játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Catacombs
kiút-kereső
Kategória: FPS Kaland
A projectről:
Találj ki a labirintusból, de előtte találd meg a kapukhoz tartozó kulcsokat!

Amikor egyetemen elkezdtem tanulni az OpenGL alatti fejlesztésről saját szorgalomból nekiálltam egy labirintusos játék fejlesztéséhez.

Mára ez elkészült.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Borland C fordító
OpenGL
;
Photoshop
3D Studio (csak hogy tisztában legyek a koordinátákkal ;) )
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2007. október
2007. november
Beküldve:
2007.11.23 08:18
Fejlesztő:
Latka X-treme (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: latka-x-treme@freemail.hu
Tagok:
beküldő: Latka X-treme
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: %

Képek - Catacombs
Megvan a kijárat!
Megvan a kijárat!
2007.11.23. 08:28
Nyílik a kapu :)
Nyílik a kapu :)
2007.11.23. 08:28
Lezárt kapu.
Lezárt kapu.
2007.11.23. 08:28
Találd meg a
Találd meg a "kulcsot"!
2007.11.23. 08:27
Folyosó
Folyosó
2007.11.23. 08:27

Fejlesztési napló - Catacombs
Latka X-treme 2007.11.23. 08:31
Mint ahogy a leírás is mutatja, ezt úgy poénból / szorgalomból / önsanyargatásból (kinek hogy tetszik) kezdtem el írni, ami mára készen is lett.. :D

Tekintettel arra, hogy ez csak egy "kisérlet jellegű dolog" nem túl hosszú a játékmenet, és csak egy pályát tartalmaz. De talán egyszer lehet, hogy csinálok egy több, egyre nagyobb és bonyolultabb pályás verziót! :)

Hozzászólások - Catacombs
Roland14 - Tag | 67 hsz       Online status #90971   2008.07.01 10:04 GMT+1 óra  
Ez szuper pont mint a Doom2 ben

   
Orphy - Törzstag | 1893 hsz       Online status #75461   2007.11.26 07:00 GMT+1 óra  
Esetleg egy loggolás?

Ha gondolod, segítek benne
   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75460   2007.11.26 06:44 GMT+1 óra  

hmm...

Elvileg nem kéne... ez egyetemi kurzuson tanultaknak megfelelően van összerakva meg lefordítva. Meg ugye a többieknek is működik

Sz'al nem tudom mitől vérzik el a céges gépen...
   
Orphy - Törzstag | 1893 hsz       Online status #75449   2007.11.26 04:11 GMT+1 óra  
Latka:

Céges gépen egy lépés után széthal a cucc.
   
fpeti - Törzstag | 1280 hsz       Online status #75426   2007.11.25 15:33 GMT+1 óra  
robar

max még néhány rejtett ajtó ahonnan néha véres zombik ugranak a nyakadba
ja és persze: vagy fegyver, vagy zseblámpa


ja, vagy lehetne négyszögekre osztott stratégia, a körös már uncsi
de lehetnek kombinálni szövegessel is:
"Rosszul döntött! Önt megették.."
- amúgy én is akciósabbra szavaznék, de az a legtöbb munka..
   
robar - Tag | 410 hsz       Online status #75397   2007.11.25 09:59 GMT+1 óra  
Egyetértek fpeti-vel, én is összevissza mentem, kb 3 kanyarig jegyeztem meg visszamenőleg az utat és sikerült átmenni a 2 kapun + a főkijáraton
Egyébként pedig a graf tényleg nagyon jó, néhány környezeti zaj, egy kis horrorisztikus zene + a lépések visszhangzó hangja és komplett játékot lehetne belőle csinálni
max még néhány rejtett ajtó ahonnan néha véres zombik ugranak a nyakadba
ja és persze: vagy fegyver, vagy zseblámpa
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #75390   2007.11.25 09:14 GMT+1 óra  
Nekem tetszett, kár hogy ilyen nehéz...
Majd ha lesz egy kis időm, végigviszem, valahogy nekem nem mennek ezek a labirinusos cuccok...
Rég játszottam doom-mal...
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
fpeti - Törzstag | 1280 hsz       Online status #75282   2007.11.24 16:02 GMT+1 óra  
Katakombákban az ókeresztények tárolták magukat, miután meghaltak, de néha imádkoztak is benne.
Ez jó alap lehetne a sztorihoz plö.. ha meg előjöttek, mentek a Kolosszeumba 'szórakoztatni' a cicákat, hogy Cézárt idézzem:
   
Swinkx - Törzstag | 106 hsz       Online status #75270   2007.11.24 12:36 GMT+1 óra  
Idézet
fpeti :
Huh, újabb minigém hullámot akartok itt elindítani, csináljon mindenki
"lemegyek a katakomba" típusú gémet kb.


Az enyémben templomban kel menni és Cartman a főszereplője

   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #75269   2007.11.24 12:06 GMT+1 óra  
Jó kis játék. Jó kis ilyesztő. Jó lenne ha valami minotauruszok is lennének benne.

   
fpeti - Törzstag | 1280 hsz       Online status #75267   2007.11.24 11:54 GMT+1 óra  
Huh, újabb minigém hullámot akartok itt elindítani, csináljon mindenki
"lemegyek a katakomba" típusú gémet kb.

(ps én a agyilag hardveresen lassított random() fv-vel egyből átmentem rajta, úgyhogy még nem fool-proof a cucc )
   
ragoon - Törzstag | 384 hsz       Online status #75231   2007.11.24 06:23 GMT+1 óra  
Na, ehhez én is kedvet kaptam. Csinálok is egyet. Van interface-em, meg grafikáim, meg rengeteg felvehető tárgyam, meg sok 3d modell, pályadesign... satöbbi, de labirintusom még nincs hozzá...
   
Swinkx - Törzstag | 106 hsz       Online status #75229   2007.11.24 05:32 GMT+1 óra  
Nemér, 2 hónapja én is 1 labirintuson dolgozom. Az 1 kicsit bonyolultabb, de nincs ien jó kis grafója, Grat!

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #75201   2007.11.24 00:54 GMT+1 óra  
Én is kiállok Matzi mellett, ebben az esetben remekül működik a dolog
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #75200   2007.11.24 00:40 GMT+1 óra  
Labirintus függő a dolog, de ha körmentes a labirintus, akkor működik. Márpedig itt működött, én úgy mentem rajta végig. Ilyne labirintus megoldható viszont térkép rajzolással, ahol mindig tudjuk, hol nem jártunk még, és arrafelé megyünk. Azt meg össze lehet zavarni "csendes" teleportokkal, ahol mondjuk egy folyosó közepén van átvisz egy másik folyosóra (esetleg még meg is forgat), és akkor hiába jártál már ott, nem oda érkezel, és rajzolsz mindent újra. Na, ott már a jelentős mértékben a véletlenen múlik, hogy ki talál e az ember valaha.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #75199   2007.11.24 00:27 GMT+1 óra  
Idézet
gaborlabor :
Viszont nekem nem működött a jobbkezes bejárás, biztosan azért mert láma vagyok hozzá. Ha mindig jobbra megyek és zsákutcába érek, akkor meddig kell visszamenni? Vagy elég ha csak megfordulok és az első adandó alkalommal jobbra fordulok?



Nem csoda, hogy nem működik, ez a bejárási elv egy téveszme. Csak nézd ezt a labirintust:


A piros pont vagy TE és a kék nyíl a CÉL. Ha szigorúan az algoritmusodhoz ragaszkodva hozzátapadunk valamely falhoz és azt követjük sose fogunk kijutni, csak körbe-körbe járni a fekete falak mentén.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #75186   2007.11.23 15:00 GMT+1 óra  
ez a jobbkezes dolog nem mindig működik, ha a kijárat középen van, tehát mondjuk van gey keret, és belül középen vana kijárat sztem csinálok egy ilyet
--- permanent temporary signature ---
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #75170   2007.11.23 11:26 GMT+1 óra  
gaborlabor:
Hát, valahogy el kell jutni a nagy dolgokig is
Képzeld el, hogy a jobb kezeddel fogod a falat és nem engeded el. Ha zsákutszába érsz, akkor hátraarc, és követed a jobboldali falat. Amúgy olyankor a lehető leginkább jobboldalra kell fordulni, ami még nem vezet visszafelé, ami jelen esetben azt jelenti, hogy balra felé fordulsz hátra és mész a jobboldali fal mentén, ami eddig ugye a bal oldaladon volt eddig.

Latka:
Ez a minimum! Amikor én csinálok játékot, akkor ha összejön 10 comment, amiben nem arra panaszkodik valaki, hogy nem indul el, akkor már örülök Ehhez képest te elég jól állsz!
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #75169   2007.11.23 11:22 GMT+1 óra  
Idézet
Matzi :
Persze, lehet még extrázni! Nem kell ennyi fal, legyenek nyílt terek, termek, lebegő platformok, rakétavetők és egyéb fegyverek, ellenfelek, szörnyek és botok, és mondjuk nevezzük el Rengésnek, mert az olyan menő név!




A rakétavetőnél már éreztem, hogy ez lesz a vége

Viszont nekem nem működött a jobbkezes bejárás, biztosan azért mert láma vagyok hozzá. Ha mindig jobbra megyek és zsákutcába érek, akkor meddig kell visszamenni? Vagy elég ha csak megfordulok és az első adandó alkalommal jobbrba fordulok?

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75168   2007.11.23 11:21 GMT+1 óra  
@gaborlabor: azért ilyen monoton, mert csak egy egyszerű projektnek indult, hogy gyakoroljam egy kicsit az egyetemen felvett kurzushoz szükséges OpenGL programozást

Amúgy ahogy a kommenteket elnézem szerintem valószínűleg lesz ennek még folytatása
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #75166   2007.11.23 11:16 GMT+1 óra  
A jobb kéz alapján való bejárás jól működik, végig is vittem vele hamar.

Persze, lehet még extrázni! Nem kell ennyi fal, legyenek nyílt terek, termek, lebegő platformok, rakétavetők és egyéb fegyverek, ellenfelek, szörnyek és botok, és mondjuk nevezzük el Rengésnek, mert az olyan menő név!

Mondjuk valóban fel lehetne dobni kicsit, de hogy tényleg játék legyen elég sokat kellene pofozni az eredeti koncepción.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #75165   2007.11.23 11:13 GMT+1 óra  
vagy ha X idő elteltével jönne a Minotaurus és jól megenne
bár nekem a vízbeömlős ötlet is nagyon tetszik

   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #75163   2007.11.23 10:57 GMT+1 óra  
Mondjuk ha történetet fűznél hozzá, és bizonyos helyeken papirokat talánál meg, akkor érdekes lenne a történet
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #75161   2007.11.23 10:37 GMT+1 óra  
tudom már, hogy miért éreztem olyan ismerősnek a projectet!
életem első "normális" játéka is ilyen labirintusos volt, persze szigorúan karakteres módban és pascalban. a második részében már volt scrollozás is, emlékszem, azzal sokat szívtam, hogy elég gyors legyen. régi szép idők... volt vagy 2 éve

   
Vincent3d - Tag | 160 hsz       Online status #75160   2007.11.23 10:31 GMT+1 óra  
Egy pályaszerkesztő is jó lenne, lehetne egymásnak idegölő pályákat csinálni.
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #75158   2007.11.23 10:28 GMT+1 óra  
hogyan is van az a tétel, vagy mi... tudjátok, hogy mindig jobbra kell menni és akkor előbb-utóbb kijutsz.
van ennek valami matematikai leírása.. olyan mintha bejárnád az összes lehetséges útvonalat, így egyszer biztosan kijutsz...

amúgy a játékötlet nekem is tetszik, de jelenleg szörnyen monoton. ez nem jó, mert túl hamar meg lehet unni. változatosabb pályák és sokkal részletesebb "világ" viszont feldobná. elég ha pl raksz 1-2 helyre gyertyákat, képeket, amik adják a labirintus hangulatát. ötleteket lehet szerezni az elveszett reklyék fosztogatói c. sorozatból, abban volt 1 millió labirintus

   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #75154   2007.11.23 10:01 GMT+1 óra  
Jópofa kis progi, bár egy térkép nem ártana hozzá
Meg a random generátor is jó dolog, annyira nem is nehéz, én legalábbis írtam már párat. Meg hát rengeteg jópofa dolgot bele lehet pakolni, hogy igazi játék legyen a végére.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #75150   2007.11.23 09:32 GMT+1 óra  
Márpedig én pecázni akarok a labirintusban, mi ezen olyan meglepő? Különben is, modi vagyok, én mondom meg mi lesz! Úgyhogy Latka húzzá' bele!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75148   2007.11.23 09:30 GMT+1 óra  
Addict - Törzstag | 1031 hsz       Online status #75147   2007.11.23 09:28 GMT+1 óra  
Erre gondoltam, adtunk jó néhány ötletet, úgyhogy a feladatok és az igények adottak (azt hiszem a horgász-szimulátor most nem tartotik ide ), úgyhogy hajrá

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75146   2007.11.23 09:26 GMT+1 óra  
Mozgó falak már kicsit túlzás... inkább realisztikusra próbáltam megcsinálni (már amennyire realisztikus, hogy hirtelen egy katakomba mélyén ébredsz)

Amúgy konkrétan erre a játékra gondolsz, vagy úgy egyáltalán?
   
Addict - Törzstag | 1031 hsz       Online status #75145   2007.11.23 09:18 GMT+1 óra  
Lehetnének mozgó/forgó falak is, csak hogy teljes legyen a kavarodás

Szerk.: Latka, ha ezek után nem hozol össze egy jó játékot...

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #75144   2007.11.23 09:15 GMT+1 óra  
Csinálhatnál randomra generált pályát, akkor aztán senki nem szólhatna, hogy 'csak 1 pálya van'!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75142   2007.11.23 09:11 GMT+1 óra  
Ajjaj, ennyi ötlet után unalmas téli estéken szerintem fog még menni a fejlesztés

És micsoda öröm, hogy a 100. hozzászólásom az első saját játékomban íródik meg...
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #75141   2007.11.23 09:11 GMT+1 óra  
Idézet
Addict :
...
Bizonyos vízszint felett pedig ide-oda úszkálna a kulcs Bár akkor szinte kötelező valamilyen plusz segítség szerintem, mert úgy jó sokáig el lehet lenni, ha vakon üldözöd az úszkáló kulcsot


Horgászbot ...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Addict - Törzstag | 1031 hsz       Online status #75140   2007.11.23 09:07 GMT+1 óra  
Idézet
kuzanth :
Hardcore fokozaton el tudnék olyat képzelni, hogy pl ömlik befelé a víz, és emelkedik a vízszint . De ez csak egy ötlet...


Bizonyos vízszint felett pedig ide-oda úszkálna a kulcs Bár akkor szinte kötelező valamilyen plusz segítség szerintem, mert úgy jó sokáig el lehet lenni, ha vakon üldözöd az úszkáló kulcsot

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75139   2007.11.23 09:06 GMT+1 óra  
Nem rossz gondolat, mondjuk olyan kamrát csinálni, amiből csak akkor jutsz ki, ha a kapcsolókat jó fokozatba állítod - mint pl. a Duke Nukem 3D-ben amikor az elsüllyedt tengeralattjáróból kellett kiszabadulni
   
Addict - Törzstag | 1031 hsz       Online status #75138   2007.11.23 09:05 GMT+1 óra  
Térképet úgy gondoltam, hogy lenne egy sötét négyzet, amin megjelennének pöttyök, amelyek az általad megjelölt helyet mutatják. Lehetne olyat is, hogy kapnál x számú színes pöttyöt, amelyekkel konkrét helyeket tudsz megjelölni, és sima, egyszínű pöttyöket, amelyek általánosabb dolgok megjelölésére (zsákutcák, stb.) lenne jó.
A térkép még mutathatna téged is, amikor egy jelölés közelébe érsz, vagy akár egyfolytában is, bár az talán sokat segítene

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #75136   2007.11.23 09:03 GMT+1 óra  
Hardcore fokozaton el tudnék olyat képzelni, hogy pl ömlik befelé a víz, és emelkedik a vízszint . De ez csak egy ötlet...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75133   2007.11.23 08:58 GMT+1 óra  
Hehe, a bizonyos kettős mérce.

Ismerőseim egyik fele két perc alatt kiakasztotta, másik fele tíz perc múlva ráhagyta.

De igen, gondolkodtam rajta, hogy esetleg több pálya és mondjuk két-három szintenként új fal textúra jelenne meg. Hát a térkép azt nem is tudom... de az a jel egy egész jó ötlet. Most per pillanat 19×19 platformból áll a pálya, de ha majd úgy kétszerese lesz, akkor jó jelzés, hogy itt bizony már jártál...


Csak a több pályás megoldáshoz még tanulnom kell egy kicsit...
   
Addict - Törzstag | 1031 hsz       Online status #75129   2007.11.23 08:53 GMT+1 óra  
Nem volt egyszerű, de végigmentem
Jöhetne még több pálya, esetleg többféle faltextúra, különböző akadályok, vagy egy olyan segítség, hogy pl.: x alkalommal letehetsz egy jelet, ami egy térképen megjelenik, így egy kis viszonyítási alap lenne, mert így szerintem (nekem) az útvonal nehezen kiismerhető vagy megtanulható, de a jelek sokat segíthetnének. Persze, hogy ne legyen túl egyszerű, lehetnének akadályok is.
Egyébként a játék bejövős, de így kicsit monoton, ezért én várom az új változatot

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #75127   2007.11.23 08:18 GMT+1 óra  
Latka X-treme: Catacombs
   
> 1 <