|
|
de az nem a képernyőt törli?
|
|
|
Szerintem világos. ibax ellenőrzött valamit, amit a clear() letörölt és az ellenőrző rész hibát dobott ki, mert a clear() eltűntetett mindent.  Mondjuk, ha valaki ellenőriz egy pointert nem árt megnézni, hogy az egyátalán még mutat e valamire.
|
|
|
hö?
ezt nem értem egészen.
|
|
|
megvan a megoldás a clear() problémájára.
a main fgv-ben volt egy progirészlet, ami állandóan figyelte, hogy egy képernyőn szereplő objektumom milyen értéket vesz fel. mivel letöröltem, az objektum nem létezett tovább, a progi pedig egy nem létező objektumot PRÓBÁLT VOLNA meg ellenőrizni...
szal ez volt a para, ... most már orvosolva
|
|
|
egy lehetséges megoldás:
a jelenetbe betöltök egy képet (homogén, szürke, vagy bármilyen), és arra pakolok mindent (kép a szülő, és minden objektumot a gyermekévé teszem). ha új képernyőt szeretnék, egyszerüen csak átállítom a setVisible() paramétert false-ra, és a kép (valamint a gyermek objektumai) eltünik.
nem épp a legjobb megoldás, de müxik...
|
|
|
nos, egy valamit kipróbáltam. a "képernyő" -re két függvényhívással rajzoltattam ki az objektumokat.
készítettem egy listbox-ot, és ha a listbox-ban kijelölök egy nevet,akkor mellé kirajzolódnak az adott névhez tartozó infók, ugyanazon képernyőre!!
aztán kezdett el szivatni a clear() fgv, úgyhogy legvégső megoldásként sorban beállítgattam a képernyőn szereplő objektumokhoz a setVisibility(false) -t (ezzel ugye elrejtem, talán nem a legjobb megoldás (??))
viszont azt tapasztaltam, hogy azon objektumok, amiket a második fgv-hívás rajzolt fel (készítettem egy isSelected() fgv-t, vagyis csak akkor jelenjenek meg a kiválasztott név infói, ha kijelöltem már egy nevet a listából), szóval a másodszorra felrajzolt elemeknek már hiába állítottam be a setvisibility paramétert false-ra, azok mégsem tüntek el....
valszeg emiatt van problémája a clear() fgv-nek is a képernyőn szereplő objektumok eltüntetésével
|
|
|
IGUIEnvironment::Clear() függvényről van szó , ez nem kinullázza a gui objektumot?
utána lehet újra értéket kellene neki adni,mielőtt meghívod a tagfüggvényeit
szerk.: okés,elolvastam a többi hsz-t is
|
|
|
Idézet ibax :
Idézet ~Cre@tine~> :
removes all elements from the environment
Biztos, hogy jó helyen van az a törlés?
igen, úgy gondolom jó helyen van. mivel az a lényege, hogy ha egy "új" oldalt, ablakot, képernyőt szeretnék elővarázsolni, amire pakolom az újonnan beillesztett objektumokat, gombokat, akkor ahhoz ugye előtte üressé kell tennem ezt a képernyőt.
vagyis mindent törlök...de talán ezzel lehet a gond, hogy vmi olyat próbál törölni, amit "nem" törölhet?? bár a leírása a fgv-nek,ahogy írtad is, removes all elemenets, ez annyit jelent, hogy az összes pointert NULL-ra állítja, így azokat meg sem lehet jeleníteni
remélem jól gondolkodok...(?)
Az függvény-nek ezt le kell kezelni elvileg akkor is, ha üres képernyőn törlöd a semmit, de ezekszerint mégis hibásan működik az a függvény, vagy a használata van rossz időben.
|
|
|
Idézet ~Cre@tine~> :
removes all elements from the environment
Biztos, hogy jó helyen van az a törlés?
igen, úgy gondolom jó helyen van. mivel az a lényege, hogy ha egy "új" oldalt, ablakot, képernyőt szeretnék elővarázsolni, amire pakolom az újonnan beillesztett objektumokat, gombokat, akkor ahhoz ugye előtte üressé kell tennem ezt a képernyőt.
vagyis mindent törlök...de talán ezzel lehet a gond, hogy vmi olyat próbál törölni, amit "nem" törölhet?? bár a leírása a fgv-nek,ahogy írtad is, removes all elemenets, ez annyit jelent, hogy az összes pointert NULL-ra állítja, így azokat meg sem lehet jeleníteni
remélem jól gondolkodok...(?)
|
|
|
"0xC0000005: Access violation reading location 0x3d020800."
Pointerek? Tömb-túlindexelés?
|
|
|
Az előző hozzászólásodból számomra nem derült ki, hogy biztos vagy benne az adott sor a hibás, ergó a fejlesztői környezet arra a sorra ugrott volna. A hiba valóban nem sokat mondó, d elegalább tudod hol a hiba.
A doksi ezt írja:
"irr::gui::IGUIEnvironment Class Reference
virtual void clear ()=0
removes all elements from the environment."
Biztos, hogy jó helyen van az a törlés?
|
|
|
vmennyire már ismerem a VStudiót. ha ilyen egyszerü lenne, már rájöttem volna. a hiba, amit kiír:
"Unhandled exception at 0x003d0209 in irrlicht_test.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x3d020800."
ebből én nem tudok megállapítani semmit. a clear() ugyebár egy beépített irrlicht-es fgv, ami egyszerüen csak letisztítja a képernyőt. egy másik fgv elején már használtam,és ott müködött. viszont itt vmi gubanc van, mert kifagy tőle a progi a fent jelzett hibaüzenettel.
csak arra lennék kiváncsi, nem e találkozott már valaki hasonlóval, vagy nincs e valami trükközés ennél a fgv-nél, mert biztos vagyok benne, hogy nagyon egyszerü a megoldás, csak éppen "nem látom a fától az erdőt".
|
|
|
ibax: Ez ugyanaz a jelenség, amire a C++ topicban se sikerült rájönni? A Visual C++ elég profi fejlesztői ezköz, úgyhogy tessék kihasználni.
Profban Debug módban, expressnél meg csak simán megnyomod a play gombot, vagy F5 és a program az adott sorra fog ugrani, feltehetően ki is jelzi a hiba okát, de legalábbis a helyét biztosan.
|
|
|
nem ismétlem el amit ferchild...de ez igy tényleg értelmetlen....gondolhatod hogy ha kiirja h text akkor nem itt van a hiba.
|
|
|
Sziasztok! Van egy gondom ... nézzétek meg a következő kódrészletet...
ez a fgv így OK, müxik, a command line kiírja hogy TEXT, amikor ideér
a progi, és megjeleníti a szövegetek az előzőleg már kirajzolt
gombokra, szövegekre.
ha kiveszem a kommentet az env ->clear sorból, akkor viszont kifagy az
egész progi, de a TEXT felirat megjelenik a command line-ban.
van vmi ötletetek, mitől lehet ez?
Kód: void Admin::changeLogin(IGUIEnvironment* env, IVideoDriver* driver, IrrlichtDevice* dev)
{
// env->clear();
name = env->addStaticText(L"New login name",rect<s32>(50,140,250,162),0,0,0,-1,1);
date = env->addStaticText(L"New password",rect<s32>(50,221,250,243),0,0,0,-1,1);
id = env->addStaticText(L"New password once again",rect<s32>(50,302,250,324),0,0,0,-1,1);
cout << "TEXT" << endl;
}
|
|
|
en meg csak kezdo irrlichtes vagyok, de sztem nem kene minden rendernel ujra hozzaadni az edit boxot...
egyszer hozzaadod, utana mar csak irkalsz bele, nem?
|
|
|
üdv
van ötletetek, hogy az AddEditBox() meghívása után miért nem tudok beleírni az edit box-ba??
Kód: ...
void drawadminmenu(IGUIEnvironment* environment,IVideoDriver* driver, IrrlichtDevice * dev)
{
edit_box = environment->addEditBox(0,rect<s32>(50,50,300,300),1,0,5001);
edit_box->setMax(10);
edit_box->setOverrideFont(0);
edit_box->setPasswordBox(1,L'*');
}
...
megjeleníti a szövegdobozt, de nemtok beleírni semmit
|
|
|
|
sziasztok
tud valaki segíteni, vagy valami tutorialt ajánlani, hogy hogyan kell visual studio 2005-höz beállítani az irrlicht projektet?
egy csomó hibát ír ki, valószínüleg a helytelen library, dll, header stb beállítások miatt ...
|
|
|
használd D3D renderrel az irrlichtet,opengl nekem sem volt vmi faszányos,mikor irrlichteztem
|
|
|
sziasztok!
ha valaki használt már fényeket irrlichtben, az elárulhatna egy-két technikát.
mert vhogy az a gond, hogy a fények, amiket beillesztek, máshogy néznek ki magában a projektben, mint az irrEditben. gondolom ez azért van, mert az irrlicht OPENGL-t használ, míg az irrEdit csak Direct3D-t. jól gondolom?
és az irrEditben nehézkes ezt beállítani. van egy 2szintes + pince objektumom (ház), és ezt kéne szépen bevilágítani, de vagy túlég valami, vagy tök feketék lesznek a szemközti falak, de eddig nem jöttem rá a fortélyára...
tud vki segíteni?
|
|
|
ha a Fraps nevű progit feltelepíted, akkor te is meg tudod nézni az aktuális FPS-t, mert az kiírja.
|
|
|
hali
nincs fizika, semmilyen
igen, octree-t használok
az fps-nek majd utánajárok, mert én csak tesztelem a progit, és nem jelzi semmi az fps-t
üdv
|
|
|
Idézet ibax :
egyébként meg akkor a "házon kívüli szabad füvös területen" is akadozna, ha ez lenne a gond, nem?
Nem feltétlenül,főleg ha octree-t használsz 
Mennyi fps-sel fut akadozás közben?
Fizika van?
7000 poly az nem sok...
|
|
|
mit értesz az alatt hogy túl sok poly?
*idézet*
Needed 9ms to create OctTree SceneNode.(132 nodes, 7074 polys)
Ez soknak számít? Egyébként igyekeztem minimalizálni a polygonok számát, ahogy csak lehet, szóval szerintem nem...
egyébként meg akkor a "házon kívüli szabad füvös területen" is akadozna, ha ez lenne a gond, nem?
|
|
|
esetleg túl sok poli?
|
|
|
sziasztok.
tapasztalt már valaki olyat, hogy egy betöltött modellben "akadozik" a mozgás?
van egy házam, amibe akadozva tudok csak mozogni, vagyis sík terepen no problemo, de amint egy épületben vagyok, ott akadozik, pedig:
- a mennyezet és egyéb tárgyak nincsenek útban
- gyakorlatilag semmi sincs az "utamban"
Esetleg valamitől kifagy az irrlichtnek ezen része? rosszul étrelmez vmilyen geometriát? lehet ilyen gond? csak hát semmi sincs az útban, se vízszintesen, se függőlegesen...
tipp?, ötletek?
előre is köszi
|
|
|
igen, az volt a gond,hogy a textúrá file-ok pár kb-osak voltak.de most már lecseréltem nagyobb felbontásúra, úgyhogy most már szépek a textúrák.
köszönöm a segítséget
|
|
|
UVW jó? nagyobb felbontású textúrákkal is kockás?
|
|
|
Sziasztok!
Az miért lehet, hogy az irrlichtbe betöltött objektumaim textúrái durván kockásak? olyan, mintha pl a Doom 1-el játszanék. Maya-ban, amiben modellezek és textúrázok, valamint a Deep Exploration progiban, amiben x formátumra konvertálok, tökéletesen szépek a textúrák, csak az irrlichtben való betöltés után lesznek durván pixelesek, és az anyagi jellemzők (blinn,lambert,phong) is eltünnek. bár ez utóbbit talán az x formátum nem támogatja, azért tünnek el.
ötlet?
előre is thx
ibax
|
|
|
Idézet Asylum :
Application.DoEvents();
Köszi! 1-es pont kihúzva
Csak semmi játékfejlesztés!
|
|
|
Egyébként Visual Studion belül van egy nagyon hasznos bill.kombó : shift+alt+F10. Ha csak simán beírod, hogy DoEvents (vigyázz, kisbetű-nagybetű számít!!!), és ráállsz a beírt szóra, majd lenyomod a kombót, érdekes dolgot fogsz tapasztalni  . Próbáld ki!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
|
Sziasztok!
Van 1-2 gondom az Irrlichttel. (+ Visual C# 2005 Express Edition)
1, Ugye a renderelés egy fő ciklusban fut, amikor az megy akkor csak azt hajtja végre a program ami benne van. Azt szeretném, hogy az eseménykezelést ilyenkor is végrehajtsa a program, azaz ha kattintok valami külső vezérlőre akkor a program legyen szíves lefuttatni a hozzátartozó kódot ami esetleg változtat a scene-n. (Nem játékot fejlesztek, hanem tool-t.) A Visual Basic 6-ban volt erre egy DoEvents függvény, .NET alatt hogyan lehet ezt megcsinálni? vagy ne végtelen ciklusban futtassam? Hogyan máshogy?
2, Másik problémám, hogy a fő ciklus az Usercontrol_Load-ban kezd el futni, és kapásból itt megakad az egész dolog. A picturebox amire rajzolok Dock=Fill de nem ugrik teljes méretre, mert a végtelen ciklus megakadályozza. Úgy kéne, hogy akkor induljon, amikor minden betöltődött és elrendeződött már. Talán ezen segítene az 1-es pont megoldása.
3, A designer állandóan hiányolja az IrrlichtW.dll-t, (ami ott figyel a projekt könyvtárában) és emiatt nem jön be tervező nézetbe az egyik Usercontrol. (Nem is az, amelyikre rajzolok, hanem az, amelyiken az van, amire rajzolok  Így van a hierarchia: Form->Usercontrol1->UserControl2->PictureBox amire az Irrlicht rajzol. Na az UserControl1 tervező nézet hiányolja a dll-t, az UserControl2 működik.) Ami ennél jobb, hogy futtatás közben minden oké.
4, Amikor a projektem .csproj fáljját nyitom meg az Irrlicht hozzáadása óta meghülyül a Visual Studio: nem lehet visszatörölni kódot csak beleírni, nem egy vezérlőre kattintok nem jelennek meg a Properties ablakban a tulajdonságai meg hasonlók. Érdekes, ha először elindítom a VS-t, és a menüben megyek rá a megnyitásra akkor minden jó. Ezt végképp nem értem.
Csak semmi játékfejlesztés!
|
|
|
Bár nem értek az Irrlicht-hez, de nem lehet, hogy az exe mellett próbálja meg keresni a textúrádat? Sztem próbáld meg, hogy odamásolod, és úgy indítod a progit. Esetleg progin belül, amikor betöltesz egy textúrát, adj meg relatív elérési utat, és akkor akárhol is van a program, mindig az exe-hez képest fogja keresni a textúrakönyvtárat, azon belül pedig a filet. Remélem segítettem!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
egyenlőre még ott tartunk (mivel 2en csináljuk), hogy a betöltött mesh-ek, és a hozzájuk tartozó textúrák az én gépemen (ezen készültek) tökéletesen látjuk, viszont a haver gépén már szarakodik a textúra beolvasásnál, nem találja őket:
Could not open file of texture
És nem tudjuk, hogy miért, pedig a .x file-ban a textúra így szerepel:
TextureFilename {
"bricks.png";
}
pedig egy mappában vannak mindkettőnknél az .x file-ok, és a textúrák is.
|
|
|
Idézet ibax :
helló
a következő a gondom...
van egy .x-es ház modellem (falak, talaj, lépcsők, korlátok)
ha egy darab .x file-om van, akkor azt szépen tudom használni az irrlichtben
de ha a házat darabokra szedem (persze minden koordináta, test,stb a helyén marad), és így külön-külön exportálok .x-be dolgokat (textúrázás miatt, mert így akarok külön textúrákat adni az egyes dolgokhoz), akkor irrEditben még jó, ha betölti az .x fileokat, de az irrlichtben már gázos.
mi lehet az ok?
Mit jelent az, hogy gázos? Nem jelnnek meg jól a textúrák vagy a modellek értelmetlenül el vannak forogva?
Szerintem ellenőrizz minden Scale, Postion, Rotation beállítást. Illetve még 1 valamit, ami az IrrEdit egy különlegessége (ha a textúrák nem jelennek meg rendensen vagy el vannak csúszva):
Az IrrEdit a textúrák elérési útját nem abszólút, hanem relatív elérési úttal tárolja le az irredit.exe-hez képest. Így muszály leszel Notepaddal vagy valami saját egyszerű szövegszerkesztővel a *.irr fájlt megnyitni és kézzel átírni az élérési utakat, minden egyes materialhoz betöltött textúrához, hogy jó legyen.
Nincs jó program, csak működőképes.
|
|
|
helló
a következő a gondom...
van egy .x-es ház modellem (falak, talaj, lépcsők, korlátok)
ha egy darab .x file-om van, akkor azt szépen tudom használni az irrlichtben
de ha a házat darabokra szedem (persze minden koordináta, test,stb a helyén marad), és így külön-külön exportálok .x-be dolgokat (textúrázás miatt, mert így akarok külön textúrákat adni az egyes dolgokhoz), akkor irrEditben még jó, ha betölti az .x fileokat, de az irrlichtben már gázos.
mi lehet az ok?
|
|
|
ööö..van olyan ,hogy Irrlicht 2D? 
szerintem felesleges,ott az irrlicht GUI-ja,interaktivitást simán megoldod benne
|
|
|
Biztos hogy lehet kombinálni, áén így tettem célkeresztet.
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch
|
|
|
ibax: Szerintem csinálhatod Irrlicht-tel az egészet. Azt írják hogy lehet kombinálni a 3D-t és a 2D-t benne, bár én csak a 2D részeket használtam. (Én készítem a NightGate Defense-et)
|
|
|
Igazából fontos az hogy milyen a játék? Amikor a feladványt oldod akkor le kell állnia a játéknak? Például vannak mozgó ellenségek? Ha le kéne állnia a 3D-nek vagy nem nem szeretnéfd hogy egy ellenség segbe lőjön akkor simán lemented a nézés kordinátáit és rajzolsz az egész képre. Vagy ha szeretnéd hogy közbe az állot kép legyen akkor mentsd el a képet és úgy rajzolj rá valamit. Eközbe persze frankón mozog a kamera nézet, de mivel el van takarva így nem látod. Amikor vége akkor visszaállítod a kameranézést hogy ne furcsálja a játékos hogy miért néz másfelé. Ha viszont nem szeretnéd hogy mozogjon vagy nagy erőforrást zabál a 2D akkor éredemes egy mentést csinálni mielőtt belép a játékba. attól függően hogy mennyi ideig van a játékba ezt elmentheted fileba, de akár RAM-ba is. Mikor kilép visszatöltöd. Vagy (ez a megoldás alapból benne van a GM-be, csak úgy megjegyzem) megcsinálod azt hogy minden egységnek van egy aktiv=false/true változója, és csak akkor hat rá a környezet, és ő a környezetre ha aktiv=true. Persze ezt kicsit nehéz kivitelezni egy készebb dolgon, de ha az elején vagy érdemes beleépíteni. Ha hülységet írtam nyogodtan lehet szolni. Én se vagyok nagyon penge Irrlicht-ben
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch
|
|
|
Szerintem mehet Irrlicht-be.( Bár nem mintha topon lennék benne  ). Egyébként a NightGate Defense is irrlicht bár nem próbáltam de a képek alapján mindent visz az irrlicht a 2D-ből. Bár lehet hogy nem fog tudni mindenféle extrém alakítást a képeken de elég sok mindent lehet vele elvégeztetni. Szerintem.
|
|
|
sziasztok
van egy projekt...irrlichtben csinálnék egy házban mászkálós game-t, majd egy tárgyra kattintva, előjönne egy feladvány. a feladvány már 2D-s lenne, képek, és kiválasztani közülük mondjuk a helyeset, vagy a kakukktojást, stb.
mit ajánlatok? mehet minden irrlichtben, vagy vhogy szedjük két részre az irrlichtes 3D-s részt, és a "feladványos" 2D-s részt??
ötletek?
|
|
|
Alap
|
|
|
fejlesztőkörnyezetben beállítva az include path-ek?
|
|
|
Azzal kezdtem haver 
Abban egyetlen fájl volt bent, amit hiányolt, de annak az includjai, stb...azokat már gúglival lopkodtam...
|
|
|
DirectX SDK haver
Szerk.:lehet az 1.2 verzióval jobban járnál...
|
|
|
Na sikerült, mitán leszedtem vagy 10 header fájlt, plusz egy libary-t...
|
|
|
Közben megpróbáltam az egyel régebbi engine-el. Ennél meg ez az egy probléma áll felnt: "d3d9.h"
Sehol se találja, és énse találom! Nincs ilyen fájlom...
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Treasure Measure
Friss kép a galériából:
|