játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Sufni Tech
Egy egyszerű karakteres LCD-t AVR-es játékok
Kategória: konzol
A projectről:
A project lelke az AVR Atmega8-as 8bites mikrovezérlő amivel egy 4x20 karakteres LCD-t hajtok meg.
Az egész rendszer 9Vról megy. Még az AVR Flash memóriáját használom, de tervben van, hogy SD kártyáról olvasná majd be az adatokat, így a korlátokat csökkenteném. Az alap iránygombok megvannak és még egy A, B gomb mint a régi szép időkben :)
Eddig van benne egy Focis- pong szerű játék.
Ahol egy O karakterrel gólt kell rúgni az ellenfélnek :) De kilehet választani,hogy csatár- vagy kapussal legyünk, illetve bajnok mód-t is választhatunk.
Még fel van szerelve egy gyorsulás mérővel, ami abban segít,hogy ne kelljen gombokat használnunk, hanem elég arra dönteni az egészet amerre menni szeretnénk a karakterrel.
Ebből 3 fajta játékot tervezek rá(A demó videóban ezek még nem láthatók, csak a gyorsulás mérővel irányítható karakter)
Már egy kész, ahol hullócsillagokat kell elkapni.
A másik egy Space Invaders clone lenne, és egy maze szerű logikai játék, főként kézügyességre lesz szűkség.
A project jövője, egy grafikus LCD vagy akár OLED-s kijelző lenne ami egy touchscreenel lenne egybe.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Code::Blocks
AVRStudio
;
AVR-ISP
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2010 12. 30.
Beküldve:
2011.01.09 07:05
Fejlesztő:
(1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: mann24@freemail.hu
Tagok:
beküldő: Tomisoft
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 70%

Képek - Sufni Tech

Fejlesztési napló - Sufni Tech
Tomisoft 2011.01.14. 11:48
Labirintusos játék lefújva.
Ellenben egy űrhajós készülőben, illetve bugfix.
Hardware bugfix se ártana, mivel eléggé fogyasztja a kijelzőt, a gombok :/
Készül egy doboz a játéknak, így majd be lesz dobozolva, s remélem meglesz az SD foglalat hozzá.
Tomisoft 2011.01.10. 08:29
Mára sikerült végül megcsinálni egyik gyorsulás mérős játékot, ahol huló csillagokat, kell elkapni.
Most neki kezdtem egy labirintusos játéknak, sikerült megoldanom pálya kirajzolást :) Természetesen ezt is gyorsulás mérővel kell irányítani, és lesz ellenség is, meg kicsit gondolkodni is kell hozzá :D

A következő videón remélem már SD kártyáról fog menni a rendszer, és ezeket a játékokat is bemutatom!

Hozzászólások - Sufni Tech
metaxa - Tag | 73 hsz       Online status #147164   2011.01.31 18:37 GMT+1 óra  
A minap vettem én is pont egy ATMega8-ast : ) Elektronikai tudásom végre ötvözhetem a programozással.
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #146903   2011.01.26 20:53 GMT+1 óra  
Érdemes yourube-on körül nézni, sok jó ötletadó van.
Pl.:
FPS Engine using 128x64 LCD and AVR Microcontroller

Pac Man Game with AVR Atmega32 color LCD

A KS0108-at próbáld bűvölgetni, nem tűnik rossz kijelzőnek youtube alapján

Ezt a hozzászólást Akybron módosította (2011.01.26 20:58 GMT+1 óra, ---)
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #146854   2011.01.25 21:57 GMT+1 óra  
Tomisoft: Én anno használt mobilosnál vettem 3310 kijelzőt, mondta is az arc hogy ha itt a teló akkor belerakja, mondtam hogy kicsit másak az elképzeléseim a cuccal, nézett is nagyon.
De sztem olcsóbban jössz ki ha vaterán veszel egy hibás telót kompletten és kioperálod belőle.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
Anakin12 - Tag | 19 hsz       Online status #146838   2011.01.25 18:03 GMT+1 óra  
Hali!

Akkor sok sikert hozzá.... Nekem bejövős így videó alapján

   
Tomisoft - Tag | 11 hsz       Online status #146835   2011.01.25 15:34 GMT+1 óra  
@Akybron: ÁÁ, igen köszönöm! Először egy KS0108-as meghajtású GLCD-t néztem ki, de azzal nem jutottam sokra sajnos, Nokia kijelzőt még nem tudom honnan szerezzek, talán PC bontóba kellene benéznem? Gondolkodtam, TFT vagy OLED kijelzőkben is, de sajnos elég horribilis áruk van...

@Anakin12: Olyasmi lesz, inkább mint egy GameBoy

   
Anakin12 - Tag | 19 hsz       Online status #146806   2011.01.24 14:23 GMT+1 óra  
ez most konzol lesz?

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #146440   2011.01.15 22:02 GMT+1 óra  
Ajánlom a grafikus kijelző használatát, a karakterest hamar "kinövöd"
Példaként : Kijelző DEMO
Ezt én alkottam 4 éve, most egy filmezés kedvéért előszedtem.
8 MHz-es 16 bites Texas MSP430 processzor hajtja a 176x64-es kijelzőt.

Szerintem a legolcsóbb megoldásként érdemes egy roncs Nokia3310-est szerezni. Annak a kijelzőjével (84x48 pixeles) sokan bűvészkedtek, neten vannak róla infók.
   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #146260   2011.01.10 18:01 GMT+1 óra  
Egy-két kép jó lenne, de amúgy jó, hogy ilyen is van.
Amúgy ötletek, hát, spaceinvaders-szerű mindenképp jó lenne, de pl egy ál-háromdés repcsis játék is jól jönne.
Vagy ha nagyobb kijelző lesz, esetleg sakkjáték vagy valami tbs.
Amúgy mivel gyorsulásmérő van, esetleg lehetne egy ilyen "golyókat megadott helyekre mozgatós" cuccot.
Amúgy továbbra is nagyon nagy!
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
Tomisoft - Tag | 11 hsz       Online status #146250   2011.01.10 16:29 GMT+1 óra  
Játékötleteke, véleményt szívesen várok!
Főleg építő kritikát!

   
Tomisoft - Tag | 11 hsz       Online status #146215   2011.01.09 15:05 GMT+1 óra  
: Sufni Tech

   
> 1 <