játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

PlanetX for Silverlight
PlanetX
Kategória: RTS
A projectről:
PlanetX - űrben játszódó stratégiai játék. A cél: elfoglalni az összes ellenséges (piros) bolygót. Bal gombbal lehet kijelölni a saját bolygónkat, jobb gombbal lehet támadást indítani. Az egérgörgővel lehet szabályozni, hogy a kijelölt bolygón található flotta hány százalékát akarjuk támadásra küldeni.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Visual Web Developer 2010;
Audacity, SFXR, Paint Shop Pro, GIMP
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2011.07.09.
2011.08.31
Beküldve:
2011.07.26 06:50
Fejlesztő:
Tumuslak Vorvahes Team (2 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: kapitany@lidercfeny.hu
Tagok:
beküldő: Kapitany
regisztrált tagok: Samuraj, krees



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - PlanetX for Silverlight
Még újabb verzió krees grafikájával
Még újabb verzió krees grafikájával
2011.08.03. 13:55
Újabb verzió krees hud grafikájával
Újabb verzió krees hud grafikájával
2011.07.27. 04:36
Kép a játékból
Kép a játékból
2011.07.26. 11:50

Fejlesztési napló - PlanetX for Silverlight
Kapitany 2011.08.11. 11:44
V1.15.01 2011.08.11.:

Stabil változat, már nem nagyon tervezek további módosításokat
Kapitany 2011.08.03. 13:41
V1.14.02 2011.08.03.:

- felvettem a Credits listába Grumbel-t (OpenGameArt), aki az arcképeket rajzolta
- a program kijelzi a játékidőt
Kapitany 2011.08.03. 06:53
V1.14.01 2011.08.03.:

- a semleges bolygók sárga színűek
- a hard fokozaton 3 véletlenszerűen kiválasztott bolygóval kezd a gép
- a hard fokozaton egy kicsit gyorsabb az ellenség
- a menüben sárga színű a kiválasztott nehézségi fokozat
Kapitany 2011.08.02. 06:52
V1.12.01 2011.08.02.:

- beépítettem az új grafikai elemeket (háttérkép, bolygók, menük)
- van Easy, Normal és Hard fokozat, bár ebből csak az Easy és a Normal között van lényeges különbség
Kapitany 2011.07.28. 03:49
V1.10.01 2011.07.28.:

- más bolygóméret a termelékenység függvényében
- a flották egy kicsit gyorsabban mozognak, a termelés egy kicsit lassabb lett
- a bolygók közötti útvonalat is megjeleníti a program (az EDGES menüponttal lehet szabályozni)
Kapitany 2011.07.27. 12:13
V1.09.02 2011.02.27.:

- ha a játékos nyer, akkor Victory felirat fogadja
- forrás közzététele
Kapitany 2011.07.27. 04:37
V1.09.01 2011.07.27.

- beépítettem krees hud grafikáját a programba
- felvettem krees-t a Credits listába
Kapitany 2011.07.26. 11:52
V1.08 2011.07.26.:

- volt néhány bugfix (az egérgörgő nem görgeti a böngésző ablakát)
- ha túl távoli bolygóra kattintunk, akkor prüttyög a program

Hozzászólások - PlanetX for Silverlight
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #159204   2011.08.11 19:45 GMT+1 óra  
A mai napon úgy döntöttem, hogy egyelőre nem fejlesztem tovább a PlanetX-et. Köszönöm mindenkinek az ötleteket és a tesztelést. Külön köszönöm krees-nek, hogy elkészítette a játék grafikáját.
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158508   2011.08.05 12:06 GMT+1 óra  
A CodePlex-en is létrehoztam egy oldalt a játéknak, ahol le lehet tölteni az aktuális forráskódot:

http://planetx.codeplex.com/
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158375   2011.08.04 11:01 GMT+1 óra  
Az UI többségében grafikával van megoldva. Először XAML-lal próbálkoztam, de aztán krees rajzolt hozzá egy hátteret, ami messze jobban néz ki, mint amit én tudtam készíteni.

A screenshotoknál a legrégebbi kép a XAML-s verziót mutatja, a többi már a grafikával van megoldva.

Egyébként ha érdekel, a program aktuális forrása innen letölthető:

http://games.lidercfeny.hu/planetx/planetx.zip
   
kooow - Tag | 71 hsz       Online status #158372   2011.08.04 10:28 GMT+1 óra  
Jó látni, hogy más is foglalkozik silverlight-os játékkal (én is csak most egy időre inaktív vagyok). Gondolom az UI-t azt grafikával oldottad meg, nem XAML-el.
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158307   2011.08.03 21:52 GMT+1 óra  
Sikerült a csapattag hozzáadása :-) Köszi, Bacce :-)
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158301   2011.08.03 21:42 GMT+1 óra  
Ma este megint fejlesztettem: a program most már a játékidőt is kijelzi.

Tök jó, hogy ennyi hasznos tippet adtok :-)
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158270   2011.08.03 20:23 GMT+1 óra  
Én a böngésző frissítőgombjával szoktam frissíteni fejlesztés közben, nekem jól működött.
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158251   2011.08.03 15:43 GMT+1 óra  
SilverLight appot hogyan kell reloadolni? Hiába nyomom F5 meg CTRL+F5, nem frissíti a böngésző, egy másikból tudtam csak kipróbálni az újat..
Azt már nem is merem mondani, hogy most meg a sárga bolygón a fehér szám nehezen olvasható.. Az új hard fokozat már nehezebb, 10-ből csak 7-et nyertem meg.
Lehetne ez az artist verseny, hogy a PlanetX-hez kell contentet gyártani..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158243   2011.08.03 14:55 GMT+1 óra  
Ma is módosítottam a programon:

- a semleges bolygók sárga színűek; szerintem így már jól meg lehet őket különböztetni
- a hard fokozaton 3 véletlenszerűen kiválasztott bolygóval kezd a gép
- a hard fokozaton egy kicsit gyorsabb az ellenség
- a menüben sárga színű a kiválasztott nehézségi fokozat

A többjátékos verziót elvileg meg lehetne írni, csak ahhoz szerintem kellene egy szerver, ami nekem sajnos nem áll rendelkezésre...
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158242   2011.08.03 14:55 GMT+1 óra  
Idézet
HomeGnome :
Idézet
DMG :
Igaz, ha rajtam múlna egy ilyen egyszerű játékól Imperium Galactica lenne előbb utóbb.


Jobban mondva: "egy ilyen egyszerű játékól Imperium Galactica SEM lenne előbb utóbb", mert annyi mindent akarnál beletuszkolni, hogy sose készülnél el vele.



Ott a pont, de már hat a kezelés, gyógyulok.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #158233   2011.08.03 13:51 GMT+1 óra  
Vagy mivel igazából nem változik attól a bolygó kinézete ha azt elfoglalják így logikusabb lenne sztem ha a keret színe változna.


Kapitány: a plusz jeles hozzáadás meg a listából kikeresés úgy néz ki nem működik, de a mostani csapattag mellé vesszővel oda lehet írni, azt elmenti az oldal, így lehet nem regisztrált embereket is csapattagnak bejelölni.

Ezt a hozzászólást Bacce módosította (2011.08.03 13:57 GMT+1 óra, ---)
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158229   2011.08.03 13:38 GMT+1 óra  
Szerintetek krees-t miért nem tudom felvenni a tagok listájába? Hiába próbálom rögzíteni, sosem történik meg az adatmódosítás.
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158226   2011.08.03 13:08 GMT+1 óra  

Tessék, sárga.

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #158222   2011.08.03 12:38 GMT+1 óra  


Most már sárga Remélem jó lesz, de ha még mindig nem, akkor szólj
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158217   2011.08.03 11:56 GMT+1 óra  
1. Nekem fontos az építő kritika, így lehet jó indie játékot fejleszteni :-) Igyekszem majd átnézni az összes ötletet, és amit lehet, beletenni a játékba.

2. A bolygó tényleg lehet, hogy jobban nézne ki sárgán :-)
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158210   2011.08.03 11:33 GMT+1 óra  
Idézet
DMG :
Igaz, ha rajtam múlna egy ilyen egyszerű játékól Imperium Galactica lenne előbb utóbb.


Jobban mondva: "egy ilyen egyszerű játékól Imperium Galactica SEM lenne előbb utóbb", mert annyi mindent akarnál beletuszkolni, hogy sose készülnél el vele.

@krees: tényleg, minek az az árnyék?

Az első silverlight-os verziót még nem néztem, mert lusta voltam felinstallálni , de a kép alapján gyönyörűen meg lehet különböztetni a bolygókat (kék/sárga/piros). Na most ebből hogy sikerült kettőt tök egyforma zöldre átfesteni?


u.i.: most csak azért kötexem, mert valaki azt mondta, hogy én csak fikázni tudom a projekteket, és hát meg kell felelnem az elvárásoknak..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #158208   2011.08.03 11:19 GMT+1 óra  
Idézet
Bacce :
Krees:Az az árnyék vagy mi az minek? Jólvan, kicsiben úgy sem látszik, főleg sötét háttér előtt, csak kötexxem.



Rám jellemző frappáns válasz: "mermérne"?
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #158206   2011.08.03 11:17 GMT+1 óra  
HG: én azt csinálom hogy kezdésnél hagyok neki egy kis idő előnyt.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158204   2011.08.03 11:14 GMT+1 óra  
Igazából lehetne egy plusz konfig képernyő, ahol finomhangolhatjuk a MI-t mint egy skirmish-ben, esetleg lehetne több MI amik akár egymást is támadhatják, vagy lehetnek szakszervezeti tagok, és csak ránk támadnak. Ott be lehetne állítani, hog yki mennyi bolygóval kezd, vagy hogy milyen gyorsan termeli a hajókat. stb...

Igaz, ha rajtam múlna egy ilyen egyszerű játékól Imperium Galactica lenne előbb utóbb.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158201   2011.08.03 11:05 GMT+1 óra  
Nekem az is jó első körben, ha a gép 3 bolygóval kezd, úgy kiegyenlítettebb lenne a küzdelem.

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158200   2011.08.03 10:46 GMT+1 óra  
Multi az harcos lehet SilverLight-ban, vagy megoldható?
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #158199   2011.08.03 10:43 GMT+1 óra  
Krees:Az az árnyék vagy mi az minek? Jólvan, kicsiben úgy sem látszik, főleg sötét háttér előtt, csak kötexxem.
HG:írta hogy a hard-on még dolgozik.

Többjátékos módot a népnek és akkor nem kell bíbelődni az MI-vel.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #158192   2011.08.03 08:28 GMT+1 óra  


Remélem, ezzel jobb lesz, de ha kell, akkor teljesen újra rajzolom,csak szóljatok.

Ezt a hozzászólást Bacce módosította (2011.08.03 10:50 GMT+1 óra, ---)
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158187   2011.08.03 06:10 GMT+1 óra  
Már a régi verzió is tetszett, de ez is nagyon klassz lett!
Még annyit csináljatok meg feltétlenül, hogy a saját és a semleges bolygókat meg lehessen különböztetni, mert most szinte teljesen egyformák, illetve még a menüben a nehézségi fokozat is olvashatatlan a sötétzöld színnel.. Ja, és jöhetne egy extrém hard fokozat is, mert a gépnek esélye sincs ellenem, eddig 10 meccsből egyet sem veszítettem..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158133   2011.08.02 19:01 GMT+1 óra  
A semleges bolygó és a saját bolygó közt nem sok különbség van, azt hittem az elején, hogy több bolygóval indulok.

De a többi szempontból fasza az új grafika.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158128   2011.08.02 18:44 GMT+1 óra  
1. Azt a PlanetX-et is mi írtuk Samurajjal, csak az delphis verzió volt :-)

2. krees: nem lehet, hogy a cache-ben maradt valami régebbi verzió? Én most megnéztem, és a bolygók, a háttér és a menük is az új grafikával jelennek meg.
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #158126   2011.08.02 18:40 GMT+1 óra  
De ebben a linkben benn sincs az újítás grafika részről, csak a HUD
   
4Bit - Tag | 548 hsz       Online status #158122   2011.08.02 16:56 GMT+1 óra  
Nem néz ki rosszul, de ha jól emlékszem, már valahol máshol láttam a PlanetX-et a portálon... amúgy elsőre szép kis grafikát hoztál össze, grat hozzá krees!
Úgy álljunk meg az életben, akár a sziklaszírt a tengerben; ne engedjük, hogy a szüntelen hullámverés megingasson bennünket.
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158118   2011.08.02 14:58 GMT+1 óra  
krees: Köszönöm a grafikát, beépítettem a programba. Nekem tetszik, esetleg azt lehetne megnézni, hogy a saját és a semleges bolygók jól megkülönböztethetőek-e. A keret pedig szerintem így, hogy látszik az egész grafika, jól néz ki :-)

Bacce: köszi a tippeket :-) A vonalakat azért tettem bele, mert volt olyan játékos, aki a gyenge monitorán nem látta rendesen a kört. Az EDGES menüponttal lehet szabályozni, hogy mennyi látsszon a vonalakból. A többi dolgot majd megnézem :-)

Most építettem bele nehézségi fokozatot, bár ebből csak az Easy az érdekes, amellyel könnyen ki lehet próbálni a játékot. A Hardon még dolgozni kell.

A legújabb verzió elérhetősége továbbra is:

http://games.lidercfeny.hu/jatek.php?jatek_id=9
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #158112   2011.08.02 14:08 GMT+1 óra  
A vonalaknak szvsz túl sok értelme nincs, a körökből jól látni hogy hova mehet az ember.
Szerk: na jó, olyan bolygóknál amik nem az enyémek ott jól jön.
A görgős százalék megadás talán úgy működhetne ha nem csak egy kis számmal lenne írva hogy mi az aktuális, inkább valami nagy csík a képernyő oldalán amire nem kell "ránézni" hogy lássa az ember ha változtatni kell rajta.
Egyre jobb, így tovább... és várom a nehezebb ellenfelet, esetleg ugyan ezt több bolygóval.
Szerk2:Esetleg azt ki lehetne írni mennyi idő volt letolni az ellent.
Nem tudom tervben van-e hogy reptében az űrhajóknak új parancsot adni, esetleg egymást is képesek lehetnének támadni, meg jó lenne ha rá lenne írva a gépre mennyi a "legénység". Most már tényleg nincs több hozzászólni valóm.

Ezt a hozzászólást Bacce módosította (2011.08.02 14:33 GMT+1 óra, ---)
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #158078   2011.08.02 08:21 GMT+1 óra  
Javítom a grafikákat és passzolom is

http://www.multiupload.com/LBNJCZ9STT

A széle dolog nem egészen volt tiszta,de remélem a többi használható

Ezt a hozzászólást krees módosította (2011.08.02 09:27 GMT+1 óra, ---)
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158075   2011.08.02 07:40 GMT+1 óra  
Megnézem, hátha van valami mouse driver a gépen, azok szoktak még bezavarni, a hülye multimédiás szarjaikkal, de pont ezért le is szoktam takarítani, szóval szerintem nincs fent.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158074   2011.08.02 07:11 GMT+1 óra  
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158073   2011.08.02 06:32 GMT+1 óra  
Kipróbáltam az egérgörgős dolgot IE9-ben, nekem rendben működött. Nem tudom, mi lehet nálad a probléma oka, ui. semmi trükközést nem használtam a programban, csak a Silverlight beépített eseményét.
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #158071   2011.08.02 04:56 GMT+1 óra  
1. Megkaptam, köszönöm! Egy része már be van építve a programba, bár a képméretekkel van még egy-két kisebb probléma. Ezeket majd hamarosan leírom.

2. Az egérgörgős dolgot majd megnézem IE9 alatt.
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158001   2011.08.01 19:31 GMT+1 óra  
Írni írja, de nekem IE9-ben nem sikerült feljebb tornásznom.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #157997   2011.08.01 19:10 GMT+1 óra  
Pedig működik, alul írja, hány %ot küld.

Kapitány, megkaptad a grafikákat?
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #157990   2011.08.01 18:47 GMT+1 óra  
Jóféle, érdekes a játékmenet. tetszik az egyszerüsége.


EDIT: Jut eszembe, nekem ez az egér görgős dolog nem akart működni.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #157776   2011.07.30 20:52 GMT+1 óra  
Ha gondolod, akár küldheted is a grafikát :-) Nekem tetszik!
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #157567   2011.07.29 20:07 GMT+1 óra  
Meghagytam xcfben, a creditsnek is ezt a stílust szántam, csak Credits felirattal, a nehézségi fokozat is maradhat ugyanez, csak gondoltam, előtte megmutatom. A logo is megvan külön.
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #157566   2011.07.29 20:02 GMT+1 óra  
Szerintem nagyon jól néz ki :-)

A menü még lehet, hogy bővülni fog a nehézségi fokozatokkal, de gondolom, ez nem okoz problémát.
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #157565   2011.07.29 19:57 GMT+1 óra  
Akkor nem szóltam Én közben kicsit rajzolgattam, bár nem tudom, ez-e az a stílus, amit ti elképzeltetek neki,de a menünek készítettem egy hátteret:
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #157532   2011.07.29 12:14 GMT+1 óra  
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #157518   2011.07.29 06:04 GMT+1 óra  
Ez feature

Úgy képzeltem el a dolgot, hogy ha egy flottát küldök egy bolygóra, akkor a hajók elférnek körülötte, viszont a hajógyár már nem tud többet termelni. Így meg lehet erősíteni egy bolygót, és a küldött flotta sem veszik el. Szerintem ahhoz túl gyors a játék, hogy ezekre a paraméterekre is figyelni tudjon a játékos. Persze felmerült bennem a másik megoldás is, hogy ne férjen el több hajó, mint a max.prod, de végül elvetettem.
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #157504   2011.07.28 20:27 GMT+1 óra  
Nem tudom, hogy bug, vagy feature-e,de ha elérem a max populációt a bolygón ( pl 200) és arra új adag hajót küldök, akkor 200 fölé is megy a számláló.

   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #157411   2011.07.27 20:18 GMT+1 óra  
Köszönöm a biztatást és a visszajelzéseket, és örülök, hogy tetszik a program
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #157408   2011.07.27 20:15 GMT+1 óra  
Ezen a címen lehet elérni mindenestül az aktuális forrást:

http://games.lidercfeny.hu/planetx/planetx.zip

1. az images könyvtárban vannak a képek
2. a feladat.txt a fejlesztési naplót tartalmazza

Visual Web Developer 2010-zel fordítható a program.
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #157329   2011.07.27 16:00 GMT+1 óra  
Ezért a kis apróságért nem kellett volna a credits,de ha elküldöd a többi HUD elemet,akkor megcsinálom ugyanezzel a stílussal
   
Szidi_Rezegh - Törzstag | 163 hsz       Online status #157325   2011.07.27 15:10 GMT+1 óra  
Nekem nagyon tetszik a játék. Az előző delphi-s verziót többször végigvittem. Ezt a mostanit is könnyen megnyertem. Nehézségi fokozatot érdemes beletenni, pl az ellenfél (vagy a játékos) százalékos termelési bónuszt kap.
Pár ötlet, ami javítaná a játszhatóságot vagy csak esztétikai jellegű:
- más bolygóméret a termelékenység függvényében
- flottákon szám jelezné a hajók számát
- különböző kinézetű bolygók (szaturnusz-szerű, kráteres, ...)
- ha megnyerem a játékot, ne a Game Over felirat fogadjon (hanem pl Victory!)
   
Kapitany - Törzstag | 127 hsz       Online status #157318   2011.07.27 10:58 GMT+1 óra  
Majd teszek bele több nehézségi fokozatot, szerintem az úgy jó lesz. Ezt fel is írom a fejlesztési feladatok közé