játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5504
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2528

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [50] [55] [60] [65] [70] [75] [80] [85] [89]
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #47299   2007.02.14 02:16 GMT+1 óra  
Idézet
Seeting :
Elég érdekes hogy mindíg csak neked van problémád a DB-vel...



Írni kéne közösen egy cikket Top 20 DBPro hiba címmel.
Csak semmi játékfejlesztés!
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #47297   2007.02.14 02:14 GMT+1 óra  
Idézet
latzy777 :
Tudtok valami építő tanácsot, hoygan lehetne DBPro-ban megnövelni egy konkrét játéknál az FPS-t? valami ügyes kis trükkök?



Kód:
set cursor 1,1
print screen fps()+100
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #47275   2007.02.13 08:58 GMT+1 óra  
Elég érdekes hogy mindíg csak neked van problémád a DB-vel...
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #47264   2007.02.13 03:18 GMT+1 óra  
Tiétek a sör...C# ban írták.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #47256   2007.02.12 21:37 GMT+1 óra  
6.4?
el vagyok maradva

FZoli.

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #47252   2007.02.12 15:17 GMT+1 óra  
Röhej: letöltöttem a 6.4 es patchet erre forditáskor közli hogy "installation and compiler versions are incompatible" ...ekkora marhákat anyám....

Más: van eza CodeSource IDE...egy sörbe hogy darkbasicban írták blueguival...lassú mint a TETÜ
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #47094   2007.02.08 12:00 GMT+1 óra  
Idézet
latzy777 :
Tudtok valami építő tanácsot, hoygan lehetne DBPro-ban megnövelni egy konkrét játéknál az FPS-t? valami ügyes kis trükkök?



set camera range 1,latotavolsag

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #47084   2007.02.08 10:04 GMT+1 óra  
hiba: char$ = mid$(line$,index) helyett char$ = mid$(string$,index) kell
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #47083   2007.02.08 09:52 GMT+1 óra  
Persze: sehogy.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
latzy777 - Tag | 8 hsz       Online status #47081   2007.02.08 09:15 GMT+1 óra  
Tudtok valami építő tanácsot, hoygan lehetne DBPro-ban megnövelni egy konkrét játéknál az FPS-t? valami ügyes kis trükkök?

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #47076   2007.02.08 08:26 GMT+1 óra  
Jó akkor DB: mi a hiba ebben?

Kód:
function substr$(string$,start$,end$)

   temp$ = ""
   char$ = ""
   index = 0

   while char$ <> start$ && index <= len(string$)
      index = index + 1
      char$ = mid$(string$,index)
   endwhile

   if char$ <> start$ then exitfunction temp$

   index = index + 1
   char$ = mid$(string$,index)

   while char$ <> end$ && index <= len(string$)
      temp$ = temp$ + char$
      index = index + 1
      char$ = mid$(line$,index)
   endwhile

endfunction temp$


Hívás: print substr$("almafa","l","a" )
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #47044   2007.02.07 13:22 GMT+1 óra  
Ez már megint egy másik téma...!

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46827   2007.02.04 04:12 GMT+1 óra  
A C++ nem hülye csak erősen típusos. Rengeteg hibát fordítási időben ki tud szűrni.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #46730   2007.02.03 03:24 GMT+1 óra  
Idézet
VT :
És gyakorlat kell hozzá. Nem annyit kell tudni, hogy "a ciklusban ismétlődik a sorok végrehajtása", hanem látni kell hogy mi hova kerüljön abban a nyamvadt osztályban, hogy a legjobb - mert iszonyat sok lehetőség van. És ez az, amiről nem ír egy könyv se, mert problémafüggő.


Vagy stílusfüggő...
Nekem a kódolás az vmi életérzés...
Ez egy reszeg post...

   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #46729   2007.02.03 03:17 GMT+1 óra  
Ez a tanulj DB helyett C++-t szerintem hülyeség.

Teljesen más a két nyelv. Ha valaki hobbiszinten akar programozni és GYORSAN akkor DB.
Ha komolyan akkor C++, bár én a C#-ot tanulnék inkább ha most kezdeném. C++-ban tényleg két hónap amíg beletanul az ember, és meg tud írni C nyelven egy Basic kódot, közben meg veri a fejét a falba hogy milyen hülye a C++. Ahhoz, hogy érvényesüljön az ereje meg ki tudd rendesen használni az OOP lehetőségeit SOKKAL több idő kell, hogy tényleg C++ kódot írj ne hasonlót.
És gyakorlat kell hozzá. Nem annyit kell tudni, hogy "a ciklusban ismétlődik a sorok végrehajtása", hanem látni kell hogy mi hova kerüljön abban a nyamvadt osztályban, hogy a legjobb - mert iszonyat sok lehetőség van. És ez az, amiről nem ír egy könyv se, mert problémafüggő. Ahhoz, hogy megtanulja az ember nem elég 2 hónap, talán 2 év ha folyamatosan használja.
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46665   2007.02.02 11:05 GMT+1 óra  
Ja hát ugy tényleg nem természetesen folyamatosan programozni kell.. én mondjuk kicsi elörébb is járok már pl. az egyik beadandohoz irtam egy kis directx es progit hát elhült a gyakvez
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #46654   2007.02.02 09:56 GMT+1 óra  
Nemtom, nálunk C-vel próbálkoztak az előző félévben, most C++ jön, de nemhiszem hogy gyorsabb.. Legalábbis azoknak, akik még nem foglaltoztak programozással, nem hinném hogy a heti két óra diavetítés fél év múlva is ér majd valamit, szvsz aki meg akar programozni az úgyis megtanul otthon, magától.
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46652   2007.02.02 09:43 GMT+1 óra  
Idézet
kpeti8107 :
Kedves Asylum! Agrármérnök vok, és csak a téli hónapokban, vmint szántás közben tudok programozni. Ezért kérdem, hogy mennyi idő jó közepes szinten beletanulni a C++- ba. A Dark basiccel egész jól elboldogulok.



Hát én egyetemen tanultam/tanulom a C++ t úgy azért gyorsabb, de sokan mondták hogy könyből is meg lehet tanulni néhány hónap alatt valamilyen szinten. A DB viszont könyv nélkül is tanulható, illetve a kicsit bonyolultabb részei meg rosszul vagy egyáltalán nem müködnek ezért nem éri meg kidobni egy csomo pénzt. Ha komoly játékot akarsz írni arra a DB alkalmatlan. Ha kisebb programokat ahhoz meg nem kell könyv, szerintem.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46620   2007.02.01 23:54 GMT+1 óra  
Bocsánat, én ilyeneket láttam/hallottam/olvastam:

,,le mipmappoljuk a texturát"
,,beállítjuk a matrix texturájának mipmappolását"

a matrixos cikkben is van valami ilyen, de az mire jó, és mik a beállításai?(mip mapping)

   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #46614   2007.02.01 15:27 GMT+1 óra  
kpeti8107 : A " Beginners Guide to Dark basic " Ebook-ot innen letöltheted ingyen bérmentesen

http://gme.overclockers.hu/downloadingdong/BGTDBGP.rar
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #46613   2007.02.01 15:24 GMT+1 óra  
Idézet
kpeti8107 :
Kedves Asylum! Agrármérnök vok, és csak a téli hónapokban, vmint szántás közben tudok programozni. Ezért kérdem, hogy mennyi idő jó közepes szinten beletanulni a C++- ba. A Dark basiccel egész jól elboldogulok.



Szerintem ne szaladj neki a vásárlásnak előbb nézz szét eMule-al.(Báris én ezt praktizálom)
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
kpeti8107 - Tag | 108 hsz       Online status #46610   2007.02.01 14:53 GMT+1 óra  
Kedves Asylum! Agrármérnök vok, és csak a téli hónapokban, vmint szántás közben tudok programozni. Ezért kérdem, hogy mennyi idő jó közepes szinten beletanulni a C++- ba. A Dark basiccel egész jól elboldogulok.
A mezőgazdaság művészete az élet művészete
   
gabesz - Tag | 260 hsz       Online status #46597   2007.02.01 11:49 GMT+1 óra  
Üdv pípolsz! Lenne egy kérdésem programszerkezettel kapcsolatban. Na szóval, megírtam a main file-t, de szeretném a menüt meg egyebeket megírni hozzá csakhát itt elakadtam. Mérmint a megírással nincs gond, csak azzal, hogy hogyan tudom ezt struktúrálisan megoldani? Ott vagyok, hogy #include "file", de innen hogyan? a pályakiválasztást vagy valamit

Előre is kössz!

   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #46596   2007.02.01 10:54 GMT+1 óra  
Ezekkel a könyvekkel az a baj, hogy nem magyar nyelvűek...
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46594   2007.02.01 10:41 GMT+1 óra  
Nem hiszem hogy sok értelme van...inkább vegyél egy C++ könyvet annak van értelme
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kpeti8107 - Tag | 108 hsz       Online status #46591   2007.02.01 10:13 GMT+1 óra  
Sziasztok! Nem tudom, hogy ez offtopicnak minősül e, de megkérdezem, hogy nincs e meg vkinek a Dark Basic könyv I vagy/és II. kötete. Fizetnék az elektronikus formátumért is.
(Alistair Stewart: Hands On DarkBASIC Pro Volume 1-2
A Self-Study Guide to Games Programming)
Vagy vkivel közösen meg lehetne e rendelni, lenne e rá vállalkozó szellem.
A mezőgazdaság művészete az élet művészete
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46512   2007.01.31 12:23 GMT+1 óra  
Én ugyanezt próbáltam kamerával megoldani...dehát a DB töl nem lehet elvárni hogy rendesen müködjön.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46471   2007.01.31 08:54 GMT+1 óra  
a current bitmap-ra ír!
0 esetén a képernyő

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46465   2007.01.31 08:28 GMT+1 óra  
Ok ezt azért nem csináltam mert nem tudtam hogy a bitmap nem a képernyöre rajzol.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46441   2007.01.31 06:42 GMT+1 óra  
Ja, hogy rögtön írós
Kód:
set display mode 1024,768,32
make object cube 1,1
sync on : sync rate 0
create bitmap 1,128,128
vin$="blablabla"
do

in$=inkey$()
if vin$<>in$  : rem ha van változás
   szoveg$=szoveg$+in$  : rem ha van változás
   set current bitmap 1
   ink rgb(0,0,0),0 : rem ez a háttérszín
   box 0,0,128,128
   ink rgb(200,130,30),0 : rem ez a szövegszín
   text 0,0,szoveg$
   get image 1,0,0,128,128 : rem kivesz kép
   texture object 1,1 : rem texturáz
   set current bitmap 0 : rem visszaállítja a monitorra rajzolást.


endif
vin$=in$

rotate object 1,0,timer()/20.0,0
sync
loop


-nem villog
-nem csúnyítja a betűket, pedig kisebb felbontású texturát használ
-gyorsabban fut (kb +10 fps)

   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46434   2007.01.31 06:20 GMT+1 óra  
Mondjuk így:
Kód:
input "mit írjunk? ",szoveg$

ink rgb(200,130,30),0
create bitmap 1,128,128
set current bitmap 1
center text 64,64,szoveg$
get image 1,0,0,128,128
delete bitmap 1

make object cube 1,1
texture object 1,1

do
rotate object 1,timer()/30.0,timer()/20.0,timer()/40.0
loop

   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46433   2007.01.31 06:12 GMT+1 óra  
Meg még egy baj: szerintem lehet egyszrűbben...

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46423   2007.01.31 05:28 GMT+1 óra  
Ez elvileg müxik...csak 1 baj van...nem megy a lock pixels....

Kód:
set display mode 1024,768,32
sync on : sync rate 0

ink rgb(1,1,1),0
global prd as boolean = 0

make object cube 1,10
set object light 1,2

while escapekey() = 0

   char$ = inkey$()

   if char$ = "" : prd = 0
   else
      if prd = 0
         prd = 1
         text$ = text$ + char$
         `lock pixels
         hide object 1
         cls rgb(255,255,255)
         text 10,10,text$
         get image 1,0,0,200,200,1
         show object 1
         `unlock pixels
      endif
   endif

   if image exist(1) then texture object 1,1
   yrotate object 1,object angle y(1) + 0.3*(60.0/screen fps())
   fastsync

endwhile

Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2007.01.31 05:35 GMT+1 óra, ---)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #46377   2007.01.31 01:49 GMT+1 óra  
Idézet
Seeting :
Idézet
latzy777 :
X10-nek mi kell?
... Azt a Vistához kreálják, nem? ÉS a Dx10-en alapszik tudomásom szerint. De ezt is hallottam, hogy Dx10 nem lesz XP-re... nos akkor hogy van ez? Ki jön az új DBPro, és majd csak Vistára küldi majd?



Exactly... Az X10 és minden amit abban írsz csak Vistán fog futni...




Hát nem szuper ? ugyanazokat a bugokat élvezhetjük X10 alatt is.
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #46344   2007.01.30 15:22 GMT+1 óra  
Idézet
latzy777 :
X10-nek mi kell?
... Azt a Vistához kreálják, nem? ÉS a Dx10-en alapszik tudomásom szerint. De ezt is hallottam, hogy Dx10 nem lesz XP-re... nos akkor hogy van ez? Ki jön az új DBPro, és majd csak Vistára küldi majd?



Exactly... Az X10 és minden amit abban írsz csak Vistán fog futni...
   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #46340   2007.01.30 14:58 GMT+1 óra  
Idézet
kpeti8107 :
Úgy látszik félreérthetően tettem fel a kérdést
pl: input "valami",a
és az a változó tartalmát szeretném látni a textúrán.



Az input-ig jó de aztán írasd ki vele a képernyőre ( SET CURSOR 0,0 : PRINT a)
Aztán csinálj belőle képet ( GET IMAGE imagenum,0,0,x,y )
majd tedd rá az objektumra (TEXTURE OBJECT objectnumber,imagenum)

De ha a változó tartalmát akarod megjelenjentetni a már létező textúrán akkor használd a SET BLEND MAPPING ON parancsot (Bővebben : Dbproban nyomj F1-et)

Ezt a hozzászólást Dookle módosította (2007.01.30 15:06 GMT+1 óra, ---)
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46328   2007.01.30 13:30 GMT+1 óra  
Nem müxik a set current camera...annnnnnyira jellemző....
Addig nézzétek meg a legujabb progimat: http://people.inf.elte.hu/asylum/programs/HeapSort.zip

Kupacot csinál/rendez..az offtopicban nem lett népszerü de itt hátha mivel DBP ben készült.
A kupac olyan majdnem teljes balra tömöritett bináris fa melyben minden csúcs nagyobb v egyenlő mint a gyermekei.

A HeapSort pedig rendezö algoritmus..hatákonyságban millioszor jobb mint pl. a buborékrendezés.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kpeti8107 - Tag | 108 hsz       Online status #46327   2007.01.30 13:25 GMT+1 óra  
Úgy látszik félreérthetően tettem fel a kérdést
pl: input "valami",a
és az a változó tartalmát szeretném látni a textúrán.
A mezőgazdaság művészete az élet művészete
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46323   2007.01.30 12:41 GMT+1 óra  
play animation to image
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kpeti8107 - Tag | 108 hsz       Online status #46316   2007.01.30 11:58 GMT+1 óra  
Sziasztok. Egy hatalmas problémám lenne Bár kinek nincs ezen a fórumon.
A lényeg hogy a 3d környezetben játszódó játékomban texturaként szöveget kellene iratnom.
Pl. Egy monitorra, vagy papírlapra.

Ha ez nem megoldható, van rá mód, hogy a betüket(mint képet) egymás utáűn rakosgassam.
Remélem érthetően írtam le, mi nyomja a lelkem.

Előre is köszönöm a segítséget.
A mezőgazdaság művészete az élet művészete
   
latzy777 - Tag | 8 hsz       Online status #46295   2007.01.30 08:48 GMT+1 óra  
X10-nek mi kell?
... Azt a Vistához kreálják, nem? ÉS a Dx10-en alapszik tudomásom szerint. De ezt is hallottam, hogy Dx10 nem lesz XP-re... nos akkor hogy van ez? Ki jön az új DBPro, és majd csak Vistára küldi majd?

   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46294   2007.01.30 08:39 GMT+1 óra  
Kösz a segítséget

   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #46293   2007.01.30 08:38 GMT+1 óra  
Execute file "cpuhacker.exe","","",1
   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46285   2007.01.30 05:13 GMT+1 óra  
execute file "alma.exe",0 asszem
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46258   2007.01.29 23:38 GMT+1 óra  
(((Hmmm..., most hogy így mondod, tényleg, a HL is újraindul, ha átállítjuk a felbontást...)))

Erről jut eszembe, a DB vagy DBPro tud futtatni *.exe fájlokat? (én egyszer találtam vmit,de az hülye paramétereket kért)

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46255   2007.01.29 15:14 GMT+1 óra  
Igen ugyanis felbontásváltáskor kiüritödik a buffer. Ennek igy kell lennie
Játékokban is felbontásváltás után minden újratölt (pl. Jedi Outcastban)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #46251   2007.01.29 14:32 GMT+1 óra  
((((láttam már más gémeket is ami nem gyorsít gyengébb felbontáson..))))
és most egy
Wonderful Cube-Hiding Effect
By TGC

Kód:
sync on : sync rate 0
set display mode 1024,768,32
make object cube 1,1
color backdrop rgb(0,0,0)
sync
print "A gep elott ulok most egy itt a kocka-hol a kocka"
print "jateknak lehetnek szemtanui..."
print
print "Van kocka"
print "[nyomj egy gombot!]"
sync
wait key
set display mode 800,600,16
print "es most van?"
print
print "ez meg a legjobb : volt kocka nincs kocka [nyomj egy gombot!]"
sync
wait key
if object exist(1)=1 then print "meg van kocka" else print "Tessek most mar nincs!"
print "[nyomj egy gombot!]"
sync
wait key
rotate object 1,10,10,10

   
Asylum - Törzstag | 5504 hsz       Online status #46239   2007.01.29 13:30 GMT+1 óra  
Szerintem a DB engine a felbontásokban erös és minden másban gyenge...szóval 1600x1200 ban is el birja futtatni ugyanúgy mint 800x600 ban viszont 800x600 ban is ugyanolyan lassan számolja a többi dolgot..remélem értettétek
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #46212   2007.01.29 09:25 GMT+1 óra  
Ha FPS-t akarsz nyerni lassab gépeken, akkor olyan opciót írj ami kiveszi a csilli.villit
   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #46210   2007.01.29 09:20 GMT+1 óra  
Jah ez nem azért van mert bugos a felbontás átállítása... Ezért csak és kirárólag a DBP enginenek lehetsz hálás... Talán az X10-es verzóban már nem úgyanúgy renderel minden felbontáson...
   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [50] [55] [60] [65] [70] [75] [80] [85] [89]