játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Anymorph
Evolúciós játék
Kategória: Stratégia
A projectről:
A játékos tetszése szerint fejleszthet ki lépegető, kúszómászó vagy ugrabugráló lényeket, amelyekkel az ellenfél hasonló csapatait lehet alaposan elkalapálni.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
GNU C++
ODE fizikai motor
OGRE grafikai motor
;
Blender
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2004
2008
Beküldve:
2006.12.31 05:19
Fejlesztő:
Sütisoft (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: lzcime@freemail.hu
Tagok:
beküldő: lz
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 30%

Képek - Anymorph
Diótörő összebarkácsolása a szerkesztővel
Diótörő összebarkácsolása a szerkesztővel
2007.01.06. 14:41
A demo Cygwin alatt
A demo Cygwin alatt
2007.01.06. 14:36

Fejlesztési napló - Anymorph
lz 2007.01.09. 14:27
Az új OGRE grafikus felületen már össze lehet rakni egy kiinduló formát kézzel. És utánna erre rá lehet szabadítani a mozgásfejlesztő algoritmust.

Mondjuk lehet tervezni valamit, aminek hat lába van, és a gép kitalál valamit, hogy hogyan mozog.
lz 2007.01.06. 14:48
Ha mindent jól csináltunk, akkor a fenti kép jön be. És ne felejtsük el lenyomni a szóköz gombot ...
lz 2007.01.06. 14:45
Feltöltöttem a honlapra egy viszonylag egyszerűen üzembe helyezhető Cygwines változatot Windows rajongók örömére.

Hozzászólások - Anymorph
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #61561   2007.06.30 02:56 GMT+1 óra  
A Cygwin nálam kb 50Mb, bár ezzel a játékkal még nem próbáltam ki, csak egy házihoz kellett telepítenem.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #61558   2007.06.30 02:39 GMT+1 óra  
v cygwin-ből mi kell neki, h menjen?
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #61556   2007.06.30 02:35 GMT+1 óra  
Ez a cygwin mekkora program? Csak mert elkezdtem telepíteni, kb. 1GB-ot evett a C-n és még mindíg azt jelezte, h 10%nál sem tart...
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #61512   2007.06.29 12:20 GMT+1 óra  
Amit legutóbb letöltöttem, az Windows alatt megy, CygWin környezet kell neki.
   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #61508   2007.06.29 10:49 GMT+1 óra  
milyen platformon megy ez?
windows, mac, linux?
--- permanent temporary signature ---
   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #61507   2007.06.29 10:49 GMT+1 óra  
milyen platformon megy ez?
windows, mac, linux?
--- permanent temporary signature ---
   
Sanislov - Tag | 60 hsz       Online status #61501   2007.06.29 06:52 GMT+1 óra  
nekem nem akar elindulni konzolból Pedig leírás alapján ez eg yolyan game lesz, amivel mdinig is szerettem volna játszani

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #44460   2007.01.11 10:54 GMT+1 óra  
lz:
Megvan a cygwin nélküli futás "hiba" oka. A cygwin1.dll név alapján megvan a "bűnös" alkalmazás, konkrétan egy mikrovezérlő C fordítójának (mspgcc, a Texas Instruments MSP430 sorozatú procáihoz) könyvtárában találtam meg ezt a file-t.
   
Gabor - Tag | 32 hsz       Online status #44450   2007.01.11 08:29 GMT+1 óra  
Na, ez tökjó! 3 perc alatt megértettem, és csináltam egyszerűbb lényeket, nagyon kiró! Kösz szépen!

Ezt a hozzászólást Gabor módosította (2007.01.11 08:48 GMT+1 óra, ---)

   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #44365   2007.01.10 13:28 GMT+1 óra  
Ez még kimaradt:

Alapesetben a demóban a kiinduló forma véletlenszerű, minden hasonlóság csak a véletlen műve lehet.

Az 1-6 és az 1-7 a céltárgy vízszintes és függőleges szögeltérése a fejhez (1. csont)képest.

Ha egy lény bármelyik lábát jó erősen a földhöz (vagy más lényhez) vágja, akkor az eltörik, és a lény teljes egésze törlődik. Szerintem így tűnhetnek el a dolgok. Persze minél vastagabb egy csont annál nehezebben törik.

   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #44363   2007.01.10 13:12 GMT+1 óra  
Szia Gábor!

Azt hiszem, még egy jó ideig nem fogok újabb cygwines változatot készíteni. De legyen itt egy rövid leírás a .sav fájlról. Azok, akik maguk szeretnék kitalálni a jelentését most ne figyeljenek ide.

A fejléc nem lényeges.

A felső rész a testfelépítés, az alsó az agy.

A "bones" felirat után lévő szám a csontok száma.
Az alatta lévő felsorolás a csontok tulajdonságait jelenti:
azonosító ; annak a csontnak az azonosítója, amihez kapcsolódik ; hossz ; szélesség ; izomerő

Az "input" a bemenő idegek száma = csontszám * 5 +2
Az "output" = csontszam * 2
A "pont" = a mozgásfázisok száma
Ezután jön két sor fejléc, ezalatt pedig minden sor egy mozgásfázis (pont).
Minden mozgásfázist a csontok egymással bezárt szögével írunk le. A +/- számok a végén a szögek cosinusai (-1<x<+1).
Az elején lévő oszlopok jelentése:
pont azonosító ; csont azonosító ; bemenő ideg azonosító ; kisebb/nagyobb ; választóérték ; következő pont, ha a feltétel igaz ; következő pont, ha a feltétel nem igaz

A pontokból alapesetben egy ciklus épül fel. Ha az egyik pontot eléggé megközelítette, akkor ugrik a következőre. Körbe-körbe. Lehet elágazásokat belerakni, ezeknél a pontoknál a feltétel teljesülése, dönti el, hogy melyik pontra megy tovább.

A szögek és hosszúságok könnyen átírhatók, az azonosítók hibájánál a lény nem fog rendesen működni.

Sok türelemmel egy egész kung-fu könyvet be lehet írni.
Jó szerkesztést!

   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #44358   2007.01.10 12:25 GMT+1 óra  
Akybron: Neked egy csodagéped van! Nálam sajnos nagyon hiányolja a cygwin1.dll-t ha nem a parancssorból indítom. Wow!
De majd utánajárok, mert jól hangzik.

A 2000 generáció szintén wow!

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #44340   2007.01.10 10:07 GMT+1 óra  
Sziasztok!

Jópofa a progi!

Letöltöttem a 2006.02.23. dátumú exét tartalmazó cuccot (0.3.32), (Ez a verzió számomra egy natív win32 alkalmazásnak tűnik, mindenféle cygwin nélkül is megy)
hagytam futni 2000 generációt :-)
Tetszik, ahogy az alapból egyforma testrészek hossza és vastagsága változik a fejlődés alatt.

Sok sikert a folytatáshoz!
   
Gabor - Tag | 32 hsz       Online status #44315   2007.01.10 06:38 GMT+1 óra  
Mikor fog felkerülni az új kiinduló forma összerakására képes prg? Én a cygwinesre gondoltam... Vag ha még nem is kerül fel, akkor megtudhatom hogyan hozhatok létre .sav fájlból? Mert átírogattam néhány dolgokat a .sav filokban, megnyomtam, hogy l -load, de soxor hiba, soxor viszont egy hülyeség jött létre, ami ugyanolyan mint a többi, vagy eltűnt (gondolom elugrott a föld alá - ODE, ismerem, bár én ageia PhysX-re szavzok), szal valahogy érdekelne mik is a .sav file paraméterei...

   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #44292   2007.01.09 13:23 GMT+1 óra  
Köszönöm a jókívánságokat.

Hát, azt hiszem a 20 generáció kicsit kevés. Nekem a 100. körül szoktak jobb esetben belejönni a mozgásba. Az igaz, hogy már igen korán elindulnak valamerre, de ez általában valamilyen körbenjárásban végződik, aminél jobb, ha nem olyan gyors, de legalább a cél felé halad.

Még nem tudom, mennyire lesz komplex a mozgás a végső változatban, de remélem nagyon állat lesz. De az sem baj, ha csak ügyes robot.

Az egyszerű kezelőfelülettel egyetértek. Amit fent lehet látni, az a tervező mód. Akció közben lehet, hogy nem is lesz semmi gomb a képernyőn.

Nagyon nagy csapatokban azért nem gondolkodok, talán 4-5 lény lenne benne, és amelyikre épp nem fókuszálunk rá, azt valami automatikus támadó vagy védekező módban lehetne hagyani. Szeretném, ha elég dinamikus maradna az egész.

   
pandulapeter - Törzstag | 460 hsz       Online status #44271   2007.01.09 11:20 GMT+1 óra  
Idézet
lz :
... ezt inkább úgy kell elképzelni mint egy bunyós játékot. Egy vagy több ilyen állatkát irányíthatunk, de előtte meg lehet tanítani nekik, hogy hogyan kell odamenni a másikhoz és jól bepancsolni neki. Mire az kb két métert repül és háromszor felbukfenceczik, majd feltápászkodik, s a többi. Meg lehet majd tanítani egy két spéci rúgást, és azokhoz külön billentyűt rendelni.


A Robot Arena (a második részt ismerem csak) volt ilyen, én szerettem, csak persze állatkák helyett robotokkal ment a dolog. Tudod állatka alatt egy, a robotnál (kinézetre ergó megtervezésre is) bonyolultabb dolog értendő, nem is beszélve arrol, hogy a robot alkatrészekből áll össze a lények pedig ennnél jóval komplexxebbek. Egyszersmind: (a demót még nem szedtem le, már csak talán holnap) itt szerintem leginkább a kezelőfelület egyszerűsítésére kéne figyelni, ne legyen túl sok gomb és annyi panel, hogy szegény játékos elvesszen benne. És még valami: ha több lényt is lehet irányítani, lehetne gondolkodni körökre osztott játékban vagy legalább az idő megállításában, taktikusabbá tenné az egészet. Ennyi az (asszem) eddig el nem hangzott kommentem a dologgal kapcsolatban, mindenesetre ígéretes, sok sikert hozzá!
   
Gabor - Tag | 32 hsz       Online status #44260   2007.01.09 10:40 GMT+1 óra  
Nagyon jó project, nagyon tettszik, de az a gond, hogy pl. az alap lény, nem nagyon tud mit kezdeni magával a 20. generációnál, szinte visszafejlődik... És még nemtudom, hogy ez hogy van linuxon, de a camera forgatása(egérrel) fordítva megy... Már várom a kész gamet(kár, hogy az 2008 )!!!

   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #44254   2007.01.09 10:31 GMT+1 óra  
Idézet
Seeting :
Ez olyasmi lesz mint Will Right játéka? A spore...



Biztos lesznek hasonlóságok, de ezt inkább úgy kell elképzelni mint egy bunyós játékot.
Egy vagy több ilyen állatkát irányíthatunk, de előtte meg lehet tanítani nekik, hogy hogyan kell odamenni a másikhoz és jól bepancsolni neki. Mire az kb két métert repül és háromszor felbukfenceczik, majd feltápászkodik, s a többi. Meg lehet majd tanítani egy két spéci rúgást, és azokhoz külön billentyűt rendelni.

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #44162   2007.01.08 15:29 GMT+1 óra  
jah
majd ha lesz compile-olt windows-ra, biztos kipróbálom
--- permanent temporary signature ---
   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #44111   2007.01.08 10:03 GMT+1 óra  
Ez olyasmi lesz mint Will Right játéka? A spore...
   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #43682   2007.01.03 12:37 GMT+1 óra  
Idézet
Dodo55 :
Windowsos compile-olt változat mikor lesz?
Vagy olyan forrás is jó lenne, amit lehet normálisan compile-olni win alatt, mert én már próbálkoztam ezzel, de nem bírtam sehogy.



A cygwines változatot a hétvégén felteszem a demóból. Ez nálam rendes windows felületen belül szépen működik. Mellékelek hozzá fordítási utmutatót is.

Szerintem a teljes értékű windowsos változatra még sokat kell várni.
Sajnos egyelőre örülök, ha egyféle op rendszerre meg tudom írni, és szeretném azt minél előbb és jól megcsinálni.

   
Dodo55 - Törzstag | 1480 hsz       Online status #43664   2007.01.03 08:47 GMT+1 óra  
Windowsos compile-olt változat mikor lesz?
Vagy olyan forrás is jó lenne, amit lehet normálisan compile-olni win alatt, mert én már próbálkoztam ezzel, de nem bírtam sehogy.

   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #43652   2007.01.03 07:20 GMT+1 óra  
Jaja, az csak egy automatikus post hogy ne haljon meg az adatlap mikor a fórumot próbálná betölteni
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #43634   2007.01.03 06:12 GMT+1 óra  
Idézet
Dookle :
lz - JF.hu Tag | 0 hsz


Lehet hogy ez csak nekem nem vili de hogy lehet valakinek nulla hsz-e ?



Lehet, h amikor a project kezdő hsz-át írja az nem számít....
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #43124   2007.01.01 01:59 GMT+1 óra  
Tényleg volt az előző jf.hu lapon regelve, de úgy fél évig nem írtam hozzá semmit.
Majd lesznek képek is, de azért a mozgókép lenne az igazi, és ebből van egy kettő a honlapon. Mondjuk azok sem a legfrissebbek.

Most már van 1 hsz-em.

   
Dookle - Tag | 478 hsz       Online status #43097   2006.12.31 19:10 GMT+1 óra  
lz - JF.hu Tag | 0 hsz


Lehet hogy ez csak nekem nem vili de hogy lehet valakinek nulla hsz-e ?
STEVIE RAY VAUGHAN FOREVER !!!!!

http://pinkcatgames.ucoz.com/
   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #42857   2006.12.31 06:39 GMT+1 óra  
jham onnan rémlett akkor ...
Iz ide is rakhatnál képeket meg vmi bővebb infot a gémről...
_____________________
C++ && OGL
   
TPG - Tag | 3402 hsz       Online status #42844   2006.12.31 06:03 GMT+1 óra  
Jah, az előző jf-en volt asszem regelve de itt még nem emlékszem hogy láttam volna.
Reality is almost always wrong. - House

   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #42834   2006.12.31 05:47 GMT+1 óra  
ezt mintha már láttam vna vmikor beregelve...
_____________________
C++ && OGL
   
lz - Tag | 7 hsz       Online status #42826   2006.12.31 05:19 GMT+1 óra  
Sütisoft: Anymorph

   
> 1 <