játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Rantanplan Graphics Library
grafikai engine
Kategória:
A projectről:
Grafikus segédkönyvtár openglhez delphi/lazarus alatt.
http://www.youtube.com/watch?v=rDI2_dXHx4c&feature=channel_page


-terrain (heightmapbol, feltexturazva,GLSL shaderrel)

-égboltok (skybox,skydome, stb)

-felhők (2d, 3d)

-GUI (teljesen 3ds grafikus felhasznaloi felulet )
http://www.youtube.com/watch?v=mDV7tXYNfDI&feature=channel_page

-kamerakezelés

-utvonalak (a kamera és egyéb objektumok mozgatására)

-saját textúrakezelés + devil (openIL)

-effektek (lens-flare, eső, hó, villám)

-víz: elkészült az új víz ami már shader alapú:
http://www.youtube.com/robcaa#p/a/u/0/K_dCYUDar8w
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Delphi, Lazarus, Opengl;
Gimp
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2008
majd egyszer :D
Beküldve:
2009.08.20 10:12
Fejlesztő:
robcaa (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: robcaa@gmail.com
Tagok:
beküldő: robcaa
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 25%

Képek - Rantanplan Graphics Library
10
10
2009.11.21. 07:21
9
9
2009.11.21. 07:21
8
8
2009.11.21. 07:00
7
7
2009.11.21. 07:00
6
6
2009.11.21. 07:00
5
5
2009.11.21. 06:59
4
4
2009.11.21. 06:59
3
3
2009.11.21. 06:59
2
2
2009.11.21. 06:59
1 (régi)
1 (régi)
2009.11.21. 06:59
víz alatt
víz alatt
2009.11.14. 12:22
az új víz :)
az új víz :)
2009.11.14. 12:22

2009.09.11. 09:22

2009.09.11. 09:20

2009.09.11. 09:17

2009.09.11. 09:16

2009.09.11. 09:16

2009.09.11. 09:15

2009.09.11. 09:15

2009.09.11. 09:14

2009.09.11. 09:13

2009.09.11. 09:13

2009.09.11. 09:13

2009.09.11. 09:12

2009.09.11. 09:11

2009.09.11. 09:11

2009.09.11. 09:10

Fejlesztési napló - Rantanplan Graphics Library
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - Rantanplan Graphics Library
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #123239   2009.11.30 05:20 GMT+1 óra  
Amit Fresnel-nek irnak ugyanis egy személy.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #122644   2009.11.21 09:41 GMT+1 óra  
Szerintem nem ártana ha a víz a különböző részeken más mértékben lenne átlátszó, ugye ahol kevesebb a vízréteg, illetve a freshnel hatást is beleszámolva. Én csináltam egy shadert és SS vízzel elég meggyőzően néz ki.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #122643   2009.11.21 09:22 GMT+1 óra  
Idézet
sirpalee :
Nem tudsz kimenni a balatonhoz? Az sokat segít, ha kiülsz valahova, egy jegyzettömbbel, aztán írod a shader kódot, meg figyelsz


pff...
Ez egy reszeg post...

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #122625   2009.11.21 08:08 GMT+1 óra  
Az új képek közül a 9-es.

Nem tudsz kimenni a balatonhoz? Az sokat segít, ha kiülsz valahova, egy jegyzettömbbel, aztán írod a shader kódot, meg figyelsz
raytraceisten és übermedic
   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #122619   2009.11.21 07:33 GMT+1 óra  
aham, 10es szerintem is szebb.
Néztem azóta a videót is - először nem láttam a linket -, ahol a tengert mutatod, oda már tényleg mehetne hullámzás, nagyon sima az egész.
C4Ninja
   
robcaa - Tag | 6 hsz       Online status #122618   2009.11.21 07:27 GMT+1 óra  
Na még két képet csinaltam (9,10) és modositanam is a szavazatomat a 10-re.

Ez egy tó akar lenni, nem egy viharos háborgó óceán ennek nem kell annyira hullámoznia szerintem.
tó1
tó2

   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #122617   2009.11.21 07:22 GMT+1 óra  
5 meg 7 tetszik nekem a legjobban, a hullámzás tényleg sokat dobna rajta - de azt se felejtsük el, hogy ez egy tó, max akkor látnál rajta hullámokat, ha hatalmas szél lenne.
Szerk.: mármint, olyan nagy, kicsapó hullámokat, ha jól tévedek a fodrozódás is valamiféle hullámzás, arra meg bőven jó ez a textúrás megoldás szvsz.
C4Ninja
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #122615   2009.11.21 07:09 GMT+1 óra  
Nem hullámzik ténylegesen a víz . Nekem az nagyon hiányzik belőle. Valahogy nagyon nem vízszerű az egész.

pl : http://www.youtube.com/watch?v=NAsoXHHCqWM

Ez egész jól eldöcög egy 9600gt-n
raytraceisten és übermedic
   
robcaa - Tag | 6 hsz       Online status #122613   2009.11.21 07:05 GMT+1 óra  
Na kijavitottam a viz szelet es megcsinaltam az elmosast, atlatszosagot, szinezest.
Lehet szavazni hogy 1-8-ig kinek melyik kép tetszik.
Nekem szemely szerint az 5-os. (ennél 0.5-ös atlatszosag, 0.015-ös elmosás és egy kis kék árnyalat van meg hozzáadva, mindez egy 256x256 os texturaba renderelve)

Kiváncsian várom a szavazatokat

   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #122313   2009.11.18 02:20 GMT+1 óra  
Nem a vágósík van rossz helyen, hanem amikor a hullámok miatt eltolod a mintavételezés helyét, akkor lecsúszol a rajzolt területről, és a hátteret rakja oda, attól ilyen kék. Ott kell kicsit trükközni, hogy semmi esetre se csússzon le.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Wolfee - Törzstag | 1336 hsz       Online status #122278   2009.11.17 16:19 GMT+1 óra  
Idézet
MaximumViolence :
alpha-mappingot kovetelunk.


jah! alpha-mappingot (fingom sincs, hogy mi az) neki, és akkor tök jó lesz!
FZoli jóváhagyásával XD

   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #122273   2009.11.17 15:18 GMT+1 óra  
alpha-mappingot kovetelunk.
Ez egy reszeg post...

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #121974   2009.11.16 12:47 GMT+1 óra  
Továbbá némi átlátszóság?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
robcaa - Tag | 6 hsz       Online status #121972   2009.11.16 12:35 GMT+1 óra  
Hat igen a shadow az rengeteget dobna rajta. Tervbe van veve mar csak implementalasra var.

Hat az a voxeles terrain eleg komoly, de en nem akarok olyat. Legalabbis egyenlore.

Szerintetek akkor el kene mosni egy kicsit azt a tukorkepet a vizen? Lehet nem is rossz otlet kisebb meretu texturaba renderelem es elmosom. Igy meg gyorsabb is lesz, es akkor nem lesz olyan reszletgazdag. Meg azon most gondolkodtam hogy amikor a tukorkepet renderelem le kene venni a mipmap szintet is nearestre + a detail texturat ra sem kene huzni a terrainre. Ez megint csak gyorsitana es csunyabba tenne
Talan egy kis szint is kene neki adni es akkor nem lenne olyan higany hatasu nem?Fogok meg en ezzel jatszadozni ugy erzem. Fel is rakom majd az eredmenyeket es akkor eldonthetjuk melyik a legjobb.

A szelen a hiba pedig abbol adodik hogy a vagosikot nem jol adtam meg, meg ezt is ki kell javitanom tudom.

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #121902   2009.11.16 05:05 GMT+1 óra  
Néha nem szokták kicsi blur-rel megbolondítani a tükrözött képet? Mintha olvastam volna valahol. Vagy az az árnyékoknál volt? Mindenesetre kicsit éles a kép, nem? Amúgy jól néz ki.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #121901   2009.11.16 05:03 GMT+1 óra  
szerintem is, illetve a szélén ott az a tipikus hibás tükröződés. A felhők viszont továbbra is kurvajól néznek ki szerintem, ha csinálnál egy shotot csak felhőkkel, nagyobb felbontásban, simán kiraknám háttérnek.
C4Ninja
   
Wolfee - Törzstag | 1336 hsz       Online status #121886   2009.11.16 04:30 GMT+1 óra  
szerintem a víz kicsit olyan, higanyszerű. szerintem túl sokat ver vissza (túl sok mindennek a képe látszik benne)
FZoli jóváhagyásával XD

   
szombatha - Tag | 97 hsz       Online status #121875   2009.11.16 03:24 GMT+1 óra  
nagyon szupi!!! Valamilyen shadow cast-ot minél előbb implementálj, mert anélkül kicsit sem realisztikus a renderelt kép (bár lehet, hogy ez nem is célod ). Egyébként állat, csak igy tovább.

A terrain rendering-ben én sem látok semmi extrát, sajnos vannak akik elég magasra tették a mércét Voxel

Ezt a hozzászólást szombatha módosította (2009.11.16 03:42 GMT+1 óra, ---)

   
robcaa - Tag | 6 hsz       Online status #121701   2009.11.14 23:51 GMT+1 óra  
Ha kell akkor azt is de fokent a fejlesztes arra halad amerre a megrendelo keri.

   
tyler - Tag | 47 hsz       Online status #117282   2009.09.12 04:22 GMT+1 óra  
robcaa: A végén már megírod a WPF-et is.

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #117277   2009.09.12 00:12 GMT+1 óra  
lol
raytraceisten és übermedic
   
robcaa - Tag | 6 hsz       Online status #117274   2009.09.11 22:15 GMT+1 óra  
Bakker köszi hogy szóltál, jól elgépeltem

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #117269   2009.09.11 13:27 GMT+1 óra  
Egy kerdes, miert Grapahics? Gondolom nem typo a plusz a betu.
raytraceisten és übermedic
   
fpeti - Törzstag | 1280 hsz       Online status #117266   2009.09.11 13:04 GMT+1 óra  
Működés közben érdemes megnézni a gui-t, szerintem elég pofás
   
robcaa - Tag | 6 hsz       Online status #117264   2009.09.11 09:44 GMT+1 óra  
Az egérkövetést nem kötelező senkinek sem hasznalni. Az nem is szerves része a GUI-nak, de valahogy demonstrálnom kellett hogy az egész 3D-ben van. Természetesen én is a felhasználóbarátságos GUI-t szeretem. A GUI ezeket tartalmazza: egérkezelés, egy gomb komponens, 3 különböző cimke (rendszer betűtípusból, képből és egy speciális font fileból lehet betölteni) és egy panel komponensből áll, amire pedig külön büszke vagyok, mert van takarási sorren szülő gyermek ablak stb. És ezeket a komponenseket egy lapra screenekre tudod kipakolni, amit 3D-ben oda raksz ahová akarod és persze forgathatod is.

Tervbe van még véve jó pár komponens elkészítése, de minden a szabadidőmtől függ.

Az árnyék még valóban hiányzik mind a terrainről, mind az objektumokról. Teszteket már írogattam rá, majd ha már elég jó lesz akkor beépítem, de jelenleg a fejlesztés most a felhők és a terrain optimalizálása felé halad.

Köszönöm az eddigi építő véleményeket.
A gui egy régebbi verzióját innen letölthetitek és kipróbálhatjátok:
GUI

   
HelloTibi - Tag | 23 hsz       Online status #116340   2009.08.25 07:13 GMT+1 óra  
Ez az egérkövetés kicsit gyomorkeverő. Jobban nézne ki ha az ablakokat mélység szerint tennéd a térbe és az éppen fókuszban lévő ablak lenne legközelebb a kamerához. Új fókusznál meg a fókuszált ablak legelőre "szállna" a többit hátratolva.

   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #116311   2009.08.24 14:40 GMT+1 óra  
Én csak a videot néztem meg, lehet hogy csak nem látszik, de lényegében ezen a furcsa hoppanáláson kivül semmi extra nincs benne? Mert akkor télleg fölös (mármint ez a hoppanálás).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
tyler - Tag | 47 hsz       Online status #116300   2009.08.24 13:03 GMT+1 óra  
Szerintem is a GUI túlzás, legalábbis ezzel kéne a legkevesebbet küzdeni. Elsőre egy külső lib is megteszi, mondjuk a CEGUI. Én inkább a renderelő részre feküdnék rá jobban.

   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #116259   2009.08.24 05:29 GMT+1 óra  
nah, beryl-el is lehet szolid és mégis szép megjelenítést összehozni, a lényeg hogy meg van a lehetőség.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #116240   2009.08.23 20:05 GMT+1 óra  
A gui kisse tulzasnak tunik, akarcsak az ubuntuban (hasznalhatosag versus csicsa). Igenyes es jol hasznalhato guira peldanak ott a win 7 rendszere. Szep, egyszeru, van benne par extra feature ami pont jol, kenyelmesen hasznalhato(ablakok previewozasa, atlatszosag beli valtasok stb), de ezek mind funkcuonalisak, nem pedig eszetlen szepitesek (lasd hullamzo ablakok linux alatt).

Jatek guinak inkabb vektorgrafikus, flash szeru rendszerekben erdemes gondolkozni, szep egyszeru design, megold egy halom problemat stb. Peldanak ott a crysis, mass effect stb... Ellenpeldanak, nos azert nem kell messzire menni. Persze itt a manapsag szeleskorben elfogadott design elvekrol van szo. Gui elemek alfazasara meg valvenek van egy okos trukkje erdemes utananezni.

A terrain kulturaltabb mar, csak sok helyen az arnyekok hianya miatt az egesz log a levegoben.
raytraceisten és übermedic
   
H.István - Törzstag | 304 hsz       Online status #116174   2009.08.20 13:05 GMT+1 óra  
Szép GUI effektek, nekem valahogy az Ubuntu jut eszembe róla, mivel ott láttam hasonlóan szép effekteket!
   
robcaa - Tag | 6 hsz       Online status #116173   2009.08.20 10:12 GMT+1 óra  
: Rantanplan Grapahics Library

   
> 1 <