játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5511
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #82470   2008.02.28 12:26 GMT+1 óra  
de az nem a képernyőt törli?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #82469   2008.02.28 11:47 GMT+1 óra  
Szerintem világos. ibax ellenőrzött valamit, amit a clear() letörölt és az ellenőrző rész hibát dobott ki, mert a clear() eltűntetett mindent. Mondjuk, ha valaki ellenőriz egy pointert nem árt megnézni, hogy az egyátalán még mutat e valamire.

   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #82463   2008.02.28 10:13 GMT+1 óra  
hö?
ezt nem értem egészen.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #82458   2008.02.28 09:22 GMT+1 óra  
megvan a megoldás a clear() problémájára.

a main fgv-ben volt egy progirészlet, ami állandóan figyelte, hogy egy képernyőn szereplő objektumom milyen értéket vesz fel. mivel letöröltem, az objektum nem létezett tovább, a progi pedig egy nem létező objektumot PRÓBÁLT VOLNA meg ellenőrizni...

szal ez volt a para, ... most már orvosolva
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #82433   2008.02.27 15:38 GMT+1 óra  
egy lehetséges megoldás:

a jelenetbe betöltök egy képet (homogén, szürke, vagy bármilyen), és arra pakolok mindent (kép a szülő, és minden objektumot a gyermekévé teszem). ha új képernyőt szeretnék, egyszerüen csak átállítom a setVisible() paramétert false-ra, és a kép (valamint a gyermek objektumai) eltünik.

nem épp a legjobb megoldás, de müxik...
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #82419   2008.02.27 13:40 GMT+1 óra  
nos, egy valamit kipróbáltam. a "képernyő" -re két függvényhívással rajzoltattam ki az objektumokat.
készítettem egy listbox-ot, és ha a listbox-ban kijelölök egy nevet,akkor mellé kirajzolódnak az adott névhez tartozó infók, ugyanazon képernyőre!!

aztán kezdett el szivatni a clear() fgv, úgyhogy legvégső megoldásként sorban beállítgattam a képernyőn szereplő objektumokhoz a setVisibility(false) -t (ezzel ugye elrejtem, talán nem a legjobb megoldás (??))

viszont azt tapasztaltam, hogy azon objektumok, amiket a második fgv-hívás rajzolt fel (készítettem egy isSelected() fgv-t, vagyis csak akkor jelenjenek meg a kiválasztott név infói, ha kijelöltem már egy nevet a listából), szóval a másodszorra felrajzolt elemeknek már hiába állítottam be a setvisibility paramétert false-ra, azok mégsem tüntek el....

valszeg emiatt van problémája a clear() fgv-nek is a képernyőn szereplő objektumok eltüntetésével
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #82416   2008.02.27 12:51 GMT+1 óra  
IGUIEnvironment::Clear() függvényről van szó , ez nem kinullázza a gui objektumot?
utána lehet újra értéket kellene neki adni,mielőtt meghívod a tagfüggvényeit

szerk.: okés,elolvastam a többi hsz-t is
Ez egy reszeg post...

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #82415   2008.02.27 12:50 GMT+1 óra  
Idézet
ibax :
Idézet
~Cre@tine~> :
removes all elements from the environment

Biztos, hogy jó helyen van az a törlés?



igen, úgy gondolom jó helyen van. mivel az a lényege, hogy ha egy "új" oldalt, ablakot, képernyőt szeretnék elővarázsolni, amire pakolom az újonnan beillesztett objektumokat, gombokat, akkor ahhoz ugye előtte üressé kell tennem ezt a képernyőt.

vagyis mindent törlök...de talán ezzel lehet a gond, hogy vmi olyat próbál törölni, amit "nem" törölhet?? bár a leírása a fgv-nek,ahogy írtad is, removes all elemenets, ez annyit jelent, hogy az összes pointert NULL-ra állítja, így azokat meg sem lehet jeleníteni

remélem jól gondolkodok...(?)



Az függvény-nek ezt le kell kezelni elvileg akkor is, ha üres képernyőn törlöd a semmit, de ezekszerint mégis hibásan működik az a függvény, vagy a használata van rossz időben.

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #82389   2008.02.27 07:05 GMT+1 óra  
Idézet
~Cre@tine~> :
removes all elements from the environment

Biztos, hogy jó helyen van az a törlés?



igen, úgy gondolom jó helyen van. mivel az a lényege, hogy ha egy "új" oldalt, ablakot, képernyőt szeretnék elővarázsolni, amire pakolom az újonnan beillesztett objektumokat, gombokat, akkor ahhoz ugye előtte üressé kell tennem ezt a képernyőt.

vagyis mindent törlök...de talán ezzel lehet a gond, hogy vmi olyat próbál törölni, amit "nem" törölhet?? bár a leírása a fgv-nek,ahogy írtad is, removes all elemenets, ez annyit jelent, hogy az összes pointert NULL-ra állítja, így azokat meg sem lehet jeleníteni

remélem jól gondolkodok...(?)
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #82386   2008.02.27 06:55 GMT+1 óra  
"0xC0000005: Access violation reading location 0x3d020800."
Pointerek? Tömb-túlindexelés?

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #82381   2008.02.27 05:10 GMT+1 óra  
Az előző hozzászólásodból számomra nem derült ki, hogy biztos vagy benne az adott sor a hibás, ergó a fejlesztői környezet arra a sorra ugrott volna. A hiba valóban nem sokat mondó, d elegalább tudod hol a hiba.
A doksi ezt írja:
"irr::gui::IGUIEnvironment Class Reference
virtual void clear ()=0
removes all elements from the environment."

Biztos, hogy jó helyen van az a törlés?

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #82378   2008.02.27 04:40 GMT+1 óra  
vmennyire már ismerem a VStudiót. ha ilyen egyszerü lenne, már rájöttem volna. a hiba, amit kiír:

"Unhandled exception at 0x003d0209 in irrlicht_test.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x3d020800."

ebből én nem tudok megállapítani semmit. a clear() ugyebár egy beépített irrlicht-es fgv, ami egyszerüen csak letisztítja a képernyőt. egy másik fgv elején már használtam,és ott müködött. viszont itt vmi gubanc van, mert kifagy tőle a progi a fent jelzett hibaüzenettel.

csak arra lennék kiváncsi, nem e találkozott már valaki hasonlóval, vagy nincs e valami trükközés ennél a fgv-nél, mert biztos vagyok benne, hogy nagyon egyszerü a megoldás, csak éppen "nem látom a fától az erdőt".
   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #82373   2008.02.27 04:20 GMT+1 óra  
ibax: Ez ugyanaz a jelenség, amire a C++ topicban se sikerült rájönni? A Visual C++ elég profi fejlesztői ezköz, úgyhogy tessék kihasználni.

Profban Debug módban, expressnél meg csak simán megnyomod a play gombot, vagy F5 és a program az adott sorra fog ugrani, feltehetően ki is jelzi a hiba okát, de legalábbis a helyét biztosan.

   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #82364   2008.02.27 03:13 GMT+1 óra  
nem ismétlem el amit ferchild...de ez igy tényleg értelmetlen....gondolhatod hogy ha kiirja h text akkor nem itt van a hiba.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #82358   2008.02.27 02:32 GMT+1 óra  
Sziasztok! Van egy gondom ... nézzétek meg a következő kódrészletet...

ez a fgv így OK, müxik, a command line kiírja hogy TEXT, amikor ideér
a progi, és megjeleníti a szövegetek az előzőleg már kirajzolt
gombokra, szövegekre.
ha kiveszem a kommentet az env ->clear sorból, akkor viszont kifagy az
egész progi, de a TEXT felirat megjelenik a command line-ban.

van vmi ötletetek, mitől lehet ez?

Kód:
void Admin::changeLogin(IGUIEnvironment* env, IVideoDriver* driver, IrrlichtDevice* dev)
{
        // env->clear();
        name = env->addStaticText(L"New login name",rect<s32>(50,140,250,162),0,0,0,-1,1);
        date = env->addStaticText(L"New password",rect<s32>(50,221,250,243),0,0,0,-1,1);
        id = env->addStaticText(L"New password once again",rect<s32>(50,302,250,324),0,0,0,-1,1);
       
        cout << "TEXT" << endl;

}
   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #81658   2008.02.13 22:17 GMT+1 óra  
en meg csak kezdo irrlichtes vagyok, de sztem nem kene minden rendernel ujra hozzaadni az edit boxot...
egyszer hozzaadod, utana mar csak irkalsz bele, nem?

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #81591   2008.02.13 04:50 GMT+1 óra  
üdv
van ötletetek, hogy az AddEditBox() meghívása után miért nem tudok beleírni az edit box-ba??

Kód:
...
void drawadminmenu(IGUIEnvironment* environment,IVideoDriver* driver, IrrlichtDevice * dev)
{
edit_box = environment->addEditBox(0,rect<s32>(50,50,300,300),1,0,5001);
edit_box->setMax(10);
edit_box->setOverrideFont(0);
edit_box->setPasswordBox(1,L'*');
}
...


megjeleníti a szövegdobozt, de nemtok beleírni semmit
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #81584   2008.02.13 02:07 GMT+1 óra  
üdv
sikeresen megoldottam az Irrlicht Visual Studio alá való telepítését.
a köv tutorialt felhasználva:

http://dalcatraz.extra.hu/egyeb/Configuring Irrlicht for Visual Studio 2005 Express C++.pdf

remélem tudtam ezzel másnak is segíteni...

a csomó hiba, ami keletkezett nekem anno, az egy hibás irrKlang verzió müve volt. azért mondom hogy hibás, mert miután lecseréltem egy "régebbi" verzióra, semmi gond sem volt már.
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #81465   2008.02.11 06:40 GMT+1 óra  
sziasztok

tud valaki segíteni, vagy valami tutorialt ajánlani, hogy hogyan kell visual studio 2005-höz beállítani az irrlicht projektet?

egy csomó hibát ír ki, valószínüleg a helytelen library, dll, header stb beállítások miatt ...
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #75714   2007.11.29 07:55 GMT+1 óra  
használd D3D renderrel az irrlichtet,opengl nekem sem volt vmi faszányos,mikor irrlichteztem
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #75706   2007.11.29 06:08 GMT+1 óra  
sziasztok!

ha valaki használt már fényeket irrlichtben, az elárulhatna egy-két technikát.
mert vhogy az a gond, hogy a fények, amiket beillesztek, máshogy néznek ki magában a projektben, mint az irrEditben. gondolom ez azért van, mert az irrlicht OPENGL-t használ, míg az irrEdit csak Direct3D-t. jól gondolom?

és az irrEditben nehézkes ezt beállítani. van egy 2szintes + pince objektumom (ház), és ezt kéne szépen bevilágítani, de vagy túlég valami, vagy tök feketék lesznek a szemközti falak, de eddig nem jöttem rá a fortélyára...

tud vki segíteni?
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #73331   2007.11.03 06:30 GMT+1 óra  
ha a Fraps nevű progit feltelepíted, akkor te is meg tudod nézni az aktuális FPS-t, mert az kiírja.

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #73330   2007.11.03 06:22 GMT+1 óra  
hali
nincs fizika, semmilyen
igen, octree-t használok
az fps-nek majd utánajárok, mert én csak tesztelem a progit, és nem jelzi semmi az fps-t

üdv
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #73305   2007.11.03 04:07 GMT+1 óra  
Idézet
ibax :
egyébként meg akkor a "házon kívüli szabad füvös területen" is akadozna, ha ez lenne a gond, nem?

Nem feltétlenül,főleg ha octree-t használsz
Mennyi fps-sel fut akadozás közben?
Fizika van?
7000 poly az nem sok...
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #73289   2007.11.03 01:02 GMT+1 óra  
mit értesz az alatt hogy túl sok poly?

*idézet*
Needed 9ms to create OctTree SceneNode.(132 nodes, 7074 polys)


Ez soknak számít? Egyébként igyekeztem minimalizálni a polygonok számát, ahogy csak lehet, szóval szerintem nem...

egyébként meg akkor a "házon kívüli szabad füvös területen" is akadozna, ha ez lenne a gond, nem?
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #73279   2007.11.02 22:32 GMT+1 óra  
esetleg túl sok poli?
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #73276   2007.11.02 17:15 GMT+1 óra  
sziasztok.

tapasztalt már valaki olyat, hogy egy betöltött modellben "akadozik" a mozgás?
van egy házam, amibe akadozva tudok csak mozogni, vagyis sík terepen no problemo, de amint egy épületben vagyok, ott akadozik, pedig:
- a mennyezet és egyéb tárgyak nincsenek útban
- gyakorlatilag semmi sincs az "utamban"

Esetleg valamitől kifagy az irrlichtnek ezen része? rosszul étrelmez vmilyen geometriát? lehet ilyen gond? csak hát semmi sincs az útban, se vízszintesen, se függőlegesen...

tipp?, ötletek?
előre is köszi
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #70846   2007.10.03 03:09 GMT+1 óra  
igen, az volt a gond,hogy a textúrá file-ok pár kb-osak voltak.de most már lecseréltem nagyobb felbontásúra, úgyhogy most már szépek a textúrák.
köszönöm a segítséget
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #70757   2007.09.30 13:55 GMT+1 óra  
UVW jó? nagyobb felbontású textúrákkal is kockás?
Ez egy reszeg post...

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #70738   2007.09.30 12:26 GMT+1 óra  
Sziasztok!

Az miért lehet, hogy az irrlichtbe betöltött objektumaim textúrái durván kockásak? olyan, mintha pl a Doom 1-el játszanék. Maya-ban, amiben modellezek és textúrázok, valamint a Deep Exploration progiban, amiben x formátumra konvertálok, tökéletesen szépek a textúrák, csak az irrlichtben való betöltés után lesznek durván pixelesek, és az anyagi jellemzők (blinn,lambert,phong) is eltünnek. bár ez utóbbit talán az x formátum nem támogatja, azért tünnek el.

ötlet?
előre is thx
ibax
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #70426   2007.09.24 07:16 GMT+1 óra  
Idézet
Asylum :
Application.DoEvents();


Köszi! 1-es pont kihúzva
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #70422   2007.09.24 06:48 GMT+1 óra  
Egyébként Visual Studion belül van egy nagyon hasznos bill.kombó : shift+alt+F10. Ha csak simán beírod, hogy DoEvents (vigyázz, kisbetű-nagybetű számít!!!), és ráállsz a beírt szóra, majd lenyomod a kombót, érdekes dolgot fogsz tapasztalni . Próbáld ki!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Asylum - Törzstag | 5511 hsz       Online status #70421   2007.09.24 06:44 GMT+1 óra  
Application.DoEvents();
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #70420   2007.09.24 06:38 GMT+1 óra  
Sziasztok!

Van 1-2 gondom az Irrlichttel. (+ Visual C# 2005 Express Edition)

1, Ugye a renderelés egy fő ciklusban fut, amikor az megy akkor csak azt hajtja végre a program ami benne van. Azt szeretném, hogy az eseménykezelést ilyenkor is végrehajtsa a program, azaz ha kattintok valami külső vezérlőre akkor a program legyen szíves lefuttatni a hozzátartozó kódot ami esetleg változtat a scene-n. (Nem játékot fejlesztek, hanem tool-t.) A Visual Basic 6-ban volt erre egy DoEvents függvény, .NET alatt hogyan lehet ezt megcsinálni? vagy ne végtelen ciklusban futtassam? Hogyan máshogy?
2, Másik problémám, hogy a fő ciklus az Usercontrol_Load-ban kezd el futni, és kapásból itt megakad az egész dolog. A picturebox amire rajzolok Dock=Fill de nem ugrik teljes méretre, mert a végtelen ciklus megakadályozza. Úgy kéne, hogy akkor induljon, amikor minden betöltődött és elrendeződött már. Talán ezen segítene az 1-es pont megoldása.
3, A designer állandóan hiányolja az IrrlichtW.dll-t, (ami ott figyel a projekt könyvtárában) és emiatt nem jön be tervező nézetbe az egyik Usercontrol. (Nem is az, amelyikre rajzolok, hanem az, amelyiken az van, amire rajzolok Így van a hierarchia: Form->Usercontrol1->UserControl2->PictureBox amire az Irrlicht rajzol. Na az UserControl1 tervező nézet hiányolja a dll-t, az UserControl2 működik.) Ami ennél jobb, hogy futtatás közben minden oké.
4, Amikor a projektem .csproj fáljját nyitom meg az Irrlicht hozzáadása óta meghülyül a Visual Studio: nem lehet visszatörölni kódot csak beleírni, nem egy vezérlőre kattintok nem jelennek meg a Properties ablakban a tulajdonságai meg hasonlók. Érdekes, ha először elindítom a VS-t, és a menüben megyek rá a megnyitásra akkor minden jó. Ezt végképp nem értem.
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #69546   2007.09.07 04:41 GMT+1 óra  
Bár nem értek az Irrlicht-hez, de nem lehet, hogy az exe mellett próbálja meg keresni a textúrádat? Sztem próbáld meg, hogy odamásolod, és úgy indítod a progit. Esetleg progin belül, amikor betöltesz egy textúrát, adj meg relatív elérési utat, és akkor akárhol is van a program, mindig az exe-hez képest fogja keresni a textúrakönyvtárat, azon belül pedig a filet. Remélem segítettem!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #69545   2007.09.07 04:37 GMT+1 óra  
egyenlőre még ott tartunk (mivel 2en csináljuk), hogy a betöltött mesh-ek, és a hozzájuk tartozó textúrák az én gépemen (ezen készültek) tökéletesen látjuk, viszont a haver gépén már szarakodik a textúra beolvasásnál, nem találja őket:

Could not open file of texture

És nem tudjuk, hogy miért, pedig a .x file-ban a textúra így szerepel:

TextureFilename {
"bricks.png";
}

pedig egy mappában vannak mindkettőnknél az .x file-ok, és a textúrák is.
   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #69536   2007.09.07 02:58 GMT+1 óra  
Idézet
ibax :
helló
a következő a gondom...

van egy .x-es ház modellem (falak, talaj, lépcsők, korlátok)
ha egy darab .x file-om van, akkor azt szépen tudom használni az irrlichtben
de ha a házat darabokra szedem (persze minden koordináta, test,stb a helyén marad), és így külön-külön exportálok .x-be dolgokat (textúrázás miatt, mert így akarok külön textúrákat adni az egyes dolgokhoz), akkor irrEditben még jó, ha betölti az .x fileokat, de az irrlichtben már gázos.

mi lehet az ok?



Mit jelent az, hogy gázos? Nem jelnnek meg jól a textúrák vagy a modellek értelmetlenül el vannak forogva?

Szerintem ellenőrizz minden Scale, Postion, Rotation beállítást. Illetve még 1 valamit, ami az IrrEdit egy különlegessége (ha a textúrák nem jelennek meg rendensen vagy el vannak csúszva):
Az IrrEdit a textúrák elérési útját nem abszólút, hanem relatív elérési úttal tárolja le az irredit.exe-hez képest. Így muszály leszel Notepaddal vagy valami saját egyszerű szövegszerkesztővel a *.irr fájlt megnyitni és kézzel átírni az élérési utakat, minden egyes materialhoz betöltött textúrához, hogy jó legyen.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #69534   2007.09.07 02:52 GMT+1 óra  
helló
a következő a gondom...

van egy .x-es ház modellem (falak, talaj, lépcsők, korlátok)
ha egy darab .x file-om van, akkor azt szépen tudom használni az irrlichtben
de ha a házat darabokra szedem (persze minden koordináta, test,stb a helyén marad), és így külön-külön exportálok .x-be dolgokat (textúrázás miatt, mert így akarok külön textúrákat adni az egyes dolgokhoz), akkor irrEditben még jó, ha betölti az .x fileokat, de az irrlichtben már gázos.

mi lehet az ok?
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #66575   2007.08.11 03:44 GMT+1 óra  
ööö..van olyan ,hogy Irrlicht 2D?
szerintem felesleges,ott az irrlicht GUI-ja,interaktivitást simán megoldod benne
Ez egy reszeg post...

   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #66521   2007.08.10 07:11 GMT+1 óra  
Biztos hogy lehet kombinálni, áén így tettem célkeresztet.
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Yokubo - Tag | 333 hsz       Online status #66520   2007.08.10 06:48 GMT+1 óra  
ibax: Szerintem csinálhatod Irrlicht-tel az egészet. Azt írják hogy lehet kombinálni a 3D-t és a 2D-t benne, bár én csak a 2D részeket használtam. (Én készítem a NightGate Defense-et)

   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #66518   2007.08.10 06:18 GMT+1 óra  
Igazából fontos az hogy milyen a játék? Amikor a feladványt oldod akkor le kell állnia a játéknak? Például vannak mozgó ellenségek? Ha le kéne állnia a 3D-nek vagy nem nem szeretnéfd hogy egy ellenség segbe lőjön akkor simán lemented a nézés kordinátáit és rajzolsz az egész képre. Vagy ha szeretnéd hogy közbe az állot kép legyen akkor mentsd el a képet és úgy rajzolj rá valamit. Eközbe persze frankón mozog a kamera nézet, de mivel el van takarva így nem látod. Amikor vége akkor visszaállítod a kameranézést hogy ne furcsálja a játékos hogy miért néz másfelé. Ha viszont nem szeretnéd hogy mozogjon vagy nagy erőforrást zabál a 2D akkor éredemes egy mentést csinálni mielőtt belép a játékba. attól függően hogy mennyi ideig van a játékba ezt elmentheted fileba, de akár RAM-ba is. Mikor kilép visszatöltöd. Vagy (ez a megoldás alapból benne van a GM-be, csak úgy megjegyzem) megcsinálod azt hogy minden egységnek van egy aktiv=false/true változója, és csak akkor hat rá a környezet, és ő a környezetre ha aktiv=true. Persze ezt kicsit nehéz kivitelezni egy készebb dolgon, de ha az elején vagy érdemes beleépíteni. Ha hülységet írtam nyogodtan lehet szolni. Én se vagyok nagyon penge Irrlicht-ben
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #66507   2007.08.10 05:01 GMT+1 óra  
Szerintem mehet Irrlicht-be.( Bár nem mintha topon lennék benne ). Egyébként a NightGate Defense is irrlicht bár nem próbáltam de a képek alapján mindent visz az irrlicht a 2D-ből. Bár lehet hogy nem fog tudni mindenféle extrém alakítást a képeken de elég sok mindent lehet vele elvégeztetni. Szerintem.
   
ibax - Tag | 154 hsz       Online status #66492   2007.08.10 04:00 GMT+1 óra  
sziasztok
van egy projekt...irrlichtben csinálnék egy házban mászkálós game-t, majd egy tárgyra kattintva, előjönne egy feladvány. a feladvány már 2D-s lenne, képek, és kiválasztani közülük mondjuk a helyeset, vagy a kakukktojást, stb.
mit ajánlatok? mehet minden irrlichtben, vagy vhogy szedjük két részre az irrlichtes 3D-s részt, és a "feladványos" 2D-s részt??
ötletek?
   
Raptor 2 - Tag | 17 hsz       Online status #64806   2007.07.29 06:26 GMT+1 óra  
Alap

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #63394   2007.07.15 09:59 GMT+1 óra  
fejlesztőkörnyezetben beállítva az include path-ek?
Ez egy reszeg post...

   
Raptor 2 - Tag | 17 hsz       Online status #63210   2007.07.13 16:00 GMT+1 óra  
Azzal kezdtem haver
Abban egyetlen fájl volt bent, amit hiányolt, de annak az includjai, stb...azokat már gúglival lopkodtam...

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #63158   2007.07.13 07:31 GMT+1 óra  
DirectX SDK haver

Szerk.:lehet az 1.2 verzióval jobban járnál...
Ez egy reszeg post...

   
Raptor 2 - Tag | 17 hsz       Online status #63149   2007.07.13 06:48 GMT+1 óra  
Na sikerült, mitán leszedtem vagy 10 header fájlt, plusz egy libary-t...

   
Raptor 2 - Tag | 17 hsz       Online status #63033   2007.07.12 17:05 GMT+1 óra  
Közben megpróbáltam az egyel régebbi engine-el. Ennél meg ez az egy probléma áll felnt: "d3d9.h"
Sehol se találja, és énse találom! Nincs ilyen fájlom...

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6]