játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5512
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #49447   2007.03.30 23:49 GMT+1 óra  
Csak érdekesség kép mondom (aki nem tudná) ,hogy Game Makerhez is meg van ez az engine. Én csodálkoztam. De nagyon tetszett. Szép a grafja.
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #49222   2007.03.28 00:13 GMT+1 óra  
Letöltöttem én is,lefordítottam vele a game-t : 25 error,10 warnings
Ment is vissza az 1.2
Ez egy reszeg post...

   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #49219   2007.03.27 23:47 GMT+1 óra  
Áve!

Gondolom, akik aktívan programoznak Irrlicht-tel, azok észrevették, hogy az aktuális (1.3) verzió nem igazán érdemelte ki a stabil jelzőt. Magyarul bugzik mint hell!
E mellett történt néhány változás az API interface-ben is, úgyhogy akik 1.2-vel fejlesztenek most óvatosan álljanak az upgrade-hez.

Az SVN verzió már alakul, de még maradt benne néhány bosszantó dolog. Az API változás természetesen ezekre is áll. A fejlesztők megigérték, hogy egy bugmentes verziót kiadnak 1.3.1 verziószámmal. Szerintem érdemes azt megvárni.

Remélem segítettem valakinek.
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48923   2007.03.09 05:26 GMT+1 óra  
Áve!

Próbáld meg úgy, hogy amikor click esemény van egy forgatandó objecten, akkor eltárolod az aktuális pozíciót és egy delta pozíciót kinullázol. Amikor elmozdulás van, akkor a deltát változtatod (hozzáadsz) és a pozíciót visszaírod a click-nél eltároltra. A forgatás a delta alapján történjen.

Nekem a saját kamera class-omnál bevált.
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48918   2007.03.09 04:45 GMT+1 óra  
Visszatérve az egérkezelésre...
Szal ha a kurzor elmozdult az előző poziciójából arra forgatom a modellt is...de ha eléri a kurzor az ablak szélét,akkor ugye a modell sem forog tovább
Úgy próbáltam,hogy ha eléri a szélét visszarakom kezdőpozícióba,de akkor a modell össze-vissza forog
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48820   2007.03.07 05:43 GMT+1 óra  
oks, megtaláltam, köszi szépen
   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48814   2007.03.07 04:48 GMT+1 óra  
A tools könyvtárban találsz hozzá egy progit.
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48812   2007.03.07 04:36 GMT+1 óra  
hali. hogyan lehet az irrlicht-be saját betütipust létrehozni. egy-kettö megtalálható a media mappába? de hogyan tudok ilyen bmp formátumura konvertálni egy betütipust?
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48811   2007.03.07 04:14 GMT+1 óra  
igen, ez a megrajzolás, megtervezés jó ötlet, agyaltam is ezen már....
köszi a linket, tetszenek, kiindulási alapnak tök jó...

most akkor agyalok azon, hogy hogyan is legyen az irrlichtben ez a dolog 'megépítve'

dolgozott már valaki irrlichttel úgy, hogy egyes adatokat php-böl vett??? azt hallottam már, hogy sima c++ simán összekombinálható vele, és mivel irrlicht c++ egy-az-egyben, ezért sztem megoldható.

a kérdés már csak a "hogyan" ?
   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48806   2007.03.07 02:58 GMT+1 óra  
Áve!

Ezeket nézd meg szerintem:

http://irrlicht.sourceforge.net/phpBB2/viewtopic.php?t=19533
http://irrlicht.sourceforge.net/phpBB2/viewtopic.php?t=19389

Egyébként szerintem érdemes úgy kezdened a projectet, hogy lerajzolod. Nem vicc, tényleg sokat segít! Ha megrajzolod magadnak a folyamatokat, akkor ki fog bukni, hogy mit tudsz megcsinálni és mit nem.
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48804   2007.03.07 02:22 GMT+1 óra  
wááá
marad az irrlicht...most megint új látószögbe került a 'project'. szóval a felhasználónak 2D-s képeken lesznek a feladványai, az irrlichtben pedig majd biztosítjuk egy 'kamera' által, hogy egy nappaliból való áthaladás a fürdöszobába 'babaszép' legyen.
aka nem kell neki közlekedni jobbra balra, a felhasználó majd csak a feladatokat fogja megoldani. egérkattintás vagy pár betübevitelt kell majd leprogramozni.
ha a feladvány helyes...akkor valami kis ajándék videó lesz a hab a tortára

más:
megoldható, hogy maga a project egy serveren fusson, és tetszöleges számú felhasználó hálózaton keresztül csatlakozzon rá?? ezzel is lehetöséget adva a versenyzésnek, ahol 2 vagy több felhasználó egyszerre csinálja a feladatokat, és egy timer méri az aktuális felhasználó reakcióidejét és a végén összehasonlítja és megjeleníti a végleges sorrendet

ez irrlichtben megoldható?

a feladatokhoz a megoldás egyes lehetöségeit egy php fájlból kéne kiolvasni, ami a projekt elkészülte után természetesen egyénileg bövíthetö. ezt a lehetöséget biztosítani kell, de a php-re van ember

a témavezető szeretné, ha 1-2 egyszerü játék is helyet kapna a projektben, de ilyet még sose csináltam (mint ahogy mást se ) . esetleg készültek már irrlichtben egyszerü (akár 2D-s) játékok, amik forrással elérhetöek? szívesen megnézném öket...

mély tisztelettel minden válaszolónak a sok-sok rizsázás miatt................ibax
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48795   2007.03.06 15:33 GMT+1 óra  
Én szobafestő vagyok
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48792   2007.03.06 15:09 GMT+1 óra  
és hogy mi is érdekelne igazán...?
a vizuális effektek világában szeretnék tevékenykedni....de ez egy elég elérhetetlen álom
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48791   2007.03.06 15:05 GMT+1 óra  
igen, ez igaz
és ha megnézek egy jobpilot oldalat, elég kevés a 'director' -hoz értöt keresünk, vagy a LINGO nyelvben jartas szakember-t keresünk rovat.
hozza kell tennem, hogy Irrlichtet se láttam meg, de ugy gondolom, hogy az alapja egy-az-egyben C++, és ha valakinek sikerül egy Irrlichttel megbirkoznia, akkor szerintem bátran jelentkezhet egy C/C++ programozót keresünk álláshirdetésre is akár...vagy bárhova...és minden, már egyetemet végzett ismerösömtöl azt hallom vissza, hogy ha jól tudsz programozni, akkor lesz munkád, mégpedig jó munkád...
erösítsetek meg ebben lécci...
akik ide irogattok, és dolgoztok mindenféle projekteken, ezt munkaként vagy hobbiból csináljátok? én itt vagyok lassan 24 évesen, ha minden igaz, jövöre kezembe az infós diploma, de programozni nem igazán tudok. bazzz, miért szerénykedek: NEM TUDOK!!!!!!!!!!!!
ez az irrlicht hatalmas lendületet adott, és bár tudom hogy nagy fába vágtam azt a pici fejszémet, úgy érzem megtanulható.
már csak egy jó diplomamunka téma kéne, hogy mit építsek rá............
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48790   2007.03.06 14:05 GMT+1 óra  
Ha most kezdesz programozni akkor szerintem egyszerre csak egy nyelvvel foglalkozz

"Nézőpont kérdése. A GUI kódolásánál áldani fogod..."
igaz,igaz...vagy egy RTS esetében
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48785   2007.03.06 13:22 GMT+1 óra  
visszatérve az én problémámhoz....
hát nem fél év, hanem januárig kéne kész lennie...tehát kb 9 hónap allna rendelkezésemre.
igazából csak azt nem tudom, hogy hogyan kéne 'megfogni' ezt az egész dolgot...
nem látok a dolgok mögé, és igy nehéz 'elképzelni' is valamit, ugyanis nemtudom, hogy megvalósitható e ennyi idö alatt, ennyi tudassal...
lehet hogy ki kéne találnom valamit, egy sajat ötletet...
egyébként ha valaki kiismeri magát irrlichtben, hol tud vele elhelyezkedni??
azt tudom, hogy programozni megtanul, és lesz rálátása a dolgokra, mert ha valaki rendesen utánanéz a struktúráknak, osztályoknak, konstruktornak és destruktornak, akkor rájön, hogy az irrlicht nagyon is érthetöen van felépítve
tudom hogy nem ide tartozik, de 'macromedia directorral' foglalkoztatok már? abban is van egy programnyelv,a lingo. mennyire tér el a sima c++ -tól? mert sztem egy kezdö programozót, mint én is vagyok, csak összezavarna az esetleges 'váltás'
   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48780   2007.03.06 12:22 GMT+1 óra  
Idézet
MaximumViolence :
Huhh,szal kurzor pozicióját adja vissza?De rossz



Nézőpont kérdése. A GUI kódolásánál áldani fogod...
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48778   2007.03.06 12:17 GMT+1 óra  
Huhh,szal kurzor pozicióját adja vissza?De rossz
Ez egy reszeg post...

   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48776   2007.03.06 12:12 GMT+1 óra  
Beleolvastam. Most már biztos, hogy az xy koordinátákat adja meg.
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48774   2007.03.06 12:09 GMT+1 óra  
Az Event struktúra az egér xy pozícióját tartalmazza. Ennyit ír a dokumentáció. Szerintem a forgatáshoz nézd meg a CCameraMayaSceneNode.cpp file-t az irrlicht forrásában. Az onEvent() funkcióban meg fogod találni, amit keresel
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #48771   2007.03.06 12:04 GMT+1 óra  
Régen Irrlichteztem, de mintha külön lenne relatív elmozdulás és abszolút pozíció - nem lehet hogy az event.MouseInput.X az előbbi?
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48770   2007.03.06 11:59 GMT+1 óra  
Más...
Az egérkezelés hogyan működik Irrlichtben?
DX-hez szokott agyammal úgy próbáltam,hogy beolvasom az egér mozgásának X pozícióját,ha pozitív akkor ugye jobbra mozog,ha negatív akkor balra,de úgy látom ez irrben kicsit másképp van...

Az lenne a lényeg hogy az egérrel akarok forgatni egy modellt(jelenleg az A,D billentyűkkel fordul)...beolvasom az egér x pozicíóját az event.MouseInput.X tagból,de ez milyen értéket tartalmaz?

Részlet az eseménykezelőből:
Kód:
if(event.EventType == irr::EET_MOUSE_INPUT_EVENT)
{
switch(event.MouseInput.Event)
{
case EMIE_MOUSE_MOVED:
{
if(event.MouseInput.X)
{
//itt el szeretnék forgatni egy modellt
}
   
}
}

}


Szóval hogyan is kéne csinálnom?
Ez egy reszeg post...

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48769   2007.03.06 11:50 GMT+1 óra  
Mennyi időd van rá?Mert ez nem kis munka...
A PHP-Irrlicht kapcsolatról sajna nem sok mindent tudok mondani,de biztosan meg lehet oldani

Na igen programozni nem árt megtanulni
Ez egy reszeg post...

   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48768   2007.03.06 11:49 GMT+1 óra  
Egy ilyet összehozni 3d-ben bármilyen engine-nel kihívás. Ha jól tévedek hat hónap áll rendelkezésedre és az bizony szűkös. Ha azt is hozzáteszem, hogy még csak tanulod a dolgot, akkor még több időt kell rá szánni. Szerintem ezt gondold végig a döntésedhez.

Amennyiben marad a 3d-s irány és az irrlicht.

A php-t integrálni az irrlichthez szerintem nem igazán hasznos. Ha scriptelési lehetőséget keresel, akkor ajánlom nézd meg a Lua leírását. A Lua már eleve egy script nyelv és már számos esetben integrálták irrlichtes projectbe. (Személy szerint én még nem próbáltam, de valószínű ezt fogom választani, amikor eljön az ideje)

A gyors munkához pedig ajánlom az irrWizard-ot. Ez egy előre elkészített framework, ami már tartalmazza egy FPS-hez szükséges összes kódot. Előkészíti a terepet az alkotóknak. A feladat megoldásához szerintem ideális és nem kell neked kitalálni olyanokat, mint state machine, menu, vagy level management.
http://irrwizard.sourceforge.net/

Szerintem szánj rá pár napot, hogy tanulmányozd és gondold át a lehetőségeidet. Idegek, hajszálak és idő, idő, idő, idő.
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48765   2007.03.06 11:29 GMT+1 óra  
hali

ma sikerült beszélnem a témavezetömmel. mint az kiderült, a projekt, amivel dolgozunk, a következö képpen kéne hogy kinézzen.
van egy környezet (pl ház). és vannak feladatok, amelyeket a felhasználónak meg kell oldania. tehát kell egy nyitóképernyö, ahol kiválaszthatjuk (vagy létrehozthatjuk) a felhasználót, és kiválaszthatjuk a feladattípust. a feladatokat ezután az irrlicht egy php-s adatbázisból szedné ki. ez azért fontos, mert az egész rendszernek bövíthetönek kell lennie, hogy késöbb az egyes feladattípusok mennyiségét bárki prog.ismeretek nélkül is bövíteni tudja.
a fö kérdés az, hogy
1) össze lehet kombinálni valahogy a php -t az irrlichttel?? amolyan kölcsönös kapcsolat gyanánt?
2) a témavezetö Director-t javasolt,hogy inkább 2D-s legyen az egész...

magyarán amikor a feladat kiíródik a képernyöre, akkor max egy rámutatás vagy egy billentyü lenyomása kell...és a két feladat közé esetleg be lehet iktatni átvezetö videókat...a feladatok tartalmi mondanivalójához kapcsolódóan...és ha mondjuk jól válaszolt a felhasználó,akkor egy "gratulálok" videó játszódna le, vagy ilyesmi...

DE...

szeretnék egy normális diplomát kiadni a kezemböl, amivel tudok is majd kezdeni valamit,és ku**ára szeretnék programozni megtanulni is, de félek, hogy ebböl a Director-os cuccból semmi se lenne.

szóval mik a lehetöségeim??? lécci írjátok meg, ha van ötletetek
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48741   2007.03.06 03:00 GMT+1 óra  
Na Hajrá-hajrá...
Ez egy reszeg post...

   
beast - Törzstag | 1241 hsz       Online status #48738   2007.03.06 02:38 GMT+1 óra  
Majd megpróbálok egy kis tutort összehozni róla.

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48736   2007.03.06 00:36 GMT+1 óra  

Írnék én is ha tudnék
Ez egy reszeg post...

   
beast - Törzstag | 1241 hsz       Online status #48730   2007.03.05 16:44 GMT+1 óra  
Pont az ilyen dolgok miatt irok én saját plugint 3dsmax-hez.

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48729   2007.03.05 16:41 GMT+1 óra  
az érdekesen hangzik...

az irrEditort már más is ajánlotta, ki fogom próbálni.
ezek szerint megoldható vele, hogy a sok kis kiexportált .x file-t, valamint textúrát ott egyesítsük?

na ... lesznek még emiatt hosszú, álmatlam éjszakáim ...
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48725   2007.03.05 15:19 GMT+1 óra  
hm..
Nem tartom valőszínűnek...
Na:
1.)Kiexportálgatod a modelleket külön,aztán Irrben összehajintod
vagy.
2.)Kiexportálod egybe,kitextúrázod egybe,jelentős minőség,és teljesítmény romlást eredményezve
3.)Írsz egy editort amiben öszzehajintod a modelleket/textúrákat...
4.)Használod Az IrrEdit Editort
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48715   2007.03.05 14:06 GMT+1 óra  
oks, értem. szóval 1 szekrény esetében ez így müködik.
de mi van akkor, ha nekem van egy házam, 100 kiegészítövel (bútor,ajtó stb) és minden egyes kiegészítöhöz minimum 1 textúra tartozik??
ekkor minden objektumot egybe konvertálok, kirottyantom .x-be? ez megoldható, maya-ban van lehetőség polygonok egyesítésére. de a textúrákkal mi lesz? mi lesz az xxx darab textúrámmal?

nincs esetleg olyan formátum, ami 'saját magába' foglalja a textúra file-t is (ahogy a word is csinálja a beillesztett képekkel)??

ha butaságot kérdeztem, sorry...
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48701   2007.03.05 12:10 GMT+1 óra  
Jah,és ha már X fileok,akkor javaslom a PandaXExportert,bár nem tudom mayához van -e ilyen plugin...
Ez egy reszeg post...

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48700   2007.03.05 12:09 GMT+1 óra  
Épp ilyesmit csinálok...
Figy,én eddig X-modellekkel dolgoztam-Messennek hála,átállok .b3d-re-,bizony kell egy "mindent egy objektumba rottyantást" csinálnod Mayaban nemtom hogy kell,3ds studioban kiválasztasz egy szülő mesht,és attach all-al egybe gyúrod...
A textúra kérdésre annyit,hogy ki kell terítened a modell textúráját(Unwrap UVW)!
Tegyük fel van egy szekrény modelled,amin van 3 textúra...Nem kell minden textúrát betölteni Irrben(és egyéb enginekben sem),hanem az adott modellen található textúrákból egy képet csinálsz amin minden textúra megtalálható(ezúton segítségért a 3D max topicot javaslom,de található itt pár cikk erről a segédletek/grafika menüben)...Szóval megvan a modell,megvan a kiterített textúra,jöhet az érdemi kódolás

Kód:
void addSzekreny(vector3df Position,vector3df Rotation)
{
IAnimatedMesh* SzekrenyMesh = sc_mgr->getMesh("modells/Szekreny.x");
IAnimatedMeshSceneNode*   SzekrenyNode = sc_mgr->                 addAnimatedMeshSceneNode(SzekrenyMesh);


if(SzekrenyMesh)
{
                           //ezzel a függvénnyel tudsz rárkni a modellre egy textúrát,ami jelen esetben a szekrényed kiterített textúrája:
SzekrenyNode->setMaterialTexture(0,driver->getTexture("textures/Szekreny.jpg"));

SzekrenyNode->setPosition(Position);
SzekrenyNode->setScale(vector3df(1.0f,1.0f,1.0f));
SzekrenyNode->setRotation(Rotation);
//SzekrenyNode->setMaterialType(EMT_SOLID);


//árnyékrendszer
SzekrenyNode->addShadowVolumeSceneNode();
sc_mgr->setShadowColor(SColor(64,1,1,1));

//SzekrenyNode->setMaterialFlag(EMF_NORMALIZE_NORMALS, true);

SzekrenyNode->getMaterial(0).SpecularColor.set(1,1,1,1);
SzekrenyNode->getMaterial(0).TrilinearFilter = true;

}

}


Ezt a függvényt meghívod a main() függvényben,paraméterként átadod a szekrény pozicióját,elforgatási értékét...:

Kód:
int main()
{
    //Incializálás,Teendők,egyéb kód..stb...

   addSzekreny(vector3df(10.0f,1.0f,10.0f));

   //főciklus/render
}

tömören ennyi lenne
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48667   2007.03.05 08:38 GMT+1 óra  
valaki már csinált hasonló projectet?
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48666   2007.03.05 08:37 GMT+1 óra  
kipróbáltam ezt az XExporter cuccost. azt tapasztaltam, hogy egyszerre csak 1 poligon objektumot tud kiexportálni. ez azt jelenti, hogy még mielőtt kirottyantom .x-be a 'házat', előtte kell egy mindent-egy-objektumba konvertálást csinálnom? ez megoldható maya-ban.
de a textúrákat hogy fogja mellérakni? Irrlicht-ben találkoztam már vmi getTexture fv-el, de azzal csak 1 textúra húzható be (?). vagy nem?
hogy fogok boldogulni, ha lesz mondjuk 10 különálló objektumom,és mondjuk 100 féle textúrám??
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48635   2007.03.05 02:14 GMT+1 óra  
szóval ez a Radiant egy amolyan pályaszerkesztő. csak nem vagyok biztos, hogy a számomra még homályosnak tűnő Irrlicht progi mellé be kéne e vállalnom még egy teljesen új, ismeretlen progit.
te csináltál már Maya-ban "pályát"?
a tutorialokat folyamatosan nézem, csinálgatom...de még a 7esnél nem tartok
szóval akkor maya-ban (vagy radiant-ban) modellezek, majd exportálok és irrlichtben animálok
ez így müködni fog???
majd este csinálok egy egyszerü modellt, és kipróbálom a modellezés-konvertálás részét.
és majd írok...
van aki már csinált ilyet?
   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48626   2007.03.05 01:29 GMT+1 óra  
Az ajtó nyitást talán úgy a legegyszerűbb megoldani, hogy az ajtó maga egy külön betöltött object és az irrlichtben a megfelelő esemény bekövetkeztekor leanimálni a nyitást. Ezt nem igazán lehet importálni - bár láttam már ilyen próbálkozást is.

Szóval ezt kódolni kell.

Az alábbi tutorialban találsz olyan kódot, ami a scene node picking-et megvalósítja. Egy ajtó kinyitása hasonlóan működhet, mint a tündér kiválasztása

http://irrlicht.sourceforge.net/tut007.html

Ha esetleg a pályát magát nem Mayával oldod meg, hanem például radiant-tal, akkro még egyszerűbb a dolog a példa alapján.

http://www.qeradiant.com/?data=editors/gtk
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48625   2007.03.05 01:01 GMT+1 óra  
és az animációkat hol érdemes létrehozni? sajnos gyenge vagyok a téren, de persze már foglalkoztam animációk létrehozásával, ami abból áll, hogy megadtam a maya-nak pár kulcsképkockát, ő pedig kiszámította a két állapot közti legvalószínübb mozgást.
vagy az animációkat célszerübb irrlichtben létrehozni?
hol könnyebb: irrlicht v. maya?
nekem olyan szinten kellene animáció az irrlichtbe, hogy a ház, amit majd be akarok járni, tartalmaz ajtókat, ablakokat, szekrényeket, és mondjuk ha az illető ajtó közelébe érek, valami jelezze nekem, hogy itt lehetőség van interakcióra, pl kiírja az alsó sarokba, hogy "Ajtót kinyit?" vagy vmi hasonló, vagy esetleg egy célkereszttel rámutatni, és egy kattintással elvégezni az ajtó nyitást.
nemtom ezek mennyire bonyolult, mennyire (nem) kivitelezhető dolgok, de szeretnék egy olyan diplomát jövő júniusba az asztalra tenni, amitől padlót fog a témavezetőm....
   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48620   2007.03.04 23:37 GMT+1 óra  
Nos, akkor sorjában, amire tudok válaszolok

Idézet
ibax :
az én Maya 7.0-m nem ajánlja fel a kiexportálást csak a következő formátumok valamelyikébe: MayaAscii, MayaBinary, Move, MentalRay, Fbx, OBJ export.



Igen. A Maya alapkiszerelésben elég szűken méri az exportereket. Az a szerencse, hogy tonnaszám lehet googolni hozzá szinte bármilyet

Idézet
ibax :
gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy ha Maya-ban megtervezek egy házat, berendezem bútorokkal, textúrákkal, akkor azt ki tudom rántani egy .obj és .mtl file-ba (file-okba), és simán betölthető az irrlicht-be, majd teszemazt szabadon bejárható?



Ehhez azért kicsit dolgozni kell A ház nem fog mozogni. Ajtók, ablakok nem animálódnak maguktól, csak ha leprogramozod. Az alap irrlicht kamerák simán átmennek a ház objektumon, a fények nem stimmelnek, stb. Szóval kicsit dolgozni kell vele ahoz, hogy korrektül bejárható legyen.

Idézet
ibax :
a fények, fényforrások is átvarázsolhatók maya-ból?
mire kell odafigyelni egy ilyen ház tervezésekor, hogy ne legyen gubanc a betöltésnél? annyit már hallottam, hogy háromszögekkel kell dolgozni végig...


A modellezésben nem tudok segíteni, mert programozó valék Annyit azért tudok, hogy azért a háromszög mindennek az alapja, mert ez a legegyszerűbb olyan alak, ami
a. Mindig egy síkot ad (nem tudsz úgy háromszöget rajzolni, ami "kitörne" egy síkból)
b. Mindig konvex.
c. A 3d api-k (OpenGL, Directx, stb) leghatékonyabban triangle strip-ekkel dolgoznak. Ez annyit jelent, hogy folyamatosan töltöd a modell háromszögeit a bufferébe, mint egy hajtogatós papírmodellnél, amit egy lapból hajtogatnak.

Arra azonban érdemes figyelni (már ha bejárásban gondolkodsz), hogy ne legyenek lukak a talajon, illetve valamilyen szinten a bejárást korlátozni kell.

Az irrlicht - a demo példával ki is próbálható - egy közepes gépen megbírkózik jópár háromszöggel, úgyhogy nagyjából szabad kezed van az építésben. A materialokkal azonban vigyázni kell. A textúrákat még igen, de a spéci materialokat már nem tudja betölteni.

Az .x formátum betöltője valóban bugzik, de az svn verzióban javítottak rajta. Az animálás viszont sokkal lassabb az x formátummal, mint a b3d-vel. Persze ez is folyamatosan
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48616   2007.03.04 17:28 GMT+1 óra  
pff..
Az .x az tökéléletes az Irrlichtben(bár az 1.2 releasben kicsit bugzik),de ha kiexportálod a mayában elkészített modellt X-be,az jó kell legyen...
Próbáld meg,hogy az első tutorial modelljét lecseréled a kiexportált modellre!
Arra is figyelj,hogy a modellt mielőtt kiexportálod az origóba legyen helyezve,különben előfordulhat,hogy nem jó helyen lesz...aztán keresheted
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48601   2007.03.04 13:57 GMT+1 óra  
Találtam egy XExporter nevü progit, ami elég jónak tünik.
Az exportálásnál, ami egy .x file-ba történik, a köv. dolgokat tudja kiexportálni:
mesh, material, skeleton, skin, animation.
Letölthető a http://www.markusbergqvist.se/XExporter/XExporter.v1.3.zip címről.
A kapott .x file-val mit is tudok kezdeni? Ha jól gondolom, ez elvitt a DirectX folyó zavaros vizeire....

Valamint egy másik exportert is:
Maya2ms3d v1.0
Leírás: Converts Maya (7.0) mb or ma files to Milkshape3d (.ms3d)
Exports meshdata, joints and animation (sampled).
Letölthető innen: http://legolas.mdh.se/~elt01mcg/files/maya2ms3d.rar
Erre kapunk egy .ms3d file-t, amit utána könnyedén átalakíthatunk .b3d típusúvá a köv. progival:
http://mirex.mypage.sk/FILES/bi087b4.rar

Szóval minden kész van... Elvégeztem egy tesztet. Volt egy régebbi autó modellem, szépen kidolgozott, emiatt persze 50 megás. Elvégeztem az ms3d konvertációt, lett a .ms3d file mérete közel 2 mega fölötti, majd a végső, a .b3d file már 2 mega alatti mérettel büszkélkedett.

mondanom sem kell, hogy szegény irrlicht semmit se jelenített meg
a hiba gondolom az eredeti .mb objektumban van, mivel túl részletes??? vagy mi? ezek szerint nem alkalmazható összetett objektumok átalakítására, átkonvertálására???

várom a tippeket, vagy megoldásokat
thx
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48591   2007.03.04 11:49 GMT+1 óra  
Szerintem keress egy pugint a mayához,hogy másba is tudj kiexportálni,mert az .obj már kissé elavult Ez a b3d például egész jónak tűnik,tartalmazhat kamerát fényeket,effekteket is talán...
Az obj viszont nem...az obj material library-ja még csak bump mapot sem tartalmazhat
Oda kell figyelni az optimalizálásra(mayaban főleg),bár ha nem játékot akarsz készíteni,csak teszem azt egy bejárható házat,az szerintem nincs annyi poligon,hogy az Irrlicht bajba kerülne vele
A háromszögekről(poligon) annyit,hogy ha húzol egy boxot,azt már a modellezőprogi alapból 3szögekből építi fel,az ugyanis a legegyszerűbb síkidom aminek területe van...
Szóval az .obj formátumot szerintem felejtsd el
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #48587   2007.03.04 08:31 GMT+1 óra  
hali
az én Maya 7.0-m nem ajánlja fel a kiexportálást csak a következő formátumok valamelyikébe: MayaAscii, MayaBinary, Move, MentalRay, Fbx, OBJ export.
az viszont igaz, hogy az .obj mellé rakva a textúra file-t, az irrlicht azt is megjeleníti. tehát gyakorlatilag a textúra kérdés megoldva.
gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy ha Maya-ban megtervezek egy házat, berendezem bútorokkal, textúrákkal, akkor azt ki tudom rántani egy .obj és .mtl file-ba (file-okba), és simán betölthető az irrlicht-be, majd teszemazt szabadon bejárható?
a fények, fényforrások is átvarázsolhatók maya-ból?
mire kell odafigyelni egy ilyen ház tervezésekor, hogy ne legyen gubanc a betöltésnél? annyit már hallottam, hogy háromszögekkel kell dolgozni végig...
thx a helpet
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48565   2007.03.03 22:41 GMT+1 óra  
Nem ismerem ezt az exportert kösz a tippet
Én amúgy egyelőre statikus modelleket .közvetlenül 3ds-ben animáltakat .X-ben használom,de tervezek egy irrEdithez hasonló szerkesztőprogit,azért is érdekelt volna a forrása...

Ez a .b3d ez a Blitz3D formátuma akar lenni?És hol találhatok a szerkezeti felépítéséről vmi infot?
Ez egy reszeg post...

   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48550   2007.03.03 13:14 GMT+1 óra  
A max-hoz talán a legjobb a pipeline exporter. Ha ismered, akkor bocsi, ha nem, akkor itt találsz leírást róla http://www.onigirl.com/pipeline/Exporting_b3d_Files.htm .

Szerintem ha módodban áll, akkor ne használd közvetlenül az obj és 3ds formátumokat.

Az irrEdit egyenlőre még nem nyílt forrású, de természetesen free. Ha jól emlékszem az a terv, hogy az 1.0 lesz nyílt. Niko nemrég kilépett az állásából, hogy többet tudjon az irrlicht-tel foglalkozni, úgyhogy érdemes figyelni az eseményeket.
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48543   2007.03.03 12:06 GMT+1 óra  
A .b3d-t én is kipróbálom,keresek egy max plugint
Ja,az .mtl az material library,de nekem nem rakta rá az obj.re
Az irrEdit az open source amúgy? Mert én nem találtam forrást hozzá
Ez egy reszeg post...

   
Messen - Tag | 60 hsz       Online status #48506   2007.03.03 02:59 GMT+1 óra  
Nem nagyon használok maya obj állományokat, mert szerintem a jelenleg a legjobb a b3d irrlicht esetén (Köszönet érte Luke-nak ). Azt azonban kipróbáltam, hogy ha az obj állomány mellett ott van az mtl (material?) állomány is és az összes szükséges textúra, akkor azokat is berántja automágikusan.

Az alábbi címen - igaz angolul - találsz néhány leírást, ami a különféle 3d editorokkal való munkát hivatott segíteni.

http://irrlicht.sourceforge.net/phpBB2/viewforum.php?f=5
- C. R. Messen
http://agalon.extra.hu
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #48505   2007.03.03 02:36 GMT+1 óra  
Uhh, ez az irrEdit elég jól néz ki! TÉnyleg érdemes kipróbálni.
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #48501   2007.03.02 22:49 GMT+1 óra  
Nem konvertálni kell,hanem más formátumba kell kiexportálni...
A következők egyikébe:
3D Studio meshes (.3ds)
B3D files (.b3d)
Alias Wavefront Maya (.obj)
Cartography shop 4 (.csm)
COLLADA (.xml, .dae)
DeleD (.dmf)
FSRad oct (.oct)
Irrlicht scenes (.irr)
Microsoft DirectX (.x) (binary & text)
Milkshape (.ms3d)
My3DTools 3 (.my3D)
OGRE meshes (.mesh)
Pulsar LMTools (.lmts)
Quake 3 levels (.bsp)
Quake 2 models (.md2)

Textúrát hozzátudsz adni egy modellhez a
IAnimatedMeshSceneNode::setMaterialTexture(layer,ITexture*) függvénnyel
Ez egy reszeg post...

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]