játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Galactic Warfare
Körökre osztott, hot seat-jellegű 1v1 űrharc
Kategória: Körökre osztott űrharc
A projectről:
(Mielőtt belevágnék, felhívnám a figyelmet, hogy a megadott weboldal egyelőre fejlesztés alatt áll, de a napokban egyik haverom majd segíteni fog összedobni! Szóval még ne nézzétek, mert fölösleges.)

A játék elsősorban az XNA-s szárnypróbálgatásomat segíti, és mivel az egyik haverommal úgyis sokat játszunk együtt (nem elhanyagolhatóan tehetséges modellező és designer is...mármint szerintem), ezért úgy gondoltuk, hogy közösen csinálunk egy játékot, "mer' az jó". Hát ez lenne az.
A project neve az egyetlen olyan dolog, amiben nem tudunk igazán jót kitalálni, ezért adtam neki ezt az ideiglenes nevet. Node jöjjön akkor a játék leírása, hiszen ezért olvassátok még mindig az adatlapot, nemde? :)

A játék alapvetően egy körökre osztott, hot seat jellegű PvP űr-harc lesz, amint elkészül. A végleges verzióban lesz azért PvC (hehe) is, de lévén egyedül dolgozom a kódon, ez nem megy olyan gyorsan.

A játékmenet a következő :
Adott 1-1 űrbázis a képernyő két szemben lévő sarkában. A játékosok célja, hogy az ellenfél űrbázisát és egységeit elpusztítsák.
Minden űrbázisnak és űrhajónak van lehetősége mozogni és lőni, de űrhajót - értelemszerűen - csak az űrbázis küldhet ki, méghozzá összesen 10 darabot. Ezen három cselekvés-típus közül egy játékos, egy körben csak egyet választhat. Természetesen a későbbiekben lesz majd lehetőség skippelni az adott kört, de ez jelenleg még legalább 10 perc munka lenne, így a 'ráér' kategóriában tartom. :)

Ha az adott játékos kiválasztotta a kívánt cselekvés-típust, megjelenik egy folyamatosan pörgő "célzó-objektum" (egy iránytűhöz tudnám legjobban hasonlítani), amelynek az a szerepe, hogy magát a célzást megnehezítse, így nem utolsó szempontként szükségünk lesz némi ügyességre is! Ha sikeresen leküzdöttük ezt a kis nehézséget, akkor egy újabbal fogunk szembekerülni, méghozzá az adott akció erősségének a beállításával, amit egy előre-hátra mozgó (bár ez még nem letisztázott, lényeg, hogy mozogni fog ez is :D) 'power-up meter' fog reprezentálni. Miután az erősséget is meghatároztuk, az adott akció lezajlik, és a másik játékos következik. A játék pedig addig tart, míg az egyik játékos el nem veszíti az összes egységét (vagy amíg meg nem únják és ki nem lépnek :D).

Jövőbeni fejlesztések közt szerepel valami normális multiplayer mód is, hiszen a hotseat manapság már csak egy 'good-to-have' dolog.
A PC-s változatra tervezek egy olyan lehetőséget, hogy bizonyos textúrabeli dolgokat customizálhatóvá teszek, azaz egy külön könyvtárba fel lehet majd tölteni saját textúrákat is (bizonyos előre meghatározott feltételek alapján, mint a kiterjesztés, méret, stb), így a vállalkozó szellemű játékosok a bázisukat saját desingba öltöztethetik. Maga a megoldás nem egy nagy dolog, de multiplayer játék esetén észnél kell lenni, hiszen ezeket a unique contenteket át kell másolni az ellenfél gépére. Node ez még nagyon a jövő zenéje. :)

Azt hiszem, hogy többé-kevésbé minden lényeges dolgot elmondtam a játékról. Természetesen a design folyamatosan változhat, mivel nem egyszer előfordult már, hogy jóval egy adott funkció elkészülte után döntöttünk úgy, hogy valamit mégis máshogy csinálunk benne.
A topik nem csak magának a játéknak a topikja lesz, mivel a konkrét játékkód mellett magát az "engineszerűséget" is fejlesztem. Végeredményben legalábbis szeretnék egy olyan kódot összeállítani, amit használva egy új játék esetén már tényleg csak a játék kódjával kell majd foglalkoznom, az alap viszont egy kész feature-halmaz lesz.

Gépigényt hirtelen nem tudok mondani, hiszen messze vagyunk még a végeredménytől. A jelenlegi igencsak optimalizálatlan verzió egy Ati x1600-on, 3GHz-es egy magos Intel procin, 2x1G ram mellett, maximális beállításokkal kb 30-40 fps-t hoz, ami természetesen alacsony érték. A későbbiekben persze megpróbálok majd annyi fps-t kicsikarni a drágából, amennyit csak lehet. :)

Ami pedig a véleményeket illeti : várunk minden olyan észrevételt, amivel a játékot, a designt, magát a technológiai dolgokat jobbá tehetjük.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Visual Studio 2008
XNA 3.0
3D Studio Max 7.0
Photoshop/Gimp
;
Otthoni PC a komoly teljesítmény miatt.
Céges laptop a közepes processzor és alacsony vga teljesítmény miatt.
Teamspeak a közvetlen kapcsolattartás miatt.
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2008.10.01.
2009.xx.xx.
Beküldve:
2009.02.06 03:49
Fejlesztő:
Fairytales Studio (3 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: PM-ben az oldalon
Tagok:
beküldő: kuzanth
regisztrált tagok: Kuz, Kokuyouseki, Lord_Crusare



Fejlesztés állapota:
Leállítva
Leállítva
Készültség: 40%

Képek - Galactic Warfare
S íme a dinamikusan töltődő menü. (Bocs, előbb rossz képet töltöttem fel.)
S íme a dinamikusan töltődő menü. (Bocs, előbb rossz képet töltöttem fel.)
2009.11.18. 16:56
Ez pedig a settings vala (persze ez még csak egyfajta concept, bővebben a naplóban).
Ez pedig a settings vala (persze ez még csak egyfajta concept, bővebben a naplóban).
2009.11.18. 16:32
A látható változások : átlátszó popup menu, szebb Föld textúra, jukebox kiíratás.
A látható változások : átlátszó popup menu, szebb Föld textúra, jukebox kiíratás.
2009.05.07. 04:59
Free for all - Rule the Earth!
Free for all - Rule the Earth!
2009.04.10. 09:28
Akcióban 3 játékos. (Laptop kép.)
Akcióban 3 játékos. (Laptop kép.)
2009.03.24. 04:49
S Isten mondá 'Legyen hát új menü', s lett...
S Isten mondá 'Legyen hát új menü', s lett...
2009.03.10. 07:59
Elvileg ez most már tényleg a végleges ingame design...elvileg... :) (Laptop kép, élsimítás nélkül.)
Elvileg ez most már tényleg a végleges ingame design...elvileg... :) (Laptop kép, élsimítás nélkül.)
2009.03.10. 04:00
S lőn vala a power bar mozgás közben. Tényleg mozog....
S lőn vala a power bar mozgás közben. Tényleg mozog....
2009.03.05. 15:08
Beújítottuk a popup menut, a health bart és a power bart.
Beújítottuk a popup menut, a health bart és a power bart.
2009.03.05. 15:06
És még egy új háttér...
És még egy új háttér...
2009.02.19. 08:05
Változások : megújult nap, új háttér, popup menu átrendezése és a power bar.
Változások : megújult nap, új háttér, popup menu átrendezése és a power bar.
2009.02.19. 08:04
S Isten mondá 'Legyen hát SpiritX-nek logo-ja',s látá, hogy ez jó...
S Isten mondá 'Legyen hát SpiritX-nek logo-ja',s látá, hogy ez jó...
2009.02.09. 14:44
sirpalee-nak soxeretettel. :)
sirpalee-nak soxeretettel. :)
2009.02.06. 06:32
Valami ilyesmi szörnyűségre kell számítani játék közben.  (Szintén laptop)
Valami ilyesmi szörnyűségre kell számítani játék közben. (Szintén laptop)
2009.02.06. 05:45
 Ezzel a 70-es évekbeli sci-fi hangulattal szembesülünk, mint főmenüvel a játék elején. (Laptopon készült a kép)
Ezzel a 70-es évekbeli sci-fi hangulattal szembesülünk, mint főmenüvel a játék elején. (Laptopon készült a kép)
2009.02.06. 05:44

Fejlesztési napló - Galactic Warfare
Kuz 2009.11.18. 16:49
Huhh, elég régen nem írtam ide, ezért elnézést. Pedig - bár sok időm nem volt - a fejlesztés nem állt le. Azon kevés időt, amit a projektre tudtam fordítani a GUI fejlesztés vitte el.
Az egészet kinyomtam dll-be, így később nem kell a kódot behúzni, csak a dll-t.
Maga a gui most egy sima plain text fileból töltődik be (főleg a tesztelés miatt, később lehet mást használni majd). Egy elemnek több tulajdonságát is meg lehet itt adni (x/y pozíció, textúrák, scale, stb). Ami fontos, hogy most már végre dinamikusan változtathatom egy adott elemhez tartozó metódust, ami annyit tesz, hogy ha megadok egy létező metódusnevet a fileban, akkor azt az adott elemhez rendeli, így nem kell fordítási időben beállítani mindent. Ez főleg akkor jön jól, ha valaki utólag ad hozzá contentet a játékhoz, és be akar állítani valamilyen metódust. Na, lényeg, hogy jó ez. :)

A fejlesztés többi része a gui egyéb funkcióira ment el (helyes megjelenítés, egérkezelés, blabla ezt úgysem olvassátok). Próbáltam valami észszerű logikát összedobni, nem pedig gányolni. Nem mondom, hogy ez teljesen sikerült, de többé-kevésbé azért igen. Lényeg, hogy most már a játék ezt a dll-t használja, öröm, bódottá'. :)

Következő lépésben rendesen beállítom a metódusokat, és módosítok picit a betöltésen (igazából ez nem is módosítás...na mindegy, ezt hosszú lenne elmondani).
kuzanth 2009.05.07. 05:05
Sikerült összehozni a hanglejátszást, így mostantól már mindennek lesz hangja, aminek szeretnék hangot adni.

Nagy nehezen összeszenvedtem a jukebox-ot is, ami kimerül abban, hogy a számokat lehet léptetni előre, hátra, illetve az első nótára lehet ugrani, avagy le is lehet állítani a zenelejátszást.

Shiro ötletére bekerült a jobb egér gombos akció választás is, ami annyit tesz, hogy innentől nem szükséges az Enter gombot megnyomni az aktuális akció belövéséhez, hanem jobb klikkre is megy (kényelmesebb így). A középső egér gombbal pedig váltogathatunk az egységeink közt, így gyakorlatilag a teljes játék vezérelhető egérrel.
kuzanth 2009.03.24. 04:53
"Kicsit" átdolgoztam a kódot, és kijavítottam 1-2 nagyon buta hibát. Most már nincs gyakorlati határa a játékosok számának, de azért nem hisezm, hogy 4-nél több lesz engedélyezve. A mozgást még javítanom kell, mert ma jöttem rá, hogy mit szúrtam el. Utána jöhet a lövöldözés és az ütközések kódja, aztán egy prealfabétagamma demot ki is lehet rakni. Habár inkább egyszerű techdemo lesz az, már ha ezen project keretein belül lehet beszélni 'tech'-ről. :)
kuzanth 2009.03.05. 15:12
Ami most változott, illetve új :
- A popup menut átdolgoztuk, továbbá a funkcionalitása is műküdik.
- A jelenlegi verzió 640x480 felett kb bármilyen felbontásban működik. Hát nálam legalábbis... :D
- Az egységek most már mozognak, de még nem csináltam meg az irányba állítást. Majd nem soká...
- Egyre több mindent lehet settings-en keresztül beállítani.
- Amit most nem lehet látni, az az új főmenü. Még 1-2 alakításon át fog menni, ezért nem raktam fel róla új képet. De ami késik, az ráér...
kuzanth 2009.02.19. 08:08
Új termés :
- Vadásztam néhány új háttérképet, ebből kettő látható az új shotokon.
- Beüzemeltem a powerbar-t, bár még bugos. :)
- Kicsit átrendeztük a popup menüt, bár a régi imagek fognak visszakerülni, mert azok szebbek szerintem.
- Folyamatos finomítások a 'kör'-t illetően.
kuzanth 2009.02.09. 15:18
Akkor amik eddig történtek :
- A nap kapott egy külön osztályt, így számomra könnyebb a kezelése (bár innentől kezdve PS2.0 szükségeltetik).
- Mivel eddig nem volt túl jó a különböző felbontások méretkezelése, ezért az időm nagy része ezzel ment el, hogy amit eddig tudtam, azt kijavítottam. Azért még messze a vége...
- Csináltam egy új logo-t. Erre véleményeket kérnék, továbbá valakit, aki rendesen megcsinálja! :D
kuzanth 2009.02.06. 05:31
Khm-khm... Akkor ezennel a fejlesztési naplót megnyitom!

Az alábbi rövid video (aminek a minősége a youtube-nak köszönhetően elég gagyi) egy gyors bemutatása a kb két nappal ezelőtti verziónak. Semmi extra, de hát van idő...

http://www.youtube.com/watch?v=YCTL3m0oKls

Hozzászólások - Galactic Warfare
Lord_Crusare - Törzstag | 1286 hsz       Online status #143913   2010.11.17 17:13 GMT+1 óra  
Igen, "Peace of the Moon".

Te egyébként továbbra is felhasználhatod, ha gondolod, de szabadon felhasználhatóvá nem szívesen tenném azért.

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #143898   2010.11.17 15:00 GMT+1 óra  
Basszus, ez eszembe sem jutott.
Akkor lehetőleg a zenét csak a játék továbbfejlesztett verziójához használjátok, más játékhoz ne! De amúgy leszedem a warfare-t a data-hu-ról, és este felteszek egy olyat, amiben a Te zenéd nincs benne. Címrőltudod, hogy melyik votl a tied? Ha jól emlékszem, valamilyen Moon volt benne(?). Tényleg bocsi.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1286 hsz       Online status #143892   2010.11.17 13:25 GMT+1 óra  
Csak egy érdeklődő kérdés. A zenét is szabadon felhasználhatóvá tetted ezzel?

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #143889   2010.11.17 12:34 GMT+1 óra  
Magát az xna-t hagytam abba. Fejleszteni sincs túl sok időm, de ha fejlesztek is, azt c++ alatt teszem. A kódokat azért tettem közzé, mert talán van benne 1-2 olyan megoldás, vagy content, ami segíthet valakinek. Továbbá, ha valaki affinitást érez, hogy befejezze a két játékot, az csak külön jó. Maga az alapkód teljes mértékben használható, bár az Op.-Coop. kódja sokkal kiforrottabb, ebben viszont van zene is, meg néhány model.
Amúgy igen, többnyire a meló miatt nincs időm/kedvem fejleszteni, de ha beindul megint a barátnőzés és a zenekar is, akkor aztán tényleg nem lesz időm. Remélem valakinek azért segítek ezekkel.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #143878   2010.11.17 10:39 GMT+1 óra  
Kuz:
Ezt a két project-edet akkor befejezettnek is nyilvánítod, vagy egyszerűen csak megszállt a szentlélek, és megosztottad a jónéppel a forrást? Esetleg van egy nagyobb cucc, amit fejlesztesz, és arra kell az idő?
Vagy nincs idő semmire a sok meló mellett?

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #143869   2010.11.16 23:20 GMT+1 óra  
Az xna topikban már mondtam, így itt is :
A teljes kód letölthető, szabadon felhasználható, letölteni innen :

( Ideiglenesen nem elérhető )

Letöltési link

Ezt a hozzászólást Kuz módosította (2010.11.17 15:02 GMT+1 óra, ---)
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #143854   2010.11.16 17:13 GMT+1 óra  
űrhajós stratégiás ftw
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124715   2009.12.23 12:11 GMT+1 óra  
Kis karááácsony, nagy karááácsony,
Bek**tam aaaa térdkaláááácsom...




Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
sirmok - Tag | 101 hsz       Online status #124447   2009.12.18 11:44 GMT+1 óra  
haaat, cipesz keszit cipot

a grafikus akinek mutattad az oldalt pedig logot mert o tud

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124429   2009.12.18 08:06 GMT+1 óra  
Mmmmiiiiiiiii? Ezt már tényleg nem értem.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
sirmok - Tag | 101 hsz       Online status #124427   2009.12.18 07:53 GMT+1 óra  
tudod Kuz, adnak cipot a boltban- cipoboltban.

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124405   2009.12.18 03:47 GMT+1 óra  
A logo-hoz ismét, ha már Shiro is szidja :
Idézet
Kuz :
Eredetileg valami olyat akartam, hogy egy térkapu örvényeiből jönnek a szellemek, de kevésnek bizonyultam hozzá és ez lett belőle Természetesen ha valakinek van kedve ügyködni valami szebbet ebben a témakörben, hát nosza.


A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Kokuyouseki - Tag | 2 hsz       Online status #124404   2009.12.18 03:39 GMT+1 óra  
Üdv. Én még nem írtam ide, de mivel Kuz sipítozott (akarom mondani jelezte), hogy ő nem tud hozzászólni nagyon a grafikai részhez, így majd abból én mentem ki szegényt

Na már most az egész eddigi holmi gyakorlatilag egy amolyan próbálgatás volt, tehát mi hogyan néz ki itt, mi hogyan néz ki ott, szóval sok minden meg fog változni.

Csak a példa kedvéért nem is állomások lesznek hanem hajók (lévén állomás nem ficereg az van magának, tehát a mozgás része elég "érdekes" lenne), továbbá a grafika a játékban komolyodik majd. Természetesen marad a cellshadedes, vagy ha úgy tetszik Ink'n'paint jellegű grafika, csak több részlettel, nagyobb textúrákkal - vagy még inkább változatosabb textúrákkal. Aki látta a textúrákat gondolom észlelte hogy nem a legelvadultabb kreatív szárnyalásaim A menü valószínűleg hasonló marad, de a háttér és egyéb dolgok jobban fognak az in-game látványhoz illeni (pl. cellshade arra is, miegymás).

Hogy ez mikor lesz kész (már legalább látványterv szinten), az kétséges, lévén egy lusta disznó vagyok. Ez persze nem igaz, keményen dolgozom, csak mindig valami máson

Viccet félretéve a hajók terve már papíron megvan, s már kész low-poly modell is van. De egy modell még nem elég. Főleg mert nem illik a képbe még. Na mindegy, majd meglátjátok miről regéltem itt.

Ohh, a "logó" az kuz saját gyermeke, ahhoz nincs közöm Az Ö szavaival élve, igazi "programmer-art".

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124403   2009.12.18 03:27 GMT+1 óra  
Nem hiszek neked. Már nem tudom mikor mondom komolyan, és mikor csak ilyen ráhagyás miatt.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
sirmok - Tag | 101 hsz       Online status #124395   2009.12.18 02:48 GMT+1 óra  
n1

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124275   2009.12.15 14:00 GMT+1 óra  
Hopp, el is felejtkeztem róla, hogy mutatni akartam egy normálisabb képet a font miatt. Szerintem nem rossz ez (vagy az a baj, hogy ez sem illik a játékba?).
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
sirmok - Tag | 101 hsz       Online status #124249   2009.12.15 07:57 GMT+1 óra  
ertem...

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124022   2009.12.11 02:30 GMT+1 óra  
Vááá, most esik le! Te a régi képet nézed, mint 'supernova'!!! Az már nagyon nincs a játékban, mert nem elég jó (konkrétan szar). Csak a legutolsó 3 kép a mérvadó. Abból is a játékbeli kép fontja (az a kék) már régi, és a jelenlegi legfrissebb képen látható zöld színűt használom. Majd este feltolok egy nomális minőségű és felbontású képet, akkor látni fogod hogy jól néz ki.
A többiről tényleg majd Shiro nyilatkozik.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
sirmok - Tag | 101 hsz       Online status #124020   2009.12.11 02:20 GMT+1 óra  
omdg i give up...

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124019   2009.12.11 02:12 GMT+1 óra  
A GUI-t sajnos 'csak' összerakom, designérzékem, mint egy vödör takonynak. De majd megkérem Shiro-t, hogy tolja fel az arcát, és akkor majd ő jól tud reagálni a kérdésekre.

A supernovat azóta sem értem. Hol van az? Vagy mi az? Vagy mi van?

Ne szídd a logomat, programmert art rulz! Eredetileg valami olyat akartam, hogy egy térkapu örvényeiből jönnek a szellemek, de kevésnek bizonyultam hozzá és ez lett belőle Természetesen ha valakinek van kedve ügyködni valami szebbet ebben a témakörben, hát nosza.

A fontok nekem tetszenek, és normál felbontásban, nem jpg minőségben sokkal szebben néznek ki! Már amennyiben a zöld fontra gondolsz. De asszem megint csak Shirot kérem meg, hogy nyilatkozzon. Ahogy ő mondaná, "bóóóós"!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
sirmok - Tag | 101 hsz       Online status #124017   2009.12.11 01:55 GMT+1 óra  
pajti, ismersz mar kotexem, de a velemenyem nem valtozott:

a GUI grafikaja nem passzol. letisztult, gyonyoru minimal designt latunk a menukepernyon.
a supernova meg mindig nem jo felbontasu, es ez a narancs felulet nem szerencses...
a logo-d szornyu
a fontok, hm vannak free fontok, amik direkt erre a celra keszultek, ill. photoshop tutorialok, hogyan keszitsunk hangulatos, valosaghu project textet....

ket pelda, mivel magyarul alig erthetoen kommunikalok, bocsanat erte:
http://www.ai-war.net/auth/cookielogin?w=1EN ennek a hangulat es game design nelkuli fejlesztesnek a GUIja tokeletesen passzol a a game world design...

a holgrafikus animacio - a megjeleno nel meg egy anim gif is celratorobb lenne.

tulajdonkepp szerintem minden szep es jo,kulon-kulon, de maga a concept design hianyzik, ami nagyon apro grafikai valtoztatasokkal osszehangolja a stilusokat.

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #123236   2009.11.30 04:29 GMT+1 óra  
A menün annyit azért még változtatni fogok, hogy valszeg picit kisebbek lesznek a képek (ez mindösszesen 1 paraméter, hála a jó égnek ).
A 'furcsa oszlopok' valójában székek, talán valami karfa nem ártana hozzá.
A vetített betűkkel nem tudom mi a gond, szerintem nem rossz (arra is gondoltam, hogy egyszer a jövőben valamilyen holografikus formában animálni kellene a gombokat, de ez még...huhhh... inkább hagyjuk).
A bázisok le lesznek cserélve valamiféle csatahajókra. Ezek a modelek egyelőre főként tesztként szolgáltak.
A supernovás dolgot nem értem.
Amúgy nyugi, lesz ez még jobb is. Csak időm, meg kedvem lenne a napi melók után ezzel is foglalkozni...Ejjjhh'...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
sirmok - Tag | 101 hsz       Online status #123235   2009.11.30 04:14 GMT+1 óra  
hali Kuzpajti.

a menu kepernyo szep. lagy es noies. letisztult formak, high tech erzese van az embernek.
a hatterben allo szurke oszlopok kicsit furak nekem, illetve ahogy vetitett betuk megjelennek.
a latottak hangulataval-igy erzem, szoges ellentet alkot a bazisok grafikaja.
a sohajto supernova hatterkent. azert ennel jobbra szamitottam.

minden jot, hajra!

   
fpeti - Törzstag | 1280 hsz       Online status #122396   2009.11.18 17:50 GMT+1 óra  
Nekem is tetszik.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #122394   2009.11.18 16:53 GMT+1 óra  
Feltettem két képet az utóbbi hónapokban végzett kevéske munka eredményéről. Mivel a programot nem látjátok, így nyílván fogalmatok sincs, hogy miért jó az, amit láttok, na mind1. A képek egyelőre még amolyan concept formában értendőek, sok minden hiányzik még, a lényeg, hogy többé-kevésbé már működik a gui és számomra ez a lényeg.

Ohh, elfelejtettem mondani, hogy csináltam egy új betűstílust is. Ez mondjuk nem tudom mennyire látszik az új képen (zöld felirat bal fölül), de szerintem nagyon állatul néz ki (szép is, olvasható is).
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #121872   2009.11.16 03:02 GMT+1 óra  
Azon kevés időben, amikor a projekttel foglalkozok, akkor a gui-t b@sztatom, mert bugzik. Ha az végre kész lesz (igazából már a finisben vagyok), akkor állok vissza a játékra magára.
A gui mellett kezdtem el többnyelvesíteni a játékot, innentől nem lesz egy nagy dolog új nyelvet behozni. Az alapvető gui elemek is megvannak már, de minél több fícsört tudok betenni, annál több új elem is kerül be a játékba.
A gui után jön az átgondolt pályabetöltés (jelenleg a durrbelebumm filozófián alapul a betöltés ).
Ha ez is kész, akkor jöhet a bugfix az ütközésdetektálás részen, és a sebzés számolás, ahol kell.
Ebben a pillanatban lehet majd kiadni az első publikus verzát, ahol majd mondom, hogy mit, és mit ne nézzetek.
Hogy ezután mi jön? Passz, ennyire nem gondolkodok előre. Nem lenne rossz némi beszédhangot felvinni, hogy ne csak a zene szóljon. A hatókört is szemléltetni akarom, hogy a játékos lássa, mit, milyen messze tud végrehajtani, de eddig az is bugos volt, úgyhogy egyelőre kiszedtem a kódból (nyílván valamit a paramétereknél vagy egy adott érték számításánál szúrok el, de majd javítom).
Achievmenteket is tervezek, talán az nem is lesz nehéz. Ötleteket természetesen ide (is) várok, de gigatonnányit tudok én is. Azért ha van valami extrém ötletetek, ne tartsátok vissza magatokat.
A legvégén jön majd az adatok titkosítása, hogy ne plain textből álljon egy játékos fileja (jelenleg jó, ha így van, így könnyű tesztelni). Erre már van némi alapkód, de nyílván át lesz az írva.

A gp-t amúgy azért nem frissítem, mert meghagyom a 'legutóbb frissített projekt' címet másoknak. Nem vagyok én ilyen mutogatós. Nomeg amúgy sem látnátok most sok mindent, hiszen a bugfix nem a külcsínyt javította. All-in-all, amikor van időm és energiám, foglalkozok a projetkttel, csak ebből egyelőre ti még sok mindent nem láttok. Peace!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
ferchild - Törzstag | 815 hsz       Online status #121867   2009.11.16 02:46 GMT+1 óra  
hogy áll a fejlesztése a gémnek?
mikor lesz publik anyag belőle megint?
vagy egy gémpléj vidijó? vagy valami?

Jó lenne már tolni egy kis bázismegsemmisítést itt a kollegákkal...nem hiszik el, hoghy én vagyok a jobb
Feci Barath (by Kuz)
XD
http://már nem elérhető...új lesz
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #109901   2009.05.07 05:08 GMT+1 óra  
Idő közben jelentkezett még valaki, hogy zenéket írna a játékba, bár eddig még nem küldött sample-eket. Aki késztetés érez, hogy zenéket faragjon a játék alá, az ne tartsa vissza magát.

Lord_Crusare : így játék közben egész jó a nóta, amit küldtél, 1000 thx érte!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #109418   2009.04.26 10:52 GMT+1 óra  
Abszolúte rád bízom. Maga a játék elég hosszú már 2-3 játékossal is, szóval ahogy érzed. De amúgy ez zene függő. Van, amelyik 1-2 percig jó, van, ami 5 percig. De talán egyszerűbb, ha csak 10-20 mp-es részeket küldesz, hogy megnézzük, hogy tényleg illenek-e a játékba. Vagy ahogy érzed.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1286 hsz       Online status #109405   2009.04.26 05:58 GMT+1 óra  
Van ötletem, és majd küldök . Hogy ne szólhassanak be, hogy nincs egységes stílus, készítek párat direkt a hangulathoz. Kb. milyen hosszúak legyenek?

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #109404   2009.04.26 05:28 GMT+1 óra  
A "Lesz" elég erős szó. Mondjuk úgy, hogy tervezek bele gépi ellenfelet, csak ugye ahhoz kell valamiféle a.i., amihez nem nagyon értek. De valamit majd kiokoskodok.
Amúgy van valami ötleted, hogy milyen zenét lehetne berakni a játék alá? Vagy ezt inkább msn-en?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1286 hsz       Online status #109403   2009.04.26 05:19 GMT+1 óra  
Nekem nagyon tetszik (mielőtt valaki megint beszólna, NEM, a program készítésében nem veszek részt, csupán az audio rész lesz az enyém)! Lesz single része is gépek ellen?

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #109399   2009.04.25 19:56 GMT+1 óra  
Feltöltöttem egy videot a jelenlegi állapotról. Persze nem tudtam benne megmutatni mindent, de ebből a videoból már látszik, hogy kb mire kell majd számítani.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #108188   2009.04.02 00:49 GMT+1 óra  
Nem tudom egyre gondolunk-e, de ha megnézed, akkor a 4. és 5. sorban lévő képeknek a teteje le van vágva. Amúgy nem tudom, hogy melyik sprite legyen. Tényleg nem. A tied sokkal összetettebb, és tényleg robbanás feelingje van, a másik viszont sokkal rajzfilmesebb. Én megköszönöm, ha megcsinálod, csak 100%-ra nem merem ígérni, hogy tényleg az marad. Mondjuk annyi előnye biztos van, hogy ez legalább nem googleözött kép.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #108017   2009.03.31 00:43 GMT+1 óra  
Ha úgy látod, hogy ez jól mutat, akkor tényleg szólj, mert ha jól láttam van benne egy kis hiba a sprite felső részén, kilóg a füst a spriteból az animáció végefelé. Szóval akkor újra csinálom, hogy jó legyen.
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #108014   2009.03.31 00:20 GMT+1 óra  
Frankón néz ki ez is, bár még csak septiben néztem rá, mert épp a nap shaderét bizgerálom , de amúgy is kicsit át kell alakítani a kirajzolást, meg valamit egyébként is rosszul csináltam... Na, lényeg, hogy ma megpróbálom rendesen összedobni. És köszi! (Duzzad a credits lista. )
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #108012   2009.03.30 14:51 GMT+1 óra  
Gyorsan (kb. 5 perc alatt) összedobtam egy robbanást. Itt a "normális" változata van, ez pedig a kicsit cartoonosított. 99 frameből áll, 120x120 pixeles. Lenne még mit finomítani rajta, igazából csak azért csináltam, hogy próbáld ki, hátha jó lesz hasonló. Ha kell, akkor még gyártok pár félét. Azért ilyen nagy, hogy nagyítás nélkül lehessen vele nagy robbanást ábrázolni, kicsinyíteni lehet még rajta játék közben is. Ja, és ezek 32 bites PNG-k (tehát alpha csatornásak), a legegyszerűbb a TCUP-ban is lévő Imagine képnézegetővel megnézni, ott látszik rendesen az átlátszóság (vagy a Photoshopban is).
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #107951   2009.03.30 02:51 GMT+1 óra  
Köszi, de ha valamire, akkor az online gyilkora még várni kell. Egyrészt nem is vagyok jártas az online programozásban, másrészt ahhoz már valami szerverszerűség is kell. Egyelőre be kell érnetek a hotseat móddal.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #107949   2009.03.30 02:47 GMT+1 óra  
"2009.03.24. 12:49"-ra gondoltam, de már megkaptam választ
nah sok sikert a továbbiakban remélem minél hamarabb lesz kipróbálható is, aztán online gyilok
_____________________
C++ && OGL
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #107947   2009.03.30 02:38 GMT+1 óra  
Melyik utolsó kép?
Amúgy érdekes a dolog, mert laptopon például a SM3.0 is megy, de ha bekapcsolok bárminemű élsimítást, egyből elszáll a progi a device creationnél. Fura... Ezért szoktam odaírni, hogy laptopon készült a kép.
Amúgy a felbontást, amikor képet csinálok 800x500-ra szoktam állítani a laptopon, otthon meg 1680x1050-re (ott élsimítás is van, de mondjuk csúnya is lenne, ha a kis 8800gts-em nem csinálná meg csuklóból ), de azt utána mindig kicsinyítem 800x500-ra, mert ugye a gp képekhez nem lehet, csak max olyan 300kbyte méretű képet feltölteni.
És igen, laptopon is tesztelek, de ennek két oka van. Egyrészt nem akarok elszállni az erős konfig miatt, másrészt ez a céges laptop, és amikor nincs különösebb dolgom, akkor nyílván a játékot heggesztem.

up-ra : Bolygókat tervezek, de az most nem prioritás. Aszteroida mező viszont lesz, hiszen kell valami, ami még bonyolultabbá teszi az amúgy sem eygszerű játékot! A napba pedig biztos vissza fogok hozni némi sötét árnyalatot, de ez most szintén nem annyira prioritás.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #107945   2009.03.30 02:22 GMT+1 óra  
extra-ra úgy tudom, 1 / 2 GB tárhely van, és nincs is korlátozás a file méretre vonatkozóan, szal nem vágják le a szerverről, ha mondjuk ott van egy 50mb-os file. uw-n nekem anno a 10megás fileokat is törölték, de extra-n ilyen nincs.

az utolsó kép egyébként milyen felbontásban van? az élsimítás úgy látom elférne még rajta, bár láttam, hogy sokat tesztelted laptopon is aminek örülök, mert uncsi előadásokon még jól jöhet ha kisebb konfigon is futni fog

up: Amúgy ez az új Nap nektek jobban bejön, mint az első számú? Van a "2009.02.06. 14:45" kép, sztem azon néz ki a legjobban, és úgy az egész megfogott, de az utána következő képek kontrasztott vesztettek picit.
Kérdés még, hogy lesznek bolygók is a háttérben? ( mát látom , de mondjuk Nap nélkül is el tudnék képzelni több bolygót... )

Ezt a hozzászólást balogh9 módosította (2009.03.30 02:33 GMT+1 óra, ---)
_____________________
C++ && OGL
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #107944   2009.03.30 02:15 GMT+1 óra  
Két dolog miatt nem akartam eddig videot csinálni :
1. Még nincs abban az állapotban, hogy érdemlegesen tudjak belőle mutatni valamit (igazából "csak" az ütközés detektálás és a robbanással járó dolgok leprogramozása van hátra, és akkor techdemo szinten már meg tudom mutatni, hogy kb mire is lehet számítani, hiszen itt most annyira nem lesz fontos az egyéb ingame gui, illetve a főmenü gui-ja).
2. Mérete miatt eddig nem akartam csinálni, mert nincs nagyon hova felpakolni (azt nem tudom, hogy az extra-s oldalra, amihez sajnos azóta sem nyúltunk hozzá, fel lehet-e rakni videot, és mekkora méretben, mert itt ugye 2mb lenne a határ, de az csak egy nagyon gyenge minőségű és rövid videora lenne elég...Vagy arra sem.).

Szerk. : ja igen, tovább lassítja a dolgot, hogy most dolgozom épp át a nap shader srészét, mert eszi az fps-t egy "gyengébb" gépen (Shiro 3ghz-es p4-én, ati 1650-nel valami 20 fpst produkál, ami nem elég jó, de ez nyílván a rettentően rossz shader megoldásom hibája). De azért a héten megpróbálom összedobni a progit.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #107943   2009.03.30 02:09 GMT+1 óra  
Még csak most olvastam el, hogy miről is szól a játék. Nagyon bejön az ötlet, esetleg vmi ingame videó van már, ill. mikor lesz?
_____________________
C++ && OGL
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #107942   2009.03.30 02:02 GMT+1 óra  
Ahogy a modeleken is - elvileg - látható, a szélek feketére vannak festve, mintha ceruzával lennének körberajzolva. A robbanás spriteot is úgy szerkesztettem át, hogy a széleken meg akartam hagyni egy kis fekete részt, a többi külső részt meg töröltem, alatta meg alphásítottam a területet. Bár most, hogy megnéztem a textúrát, valóban nem szép a széle a robbanásnak, de egyrészt sztem ez nem látható játék közben, másrészt majd rádolgozok egyet.

Idézet
Matzi :
Már az is sokat tudna segíteni, ha egy-két frame eltolással robbannának. Meg mondjuk elfordgatva és átméretezve picit.



Nem egyszerre robbanak, de lehet, h nagyobb időközt kellene hagynom az egyes képeknek. Az elforgatásnál meg valamit rosszul csináltam, úgyhogy egyelőre visszaraktam a sima, forgatás nélküli változatot. Az átméretezés viszont nem rossz, eszembe se jutott.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #107941   2009.03.30 01:59 GMT+1 óra  
Már az is sokat tudna segíteni, ha egy-két frame eltolással robbannának. Meg mondjuk elfordgatva és átméretezve picit.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #107940   2009.03.30 01:51 GMT+1 óra  
A video alapján is nekem úgy tűnik, nem alphás az anim, de lehet hogy rosszul látom.
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #107939   2009.03.30 01:43 GMT+1 óra  
Idézet
kuzanth :
Miért küldenélek? Max azt mondom, hogy kösz, de nem használom. Amúgy ezt kell "űberelni" :
61-gw-explosion-video.avi


Elf : akkor még1x linkelném a videot, mert sztem nem a legfrissebb változatot nézted. (~500 kbyte, szóval nem eszi meg a netet.)
Tovább volt egy újabb kép is :
Méghozzá ez.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #107936   2009.03.30 01:25 GMT+1 óra  
Ez alapján gondoltam, hogy nem alpha csatornás átlátszósága van az animnak, hanem csak simán egy szín adja az átlátszóságát. Az ilyenek meg mindig pixelesednek, főleg ha nagyítja is egy kicsit az ember. Csak egy ötlet volt, azért, hogy ha szeretnél egyedi robbanást csinálni, akkor hogy célszerű (szerintem). Eleinte én is szívtam azzal, hogy a sprite-ok körvonala pixeles volt, illetve látszott körbe, hogy milyen színhez lett antialiasingolva (ej, de szép magyar szó!) amikor elkészítették a sprite-ot. Itt egy alphás robbanás, a szélei egészen finomak, nem pixelesek. Ha lenne időm, gyártanék neked egyet, de egyenlőre alig látok ki a munkából.
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #107934   2009.03.30 01:03 GMT+1 óra  
Idézet
Elf :
Amúgy szerintem csinálj egy valósághű robbanást pl. a particle illusion-nal aztán meg kicsit cartoon-osítsd Photoshoppal. Akkor legalább meg lesz az alpha csatorna is és nem lesz a robbanás széle pixeles.


Nem tudom mire gondolsz pixelesség alatt, mert a video szándékosan van ennyire összetömörítve. Normáls verzióban nem ilyen szép kockás a kép (ami, mint tudjuk nem kockás, de hát ilyen a köznyelv...). Én legalábbis nem vettem észre semmi olyat, ami rosszul mutatna, továbbá Shiro sem mondott rá igazából semmi negatívat. Nyílván nem csúcsminőség, de a célnak megfelel, és nekem tetszik is. Persze ha bárki tud jobbat, mint mondottam vala, én szívesen fogadom.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #107933   2009.03.29 23:21 GMT+1 óra  
küldd a mélt és ilyen lesz