|
|
Van egy emberke, aki jelenleg rám vár. Kb. másfél hete. Ígértem neki valamit, emiatt nem tudja befejezni a jelentkezését. Én viszont iszonyúan elfoglalt vagyok. Viszont azt az ígéretet tettem neki, hogy most hétvégén megcsinálom neki, ezt a nagyon kemény, szerintem pár perces melót.
|
|
|
|
Csak a tudományos kíváncsiság hajt...Hogy áll a verseny?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
akkor megnézem a vasembert 3x-ra  aztán utána hajnali kódolás
szerk.: úgy ahogy befejeztem ma délelőtt  proof ment a mail...
remélem a többieknek is sikerült befejezni
Ezt a hozzászólást balogh9 módosította (2008.09.23 04:42 GMT+1 óra, ---)
_____________________
C++ && OGL
|
|
|
Ha fáradt vagy, ráér holnap is!
|
|
|
jólvan hát 
nem sikerült azóta szinte semennyire hozzányúlnom 
működni működik a 3., csak qrv@ lassú, szal most még zuhi után nekiesem
_____________________
C++ && OGL
|
|
|
balogh9: vettem!
|
|
|
proof: már szinte kész a 3. feladat (bár nem vittem túlzásba az optimalizációt), ma éjszaka, vagy holnap befejezem aztán küldöm a pakkot.
_____________________
C++ && OGL
|
|
|
" Érezd, hogy mi az az engine, Luke!"
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Szerintem egzakt specifikációt Carmack sem tudna adni. Nincs is. Érezni kell, hogy mi az az engine.
|
|
|
én az alapján nevezem enginnek, hogy pl. van az emlitett resource manager, rendszer jellegű felépítés, saját 3d matek osztályok és scene graph (+algoritmusok pl. vfc). De azért definicionak többet gondolnék én is.
|
|
|
Értem én, de ha meg ennyire szigorúak akarunk lenni, akkor versenykiírásnál tessék szépen specifikálni, hogy mit kell tudnia az adott programnak, hogy a versenyen nevezhető legyen, azaz hogy a verseny kiírója mit tart 'engine'-nek!
"meg unalmas a meló" - Dettó ( és még xar is  )
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Inkább arra gondlok, hogy Pistike kitalálja, hogy ő most engine-t fog irni: ir egy bmp betöltőt (inkább copy/paste), meg ir egy 3ds-betöltőt (szintén, copy/paste), persze mindezt javascriptben, és ez már engine... Két mátrixot nem tud összeszorozni, de már engine-t ir. Nagyon menő dolog mostanában az engine - kb. mint az oprendszer - irás...
Ezen a portálon is láttunk már ilyet, szerintem mindenki tud egy példát emliteni.
Ok, ez mondjuk, offtopic, csak kikivánkozott belőlem (meg unalmas a meló  ), akinek meg nem inge...
|
|
|
A textúrabetöltőmtől függetlenül én még most sem hívom enginnek a progimat, mert baromi sok dolog hiányzik még belőle, de ilyen alapon akkor csak kész motorral lehet nevezni? Mert akkor aztán rengeteg jelentkező lesz...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Akinek meg nincs az "engine-ében" valamiféle resource manager, az (még) ne is hívja engine-nek a kódhalmazát...
|
|
|
Hát jó, ahogy gondolod.
Ha épp elkapsz msnen, akkor ott is átküldheted, egyébként vagy a mail címemre (ami az msn-címem is), vagy esetleg ha van tárhelyed, feltöltheted oda és elég a linket elküldened.
Jövő héten is ráér, hogy átküldd. 
A memóriahasználat elég kritikus dolog. Nem tudom, hogy az XNA miatt nem leszel-e hátrányban vele? Nem sokkal, csak pár %-kal. Mert az XNA miatt, meg a .Net miatt szükség lesz valamennyivel több memóriára.
Hozzáteszem, hogy nyilván ha valaki egy nagy projectet ír, ami felemészt mondjuk fél giga ramot futáskor, akkor senkit nem érdekel, ha ebből 10 megát a keretrendszer foglal le, mert elenyésző.
A versenybe csak azért raktam bele, mert érdekes lehet, és valakinél akár ki is ütközhet, ha mondjuk az n csigát n-szer tölti be.
|
|
|
Ami a verseny szempontjából fontos :
- A modelleket a content pipelineon keresztül töltöm be, így 1 model csak 1x fog bent lenni a memóriában.
- A textúrákhoz külön betöltőm van, így minden textúra csak 1x lesz bent a memóriában (minden modelnek lesz egy indexe, ami a megfelelő textúrát mutatja).
Ezek miatt a memória használat versenyben sztem elég jól szerepelnék, de nem számít.
FPS tekintetében elvérezne a motorom a 3. feladatban, lévén nincs semmilyen térfelosztás, ami szabályozná a kirajzolást, így eleve "föösleges" ezzel vesződnöm. Legközelebb a legnehezebb feladattal kezdek, és először megnézem, hogy egyáltalán a progim fel van-e készítve ilyen kacifántos kérésekre.
Maradjunk annál, hogy az első két feladatban részt veszek - már csak azért is, hogy lássam egy újabb Ati kártyán hogy néz ki a progim -, aztán majd megnézzük, hogy az első két feladat alapján kb hogy is állunk.  A harmadikra meg adj 0 pontot. Engem eleve csak és kizárólag a részpontszámok érdekelnek, hiszen az adja a megfelelő képet a specifikus dolgokról, a végeredmény teljesen hidegen hagy.
Hova küldhetem majd a progit? (XNA3.0, DX9-nek az XNA-s változata és .net framework 3.5 kell majd a futtatáshoz, feltételezem nem lesz gond a beszerzéssel.)
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
kuzanth: vagy kimentetem txt-be az itemek és csigák helyét, neked csak be kell olvasni, oszt' csá! Azért 0 pontozni nagy kicseszés lenne, csak ilyen gond miatt. Valahogy közös nevezőre kéne hozni a két törtet.
|
|
|
kuzanth: Létezik olyan, hogy nem lehet lekérdezni egy submesh nevét???  Ehh...
Na mindegy, most olyanok jutnak eszembe, hogy mivel az item jelölő submeshek mind 4 vertexből állnak, ezért végigmehetnél a submesheken és ha 4 vertexeset találsz (pálya elem szerintem nincs ilyen), akkor elágazások jönnek, és sorszám alapján lesznek az ágak. Gondolom a konvertálás során nem változott meg az alobjektumok sorszáma az obj-éhoz képest... ha macerásnak tartod, majd én megmondom a sorszámokat h mi micsoda. A csigákat pedig elhelyezheted manuálisan is. Az nem nagy munka kézzel (~5 perc max.). Az itemek macerásak lennének kézzel, ezért javasoltam a fenti megoldást.
balogh9: ha holnap nem lennék, akkor küldd el a mail címemre vagy esetleg ha van tárhelyedre, töltsd fel oda, vagy majd valamikor.  Én sem mindig vagyok netközelben, főleg mostanában elég sok az offline elintéznivaló.
|
|
|
én meg már nem is emléxem mikor nyúltam hozzá a kódhoz, de a holnap délutánomat talán rá tudom szánni a 3. feladat befejezésére, és akkor tudok nevezni
_____________________
C++ && OGL
|
|
|
Van egy rossz hírem.  Lévén az xna-ban nem tudom lekérdezni az adott submesh nevét, ezért a 3. feladat túl sok időmet emésztené fel, mire manuálisan beállítanék mindent, ezért két választási lehetőség adott :
1. Visszalépek a versenytől, mert a 3. feladatot így - ahogy kéred - nem tudom megcsinálni.
2. Csak az első két feladatban veszek részt, a 3. feladatnál meg vagy csinálsz külön pontozást (mondjuk minden feladatra kéne külön pontozás, remélem lesz  ), vagy 0 pontot adsz, így a végeredményben csak az első két feladat fog számítani.
Ja és nálam még mindig fennáll a tükrözős probléma, annyi a változás, hogy most már nem érdekel.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Valóban, ehh... de 3. javított csomag már nem lesz. 
Ha valaha is rendezek következő versenyt, akkor úgy lesz, hogy megcsinálom a csomagot, aztán feltöltöm, letöltöm, kibontom, megcsinálom a feladatokat, és javítom a hibákat, végül meghirdetem a versenyt.
|
|
|
az obj -ban 
a problémák meg vannak oldva (kivéve a tükrözés).
|
|
|
Bocs, csak most néztem ide. 
A 7-es képről nem tudok nyilatkozni, mert nem értem a kérdést. A javított csomagban már jó a 7-es kép, ez biztos, azt nézted? Mert a javítás előtt valóban volt olyan gond, hogy én is elfelejtettem a pálya után a csigákat és az itemeket is elforgatni.
Melyik modellnél hiányzott a textúra, .x vagy .3ds? Bocs, ha már megint hibás volt a csomag... :$
Nyugodtan át lehet nevezni a fájlokat.
Na, örülök, hogy lassan kész vagy.  Lassan gyűjtöm össze a neveket, akik már tutira neveznek, mert 1 emberke csak akkor nevez, ha minimum 7 ember már nevezett.... ehh.
|
|
|
a 7 edik képpel van egy kis bajom (f3refshotp7) mégpedig, hogy nagyon nem ugy állnak a csigák mint kéne (de az összes többinél teljesen jók).
valoszinüleg azért mert ez el van forgatva 180 fokkal...most akkor a fájlban szereplö szög az már a forgatás utánra vagy még elöttre vonatkozik? mert nyilván, ha 180 fokkal elforgatom a pályát akkor azok a szögek is változnak.
más: a snail-hez hiányzik egy textura (snaileye2.bmp). Persze ettöl még betölti.
szerk.: csigaforgatásos megoldva
asszem lassan kész is vagyok
|
|
|
szerintetek az mért van, hogy amit más csak 2 ezer sorban tud megoldani (obj betöltö) az nekem megy 300 sorban is -.- igy sose jövök rá, hogy miért van tükrözve, de szerintem azért mert:
a z koordinátát negálni kell, viszont a cull-ot át kell állítani a másik irányba (nemistudom már melyik a default  ).
de ezt most nem csinálom meg.
|
|
|
jajj emberek...nlhány hét alatt lyan jol szétkurtam az enginet...amugy épp most járok egy tökjo gyakorlatra ami szoftverfejlesztésröl szol, és mutatott egy ilyen diagramot, egy projekt életéröl, hát ilyen fürészfog alaku volt gondolom sejtitek miért...nos ezért kell tervezni...
jobb hiján (mivel összességében jó) ezéért csak a funkcionalitást kell majd átterveznem mert müködik ugyan, de nem vagyok benne biztos, hogy jól.
A skeleton az jó.
|
|
|
Ok!
|
|
|
Hát feltételezem, ha csak ennyi bajom lesz, az sem nem oszt, se nem szoroz, lévén, mint mondottam vala, még semmilyen térfelosztás nincs a progimban. 
Azt viszont már most tudom, hogy a visual studioból a 2008-at tettem fel, így xna-ból is a 3-as verzát, amihez majd neked kelleni fog a redist, de ezt majd megbeszéljük.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Ja tényleg, már mondtad, sorry.  De ha esetleg tükrözéses gondod lenne az obj-jal, akkoris ott van a 3ds.
|
|
|
Azt exportnál álíítom be, hogy az x fileban benne legyen-e, hogy "D:\\akarmi\\..\\ize.bmp". Ha ez így benne van, akkor nyíg az xna, hogy ő nem találja a textúrát, ezért szoktam ezt az opciót kihagyni, és a loader.ini fileban tárolom a modellnél, hogy mit-mivel-honnan töltsön be.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Igen, a javítottra mutat. De most el kell keserítenem Téged, mert azok az X-ek azok, amik nálad korruptak voltak legutóbb.... de inkább 3ds-t importáld be, elvileg akkor nem kell a textúrákat beállítanod.
|
|
|
A weboldalon a kiírásban szereplő letöltés akkor a javított fileokra mutat? Mert akkor vmikor ma este lekapom őket, azt' megnézem mi a helyzet betöltésügyileg... Ha most sem lesz jó az .x file, akkor maradok a saját magam által obj-ból x-et gyártásnál a panda exporterrel.
Jut eszembe, ugye annak a sok modellnek a 3. pályán le van írva az x,y,z koordinátája? Most nincs előttem a feladat, csak tegnap látván a videot, hát...izé...van benne model bőven, és nem akarom egyesével próbálgatni a pozíciókat, amíg kb jó nem lesz...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Erőt, Egészséget!
|
|
|
Én a javított csomagra vártam, nameg arra, hogy végre mindent sikerüljön felrakni az új gépemre, ami a fejlesztéshez kell. Most már csak egy kis idő és energia kéne...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Na értesítelek benneteket, hogy fenn van a 2. javított csomag, már felkerült, de most már a 3. feladathoz tartozó videó is fenn van, elérhetősége a csomag info2.txt-jében van leírva, de a kényelem kedvéért ide is leírom: http://engineverseny.extra.hu/files/ev1_f3_flyby.avi .
Használjátok egészséggel, és lassan azért adhatnátok életjeleket magatokról és arról, hogy igenis jönni fognak az elkészült feladatok!
|
|
|
Most úgy néz ki, hogy szept. 22. Jövő héten írok mindenkinek arról, hgy megvan a javított csomag. Hogy ezt eddig miért nem tettem: szenvedek a videóval (nem tudom konvertálni), de nem folyamatosan, mert van olyan nap, mikor nem foglalkozok vele. Szebb lenne úgy, ha bejelentéskor fenn lenne a videó. De mindegy.
|
|
|
Tényleg, akkor most mi lesz a végső határidő, mert ugye a napokban húztam újra a rendszert az új gépen, és eddig csak visual studio van fent, meg ugye 1-2 játék...  Ja és olyan, hogy Lod, meg térfelosztás, meg ilyen nyalánkságok a progimban még hírben sincsenek, szóval nem pályázom az első helyre, ami a 3. feladatot illeti.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???
|
|
|
Valaki csinált már lod-ot? A 3. feladatban a csigákkal ti mit kezdtek?
|
|
|
elvetve, kiszedtem az optimalizálást és igy is ugyanolyan.
|
|
|
Nekem nem rémlik ilyen, de a face-eket úgy kell bejárni, ahogy sorrendben vannak a vertexek sorszámai a face-szekcióban. Vagy nem tudom. Próbáld ki, hogy kiexportálsz obj-ba egy négyzetet és megnézed, hogy látod-e vagy sem elölről-hátulról, szemben mondjuk egy x-es négyzettel.
Ahh, rájöttem, mi kell a videóhoz: Dr. DivX! Ezt még nem raktam fel, pedig rájöttem hogy ezt használtam! Remélem működik megint!
|
|
|
valami olyasmi nincs az obj ban, hogy a facek bejárása forditva van? mert lehet hogy ezt kioptimalizálja csak közbe megfordija öket.
|
|
|
Igen, ennek így kell kinéznie!  Még ha rossz, akkor is.
Pontosabban, majdnem így kell kinéznie, mert a rooms1-nek nem a képen látható helyen, hanem jobbra kell belemennie az arena1-be, de ez a tükrözéses gond miatt van.
Amúgy nekem új, amit az obj-ról mondasz a V-kről... Ma is tanultam valamit. A tükrözés fura dolog, nem értem, miért van ez nálad. Nem fordítva tolod el az alobjektumokat?
|
|
|
ez biztos h igy kell kinézzen?
obj: én elhiszem neked, te emg hidd el, hogy az nem létezhet, hogy a kód rossz (az egyetlen trükk amit alkalmazni kellett, hogy az UV-knél a V-t 1 -böl kivontam de ez obj sajátosság és ettöl a mesh maga nem fordul meg.
|
|
|
Az obj továbbra is tökéletes, már leírtam és ezt több program is bizonyítja. 
Ha szeretnéd, odaadom a .max fájlt.
A 3. feladatban pontosan mi van elcsúszva? Mert a felülnézeti képen javítottam, és úgy a jó, hogy a rooms1 rálóg az arena1-re, bele is megy kicsit!
|
|
|
az x et még mindig nem tölti be (az obj meg még mindig tükrözve van...).
a végén már azt fogom csinálni h egy pp shaderrel megforditom a képet...
szerk.: és a feladat3 még mindig el van csuszva..most te mit javitottál ezen mert semmi nem javult
|
|
|
A helyzet az, hogy felkerült a javított csomag, de a videó még nem, mert amiket eddig csináltam, azokat nem tudtam lejátszani... valaki nem tudja, hogy mivel tudnék FRAPS-szel felvett videót konvertálni pl. DivX-szel? Mert a DivX converter invalid video stream-et ír, a VirtualDub sem bánik el vele... a SUPER nevezetű kódoló program meg vagy úgy kódolja, hogy nem tudom visszajátszani, vagy villogó videót csinál...
|
|
|
De azért jó, hogy leírtad, így én is ellenőriztem, hogy tényleg csak azokkal volt gond. 
Csak kb-ra tudom mondani, hogy nagyságrendileg 10. De ez akkor, ha mindenki megcsinálja.
off: sikerült megoldani a problémát, manuális felfrissítettem az avastot, mert vmiért 1 hónappal ezelőtti vírusdefje volt csak (ez már fura), és úgy csináltam boot-idejű scant, utána végre ment a net.
|
|
|
jah ok  akkor volt értelme leírnom... de legalább így tudom csinálni a 3as feladatot 
egyébként azt lehet tudni már, hogy kb hány engine fog versenybe szállni?
_____________________
C++ && OGL
|
|
|
Igen, tudok róluk, már javítottam is őket, csak ugyebár még nem raktam fel a javított csomagot.
Viszont rájöttem, hogy de igen, tegnap feltöltöttem azt a csigás rar-t, csak a linket adtam meg rosszul.
Tehát a csigás link: http://engineverseny.extra.hu/files/snail_ujx.rar
|
|
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Treasure Measure
Friss kép a galériából:
|