játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5512
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491

Smashed Potatoes
Potatoes with guns!
Kategória: 2D, deathmatch, platform shooter
A projectről:
A Smashed Potatoes egy 2D-s, deathmatch, platform shooter.
Játékmenetében talán a Smash Bros. sorozathoz tudnám hasonlítani (a hasonló név egyébként a véletlen műve, a név előbb volt meg mint maga a játék).
A cél igen egyszerű: likvidálni a többi játékost és elkerülni, hogy ők tegyék ugyanezt velünk.

A játékosoknál egyszerre csak egy fegyver lehet, és csak akkor vehetnek fel másikat, ha elfogyott a lőszerük.
Tovább nehezíti a dolgot, hogy egyszerre csak egy lőszeres doboz van a pályán, így további taktikázási lehetőséget adva a játékosoknak.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Godot Engine;
Inkscape, GIMP, Audacity
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2019. 08. 18.
2019. vége
Beküldve:
2019.11.12 03:46
Fejlesztő:
sztrovacsek (1 fő)
Elérhetőség:
Tagok:
beküldő: majoros
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 75%

Képek - Smashed Potatoes

2019.11.30. 12:43

2019.11.20. 12:23

2019.11.13. 02:48

Hozzászólások - Smashed Potatoes
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212875   2019.12.05 16:23 GMT+1 óra  
bug: ha az elsot editalod, a masodik nem random, hanem ugyanaz mint az elso.
Ez valójában nem bug, csak azért dobja fel sokszor ugyanazt másodszorra, mert egyelőre csak 1-2 dolog közül tud választani, de a randomgenerálás az rendben lefut. Jön majd több cucc, akkor már remélhetőleg ez nem fog előfordulni.

1-2 percen kivul hosszabb ido nem volt valaszthato, nekunk kicsit rovid volt a 2, de nem baj, hogy ez az opcio is van.
Igeeen... ezt direkt hagytam ilyen rövidre a demóban, hogy ez is motiváljon majd a teljes verzió beszerzésére. Hmm... lehet, hogy kiveszem ezt a részt amíg fejlesztés alatt van, aztán ha kész akkor visszateszem a végleges demóba.

A fegyveres ugras sztem meg mindig lehetne magasabb, ezen a palyan zavaro, hogy ki kell centizni, hogy a sutore felugorj.
Oké, még erősebbre vettem, bár nekem már az előzővel is simán ment . (Persze lehet, hogy azért mert már több órám van benne... )

A langszoro atom op, ha sikerul kozelmenni. A frontalis tamadasnal teljesen mindegy kinek mennyi hpja volt elotte, mindketten meghalunk.
Ez viszont igaz, gyengítettem rajta. Nehéz balanszolni mert csak közelre hatásos, így muszály erősebbnek lennie mint a lőfegyvereknek.

Score screen jo, a jatekos sorszama mellett ottlehetne az avatarja is. Nevet is jo lenne, ha lehetne megadni.
Jó ötlet, felírtam.

Ami lehetne meg tovabbi feature, hogy ha letelt a meccs, lehessen rematch-t nyomni es akkor nem kell ujra setupolni a palyat meg krumplikat.
Ezt is felírtam, köszi.

Ha jol lattam krumpli robbanas particle is bekerult, az is jol nez ki, de majd lehet latvanyosabb
Azok eddig is benne voltak, csak most feljebb vettem a krumpliszósz átlátszóságát, ezért feltűnőbbek, a gore részén még nem kezdtem el dolgozni...


Egyébként az időlassítást szoktátok használni, vagy nem is tudtátok, hogy van?
Tudom, hogy a játékban egyelőre nincs semmi utalás rá, hogy van ilyen, de a játékadatlapon szerepel (amit senki nem olvas el...)
Ez a funkció még a fejlesztés legelején került bele, akkor még jó ötletnek tűnt, de lehet, hogy kiveszem, ha nem ad hozzá semmit a játékmenethez. Egyelőre több vele a baj mint amennyi haszna lehetne...
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212872   2019.12.04 09:20 GMT+1 óra  
Na, kiprobaltuk ez is, bar egyelore csak roviden.
Tetszenek a valtozasok, az is, hogy jo random generalja a skineket, de
bug: ha az elsot editalod, a masodik nem random, hanem ugyanaz mint az elso.

1-2 percen kivul hosszabb ido nem volt valaszthato, nekunk kicsit rovid volt a 2, de nem baj, hogy ez az opcio is van.

A fegyveres ugras sztem meg mindig lehetne magasabb, ezen a palyan zavaro, hogy ki kell centizni, hogy a sutore felugorj.

A langszoro atom op, ha sikerul kozelmenni. A frontalis tamadasnal teljesen mindegy kinek mennyi hpja volt elotte, mindketten meghalunk.

Score screen jo, a jatekos sorszama mellett ottlehetne az avatarja is. Nevet is jo lenne, ha lehetne megadni.

Ami lehetne meg tovabbi feature, hogy ha letelt a meccs, lehessen rematch-t nyomni es akkor nem kell ujra setupolni a palyat meg krumplikat.

Ha jol lattam krumpli robbanas particle is bekerult, az is jol nez ki, de majd lehet latvanyosabb

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212869   2019.11.30 20:43 GMT+1 óra  
Került fel új verzió:

- Bekerült egy egyszerű karakterszerkesztő
- Kicsit bütyköltem a menürendszerrel
- Most már meghatározott ideig tartanak a meccsek és van egy endscreen is

A menü grafika természetesen nem végleges, és a karakterszerkesztőben lévő cuccok is csak gyorsan össze lettek dobva.
   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212865   2019.11.29 13:00 GMT+1 óra  
Ez egyébként rajta van a listámon...
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212864   2019.11.29 08:35 GMT+1 óra  
Ok, varom.
Amugy eszebe jutott meg egy extra feature. Ultra gore mode. A krumplikbol nem csak szosz lesz, hanem darabokra robbannak, meg "vereznek". Minden maradek perzisztens, es fizikalilag modellezett rigidbody (mondjuk). Igy aztan el lehet bennuk akadni, el lehet tolni, meg gyulik lenn a palya aljaban a sok hulla.

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212863   2019.11.28 13:38 GMT+1 óra  
Ha minden jól megy, szombaton lesz fenn új verzió.

Ezek az extra featurök tetszenek, a mostani demóban valószínűleg nem lesznek benne, de a következőben majd beleásom magam a témába.

Lesz több pálya meg zene is, de előbb magát a játékmenetet akarom valamennyire véglegesíteni.

"Eddig mindenki szerette, van olyan haverom aki el is kerte. Odaadtam neki kislemezen."
Aztahűha! Örülök!
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212862   2019.11.27 07:16 GMT+1 óra  
Szolj megint, ha lesz release.
Amugy kitapasztaltuk, hogy ha dupla ugras kozben losz, akkor a flamethrower csinal egy tuzkereket, az jo feature. Lehetne ezekre epitkezni, hogy latvanyosabb legyen a jatek.
Meg extra heroic feature-ok: pl ha valaki ropteben robbantasz fel raketaval arra lehetne valami bemondas, vagy ilyesmi.

Plusz tobb palya. Tobb zene
Eddig mindenki szerette, van olyan haverom aki el is kerte. Odaadtam neki kislemezen.

Ja: dupla keyboard sztem nem gyakori, de pl irodaban, ahol dokkolt laptopokkal jatszanak, elofordulhat

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212855   2019.11.21 14:34 GMT+1 óra  
Ja igen, a hasonló krumplik. Készül a karakterszerkesztő. Lehet majd sapikat, szemüvegeket meg bajszokat rájuk aggatni + a színekkel variálni.
   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212854   2019.11.21 14:31 GMT+1 óra  
Fel lehet ugrani egyébként, de valóban elég nehéz. Kicsit finomítottam rajta.

A rakétás collision bugot én nem tudtam reprodukálni. Nem lehet, hogy az történt, hogy akire lőttél az még a sebezhetetelenség állapotában volt?
Ezt is jobban ki kéne emelnem, valóban, mert ha a trutyi mögött vannak, akkor szinte lehetetlen megkülönböztetni, hogy melyik állapotban vannak.

A szósznak majd kicsit emelem az átlátszóságát és lejjebb veszem az eltűnési idejét.

Gamepad support van most is, egyelőre 2 főig.
Az a része viszont még nincs megoldva, hogy a játékos válassza ki, hogy mivel akar irányítani: ha egy kontroller van bedugva, az mindig az 1-es játékost fogja irányítani (de a WASD is ugyanúgy azt fogja irányítani továbbra is). Ha ezt megoldottam utána hozzáadom a 3-4 játékos módot is. (Hmm... közben eszembe is jutott egy megoldás rá, majd meglátom, hogy működik-e...)

Két billentyűzettel még nem játszottam sose, ez menyire gyakori?
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212853   2019.11.21 13:32 GMT+1 óra  
Kiprobaltuk.
A kisebb ugras szemet szurt, mert fegyverrel nem lehet felugrani a sutonel. Ez nekem nem tetszett, sztem jobb volt a masik.
A raketa neha mintha nem triggerelt volna a collisiont... Legalabbis nem tunt fel a sebzes.

A frages bug fixalasa jonak tunik, nem tunt fel, hogy tovabbra is ugy lenne.
Invulnerability is jo lett.
A megakadas is megjavult.
A menut meg nem neztem meg reszletesen, de jo, hogy lett.

Ami kicsit zavaro volt (munkatarsakkal toltuk, szoval progosebb volt), hogy a krumpliszosz elegge gyorsan akkumulalodott, es nehezen volt lathato mogotte mi tortenik.
A krumplik is meg mindig eleg hasonloak, neha nem tudni ki kicsoda.

Amugy hajra! Meg mindig nagyon adja.
Gamepad support majd lehetne 1 screenes multihoz 4 szemelyig Vagy plusz gombokat allokalni a keyboardon 3. 4. playernek, hogy 2 keyboarddal lehessen jatszani.

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212851   2019.11.21 10:21 GMT+1 óra  
Azt még meg kell tanulnom írni...

Annyi változás van egyébként az előzőhöz képest, hogy

    - tettem bele egy egyszerű menüt

    - bekerült a lokalizáció támogatása

    - 6 nyelv érhető el, köztük a magyar

    - kicsit módosítottam a grafikán 1-2 helyen

    - a kijelző, néha hibásan írta ki az értékeket, valamint a particle effectek is beragadtak néha; ezeket javítottam

    - csináltam néhány optimalizálást a motorháztető alatt, elvileg most már nem kéne beakadnia

    - miután egy krumpli felrobbant hosszabb ideig marad sebezhetetlen (3mp)

    - akinél fegyver van az kicsit lassabban mozog és kisebbet ugrik
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212849   2019.11.21 08:55 GMT+1 óra  
zsir. mi a release notes?

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212845   2019.11.20 20:23 GMT+1 óra  
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212835   2019.11.18 15:33 GMT+1 óra  
A modern C++ támogatás elvileg a 4.0-ban jön (a Vulkannal együtt). Tény, hogy nem ez a legjobb Engine a piacon, de nekem nagyon tetszik, és a közösség is nagyon jó.

Ha minden igaz, akkor szerdán töltök majd fel új buildet.
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212834   2019.11.18 07:58 GMT+1 óra  
rendben. Ha lesz uj build, szolj es kiprobaljuk.
Amugy a godot-tal az a legfobb bajom, hogy egy csomo minden alapveto es szabvanyos dolgot ujraimplementaltak ugy, hogy semmi ertelme nincs imo.
ez kapasbol lehetetlenne teszi a modern c++ tamogatasat is. legalabbis megneheziti. az unreal engine-nel vagyok a leginkabb kibekulve, de ha nem csak a bitvadaszathoz ertettek volna a fejlesztoi, az is jobb lehetett volna.
majd egyszer megcsinalom a "the maintainable game engine"-t talan

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212833   2019.11.17 14:29 GMT+1 óra  
Köszi, de egyelőre próbálom egyedül megtalálni, én így szeretek tanulni...

Senki sem tökéletes, én például a Unitytől vagyok rosszul, de végülis nem az enginetől lesz jó egy játék...
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212832   2019.11.17 11:53 GMT+1 óra  
ha gondolod besegitek. bar nem tetszik a godot, es nem is hasznaltam, de hatha tobb szem tobbet lat alapon meglesz a bug.
btw sztem kulon feature, hogy hot seat a jatek es nem pedig network multi

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212831   2019.11.16 14:52 GMT+1 óra  
Köszi a visszajelzést!

1. Igen, a fegyvereknek még nem adtam collision boxot, azért lógnak át mindenen, így fordulhat elő, hogy a másik karakter mögött jön létre a lövedék. A következő verzióban javítva lesz.
2. Ezt tapasztaltam én is, megmodnom őszintén, egyelőre fogalmam sincs miért csinálja, de rajta vagyok az ügyön.

Respawn után van egy rövid sebezhetetlenségi időszak, az feljebb emelem, hátha segít.

Úgy tervezem, hogy 2-4 játékos között lehessen választani, csak még nincs kész a menü.


Örülök, hogy tetszik, igyekszem balanszolni, csak az a baj, hogy egyedül dolgozom rajta, és mivel (egyelőre) csak helyi multiplayer, így ritkán tudom tesztelni másokkal ezért is örülök minden visszajelzésnek.
(Így utólag belegondolva nem a legjobb ötlet volt egy multira kihegyezett játéknak egyedül nekiállni... )
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212830   2019.11.15 18:39 GMT+1 óra  
kiprobaltam a gyerekekkel. mindenkinek nagyon tetszett, persze ebben az is benne volt, hogy hagytam oket nyerni
2. bug:
1. ha kozvetlenul a masik mellett allsz, a fegyverek nem sebeznek
2. neha "bekad" foleg respawnnal

emellett valszeg ha valaki meghal, akkor elofordulhat, hogy nem fog tudni fegyverhez jutni mert konnyen megoli akinek van.

viszont rohadt hangulatos, sztem idealis party filler jatek. akar 2+ jatekos is lehetne, szoval ha ki tudod balanszolni, jo szorakozas lesz

   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212823   2019.11.14 07:07 GMT+1 óra  
megy a makkos verzio nalam. sajna ahogy nezem multi, de majd este kiprobalom nem egyedul. amugy az iranyitas jonak tunik

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212819   2019.11.13 20:07 GMT+1 óra  
Töltöttem fel asztali verziókat: Win, Linux, Mac
   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212806   2019.11.13 11:55 GMT+1 óra  
Érdekes, nem tudom mi lehet a baj, nálam Linuxon nem csinál ilyeneket. Remélem az asztali verzió működni fog.
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212804   2019.11.13 11:31 GMT+1 óra  
sot az eltabolas sem kell hozza. ahogy elindult webgl context lost
ezt a chrome-ot hasznalom: 78.0.3904.97

   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212803   2019.11.13 11:30 GMT+1 óra  
brave-bol ez: Cannot read property 'length' of null
chrome bol bejott, de mikor eltaboltam: WebGL context lost, please reload the page

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212800   2019.11.13 11:17 GMT+1 óra  
Más böngészőben esetleg? Firefoxot említették mások is, de Chromiumról pl. még nem panaszkodtak.

Csinálok akkor egy maces buildet is, de azt nem tudom ellenőrizni, hogy működik-e, mert nincs semmilyen Apple cuccom.
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212799   2019.11.13 10:59 GMT+1 óra  
macos14 firefox, a masik jatekod sem ment, ugyanezzel a hibaval, szoval lehet valami altalanos issue

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212798   2019.11.13 10:45 GMT+1 óra  
Idézet
zeller :
nemindu lel sajna a demo

abort(114). Build with -s ASSERTIONS=1 for more info.



Milyen böngészőt, használsz?
Teszek fel ma este Windows és Linux verziót, mert már más is panszkodott.
Nálam érdekes módon simán megy...
   
zeller - Törzstag | 507 hsz       Online status #212794   2019.11.13 08:20 GMT+1 óra  
nemindu lel sajna a demo

abort(114). Build with -s ASSERTIONS=1 for more info.

   
majoros - Tag | 26 hsz       Online status #212788   2019.11.12 11:46 GMT+1 óra  
> 1 <