játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5508
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [50] [55] [60] [65] [70] [75] [80] [85] [89]
SAndras - Tag | 170 hsz       Online status #48553   2007.03.03 13:27 GMT+1 óra  
Nos... tegyük helyére a dolgokat!
1.
-a textura nem vész el csak átalakul.
olyan nincs, hogy rajta van a textura, és úgy tölti be, hanem az ".x" tartalmaz egy parancsot a texture betöltésének módjával kapcsolatosan, ha nem ::rossz konvertert használsz


2. textura helyzetének változtatásáért felelős parancsok:
scroll object texture
scale object texture

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48552   2007.03.03 13:21 GMT+1 óra  
Akkor csak töltsd be a textúrát és tedd rá az objektre; úgy tuti megtalálja a helyét.
Ha mégse akkor scale object texture obj,u,v Valamilyen értékre csak jólesz.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Inv1sus - Tag | 16 hsz       Online status #48546   2007.03.03 12:54 GMT+1 óra  
Ezt nem nagyon értem. A modelező programba hiába rakok rá textúrát megfelelően, mert ha kimentem a modelt *.x formátumba, eltűnik róla a textúra.

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48545   2007.03.03 12:30 GMT+1 óra  
Idézet


hogy pont úgy álljon rajta a textúra,




Az UV koordinátákat abban a progiban kell beállitani amivel a modellt készíted.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Inv1sus - Tag | 16 hsz       Online status #48532   2007.03.03 08:44 GMT+1 óra  
Sziasztok. Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet betextúrázni egy 3d objektumot. De úgy értve, hogy pont úgy álljon rajta a textúra, ahogy szeretném. Mert jólvan betöltök egy képet és rádobom, e honnan tudjam, hogy az imagenak is hogy kell kinéznie, hogy jól feszüljön rá.
Továbbá arra is kiváncsi lennék, hogy lehetne azt megoldani, hogy egy bsp fájlt betextúrázva töltsön be és ne keljen külön szórakozni vele. Ha volt erről szó már a topicba sry :/.

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48461   2007.03.02 11:09 GMT+1 óra  
hát szerintem probáld meg kóddal feldogozni a heightmapot és mátrixxal csinálni (valahol volt itt egy cikk erröl). Azon be lehet állitani a tilingot.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
NacsaSoft - Tag | 112 hsz       Online status #48460   2007.03.02 10:58 GMT+1 óra  
Sziótok !

Van egy kis gondom a Terrainkészítéssel.
Megvan a heightmap és a textúra.Betöltöm a textúrát ,létrehozom a Terraint-t majd pedíg beállítom neki a textúrát.A baj az hogy nem feszíti ki a textúrát hanem ráteszi egy csomószor !!
Mi lehet a gubanc ?

kép

Ezt a hozzászólást NacsaSoft módosította (2007.03.02 11:07 GMT+1 óra, ---)
Ahol a szükség , ott kell a segítség !!!!
   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48457   2007.03.02 10:34 GMT+1 óra  
Ja, és bocsi a Seeting-ért Seety

   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48456   2007.03.02 10:32 GMT+1 óra  
Nagyon megköszöném Seeting, ha megkeresnéd....

   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #48446   2007.03.02 09:01 GMT+1 óra  
De tud. Van flash plugin ha kell megkeresem...
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48439   2007.03.02 08:18 GMT+1 óra  
egy mit?
dbpro nemis tud flasht
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48419   2007.03.02 05:42 GMT+1 óra  
Mindenkinek köszönöm a segítséget, sokat tanultam belőle. Kicsit körülményesen így oldottam meg:
- ( de át fogom írni a progit és mint azt jól látta FZoli is, nem kell ragaszkodnom majd az ugyan ahhoz az eléréshez.)

Csináltam map1, map2, map3 ….mapx könyvtárat. Mindegyikbe beletettem a mappa0 könyvtárat az 1, 2, 3, …x, helyzetnek a megfelelő tartalmával.
A progi eddig így olvastabe a cuccokat: open read „mappa0/1/ezkell.txt”
Megadtam egy változót, - 0map0$ -, és a „mappa0/1/ezkell.txt” elé tettem.
Így aztán ha alaphelyzetről van szó akkor:
If alaphelyzetvan then 0map0$=”map1/”
Ha más a helyzet, akkor:
If máshelyzetvan then 0map0$=”map2/” stb…
Nem a legjobb megoldás, de müxi és tökéletesen megfelelne, ha tudnám, hogy kell bekérni egy flash –t.

Mégegyszer köszi Mindenkinek

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48404   2007.03.02 02:31 GMT+1 óra  
tudom de mást nemtok kitalálni....még esetleg azt lehetne hogy minden mappának megfeleltet egy stringet ugyanugy aztán simán set dir mappa1$ stb.

Én amugy alapbol minden fáljt egy data nevü könyvtárba szoktam pakolni és nincs gond.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #48403   2007.03.02 02:12 GMT+1 óra  
hát a te stringesed gyakorlatileg minden útvonalat külön stringgel helyettesít, ezért nem tökéeltes, a srácnak az a baja h ugyanazt az elérést szeretné, de énse értem miért jó neki ez a másolgatás...

FZoli.

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48399   2007.03.02 01:00 GMT+1 óra  
És akkor ha az egyikben mittomén 500 megányi adat van akkor azt futási időben másolgatod ideoda csak azért mert nem akarod 50szer beirni a mappa1/ prefixet?? Vista alatt nemis engedi írni a programok főkönyvtárait, az appdata/.../virtualstore ban csinál egy klónt és oda teszi a mentéseket meg egyebeket. Szal ez nemcsak nem hatékony hanem nem is működik.

Az átnevezés pedig hülyeség mert elöször átkell nevezni az egyiket valami totál másra, aztán a másikat az egyikre, aztán az egyiket arra ami előtte a másik volt...kinek kell EZ???

A stringessel meg mi a baj?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #48390   2007.03.01 22:45 GMT+1 óra  
Végigolvastam, szívesen

De továbbra is inkább stringet használj útvonalnak, mint hogy kerülőúton kínlódj...

a helyedben csinálnék egy mappa$ stringet...., majd az editorban nyomnék egy replacet mappa0-ról mappa$-re..., vagy ahol ez nem megy, ott kézzel írnám át (mert ugye valahol "mappa0 helyett mappa$+" kell, stb.

Inkább most írd át kézzel az egész kódban, minthogy egy sok hibalehetőséggel kecsegtető és lassú, sok kódolást igényló rutint írj mappa cserélősdire...

Vagy pedig, sima mappaátnevezéssel, ha ez működhet. Tehát mappa0ról szeretnél áttérni mappa1-re, így mappa0-át átnevezed mappa0rd-re, mappa1-et meg mappa0-ra

De akármelyiket is választod, remélem több következetlenség nincs a kódodban....

FZoli.

   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48388   2007.03.01 22:07 GMT+1 óra  
Asylum–nak: Köszi asegítséget, de sajna nem tudom alkalmazni. Még egyszer a problémámról:
Van egy főkönyvtár, prog. Ebben van 1 fő.dba, 1 fun könyvtár, ami 1 tucat function segéd.dba – t tartalmaz, van 1 állandó adatokat tartalmazó data nevű könyvtár és többek közt egy alaphelyzetben használatos mappa0 könyvtár. Ebben még vannak 1, 2, 3, stb nevű alkönyvtárak, amik .txt és .xls – ben levő adatokat tartalmaznak. Ha innen adat kell, akkor a progiban mindenhol az van írva: open read „mappa0/1/ezkell.txt” vagy open read „map0/2/ezkell.txt” stb.. Ez egy alaphelyzet és müxik a dolog. Azt szeretném, ha bizonyos helyzetekben ezután mondjuk a mappa1/1/ezkell.txt – ből kérné be az adatokat.
Mivel a progiban továbbra is úgy van, hogy open read „mappa0/1/ezkell.txt ezért arra gondoltam, hogy ilyenkor törölje a prog nevű főkönyvtárból a mappa0 könyvtárat,:
if path exist("mappa0"=1 then delete directory "mappa0", aztán hozza létre üresen a mappa0 – t: if path exist("mappa0"=0 then make directory "mappa0", és ebbe tegye bele mondjuk a mappa1 könyvtár tartalmát. Így ha van valami ötletem és a mostani programomon változtatni akarok, azt nem kell átírogatnom, mint eddig, hanem csak írok 1 másik könyvtárat mappay néven és már kész is. Azt kihangsúlyoznám, hogy a problémát okozó könyvtárakban nem objektumok, hanem adatok, leginkább változok vannak, mivel amikor ezahelyzet, akkor ez kell, amikor meg azahelyzet, akkor az kell. Már azt is köszönöm, ha valaki ezt végig olvasta.

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48346   2007.03.01 08:37 GMT+1 óra  
Jahogy ugy csinálod hogy set dir "map0" hááát én inkább ugy csinálnám hogy

$map0 as string = "map0"
$map1 as string = "map1"

stb.

és betöltésnél meg pl. load object $map0 + "/alma.x",1

és meg van oldva
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48343   2007.03.01 08:30 GMT+1 óra  
u]Köszi a segítséget NacsaSoft. Sajna annyira kezdő vagyok, hogy nemigazán megy a dolog.

if path exist("mappa0"=1 then delete directory "mappa0"
Így tudom törölni a mappa0 könyvtárat, de ha van benne cucc, akkor nem törli!

if path exist("mappax"=0 then make directory "mappax"
Így pedig létre hozom a mappax könyvtárat, de hogy kell beletenni azokat a cuccokat,
amik mondjuk a mappay könyvtárban vannak?

Ha tudnál valami megoldást nagyon örülnék neki. Köszi

   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48335   2007.03.01 07:46 GMT+1 óra  
Asylum-nak: A progi folyamatosan használja a map0-t, amiben ez meg az van. Közben váltóznak dolgok és akkor vagy a map1 vagy a map2 ill. a mapx kell, amiben az meg ez van. Ezt én úgy szeretném megoldani - mert még kezdő vagyok-, hogy ilyenkor törli a map0-t csinál 1 üres map0-t és amelyik cucc kell ( map1, map2 stb..) azt belemásolja a map0-ba)

   
NacsaSoft - Tag | 112 hsz       Online status #48321   2007.03.01 05:56 GMT+1 óra  
Azér mert csak !
Ahol a szükség , ott kell a segítség !!!!
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48314   2007.03.01 04:35 GMT+1 óra  
Egy játékban mért van szükség mappák másolására?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
NacsaSoft - Tag | 112 hsz       Online status #48309   2007.03.01 03:12 GMT+1 óra  
Válasz a kérdéseidre :
1. Konkrét parancs nincs ! Következőféleképpen tudod átmásolni a nemüres mappát egy másikba : Először is létrehozod azt a mappát amibe másolni akarod a fájlokat.Majd ebbe vagy átmozgatod vagy átmásolod a fájlokat.
2.Nem üres könyvtár törlése : Delete Directory "mappaneve"
Ahol a szükség , ott kell a segítség !!!!
   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48305   2007.03.01 02:34 GMT+1 óra  
Dark Basic-ben ( ez lemaradt)

   
paska7 - Tag | 8 hsz       Online status #48304   2007.03.01 02:31 GMT+1 óra  
Szeretnék 2 kis segítséget kérni:
1 - milyen paranccsal lehet 1 nem üres könyvtárat átmásolni 1 másikba?
2 - milyen paranccsal lehet 1 nem üres könyvtárat törölni?
Ha valaki válaszolna, azt megköszöném.

   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #48196   2007.02.27 13:31 GMT+1 óra  
Akkor egy objektet mozgass, billegtess (az tuti müxik), aztán a kamera szögét meg igazísd az objekthez...

FZoli.

   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #48195   2007.02.27 13:22 GMT+1 óra  
Köszi mindkettőtöknek.
A fegyver billegés már megy azzal nincs gond,de ha a játékos nem billeg akkor az egész valahogy elveszti feelinget.Ezzel ZROTATE CAMERA parancsal nagyon szinte 70 százalékot feldob a játékon.
Ha nincs benne akkor meg olyan mintha kerekeken gurulna

Próbáltam ROLL CAMERA parancsot.Valóban ez lehet a megoldás,de sajnos nem működik !!!1000% hogy valami Dbpro bug (miért nem lepődtem meg ?...) Mert a kamera egy bizonyos szög alatt elkezd pörögni körbe körbe .Nem tudok rájönni és már kezd kiakasztani !!!!
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #48183   2007.02.27 11:53 GMT+1 óra  
Az nem jobb ha a fegyver billeg? Pl. a Quake 4 ben direkt figyeltem, hogy a kamera is billeg-e, de nem.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #48146   2007.02.27 08:14 GMT+1 óra  
aszsem roll camera left/right

FZoli.

   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #48142   2007.02.27 07:58 GMT+1 óra  
Hi ! Lenne egy kérdésem.Már egy jó ideje vesződök egy camera mozgatás dologgal és egyszerűen nem megy ...
A gond a következő :

Egy fps játékban kellene megoldani hogy mikor haladok előre vagy valamelyik irányba akkor a kamera egy kicsit billeg jobbra balra (Ezt sinusszal vagy cosinusszal nagyon szépen meg is oldottam.Profi.A kamerát mindig "billegtetem" a Z tengelyen,és igy a kamera billeg jobbra balra haladáskor.)
A gond az hogy ha elfordulok mondjuk 90 fokot a kamera már előre hátra fog billegni mert hát ugye ő továbbra is a Z tengelyen billeg csak az nem fordult 90 fokot
Abban kellene segítség hogyan oldjam meg hogy a játkos (kamera) akár merre van fordulva mindíg jobbra balra billegjen



Remélem érthető volt...


Köszi előre is !!!
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47520   2007.02.17 13:06 GMT+1 óra  
Én 3ds maxban renderelem a texturákra a fényeket aztán dbp ben hagyom a default lightingot és kész. Még a radiosity is egész jól néz ki.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kpeti8107 - Tag | 108 hsz       Online status #47500   2007.02.17 09:02 GMT+1 óra  
Hát gondoltam, hogy először mindent elsötétítek, hogy aztán csak az legyen megvilágítva amit én akarok. De erről úgy látszik le kell mondanom.
A mezőgazdaság művészete az élet művészete
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #47494   2007.02.17 06:33 GMT+1 óra  
Egészen pontosan mire vagy kiváncsi? A DBP fénykezelése bonyolultnak tűnik, mert azt hinné az ember, hogy jobb és többre képes, mint mait először látott belőle. Nos a DBP alap fénykezelése meglehetősen kaki. Leeht persze játszani a specularral, emissivvel meg ambienttel, de nem nagyon érdemes. Használj a modellekre lightmapot és 80-90 körüli ambient lightingot...

FZoli.

   
kpeti8107 - Tag | 108 hsz       Online status #47491   2007.02.17 06:18 GMT+1 óra  
Sziasztok! Ha nem lenne, nagy kérés, vki írhatna egy rövid útmutatót a dbpro fénykezeléséhez. Azt hittem egyszerű lesz, de rá kellett jönnöm, hogy nem annyira
Előre is köszönöm
A mezőgazdaság művészete az élet művészete
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #47384   2007.02.15 09:09 GMT+1 óra  
Ja, eredmeny helyett eredmeny#-t akartam írni. Így tényleg hülyeség.
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47383   2007.02.15 08:35 GMT+1 óra  
Idézet
VT :
Ja, osztás. Talán nem bug hanem feature de rohadt idegesítő.

a=1231231
eredmeny=100/a

Azt várja az ember kapjon vmi törtet erre hülyeség lesz mert az osztás eredményét nem konvertálja floattá. Így már jó:

a=1231231
a#=0
eredmeny=100/a#

1.062, 5 év fejlesztés után



Talán nem véletlenül van a # jel floatra. Alapból ha nem írsz semmit integernek veszi és az eredmeny változó nem elég nagy egy floatnak -> típuskonverzió. Szerintem ez logikus.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #47368   2007.02.15 06:03 GMT+1 óra  
hát ezek tények, de abban se vok biztos, h a TGC tud ezekről a hibákról...

FZoli.

   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #47365   2007.02.15 05:53 GMT+1 óra  
Idézet
FZoli :
Írni kéne közösen egy cikket Top 20 DBPro hiba címmel.

Támogatom az ötletet, bár nekem csak dbclassicos bzglegendáim vannak, proban nem figyeltem még fel végzetes baromságokra

FZoli.



Nem saját bugokra gondoltam, hanem DBPro bugokra.
Például a trágya lebegőpontos szám kezelésére:
Kód:
a#=1.01
print a#


At eredmény 0.09999002134 vagy mittomén, ronda és pontatlan. double float szintén.
1 hete szívat egy programom a DBPro összes korlátoltságával és marhaságával, és még nem is hosszú (~16k)

Másik kedvenc: VB6-ban írok egy DLL-t VBAdvance-val. Tipikusan kidob valami ablakot, mittoménmi, lényegtelen.

1, betöltöm a dll-t <-faszán megy
2, meghívom <-ezis
3, törlöm (unload ) <-ezis. Happy end? Nem.

Aztán csinálhatok akármit, leállíthatom akármilyen szabályosan a programot, a végén mindig dob egy "a program szabálytalan műveletet hajtott végre" ablakot.

Ja, osztás. Talán nem bug hanem feature de rohadt idegesítő.

a=1231231
eredmeny=100/a

Azt várja az ember kapjon vmi törtet erre hülyeség lesz mert az osztás eredményét nem konvertálja floattá. Így már jó:

a=1231231
a#=0
eredmeny=100/a#

1.062, 5 év fejlesztés után
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47357   2007.02.15 03:51 GMT+1 óra  
Ja bocs tévedni emberi dolog
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #47337   2007.02.14 15:16 GMT+1 óra  
Hát az alt+f4-től véget fog érni, de ezek nem bugok... Viszont vicces mennyire hülyének nézel...

FZoli.

   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #47335   2007.02.14 15:12 GMT+1 óra  
Hopp, sorry, azthittem komoly
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47333   2007.02.14 14:50 GMT+1 óra  
(Épp eza poén ) Leesett?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #47332   2007.02.14 13:05 GMT+1 óra  
Nem egészen értem, ha csinálsz egy olyan feltételt, hogy A vagy nem-A, az nyilván minden esetben igaz lesz, bármilyen nyelven is írod..

Meg a másik is, ha egy végtelen ciklusban folyamatosan megjelenítesz vmit, annak mitől kéne véget érnie?
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47331   2007.02.14 12:56 GMT+1 óra  
Mégegy szarvasbogár:

Kód:
a = true
`a = false

if a or not a then print "Irjmámástis!!!"


akár false akár true a kezdőérték mindig kiirja
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47330   2007.02.14 12:40 GMT+1 óra  
Kód:
load image "buckbug.bmp",1,1

while true

     paste image 1,0,0

endwhile


Íme a szarvasbogár...nem lehet bezárni... És egy szarvasbogár van a képernyön folyton
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #47323   2007.02.14 10:21 GMT+1 óra  
ha kóddal igazolod, akkor igen sokat
(2200!)

FZoli.

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47320   2007.02.14 09:30 GMT+1 óra  
A szarvasbogár hány pontot ér?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #47319   2007.02.14 09:22 GMT+1 óra  
Sőt, ezennel bugkereső versenyt hirdetek! A bugokat vagy kóddal, vagy screenshottal kell igazolni, beküldési határidő nincs, hetente (vasárnaponként?) kisorsoljuk kinek a talált bugja a nyerő...

Na? Mehet?

FZoli.

   
FZoli - Szerkesztő | 4894 hsz       Online status #47318   2007.02.14 09:19 GMT+1 óra  
Írni kéne közösen egy cikket Top 20 DBPro hiba címmel.

Támogatom az ötletet, bár nekem csak dbclassicos bzglegendáim vannak, proban nem figyeltem még fel végzetes baromságokra

FZoli.

   
Asylum - Törzstag | 5508 hsz       Online status #47303   2007.02.14 04:05 GMT+1 óra  
Idézet
VT :
Idézet
latzy777 :
Tudtok valami építő tanácsot, hoygan lehetne DBPro-ban megnövelni egy konkrét játéknál az FPS-t? valami ügyes kis trükkök?



Kód:
set cursor 1,1
print screen fps()+100




C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [50] [55] [60] [65] [70] [75] [80] [85] [89]