játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5448
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2520

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Vehicle simulator
3D jármű szimulátor
Kategória: szimulátor
A projectről:
2017 januárjában kezdtem el fejleszteni egy autós szimulátort DarkBasic Pro-ban. Az eredeti DarkBasic-et még anno, 15 éve magyar nagydobozos változatban vettem meg, s az évek során sokféle projektbe belekezdtem, ám természetesen, mint általában az lenni szokott, egyet sem fejeztem be.

Bár voltak autós programjaim, a mostanit 0-ról (nulláról) kezdtem, s a célom az, hogy egy jármű szimulátort készítsek saját programkóddal, mindenféle hozzáadott fizikai motor nélkül. Természetesen az őszi-tavaszi időszakban van több időm vele foglalkozni, így most úgy gondoltam feltöltöm ide is (a 0.13-as verzió elkészültekor).

A DarkBasic Pro korlátaival és hátrányaival is tisztában vagyok, s tudom, hogy milyen sokan nem szeretik, s már idejét múltnak tartják, de nekem mindig is tetszett, így megamaradtam ennél. Számomra a legmegfelelőbb eszköz a mostani programomhoz.

A fejlesztés során a verziószámok mellett jegyzem azt is, hogy mi "fejlődött", avagy módosult. Az optimalizálással még sok gondom van, de célom, hogy egy viszonylag "kis" gépen is elfusson.

A YouTube csatornámon a verziószámmal jelzett videók mindegyike megtekinthető:
https://www.youtube.com/watch?v=GAL3bpRQC9I&list=PLIU_7vGEMSeO8pfyz2SmzEKhzcpMyLRq3
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
DarkBasic Professional (open source verzió)
Microsoft Paint
3D Studio
Adobe Photoshop
Sony Vegas
;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2017. január 6.
Beküldve:
2017.10.28 02:29
Fejlesztő:
Kevin (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: marcsa.david@gmail.com
Tagok:
beküldő: kevinguitars
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 18%

Képek - Vehicle simulator
v0.18
v0.18
2017.11.11. 09:43
v0.17
v0.17
2017.11.09. 11:11
v0.16
v0.16
2017.11.05. 03:46
v0.15
v0.15
2017.11.01. 12:05
v0.14
v0.14
2017.10.29. 10:34
v0.14
v0.14
2017.10.29. 10:34
v0.13
v0.13
2017.10.28. 05:48
v0.12
v0.12
2017.10.28. 05:48
v0.11
v0.11
2017.10.28. 05:48
v0.10
v0.10
2017.10.28. 05:47
v0.09
v0.09
2017.10.28. 05:47
v0.08
v0.08
2017.10.28. 05:47
v0.07
v0.07
2017.10.28. 05:46
v0.06
v0.06
2017.10.28. 05:46
v0.05
v0.05
2017.10.28. 05:46
v0.04
v0.04
2017.10.28. 05:46
v.0.03
v.0.03
2017.10.28. 05:45
v0.02
v0.02
2017.10.28. 05:45
v0.01
v0.01
2017.10.28. 05:44

Fejlesztési napló - Vehicle simulator
kevinguitars 2017.11.11. 09:43
0.18 verzió:
- hátsó és első kardán mozgásának újraírása
- kapcsolódási pontok vizualizálása (ellenőrzéshez)
kevinguitars 2017.11.09. 11:12
0.17 verzió:
- lengőkarok modellezése
- kipufogó füst javítása
kevinguitars 2017.11.05. 10:50
0.16 verzió:
- menü fejlesztése
- hangerők "finomhangolása"
- pedálkezelés javítása
- kipufogó füst első verziója
- talaj deformáció fejlesztése
kevinguitars 2017.11.01. 12:05
0.15 verzió:
- kardántengelyek mozgásának javítása
- gázpedál tartás funkció, finom gázpedálállítás lehetőséggel
- gumi és talaj érintkezésének hangja
- autó motorerejének változtatása, fizika módosítása
- élő árnyék (első verzió)
kevinguitars 2017.10.29. 10:36
0.14 verzió:
- hátsó és első kardántengely kapcsolódása a motor/váltó/"elosztó"-hoz
- motort és sebességváltót illusztráló objektumok
- légfék hangok
- sebességváltó eseti recsegése
- hangokon való optimalizálás
kevinguitars 2017.10.29. 00:07
0.13 verzió:
- a rugók szebben kapcsolódnak az alvázhoz
- hátramenetben jelző hang

0.12 verzió:
- alap alváz modell (mely "együtt" mozog a rugókkal)

0.11 verzió:
- a kerekek "valószerűbben" kapcsolódnak a tengelyhez
- alap első tengely modell (még ha nem is élethű)
- kézifék hang
- módostott látószög

0.10 verzió:
- jármű hang fejlesztve/javítva
- dinamikus talaj deformáció fejlesztve/javítva
- gyorsulás/súrlódás fejlesztve/javítva
- hátsó tengely modell működő rugókkal

0.09 verzió:
- jármű hang
- dinamikus talaj deformáció fejlesztve/javítva
- kerekek és talaj közötti súrlódás -> elkaparhat a jármű
- fordulatszámmérő sáv
- alap ingame menü beállítási lehetőségekkel

0.08 verzió:
- alap hátsó tengely
- a járműnek már nem mind a 4 kereke "kanyarodik", csak az elsők, így az autó sem a középpontja körül forog

0.07 verzió:
- dinamikus talaj deformáció fejlesztve/javítva
- árnyékhatások a talajon

0.06 verzió:
- dinamikus talaj deformáció fejlesztve/javítva (jóval finomabb a deformáció)

0.05 verzió:
- dinamikus talaj deformáció fejlesztve/javítva

0.04 verzió:
- jármű mozgásának javítása
- alap kerék modell a "cylinder" objektumok helyett
- több sebességfokozat

0.03 verzió:
- dinamikus talaj deformáció első verziója

0.02 verzió:
- kerekekre ható erők vizualizálása

0.01 verzió:
- alap erőhatások "modellezése": lendület, gravitáció, nyomaték
- előre és hátrameneti fokozatok
- gáz- és fékpedál funkciói
- kézifék

Hozzászólások - Vehicle simulator
kevinguitars - Tag | 4 hsz       Online status #211673   2017.11.22 17:09 GMT+1 óra  
Mostanában nem töltöttem fel új képet és videót, de ettől függetlenül dolgozom majdnem napi szinten a projekten. Kb. 2 héten belül tervezek feltölteni egy narrálással kiegészített videót.

   
kevinguitars - Tag | 4 hsz       Online status #211670   2017.11.14 11:46 GMT+1 óra  
Köszi. A váltó is reccsen, ha akkor kapcsolunk hátramenetbe, ha még előre gurulunk . Ezeket a kis apróságokat (légfék hang, stb.), ha eszembe jut, beleteszem, hogy "valóságosabb" legyen.

Most jelenleg úgy érzem, hogy (legalábbis DarkBasic Pro-ban) nem lassítaná annyira plusz 2-3 jármű ugyanezen adatainak kiszámolása a futást, mint inkább azok megjelenítése. De az igazság az, hogy nem tervezek gépi ellenfeleket, sőt egyelőre multiplayer lehetőséget sem, amíg az egyjátékos mód el nem készül. Még amúgy is többféle "játékmenet" van tervben, melyek közül nem tudom mi valósul meg (reméljük az egyik mindenképpen).

   
Asylum - Törzstag | 5448 hsz       Online status #211669   2017.11.14 11:00 GMT+1 óra  
Játékokban nem szokták a teljes mechanikát lemodellezni és fizikai alapon számolni, hanem a matematikai alakjával dolgoznak (gyorsabb, pontosabb, stb.)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Viktor84 - Tag | 119 hsz       Online status #211668   2017.11.13 16:58 GMT+1 óra  
Nagyon üt!Az egy dolog hogy mennyi minden mozog a kocsin de az ilyen apróságok teszik még hitelesebbé hogy recseg a kézifék.A kuplung nélküli váltást is kötelező beletenni!A sok alkatrész szimulálása miatt szerintem több jármű esetén lehet majd gond a gépigénnyel bár a mostani procik már sokat bírnak.Én úgy szoktam megoldani hogy az AI vagy inaktív objektumok jóval egyszerűbb módban számolják a dolgaikat.

   
kevinguitars - Tag | 4 hsz       Online status #211653   2017.11.05 09:23 GMT+1 óra  
Szia!

Köszi. Igazából a talaj deformációt egy esetleges végleges verzióban úgy gondoltam, hogy pl. csak sáros talajon lenne, vagy csak a kerekek elkaparásakor. De meglátjuk majd. Egyébként azt hiszem anno a Terep 2-ben is volt ilyen... ha fehér (havas) terepre mentél és az autó elkapart, a talaj süllyedt.

De egyébként azóta módosítottam is rajta épp ma, most kisebb a mértéke, jobban függ a "kaparás"-tól is, stb., egyszóval próbáltam finomítani rajta.

A "fizikát" igen én írom. A forgósúrlódásos kérdésre most nem tudom mit tudnék válaszolni, nem azért mert nem akarok, hanem mert lehet, hogy túl egyszerűen működik a programom (még), s sok mindenre nem tér ki. A YouTube-on találtam egy lejátszási listát év elején, amiben egy fizika tanár több videón át elmondja, hogy egy kerék / autó, stb. mozgását milyen fizikai képletekkel lehet leírni. Kerékre ható forgónyomaték, gravitáció, súrlódási együttható, lendület, stb. Ennek elmondta és bemutatta a képleteit. Ugyanezt próbáltam/próbálom átültetni a programba. Van ami működik, van ami még nem, de dolgozom rajta.

Ezt a hozzászólást kevinguitars módosította (2017.11.05 19:20 GMT+1 óra, 17 nap)

   
Asylum - Törzstag | 5448 hsz       Online status #211652   2017.11.05 08:25 GMT+1 óra  
Nekem az tetszik hogy az autó módosítja maga alatt a talajt (bár a súlya ezt nem teszi indokolttá, de nem baj).

Ha jól értem a teljes fizikát te írtad? Forgósúrlódásra milyen megoldást használsz?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
kevinguitars - Tag | 4 hsz       Online status #211647   2017.11.01 20:11 GMT+1 óra  
Szia.

Köszi szépen! Most került fel a 0.15-nek elnevezett fotó és videó is, s bár itt sem "lengéscsillapít" még annyira, mint kellene, de azért kicsit pofásabb.

Demó-n addig nem gondolkodom, amíg látom a hibákat, amiből még sok van. Akkor is, ha csak kevés látszik. A videókat ugyanis úgy próbálom megcsinálni, hogy ne a program hátrányait mutassa, hanem az előnyeit - bár szerintem ezzel mindenki így van .

De sok hiba van még, ami javításra vár, vagy egyáltalán meg kell írni, mert még nincs megírva... gondolok itt a fizika egy részére leginkább. Mindenesetre remélem időről-időre növekedni fognak a verziószámaim
Köszi

   
proof88 - Törzstag | 530 hsz       Online status #211646   2017.11.01 20:01 GMT+1 óra  
Megnéztem a 0.14-es verzióról a videót és nagyon tuti!
Szerintem egy nagyobb tereppel már most élvezetes demót lehetne kiadni ebben a formában. Lengéscsillapító még nincs, igaz?
   
proof88 - Törzstag | 530 hsz       Online status #211645   2017.11.01 20:00 GMT+1 óra  
kevinguitars - Tag | 4 hsz       Online status #211636   2017.10.28 10:29 GMT+1 óra  
: Vehicle simulator

   
> 1 <