játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

XRhodes
SDL / OpenGL alapu rapid prototyping / gamedev keretrendszer
Kategória: framework
A projectről:
Az XRhodes egy c++-ban irt, SDL / OpenGL back-endre epulo keretrendszer (statikus konyvtar formaban), amely jelen allapotaban 2D/pszeudo-3D alkalmazasok fejleszteset segiti Lego-sztajl.

Jellemzok:
*alrendszerek (GFX, Mixer) egyszeru es gyors inicializalasa (1-1 hivas)
*billentyuzet (leutes, nyomvatartas), eger es kontrollertamogatas (Input es Joystick); billentyuzet es kontroller eseteben uniform kezeles lehetosege (ControlFeature hierarchia)
*pointermentes, template-alapu eroforrasmenedzsment
*Texture osztaly (Bind() es Capture() funkciok, spritekent rajzolhato, es onmaga utan takarit)
*Sprite es Slicer (kepfajlbol megadott parameterek alapjan egy sorozat Sprite-ot keszit) osztalyok
*Font (bitmap betukeszlet) es a ra epulo Text osztaly (elrendezes, sorhossz-korlatozas (pixelek vagy karakterek szama), valtoztathato vizszintes es fuggoleges betukoz, streamszeru feltoltes)
*egyszerusitett szoveges szerializacios formatum (XRSF), amely kulcs-adat parok leirasat teszi lehetove (ahol adat lehet kulcsok egy halmaza), ennek SAX- es DOM-stilusu feldolgozasa.
*matematikai eszkozok (template multivector, multimatrix, polinom es slope-intercept vonal osztalyok, fuggvenyek)[/li]
[li]grafikai eszkozok (vertexek es alakzatok, Translate(), Transform() fuggvenyek, automatikus (std::auto_ptr-stilusu) OpenGL matrix es feature menedzsment; vonal, teglalap es allithato reszletessegu kor / texturazott kor rajzolasa)
*string eszkozok (pathkonverzio, felteteles elo/utoillesztes, csere, stb.)
*GLSL shader tamogatas (kenyelmi oo wrapper, takarit maga utan, illetve az adott shader kontextusaban hivja a szokasos funkciokat)
*sajat, STL-stilusu tarolok (Ring> (korkoros), Queue> (minimal queue), Table> (2D))
*Factory>: objektumhierarchia tagjait gyartja le azonosito alapjan (melynek tipusa a template-ben adhato meg) egyetlen hivassal
*LayerServer>: adatok szukcessziv, adott feltetel alapjan torteno feldolgozasat segiti
*PullParser: tetszoleges istream feldolgozasat segiti, ahol adott (vagy adott feltetelt teljesito) karakterig kell feldolgozni.
*Projector: projekcio-transzform szamolasat segiti, pl. parallax scroll-hoz
*SpatialHasher: terszereletelo rendereles es utkozesvizsgalat optimalizalasara
*reszecskerendszer (Emitter): allithato szorodas-, sebesseg-, elettartam-randomizacio, gyorsitas, vonzas, taszitas funkciok, meg amit kifelejtettem
*menurendszer es menu
*allapotmenedzser (Statemanager) es applikaciovaz (Skeleton) osztalyok: az allapotok (AppState) Start(), Stop(), Update() es Render() feladatokat irnak le, a manager az allapotok valtozasait (Push() / Pop() es Change()) kezeli, a Skeleton megadott szamu Update es Render feladatot teljesit masodpercenkent (CPS / FPS).
*konnyen tanulhato SDL-re / OpenGL-re
*rugalmas, megkerulheto

TODO:
*textura exportalasa
*SDL_Mixer lecserelese OpenAL-re vagy Audiere-re
*GUI funkcionalitas?
*reszecskerendszer atultetese Verlet-integraciora?
*unicode tamogatas?
*atultetes dinamikus konyvtar formaba?
*3D alakzatok?

Keszul a dokumentacio is (jelenleg angolul).
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
xcode, Code::Blocks;
GCC, GDB, MinGW, SDL, SDL_Image, SDL_Mixer
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2007
2009
Beküldve:
2009.08.21 23:31
Fejlesztő:
Lumbering Dream Interactive (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: gyorgy@lumberingdream.com
Tagok:
beküldő: ice-9
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 90%

Képek - XRhodes

Fejlesztési napló - XRhodes
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - XRhodes
ice-9 - Tag | 0 hsz       Online status #116203   2009.08.21 23:31 GMT+1 óra  
Lumbering Dream Interactive: XRhodes

   
> 1 <