játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

MindQuest
Külső nézetes logikai játék
Kategória: TPL
A projectről:
Játékmenet:
A főhőst irányítva a pályán lévő tárgyakat felhasználva és az ellenséges robotokat elkerülve az elrabolt embereket kell kiszabadítani.

Ötlet:
Az Abe's Exoddus és a Sokoban című klasszikusok 3D-s újragondolása.

Rendszerkövetelmények:
Windows Vista SP2 vagy 7.
.Net Framework 4.0 ügyfélprofil.
Visual C++ 2010 csomag.
XNA 4.0 keretrendszer.
Intel vagy AMD (x86, x64) 1,3 GHz CPU.
512 MB RAM.
DirectX 9.0c és HLSL 2.0 videókártya.
Sztereó hangkártya.
110 MB szabad merevlemez kapacitás.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Visual C++ Express 2010
Visual C# Express 2010
XNA Game Studio 4.0
;
GIMP, Blender, Audacity, Windows Movie Maker, VirtualDUB
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2010 október
2011
Beküldve:
2011.01.02 11:51
Fejlesztő:
Shadow Games (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: shadowgames@hotmail.hu
Tagok:
beküldő: Kowalsky
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 128%

Képek - MindQuest
Főgonosz a számítógépével
Főgonosz a számítógépével
2011.03.20. 04:36
A főmenü
A főmenü
2011.01.11. 13:39
A demo egyik pályája
A demo egyik pályája
2011.01.11. 13:39
A pályaszerkesztő program (ebből lesz a 3D)
A pályaszerkesztő program (ebből lesz a 3D)
2011.01.03. 12:47
Számítógépes betörés
Számítógépes betörés
2011.01.02. 13:57
Robot járőrök
Robot járőrök
2011.01.02. 12:09
Lézerek
Lézerek
2011.01.02. 12:08
Első pálya az erdőben
Első pálya az erdőben
2011.01.02. 12:07

Fejlesztési napló - MindQuest
Kowalsky 2011.04.16. 07:57
Kész!
Kowalsky 2011.04.09. 01:23
Elkészült a MindQuest Release Candidiate

A teljes játék az összes pályával és videóval letölthető a hivatalos honlapon:
http://shadowgames.fw.hu/
Kowalsky 2011.02.10. 12:57
Elkészült a videó lejátszó modul a játékoz. Ezen a hétvégén várhatóan bővül a projekt az intró videóval.
Kowalsky 2011.01.26. 09:40
Demo 1.2 letöltése:

http://data.hu/get/3441438/MindQuestDemo.zip

http://www.megaupload.com/?d=08HARIJN
Kowalsky 2011.01.26. 09:39
Elkészült a Mind Quest Demo 1.2 kiadása mely tartalmazza a pályaelemek hangjait.
Kowalsky 2011.01.13. 11:06
Letölthető a MindQuestDemo Reach profile átírata. A szokásos helyekről:

http://data.hu/get/3394336/MindQuestDemo.zip

http://rapidshare.com/files/442408410/MindQuestDemo.zip
Kowalsky 2011.01.11. 13:38
Közkívánatra készül a játékból Reach profile port. Ez nagyjából 8 HLSL kód újraírását jelenti.

Addig is míg az új demo kipróbálható nem lesz feltöltöttem néhány képet ízelítőnek.
Kowalsky 2011.01.09. 05:18
Elkészült a játék demo verziója mely 5 játszható pályát tartalmaz.

A demo letölthető a Data.hu oldalról. A letöltési link megtalálható a játék hivatalos honlapján!

Bárkinek bármilyen kérdése vagy ötlete van a játékhoz írhat itt a fórumba, vagy esetleg e-mail üzenetet is küldhet a csapat címére.
Kowalsky 2011.01.07. 00:19
Elkészült a "csapat", azaz egy személyben én és a játék honlapja is. A honlap elérhetőségeit felraktam a project leírásba.

Demó: hamarosan...
Kowalsky 2011.01.02. 13:23
Jelenleg a játék menürendszerének fejlesztése van folyamatban

Hozzászólások - MindQuest
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #150482   2011.04.10 10:07 GMT+1 óra  
Ahha. Azt láttam, hogy nem rögtön megy az ölés, viszont eddig úgy tekintettem a mozgásra, hogy egy gombnyomás == egy kockányi mozgás. Nem gondoltam arra, hogy menet közben visszaforduljak.

   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #150481   2011.04.10 06:53 GMT+1 óra  
A pálya megoldása ügyesség kérdése.

A robot előtt van közvetlen egy "kapcsoló mező" van ami fölött átmegy a lézer. Gyakorlással meg lehet azt csinálni, hogyha elindulsz a kapcsoló felé , de a hős még nem ért rá a közepére, megnyomod az ellenkező irányú nyilat és erre ő visszafordul.

A hős modelljén testrészenkénti Bounding Box vizsgálat van így a lézer nem öli meg rögtön a mezőre lépéskor, csak, ha a két modell egymáshoz ér.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #150475   2011.04.10 00:02 GMT+1 óra  
Ja, látom. A 14-es pálya, ahol elakadtam.

   
hello - Tag | 1 hsz       Online status #150474   2011.04.09 22:20 GMT+1 óra  
Folytatás/pályánál látható, hogy épp melyik pályát csinálod! Így könnyebb lesz segíteni

   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #150473   2011.04.09 19:43 GMT+1 óra  
Hali!

Nem rossz cucc, de elakadtam Gyanús nekem ez a szoba, nem látok kiutat.
Van itt egy doboz, ami nem mozgatható, mert mellette egy faldarab, előtte egy elektromos kerítés, majd egy fal után még egy elektromos kerítés. Van még egy lézeres robot, előtte az elektromos kerítések kikapcsolója, és víz után a kijárat. Ha csak úgy elmennék a robot előtt, persze meghal a figura, mert belesétál a lézerbe, a robottal nem tudok semmit kezdeni, ha oldalról közelítem. Szóköz nem csinál semmit rá. A dobozt nem jöttem rá, hogy esetleg mivel lehet húzni, tolni pedig nem lehet.. Ha rájöttél melyik pálya, adsz segítséget?

   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #150461   2011.04.09 10:54 GMT+1 óra  
Ich garatuliere dir

   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #149056   2011.03.14 18:29 GMT+1 óra  
A 2 héten belül kezdődő zártkörű RC tesztjéhez keresek vállalkozó szellemű jelentkezőket.

Az RTM játék megjelenése 1 hónapon belül várható.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #146426   2011.01.15 15:16 GMT+1 óra  
Örülök, hogy tetszett.

A hangok már nem sokáig fognak hiányozni. A következő demó fő mérföldköve lesz, hogy a játék zenéljen. Jelenleg csapat bővítést tervezek Már adtam fel hirdetést itt a JF.hu-n és más fórumon is, hogy zenészt keresek a menü és a játék zenéjének elkészítésére. A hang effektek nagy része már fel lett véve.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #146377   2011.01.14 18:40 GMT+1 óra  
Nna, hát kipróbáltam. Nekem bejött, a rejtvényeket jól megtervezted, valóban érezhető az Oddworld játékok hatása. A hang és zene hiánya kicsit elvesz a hangulatból, de gondolom ezt nem volt lehetőséged orvosolni. Nagyobb probléma, hogy az animációk borzasztóan lassúak (pl. második pálya, amikor kikapcsolod a lézert, akkor a hátralévő idő nagy része azzal megy el, hogy a figura eltávolodik a számítógéptől), lehet nem ártana egy olyan beállítás, amivel gyorsítható a játék, egy kicsivel nagyobb sebesség még adna neki egy olyan érzetet, hogy "nincs elég időm, el fognak kapni".

Ezektől függetlenül nekem bejött, jót játszottam vele!

   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #146373   2011.01.14 12:39 GMT+1 óra  
Gondolom, ha van deferred shading, akkor lesznek point lightok is. Amúgy nem is mondtam: hajrá!

   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #146278   2011.01.10 20:26 GMT+1 óra  
Szia!

Ami jó:

    1, Szerintem letisztultabb és egyszerűbb lett a 4.0 API.
    2, A közös IVertexType és így nem kell a VertexDeclaration-nal szenvedni.
    3, Tetszik, hogy már nincs SaveState az effektekhez, így átláthatóbban megvan oldva a két effect közti állapot átmenet
    4, Könnyebb render target kezelés, így nem kell Resolve() és GetTexture() hívás.
    5, Haladás a jövő fele DX 10 support és újabb HLSL verziók. Eléggé furcsa, hogy PC-n szenvedünk a Fixed - Non Fixed function pipe átlással mikor már egy sima Android telefonon is OpenGL ES 2.0 van


Ami rossz:

    1, A HiDef és a Reach profile miatt a skálázhatóság nehezebb.
    2, A külön menthető és betölthető DepthStencilBuffer hiánya.
    3, Kivették a TriangleFan primitive type-ot.


Van deferred shading

Ezt a hozzászólást Kowalsky módosította (2011.01.11 14:11 GMT+1 óra, ---)
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #146271   2011.01.10 19:40 GMT+1 óra  
Amúgy érdekelne, hogy miért döntöttél XNA 4.0 mellett, miért nem volt jó a 3.1?

szerk.:
Van deferred shading?

   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #146265   2011.01.10 18:51 GMT+1 óra  
Lehet a DX 10 a látványhoz nem feltétlen elengedhetetlen, de mint már említettem a HiDef profile elengedhetetlen Multiple Render Target support és a Hardware Instancinghoz.

Jelenleg elég nagy meló lenne visszaszenvedni Reach profilera a programot. A bajt az adja, hogy a Shadow Engine előző verziója még az XNA 3.1 kiadást használta, és annak nem okozott gondot elindulni például az X1650 videokártyán sem.

Később megjelent az XNA 4.0 és az Shadow Enginet átírtam az új verzióra, majd belevágtam a Mind Quest játék megírásába, mint tech demo a Shadow Engine XNA 4.0-hoz

Tehát a jelenlegi enginemet visszabutítani Reach-re nem fogom, mert az teljes koncepcionális újratervezést jelentene, ami nagyon megbolygatná magának a játéknak a határidejét.

Viszont gondolkozom azon hogy a Mind Quest-et kiadom a régebbi XNA 3.1 motorral is, ami valószínűleg a te videó kártyádon is futni fog.

Minden estre köszönöm, hogy felhívtad figyelmem a problémára.

Ezt a hozzászólást Kowalsky módosította (2011.01.10 18:57 GMT+1 óra, ---)
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #146234   2011.01.10 12:49 GMT+1 óra  
ATi Radeon X1650 Pro. Támogat DX9-et és SM 3.0-t is. A HiDef profilnak viszont DX10 a minimum. Ez persze nem probléma, csak akkor írd át a minimum követelményt, nehogy más is úgy járjon, mint én.

Egy másik lehetőség az volna, hogy készítesz egy lebutított grafikájú változatot (nem hinném, hogy a képeken látható látványhoz elengedhetetlen volna a DX10 egyébként), és egy Launcherből kiválaszthatja a játékos, hogy melyiket szeretné futtatni.

   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #146227   2011.01.10 11:22 GMT+1 óra  
Üdv!

A "hivatalos" What is an XNA Profile lap szerint a Reach profil nem támogatja az MRT-t, a játéknak viszont a deferred shading számolásához és a Hardware Instancing szükség van rá.

Kipróbáltam:
Kód:
Error 1
XNA Framework Reach profile does not support vertex shader model 3.0.
.\MindQuest\ShadowEngineContent\defaulteffect.fx ShadowEngine


Milyen video kártyád van? Az én teszt gépemben egy ATI Radeon HD 3450 van és azon gond nélkül megy 60fps-t (VSync bekapcsolva).

Tényleg próbálom megoldani, hogy minél több gépen fusson, szóval bármi ötlet szívesen veszek.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #146226   2011.01.10 10:56 GMT+1 óra  
Ha tényleg DX9 és HLSL 3.0 a cél-követelmény, akkor megtennéd, hogy HiDef profil helyett fordítasz egy verziót Reach profilban is?

Jelenleg ugyanis az alábbi hibaüzenetet kapom indításkor:

"Could not find a Direct3D device that supports the XNA Framework HiDef profile.

Verify that a suitable graphics device is installed."

   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #145776   2011.01.02 21:44 GMT+1 óra  
Amint láthatod a projekt nem teljesen "új". A játékot már 3 hónapja fejlesztem, de csak most regisztráltam. A motort pedig az XNA Game Studio Express 1.0 megjelenésekor kezdtem el írni, és most ért el arra a szintre, hogy játékot is lehet rá építeni.

Játszható demó 5 pályával kész.

Ezt a hozzászólást Kowalsky módosította (2011.01.09 15:15 GMT+1 óra, ---)
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #145775   2011.01.02 21:35 GMT+1 óra  
Szép.
És az is ritka, hogy egy új projekt 47%on áll, bár ez így van jól, így legalább már valszeg befejezed.
Amúgy akkor ez inkább gondolkodós, szal fegyver nem is lesz?
Jónak tűnik, kicsit portalos hangulatú a lézeres robotoktól, a motor meg látom, sokmindent tud, szal én bejelöltem, hogy követem a projektet.
Illetve nem, mert itt ilyen nincs, de ha lenne, bejelölném.
Demó mikor várható?
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #145774   2011.01.02 21:30 GMT+1 óra  
Attól még messze állok. Most az egyetem miatt túlságosan elfoglalt voltam. De idén lesz időm befejezni ezt a játékot.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #145773   2011.01.02 21:26 GMT+1 óra  
már-már azt hittem, feladtad a 3d-t

   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #145771   2011.01.02 19:51 GMT+1 óra  
Shadow Games: MindQuest
Nincs jó program, csak működőképes.
   
> 1 <