|
Idézet gaborlabor :
azzal ma nem arcozhatsz, max egy múzeumban. viszont ha text editorral kódolsz és csak a végén ereszted rá a g++t és működik is amit írtál akkor az egy jó jel. kivéve ha csak hello world szintű progikat írsz. 
Dehogy, én a C# topicban 25-40 éves technológiákat használok az a biztos.  Megyek is ki a garázsba és beizzítom a régi ruszki gépet amin a kébeleket dugdosva lehet programozni. Minek itt .NET, C# meg ilyen hülyeségek.
|
|
|
azzal ma nem arcozhatsz, max egy múzeumban. viszont ha text editorral kódolsz és csak a végén ereszted rá a g++t és működik is amit írtál akkor az egy jó jel. kivéve ha csak hello world szintű progikat írsz.
|
|
|
Idézet Asylum :
text editor és g++ 
Már megint.  Szerintem lyukkártya beolvasó az a legjobb!
|
|
|
text editor és g++
|
|
|
(azért van ott a szerk. csak elkéstem vele...)
|
|
|
Najó, de ez itt a C# topic.
|
|
|
1. Microsoft Visual Studio 2005 vagy 2008 express edition, az ingyenes. Keress rá a microsoft honlapján vagy googleval.
Ha ezt a fejlesztőkörnyezetet túl nagynak, bonyolultnak tartod, akkor: Dev-C++
Vagy Code::Blocks (keress rá), mindkettő ingyenes és egyszerű használni őket.
2. doksi.hu, ebookz.hu. Szintén a keresőt kell használni, és százával fogsz könyveket találni. Hogy melyiket ajánlom az attól is függ, hogy van-e C-s múltad, illetve hogy ismered-e az OO paradigmát. Ha nem programoztál C-ben akkor nehezebb dolgod lesz. Szerintem olvasgass bele az elérhető könyvekbe, a tartalomjegyzékbe, és amelyik érthetően magyaráz és példaprogik is vannak benne, meg esetleg feladatok, azt kezdd el olvasni. Sajnos címeket nem tudok most fejből...
Ja, és később persze érdemes lehet valódi könyveket is venni, ha komolyan gondolod:
Programozzunk C++ nyelven!
A C++ programozási nyelv
És a Nyisztor Károly féle Gyakorlati C++
szerk:
és egy "tanács": legközelebb a C++ topikba írd a C++os kérdéseidet. köszi
|
|
|
Hellosztok, valaki tudna segíteni?
El akarok kezdeni c++-ba programozást tanulni és lenne 2 kérdésem.
Egyik: Honnan tudok c++-hoz egy fordító programot szerezni? [venni-letőlteni...]
Másik: Melyik könyveket ajánljátok egy kezdőnek?
Többnyire 3D grafikával foglalkozom, de mellete 2D grafika illetve weblap szerkesztés [design, php-mysql, css, js]
|
|
|
|
Idézet Petipc :
Sziasztok!
Azért írok nektek, mert énis azt a 21 napos könyvet ollvasgatom, és szerintem simán át lehet rágni ennyi idő alatt. Nagyon az alapoktól kezdi a tanulást, szóval szerintem nagyon jó köny.
Viszont én egyre többet azt látom, hogy játékokat PC-re C++-al csinálják, nem C#-el. Mivel énis a játékfejlesztés irányába szeretnék haladni, meg szeretném tőletek kérdezni, hogy mégis jó választás-e a C#? és hogy lehet-e azzal játékot programozni. Az egyik site arrol beszélt például, hogy csak X-box-ra lehet vele programozni. Remélem hogy nem, hiszen én a PC-re megyek.
Válaszotokat előre is köszönöm.
A profi veteránok C++ ban kódolnak és ők már ígyis mennek nyugdíjba. Fiatal játékfejlesztők azonban már az új technológiákat sem szégyenlik használni:
http://www.exdream.com/index.html
http://www.youtube.com/watch?v=wiVAtkQ6a8s
http://www.youtube.com/watch?v=FO1PNgIwjB4
http://www.youtube.com/watch?v=Jd_cC6AANes
Jósolni nem lehet, de a lehetőség már adott most is, csak ez még nagyon új dolog.
|
|
|
Oké! Köszi! Mivel a C#-hez van könyvem, maradok nála
|
|
|
Lehet vele PC-re is programozni, játékot is lehet vele programozni. 
Csak még kevésbé népszerű, mint a C++.
szerk:
direkt könyvet is írtak hozzá:
Beginning C# Game Programming
Itt vannak tutorialok:
C# Game Development
Aztán gamedev.net-en is érdemes lehet körbenézni.
Hogy C++ vagy C#, azt döntsd el magad, olvasgass utána a neten.
|
|
|
Sziasztok!
Azért írok nektek, mert énis azt a 21 napos könyvet ollvasgatom, és szerintem simán át lehet rágni ennyi idő alatt. Nagyon az alapoktól kezdi a tanulást, szóval szerintem nagyon jó köny.
Viszont én egyre többet azt látom, hogy játékokat PC-re C++-al csinálják, nem C#-el. Mivel énis a játékfejlesztés irányába szeretnék haladni, meg szeretném tőletek kérdezni, hogy mégis jó választás-e a C#? és hogy lehet-e azzal játékot programozni. Az egyik site arrol beszélt például, hogy csak X-box-ra lehet vele programozni. Remélem hogy nem, hiszen én a PC-re megyek.
Válaszotokat előre is köszönöm.
|
|
|
Hát szerintem, ha programoztál már C-ben és legalább nagyvonalakban hallottál már az OO-ról, akkor emészthető, akár rövidebb idő alatt is. Egyedül a rengeteg olvasás lehet akadály.
___________
A lelkesedés az, ami a tudásnak ízt ad...
|
|
|
Idézet Sitnyikk :
Köszi szépen nem tudom a könyv szerzője hogyan gondolta, hogy 21 nap alatt megemészthető a 750 oldal 
Ha előtte nem programoztál OO-ban, akkor sehogy. Ehhez még fél év is kevés lenne. Ha viszont igen,
akkor tényleg elég a 21 nap az alapokhoz. VS 2008 tényleg jó.
|
|
|
Köszi szépen  nem tudom a könyv szerzője hogyan gondolta, hogy 21 nap alatt megemészthető a 750 oldal
|
|
|
Visual C# 2008 express 
nagyon könnyü benne programozni
|
|
|
Sziasztok! Most kaptam egy jó kis könyvet C#-hoz, úgyhogy el is kezdeném tanulgatni a dolgot. Minden esetre ahogy belenéztem, Pascal után kicsit nagyobb mozgásszabadságot érezhetek majd 
Lenne is rögtön egy kérdésem:
Melyik szerkesztőt és fordítót ajánljátok? Van a különböző programok között számottevő változás?
|
|
|
A logaritmus függvényem gondjára rájöttem  Csak pozitív x-ekre volt tesztelve. A lényeg, hogy 0-ból indul ki és ha nem találja 0-a marad. Már tudom, hogyan kell átírnom csak egy kis idő.
A többi kérdés továbbra is áll.
Meg a logaritmus függvényhez sokkal jobb lenne egy görbeillesztő módszer. Ha erre tudtok valami, ne tartsátok magatokban.
___________
A lelkesedés az, ami a tudásnak ízt ad...
|
|
|
lol egy sima ln-nek mathlib lesz a vége 
én nem akarom feltalálni a spanyolviaszt ugyh ime
http://people.inf.elte.hu/asylum/programming/C++/Math/main.html
apro kerekitéssel jo eredményt ad
persze biztos van gyorsabb megoldás is
10 fölé nem érdemes vinni nem fogja elérni a 2-t még 100 iteráciora sem
a math.h pontosabb
|
|
|
érdekes...ahogy n9velem az iteráciok számát egyre pontatlanabb...lehet h vmit elnéztem
ja...wikipedia azt irja hogy ez lassan konvergál és egy másik modszert ajánl..dejofej...na ez eltart egy darabig
Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2007.12.16 15:31 GMT+1 óra, ---)
|
|
|
igen?
az jó hát akkor ennyi az egész valameddig ki kell számolni ln x et és egy osztás
más dolog h lassu de mivel a double számábrázolása is véges ezért 5 iterácio erre is elég sztem
minnyá megnézem
|
|
|
Idézet Asylum :
A természetes alapu logaritmus hatványsora:
ln(x) = summa n = 1-töl végtelenig
(-1)^(n+1)
__________ (x - 1)^n
n
most már nem eléxem hogyan de ki lehet hozni az a alapu log b-t is vagy az lg-t majd utána kell nézzek 
szerk.: vagy mégse? eddig semmit nem találtam róla...
log a alapú b =(log c alapú b)/(log c alapú a)
A c alap meg lehet bármi tehát ln(b)/ln(a)=log a alapú b emlékeim szerint.
Reality is almost always wrong. - House
|
|
|
A természetes alapu logaritmus hatványsora:
ln(x) = summa n = 1-töl végtelenig
(-1)^(n+1)
__________ (x - 1)^n
n
most már nem eléxem hogyan de ki lehet hozni az a alapu log b-t is vagy az lg-t majd utána kell nézzek
szerk.: vagy mégse? eddig semmit nem találtam róla...
|
|
|
Nah. Egy egyszerű függvényábrázoló programot írok (bővebben C++ topic). El is jutottam egy ideig, de problémáim akadtak.
1. A logaritmus függvényt nem ábrázolja helyesen. Negatív x-ekre 0-át vesz fel, és így nem a helyes 0 asszimptotához tartó lefelé konyolú görbe lesz a függvény bal vége.
Saját logaritmus függvényt használok, mert a Math.Log() függvény használatakor vmi exeptiont dob (asszem nullával való osztáshoz van köze).
Ugyanez az exeption van a Math.Pow() hatványfüggvénnyel.. Ha ezen múlik ezt is megírom magam, csak még nincs ötletem hozzá.
2. Hogyan lehet pixeleket egyesével átszínezni? Most 1x1-es bitmapekkel dolgozom, de ez nem túl elegáns. (GDI-vel, ha minden igaz)
3. Hogyan tudok egy panel-re szinezni? Mert most az ablak hátterére rajzolok, de sokkal szebb lenne, ha lenne egy külön panel az ábrázolt függvénynek. Próbáltam a panel Paint függvényébe rakni az ábrázoló részt, de ugyanúgy mögé rajzolja, közvetlenül az ablak hátterére.
Feldobtam a projectet ide: FüggvényÁbrázoló (pár kb az egész)
___________
A lelkesedés az, ami a tudásnak ízt ad...
|
|
|
aha ez már barátságosabb koszonom
|
|
|
|
igen IDE mint pl. DevC++
jo ez az express de nekem tul "nagy"
vmi egyszerubb kéne mert kezdo vagyok
|
|
|
|
hi! tudnátok mondani ingyenes guis C# fordítokat? Koszonom!
|
|
|
Kösz!
Csak semmi játékfejlesztés!
|
|
|
Meg lehet oldani:
Kód: public Inputbox(string cim, string kerdes) : this(cim, kerdes, null)
{
// Valami #1, ekkor már lefutott a meghívott konstruktor....
}
public Inputbox(string cim, string kerdes, string alapertek)
{
// Valami #2...
}
|
|
|
Workaround:
Kód: public Inputbox(string cim, string kerdes)
{
init(cim, kerdes, null);
}
public Inputbox(string cim, string kerdes, string alapertek)
{
init(cim, kerdes, alapertek);
}
private init(string cim, string kerdes, string alapertek)
{
InitializeComponent();
Text = cim;
feliratmezo.Text = kerdes;
szovegmezo.Text = alapertek;
szovegmezo.SelectAll();
}
|
|
|
Nem, úgy, ha egy osztályban vannak. Pl.:
Kód: public Inputbox(string cim, string kerdes)
{
// Inputbox(cim, kerdes, null) <-- Így nem lehet.
}
public Inputbox(string cim, string kerdes, string alapertek)
{
InitializeComponent();
Text = cim;
feliratmezo.Text = kerdes;
szovegmezo.Text = alapertek;
szovegmezo.SelectAll();
}
Csak semmi játékfejlesztés!
|
|
|
meghivja..randira? vagy hova? 
ha származtatott osztály akkor
Kód: class alma
{
public alma();
}
Kód: class banan : alma
{
public banan : base()
{
}
}
|
|
|
Sziasztok!
Van arra lehetőség, hogy az egyik konstruktor meghívja a másikat?
Csak semmi játékfejlesztés!
|
|
|
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|
Ja igen hát akkor még azt se tudtam mi az hogy elágazás (útelágazás) szekvencia (szekve...mi??) és ciklust se (de barátnök néha meséltek rola)
szal akkor ügyi v
|
|
|
Jó akkor menj vissza az időben és írd meg 14 évesen...  (úgy hogy nem foglalkoztál se matekkal se proggal komolyabban)
na nem baj majd visszavágok a genetikus algoritmusommal ha megírtam :p
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|
ööö
ez ilyen eaf1? 
én jobbat is tudok (nem nagy szám) meg van adva egy vektor kezdö és végpontja (gyakorlatban kamera pozicio és lookat) és ebböl kiszámolja a két rá meröleges vektort (ok tom h trivi dehát nekem ez nagy szo volt akkor) igy egy ortogonális bázist csinálva 
kivéve ha a vektor a (0, 1, 0) lamdba szorosa mert akkor nyilván végtelen sok megoldás van
hátránya hogy ez a roll-t nem veszi figyelembe (akkor nem is kellett)
késöbb egy sokkal egyszerübb megoldást is találtam erre gyszerüen a kamera szögeit letárolja egy kvaternioba onnan meg még trivibb kiszámolni
|
|
|
Nah, update-eltem a progit, most már kiírja hogy óramutató járása szerint nézzed...
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|
YEAH
Nah igen, most, hogy utánanéztem a radián-nak, megy minden rendesen 
akit érdekel összeraktam egy kis konzolos progit, kiszámítja és kiírja a derékszögű háromszög oldalait, (a pitagorasz-tétel alapján a C-t), a teljes 359°-ot kezeli (360°=0° ugyebár, és azért említésre méltó a 359° mert a szögfüggvény eredetileg csak 1°-89°-ig tud) a kivételeknek sem dől be (tehát 0°,90°,180°,270°), ezenfelül pedig szövegesen "belövi" a megfelelő sarokba az elfordulást.
Jah, és egy fontos dolog: csak pozitív elfordulásban számol, és a matekkal ellentétben óramutató járásával megegyező irányban, mert nekem elsősorban xna-hoz kell és ott úgy emlékszem úgy van.
Ha nem az sem baj mert csak 4 számot kell átírnom...
a link: www.robar.extra.hu/CelraFordulKonzl1.exe
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|
mert radiánban adja vissza az értéket
|
|
|
Mindenestre remélem nem csak "potyaválasz" van a kérdésre....
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|
radiánban kell neki az érték...
nem szóltam  elnéztem síma tan-ra, bocsi
|
|
|
Hello;
nem értem hogy mi lehet a baj...
A program valszeg jó amit írtam, az Atan()-nal van problémám. Megelégeltem a sok hibás, hihetetlen eredményt és nyitottam egy új konzol projectet megnézni, hogy csak önmagában milyen értéket produkál. Eléggé meglepődtem amikor a Math.Atan(1) valami ~0.78-at adott 45 helyett.., külön megnéztem az Obádovics Matematikában, hátul a függvénytáblázatoknál hogy én vagyok-e a hülye... 
Szerintetek mi lehet a baj?
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|
Háát, mindennemű zeró háttértudásomnak hála elég csálé még ez a célrafordulás...
Na mindegy ,holnap még szenvedek vele aztán majd ha nem megy akkor felteszem a forráskódot.
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|
|
Kösz a gyors választ, látod egy órával később írok, nem is számítottam rá! 
Hm, azt hiszem az Atan lesz az a függvény amire gondolok, mindjárt ki is próbálom, majd jelentkezek.
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
|
|
|