játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Tetris Evo
Első DBPro project tanulás céljából
Kategória: Logika/Ügyességi
A projectről:
Egy másik project felkérésére ismerkedtem meg a DBPro-val, ez a kis project "bemelegítés/megismerkedés/beletanulás" -ként szolgált, így ne várjon tőle senki sokat.

Ami miatt az Evo becenevet adtam neki az azért van, mert merőben más játékmenete van a nes/gameboy féle tetrishez képest. Először is 2D 3Dben, azaz nem spriteok, box, hanem egyszerű 'make object cube' -okból állnak az építőkockák. Másik érdekesség, hogy minden ami történik, az collision alapján van, nincs tömbben a pálya állapota stb. Emiatt mikor kezd megtelni a mező, lehet, hogy elkezd lassulni...
Sokkal nagyobb a pálya, ami miatt a játékmenet egyszerűbbé vált, így mondhatni "casual" játéknak tekinthető. Éppen emiatt érdekességként 10 másodpercenként random oszlopba le fog pottyanni 1-1 'szemétkocka', ezek lassabban mozognak, illetve a játékos shotijával(jobb klikk a felhúzás) -csak ezeket- szét lehet lőni XD
Minden bizonnyal felmerül mindenkiben a kérdés, hogy hát mégis miafrancnak az a kocka ott jobboldalt? Nos annyira tetszett a My First Spinning Cube, hogy gondoltam így vagy úgy, de be kell implementálnom ;D Az így kapott szerepe szerint ő választja ki a következő darabot, ami bekerül a mezőbe.

A hangok a Freesound project (www.freesound.org), ill. a www.ytmnd.com-ról származnak.
Zene: http://www.ocremix.org/remix/OCR00155/
McVaffe és Quasikaotic, őket kell dícsérni.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
DarkBasic Pro 7.0;
Adobe Audition 1.5
Paint :D
Latka X-treme ;D
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2009. ápr.
Amikor miakarjuk! Most!
Beküldve:
2009.05.27 14:57
Fejlesztő:
FischiPiSti (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: fischipisti@freemail.hu
Tagok:
beküldő: FischiPiSti
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Ideiglenes felfügggesztve
Ideiglenes felfügggesztve
Készültség: 90%

Képek - Tetris Evo
0.8.2
0.8.2
2009.05.27. 15:38

Fejlesztési napló - Tetris Evo
FischiPiSti 2009.06.02. 12:10
0.8.3:
ADDED:
-Level indicator
-Level Selector(currently 1-4)
FIX'D:
-Bug resulting in the "L" not spawning
CHANGED:
-Drastically altered the way the game speeds up after advancing a level. You will no longer be bored after playing for 20-30 minutes 8D.
-The rate of the trashcubes(halved)
-Starting ammo reduced from 10 to 3
FischiPiSti 2009.05.29. 13:13
0.8.2.1:
Fix'd a MINOR ( -_- ) bug which caused an exploit so certain building blocks could be thrown out of the arena.

Hozzászólások - Tetris Evo
FischiPiSti - Tag | 24 hsz       Online status #112154   2009.06.05 05:55 GMT+1 óra  
Hát a nagyobb darabokat nem garantálhatom sajnos, sőt, kizárt dolog mer nemtudom.

De a szebb grafikán már dolgozok, de ezek a shaderek, ááááh.
Most pl azon ügyeskedtem, hogy ráaggattam a nagy kockára parallaxot, amitől szép lett, de aztán aktiváltam light mapping, amitől ilyen stílusos sötét lett, azonban világított hála a heightmapnek(vagy nemtudom, már belegabajodtam), csak épp mostmár mintha nem venné figyelembe a normalmapot :/
Arra gondoltam felülírta a parancs a shadert, így most azon fáradozok, hogy valahogy beleírjak a parallaxba valami glossszerűséget, hogy világítson.. Csak épp sajna nem értek HLSLül, szal ha valaki kisegítene azt megköszönném

Amúgy kis behind dö szín infó: A shoti hangja a freesoundprojectről van, csak épp nem shotgun hang, hanem rakéta, azt módosítottam auditionbe addig, hogy ilyen lett
Még terveztem rá amúgy vmi füst+torkolattűz effektet(a statikus curzor helyett XD), vagypedig hogy a kockák darabokra essenek, csak ehhez meg kéne a cloth&particle készlet sztem(beépített vhogy nem akart összejönni)

   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #112107   2009.06.04 07:01 GMT+1 óra  
ez kurvajó. kb fél órát toltam vele(nem egyszerre, ezért nem tudom biztosan), a shoti ötlete hatalmas, játék közben sokkal jobb, mint leírva - külön tetszett az állat brutál hangja, illetve, hogy újra kell tölteni. Ha nem utálnám alapjáraton a tetris t, valószínűleg tovább lekötött volna - ha lenne hozzá egy kicsit pofásabb grafika, és nagyobb elemek(ezek fontosak szerintem, baromira átláthatatlan az ilyen játékok többsége - nem véletlen utálom őket.. ) Szóval, ha ezek javítva lennének nagyon király tetris lenne.
C4Ninja
   
FischiPiSti - Tag | 24 hsz       Online status #111836   2009.06.02 12:18 GMT+1 óra  
Update!
Nah, mostmár nem 50 perc után nem lesz unalmas, hanem 25 XD
Immáron nem lehetetlen elérni a Game Over képernyőt, első tesztelésem során ~30 percig jutottam, 4850 pont(ez tekinthető megdöntendő rekordnak), pedig igyekeztem, csak akkor már olyan pengének kell lenni az embernek, hogy áh XD Végén már úgy nézett ki a mezőm mint a trappista, azt már úgy szereztem a pontokat, hogy lőttem szét a szemétkockákat :/
Mostmár az a gond, hogy túl sok a lőszer, de változtatáshoz textúrát kéne változtatni, Latkához pedig lejárt a prodákt kíjem, meg kéne újítani a licensszerződést

   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #111519   2009.05.29 19:09 GMT+1 óra  
Igen...Leszámítva a bugokat Sztem Tetris Evo rulez nekem tetszik !Bár most (hajnali 4-kor) értem haza zenélésből,így lehet hogy elfogult vagyok
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
FischiPiSti - Tag | 24 hsz       Online status #111509   2009.05.29 13:08 GMT+1 óra  
Idézet
kuzanth :
Mi ez a 'ritkán fordul elő a hiba, így nem javítom'-dolog??? Ilyet az indiaiak mondanak... Olyanok is. Az más, ha nem tudod hogy kell kijavítani, de ilyenkor kérj valahonnan segítséget. De ez azért akkoris kemény.


Jajj de telhetetlenek
Nah, de lássátok kivel van dolgotok kijavítottam XD

Persze csak a favágó módszerrel, dehát működik ez a lényeg

Ha még mostis előjön vmiért, akkor viszont kérek képet, vagy hogy hogy fordult elő

Pedig milyen mókás volt mikor a Z beragadt a falba és elkezdett felfele menni

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #111495   2009.05.29 12:21 GMT+1 óra  
Mi ez a 'ritkán fordul elő a hiba, így nem javítom'-dolog??? Ilyet az indiaiak mondanak... Olyanok is. Az más, ha nem tudod hogy kell kijavítani, de ilyenkor kérj valahonnan segítséget. De ez azért akkoris kemény.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
FischiPiSti - Tag | 24 hsz       Online status #111490   2009.05.29 12:11 GMT+1 óra  
Idézet
Dookle :
He he Egész szép lett... Bár az első 15 perc után elég unalmas mert túl kicsik az elemek igy 10 perc kell hogy kirakj egy sort.Továbbá az elem - szemétkocka arány sztem nem jó.Túl sok a szemétkocka.

Pár bug is akadt :
-Az "L" alakzatot megfelelően forgatva ki lehet szorítani a pályáról.Majd küldök egy screenshotot.
-Ha jön egy új elem és mondjuk még csak a pálya közepén van,addig ne randomozzon újat mert akkor az előtte levőt már nem lehet tovább irányítani.Ergo :Amíg az elem teljesen le nem ér addig ne adjon újat.

No de mondjak valami pozitívat is :Első játéknak nagyon jó ! Én örültem volna ha az első dbp-s játékom ilyen...

Ja és Latka X-treme mint fejlesztőeszköz...nemsemmi


Igen, ezekről a bugokról tudok, csak lusta voltam kijavítani, mikor forgatok egy elemet, ellenőrzi hogy ütközik-e valamivel, ha pl bal fallal ütközik jobbra tolja, így működik ha 1 elem ütközik csak, de nem, ha több, mert a jobbramozgat function ha mozgatás után ütközik, visszatolja.
Kijavíthatom ha nagy rá a kereslet, de mivel ritkán fordult elő(általában középen leforgatja az ember), így gondoltam, áh... XD
Sőt, minden bizonnyal lesz olyan bug mikor törlődik a sor(ja igen itt van késés, amikor betelik a sor, nem fogja kitörölni, csak mikor a következő földet ér, de ezt sem javítottam ki, mert nem 'gémbréking' ) és marad pár üres hely, aminek nem kellene.. Ez amiatt van, mert szemét és építőkockák külön mozgató functionnel rendelkeznek, így külön sorrendben mennek lejjebb, és itt lehet vmi gixxer.. Ezt kijavítaám, de egyrészt a játék jellege miatt(collisionre épül minden) nemtudom hogy kéne, másrészt a 'káoszt okozó' -számomra pozitív- jellege miatt eztis nem bug, fííícsör címkével láttam el.
Amikor jön 1 új elem és nem lehet már irányítani az nem bug, hanem fíííícsör , eredetileg nemis volt számláló, csak space gombra reagált, csak így próbáltam gyorsítani a dolgon, hogy ne legyen annyira unalmas, mivel sztemis túl nagy lett a mező és uncsi... Viszooont, ha elmennél 50-60 percig, akkor garantálom már nem lenne uncsi, úgy 30 percnél indul be az élet.
Mondjuk ha sokakat nagyon zavar, akkor akár választhatóvá is tehetem a dolgot, azaz vagy van számláló, vagy csak spacere indul, de hidd el úgy még uncsibb lenne

Teszteltem párszor, és mindig arra jutottam, hogy túl unalmas, ezért fokozatosan mindig próbáltam úgy 'tweakelni', hogy gyorsabban jöjjenek a dolgok, kicsit felpörgetni, ezért eredetileg tovább pörgött a kocka(for 0->800), mostmár csak kicsit(for 0->200), így drasztikusan gyorsult, és nem kell várni mindig, hogy felpörögjön.

Most ami aggaszt az az, hogy eleve túl sok L választódik, 40 perc+ -tól pedig folyamatosan ugyanaz, pl csak Z, vagy csak 'dobogó', stb...
A mostani kockaforgatási algoritmus:
Kód:
XROTATE OBJECT 8,OBJECT ANGLE X(8) + x# / 25
YROTATE OBJECT 8,OBJECT ANGLE Y(8) + 1+ x# /50

X ciklusonként nő 1el. Ehelyett kéne vmi más, mert túl sok az L
Z tengelyen nem akarok forgatni, mert elforgatott szögek alapján számítom ki, hogy melyik oldala van a kockának elöl a megállásnál(ilyen szögtartománykombináció, pl X=0-45, és Y=0-45 az a kék 'dobogó', stb) és Z az túlbonyolítaná a dolgot..

Valamint ha tudnátok ajánlani vmi jókis shadert a nagy kockákra(vagy a kicsikre is) akkor azt elfogadnám Ilyen glow effekt szerűségre gondoltam, nvidia shader librarybe van egy csomó, de dark shaderbe egyszerűen ha berakom eltűnik a modell cakkumpakk, gondolom DBP nem tmogatja az újabb shader modelleket. Néztem DBP fórumon is, meg még pár helyen, de nem nagyon találtam olyat ami jó lenne

További bugreportokat szivesen várom(bár legtöbbet ismerem, csak lusta vok leírni ide, nemhogy kijavítani ), vagy ha van ötletetek a gameplay módosítására akkor azt is.
Egyébként azért felfüggesztett, mert bár még raknék bele shadert, meg vmi szebb hátteret, vagy mezőt, illetve szebb építokockákat, de ezek bizonytalanok, ezektől eltekintve késznek tekintendő, illetve RC verzió..

Edit: Latka segédeszköz, ő csinálta azt a szép kockát ezúton köszönjük neki
Én nagyon nem értek se a modellezéshez, se a texturázáshoz Meg ezek a flancos shaderek, meg mipmapek, meg ambient occlusion meg miegymás, én még a voodoo hőskorszakában élek, van mit tanulnom XD
Szemétkockák arányán sztemis változtatni kéne, most 10 secenként jön 1, és 2 secenként mozog le, mondjuk 20 secenként jön, és ugyanúgy 2 secenként menjen le?

Ezt a hozzászólást FischiPiSti módosította (2009.05.29 12:22 GMT+1 óra, ---)

   
Latka X-treme - Törzstag | 311 hsz       Online status #111369   2009.05.27 23:36 GMT+1 óra  
Dookle
Ja és Latka X-treme mint fejlesztőeszköz...nemsemmi


és azt is torrentről szedte
   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #111368   2009.05.27 18:10 GMT+1 óra  
He he Egész szép lett... Bár az első 15 perc után elég unalmas mert túl kicsik az elemek igy 10 perc kell hogy kirakj egy sort.Továbbá az elem - szemétkocka arány sztem nem jó.Túl sok a szemétkocka.

Pár bug is akadt :
-Az "L" alakzatot megfelelően forgatva ki lehet szorítani a pályáról.Majd küldök egy screenshotot.
-Ha jön egy új elem és mondjuk még csak a pálya közepén van,addig ne randomozzon újat mert akkor az előtte levőt már nem lehet tovább irányítani.Ergo :Amíg az elem teljesen le nem ér addig ne adjon újat.

No de mondjak valami pozitívat is :Első játéknak nagyon jó ! Én örültem volna ha az első dbp-s játékom ilyen...

Ja és Latka X-treme mint fejlesztőeszköz...nemsemmi

Ezt a hozzászólást Dookle módosította (2009.05.27 18:22 GMT+1 óra, ---)
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
FischiPiSti - Tag | 24 hsz       Online status #111362   2009.05.27 14:57 GMT+1 óra  
FischiPiSti: Tetris Evo

   
> 1 <