játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

ACW
Blokk engine
Kategória:
A projectről:
Blokk engine
Hosszútávú cél egy Minecraft szerű játék elkészítése, saját ötletek megvalósításával.
Alapja ez a motor lesz.
Amit eddig tud, az a nagyon alap.
- megjelenítés
- map betöltése/kimentése
- fényeket tud számítani (egyelőre csak fényerővel számol mint az MC, de RGB-re alakul át)
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Delphi;
Google :-D
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2013. március
Beküldve:
2013.08.18 14:07
Fejlesztő:
Akybron (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: akybron@gmail.com
Tagok:
beküldő: Akybron
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: %

Képek - ACW
sötétben
sötétben
2013.08.18. 14:09
világosban
világosban
2013.08.18. 14:09

2013.08.18. 14:08

2013.08.18. 14:08

Fejlesztési napló - ACW
Akybron 2013.08.18. 14:11
Egyelőre Minecraftból importált mapot tud többé-kevésbé megjeleníteni.

Hozzászólások - ACW
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #204692   2014.09.04 17:44 GMT+1 óra  
Ha oda jutok, lecserélem. Mostanában megint nem tudok játékot fejleszteni. (Igazából azért "került elő" a projekt, mert a régi weboldalam megszűnt, és frissítettem az adatlapokat)
   
ragoon - Törzstag | 384 hsz       Online status #204664   2014.09.03 08:46 GMT+1 óra  
De azért a textúrákat lecseréled? Ha kell új, szólj és csinálok...
EGy ilyen projektben azért több is lehet, mint egy Minecraft klón. Lásd pl. 7 days to die, Robocraft, Space Engineers, stb...
   
jmarko - Tag | 8 hsz       Online status #204459   2014.08.07 14:21 GMT+1 óra  
Hmmm.Köszi hogy megosztottad ezt a projektet itt mert azt hiszem én is kedvet kaptam egy kicsit egy ilyenhez!

   
bolyzsolt - Törzstag | 607 hsz       Online status #197003   2013.08.29 07:22 GMT+1 óra  
Ez azért lehetséges, mert az implementáció dönti el, hogy hova teszi az adatokat a választott metódustól függően (static/stream/dynamic). Elvileg a legoptimálisabbat kell kiválasztania, szóval ne aggódj. Ha érdekel, esetleg próbálgasd végig a különböző konstansokat, hogy melyiknél tolja video- és melyiknél rendszermemóriába a buffert.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #196947   2013.08.23 16:04 GMT+1 óra  
A dynamic már egy animált karakter kategória kb. Most így nem tudom, fraps-el egy fps összehasonlítást javaslok.
Meg ha olyan a változás, elvileg glBufferSubData is lehet. Azzal kis módosításokkal nem olyan nagy a különbség, de a teljeshez képest meg igen nagy....
---
u.i.: Most látom a képeken, hogy eleve ír fps-t.

Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2013.08.23 16:40 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #196939   2013.08.23 05:10 GMT+1 óra  
OpenGL doksi szerint

STATIC The data store contents will be modified once and used many times.
STREAM The data store contents will be modified once and used at most a few times.
DYNAMIC The data store contents will be modified repeatedly and used many times.

Ha játékos körül változnak a dolgok, akkor változik a buffer is.
Ha nem történi semmi, akkor buffer is marad.

Ezt melyikhez sorolnád?

Ezt a hozzászólást Akybron módosította (2013.08.23 06:23 GMT+1 óra, ---)
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #196932   2013.08.22 22:08 GMT+1 óra  
GL_STREAM_DRAW akkor kell, ha folyamatosan frissíteni kell. Amúgy GL_STATIC_DRAW lenne.
Tippként talán a GL előkészít rá helyet valahol. Vagy nem tudom.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #196929   2013.08.22 21:40 GMT+1 óra  
Delphinél szintén pont ez van.
Szóval valószínűleg minden pont olyan, mint C-ben, csak pascalosan néz ki a kód.
OpenGL-lel csinálom.
Ha már erre jártál:

Mit nem értettem meg a bufferek terén, amiért az alábbi kódrészlet a rendszermemóriát zabálja. Azt gondolnám, hogy a VGA memóriájába kéne kerülnie.
Nem, nem a Data tömböt felejtem el felszabadítani.
(ha minden igaz, c szintaxissal kb ilyennek kell lenni)

Kód:
glGenBuffers(1, &bufid);

glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, bufid);
glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, size, &Data[0], GL_STREAM_DRAW);
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #196920   2013.08.22 15:08 GMT+1 óra  
Csak kíváncsiságból, miből áll egy ilyen Delphi 3D engine?

Pl.C nél alapban van a winapi, GL, DX. A többit meg arra kell ráépíteni. A kirajzolás mivel megy?
---

u.i.: Nem, nem esek neki most delphinek.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #196915   2013.08.22 10:53 GMT+1 óra  
Gyakorlásnak ez sem rossz. Minden 3D programozóval iratnék egy ilyet.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #196914   2013.08.22 10:46 GMT+1 óra  
A kreativitás akkor mutatkozik majd meg, ha ezzel az alappal tud is kezdeni valamit.

   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #196913   2013.08.22 07:10 GMT+1 óra  
Értem, akkor hajrá Sok MC szerű játék van, van, ami inkább a harcra fókuszál, van, ami inkább fantasy lett, stb.

Bírom a projektjeid, látszik, hogy kreatív vagy, kíváncsi vagyok, milyen ötletekkel sikerül feldobni.
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #196912   2013.08.22 06:57 GMT+1 óra  
krees: valami MC szerű játék lesz, saját ötletek megvalósításával. Amig nincs interakció a mappal, tesztnek pont jó egy eredeti MC map betöltése. Van rajta 1000 féle cucc, amivel a megjelenítés helyes működést tesztelni lehet.

Elf: pont annyira forradalmi, mint sok más project itt a JF-en. az MC sem az első volt, de Notch szedte meg magát belőle. Ebből egy fillér hasznom nem lesz, viszont jól elszórakozom vele.
   
ALIENwoods - Tag | 87 hsz       Online status #196885   2013.08.20 12:28 GMT+1 óra  
Idézet
Elf :
Elnéztük. Ez egy forradalmian új játék alapja lesz, csak te még nem látod ebben a nagy pénzt!



Bump

   
ALIENwoods - Tag | 87 hsz       Online status #196884   2013.08.20 12:28 GMT+1 óra  
Idézet
krees :
Kifejtenéd kicsit bővebben, mit is csinál? Mit szeretnél belőle kihozni?
A minecraft map eleve minecraft kinézetű, de ha teszem azt, mondjuk egy jpg heightmapból készítene ilyet, azt megérteném. Nem teljesen tiszta, mi lesz belőle, elnézést, ha hülyeségeket beszélek. (megint)



Bump

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #196878   2013.08.20 08:34 GMT+1 óra  
Szerintem simán csak érdekes lehetett megcsinálni. Ha meg már ott van, felkerült projektbe.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #196873   2013.08.20 00:40 GMT+1 óra  
Elnéztük. Ez egy forradalmian új játék alapja lesz, csak te még nem látod ebben a nagy pénzt!
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #196866   2013.08.19 10:47 GMT+1 óra  
Kifejtenéd kicsit bővebben, mit is csinál? Mit szeretnél belőle kihozni?
A minecraft map eleve minecraft kinézetű, de ha teszem azt, mondjuk egy jpg heightmapból készítene ilyet, azt megérteném. Nem teljesen tiszta, mi lesz belőle, elnézést, ha hülyeségeket beszélek. (megint)
   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #196864   2013.08.19 09:47 GMT+1 óra  
Ahogy ilyenkor mindig ezt szoktam mondani:
DELPHI! DELPHI!

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #196858   2013.08.18 22:07 GMT+1 óra  
Akybron: ACW
   
> 1 <