játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Solarah Online
Ynev világán játszódó mmo szerepjáték
Kategória: MMORPG
A projectről:
"Az időn és téren túl
Létezik egy elképzelt világ
Hol fajok küzdelme dúl
És a varázslat acélba vág.."

- Ynev. Egy hatalmas kontinens tele meglepetéssel és új kalandokkal. Egy világ, ahol senkiként kezded, és minden bizonnyal senkiként végzed. Kalandozás - egy életforma, mely mindig újat ígér, veszélyt és kalandot, izgalmas harcokat és unalmas vándorlást. Ez a játék kaput nyit Ynevre, egy kaput, mely mindig új kalandokba repít. De a kapun neked kell belépned.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
eclipse, Visual Studio S2005;
Média: 3ds max, Photoshop
Programozás: Ogre (grafikus motor), Lua (szkript), Raknet (hálózat), Cegui (ui), OpenAL (hang), Theora (video), és még sok más :)
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2005
T + 2 év
Beküldve:
2006.04.16 12:54
Fejlesztő:
Silent Vertigo (20 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: info@silentvertigo.hu
Tagok:
beküldő: kicsy
regisztrált tagok: ACsi, szeki, kiskami, Vigi, Quest, Gaborious, Karrde, Azrael, lLaCe, Temaruk



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 6%

Képek - Solarah Online
  Malleran, Rostonya, citromfa
Malleran, Rostonya, citromfa
2008.12.21. 13:00
 Malleran, Rostonya, citromfa
Malleran, Rostonya, citromfa
2008.12.21. 12:55
 Malleran, Rostonya, citromfa
Malleran, Rostonya, citromfa
2008.12.21. 12:55
Malleran, Rostonya, citromfa
Malleran, Rostonya, citromfa
2008.12.21. 12:50
Malleran, Rostonya, citromfa
Malleran, Rostonya, citromfa
2008.12.21. 12:48
Malleran, Rostonya, citromfa
Malleran, Rostonya, citromfa
2008.12.21. 12:45
Genion is készülget - szintén ingame
Genion is készülget - szintén ingame
2008.07.13. 07:54
Blendir, ingame a kliensben
Blendir, ingame a kliensben
2008.07.13. 07:53
Paci by Ring
Paci by Ring
2006.09.14. 00:14
A karakter részletességének változását szemléltető shotok :)
A karakter részletességének változását szemléltető shotok :)
2006.09.14. 00:14
Vaskezű Alex by Flekkermensch
Vaskezű Alex by Flekkermensch
2006.07.08. 09:34
Leviuur by Manndil
Leviuur by Manndil
2006.07.02. 09:31
Bölény by Manndil
Bölény by Manndil
2006.07.02. 09:31
Airun Al Marem by Flekkermensch
Airun Al Marem by Flekkermensch
2006.06.26. 04:09
Kylleshera
Kylleshera
2006.06.15. 14:48
Kylleshera kikötő by Gagxy
Kylleshera kikötő by Gagxy
2006.05.17. 03:15
piaci hangulat próba 05 (OgreRender)
piaci hangulat próba 05 (OgreRender)
2006.05.10. 13:30
piaci hangulat próba 04 (OgreRender)
piaci hangulat próba 04 (OgreRender)
2006.05.10. 13:30
piaci hangulat próba 03 (OgreRender)
piaci hangulat próba 03 (OgreRender)
2006.05.10. 13:29
piaci hangulat próba 02 (OgreRender)
piaci hangulat próba 02 (OgreRender)
2006.05.10. 13:29
piaci hangulat próba 01 (OgreRender)
piaci hangulat próba 01 (OgreRender)
2006.05.10. 13:28
Karakter csontozva (tech)
Karakter csontozva (tech)
2006.04.17. 12:24
Kylleshera, piac
Kylleshera, piac
2006.04.16. 13:03
Kylleshera, piac
Kylleshera, piac
2006.04.16. 13:01
Kylleshera, piac
Kylleshera, piac
2006.04.16. 12:57
Kylleshera, piac
Kylleshera, piac
2006.04.16. 12:56
Kylleshera, piac
Kylleshera, piac
2006.04.16. 12:55

Fejlesztési napló - Solarah Online
kicsy 2008.12.21. 13:30
A terveknek megfelelően a mai napon megjelent az első publikus, kipróbálható techdemo. A 'Niska' kódnevű release kliensoldali bemutatót tartalmaz egy karakterrel bejárható helyszínnel. A (win32) futtatható csomag letölthető a http://solarah.silentvertigo.hu/release/niska/ címről, a forrás a https://launchpad.net/solarah oldalon elérhető.
ACsi 2008.07.22. 11:41
A hétvégi fejlesztés második napjáról is elkészült a beszámoló, blogon megtekinthető: http://a-csi.blogspot.com
kicsy 2008.07.13. 08:00
Feldobtam két shotot a kliensből, Blendir még régi, csak ide eddig valamiért nem jutott el. Genion pedig mostanában készül el. (Ezek falvak nevei :))

A hétvégére egyébként egy tábort szerveztünk a csapatnak, Vigiék házát megszállva keményen fejlesztünk 12-en péntek este óta. Ennek eredményei hamarosan jelentkezhetnek látványosabb anyagokban is.
Bővebben a fejlesztői blogon olvashat mindenki a dologról:
http://a-csi.blogspot.com/
kiskami 2008.06.22. 03:34
Friss blogbejegyzés ACs-i blogján. (http://a-csi.blogspot.com/)
kiskami 2008.02.19. 13:09
A launchpad-en létrehoztunk egy külön brancsot, és feltettük a kliens-szerver hálózati kommunikációért felelős RakNet wrapper és teszteset forráskódját.
kiskami 2008.02.18. 23:37
Már korábban meg kellett volna említenünk, hogy ACsi blogjában (http://a-csi.blogspot.com/) időről időre lehet olvasni a csapat és a projekt életével kapcsolatos (fontosabb?) eseményekről és gondolatainkról.
kicsy 2007.10.09. 09:22
Ide is beírom, mert a sok minigame nevezés közt elvész a topik :)
Szóval ha valakit érdekel, a project bevette magát a launchpad-re:
https://launchpad.net/solarah/
https://blueprints.launchpad.net/solarah/

Ami kb azt jelenti, hogy programozás részről lényegesen nyitottabbá vált a fejlesztés, az utóbbi linkek található felsorolásból bárki válogathat, és a szabad terveket megvalósíthatja :)
kiskami 2007.05.03. 22:59
Egy kis update prog oldalról is; hogy jelenleg min dolgozunk. :)
Kliens oldalon az entiti rendszer (Gabo) és a zene- és hangrendszer (Levente) fejlesztése zajlik, ill. alakul a terepmegjelenítés, terepjárás (colldet) és gui (ACsi) koncepciója.
Az editor alapjainak összerakása során most az ogre-fltk integráció (Kami) fejlesztésével és a terepszerkesztés koncepciójával foglalkozunk.
A szerverrel kapcsolatban az adatbázisstruktúra (Dessant), általános architektúra, alapszolgáltatások és működés koncepciói-tervei (Gabo, Kami) készülnek.
szeki 2007.05.02. 01:19
A NormalsMap tesztelések után az organikus modellek egyenlőre félre lettek téve, közös megegyezés alapján úgy döntöttünk, hogy terep és modelldömpingbe kezdünk, hogy minél hamarabb legyen egy spectatorkamerás Demónk. Így most csak annyit, hogy Armen környezetében 3 falu is készül egyidőben, valamint egy gladiátorréna. ezek befejeztével pedig nekiállunk Armen kidolgozásának, aminek elkészüldtével már egész nagy területen garázdálkodhatunk (megjegyzem, textúramentesenm egyenlőre, mert most csak nyers modelleket készítünk ipar szerűen :D)
kicsy 2006.10.05. 10:31
A mai napon a project készültsége négy százalékra ugrott.
kicsy 2006.09.04. 16:05
Az oldalon elkészült a Novellák rovat, ha valaki kedvet érez írni fantasy témában, vagy már van egy-két firkálmánya amit szívesen megoszt a törzsközönségünkkel, akkor várjuk :)
szeki 2006.07.06. 15:09
b> Solarah IRC (IRCnet:#Solarah)/b>
Mostantól él a Solarah Online IRC csatija ahol a fejlesztőkkel is cseveghettek, jóesetben (meg ha ráérünk) Várunk mindenkit tehát sok szeretettel az IRCnet-en a #Solarah szobában.
szeki 2006.07.02. 09:35
Megújult a Solarah Online weboldala, a fórumunk bővebb lett, és kategorizált, felkerült egy YIK és egy Novelák menüpont ahova majd bárki küldhet Novelákat.
A fejlesztés stádiuma:
A Falu házai, a halászház, a malom kész vannak, le vannak UV-zve, a LightMapok beállítva.
A Karakter átesik egy újabb formaváltáson (reméljük az utolsón) picit részletgazdagabb, jobban kidolgozott lesz.
Gaborious 2006.06.18. 01:38
Az AutoPatcher illetve a server fejlesztése befejeződött, legalábbis ami a .Net részét illeti.

Sebességbeli okok miatt az egész server illetve cliens oldali AutoPatcher át lesz írva gyors C++ ra.
Továbbá a PatchBaker további optimalizálásokat illetve kibővített konfigurálhatóságot fog elszenvedni.
Ennek megfelelően a Patcher is gyorsulni fog.

Illetve a későbbiekben mind a server és a cliens is decentralizált (torrent-szerű) letöltésirendszerrel lesz ellátva ezáltal gyorsítva a letöltést és egyben tehermentesítve a serverünket.
Gaborious 2006.05.28. 14:00
A Solarah Online-hoz készül egy egész patch készítő és disztribúciós csomag.
Ennek részei:
- PatchBaker (patch készítő és összeállító)
- Patcher
- MultiPatch Server (server a patch-ek neten keresztüli eljuttatásáért felel)
- AutoPatcher Client (automatikus frissítés letöltő).


Ezek használatához .Net 2.0 keretrendszert kell telepíteni.
Pár héten belül befejeződik a csomag fejlesztése és elkezdődik a tesztelés végső fázisa.



kicsy 2006.04.30. 10:57
Örömmel és büszkességel jelentem be, hogy elkészült csapatunk honlapja, valamint a Solarah Online weboldala is megújult, mind külsőleg, mind tartalmilag.
http://www.silentvertigo.hu
http://solarah.silentvertigo.hu
Várunk mindenkit, akit érdekel a project, vagy a csapat története.
kicsy 2006.04.26. 13:11
Készülnek a világeditor alapjai, valamint hamarosan megnyitjuk új honlapunkat is, és a játék megújult oldalát.
Napi rövidhírünket olvashatták.
szeki 2006.04.17. 11:49
Na hogy írjunk a projektről is valamit.
Grafikai téren itt tartunk:
A képek amik fel lettek töltve, már ogreRenderwiev képek. A falu piacán dolgozunk épp, azután jönnek a fontosabb házak, a növényzet és a terep (amiből ugyancsak van már béta verzió).
Azóta kész az első karakter (ember) csontozási művelete, és most állítom a csontozatot, hogy megfelelően mozogjon a karakter. Aztán jön a karakter animálás, és öltöztetés, egyéb változtatható dolgok feltétele (arcszőrzet, haj, stb). Remélem erről is tudunk majd mihamarabb képet mutatni.

Hozzászólások - Solarah Online
Marcsello - Tag | 228 hsz       Online status #204357   2014.07.31 19:54 GMT+1 óra  
Nem ismertem a projektet eredetiben, de ezt úgy szeretem, amikor egy jó ötletet elhagynak, és akkor a rajongók feltámasztják, valahogy megérinti az ember szívét. Főleg ha ilyen nagy kutyák, akik nem csak ugrálnak, hogy aazzttaa, hanem azért ők is letettek már valamit az asztalra...
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #204352   2014.07.31 17:11 GMT+1 óra  
ez jó ötlet, valamelyiküket meg lehetne keresni. Volt egy szakasz a projektben, amikor kevés info csöpögött, de még elvileg csinálták, egy erről való sztorizgatás hasznos lenne.
   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #204350   2014.07.31 16:11 GMT+1 óra  
Egyébként egy posztmortem összefoglalót tök megérne a project, elég profi módon álltak neki anno a srácok.
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #204349   2014.07.31 14:11 GMT+1 óra  
szerintem nevezhetjük ezt tényközlésnek
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #204348   2014.07.31 13:47 GMT+1 óra  
Ha gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy aminek köze van a mágushoz, annak nincs jó vége. De nem akarok gonosz lenni, ezért nem mondom.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #204346   2014.07.31 13:28 GMT+1 óra  
Én is, kicsyék is szimpatikusak voltak, Yneven fiatalabb koromban sokat kalandoztunk haverokkal, még később is rengeteget játszottam a magusra épülő CCG-vel, szóval ez is nagyon érdekelt.
   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #204343   2014.07.31 13:08 GMT+1 óra  
No igen, az idő Kár... én személy szerint nagyon kedveltem ezt a projectet itt a JF-en
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #204340   2014.07.31 12:33 GMT+1 óra  
A szűk keresztmetszet minden hobbi projektnél az idő. Csapatfüggő, és előre nehezen kideríthető, de egy idő után továbblép az ember, és már nem érdekli a project. Mielőtt ez bekövetkezik, eredmény kell, ne adj isten kész játék. Nyilván minden eszköz, ami gyorsít a fejlesztésen, alapvetően megmentheti azt a magára hagyástól.
   
Parallax - Tag | 574 hsz       Online status #204336   2014.07.31 11:07 GMT+1 óra  
Laxika, egészen pontosan ez volt az utalás a Unity-re "Most már rendelkezésre áll olyan technológia amivel egy ilyen játékot jóval könnyebben meg lehet valósítani."

De pont ez a projekt (is) bizonyítja, hogy nem a technológia (engine használat/fejlesztés) a szűk keresztmetszet a játékfejlesztésnél. Ogre-vel is, vagy akár saját motorral is meg lehetne valósítani, de hiába, ha nincsenek hozzá pályák, modellek stb. Kész motornál van egy illúzió, ami azt sugallja, hogy amit a motor tud, azt meg is lehet valósítani, csak le kell tölteni és már kész is. Én mondjuk ezért szeretem magamnak írni a motort is, hamarabb kiderülnbek a korlátok és, hogy még merre érdemes fejlődni.

   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #204331   2014.07.31 09:03 GMT+1 óra  
Idézet
MaNiAc :
No, én meg azt hittem ez a rengeteg duma tényleg a Solarah-ról szól, mert feltámadt a project meg ilyenek... de nem bmeg, nem. Unity. Megint. Mindenütt. Úgy látszik a Unity-hívők egyik mantrája, hogy tök mindegy, hogy offtopic vagy thread necro, de a lényeg, hogy a legváratlanabb helyeken kell felbukkanniuk.

Szóval lenne kedvetek visszanézni plz a Unity topicba és hagyni szegény Solarah-t nyugodni békében ?



MaNiAc ha visszaolvasol rájöhetsz hogy lényegében pont nem a Unity miatt írtam a topickba (az csak egy esetleges példa volt) de mind1.

Ha esetleg valaha mégis újra indulna a project vagy valaki hasonlóra vetemedne és nincs szerver oldali fejlesztője akkor nyugodtan írjon egy PM-et.
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #204310   2014.07.30 14:58 GMT+1 óra  
No, én meg azt hittem ez a rengeteg duma tényleg a Solarah-ról szól, mert feltámadt a project meg ilyenek... de nem bmeg, nem. Unity. Megint. Mindenütt. Úgy látszik a Unity-hívők egyik mantrája, hogy tök mindegy, hogy offtopic vagy thread necro, de a lényeg, hogy a legváratlanabb helyeken kell felbukkanniuk.

Szóval lenne kedvetek visszanézni plz a Unity topicba és hagyni szegény Solarah-t nyugodni békében ?
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #204309   2014.07.30 14:41 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
akkor azért üvöltött két hétig át egy lányismerősöm, hogy nem megy a lineage2 a sises laptopján, ez sok mindent megmagyaráz



Elismerem, nem egy csoda a dolog, még az új gépemen is be tud szaggatni töltés után, viszont elment 10 évvel ezelőtti gépeken is simán, néha dob critical errort is ami szívás, ellenben ha megnézed nagyon sokan játszanak vele még most is (Hát még amikor kijött). Szerintem megéri a fejlesztési időn nyert előny ezt a hátrányt (persze ez csak az én személyes véleményem), főleg egy olyan engine-nél akit folyamatossan fejlesztenek. (L2 még mindig Unreal 2 míg a Unitys dolgokat lehet frissíteni egyik verzióról a másikra.)

Ellenben ha megnézed a Runescape 2-őt aminek saját engine-je van ugyan úgy szív a performance-al csak nekik más típusú problémáik vannak.
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #204308   2014.07.30 14:28 GMT+1 óra  
akkor azért üvöltött két hétig át egy lányismerősöm, hogy nem megy a lineage2 a sises laptopján, ez sok mindent megmagyaráz

   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #204307   2014.07.30 14:09 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
Idézet
Laxika :
Mi bajod amúgy Unityvel?


http://programozas.no-ip.org/news.php?readmore=161&Pukkan%20az%20Unity-lufi?



Én egy 5 éves HP Pavilion Dv6-on berheltem a Unity-t régebben. Az example játékokkal sem volt semmi baja. A teljesítményét pedig nem egy egy hetes programozói challange-re írt játék videófelvételén kellene felmérni. Az example játékok például jól optimalizáltak, semmi baj nem volt velük még az 5 éves laptopomon sem.

A WoW graf motorjáról pedig inkább nem ejtenék egy szót sem mert a Warcraft 3 motorját berhelték át MMO motorra a fiúk olyan igazi Tesco gazdaságos/McDönci módon.

Nem vagyok nagy Unity fanboi de a cikkel nem igazán tudok egyetérteni.

Hmm ráadásul elég sok MMO van amit CryEngine-ben/UDK-ban és hasonlókban írkálnak. Persze nem lesznek a leggyorsabbak, de a célnak megfelel. (Lineage 2 pl Unreal Engine 2). Nem igazán álnék neki custom engine-t írni. Több embernek is évekig tartana míg lenne belőle valami ami nem is biztos hogy gyorsabb lenne, ráadásul egy nyilt engine-t sokkal többen tesztelnek/javítanak.
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #204306   2014.07.30 13:59 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
Idézet
Laxika :
MMO-t miért egyszerűbb írni mint sima RPG-t? Pont hogy több idő szerintem a hálózati/szerver rész felépítése + backend adatbázis stb. O.o



ez a személyes tapasztalatom, miután megírtam egy komplett RPG enginet és benne egy example játékot, aztán utána meg kb negyedrészben megírtam egy MMORPG enginet. a sima rpg összehasonlíthatatlanul bonyolultabb, maga az engine része is, és maga a játék része is. egy mmorpg az gyakorlatilag ,,önrezgő'', egy rpg-ben hosszadalmasan ki kell alakítani a játékmenetet, egy nagyon komoly szkriptrendszert, ami hihetetlenül bonyolult. egy primitív mmorpg hálózati engine az alapvetően ezer sor, egy rpg szkriptengine 5ezer, ha a mmorpgben vannak szkriptek, akkor az néhány száz-vagy néhány ezer sor, egy sima rpgben tízezer-százezres nagyságrendű szkripteket kell írni, ha komolyabbat akarsz, mint 2 map. a harcrendszer mindkét esetben lehet egyszerű és bonyolult is, azt nem számítom.

nekem a személyes tapasztalatom, hogy mmorpg-t írni ezerszer nyugisabb, lazább, kellemesebb feladat.



Ez szerintem pusztán attól függ hogy milyen MMO-t szeretnél. Egy Lineage 2 szintű grindelős MMO-t kevés questel viszonylag egyszerűen össze lehet ütni, azonban ha esetleg egy bonyolultabbat szeretnél (lásd Runescape például) akkor rengeteg beállítás + különböző kis bizgentyű, scriptelhető dolog van amit ugyan úgy meg kell valósítanod mint egy RPG-ben, ráadásul még a hálózati résszel is sokat kell vacakolnod. Maga egy pathfinding is sokkal bonyolultabb hálózaton keresztül mint egy sima RPG-ben. Ráadásul nagyon jól ki kell ballanceolnod a tartalmat az esetleges PvP szituációk miatt, míg egy single player játékban elég ha tessék lássék módon megoldod (a legtöbb player úgy is casual lesz, nem azzal fognak foglalkozni hogy megpróbálják ízekre szedni a combat rendszered).
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #204305   2014.07.30 13:47 GMT+1 óra  
Idézet
Laxika :
MMO-t miért egyszerűbb írni mint sima RPG-t? Pont hogy több idő szerintem a hálózati/szerver rész felépítése + backend adatbázis stb. O.o



ez a személyes tapasztalatom, miután megírtam egy komplett RPG enginet és benne egy example játékot, aztán utána meg kb negyedrészben megírtam egy MMORPG enginet. a sima rpg összehasonlíthatatlanul bonyolultabb, maga az engine része is, és maga a játék része is. egy mmorpg az gyakorlatilag ,,önrezgő'', egy rpg-ben hosszadalmasan ki kell alakítani a játékmenetet, egy nagyon komoly szkriptrendszert, ami hihetetlenül bonyolult. egy primitív mmorpg hálózati engine az alapvetően ezer sor, egy rpg szkriptengine 5ezer, ha a mmorpgben vannak szkriptek, akkor az néhány száz-vagy néhány ezer sor, egy sima rpgben tízezer-százezres nagyságrendű szkripteket kell írni, ha komolyabbat akarsz, mint 2 map. a harcrendszer mindkét esetben lehet egyszerű és bonyolult is, azt nem számítom.

nekem a személyes tapasztalatom, hogy mmorpg-t írni ezerszer nyugisabb, lazább, kellemesebb feladat.

Idézet
Laxika :
Mi bajod amúgy Unityvel?


http://programozas.no-ip.org/news.php?readmore=161&Pukkan%20az%20Unity-lufi?

   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #204304   2014.07.30 10:18 GMT+1 óra  
Idézet
Ashkandi :
Ha ilyen terveid vannak, akkor csinálj egy 2d-s, körökre osztott openworld survival játékot vagy nemtudom. Valami olyat találj ki amihez nem kellenek animációk meg sok grafika, mint például a blizzard HearthStone-ja. Egyébként meg játék soha nem lesz abból hogy "nekem most szerver oldali programozáshoz van kedvem", mindent meg kell csinálni azon a játékon nem csak azt amihez épp kedved van.



Igen, úgy gondoltam ahogy FZoli mondja. Én mindig is a backend programozást kedveltem a legjobban. Főleg MMO vagy hasonló multiplayeres játékokhoz való szerverek összerakása érdekelt. (Elég sokáig dolgoztam privát szerverek fejlesztésén javaban.) Sokkal szívessebben beszállok egy csapatba aki hasonlón gondolkodik mint egyedül áljak neki. Ha egyedül nekilátok akkor valószínűleg az lesz hogy megcsinálom jól a networkinget, a többi viszont elmarad. Esetleg összehook egy Stickman Warfare szintű játékot ami pedig nem a célom. Igazából elérkeztem egy olyan szintre amiből ha fejlődni szeretnék akkor a privát szerverek már nem nagyon mutatnak újdonságot így szeretnék egy normális projectbe beszálni.

Volt olyan ötletem amihez viszonylag kevés erőforrás szüséges. A modellek egy részét meg is tudnám venni pl Unity Asset Store-ból, viszont a 3d-s karaktereket nem igazán. (Egy Baldur's Gate féle MMO-ban gondolkodtam. Oldschool D&D, instanceolt 1-8 fős kalandok, megállítható vagy körökre osztott játékmenet stb....) Azonban így is oda jutottam hogy ha egyedül csinálom meg akkor nem lesz igazán élvezhető a dolog mert valamennyire jó lenne ha a modellek egy része illeszkedne a storyhoz. (Ne pedig a megvett modellek köré keljen megírni a storyt.)
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #204303   2014.07.30 09:29 GMT+1 óra  
gondolom pont ezt tudva kérdezte valakinek lenne e kedve ilyen projekthez, mert ő csak egy szeletét vállalná be.
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #204302   2014.07.30 08:42 GMT+1 óra  
Ha ilyen terveid vannak, akkor csinálj egy 2d-s, körökre osztott openworld survival játékot vagy nemtudom. Valami olyat találj ki amihez nem kellenek animációk meg sok grafika, mint például a blizzard HearthStone-ja. Egyébként meg játék soha nem lesz abból hogy "nekem most szerver oldali programozáshoz van kedvem", mindent meg kell csinálni azon a játékon nem csak azt amihez épp kedved van.

   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #204301   2014.07.30 07:28 GMT+1 óra  
Idézet
Ashkandi :
Nem hiszem hogy egy MMO-ba bárki szívesen beleugrana.



Ezt mondjuk meg tudom érteni.

Idézet
Geri :
mondjuk mmorpg-t írni egyszerűbb, mint sima rpg-t. kb ötöd annyi munka. a modellekkel és a 3d enginevel viszont ugyanannyi munka van.

unityben én mondjuk nem írnék semmit, az írjunk mmorpgt unityben jellegű ötletekből ugyanaz lesz, mint az írjunk mmorpg-t ogre-ban, lásd még: ez a projekt



MMO-t miért egyszerűbb írni mint sima RPG-t? Pont hogy több idő szerintem a hálózati/szerver rész felépítése + backend adatbázis stb. O.o Mi bajod amúgy Unityvel? MMORPG-hez szerintem az egyik legjobb. Gyorsan lehet benne fejleszteni, nagy támogatottságú stb. Az Ogre nekem nem jött be. Kicsit túl nyers. Unity-ben jóval egyszerűbb dolgozni (szerintem) ráadásul a támogatottsága is jóval nagyobb.
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #204300   2014.07.29 20:57 GMT+1 óra  
mondjuk mmorpg-t írni egyszerűbb, mint sima rpg-t. kb ötöd annyi munka. a modellekkel és a 3d enginevel viszont ugyanannyi munka van.

unityben én mondjuk nem írnék semmit, az írjunk mmorpgt unityben jellegű ötletekből ugyanaz lesz, mint az írjunk mmorpg-t ogre-ban, lásd még: ez a projekt

   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #204299   2014.07.29 20:47 GMT+1 óra  
Nem hiszem hogy egy MMO-ba bárki szívesen beleugrana.

   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #204298   2014.07.29 15:08 GMT+1 óra  
Valakinek nincs kedve egy hasonló projectbe belekezdeni pl Unityben? Most már rendelkezésre áll olyan technológia amivel egy ilyen játékot jóval könnyebben meg lehet valósítani. Engem a szerver oldali része érdekel (SmartFoxServer-t szeretném teljessen megtanulni, már jól meg, de egy jó kis projectet szívessen megnéznék benne ), viszont az magában nem elég.
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #150476   2011.04.10 01:16 GMT+1 óra  
Idézet
Matzi :
a futkározós chat mmorpg



ilyen szépen még nem hallottam senkit a mmorpg műfaj lényegét megfogalmazni

   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #150376   2011.04.07 20:40 GMT+1 óra  
Ashkandi:
"A wow egy mmorpg és minden fajnak van benne egy kiindló pontja."

Amúgy meg ha a futkározós chat mmorpg, akkor az én pálcikaemberem festmény, és ha kifestem a sufnit, akkor az a freskó, a kutyaház meg palota. Vannak hasonlóságok, de azért a nagyságrend nem mindegy.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #150375   2011.04.07 20:39 GMT+1 óra  
az mmo nem csak egy sima multiplayer játék... még az se biztos, hogy túl könnyen megcsinálható (mondjuk ilyen max. 5-10 játékosra nézve), nemhogy egy MMO (lásd a rendes MMO-kat, hányan rohangálnak egyszerre egy szerveren...). Emellett ne legyen ocsmány, de ne is legyen túl nagy gépigénye, stb. Amit leírtál, az meg nem MMO

   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #150373   2011.04.07 20:32 GMT+1 óra  
Én amikor villanyszerelő suliba jártam, kiindulópontnak rákötöttem egy izzót egy kapcsolóra meg egy elemre. Az MMORPG és a kiindulópont nekem kicsit furán cseng egy mondatban.

   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #150366   2011.04.07 20:00 GMT+1 óra  
Jó de ez most azért volt példa mert youtube-n van egy pár olyan MMORPG-nek ki kiáltott dolog ami csak ennyiből áll. Ezért is hoztam fel példának és ha elolvastátok volna rendesen a kommentemet akkor "Mondjuk egy kezdő MMO-t szentem bármelyik Haladó kóder kis szerencsével meg tudna írni ami arra képes hogy van chat meg látják egymást a játékosok meg max ütik egymást..."


"De az igazán nehéz és valódi MMO tudjuk hogy mi.... Én úgy vagyok vele hogy ha már elkezdenék írni is eggyet akkor szigorúan csak 2D-t!! Miért? Mert talán azt még megéri mert nem igazán van magas szinvonalú 2D MMO ami mondjuk egy WoW játékos táborához akár mérhető is lehetne. Maximum 1-2 japán MMO de ettől eltekintve nemigazán..."

Szóval nem azt mondtam hogy ebből áll az egész hanem azt hogy ez akár ki induló pontnak már jó. Főleg ha egy kezdő vagy egy haladó eggyáltalán idáig el is jut^^

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #150364   2011.04.07 19:50 GMT+1 óra  
Szerintem 20 év alatt nekem összejönne egy gyengébb, csak abból 15 év tanulással tellene
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #150360   2011.04.07 19:22 GMT+1 óra  
Én is tudnék MMORPG-t csinálni, csak a cipőm pereméről lekopott a festék és most fehér ott ahol feketének kéne lennie.

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #150359   2011.04.07 19:17 GMT+1 óra  
Én tudnék mmorpgt csinálni, csak útálom őket, szóval nem.

   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #150356   2011.04.07 18:31 GMT+1 óra  
Felvetés sokféle volt, de mindig az lett a vége, hogy nincs közös nevező. A modellezők különböző módon dolgoznak, és elég alacsony a számosságuk, a programozók a programnyelvben/technológiában sem tudnak megegyezni, és alapvetően szinte senkinek sincs értékelhető mennyiségű szabadideje. Mindenkinek van saját projektje is. Meg egy ilyen kaliberű dologban azért ennél jóval erősebb koherencia kellene, ami meg nem megy.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #150350   2011.04.07 18:16 GMT+1 óra  
Én ezt az egész együttfejlesztést itt csak úgy tudnám elképzelni, hogy a villámversenyekhez hasonlóan, különböző témakörben kellene valamit programozni, modellezni stb, (persze úgy hogy az elején beleegyezést kérni, hogy a beküldött dolgok felhasználhatóak legyenek egy nagyobb projecthez), majd ez az egész egy projec tmanagerhez kerülne aki elbírálja ezeket a munkákat, kiválasztja a legjobbat adott kategóriában majd összefésüli.

Szóval mittudom én, egyik héten "Legszebb lowpoly 3d kard verseny" másik héten "Realisztikus-látvány shader verseny" vagy ehhez hasonlók.

Persze lehet hogy baromságokat mondtam, de sztem még akár működhetne is, mi a véleményetek erről, vagy volt-e már hasonló kezdeményezés/felvetés itt?
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #150348   2011.04.07 17:10 GMT+1 óra  
igen.. a programozók ha nem találnak valami free modellt, vagy épp' nincs egy modellező ismerősük, akkor vagy maguknak csinálnak valamit, vagy kockákat használnak... ezzel azért jobb fejleszteni.. (eyecandy vagy hogymondják )

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #150345   2011.04.07 16:22 GMT+1 óra  
Engem igazából az zavar egy kicsit, hogy pl. itt is elkészült egy csomó szép modell, ember, házak, minden, és mind megy a levesbe. Holott lehet, hogy mások ezeket még fel tudnák használni. Nem akarjátok ezeket feltölteni valahova?
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #150340   2011.04.07 15:50 GMT+1 óra  
setup2000 : Azért az MMO az nem egy chat, meg néhány karakter egyszerű egymást gyakós animációja. Ez egy hálózati játékalap demoja, maximum, de még madártávlatból sem MMO.

Az össznépi JF.hu fejlesztést már elég sokszor megbeszéltük. Mivel az emberek nem tudnak kicsiben gondolkodni, nem is éri meg elkezdeni, hiszen mindenki abból indul ki, hogy hú mekkora játékot kellene csinálni, de hát azt együtt nem lehet, akkor az egész ötlet kuka. Én nem is olyan rég felvetettem, hogy nézzük meg mi lenne, ha valami netes verziókövetéssel akár csak ketten-hárman is csinálnénk egy vér egyszerű hello world progit, hogy legalább lássuk mennyi idő, míg felkészülünk, milyen hibákat hordoz egy ilyen fejlesztés, etc. Ha jól emlékszem még választ sem kaptam. Továbbá itt többnyire dudások vannak, és ugye x>1 dudás egy csárdában...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #150337   2011.04.07 15:19 GMT+1 óra  
Jó ,nem 5 perc ez tény. De azért lássuk be hogy nem lehetetlen bármennyire is rosz is lesz vagy valami... Legalább próbálkoznak és szépen rájönnek hogy hogy is működik ez az egész és akkor választhat hogy örök megszálotja lesz az informatikának vagy inkább vissza megy kockulni.. Az meg hogy ki tud helyesen írni az nem függ azzal össze hogy mire képes és mire nem. Az meg hogy valakit érdekel ez a téma és megkérdezi hogy hogy is van ez? Azt nem kell egyből elitélni hanem inkább felvilágosítani kéne, hogy mi kell hozzá és nem mellé beszélni, hogy " hát tudod volt egy pistike...."

   
Asylum - Törzstag | 5441 hsz       Online status #150333   2011.04.07 15:07 GMT+1 óra  
Voltam, de én már akkoris a realitás mezején mozogtam (aminek nekiálltam abban el is jutottam legalább egy demóig). És sosem akartam MMO-t írni, mert akármilyen haladó kóder is vagyok az nem 5 perc (ha legalábbis nem a 27. msn-t akarom megirni).

A kezdők közül meg pontosan azokat látom pistikének akik a "hogy kell mmo-t" irni kérdéssel, vagy X > 10 nyelvtani hibával per mondat közlik amit....közölni akarnak.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #150332   2011.04.07 15:06 GMT+1 óra  
setup2000
Másrészt MMO-t nem nehéz csinálni...


Ennyi, mmo-t nem nehéz csinálni.

   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #150331   2011.04.07 14:16 GMT+1 óra  
őőő:
Asylum: Nem akarlak megbántani de egy játék lehet jobb mint a wow bizonyos tekintetekben... Másrészt MMO-t nem nehéz csinálni... Mondjuk egy kezdő MMO-t szentem bármelyik Haladó kóder kis szerencsével meg tudna írni ami arra képes hogy van chat meg látják egymást a játékosok meg max ütik egymást...
De az igazán nehéz és valódi MMO tudjuk hogy mi.... Én úgy vagyok vele hogy ha már elkezdenék írni is eggyet akkor szigorúan csak 2D-t!! Miért? Mert talán azt még megéri mert nem igazán van magas szinvonalú 2D MMO ami mondjuk egy WoW játékos táborához akár mérhető is lehetne. Maximum 1-2 japán MMO de ettől eltekintve nemigazán... Különben engem még az is zavar hogy minden kis kezdőt pistikének vélsz látni mert te egy hiper szuper mega zseni programozó vagy! Igen ezt persze én elhiszem csak azért visszább lehetne venni abból a szempontból hogy te is voltál egyszer kezdő.

joco8192 : Már megbocsáss de ez eléggé gyér ötlet ami szerintem is katasztrófához vezetne.... Az ötlet jóindulatúsága oké de a módszer egyáltalán nem az. Szerény kis véleményem az hogy mindenki csak azt csinálja amihez tényleg is ért.

Geri: Nem akarlak megsérteni de szerintem meg mindenki magából indul ki

Amúgy az én szubjektív véleményem az hogy valószínüleg annó még nem lehetett előre látni a dolgokat de amikor már érzékelhető volt a tempó lassulása akkor szerintem illett volna elgondolkozniuk azon hogy, hogy mit ,meg merre tovább...

   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #150329   2011.04.07 14:01 GMT+1 óra  
A Unity-ből csak egy csökkentett funkcionalitású verzió ingyenes, és ahogy látom minden platform-hoz külön kell megvenned a licence-et. 1500 dollárt nem mondanék azért semmiségnek egy hobbifejlesztéshez.
Az pedig, hogy az Ogre eltűnt, érdekes kijelentés. Szerintem él, és virul. Idén januárban jelent meg pl. egy könyv az 1.7-es verzióhoz, a honlapon pedig folyamatosan jönnek a hírek az aktuális fejlesztésekről, nem beszélve a fórumok aktivitásáról.
Mondjuk hiába magyarázok. Akinek nem tetszik, nem használja. Ha a te engine-ed hibátlan, ne is térj át senki másnak a cuccára. Vannak viszont, akik nem akkora májerek/nincs annyi idejük, hogy megírjanak egy cross-platform engine-t csak úgy. Nekem, munka mellett pl. teljesen jó az Ogre, és ahhoz képest, hogy 'mekkora kacat', még a VirtualBox-os tesztgépen is stabilan futott a program, amit csináltam vele. Nekem ennyi bőven elég .

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #150324   2011.04.07 12:57 GMT+1 óra  
http://unity3d.com/

,,és régen eltűnt volna''
és el is tűnt

Persze mostmár, hogy ebben lett elkezdve, ígyjárás. De azt előre lehetett volna látni hogy egy olyan engine ami 10 driverből 9el bugos, rossz választás.

   
petyur - Tag | 54 hsz       Online status #150313   2011.04.07 10:46 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
mondjuk véleményem szerint nem ezt a vacak ogret kellett volna használni hozzá, mert akkora kacat hogy egy textúrát se mindig sikerül neki betöltenie



Tudsz jobb ingyenesen használható és free licences 3D grafikus motort ennyi pluginnal? Ha igen, oszd meg velem.
Elnézést az offért...

   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #150311   2011.04.07 09:20 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
mondjuk véleményem szerint nem ezt a vacak ogret kellett volna használni hozzá, mert akkora kacat hogy egy textúrát se mindig sikerül neki betöltenie



Ez a vacak Ogre már nagyon sok éve kint van a piacon, és több commercial játék alatt is ott dübörög (lásd pl. Torchlight, Zombie Driver, Ankh, Venetica..), valamint egy nagy közösség fejleszti/javítgatja folyamatosan. Ha annyira vacak lenne, valószínűleg nem lenne ekkora támogatottsága, hanem kerestek volna mást a népek, és régen eltűnt volna.

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #150299   2011.04.06 20:51 GMT+1 óra  
mondjuk véleményem szerint nem ezt a vacak ogret kellett volna használni hozzá, mert akkora kacat hogy egy textúrát se mindig sikerül neki betöltenie

   
Asylum - Törzstag | 5441 hsz       Online status #150295   2011.04.06 18:34 GMT+1 óra  
Idézet
Mr.Death :
Elég ha megnézitek az ide feltöltött projecteket: az halad amelyiket 1 ember csinál, de azok közül is csak néhány van, amiből lesz is valami az évek során.



Általában a határidöre készülő projektek szoktak sikerülni, mert rá vannak kényszeritve a fejlesztök, már a projekt elején is, hogy tartsák a határidöt => úgy tervezik meg. Az hogy "irok egy mmo-t ami bealázza a wowot" nem tervezés, márpedig az itteni projektek nagy része ilyen sajnos
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Asylum - Törzstag | 5441 hsz       Online status #150294   2011.04.06 18:28 GMT+1 óra  
Idézet
joco8192 :
Miért lenne katasztrófa ? Kezdő modellezők a haladok modelljeit pakolgatnák be mint pálya elem. Kezdő kódolóknak megmutatnák az alapokat 1-2 féle feladatot és azt csinálnák. Mindent a halldobbak irányításával. Csak a core team nak lenne joga push olni.



Már csak az kéne hogy mondjuk a Crysis-ba is felvegyenek full kezdőket "modelleket pakolgatni". Ez ugyanolyan mint a "ötletelő" meg "dizájner" (a vérpistikék értelmezésében); ötletet bárki mond ingyen. A véleményét szintén mindenki ingyen adja. Modelleket is ingyen pakolgat bárki.

On second thought: megnézem ki az az őrült aki a hosszú évekig dédelgetett projektjét csak ugy közzéteszi "modelleket pakolgatni" (legnagyobb security leak...). Ha a projektvezetö akar valakit, akkor azt felveszi.

On third thought: szerinted melyik profi kódernek van ideje arra hogy bébiszitterkedjen? Söt, amig a kezdö programozó tanul addig kapja is a fizetést? (de jó is lenne ).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #150293   2011.04.06 18:23 GMT+1 óra  
Valószínűleg a fejlesztők egyike sem ér már rá játékot fejleszteni, tu mács RL. Meg úgy általánosságban véleményem szerint nincs értelme ilyenbe belekezdeni se, nagyon szép gondolat, hogy majd csapatot alakítunk és majd csinálunk egy szép játékot amivel majd milyen sokan fognak játszani, de vagy az van, hogy nincs hozzá elég tudás, fiatalok vagyunk majd megtanuljuk menet közben, hopp ez szaggat crashel nemfut stb újraírásnál elmegy a kedv, vagy megvan a tudás nagyobbak vagyunk jön a munka, család stb nincs már idő, hanyagoljuk a projectet, akármelyik jön be, mindkettőnek az a vége hogy nincs befejezve a project. És ugye egy jó csapatban minden csapattagnak meghatározott szerepe van, senki sem nélkülözhető, tehát ha bármelyikükkel megtörténik ez, akkor fuccs a projectnek, nem fog haladni.

Elég ha megnézitek az ide feltöltött projecteket: az halad amelyiket 1 ember csinál, de azok közül is csak néhány van, amiből lesz is valami az évek során.
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
4Bit - Tag | 548 hsz       Online status #150292   2011.04.06 17:43 GMT+1 óra  
joco, ha elovasod honlapomon a blogomat a csapatkarbantartásról, akkor talán megérted azt is, hogy mire mondta Preti mester hogy katasztrófa...

http://hourmind.nethu.net/blog.html
Úgy álljunk meg az életben, akár a sziklaszírt a tengerben; ne engedjük, hogy a szüntelen hullámverés megingasson bennünket.
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #150291   2011.04.06 17:43 GMT+1 óra  
Vagy előszörr mondjuk kikérni egy ember belsős véleményét, hogy él-e még a project egyátalán.

   
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [15] [20] [21]
Korábbi postok