játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Pacaman
Ingyenes, nyílt forráskódú, Pac-Man játék és példa egyben
Kategória: Arcade
A projectről:
A Pacaman egy ingyenes, nyílt forráskódú, keresztplatformos Pac-Man-szerű játék és példa egyben, ami a SFML könyvtárat használja.

A játék főbb jellemzői:
- Egyjátékos és kooperatív kétjátékos mód
- Véletlengenerált pályák
- 10 különböző világ
- Ördögi ellenfelek
- Aranyos grafika és hangok

A játék célja:
Egyél minél több csillagot és gyümölcsöt a lehető legrövidebb idő alatt, hogy minél több pontod legyen! Kerüld el a szellemeket, hacsak nem vetted fel a gyűrűt! Gyűjts össze az összes kulcsot, hogy kinyíljon a következő pályára vezető ajtó!

A projekt célja:
A cél egy olyan játék elkészítése, amelynek forráskódjából tanulni lehet, és amely összetettebb mint az SFML könytárral érkező Pong játékpélda. A forráskód relatíve szép programozási stílusban készült, teletűzdelve egy csomó megjegyzéssel az érthetőség végett.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
GCC, Code::Blocks, SFML;
Inkscape, Audacity, GIMP, Kdenlive, RecordMyDesktop, Linux Mint
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2011. Augusztus
2011. December
Beküldve:
2011.09.22 07:00
Fejlesztő:
( fő)
Elérhetőség:
e-mail: easy82.contact@gmail.com
Tagok:
beküldő: easy82
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 83%

Képek - Pacaman
Karácsonyi különkiadás
Karácsonyi különkiadás
2011.12.23. 04:09
Aztékos pálya
Aztékos pálya
2011.11.29. 00:25
Ilyen lesz az utolsó világ
Ilyen lesz az utolsó világ
2011.11.29. 00:24

2011.09.22. 15:39

2011.09.22. 15:38

2011.09.22. 15:37

Fejlesztési napló - Pacaman
easy82 2011.12.23. 04:06
Karácsonyi meglepetés: http://pacaman.blogspot.com/2011/12/ho-ho-ho.html
easy82 2011.12.10. 07:31
Új videó a javított AI-ról, a szellemek most már menekülnek is: http://pacaman.blogspot.com/2011/12/ghosts-runaway-video.html

Van valakinek tapasztalata GtkRecordMyDesktop-pal vagy más Linuxos kép és hang felvevővel?
easy82 2011.11.29. 00:31
Töltöttem föl "exkluzív" képeket csak ide, a JF.hu-ra! :P Végre elkészült a játék 10 világa. Szépen haladok, bár sokkal lassabban mint eredetileg terveztem. Vicces, amikor beregeltem a játékot garázsprojektnek, már olyan 50%-ban kész volt! (Én legalábbis úgy hittem...) Most egy régóta hiányzó lépcső jön: a game state-ek implementálása.
easy82 2011.10.22. 10:45
Kijött az első demó! Innen lehet letölteni: http://pacaman.blogspot.com/search/label/downloads
easy82 2011.10.10. 04:37
Ez történt mostanában:

- Összeszövetkeztem a PuliGames-szel;
- Zenék és hangok bent vannak;
- Elkészült a Pacaman fiók a GameJolt-on;
- Konfig fájl kész, menü hiányában (egyelőre);
- Paraméterezett randomgenerált pályák;
- Csapdák lesznek;
- Különféle hibajavítások;

Nemsokára kész a demó! :)
easy82 2011.09.26. 03:58
Új videó a honlapon! Lessétek meg: pacaman.blogspot.com

Hozzászólások - Pacaman
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #167390   2011.10.25 08:59 GMT+1 óra  
Köszi HomeGnome, én is várom már! Ok, fölírtam, hogy az irányítás legyen érzékenyebb. Egyébként most a kockák közepén vizsgálom hogy a user irányt szeretne-e váltani. (Persze a "közepe" egy relatív fogalom, ami az időfaktorral tágul ) Azt hiszem az a legegyszerűbb, ha egy ideig tárolom a legutóbbi gombnyomást, és akkor így nekem sem kell az egészet átalakítanom, és az irányítás is érzékenyebbnek fog tűnni! Hát igen, a nehezebb pályák majd később jönnek, ezek csak bemelegítésnek, ízelítőnek vannak...
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #167373   2011.10.24 18:28 GMT+1 óra  
Én is végigjátszottam, nagyon szépen fut, az fps 333, 500 és 1000 között ugrált. Ami imho picit fura volt, hogy ugyan magától megy a figura, de mégis folyamatosan nyomni kell a gombokat, ha azt akarom, hogy bekanyarodjon.. Meg hiányolom a nightmare fokozatot. Egyébként gratula, várom majd a teljes verziót!

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #167365   2011.10.24 13:29 GMT+1 óra  
Oké! Akkor lehet hogy csak Windows XP-n van...
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #167362   2011.10.24 12:50 GMT+1 óra  
Idézet
easy82 :
@Lord_Crusare: Kösz neked is! Hát igen így utólag nem vagyok biztos benne hogy értelmes dolog-e az FPS-t kérdezgetni az emberektől. Csak megszoktam, mert én mindig 3D-vel foglalkoztam, és ott azért számít. Oké, fölírtam TODO-ba ezt a hangeffekt halkítást, de szerintem inkább majd lecserélem egy másik hangra, a mostani nem az igazi. Te is Windowson próbáltad?

Egyébként nálatok nem volt a zenében furcsa recsegés? Nálam még ezt produkálta Windowson.



Jaja, Win7 64-bit. Nem volt recsegés.

   
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #167361   2011.10.24 12:47 GMT+1 óra  
@fpeti: Köszi a tesztelést! Nálam is ezt csinálja Windowson, de csak azóta hogy a hangok + a zene bekerült. Valami SFML 2-vel kapcsolatos gond lehet, még nincs teljesen kész az SFML 2. Egyébként már anno írtam nekik de nem kaptam egyértelmű választ, de akkor emlékeztetem őket erre a hibára.

@Lord_Crusare: Kösz neked is! Hát igen így utólag nem vagyok biztos benne hogy értelmes dolog-e az FPS-t kérdezgetni az emberektől. Csak megszoktam, mert én mindig 3D-vel foglalkoztam, és ott azért számít. Oké, fölírtam TODO-ba ezt a hangeffekt halkítást, de szerintem inkább majd lecserélem egy másik hangra, a mostani nem az igazi. Te is Windowson próbáltad?

Egyébként nálatok nem volt a zenében furcsa recsegés? Nálam még ezt produkálta Windowson.
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #167352   2011.10.24 00:16 GMT+1 óra  
Én is végigvittem, jó kis cucc ez. Hibamentesen futott. Nem tudom, ez mennyire fontos, de VSync nélkül 1000 FPS-en állt folyamatosan az FPS.

Nekem csak egy problémám volt: az a hangeffekt, amivel "összeszámolja" az eredményeidet, az nagyon idegesítő. Esetleg érdemes lenne halkítani rajta, vagy megváltoztatni.

   
fpeti - Törzstag | 1291 hsz       Online status #167348   2011.10.23 21:42 GMT+1 óra  
Végigjátszottam a demót, nagyon aranyos játék.
A végén dobott egy ilyet:
kép
Egyébként tökéletesen ment, ez kilépéskor jött.
   
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #165357   2011.09.26 11:57 GMT+1 óra  
Köszi a review-ot!

Hát a copyright dologgal én úgy vagyok, hogy tök ingyenes meg nyílt lesz a cucc, szóval valszeg nem fognak beleszólni, de ha mégis küldenek egy levelet, megváltoztatok egy-két dolgot.

Igen, a 4 szellem úgy-ahogy hasonlít, viselkedésben is, elvégre ez egy Pac-Man remake, de azért ezek is éppen eléggé eltérnek... ugyanaz vonatkozik erre is, ha sokan mondják hogy váltsunk, vagy beszól a Namco, akkor megváltoznak majd ők is. Egyébként mivel még nincs kész a játék, lesznek bőven változtatások!

Hogy érted a fix pályákat? Az első, demópályát kivéve mind random generált! Viszont jó hogy mondod ezt, hogy lehetetlen helyről indultál, ezt ki tudom javítani.

A játék a jelenlegi állapotában egyébként túlságosan könnyű, nem jelent kihívást, ezzel tisztában vagyok. Az után vagyok, hogy bekerültek az új itemek, és minden megkapta a saját hangját, úgyhogy a játékmenet helyrebillentése ezután következik. (Meg a ketyós AI újraírásai is )

Hááát igen a kódban még sok "felesleges kör"-ös cucc van, majd kiadás előtt / időközben lesznek takarítások, ésszerűsítések!
   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #165344   2011.09.26 09:05 GMT+1 óra  
Nekem volt alkalmam kipróbálni a cuccot és nem rossz. Egy kissé eltér a PacMan-től, ami jó. Nem vagyok benne biztos de úgy vettem észre a 4 alap szellem viselkedés benne van (követő, eléd menő, random, a negyedik nem jut eszembe) és még plusz néhány új. Vannak új tárgyak amiket fel lehet venni stb. Még így is elég copyright gyanús de amíg nem akar pénzt látni keresni vele az alkotó, addig nem lehet gondja (Namco épp pár napja szedetett le Pong klónokat az App Store-ból, szóval sajnos teljesen valós és húsbavágó a probélma).

A grafika cuki, a játékmenet jó, a hangok nagyon illenek. A pályák ugyan fixek, de úgy vettem észre mindig máshol kezdenek a szereplők. Volt hogy olyan lehetetlen helyen kezdtem, hogy nem tudtam elkerülni a szellemeket semmiképp, de a felvehető szívvel visszatölthető élet (energia) miatt nem olyan nagy probléma.

A kódba is bele tudtam pillantani és nagyon letiszutult jól kommentált cucc. Az egyetlen ami szemet szúrt a sok Stream-es és strHealth << "Health: " << player.getHealth() szerű dolog, amit én személy szerint nem szeretek, bár az teljesen igaz, hogy az std::string sajnos nem tud alapból számot concatenálni a stringbe, úgyhogy még ez a legszebb megoldás saját string osztály írása nélkül.
   
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #165063   2011.09.23 18:05 GMT+1 óra  
Köszi! Ment a levél privátba! Az AI meg újra lesz írva, mert most - szó szerint - csak egy vonalban gondolkodik!
   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #165056   2011.09.23 16:14 GMT+1 óra  
Nagyon jó a grafika! Néztem a videót, nem olyan rossz az az AI sem.
   
BlueDeath - Törzstag | 1035 hsz       Online status #164990   2011.09.23 08:32 GMT+1 óra  
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #164980   2011.09.22 23:41 GMT+1 óra  
Az jó! Kellenek is majd a teszterek! Mindenkinek más gépe van, amúgy meg: több szem többet lát... Én mondjuk legendásan jó bugtaláló vagyok
   
BlueDeath - Törzstag | 1035 hsz       Online status #164978   2011.09.22 23:27 GMT+1 óra  
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #164910   2011.09.22 18:55 GMT+1 óra  
Kösz!

@paragliding: Az biztos! De én sem gondoltam volna egy másfél hónappal ezelőtt hogy játékot, ráadásul egy Pacman klónt fogok készíteni! Ez az SFML-nek köszönhető...
   
paragliding - Tag | 298 hsz       Online status #164908   2011.09.22 18:35 GMT+1 óra  
A Namco nem gondolta volna 1980-ban, hogy a játékuk még 31 év múlva is menő lesz
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #164906   2011.09.22 18:18 GMT+1 óra  
Úgy néz ki, nem csak én szeretem ezeket a kisebb játékokat
Kellemes, hangulatos játék lesz, várom én is
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #164904   2011.09.22 17:54 GMT+1 óra  
Ez jóféle, szívesen kipróbálnám

   
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #164903   2011.09.22 17:50 GMT+1 óra  
Kösz! Egyébként mondasz valamit, a következő játék egy Bomberman klón lesz, ha minden jól megy!
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #164900   2011.09.22 17:34 GMT+1 óra  
Szerintem kicsit inkább bomberman-es a pálya grafikája, mint pacman-es, ugyanakkor modern és szép színes, nekem nagyon tetszik! Én is várom majd a demót!

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #164899   2011.09.22 17:29 GMT+1 óra  
Köszi! Én is várom már, hogy kint legyen a demó!
   
gopher - Törzstag | 496 hsz       Online status #164898   2011.09.22 17:25 GMT+1 óra  
Nagyon aranyos a grafika, a cél pedig tisztelendő Csak így tovább, várom a demót.
   
easy82 - Tag | 21 hsz       Online status #164886   2011.09.22 15:00 GMT+1 óra  
: Pacaman
   
> 1 <