játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Operation KREEP
Arcade Local Co-op
Kategória: Shooter
A projectről:
Az Operation KREEP egy kétdimenziós felülnézetes "couch co-op" (hot-seat) többszereplős akciójáték. Összesen négyen játszhatnak együtt, egyképernyős arénákban, és a játékosok döntése, hogy megpróbálják csapatként közös erővel legyőzni a vég nélkül replikálódó idegen lényt, vagy reménykedve a "beígért" nagyobb jutalomban, hátbaszúrják játékostársukat és igyekeznek begyűjteni a legtöbb pontot.

A játék fő mechanikája és egyben az egyik főszereplő a sztoriban (a főgonosz) a "KREEP", egy fáradhatatlanul növekedő idegen, ami szép lassan "elfogyasztja" a szabad mezőket a pályákon. Ha a játékosok igyekeznek összehangoltan leküzdeni, képesek megállítani, de "igazi pontokat" csak egymás kinyírásáért lehet kapni. Tehát ha hiszel az alkalmazó nagyvállalatnak, hogy a tetteidért megfizetnek, a deathmatch a megoldás, de a KREEP beleszól ebbe a játékmenetbe, ugyanis részben átalakítja a pályát játék közben, illetve egyfajta mesterséges időlimit szerepet is betölt.

A játékötlet régi klasszikus co-op játékok, mint a Bomberman vagy a Battle City, alapjain nyugszik. Ha ezek a játékok tetszettek akkor ez is minden bizonnyal tud szerezni pár örömteli percet. Ha ezen régebbi alkotások nem lennének ismerősek, akkor a Towerfall-t vagy a Samurai Gunn-t tudnám megemlíteni mint manapság kedvelt és ismert hasonszőrű állat.

Főbb arcvonások:
Egyképernyős, felülnézetes, örjöngő, többszereplős akciójáték (1-4)
AI ellenfelek, hogy egyedül is lehessen meccseket játszani
Egy tucat aréna és választható játékos avatárok
Játék szabály "mutátorok", hogy a szabályokat megcsavarja és a játékot frissen tartsa
Billentyűzet és gamepad támogatás
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Visual Studio 2013, XNA/MonoGame;
Notepad++, GIMP 2, piskel, Tiled, sfxr, Audacity, Bosca Ceoil, Fraps, blender
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2015. május
2015. október
Beküldve:
2015.08.23 23:16
Fejlesztő:
Magic Item Tech (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: blindmessiah777@gmail.com
Tagok:
beküldő: blindmessiah777
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - Operation KREEP

2015.10.04. 00:54

2015.10.04. 00:54

2015.09.21. 12:52

2015.09.21. 12:52

2015.09.13. 11:26

2015.09.13. 11:26

2015.09.13. 11:26

2015.09.13. 11:26

2015.09.13. 11:26

2015.09.13. 11:25

2015.09.06. 10:58

2015.09.06. 10:58

Fejlesztési napló - Operation KREEP
blindmessiah777 2015.10.30. 23:46
Elkészült a játék!!!
Itt meg lehet vásárolni (2.99$ + VAT): http://spidi.itch.io/operation-kreep
Illetve van fent, ugyanitt, demó verizó is, ha csak belekukkolni akarna valaki...
Frissítettem az adatlapot a végleges trailer videóval és screenshotokkal.
blindmessiah777 2015.10.04. 00:53
Egy nagyobb pihenésen (betegség időszak :() vagyok túl, de azért sikerült az elmúlt hetekben a játékfejlesztésre is koncentrálni egy kicsit.

A játék közel van a befejezett állapothoz. Pontos dátumban még nem állapodtam meg, de minden bizonnyal az Október 16.-ai hétvégén elkészül és megjelenik. A mostani bejegyzéssel egy videót is és új képekeket is bedobok az adatlapra. Ezeken látható az elmúlt két hét eredménye, amikor is grafikai effektekre (glow és scanline), illetve általánosan kinézetre és a játéktér eseményeinek "olvashatóságra" koncentráltam. Úgy érzem ezzel tényleg sikerült pontot tenni az i-re és a játék elérte a végleges küllemét.
blindmessiah777 2015.09.21. 12:54
Közel járok a menu befejezéséhez. Egyfajta "retró sci-fi" hangulatot céloztam meg vele. Remélem sikerült a játék hangulatához és cselekményéhez passzolót összehozni. Vannak még apró hiányosságok, változtatgatok itt-ott a layout-on a továbbiakban is, de minimálisat. A mostani menu workflow-ról készült egy video + pár screenshot a hétvégén, és ahogy említettem ez már közel a végleges álapotot tükrözi. Ezzel a játék befejezése is az ajtón kopogtat. Körülbelül három hét a megjelenésig...

Egy demo-t is közzé fogok tenni kicsivel elötte ;)!
blindmessiah777 2015.09.13. 11:40
Elkészült a végleges tile-set. Lecseréltem a screenshotokat frissebekre a mostani build-ből.
Sajnos egy kicsit csúszni fog a megjelenés. Semmi komoly csak a szokásos "hoppá". A szeptember vége csak dúrva hajtás mellett lenne reális cél, szóval elcsúsztattam a dolgot október közepére.
A Greenlight pedig előre láthatólag nem fog sikerülni :(, vagy csak nagyon hosszas várakozás után. Egyelőre letettem róla, hogy Steam-en megjelenik a játék. Majd legközelebb, de természetesen továbbra is örömmel fogadok minden szavazatot :), még nincs minden veszve ;)!
blindmessiah777 2015.09.06. 10:59
Raktam fel egy updatet a steam oldalra. Ide is feltöltöttem a két új screenshotot és az új videót.
Sajna a greenlight lassan halad és a napi beérkezők száma mára már annyira lecsökkent, hogy hosszú várakozásnak nézek elébe :(...
De nem csüggedek, a játék stílusából adódóan számítottam rá, hogy szűkös közönségnek nyeri csak el a tetszését.

Még reménykedek, ha még nem tetted kukkold meg és szavazz, ha tetszik ;)!
blindmessiah777 2015.08.24. 11:49
A játékot nemrég elküldtem Greenlightra:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=502188847

Ha tetszik amit eddig láttatok belőle, dobjatok egy "thumbs up"-ot ;).
Egyelőre haladgat, de minden szavazatot örömmel fogadok!

Hozzászólások - Operation KREEP
Malloy - Tag | 69 hsz       Online status #208881   2015.12.30 15:27 GMT+1 óra  
Gratulálok! Remélem minden úgy sikerül, ahogy szeretnétek!

Ha nem haragszol, lenne két kérdésem, mivel hasonló témakörben mozgunk. :-) Ezt a kérdést már feltettem a Solar Shifternél is, de tőled is megkérdezem:
Hogyan csinálod a steam integrációt? Mit használsz hozzá, saját wrappert, open source wrappert, vagy mást?

A másik kérdésem, hogy a patchelést, update-elést, kiegészítők készítését hogyan tervezed? Gondolom early access lesz a játék és folyamatosan fejleszted, tolod ki a javításokat, upgrade-eket? Szóval ezek érdekelnének technológiai oldalról. :-)

   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208875   2015.12.29 20:57 GMT+1 óra  
Tegnap kaptam egy levelet ami kicsit váratlanul ért, legalább is tekintve az eddigi teljesítményét a játéknak Greenlight-on:
Congratulations, Operation KREEP has been Greenlit!
Most super happy vagyok és világgá kürtölöm .

Úgy döntöttem visszaveszem a fejlesztő satyit egy picit, és a steam integráció mellett csinálok egy frissítést is, néhány új ötlettel és contenttel megtoldva a játékot. Ezt körübelül két hónapos mókának tervezem. Az állapotról írok majd helyzetjelentést .

@ramoryan:
Sry a csiga lassú válaszért + a rossz hírért de sajna csak "hot seat" van a játékban illetve AI elleni játék. Még továbbra sem merek nekivágni socket alapú multinak, túl nagy falatnak érzem. Talán majd a kövi játék vagy a KREEP kövi része ...

Köszönöm szépen mindenkinek aki szavazott, és boldog új évet!!!
   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #208539   2015.11.01 18:39 GMT+1 óra  
Gratulálok, mindenféleképpen megveszem!
A multiplayer az csak "hot seat" ?
Ha igen, akkor tervezed, hogy lesz valamiféle socket alapú multi is?

szerk:
Ja és megy a greenlight-on a szavazat, amint lejön a 122 mega update.

Ezt a hozzászólást ramoryan módosította (2015.11.01 18:46 GMT+1 óra, 661 nap)

   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208531   2015.10.31 07:48 GMT+1 óra  
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #208440   2015.10.12 13:28 GMT+1 óra  
érdekes

   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208414   2015.10.04 08:57 GMT+1 óra  
Az effekteket és az utóbbi hetek grafikai fejlesztéseit felvonultató videó:
   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208338   2015.09.21 20:56 GMT+1 óra  
A fejlesztési naplóban említett menu workflow video:
   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208259   2015.09.06 19:00 GMT+1 óra  
Sziasztok!

Az említett update video. Hozzászólásként küldtem el mert az embed-re a naplóban nincs lehetőség, vagy elszúrtam valamit :
   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208181   2015.08.26 06:45 GMT+1 óra  
@M4:
A coop szóban történik. Bármikor rá lőhetsz a másik játékosokra, akár "véletlenül" is .
Gondolkoztam egy esetleges csapatos felálláson, de annyira nem láttam végül hasznát, csak még jobban ösztönzi az egymás elleni harcot, csak a csapatok esnek azzonnal egymásnak.
"Jutalmazza" a játék a coop-ot természetesen:
Egy meccs végén az összesítő felületen ahol az adatok látszódnak, egy üzenet is várja a játékosokat. Ez viszont random, van esély "igazán nyerni" ha te szerzed a legtöbb pontot, de többnyire egy olyasféle üzenetet kapsz, hogy:
"Végül nem kaptad meg a pénzt és a társaid meghaltak, nem mentették ki őket", v.
"Kár volt megbízni a cégben, nem szedték fel a mentőkapszuládat, bocsi..."

Valami kis keserűséget igyekszem csenni minden üzenetbe mert egy szemét vagyok ...
Lényeg a KREEP legyőzésével nem lesz akkora üröm, de többnyire a tesztek alapján az emberek így vagy úgy egymásnak esnek .

@Malloy:
A pont szerzős javaslat egész jó ötlet, elgondolkodom rajta. Volt a fejemben, hogy kéne arról valamiféle indikáció, hogy milyen mértékben daráltad be az élient, és, h. ennek legyen valami jelentőssége is, de még nem dolgoztam ki.

Sajnos hasonló problémával még nem találkoztam MonoGame használata közben, de mobil platformokon még nem próbáltam, csak desktopokon...
   
Malloy - Tag | 69 hsz       Online status #208176   2015.08.25 11:05 GMT+1 óra  
Bájdövéj, én úgy oldanám meg az egymást gyilkolását, hogy annál több pontot kapsz egy játékos megöléséért, minél több idegent elpusztítotok, ezzel elősegítve, hogy ne csak az egymás ölése legyen a cél, hanem minél később kerüljön sor a pvp-re.

   
M4 - Tag | 187 hsz       Online status #208175   2015.08.25 11:01 GMT+1 óra  
Hello! Jól néz ki a játék. A coop hogy működik? Szóban megbeszélik, vagy lehet csapatot csinálni? Jár jutalom a coop-ért?

   
Malloy - Tag | 69 hsz       Online status #208174   2015.08.25 11:00 GMT+1 óra  
És sosem találkoztál olyan buggal, amivel én, hogy több hang egyidejű lejátszásánál torulás van, illetve minél több hangot játszol, annál inkább halkulnak a hangok? Mondjuk én raw wav fileokat használok, a content pipelinet egyedül a spritefonthoz használom, semmi máshoz.

   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208169   2015.08.25 06:37 GMT+1 óra  
Hali, köszönöm!

MonoGame + Android kombó a ludas sajna amennyire tudom. Windowson ugyi SharpDx + XAudio2 dübörög alatta, Nix-eken meg ha nem tévedek viszonylag friss OpenAl. Ezekkel eddig különösebb gondom nem volt leszámítva, h. nem teljesen ugyan úgy működik az api (mármint az interface ugye ugyan az, de az OpenAl-es megoldás nem mindent úgy művel mint az XAudio-s).

Ez android-on amennyire tudom fokozottan jelen van (pl Pause / Resume bug SoundEffectInstance esetében), ill. az androidos implementáció még eléggé bugzik/limitációktól szenved.
Erről részletesebben itt:
https://github.com/mono/MonoGame/issues/2732
https://github.com/mono/MonoGame/pull/2750
http://community.monogame.net/t/soundeffectinstance-not-working-on-android/1003

Amennyire követtem a frissebb MonoGame-ben már OpenAlSoft ketyeg az androidos port alatt, és elvileg sokkal jobb a helyzet (3.2 v. inkább 3.3)?! Ezek már lassan egy éves bugok, bár open dev. esetén van aminek a fixálása lazán tovább is tarthat ...
   
Malloy - Tag | 69 hsz       Online status #208163   2015.08.24 20:46 GMT+1 óra  
Wow, ez kifejezetten tetszik! Gratula!

Mivel én is monogame-et használok, bár én mobilra, megkérdezhetem, hogy a hangokat mivel játszátok le? Nálam sajnos mobilon, ha több hangot játszok egyszerre, akkor eltorzul és elhalkul a mind. :-/

   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208162   2015.08.24 19:44 GMT+1 óra  
Gondolom van aki szívesen látná élesben (képeken és videón is) mielött véleményt formálna .

Gameplay Trailer:


Mutators sneak-peek Trailer:
   
blindmessiah777 - Tag | 14 hsz       Online status #208157   2015.08.24 07:16 GMT+1 óra  
Magic Item Tech: Operation KREEP
   
> 1 <