magyarul ahol még az elején járt az engine fejlesztésében.) maniac.iceglow.com
A másik dolog amit tudok ajánlani, hogy olvasgasd a portált, nézegesd a projecteket, mert van néhány közöttük ahol igen fontos technika információkra bukkanhatsz.
Esetleg érdemes körülnézni a gamedev.net-en.
Jah és kérdez ha elakadsz vmiben, többnyire segítőkészen fordulnak a törzstagok a látogatókhoz.

   
monostoria - Törzstag | 3284 hsz       Online status #39903   2006.12.07 04:13 GMT+1 óra  
Idézet
birkabout :
üdv mindenkinek, új tag vagyok és most kezdenék el játékok programozásával, amit lényegében egy a főiskolai diplomamunkámnak tervezek elkészíteni, hogy kezdjek neki mik az első teendőim ha játékot akarok programozni


Hümmm, erre vannak jó kis könyvek
Sajna konkrétumot én nem tudok, max. felületesen elmagyarázni, nem víletlenül lett belőlem 3d modeller
Engem csak két szakma érdekel... basszak ma, vagy ne basszak ma...
   
birkabout - Tag | 1 hsz       Online status #39893   2006.12.07 03:14 GMT+1 óra  
üdv mindenkinek, új tag vagyok és most kezdenék el játékok programozásával, amit lényegében egy a főiskolai diplomamunkámnak tervezek elkészíteni, hogy kezdjek neki mik az első teendőim ha játékot akarok programozni