játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

The Tavern
Prototípus verseny
Kategória: Prototípus verseny
A projectről:
Egy fantasy világban élő fogadóst alakítasz, aki tanulva a korábbi hibáiból, merőben újfajta módszert dolgoz ki, hogy vendégei közt a lehető legnagyobb béke alakuljon ki.

A módszer lényege, hogy minden vendéget külön-külön kikérdezve faja, foglalkozása és vallása alapján olyanok mellé ültet, akik szimpatikusak számára. Ezzel elkerüli a felesleges verekedéseket és vérrontást, nem beszélve a károk helyreállítási költségeinek csökkenését.

Számos extra szolgáltatást is bevet az egyes vendégek hangulatának emeléséhez: ingyen ital, hangulatos zene, dekoráció de csinos felszolgálólányok is állnak a vendégek szórakoztatására. Ha ez nem segít, átültetés vagy a renitens vendég kidobása is szóba jöhet.

A vendégek ...
- 5 fajba,
- 7 szakma egyikébe,
- 7 egyház kötelékébe
tartozhatnak.

Játéktechnika:
A fajok, szakmák, vallások közt ellentétek vannak. A hangulat függvényében bevétel képződik, amit a fogadó fejlesztésére lehet költeni, a jó hangulat növeli a hírnevet, ami egyre több vendéget hoz.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Turbo Delphi;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2012 október eleje
2012 október vége
Beküldve:
2012.10.19 12:06
Fejlesztő:
doarongames (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: doaron@freemail.hu
Tagok:
beküldő: doaron
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 80%

Képek - The Tavern
Ezzel a segédprogrammal, könnyen készíthetek több kocsma alaprajzot
Ezzel a segédprogrammal, könnyen készíthetek több kocsma alaprajzot
2012.11.04. 23:05
a feladat leírása
a feladat leírása
2012.10.30. 04:51
A főmenü
A főmenü
2012.10.30. 04:50
ez a végleges elrendezés ami az ikonokat illeti
ez a végleges elrendezés ami az ikonokat illeti
2012.10.26. 09:35
ülőhelyek felosztása
ülőhelyek felosztása
2012.10.23. 06:06
Új kezelőfelület és elrendezés
Új kezelőfelület és elrendezés
2012.10.22. 12:02
zsúfolt asztal, különböző fajokkal
zsúfolt asztal, különböző fajokkal
2012.10.19. 12:16
alap asztal
alap asztal
2012.10.19. 12:16

2012.10.19. 12:14

Fejlesztési napló - The Tavern
doaron 2012.12.11. 04:14
Feltettem egy új verziót:
- ablakos / teljes képernyős(1024x768) mód
- karrier módban felvehető kidobóember
- frissítettem a pdf leírást
doaron 2012.11.30. 10:15
A régi - versenyre beküldött - verzió is megtalálható a fájlban.
doaron 2012.11.30. 10:15
Feltöltöttem egy új verziót, benne a karrier móddal.
doaron 2012.11.23. 03:46
Remélem holnapra befejezem a Karrier módot, ebben az egyszemélyes módban a vendégek pénzt is hoznak, amiből a pályák közti szünetekben lehetőség van vásárolni, illetve személyzetet felvenni.

Először csak asztalok illetve székek vásárlásában gondolkodtam, de az új alapok miatt parázstartó illetve dekoráció is vásárolható lesz.
doaron 2012.11.17. 15:15
Látom van szavazás, de tartózkodtam, mert én is érdekelt vagyok.
doaron 2012.11.17. 14:02
Feltettem egy új verziót, de a mappában a régi is megvan, hiszen a határidőig csak azzal lettem kész.
doaron 2012.11.12. 02:45
Sajnos nem úgy alakultak a dolgok, hogy be tudjam fejezni rendesen.
Az átszerkesztett fogadó ötlete nem jött be, nem tudtam megcsinálni időre.
A régi verziót fennhagyom, majd egyszer befejezem.
doaron 2012.11.04. 23:08
Ha már meghosszabbították a pályázatot, csináltam egy kocsma-szerkesztőt. Így könnyen új alaprajzokat is kreálhatok.
Átszerkesztem az épületet négyzetrácsos felépítésre, nem előre lerakott asztalok székek lesznek, hanem fájlból olvassa ki a megfelelő adatokat a program.
doaron 2012.11.03. 16:13
Egy új verziót töltöttem fel, kipróbálható benne 3 játékmenet.
Egy hagyományos.
Egy fordított, hogy a cél a vendégek rossz hangulata.
Valamint egy kétszemélyes verzió is
A zenét ki kellett vennem, meg pár menü nem működik még, de rajta vagyok a dolgokon.
doaron 2012.11.01. 02:51
Feltöltök egy játszható verziót, alap játékmóddal. Egy pályát kell végigvinni és bekerülsz a highscores-ba.
Félig angol-félig magyar, a hosszabb szövegek fordítása körülményes.
Lesz még két játékmód a véglegesben.
A simple fokozat egyszerű, de nem gyerekjáték. a Complex komoly logikai gondolkodást igényel.
Info és leírás később, de egyszerű szerintem, egérrel irányítható.

Turbo Delphivel készült, lehet hogy kell "net" keretrendszer a futtatáshoz.
doaron 2012.10.30. 04:54
Bekerül még néhány hanghatás, a vendégek hangulatuktól függően "beszélnek".
1-2 zenefájl hiányzik még.
Kicsit csiszolok még a ranglistán és kész. Holnapra szabadságot vettem ki, hogy biztosan be tudjam fejezni.
doaron 2012.10.30. 04:46
Sajnos a hétvégén nem tudtam feltölteni a játékom, mert melózni kellett, de egy kis haladást sikerült elérnem.
doaron 2012.10.27. 04:44
A három nehézségi fok van:
Bármelyiket is választod 4 asztalod van, mindnél 4 szék, ez alap később fejleszthető
1-es az előszoba mérete, később fejleszthető

Könnyű:
- csak ember fajú vendégek érkeznek
- a szakmájuk változó
- vallásuk mindig semleges
- 50-es hangulattal indítanak
- 1 egyedi tulajdonságuk van, az is egyszerű
- vallásuk mindig semleges
- csak átültetést/ingyen ételt és a kidobó embert használhatod

Közepes:
- a vendégek faja változó
- a szakmájuk változó
- vallásuk mindig semleges
- 40-es hangulattal indítanak
- 2 egyedi tulajdonságuk van, változó bonyolultságúak
- az átültetés/ingyen étel és a kidobó ember mellett szolgálólányokat is felvehetsz

Nehéz:
- a vendégek faja változó
- a szakmájuk változó
- vallásuk változó
- 30-es hangulattal indítanak
- 3 egyedi tulajdonságuk van, változó bonyolultságúak
- az átültetés/ingyen étel és a kidobó ember mellett szolgálólányokat is felvehetsz, ezenkívül műsorok is elérhetők az egész vendégsereg szorakoztatására
doaron 2012.10.27. 04:37
Mindig tanul valami újat az ember...

Ha most csinálnám biztos négyzetrácsos alapokra tenném az egész "épületet", és akkor könnyen lehetne csinálni egy "Fogadó szerkesztő" programot, amivel újabb és újabb fogadókat lehetne gyártani.

Mikor változtattam az asztalokon, körülményes volt átraknom őket, de sebaj.
doaron 2012.10.26. 09:51
Kész vagyok az összes egyedi tulajdonság leprogramozásával, finomhangolásra nem biztos hogy lesz időm hétvégéig.

Az értékelést átalakítom még: a vendégek alapján kap pénzt és hírnevet a játékos, nem az asztalok alapján.

Story módra szerintem nem lesz idő, úgyhogy random beállítások lesznek.

Minden megoldott pálya után lehet majd fejleszteni a következőket.

1, Az előszoba méretét lehet majd fejleszteni 1-5-ig.
Akik ott vannak, adatok már megnézhető, sőt 1-2 tulajdonságukat már ott használják a vendégek.

Pl. Ha verekedés van a fogadóban, akkor azok akik "gyávák" elmennek az előszobából, tehát bukja őket a játékos.
Az átlagember addig nem ül le, amíg verekedés van, tehát nem kiválasztható.
A "bátor" jellemzővel bírók a legnagyobb verekedések közepette is asztalhoz ültethetők.

2, Az asztalok száma is növelhető lesz 1-9-ig, elrendezésük fix.
Minden asztalhoz lehet egy szolgálólányt rendelni, ekkor az asztalnál ülő azonos fajú vendégek egy kis hangulat bónuszt kapnak.

3, A székek is vásárolhatók lesznek, alapesetben 4 székkel jön egy asztal, max 8 lehet.
Bizonyos jellemzők akkor aktiválódnak ha az asztal végén ül a vendék, mások akkor ha ülnek valaki mellett.
Pl.
ha a vendég "büdös" és mellé ültetsz valakit akkor csökken a hangulatuk, de ha kirakod az asztal végére, akkor semmi baj.
Vannak vendégek akik kifejezetten örülnek annak, se senki sem ül mellettük, náluk emelkedik a hangulat.

4, a pályák közt lehetőség lesz személyzetet felvenni/kirúgni, valamint "nehéz" szinten műsorszámok is elérhetők a hangulat fokozásához.

Akkor veszít a játékos, ha verekedést hoz össze, ekkor "x" ideje lesz arra, hogy megoldja a helyzetet, különben kitör a tömegverekedés és a helyzet kezelhetetlenné válik.

Ha mindenkit leültet balhé nélkül, akkor kiértékelés, eredmények összegzése, fejlesztés és következő pálya. A legjobb eredmények rangsorolva vannak, tárolja őket a program.
doaron 2012.10.24. 09:49
A hét végéig mindenképp felrakok egy játszható verziót. Elég sok programozni való van még az egyediségekkel, de már nem tanácsos csak ledobálni a vendégeket egymás mellé.
doaron 2012.10.23. 05:59
Megfogadva THXGames tanácsát további egyediségeket adtam a vendégeknek.

Ezek közt vannak személyes ellentétek, speciális ülőhely igények, növelt/csökkentett pénz vagy hangulat hatások. Minden vendég legfeljebb 3 ilyen egyediséggel rendelkezik, de az is lehet, hogy nincs egy sem.
doaron 2012.10.23. 05:57
A következő vallások vannak.

Élet >Halál
Rend > Káosz
Természet > Lélek
Semleges

A > jel mutatja hogy a vallások közt ellentétek vannak.

doaron 2012.10.21. 00:52
A következő szakmák vannak, ezek minden fajnál megtalálhatóak.

Farmer(paraszt) -> Nemes
Harcos -> Tolvaj
Pap -> Varázsló
Polgár

A "->" jelzi, hogy a szakmák tagjai ellenségesek egymással. A Polgár semleges a többi szakmával.

A szakma tagjai eltérő arcképekkel rendelkeznek, de a fajuk meghatározza egyes jellegzetességeiket.
Pl: a törpék többnyire szakállasak a képen, mindegy milyen a szakmájuk
a djinnek színes arccal rendelkeznek, szakmától függetlenül, stb
doaron 2012.10.20. 07:26
Készen van egy Arcade mód: a nehézség függvényében eltérő méretű fogadót kapsz. Nincs lehetőség fejlesztésre és a vendégek száma pont annyi amennyi széked van. Ha mindenkit leültetsz, kiértékelődnek a hangulatok az asztaloknál (nem személyeknél). A legjobb hangulat, a legroszabb és az összes asztalod átlaga jelenti a pontszámodat. Természetesen az idő is számit. A helyezésed bekerül a rekordok közé, a legjobb 15 tárolódik el.

Tervezek egy story módot, ahol különféle speciális események - házasság, szektagyúlés, ivóverseny, stb befolyásolja hogy milyen vendégek érkeznek.
doaron 2012.10.20. 07:12
A következő fajok vannak:
ember - nem kell bemutatni őket, senkivel sem ellenségesek

animan - kétlábon járó, intelligens állattok, a törpékkel ellenségesek

djinn - mágikus hatalmuk eltorztja emberi külsejüket, az elfekkel ellenségesek

elf - hosszú fülű, fiatalos hosszúéletűek,
djinnekkel ellenségesek

törpe - zömök, szakállas izomagyak
animanokkal ellenségesek

Példa: 5 törpe és egy animan ül egy asztalnál. Minden törpe kap -10-et a hangulatára, de ezt ellensúlyozza a +40 amit fajtársaira kap. 1 törpe hangulata +30., az animan meg -50-ben van. Ki üljön el?
doaron 2012.10.19. 12:14
The Tavern

Hozzászólások - The Tavern
doaron - Tag | 26 hsz       Online status #189195   2012.12.01 15:03 GMT+1 óra  
Köszönet azoknak akik rám szavaztak és megkérlek titeket, hogy nézzétek meg a legújabb verziót és irjatok véleményt.

Tisztelettel
Doaron

   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188595   2012.11.05 16:19 GMT+1 óra  
Mostanára sikerült ránézni. Teljesen jó működik. Ha jól értem, akkor most még csak a leültetésig van kész és ott mindenképp a highscore következik.

Ami nekem elsőre fura volt, hogy az átültetés az kapcsolóként működik (amíg vissza nem állítom, addig nem is tudok mást csinálni). Nem gáz, csak nem erre számítottam. Viszont ha az infót bekapcsoljuk, akkor sem lehet mást csinálni. Szerintem ezt jó volna alap feature-nek berakni, ne kelljen kapcsolgatni. Persze csak ha nem ütközik más elképzeléssel.

Most így hirtelen ennyi. Mindenképp nézegetjük majd még.

m_anger / THX Games

   
doaron - Tag | 26 hsz       Online status #188562   2012.11.04 00:15 GMT+1 óra  
A korábbi verzióval kapcsolatban nem érkezett semmilyen reakció, remélem ez jobban sikerült...

   
doaron - Tag | 26 hsz       Online status #188475   2012.11.01 10:59 GMT+1 óra  
Játszható verzió feltöltve, de még van mit csinálni.

   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188276   2012.10.27 13:57 GMT+1 óra  
Igen, egyetértek én is a többiekkel, a viszonylag szorosra szabott téma megkötés miatt óhatatlanul lesznek hasonlóságok, de a hangsúly a konkrét játékmeneten lesz, nem a megjelenítésen.

Elméletileg az is benne volt a pakliban, hogy az általunk feltöltött karaktereket használja mindenki és akkor még hasonlóbbak lettek volna szemre a játékok.

Biha

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #188208   2012.10.25 17:37 GMT+1 óra  
Igen, én az elején is írtam, hogy egy eléggé más megközelítésből csinálom ezt a játékot. Kicsit jobban a "prototípus"-jellegére adok, tehát külön debug rész, meg XML-ben való alakíthatóság az értékeket nézve.
Aztán ez vagy visszafele sül el, és tök utolsó leszek, vagy pedig talán valahol elöl, bár sok a tetszetős játékötlet, szóval kemény a verseny.
Keményebb mezőnyben az ember jobban is teljesít.

   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #188207   2012.10.25 17:17 GMT+1 óra  
Arról nem is beszélve, hogy az alap játékötlet előre adott volt, szóval nem meglepő az ilyen. Talán Ramoryan és az enyém közt azért nem feltűnő ennyire, mert más a nézet.

Ellenben én fantasy környezet nélkül gondolkodtam szintén hasonlóban, csak ott nem épp ork-ember-elf stb ellentétek voltak, hanem geek-keménycsávó-selyemfiú stb trió, de a lényege azonos lett volna annak is.
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #188206   2012.10.25 16:59 GMT+1 óra  
Lehet, hogy csak én nem vagyok elég alapos, de mi az az egetrengető hasonlóság, amiről itt szó van? Nem nagyon találtam semmi ilyet.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
theeye - Tag | 29 hsz       Online status #188205   2012.10.25 16:12 GMT+1 óra  
Doaron > Igazából most kezdhetném mondani a magamét, de én voltam a hülye, hogy feltettem mindent a netre. Az ötleteket nem védi semmi, csak a megvalósítást, úgyhogy ennyi. Csináld nyugodtan a dolgodat, csak morgolódtam. Minden jót!
   
doaron - Tag | 26 hsz       Online status #188196   2012.10.24 17:47 GMT+1 óra  
Theeye!
Hasonló ötleten dolgozunk mindketten. Én tisztán logikai játékot akarok csinálni, minimális gazdasági beütéssel(új székek/asztalok, személyzet). Te inkább RPG stílusban gondolkodol, úgy látom.
A verseny kiírásában is szerepelt, hogy:
"Opcionális szabályötletek

Különleges szerepű asztalok és helyek:

A dáma csak a zenekar mellé hajlandó ülni
A joviális úr mindenképpen a konyhaajtó mellé ül
stb..."

Te korábban tetted fel a Tavern Chaos-t, de nálam a játékmenet más és a karakterek is máshogy reagálnak a helyzetekre. Azért frissül az oldal, mert folyamatosan fejlesztek.

Idézet
theeye :
Milyen érdekes, hogy ha frissítem a saját játék-koncepciómat, a tiéd is változik ugyanúgy. Persze ebből nem vonnék le mélyreható következtetéseket - legalábbis nyilvánosan nem - de azért meglepően érdekes, mennyire egy rugóra jár az agyunk!

Mindenesetre a határidőig én többet nem módosítom itt a honlapon, úgyhogy sok szerencsét!


   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188167   2012.10.24 12:12 GMT+1 óra  
Király, így megoldódott a sablonosság kérdése.
Ilyenkor a következő kihívás a másik véglet, nehogy túl sok alternatíva legyen és ezért túl bonyolult legyen a játékosnak.

De persze ez csak tesztelés közben derül ki.

Biha

   
theeye - Tag | 29 hsz       Online status #188159   2012.10.24 07:13 GMT+1 óra  
Milyen érdekes, hogy ha frissítem a saját játék-koncepciómat, a tiéd is változik ugyanúgy. Persze ebből nem vonnék le mélyreható következtetéseket - legalábbis nyilvánosan nem - de azért meglepően érdekes, mennyire egy rugóra jár az agyunk!

Mindenesetre a határidőig én többet nem módosítom itt a honlapon, úgyhogy sok szerencsét!
   
kernel_panic - Tag | 117 hsz       Online status #188118   2012.10.21 10:52 GMT+1 óra  
Idézet
doaron :
A "The Black Lobster"-ról korábban nem hallottam, de néhány szerepjátékot játszottam innen eredt az ötlet.


Igazából én is csak véletlenül akadtam rá régebben, mivel bírom a Fighting Fantasy dolgokat, csak gondoltam, esetleg adhat némi ihletet...

   
doaron - Tag | 26 hsz       Online status #188117   2012.10.21 08:47 GMT+1 óra  
A sablonosságot úgy tervezem feloldani, hogy 3 kategória van.
A faj mellett a szakma is számít valamint a vallás is, ezekben mind mind variációs lehetőség van.
A "The Black Lobster"-ról korábban nem hallottam, de néhány szerepjátékot játszottam innen eredt az ötlet.

   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188110   2012.10.20 17:28 GMT+1 óra  
Tetszik a koncept, első hallásra annyi az észrevételem, hogy kicsit kiszámítható és szimmetrikus a karakterek egymáshoz való viszonya, ezért talán sablonos lesz a játékmenet.
Én legalábbis ha játszanék vele, biztosan elkezdeném egy asztalhoz gyűjteni az azonos fajokat.
És maximum az utolsó 1-2 asztal lenne gázos, amikor rákényszerülnék a keverésre.

Szóval szerintem akár az emberek közt(és a többi fajokon belül) is lehetnének különbségek, hiszen sajnos a való világban sem szereti egymást az összes ember.(De még a fantasy-ben sem. )

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #188104   2012.10.20 05:10 GMT+1 óra  
Wow, ez tetszik.
Megint a fantasy-s megközelítés a legjobb.

   
kernel_panic - Tag | 117 hsz       Online status #188103   2012.10.20 04:12 GMT+1 óra  
Ez érdekesnek látszik. Nem tudom mennyit segít, de itt egy link, ami eszembe jutott róla: The Black Lobster

   
doaron - Tag | 26 hsz       Online status #188094   2012.10.19 20:06 GMT+1 óra  
doarongames: The Tavern

   
> 1 <