|
|
Joga: OGL extensionök:
http://oss.sgi.com/projects/ogl-sample/registry/index.html
Nem fogjátok sokáig kerülgetni az extensionöket.  Már csak azért sem mert egy egyszerű multitextúrázást nélkülük megvalósítani kész élmény (kétmenetes rendereléssel, kivéve ha OGL2.0) kvázi lassul a progi. 
Tegnap voltam libriben és találtam magamnak egy jó kis OGL könyvet, OepnGL röviden, Kiskapu kiadó. Tényleg az. Rövid.  Szépen, érthetően de nem szájbarágósan magyaráz.
|
|
|
Pffff.......
Kiderült, hogy aqzért nem jelent meg a képernyőn a négyszög, mert negatív helyett pozitív z koordinátákat adtam meg....
|
|
|
Idézet gaborlabor :
(Nyugodtan javítson ki valaki ha hülyeségeket mondtam!)
Jól mondod.
|
|
|
hát azért pontosítanék.  szvsz nem MaNiAc oldalához, hanem MaNiAc oldalán keresztül vezet az út (többek között)! 
szal én olvasom MaNiAc blogját is meg a cikkeket is régebben elolvastam. Mivel most frissítés alatt állnak ezért a frissítetteket újra elolvasom. De nem azokból tanulok, illetve a legelső az nagyon jó volt elindulni meg a textúrázásból is az első, de a többit azt csak úgy olvasmánynak/ismétlésnek veszem. Nem azért mert nem lehet belőlük tanulni, hanem mert én szeretem a terjedelmes szájbarágós dolgokat és ahhoz azok rövidek. Mellette olvasom a Juhász Imre féle OpenGL ebookot (elavult, de az alapok nem változtak), a NeHe tutorialokat, és a legújabb kedvencem: Beginning OpenGL Game Programming. Ez jól jön, mert az angol nyelv tanulására is ráálltam most és így összekötöm a kellemest a hasznossal. Ja meg itt van az asztalomon ez az új OpenGL könyv, remélem ennek is hasznát veszem majd.
De mostanában nem haladok annyira előre inkább csiszolgatom a kezdetleges tudásomat hogy nyáron stabil alapokra építhessek.
Egyébként a kérdésedre a válasz szerintem:
Sehogy. A vertexek helyzeteit (koordinátáit) nem pixelekben adjuk meg, hanem egy koordináta-rendszerben. Ami lehet 2D-s vagy 3D-s. Attól függ, hogy hogy állítottad be a vetítési mátrixot. (ha valami mocorog a glOrtho és a glFrustum hallatán akkor jó  ).
Gondolom azt szeretnéd hogy egy vertex mondjuk 100,100-nál legyen a képernyőn. Pont emiatt (is) kell beállítani a mátrixokat, (vetítési és modellnézeti). Én 2D-s progijaimhoz az alábbi kódot használom:
Kód: void Reshape(int sz, int m)
{
glMatrixMode(GL_PROJECTION); // aktuális mátrix a vetítési mátrix
glLoadIdentity(); // betölti az egységmátrixot
glOrtho(0, sz, 0, m, 1, 0); // beállítja az orthografikus vetítést
glMatrixMode(GL_MODELVIEW); // az aktuális mátrix a modelnézeti mátrix
glLoadIdentity(); // egységmátrix betötlése
glViewport(0, 0, sz, m); // elhelyezi a nézőpontot a bal alsó sarokban
}
Ezt használva ha egy vertex koordinátái 100,100, akkor nekem a képernyőn is 100,100-nál fog megjelenni. 
(Nyugodtan javítson ki valaki ha hülyeségeket mondtam!)
|
|
|
Még nem próbáltam, most kicsit pihenek(egy-másfél óra)
Te is onnan tanulsz???
Minden OpenGL-es út MaNiAc hoz vezet...... 
Tanulásmódunk kb egyezik, csak te előrébb állsz.....
Hogy lehet pixelben megadni a vertexek helyzeteit???
Most nem átszámítási képlet kell, hanem egy konkrét utasítás.....
|
|
|
Nagyon szívesen! 
Ezzel jó lett? Mert nekem spec. nincs más ötletem.
Extensionöket általában senki nem szereti kezdőként mert úgy áll hozzá hogy még egy dolog amivel szívni lehet  Nekem támpontot MaNiAc oldala adott (illetve azok a bizonyos cikkek), de még korántsem érzem úgy hogy rendesen tudnám őket kezelni. Tavaly nyáron kóstoltam bele a 3D miatt, de aztán visszavettem a tempóból és inkább 2D-vel foglalkoztam, hogy jobban megértsem az alapokat. Így kicsit el is felejtődtek, de majd újra előveszem őket, a 3D kapcsán biztos szükség lesz rá. Csak előbb még be akarom fejezni a kezdetleges 2D-s engine-emet és legalább egy játékot írni rá. 
Egyébként megjött az OpenGL röviden c. könyvem, friss, ropogós!  Még ma átfutom gyorsan aztán kezdődhet az olvasás.
|
|
|
Köszi!
Én is megpróbálom kerülni, de a sors elkerülhetetlen
|
|
|
|
Szerintem is N
Beállításos tutor jöhet, biztos lesz aki elolvassa. És nem olyan hosszú, hogy akadályozza a legújabb openGL textúrázós cikkeket.....
Nem tudja valaki hogy honnan lehet letölteni a legújabb oglext fájlokat?
Gaborlabor: A oglext-es fájlok MaNiAc oldaláról vannak, elvileg mennie kéne...
|
|
|
/vote N
|
|
|
szerintem M, bár nem vagyok nyelvtan zseni....
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
skizofréN vagy skizofréM ?
|
|
|
Idézet HCodename47 :
itt pedig még 5 (skrizofrém vagyok ) 
Jaj de bunkó vagyok  Javítok: skrizofrémek vagyunk 
(bocs az offért  )
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
Én se bánnék 1 Dev-C++-ost
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch
|
|
|
|
_____________________
C++ && OGL
|
|
|
itt pedig még 5 (skrizofrém vagyok  )
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
itt egy igénylő
_____________________
C++ && OGL
|
|
|
Na, egy kerdes...
Van-e igeny arra, hogy rakjak fel egy tutorial-t, hogy kell OpenGL-t beloni az alabbiakhoz:
- DevC++ / MinGW
- Code::Blocks + GCC
- Code::Blocks + Visual C 2003
- Code::Blocks + Visual C 2005
?
Az elso cikkem csak C::B + VC2003 kombot emliti, azt se lepesrol lepesre, de ha van igeny, osszehozok egy 0. cikket, ami csak a konfigolasrol szol
Esetleg, ha van meg mas IDE + Compiler kombo, akkor azt is belevaghatom epp...
|
|
|
Hehe, DEVC++ban énse tudtam beállitani OpenGLt, azért is hagytam a csába azt ^^. Amugy énis Maniac oldaláról tanulgattam, de találtam jobbat (azaz számomra jobbat, mivel pascalban pro vagyok, és nem szaraxik az opengl beállitásaival a progi), Freepascalhoz OpenGL tuto(akit érdekel: http://free-pascal.extra.hu/ ).Azoknak is jó, akik más nyelven OpenGLeznek, mer ugye szinte ugyanaz pascalban mint Cben, és itt elég részletes leírás van sokmindenről, amiket pl máshol MAGYARUL nem találtam.(Persze csak kezdőknek mint pl én.)
|
|
|
Mi nem megy vele kapcsolatban? Nem nagy durranas beallitani, sot van project template is asszem...
SZERK: Meg itt egy rahedli DevPak, template-ekkel, libekkel, etc. ---> http://devpaks.org/ <---
|
|
|
|
Először az alapokat kellene megtanulnom  Bár utána meg már nem valószínű hogy még C#-be is belekezdek  Majd meglátjuk. Egyenlőre ezzal próbálkozom, hogy az első "leckében" leírt marha rövid példaprogramodat megjegyezzem nagyjából, és magamtól meg tudjak írni egy alap progit (+ Beállítani azt a nyomorult DevC++, ami sose megy  csak ha egy régi, Geritől csórt project fájlt használok, és módosítok mindíg  )
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
|
Idézet MaNiAc :
Idézet HCodename47 :
Hosszas vívódás után úgy döntöttem, hogy 3D-s "pályafutásom" OGL-ben kezdem el. 
A miértre nem térek ki, gondolom úgysem érdekel senkit. Nos azt szeretném kérni, hogy akinek van valami jó angol/magyar tutorialja a kezdetektől (mijaza háromdé) egészen a durva efektekig meg minden az legyen kedves, és dobjon meg egy (vagy több ) PMel, vagy ide is írhatja 
Előre is köszönöm
(Tudom, hogy ott a google, találtam is vele bőven, de nem tom mivel kezdjem, azért kérdezek itt )
Hehe, most esett csak le, mire mondod, hogy szorgalmasan olvasod a tutorjaimat Es milyen nyelven akarod nyomni majd a GL-t? C++?
C++  (Mivel ahhoz írtad a tutorialokat  .. Másban nem is tudnám, hisz eddig még C-t se nagyon használtam  )
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
Bonzai-on (http://www.bonzaisoftware.com/) nincs tutorial. Vagy igen? 
Codesampler is már XNA tutorialt ir.  OpenGL-es példaprogik meg csak, amiket beküldenek.
NeHe-t meg talán átvette a GameDev.net, de nem sok újitást látok...
Mondjuk ebben a GameTutorials-os csomagban, amit ide linkeltetek alább, dettó az van, amit anno ingyen le lehetett szedni, nincsenek benne a shader-es példák.
|
|
|
Idézet HCodename47 :
Hosszas vívódás után úgy döntöttem, hogy 3D-s "pályafutásom" OGL-ben kezdem el. 
A miértre nem térek ki, gondolom úgysem érdekel senkit. Nos azt szeretném kérni, hogy akinek van valami jó angol/magyar tutorialja a kezdetektől (mijaza háromdé) egészen a durva efektekig meg minden az legyen kedves, és dobjon meg egy (vagy több ) PMel, vagy ide is írhatja 
Előre is köszönöm
(Tudom, hogy ott a google, találtam is vele bőven, de nem tom mivel kezdjem, azért kérdezek itt )
Hehe, most esett csak le, mire mondod, hogy szorgalmasan olvasod a tutorjaimat  Es milyen nyelven akarod nyomni majd a GL-t? C++?
|
|
|
Hehe, ezt en is lehuztam biztos, ami biztos, hogy meglegyen a frissitett valtozat is  Amugy regen en is ugy szedtem le, mint beast: akkor meg ingyenesek voltak.
Mellesleg megertem az urget es igazabol nincs semmi kivetnivalo az uzleti modelljeben: az uj tutorialok ingyenesek, a regieket meg rendeld meg CD-n. De a 69 dolcsi sok erte, tekintve hogy azert nem olyan reszletes tutorialok, mint inkabb peldaprogik.
Mellesleg csak nekem tunt ugy, mint ha mostansag a tutorialhullam levonuloban lenne es mindenki inkabb engine-t fejleszt? Regen volt nehe, bonsai, codesampler, etc, etc. most meg vagy becsuknak egymas utan, vagy alig frissitenek
|
|
|
ezért is töltöm HCode linkjéről én is.
|
|
|
de nem árt odafigyelni, mert változtatnak, bővítenek néha-néha. 
nekem pl a 3.8-as verzió van meg.
|
|
|
hehe, én még akkor letöltöttem őket, mikor még igyenesek voltak mindekinek.
|
|
|
én tavaly torrentről szereztem be. 
van benne 1-2 hasznos dolog de nem estem hasra tőlük.
|
|
|
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
nagyon szívesen!
és még valami:
tutorialokból és példaprogikból nincs hiány itt, nagyon korrekt oldal, és minden OpenGL-es ismeri:
http://nehe.gamedev.net/
Jó tanulást!
|
|
|
remek  kifosztottam a doksi.hu-t és az ebookz.hu-t is
Ha netán egy kis lé is befolyik valahonnan jöhet a könyv is 
Köszi a "lelőhelyeket"
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
csak annyit mondok hogy
doksi.hu (van OpenGL részleg)
ebookz.hu (szintén van OpenGL részleg)
ha angol nem akadály akkor keress rá valahol a Beginning OpenGL Game Programming (gamedev.net alapító írta asszem) ebookra, a folytatásáig, az Advanced OpenGL Game Programming-ig el kell tölteni pár évet a 3D-vel de szintén nagyon jó ebook.
szerk.: Ja és persze az "OpenGL röviden" című könyv amiről az előbb beszéltünk itt. Alexandrából érdemes rendelni!
|
|
|
Hosszas vívódás után úgy döntöttem, hogy 3D-s "pályafutásom" OGL-ben kezdem el. 
A miértre nem térek ki, gondolom úgysem érdekel senkit. Nos azt szeretném kérni, hogy akinek van valami jó angol/magyar tutorialja a kezdetektől (mijaza háromdé) egészen a durva efektekig meg minden az legyen kedves, és dobjon meg egy (vagy több  ) PMel, vagy ide is írhatja
Előre is köszönöm
(Tudom, hogy ott a google, találtam is vele bőven, de nem tom mivel kezdjem, azért kérdezek itt  )
Maximális tisztelettel: Codename47
-Desktop PC: Intel i5 2.8 Ghz, 8Gb DDR3, ATi HD 5770 (W7 SP1 x64)
-Laptop: Acer Aspire 5112 - AMD Turio64 x2 1.6 Ghz, 3Gb DDR2, ATi Mobility Radeon X1600 (XP SP3 x86)
http://codename47.bayi.hu
|
|
|
Pfff akkor ezt jól el...ööö.. elszúrtam!
Most már nincs mit tenni, de akkor legközelebb már Alexandráról rendelek.
Köszi az infókat és a véleményeket mindkettőtöknek!
|
|
|
Az alexandra-n 1 nap alatt kiszállítják   .
No [img] !
Programozz ne háborúzz!!!!
|
|
|
Oh, elkéstem, már megrendeltem sg-ről. 
Legalább 2 napon belül kihozzák, nem kell heteket várnom. A tartalomjegyzéke tényleg ígéretes, de le lehet tölteni azokat a pdf-eket is, amik részletek a könyvből. Nekem azok is tetszettek, de azért látszik hogy ez csak egy fordítás, tehát nem olyan gördülékeny stílusú mint a hazai könyvek. De a tartalma alapján mindenképp jól fog jönni. Már csak valami jó matekkönyv kéne...
|
|
|
Idézet gaborlabor :
Megvan már valakinek EZ A KÖNYV?
Mi a véleményetek róla? Hasznos lehet, vagy még az ebookokkal is többre megyek?
Mindenesetre én most rendelem meg, elvégre biztos, hogy tanulhatok belőle jópár dolgot és ezt legalább magammal tudom vinni. Remélem nem lesz kidobott pénz.
Az alexandra.hu-ról rendeljétek, mert ott 25%-os árengedmény van. Belenéztem a tartalomjegyzékébe és szerintem nem lehet rossz, így én is megrendeltem. Mondjuk szerintem csak tanulni lehet belőle.
No [img] !
Programozz ne háborúzz!!!!
|
|
|
Én is most rendeltem meg. Eddig nem is tudtam róla, csak tegnap, ahogy emlitetted. Majd kiderül. Real - könyvből sosem elég.
|
|
|
Megvan már valakinek EZ A KÖNYV?
Mi a véleményetek róla? Hasznos lehet, vagy még az ebookokkal is többre megyek?
Mindenesetre én most rendelem meg, elvégre biztos, hogy tanulhatok belőle jópár dolgot és ezt legalább magammal tudom vinni. Remélem nem lesz kidobott pénz.
|
|
|
talán be kéne szerezned a legújabb oglext.dll-t.
|
|
|
Pfff....Örültem, hogy így multitextúra, meg úgy multitextúra, erre meg futtatásnál:
"Az eljárás belépési pontja(glActiveTextureARB) nem található a dll-ben(OglExt.dll)"
|
|
|
hali!
Nincs meg valakinek a Beginning OpenGL Game Programming CD melléklete?
|
|
|
damn it, kétszer küldte el...
|
|
|
én idáig azt hittem, hogy ezt általában nem szokták módosítani renderelés közben hanem csak az ablak átméretezésekor, módosításakor. akkor már ezt is tudom, köszi szépen!
|
|
|
Persze, hogy meglehet változtatni.
|
|
|
igen, erre gondoltam én is. de azt nem tudtam, hogy renderelés közben meg lehet változtatni a vetítés módját perspektivikusról ortografikusra (és aztán vissza). ezek szerint lehet ilyet?
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|