játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5512
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [46]
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #82650   2008.03.04 03:35 GMT+1 óra  
A kép egy ImageListben van, az már transparentként küldené ki a képet ott ahol kell. Mégis amikor ráállítok a pictureboxra nem megy.

Ez a picturebox egy nagyméretű háttérképen mozog. Közvetlen erre nem akarom rárajzoltatni, mert sokáig tart legenerálni. Úgy sem akarom megoldani, hogy egy köztes pufferrel rajzoltatom a képet (értsd: csak egyszer generálom a háttérképet, majd rajzoláskor egy másik bitmapra másolom a pictureboxos mütyürrel) mert nem akarok 2* annyi memóriát használni.

Magyarul nekem a legegyszerűbb és legjobb megoldás a picturebox mozgatása átlátszó képpel.
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Orphy - Törzstag | 1893 hsz       Online status #82648   2008.03.04 03:27 GMT+1 óra  
Idézet
Asylum :
én eleve nem használok pb-t hanem a fomra rajzoltatom rá a képet. asszem igy csináltam anno

szerk.: http://people.inf.elte.hu/asylum/programs/Reflex_Game.zip

a transparencyt azért nem javaslom mert elég nehéz olyan szint találni ami egyik képen se zavar be.



A transparency-nek pont az a lényege, hogy ne zavarjon be egyik képnek sem.
Ha olyan képet használsz, amin alpha csatornában be van állítva átlátszóság, akkor ezt a .net automatikusan alkalmazza, ahol kell, ott átlátszó lesz. GDI-nél, form-ra, kontrolra, stb-re rajzolva ez biztosan így van, picturebox-nál lehet még a kontrolnak is be kell állítani a transparent background-ot.
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #82646   2008.03.04 02:55 GMT+1 óra  
én eleve nem használok pb-t hanem a fomra rajzoltatom rá a képet. asszem igy csináltam anno

szerk.: http://people.inf.elte.hu/asylum/programs/Reflex_Game.zip

a transparencyt azért nem javaslom mert elég nehéz olyan szint találni ami egyik képen se zavar be.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #82641   2008.03.03 23:08 GMT+1 óra  
És ez magát a komponenst is átlátszóvá teszi?
 
Blog
 
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #82537   2008.03.01 06:22 GMT+1 óra  
használj png-t asszem már volt is valamikor ez a kérdés és arra jutottunk, hogy a png a legjobb
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #82521   2008.02.29 17:13 GMT+1 óra  
Üdv! Hogyan lehet egy pictureboxot átlátszóvá tenni? (Tehát hogy egy képben egy meghatározott szín átlátszó legyen?
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #82505   2008.02.29 10:50 GMT+1 óra  
Oh köszi, ki fogom próbálni.
 
Blog
 
   
Cow - Tag | 52 hsz       Online status #82503   2008.02.29 10:24 GMT+1 óra  
Robsoft néztem a blogodat, és csak annyit fűznék hozzá, hogy én Doc-o-matic-al oldottam meg a dokumentációt, mert az tudja kezelni a magyar nyelvű dokumentációt (a szakdolgozatomhoz használom)
Eredetit, újat és ötleteset - bárhol és bármikor... avagy nem vetem meg az ágyat, mert megvetem.
http://cow.isgreat.org
   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #82502   2008.02.29 10:03 GMT+1 óra  
Idézet
Cow :
A most wanted legújabb tps akciójátékának editorjában a felhasználói felület c#-ba készült, szóval ha kis mértékben is, de megjelent a c# a magyar jf-ben. (Igaz ez a hír, csak a magamfajta c# hívőknek érdekes)


Az "iparban", ha lehet erre is azt mondani, nehezen váltanak le bizonyos dolgokat, de ez érthető is.
 
Blog
 
   
Orphy - Törzstag | 1893 hsz       Online status #82438   2008.02.28 01:56 GMT+1 óra  
A C#-ot több helyen is használják tool-fejlesztésre, többek között a StormRegion és a Black Hole is.
   
Cow - Tag | 52 hsz       Online status #82229   2008.02.25 06:47 GMT+1 óra  
A most wanted legújabb tps akciójátékának editorjában a felhasználói felület c#-ba készült, szóval ha kis mértékben is, de megjelent a c# a magyar jf-ben. (Igaz ez a hír, csak a magamfajta c# hívőknek érdekes)
Eredetit, újat és ötleteset - bárhol és bármikor... avagy nem vetem meg az ágyat, mert megvetem.
http://cow.isgreat.org
   
nagyy - Törzstag | 248 hsz       Online status #81799   2008.02.18 03:58 GMT+1 óra  
Ez a plugin technika, amire neked szükséged van. Itt találsz róla egy rövid leírást pl.:
http://www.codeproject.com/KB/cs/c__plugin_architecture.aspx
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #81758   2008.02.16 15:21 GMT+1 óra  
Ebben van valami! Köszi!
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #81757   2008.02.16 15:20 GMT+1 óra  
ezeket találtam, arra kerestem rá, hogy

load assembly .net

[url]http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.reflection.assembly.load(VS.71).aspx[/url]
http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/25/125153.aspx
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #81756   2008.02.16 15:11 GMT+1 óra  
Ez nem jó, .NET alapú dll-eket szeretnék.
Csak semmi játékfejlesztés!
   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #81755   2008.02.16 15:00 GMT+1 óra  
Hmm ha c++ ban kérdezted volna akkor tudnék válaszolni, mert ott lehet ilyet, hogy te töltöd be a dll-t, viszont el kell kérni minden egyes vacaknak a címét ami egy nagy dll-nél igen hosszú idő (db ben is láttunk ilyet).

c# hoz ezt találtam

http://www.codeproject.com/KB/cs/dyninvok.aspx
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
VT - Törzstag | 1228 hsz       Online status #81754   2008.02.16 14:04 GMT+1 óra  
Üdv kedves hozzáértők!

A programomat úgy szeretném megírni, hogy moduláris legyen: külső eszközök kezeléséhez lehessen dll-ekett írni, amit a program használni tud. Úgy kéne megoldani, hogy újrafordítás nélkül is menjen az egész, tehát van egy könyvtár, van egy rakat dll benne, a program futásidőben belenéz és betölti őket.

Természetesen lenne egy interface, amit a főprogram ismer és amin keresztül a hívásokat lebonyolítja. És az egészet teljesen managed környezetben szeretném megírni. Példa:

Kód:
List<device> eszkozok=new List<device>(); //Egy listában tárolnám mind. A device az interface, amit az eszközmeghajtók használnak
[...]
eszkozok[i].Open() //És így lehetne használni


Ehhez az kéne, hogy a interface leszármazott osztályait futásidőben csatolja a program.

Ti hogyan indulnátok el?
Csak semmi játékfejlesztés!
   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81749   2008.02.16 13:07 GMT+1 óra  
szerencsére a forráskódba Windowst írtam csak itt a forumon írtam el.
a baj az volt hogy nem találtam a System.Windows.Forms.dll t de már megvan.

   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #81746   2008.02.16 12:11 GMT+1 óra  
A System.Windows.Forms remekül megvan a helyén
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81744   2008.02.16 11:52 GMT+1 óra  
omg hova tünt a
System.Window.Forms; ?

   
Orphy - Törzstag | 1893 hsz       Online status #81443   2008.02.11 00:41 GMT+1 óra  
Ha nem akarod, hogy megjelenjen ablak, vagy konzol, akkor a legegyszerűbb megoldás a következő:

1.) Csinálj egy WINDOWS projektet
2.) Keresd meg a Program.cs file-t
3.) Abban pedig kommentáld / töröld ki a Windows Form létrehozásáért, ill megjelenítéséért (Form1.Run() ) felelős kódokat.
4.) A Program.cs további részében meg ezután olyan kódot tehetsz, amit szeretnél.
   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81441   2008.02.11 00:21 GMT+1 óra  
Itt tudsz érdeklődni: http://www.taoframework.com/
Most ez a választás, ami mindig változik, mert lehet kijon egy új ingyenes
3DEngine, akkor majd azt. vagy ha több tutor lesz XNA-hoz(érettebb lesz az egész),
akkor majd azt.
Egyszerű Doom szintű(grafikát azért jobbra) gamekat akarok csinálni nem UT4et.
Nálam ez csak hobbi.

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #81432   2008.02.10 13:58 GMT+1 óra  
Amúgy csak kiváncsiságból kérdezősködök, mert így látatlanban nem tudom mit mókolsz. Elvileg egy üres program is minimum 7 sor, ha futtatható (nem DLL jellegű):
Kód:
using System;

class Empty
{
    [STAThread]
    private static void Main() { }
}

Most teljesen mindegy, hogy console, vagy winforms a [STAThread] muszály a Main fölé. Elvileg nem lehet írni futtatható programot Main metódus nélkül és DLL-ből se hívható ez be. XNA a kivétel ahová ez nem kell (attribútum), de lehet nem jól tudom. Végül is mindig újat tanul az ember.

És miért pont a TAO lett a választás az XNA helyett? Csak, mert több hozzá a tutor? Kódolás szempontjából az a nehezebb amúgy és se input, se audio semmi, csak 3D graf az is csak alapszinten, mert még egy jpg textúrához is kell trükközni. A GLUT azért valamit segít, ablakozni meg inputnál, de amúgy ugyan az.

Ezt a hozzászólást ~Cre@tine~> módosította (2008.02.10 14:13 GMT+1 óra, ---)

   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81430   2008.02.10 13:26 GMT+1 óra  
Azokkal is lehet, de akkor inkább már Taoval sztem.

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #81426   2008.02.10 12:55 GMT+1 óra  
"Ott majd kell komoly win programozási tudás is."
Jó, csak egy tipp volt, ha ragaszkodsz a GLUT-hoz, akkor marad a trükközésed. (Előre nem sejthettem, hogy az mi akart lenni.) Amúgy az MDX is winforms-os és abszolút nem lassú. Sőt XNA-ban is megoldható a dolog. Miért ne lehetne összekötni a kellemest a hasznossal.

"[STAThread]?? Az konzol app. volt."
És a mostani empty projected az végső soron nem az? Egy teszted azért csinálj, mert kb a proci 50%-át lenyúlja a program, ha nincs ott az az attribútum.

"Amúgy valamennyire igazad van C-t illetően, de nem teljesen. Gondolom C++-ra gondoltál. "
Az OpenGL az mióta C++?

   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81425   2008.02.10 12:40 GMT+1 óra  
Csak akkor azt nem értem minek ehhez a C#. TAO-val dettó mintha C-ben kódolnál. Mégha légalább kihasználnád a winforms előnyeit, vagy valami. Ogl vs Winforms
---------
Idézem az MaNiAc cikkéből az első mondatot.
"Ahogy azt már sejteni lehetett, ez a sorozat inkább egy kicsit a toolok fejlesztésének irányába fog haladni, nem pedig a sebességorientált, teljesképernyős alkalmazások (pl. Játékok) irányába."

Amúgy terverzek az "FPS Creator" nevű programhoz hasonló progit csinálni, de ez még a jövő zenéje.
Ott majd kell komoly win programozási tudás is.
---------
szerk.: Ja és a void feletti [STAThread] attribútumot lehagytad a legelső "trükk"-ödnél, hogy egy kis ON is legyen.
---------
[STAThread]??
Az konzol app. volt.

Amúgy valamennyire igazad van C-t illetően, de nem teljesen. Gondolom C++-ra gondoltál.

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #81424   2008.02.10 12:24 GMT+1 óra  
Csak akkor azt nem értem minek ehhez a C#. TAO-val dettó mintha C-ben kódolnál. Mégha légalább kihasználnád a winforms előnyeit, vagy valami. Ogl vs Winforms

szerk.: Ja és a void feletti [STAThread] attribútumot lehagytad a legelső "trükk"-ödnél, hogy egy kis ON is legyen.

   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81421   2008.02.10 12:00 GMT+1 óra  
Glut.glutCreateWindow("Cre@tinenak" );
Mondjuk ez is egy win ablak

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #81420   2008.02.10 11:41 GMT+1 óra  
Idézet
psyche :
nekem ne jelenjen meg se win ablak se konzol. ez volt a cél.


Hú, én ezt már nem tudom követni. Ha semmilyen ablak se jelenik meg, akkor ez egy keylogger lesz, vagy mi?

   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81418   2008.02.10 11:34 GMT+1 óra  
ha windows appot csinálok, akkor megjelenik egy win ablak
és win appnál már hiába ez a trükk, mert amúgy is megjelenik az ablak.
nekem ne jelenjen meg se win ablak se konzol. ez volt a cél.
amúgy már empty projecttel dolgozom és ott is jön a konzol, de ezzel a trükkel
szerencsére nem jelenik meg.

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #81416   2008.02.10 11:16 GMT+1 óra  
ez aztán a problémamegoldó képesség
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #81414   2008.02.10 11:06 GMT+1 óra  
Jeez.. szerinted miért a Console Application nevet kapta a project sablon? Trükkösen pl Windows Application-t létrehozva ablakocska fog megjelenni nem csúnya konzol
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81402   2008.02.10 07:57 GMT+1 óra  
ok megvan a megoldás.
project menüpont -> projectneve properties -> application -> output type: console applicationt
kell átállítani windows applicationra.

   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #81401   2008.02.10 07:02 GMT+1 óra  
hi

ha csinálok egy console applicationt 2005/2008 expressben akkor, hogy tudom megakadályozni, hogy megjelenjen a konzol?

Kód:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication1
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
        }
    }
}


ty

   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #80931   2008.02.03 17:06 GMT+1 óra  
Word.
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #80916   2008.02.03 13:42 GMT+1 óra  
Idézet
psyche :
Ez a te véleményed.
Ha ennyire fontos a szószerinti műfordítás, akkor szerintem bármelyik középiskolás, vagy egyetemista diák olcsón megoldja neked.
Várom a jelentkezőket.
Mondjuk én ha érteném Benjamin könyvét már biztos alkottam is volna vmit.


Ma már ha jól tudom általános iskolában leteszik a középfokút a gyerekek 1, vagy 2 nyelven is. De ez már off.

"Mondjuk én ha érteném Benjamin könyvét már biztos alkottam is volna vmit. "
Van hozzá egy rakat pédaprogram tanulmányozd akkor azokat.

A C# könyvírást meg halaszd el és vedd elő, ha már veterán C# coder leszel.

   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #80880   2008.02.03 07:37 GMT+1 óra  
Ez a te véleményed.
Ha ennyire fontos a szószerinti műfordítás, akkor szerintem bármelyik középiskolás, vagy egyetemista diák olcsón megoldja neked.
Várom a jelentkezőket.
Mondjuk én ha érteném Benjamin könyvét már biztos alkottam is volna vmit.

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #80879   2008.02.03 07:29 GMT+1 óra  
Najó, de nem egészen két hónappal ezelőtt még saját magad is kezdőnek titutláltad. Azért ennyire nem gyors ez a tanulás, vagy igen?
Egyetemen az OOP és a C/C# programozás tárgyak összesen 3 félévig mennek minimum elég intenzíven, gyakorlattal együtt. A megfelelő szakirodalmak elérhetőek mindeki számára, így nem hiszem, hogy erre külön kéne az időt pazarolni. Összeóllozni pár könyvet meg megint hülyeség lenne.

"Professional XNA Game Programming konyvet kéne magyarra hogy erre milyen lehetoségek vannak?"
Nemtom nekem Benjamin XNA könyve és a videói is érthetőek alapfokú angollal is. Egyébként is a legtöbbet a példa programokat szoktam bújni.
Ha ennyire fontos a szószerinti műfordítás, akkor szerintem bármelyik középiskolás, vagy egyetemista diák olcsón megoldja neked.

   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #80877   2008.02.03 06:05 GMT+1 óra  
igen így is lehet, hogy .net után megyek egyre lejjebb és nem fordítva, de az-az igazság a .net még elég új sokaknak és sztem mindenki jobban jár ha tisztázzuk a változókat mielott a virtuális metódus táblával foglalkoznánk. amúgy ha figyeltél láthatod, hogy a megjegyzések elott van egy olyan, hogy
A .NET az az elso ott lesz szo a .netrol,c# fejlodésérol.
érdemes csinálni tutort mert nem mindegy hogy mennyi ido alatt tanulod meg.
meg kéne érdeklodni mennyibe kerulne konyvfordításpl. KisKapunál ha lehet ilyet egyáltalán vagy hogy mukodik pl. Professional XNA Game Programming konyvet kéne magyarra hogy erre milyen lehetoségek vannak?

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #80869   2008.02.03 04:19 GMT+1 óra  
Idézet
psyche :
Ahoy!

Elkezdtem írni egy cikksorozatot a C# nyelv alapjairól.
Nem tudom van-e értelme a Windows alkalmazások készítését tárgyalni, mert pl. xna ban nem nagyon lesz rá szükség, de vegyük az irrlichtot vagy bármit nem nagyon kell érteni hozzá.
Itt van mindjárt egy cikk a megjegyzésekrol a dokumentációs megjegyzések rész még nincs kész
mivel még nekem is át kell néznem komolyabban az xmlt.

http://b84web.extra.hu/megj.html

Vélemények? Várom a kritikákat.


Szerintem kezd azzal, hogy egyátalán mi az a .NET, milyen részekből áll stb. Aztán jöhet mondjuk az hogy mi is az az OOP, aztán pedig a .NET bázisnyelvébe lehet belemászni tovább vesézve a .NET és az OOP dolgokat.

A kommentezés, meg a dokumentáció már sokadrangú kérdés szerintem egy kezdőknek szóló tutorban. És az, hogy Wndows, Linux, vagy XboX platformra fejlesztünk szintén sokadrangú ebből a szempontból, mivel a .NET-nek pont az a lényege, hogy az maga az API amit programozás szempontjából ismerned kell és nem a rendszer specifikus dolgokkal kell bíbelődni.

[Szerk]: Még annyit akartam írni, hogy ma már annyi szakirodalom van a fenti dolgokról magyar és angol nyelven egyaránt, hogy nem látom át miért érdemes tutor írással az időt húzni, ahelyett, hogy inkább te magad is tanulgatnád ezeket a könyveket.

XNA 2.0-ról lehetne esetleg gyorsan kidobni valami komolyat, de márciusban már asszem erre is lesznek megfelelő szakirodalmak.

Ezt a hozzászólást ~Cre@tine~> módosította (2008.02.03 04:29 GMT+1 óra, ---)

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #80854   2008.02.02 18:11 GMT+1 óra  
hát ez kb. olyan mint az én fűnyírós cikkem az offtopicban

szerintem nem a kommentekkel kéne kezdeni..én is elkezdtem irni ilyen tutorialokat a c++ rol, épp felujitás alatt vannak; a honlapomon eddig kettő van kint..szerintem valami olyasmit kéne (de az sem tökéletes föleg mert nem tul bö az angol szókincsem...talán mégisinkább magyarul folytatom)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
psyche - Tag | 36 hsz       Online status #80842   2008.02.02 10:53 GMT+1 óra  
Ahoy!

Elkezdtem írni egy cikksorozatot a C# nyelv alapjairól.
Nem tudom van-e értelme a Windows alkalmazások készítését tárgyalni, mert pl. xna ban nem nagyon lesz rá szükség, de vegyük az irrlichtot vagy bármit nem nagyon kell érteni hozzá.
Itt van mindjárt egy cikk a megjegyzésekrol a dokumentációs megjegyzések rész még nincs kész
mivel még nekem is át kell néznem komolyabban az xmlt.

http://b84web.extra.hu/megj.html

Vélemények? Várom a kritikákat.

   
~Cre@tine~> - Tag | 702 hsz       Online status #77667   2007.12.28 07:39 GMT+1 óra  
Még a C# tanulásra visszatérve itt vannak kinyomtatható e-könyvek:
http://dragon.ektf.hu/eBooks/

És videó előadások:
http://csharptk.ektf.hu/index.php?p=2

Játékfejlesztéses könyvek pedig amiket használni is lehet valamire XNA-ra vannak. 2D phong-tól egész komplett engine írásig, természetesen angolul.

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #77604   2007.12.27 17:25 GMT+1 óra  
én ujabban nem használom illetve csak akkor ha mondjuk egy olyan változó ami globális de tulajdonképpen rejtett (mert mondjuk egy alma.cpp-ben van szal ha nem tudják a nevét akkor nem érik el)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #77593   2007.12.27 16:46 GMT+1 óra  
én ismerem a hungarian notationt, de nem használom. intellisense kiír mindent.
most komolyan, megéri azt használni manapság?
rakjak egy csomó betűt a változók neve elé, csak azért hogy fejből tudjam, hogy az egy lokális int vagy globális double stb ?

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #77583   2007.12.27 16:14 GMT+1 óra  
Bizony engem még egy aknakeresö is elgondolkoztatott pár honapja de megcsináltam (igen! megcsináltam! jobb vagyok mint 4 éve )
meg lehet hogy még megvan az amőbás doksim

aha http://people.inf.elte.hu/asylum/programs/cross5.pdf
nemtom már mennyira irtam le jol az implementácio lépéseit de ez egy olyan progi ami nem nagy szám de nekem kellemes emlék
gyakvez odahivta az embereket és ott mutogatta h mekkora király még MI is van!
a hungarian notation ne tévesszen meg mivel akkormég gözöm nemvolt h miaz szal random változoknak random neve van

Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2007.12.27 16:29 GMT+1 óra, ---)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #77573   2007.12.27 13:56 GMT+1 óra  
Direkt játékfejlesztős C# könyv szerintem még nincs, ami magyar lenne.
A játékfejlesztőknek szóló könyvek C++ terén is ritkaságszámba mennek, talán 2-3 magyar nyelvű van
De ne csüügedj. A játékfejlesztés egy elég egyedi alfaja a programozásnak ezért általában netes cikkekből, tutorialokból kell összeszedegetni az információt.
Egyelőre tanulgasd a nyelvet, hogy mire a játékfejlesztésbe kezdenél, nagyon jól ismerd és gyakorlott legyél. Lesz éppen elegendő újdonság amit meg kell majd tanulni akkor.
Tehát egyszerű progikkal kezdd a tanulást, ne mindjárt a legbonyolultabb játékkal.

   
Petipc - Tag | 3 hsz       Online status #77572   2007.12.27 13:27 GMT+1 óra  
Sajnos amiket kűldtetek nekem, mind angol... hm... Nem nagyon szeretem fitoktatni angol tudásomat, úgyhogy inkább torrentről szedem le a könyveket, és majd valahogy értelmezem az ott leírtakat, a forráskód alapján...
Magyar fordítású könyvről nem tudtok még? (Ami a játékfejlesztésről szól, és C#)

   
Asylum - Törzstag | 5512 hsz       Online status #77566   2007.12.27 11:59 GMT+1 óra  
visual studiot használom text editornak aztán g++
debugolni szoktam vs ben.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #77560   2007.12.27 11:01 GMT+1 óra  
de a ruszki gép sem veszi fel a versenyt az Altair 8800-zal. se keyboard, se monitor. minek az! kapcsolók és ledek, igazi retro feeling.

   
Korábbi postok
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [25] [30] [35] [40] [45] [46]